Rabu, 7 Julai 2010

LELAKI TU PENTING SEBAGAI PERLINDUNG...ITU SUDAH JADI PERATURAN ALLAH...

NEGARA

Awang Afrika perdaya andartu


WARGA Afrika kini boleh dilihat di mana-mana sahaja di negara ini dan sebahagiannya licik memperdayakan wanita tempatan. - Gambar hiasan


KUALA LUMPUR - Kegiatan jahat dua lelaki Afrika yang giat memperdayakan wanita berusia terutama andartu dengan berpura-pura ingin menghantar bungkusan mengandungi barangan berharga sebagai tanda cinta terbongkar apabila kedua-duanya ditahan di Jalan Ampang di sini baru-baru ini.

Kedua-dua suspek warga Nigeria dan Ivory Coast berusia 31 dan 40 tahun itu ditahan pukul 11 malam 24 Jun lalu selepas terpedaya dengan perangkap dipasang polis yang menjadikan seorang wanita berusia 50 tahun sebagai umpan.

Difahamkan, wanita yang merupakan seorang kerani itu telah kerugian RM109,000 selepas diperdaya dua lelaki tersebut sejak September tahun lalu dengan menggunakan modus operandi yang sama.

Lebih malang apabila lelaki Nigeria tersebut cedera di mukanya apabila dilanggar oleh sebuah motosikal ketika hendak melarikan diri dari sebuah hotel dalam operasi yang diketuai Inspektor Joel Teo Tan Yam bersama lapan anggota dan pegawai.

Ketua Penolong Pengarah Operasi Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman, Asisten Komisioner Rohaimi Md. Isa berkata, pemeriksaan mendapati dua suspek tersebut memasuki negara ini dengan menggunakan pas pelajar dan menjalankan kegiatan penipuan itu sebagai kerja sampingan.

Tiada ulasan: