Ahad, 1 Ogos 2010

ALLAH LAH YANG MAHA BERKUASA...SEBAIK2 PERLINDUNG IALAH ALLAH...KEJADIAN BUNUH BOLEH DIKATAKAN SABAN HARI....

NEGARA

Dihumban ke dalam perigi selepas dibunuh


MAYAT Ting Peng yang ditemui mati setelah dihumban ke dalam perigi yang terletak di dalam ladang ternakan ayam dan itik miliknya di Changkat Kruing, Beruas semalam.


BERUAS - Kecelakaan menimpa Lim Ting Peng, 49, yang ditemui mati selepas lima hari dilantik sebagai ahli Majlis Perbandaran Manjung (MPM).

Dia dipercayai dibunuh oleh pekerja warga asing yang digajinya di sebuah ladang ternakan ayam dan itik miliknya di Changkat Kruing dekat sini semalam.

Mangsa yang didapati hilang oleh keluarga sejak lewat petang kelmarin ditemui terapung di dalam sebuah perigi di ladang ternakan itu oleh pasukan pencari terdiri daripada polis dan Ikatan Relawan Rakyat (Rela) kira-kira pukul 8 pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Manjung, Asisten Komisioner Mohd. Jamil Osman berkata, kejadian itu disyaki bermotifkan pembunuhan kerana dua pekerja warga negara Myanmar yang baru bekerja di ladang itu sejak setengah bulan lalu menghilangkan diri.

Katanya, polis juga mengesan beberapa tompok darah dipercayai milik Ting Peng di sekitar kawasan pondok di ladang ternakan terbabit.

Beliau berkata, mangsa dipercayai ditetak menggunakan senjata tajam di kepala sebelum dihumbankan ke dalam perigi.

"Sebuah kereta Nissan Fortuna milik mangsa turut hilang dipercayai dilarikan oleh dua pekerja ladang ternakan itu.

"Bagaimanapun setakat ini motif kejadian sedang disiasat dan gerakan mencari warga asing terbabit sedang dijalankan," katanya.

2 ulasan:

Eden berkata...

Tak kenal Allah macamana nak dapatkan perlindungan.

fendi isa berkata...

SETUJU...TAK KENAL...ATAU TAK MENJAGA AGAMA

....ALLAH DAH JANJI...JIKA ENGKAU JAGA AGAMAKU ...AKU AKAN JAGA KAMU...

DOA YANG MAKBUL DARI HASIL KEPERCAYA YAKIN YG JAZAM@100%...SERTA KETAATANNYA KEPADA ALLAH SWT...