Jumaat, 20 Ogos 2010

MEMANG ADA PENGETUA GILA KUASA DAN BERLAGAK MACAM SEKOLAH DIA PUNYA ..BUAT UNDANG SESUKA HATI..RASA TAK PENCEN DAN MATI .TAK SEMUA..SEGELINTIR JE

Pengetua 'rasis': Pemuda BN senada dengan DAP
Ogos 19, 10 5:24pm
Pemuda BN turut menyeru kerajaan tidak memandang remeh isu seorang pengetua yang didakwa menghamburkan kenyataan perkauman supaya ia menjadi isyarat tegas terhadap tindakan bertentangan dengan gagasan 1Malaysia.

Sehubungan itu, gabungan 14 sayap Pemuda dalam parti itu sepakat berpendapat insiden yang didakwa berlaku di Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Abdul Rahman, Kulai, haruslah disiasat sepenuhnya dan sekiranya benar hendaklah dihukum dengan keras.

Menurut satu kenyataan bersama hari ini, Pemuda BN mencadangkan hukuman yang berat dikenakan menurut peruntukan bawah Seksyen 504 Kanun Keseksaan.

Sekyen tersebut - berhubung "kecenderungan menghina bagi tujuan mencetuskan provokasi bagi mengganggu keharmonian" - memperuntukkan hukuman penjara sehingga dua tahun, denda atau kedua-duanya.

Kerajaan didesak bertindak ke atas seorang pengetua sekolah yang didakwa menghamburkan kata-kata perkauman yang menghina pelajar Cina dan India pada satu majlis anjuran sekolah tersebut di Kulai, Johor.

Senada dengan DAP?

Penasihat DAP Lim Kit Siang dalam satu kenyataanya berkata, tindakan disiplin yang paling keras perlu dikenakan terhadap pengetua SMK Tunku Abdul Rahman, Siti Inshah Mansor yang didakwa mengeluarkan kata-kata itu.

Lim berkata tindakan perlu diambil terhadap Siti Inshah memandangkan tindakannya itu bertentangan dengan konsep 1Malaysia yang dipelopori perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.

Katanya, Siti Inshah sanggup mengeluarkan kata-kata yang begitu menghina, menyinggung dan rasis itu dalam satu majlis untuk melancarkan sambutan Hari Kebangsaan sekolah tersebut.

Ironinya, tema sambutan Hari Kebangsaan tahun ini ialah '1Malaysia Menjana Transformasi,' kata Lim lagi.

Menurut beberapa laporan polis yang disebarkan di dalam talian, Siti Inshah didawak mengeluarkan kata-kata berkenaan pada 12 Ogos lalu ketika mengulas mengenai masalah disiplin pelajar.

Didakwa, beliau menyatakan bahawa pelajar Cina "tidak diperlukan" dan perlu "pulang" ke China manakala pelajar India patut membuang ikatan tali di pergelangan tangan mereka.

Beliau juga didakwa berkata hanya anjing yang memakai tali seperti itu.

Lim berkata, insiden tersebut membangkitkan semula ingatannya kepada kenyataan menghina yang dibuat oleh bekas ketua bahagian Umno Bukit Bendera Datuk Ahmad Ismail dan juga oleh bekas pegawai khas perdana menteri Datuk Nasir Safar



Pengetua 'rasis': TPM arah pasukan petugas
Ogos 20, 10 1:27pm
Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengarahkan sebuah pasukan petugas ditubuhkan untuk menyiasat dakwaan pengetua sebuah sekolah di Kulai, Johor secara terbuka menghamburkan ucapan rasis pada pelajar.

Beliau yang juga menteri pelajaran berkata, pasukan petugas itu dibentuk bagi mendapatkan fakta berkaitan dan merancang tindakan lanjut ekoran emosi pelbagai pihak semakin bergelora.

Menurut laporan polis yang tersebar, pengetua SMK Tunku Abdul Rahman Siti Inshah Mansor didakwa mengeluarkan kata-kata berkenaan pada 12 Ogos ketika mengulas masalah disiplin pelajar.

Beliau didakwa menyatakan bahawa pelajar Cina "tidak diperlukan" dan perlu "pulang" ke China manakala pelajar India patut membuang ikatan tali di pergelangan tangan mereka.

Beliau juga didakwa berkata hanya anjing yang memakai tali seperti itu.

Muhyiddin yang juga ahli parlimen Pagoh berkata, terdapat banyak kenyataan bertentangan berhubung apa sebenarnya yang berlaku.

"Ada banyak perbezaan maklumat antara apa yang dikatakan dan apa yang dimaksudkannya.

"Dan kedua-dua pihak buat laporan masing-masing," katanya merujuk kepada laporan polis oleh pelajar, ibu bapa dan pengetua itu sendiri.

Muhyiddn juga hari ini mendedahkan bahawa pengetua berkenaan telah memohon maaf



Pengetua rasis: Kementerian perlu ambil tindakan
Hazayani Zakaria
JOHOR BHARU, 20 Ogos: Pesuruhjaya PAS Johor, Datuk Dr. Mahfodz Omar meminta tindakan yang bersesuaian diambil terhadap Pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Abdul Rahman Putra, Siti Inshah Mansor.

Ianya kerana pengetua tersebut telah mengeluarkan kenyataan bersifat perkauman dan telah menyinggung perasaan ramai pihak.

Mahfodz berkata, Kementerian pelajaran perlu meneliti kenyataan itu sehingga ianya mendapat liputan media.

"Kementerian harus lakukan siasatan yang serius berkenaan apa yang dikatakan itu sehingga keluar di media.

"Kalau dia memang cakap perkara yang bertentangan dengan perlembagaan, saya harap ada tindakan yang bersesuaian dengan apa yang dikatakan itu kerana boleh menimbulkan rasa tidak senang di kalangan orang bukan Melayu," katanya ketika dihubungi harakahdaily hari ini.

Siti Inshah Mansor sebelum ini dikatakan mengeluarkan kenyataan bahawa pelajar cina "tidak diperlukan" dan perlu pulang ke Cina manakala pelajar India patut membuang ikatan tali di pergelangan tangan mereka.

Beliau turut menyamakan gelang keagamaan itu seperti rantai anjing pada satu perhimpunan menyambut hari kemerdekaan peringkat sekolah pada 12 Ogos lalu.

Ekoran kenyataan itu, 17 laporan polis telah dibuat terhadap beliau.

Tindakan itu dilihat sekali lagi mengulangi kesilapan menghina yang pernah dilakukan bekas ketua bahagian Umno Bukit Bendera Datuk Ahmad Ismail dan juga oleh bekas pegawai khas perdana menteri Datuk Nasir Safar.

Mahfodz juga berkata, perkara berkenaan perlu diberi perhatian serius bagi mengelakkan timbulnya masalah perkauman di kalangan pelajar.

"Dakwaan ini perlu kepada siasatan segera supaya tidak menimbulkan masalah perkauman," katanya.

Tambahnya, tidak wajar bagi seorang pengetua yang beragama Islam dan berbangsa Melayu mengeluarkan kenyataan sedemikian di hadapan pelajar-pelajarnya.

"Tidak wajarlah pengetua bercakap begitu di perhimpunan sekolah yang menyentuh agama bangsa lain," katanya.

Jelasnya juga, Islam sendiri menekankan persaudaraan antara kaum dan tidak membenarkan kenyataan yang tidak menghormati orang bukan Islam.

Sementara itu, Ketua Pengarah Pelajaran Tan Sri Alimuddin Mohd Dom Rabu lalu menyatakan dakwaan itu hanyalah salah faham dan perkara itu telah diselesaikan.

Polis sedang menyiasat kes tersebut di bawah Seksyen 504 Kanun Keseksaan kerana menimbulkan provokasi yang boleh membawa hukuman penjara dua tahun maksimum atau denda atau kedua-duanya sekali



Pengetua di Sg Petani pula buat kenyataan perkauman
Muhamad Abdul Qayyum
Ogos 20, 10
6:15pm

Beberapa hari selepas pengetua sebuah sekolah menengah di Johor dituduh mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman, kejadian yang sama turut berlaku di sebuah sekolah di Sungai Petani.

Pengetua berkenaan didakwa mengeluarkan kata-kata berbaur perkauman dalam majlis perhimpunan rasmi di sebuah sekolah luar bandar di Sungai Petani, Ahad lalu.

Kata-kata itu diluahkan di depan lebih 500 murid tingkatan satu hingga lima serta kira-kira 45 guru pelbagai kaum semasa membuat teguran terhadap pelajar bukan Islam agar menghormati pelajar Islam yang berpuasa di bulan Ramadan.

Antara frasa yang mencetuskan kontroversi itu ialah "pindah ke negeri lain" dan "balik ke China."

Menurut sumber, pengetua yang berasal dari negeri Johor itu dikatakan telah mengingatkan pelajar bukan Islam di sekolah berkenaan yang mempunyai tiga kaum minoriti iaitu Cina, India dan Siam supaya menghormati rakan-rakan beragama Islam yang sedang berpuasa agar tidak makan di depan mereka.

Sumber itu berkata, pengetua berusia awal 50-an itu menegur perbuatan yang tidak wajar dilakukan oleh pelajar bukan Islam iaitu makan di depan pelajar Islam dan jika mereka tidak mahu menghormatinya, mereka boleh "pindah ke negeri lain" atau "balik ke China."

"Para pelajar dan guru yang berada di dewan terbuka sekolah itu dapat mendengar dengan jelas kata-kata berbaur rasis itu.

"Selaku pentadbir organisasi, beliau tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan yang boleh menjarakkan hubungan etnik sekolah itu yang agak unik," kata sumber itu.

Menurutnya, komposisi kaum di sekolah itu yang rata-rata dari kalangan pelajar berlatarbelakangkan taraf sosioekonomi yang rendah agak menarik kerana memiliki empat kaum iaitu Melayu/Islam, Cina/Buddha, India/Hindu dan Siam/Buddha.

"Sejak sekolah itu wujud di kawasan yang di kelilingi estet getah, kelapa sawit, kebun sayur dan kampung pada 1980-an, belum ada peristiwa buruk melibatkan etnik terbabit berlaku di situ," katanya sambil menambah pelajar di situ amat akrab antara satu kaum dengan yang lain.

Malahan. beberapa pengetua yang bersilih ganti di situ juga tidak pernah menimbulkan kontroversi.

"Hubungan murid, ibu bapa dan guru amat baik. Malah, beberapa siri pertemuan bersama,waris seperti mesyuarat Persatuan Ibu Bapa dan Guru serta hari Konferensi Waris mendapat respon yang baik daripada ibu bapa dan waris," katanya.

Pengetua lelaki itu dikatakan pernah berkhidmat di daerah pendidikan Kulim/Bandar Bharu sebelum memulakan perkhidmatan di sekolah luar bandar yang terletak di pekan kecil Bukit Selambau, kira-kira 26 km dari Sungai Petani itu mulai awal 2009




"Pelajar-pelajar Cina tidak diperlukan dan boleh balik ke China ataupun Sekolah Foon Yew. Bagi pelajar India, tali sembahyang yang diikat di pergelangan tangan dan leher pelajar nampak seakan anjing dan hanya anjing akan mengikat seperti itu."
By Student of Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Abdul Rahman Putra,
Kulai





Pengetua Sekolah Rasis Timbul Tandatanya Halatuju Bangsa Malaysia

SHAH ALAM 21 Ogos - Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang mempersoalkan hala tuju pembinaan bangsa Malaysia setelah 53 tahun Merdeka dan 47 tahun selepas pembentukan Malaysia sekiranya masih terdapat lagi pemikiran yang bersifat perkauman di kalangan pemimpin dan rakyat negara ini.
Menurut Kit Siang, sekiranya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak benar-benar telus mempertahankan agenda 1Malaysia yang diperkenalkan beliau, Pengetua SMK Tunku Abdul Rahman Putra Kulai Johor, Siti Inshah Mansor yang mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman baru-baru ini perlu dikenakan hukuman yang tegas.
"Tindakan disiplin paling tegas mesti diambil terhadap Siti Inshah, yang dengan jelas tidak sesuai memasuki perkhidmatan pendidikan masyarakat berbilang kaum seperti Malaysia apatah lagi seorang pengetua sekolah - menentang dasar perpaduan 1Malaysia yang disebut oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sejak April tahun lalu," ujar Kit Siang dalam kenyataannya.
Menurutnya, Siti Inshah yang membuat kenyataan berbaur perkauman seperti itu bukan sahaja perlu disingkirkan daripada perkhidmatan pendidikan, bahkan tidak layak mempunyai tempat dalam perkhidmatan awam.
Khamis lalu, Siti Inshah, semasa perhimpunan hari kemerdekaan di sekolah berkenaan menyatakan 'pelajar Cina tidak diperlukan dan boleh balik ke China ataupun Sekolah Foon Yew. Bagi pelajar India, tali sembahyang yang diikat di pergelangan tangan dan leher pelajar nampak seakan anjing dan hanya anjing akan mengikat seperti itu'.
"Apa yang tidak boleh diterima ialah Siti Inshah memperkecil, membuat kenyataan yang menyakitkan hati, tidak sensitif dan bersifat perkauman di satu majlis sambutan Hari Kebangsaan.
"Tema tahun ini perayaan Merdeka ialah 1Malaysia Menjana Transformasi. Tetapi betapa tidak bermakna apabila pengetua sekolah seperti Siti Inshah boleh menunjukkan penghinaan terhadap usaha menjadikan aset Malaysia paling penting dan terkaya iaitu satu model kepelbagaian biologi, etnik dan kebudayaan?" soal Kit Siang.
Tambah beliau, kenyataan melampau yang sama dibuat oleh Ketua Umno Bukit Bendera, Datuk Ahmad Ismail sebelum ini, yang merujuk kaum Cina di Malaysia sebagai pendatang, penumpang dan rakyat yang tidak boleh dipercayai.
Febuari lalu, bekas Pegawai Khas kepada Perdana Menteri, Datuk Nasir Safar melabel kaum India dan Cina di Malaysia sebagai pendatang dan menghina mereka dengan menyatakan kaum India datang ke Malaysia sebagai pengemis dan Cina terutamanya golongan wanita datang bagi menjual tubuh mereka.
"Peristiwa Ahmad Ismail-Nasir Safar-Siti Inshah menunjukkan kegagalan kolektif proses pembangunan bangsa Malaysia, 53 tahun selepas Merdeka, menggalas testimoni bagaimana tepat ungkapan veteran Umno, Tengku Razaleigh Hamzah yang menyifatkan bahawa - “Satu ketika dahulu kita adalah bangsa Malaysia”.
"Seperti Razaleigh mengenangkan, hero-hero murid sekolah dalam 1970an ialah Soh Chin Aun, R Arumugam, Isa Bakar, Santokh Singh, James Wong dan Mokhtar Dahari - semuanya merentasi batas perkauman.
"Kes Ahmad Ismail, Nasir Safar, Siti Inshah akan menjadi kejadian yang tidak masuk akal dalam dekad-dekad awal kemerdekaan negara kerana tiada sesiapa akan berfikir adalah munasabah seorang pengetua sekolah memperkecil, mengeluar kenyataan yang menyakitkan hati, tidak sensitif dan bersifat perkauman seperti yang telah dibuat dalam sekolahnya di Kulai, Khamis lepas," kata Kit Siang.



(Laporan Polis) Pengetua Main Isu Perkauman – Racist


Tinggal beberapa minggu lagi kita akan menyambut Kemerdekaan dan sepanjang 52 tahun kemerdekaan, banyak sudah pahit manis kita tempuh. Tahun ini kita sekali lagi berkesempatan menyambut Hari Kemerdekaan ke-53. Namun apa yang paling malang apabila kita tidak memerdekaan diri kita sendiri, masih tidak merdeka dari segi pemikiran.

kata orang tua-tua, terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Itu lah yang ingin saya kongsikan pada hari ini iaitu berkenaan laporan Polis yang dibuat oleh pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Abdul Rahman Putra, Kulai Johor berkaitan ucapan yang diberikan oleh Pengetua sekolah mereka yang dikatakan bersifat perkauman. Apa yang menariknya, ucapan itu dibuat sempena pelancaran bulan kemerdekaan peringkat sekolah tersebut.

Samada berita ini benar atau tidak, ianya masih dalam siasatan polis lagi. Isu perkauman bukan boleh dibuat main, negara telah mengalami detik hitam dahulu akibat daripada permainan perkauman. Apapun difahamkan, lebih 5 laporan polis seumpama ini dibuat dan pastinya nanti akan ada pihak yang mengambil kesempatan untuk memperbesarkan isu ini. Wallahuaklam..


dari facebook...buatlah perbandingan....elok siasat dengan kedua2 belah pihak

angkara seorang guru & murid tkt6 ... berbangsa india, kita harap KDN siasat guru tersebut, memfitnah cikgu hjh siti ...

by Sokong Cikgu Puan Hajah Siti Mangsa Politik on Sunday, August 22, 2010 at 3:49am

dari buzze adam ...

Sekarang jam 2.22 pagi, hari Ahad, 22 Ogos 2010. Saya melaporkan dari tempat penginapan saya di Pandan City JB. Saya baru pulang dari bertemu rakan fb saya dari Kulai. Beliau ketika pertemuan tersebut menghubungi "seseorang" melalui telefon. Saya di fahamkan, Puan Hajah Siti tidak mahu bertemu dengan sesiapa demi untuk... membantu siasatan pihak polis. Beliau hanya mahu bertemu dengan 3 orang dan saya berpeluang bercakap dengan salah seorang dari 3 tersebut. Saya akan melaporkan kejadian ini mengikut kronologinya agar anda semua memahami asal usul isu ini.

1. Puan Hajah Siti adalah salah seorang dari penerima anugerah PENGETUA CEMERLANG negeri Johor gred 52.2. Beliau baru beberapa bulan berpindah ke SMKTAR Kulai.3. Sesuai dgn status Pengetua Cemerlang, beliau cuba untuk membuat beberapa pembaharuan untuk meningkatkan kualiti P&P di sekolah tersebut.4. Sebilangan guru lama di SMKTAR tersebut TIDAK BERPUAS HATI dengan beberapa arahan terbaru beliau sebagai Pengetua. (MOTIF)5. Dalam Perhimpunan Pagi sekolah pada minggu lepas, bersempena dengan bulan kemerdekaan, beliau berucap tentang Konsep 1Malaysia.

6. Beliau memberikan analogi seperti berikut :- "SAYA BAWA KERETA PROTON SAGA. AH CHONG & MUTHU MENUMPANG DALAM KERETA SAYA. KAMI SAMA-SAMA MENUJU KE SATU DESTINASI.TETAPI ITU TIDAK MENJADIKAN AH CHONG & MUTHU MEMILIKI KERETA PROTON SAGA TERSEBUT KERANA SAYA TETAP PEMANDU".

7. Seorang guru KELINGPARIA bernama Maneswaran, yang sememangnya tidak puas hati dengan Puan Hajah (krn perkara 4 di atas), telah menghasut seorang pelajar KELINGPARIA juga dari tingkatan 6 bernama Asrivani. Bapak Asrivani (juga seorang KELING) adalah seorang Peguam Hindraf. Pakatan 3 ekor KELINGPARIA inilah yang telah membuat laporan polis yang bukan-bukan, menokok tambah statement Puan Hajah Siti dengan lauk-lauk tambah seperti :-

"Cina & India penumpang boleh balik ke negara asal""India memakai kalung seperti anjing""dsb seperti yang turut di tambah-tambah lagi oleh parti rasis DAP,PKR,MCA &MIC & KJ"

8. Inilah sebenarnya yang berlaku dalam kes ini. Bak cerita "Enemy of the states" lakonan Will Smith, Puan Hajah Siti menjadi mangsa atas sesuatu tuduhan yang tidak beliau lakukan.

9.Saya telah berjanji kepada "seseorang" tersebut bahawa saya dan rakan2 pimpinan NGO BAWAH TANAH MELAYU berdiri teguh di keliling Puan Hajah Siti dan kami akan melakukan segalanya demi untuk mempertahankan Puan Hajah sebagai seorang MELAYU.

10. Sumpah saya dan kawan2 TAK PERNAH KENAL/ATAU TAK ADA HUBUNG KAIT DGN Puan Hajah Siti sebagai seorang Individu, tetapi sebagai MELAYU, Cubit peha kiri, kaki kanan naik ke muka kamu!!!

11. Kepada orang Politik, kamu bolehlah berlakon, memberikan statement playsafe tetapi aku dan kawan2 aku (+geng 13 pijak kepala lembu kuil Shah Alam) takkan playsafe lagi.

12. Biarkan UMNO/BN hilang kuasa PRU-13 (kerana nak jaga hati PENDATANG) nanti asalkan BANGSA PENDATANG ni sedar diri mereka. Bila Melayu dah hilang kuasa PRU-13 nanti, baru Melayu mudah bersatu.

13. Kamu tak puas hati/nak tanya lanjut/nak jumpa face2face? Call aku 012-9770412 begin_of_the_skype_highlighting 012-9770412 end_of_the_skype_highlighting

SEKIAN. (boleh copy paste & sebarkan)



Share

  • Lebai Kampung and 16 others like this.
    • Sokong Cikgu Puan Hajah Siti Mangsa Politik ‎1. Puan Hajah Siti adalah salah seorang dari penerima anugerah PENGETUA CEMERLANG negeri Johor gred 52
      Yesterday at 3:26am · 1 personLoading... ·
    • Sokong Cikgu Puan Hajah Siti Mangsa Politik ‎2. Beliau baru beberapa bulan berpindah ke SMKTAR Kulai
      Yesterday at 3:27am ·
    • Sokong Cikgu Puan Hajah Siti Mangsa Politik ‎.3. Sesuai dgn status Pengetua Cemerlang, beliau cuba untuk membuat beberapa pembaharuan untuk meningkatkan kualiti P&P di sekolah tersebut
      Yesterday at 3:27am ·
    • Sokong Cikgu Puan Hajah Siti Mangsa Politik ‎4. Sebilangan guru lama di SMKTAR tersebut TIDAK BERPUAS HATI dengan beberapa arahan terbaru beliau sebagai Pengetua. (MOTIF)
      Yesterday at 3:28am ·
    • Sokong Cikgu Puan Hajah Siti Mangsa Politik ‎5. Dalam Perhimpunan Pagi sekolah pada minggu lepas, bersempena dengan bulan kemerdekaan, beliau berucap tentang Konsep 1Malaysia.
      Yesterday at 3:29am ·
    • Sokong Cikgu Puan Hajah Siti Mangsa Politik ‎6. Beliau memberikan analogi seperti berikut :- "SAYA BAWA KERETA PROTON SAGA. AH CHONG & MUTHU MENUMPANG DALAM KERETA SAYA. KAMI SAMA-SAMA MENUJU KE SATU DESTINASI.TETAPI ITU TIDAK MENJADIKAN AH CHONG & MUTHU MEMILIKI KERETA PROTON SAGA TERSEBUT KERANA SAYA TETAP PEMANDU".
      Yesterday at 3:30am · 3 peopleLoading... ·
    • Sokong Cikgu Puan Hajah Siti Mangsa Politik
      ‎7. Seorang guru KELINGPARIA bernama Maneswaran, yang sememangnya tidak puas hati dengan Puan Hajah (krn perkara 4 di atas), telah menghasut seorang pelajar KELINGPARIA juga dari tingkatan 6 bernama Asrivani. Bapak Asrivani (juga seorang KE...LING) adalah seorang Peguam Hindraf. Pakatan 3 ekor KELINGPARIA inilah yang telah membuat laporan polis yang bukan-bukan, menokok tambah statement Puan Hajah Siti dengan lauk-lauk tambah seperti :-

      "Cina & India penumpang boleh balik ke negara asal""India memakai kalung seperti anjing""dsb seperti yang turut di tambah-tambah lagi oleh parti rasis DAP,PKR,MCA &MIC & KJ"
      See More
      Yesterday at 3:30am ·
    • Sokong Cikgu Puan Hajah Siti Mangsa Politik ‎8. Inilah sebenarnya yang berlaku dalam kes ini. Bak cerita "Enemy of the states" lakonan Will Smith, Puan Hajah Siti menjadi mangsa atas sesuatu tuduhan yang tidak beliau lakukan.
      Yesterday at 3:31am ·
    • Sokong Cikgu Puan Hajah Siti Mangsa Politik ‎9.Saya telah berjanji kepada "seseorang" tersebut bahawa saya dan rakan2 pimpinan NGO BAWAH TANAH MELAYU berdiri teguh di keliling Puan Hajah Siti dan kami akan melakukan segalanya demi untuk mempertahankan Puan Hajah sebagai seorang MELAYU.
      Yesterday at 3:33am ·
    • Sokong Cikgu Puan Hajah Siti Mangsa Politik ‎10. Sumpah saya dan kawan2 TAK PERNAH KENAL/ATAU TAK ADA HUBUNG KAIT DGN Puan Hajah Siti sebagai seorang Individu, tetapi sebagai MELAYU, Cubit peha kiri, kaki kanan naik ke muka kamu!!!
      Yesterday at 3:34am ·
    • Sokong Cikgu Puan Hajah Siti Mangsa Politik ‎11. Kepada orang Politik, kamu bolehlah berlakon, memberikan statement playsafe tetapi aku dan kawan2 aku (+geng 13 pijak kepala lembu kuil Shah Alam) takkan playsafe lagi.
      Yesterday at 3:34am ·
    • Sokong Cikgu Puan Hajah Siti Mangsa Politik ‎12. Biarkan UMNO/BN hilang kuasa PRU-13 (kerana nak jaga hati PENDATANG) nanti asalkan BANGSA PENDATANG ni sedar diri mereka. Bila Melayu dah hilang kuasa PRU-13 nanti, baru Melayu mudah bersatu.
      Yesterday at 3:35am · 2 peopleLoading... ·
    • Azeem Kick Buttowski Zainal tetapi sebagai MELAYU, Cubit peha kiri, kaki kanan naik ke muka kamu!!! NAH !!! LAGI SATU !!! KICK BUTTOWSKI NAK TAMBAH SEPENYEPAK LAGI !!!
      Yesterday at 3:59am · 1 personLoading... ·
    • Pas Beruk
      ADA BLOG BERUK PAS YG NAK BETULKAN TINDAKAN KHATIB YG SEBUT NAMA LIM GUA ENG DLM KHUTBAH!!! KATANYA HANYA KESALAHAN PERIBADI KHATIB TERSEBUT... SOALNYA KENAPA SEBUT??? PERLU SANGAT KE SEBUT NAMA BARUA KOMUNIS TU??? SUDAH LA.... JGN JADI PEN...JILAT DAP KOMUNIS!!!!
      See More
      Yesterday at 4:09am · 2 peopleLoading... ·
    • Hassan Bin Kunyawa alhamdulillah, menyokong puan hajah utk menegakkan kebenaran...
      Yesterday at 4:56am via Facebook Mobile ·
    • Ahmad Effendi pemimpin melayu pun byk yg ngokk...bila melayu silap sikit cepat jer nak ambil tindakan...namwee kutuk lagu negaraku ...kenapa tak ambil tindakan..??..kenapa tak ada siasatan menyeluuruh...??...bnagsa lain berani sbb pemimpin kita lembab...penakutt..
      Yesterday at 5:24am · 3 peopleLoading... ·
    • Hassan Bin Kunyawa Jangan kerana Konsep 1malysia kita tunduk sangat UTAMAKAN konsep 1 Melayu dulu...
      Yesterday at 5:33am ·
    • Sokong Cikgu Puan Hajah Siti Mangsa Politik len kali dlm pembelajaran sekolah, jgn langsung letak nama lain selain dari nama Melayu Islam disetiap story kebaikan .. Tunjukkan Melayu sgt baik .. Nk rasis gak? .. Mana ada sebut kaum lain?
      Yesterday at 5:42am via Facebook Mobile · 3 peopleLoading... ·
    • Fairuz Danish cikgu kt pandan jb ke? cuba rujuk pjb umno pasir gudang
      Yesterday at 6:10am ·
    • Norwati Ahmad Kak Long same2 la kita bdoa agar ckgu pn hjh ct dberi kekuatan, mdh2n dbln mulia ini hamba2 Allah yg dzalimi mdpt perlindungaNya... amin...
      Yesterday at 7:03am via Facebook Mobile ·
    • Nor Azmi Bin Ismail Lawan tetap lawan sahabat..Pertahankan Cikgu CT sepenuhnya...Ramai yang menyokong Cikgu CT...
      Yesterday at 7:23am · 2 peopleLoading... ·
    • Daniel Uno elok k'rajaan p'tahankn dlu..pastu bru r kite.
      Yesterday at 8:11am ·
    • Don't Chinchai ketepikan ideologi hoiiiiiiiiiiiiiii
      Yesterday at 9:39am ·
    • Yazid Anang Sharif Macam mana kerajaan nak pertahankan..KJ (ketua pemuda UMNO/BN)pun sudah melatah....suruh ambil tindakan tegas terhadap cik gu ni.periksa dulu....samaada fitnah atau ditokok tambah kenyataan cikgu ni.Kalau org Melayu bangkitkan racist...kalau bangsa lain membela hak asasi kononnya......jangan kita berdiam diri..
      Yesterday at 10:13am · 1 personLoading... ·
    • Hisham Marley Sy sokong spenuhnya..Ajar mereka sekali lagi...sebab mereka skarang sdh kurang ajar..
      20 hours ago ·
    • Arief Mokhtar Sama2 kita berdoa agar masalah ini dapat diselesaikn scr bijaksana..tetapi sbg Melayu....bkn tujuan utk mmperthnkan Melayu shj....tapi kita mesti Pertahankn kebenaran....kpd Pn Hjh Siti....kami sentiasa ada...utk mmpertahankn kebenaran......
      20 hours ago ·
    • Hassan Surif tahniah cikgu diatas keberanian dan semangat Tun Teja yg ditunjukan kami sentiasa bersedia untuk mempertahankan cikgu dan mempertahankan negara dari org2 yg kepalang ajar..jangan sekali kita tunduk dgn apa jua desakan kerana mereka yg patut sedar siapa mereka jika pemimpin kita tidak mahu mereka semasa merdeka dahulu..,

Tiada ulasan: