Khamis, 4 Februari 2010

DAH KERJANYA PUN BERLAKON...



Pelakon tua miang

DIVA tersenyum sahaja bila anak gadis dari Felda yang bersungguh-sungguh menceritakan betapa dia terperanjat dengan sikap pelakon lelaki tua yang popular dan selalu nampak baik di kaca televisyen ini.

Dia terkejut sampai cakap selepas melihat sikap sebenar pelakon itu, dia percaya bahawa lakonan adalah sebuah pentas yang penuh penipuan. Fuh, sampai begitu sekali dia terkejut dengan sikap pelakon lelaki ini.

Ceritanya, baru-baru ini dia terserempak dengan pelakon ini dalam satu perjalanan menuju ke Kuala Lumpur. Kerana perjalanan mengambil masa lebih kurang dua jam, dia pun telah dapat melihat sisi hitam pelakon ini.

Nak dijadikan cerita, pelakon ini sibuk mengambil gambar dengan peminat-peminat perempuannya. Tapi dalam ramai-ramai peminatnya ini, dia sudah berkenan dengan seorang gadis yang memang cantik. Sebab berkenan agaknya, dia asyik panggil gadis tersebut dan bila bergambar, dia pegang dan peluk seperti tak mahu lepas. Kemudian, asyik-asyik panggil gadis itu untuk berbual-bual dengannya.

"Muka dia nampak miang sangat dan macam nak makan budak perempuan itu apabila asyik memandang atas bawah dan 'keindahan' perempuan itu. Tak sangka dia miang sebab di TV nampak baik sangat. Aku terus tak hormat dia dah,"

Tiada ulasan: