Selasa, 2 September 2014

MAHKAMAH ADA DUA....SATU DIDUNIA....SATU DIAKHIRAT....HUKUMAN ADA TIGA....SATU DIDUNIA....SATU DIALAM BARZAH....SATU LAGI DIAKHIRAT....JANGAN MAIN2...ALLAH MENGUASAI KEHIDUPAN DIDUNIA DAN KEHIDUPAN DIAKHIRAT DAN KEHIDUPAN DIALAM2 GHAIB

5:11PM - 1 Sep 2014

'Jumpa di mahkamah menteri dalam negeri'

Ketua Pemuda PAS Suhaizan Kaiat berikrar untuk membawa ke mahkamah sekiranya sebarang tindakan diambil terhadap kor sukarelawan Unit Amal PAS.

Suhaizan berkata demikian dalam reaksinya terhadap Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang sebelum ini berkata beliau "yakin" polis akan bertindak terhadap Unit Amal.

Ini berikutan penahanan 156 anggota Unit Peronda Sukarela Pulau Pinang (PPS) semalam.

Ketika ditanya Malaysiakini apakah tindakan yang akan diambil sekiranya anggota Unit Amal PAS ditahan, Suhaizan (kiri) berkata: "Kita jumpa mereka di mahkamah".

Suhaizan menjelaskan bahawa  unit kebajikan itu ditubuhkan di bawah Pemuda PAS, di bawah senarai aktiviti parti.

Oleh itu, katanya, beliau tidak faham mengapa tindakan hendak diambil terhadap Unit Amal tersebut.

Zahid telah dilaporkan berkata bahawa tindakan yang sama  yang diambil terhadap anggota PPS, juga akan diambil oleh pihak polis terhadap Unit Amal PAS.

"Tindakan yang sama akan diambil oleh pihak polis. Saya amat pasti mereka akan mengambil tindakan," Zahid memberitahu wartawan di Kuala Lumpur hari ini.

Menteri itu berkata demikian ketika ditanya mengenai perbezaan di antara PPS dan Unit Amal.

Unit Amal telah beroperasi selama beberapa dekad dan telah membantu mengawal orang ramai semasa protes parti pembangkang dan juga dalam acara-acara kemasyarakatan PAS.

Ditubuhkan pada tahun 1991, ia mempunyai kira-kira 3,000 anggota yang berusia lebih 18 tahun yang menerima latihan daripada pemimpin dalam kalangan sendiri, termasuk guru dan bekas tentera.

Sementara itu, Ketua Unit Amal, Juhari Othman berkata unit itu akan mengadakan mesyuarat sebelum menyatakan sebarang reaksi terhadap kenyataan Zahid itu.
Dah lama mereka dizalimi... sampai masa mereka bangun !
 
 
 
 
 
 
Abu Fida added 2 new photos — with Umar Al Firmansyah and 18 others.
KABAR TERBARU..!!!
MUJAHIDIN AL SHABAB SOMALIA LANCARKAN SERANGAN DAHSYAT KE IBU KOTA NEGARA MOGADISHU...
SETELAH BERTEMPUR DENGAN SENGIT SEBELUMNYA DENGAN PASUKAN AMISOM YG TERDIRI DARI NEGARA SALIBIS UNI AFRIKA
PARA AWAK MEDIA MENGGAMBARKAN KEBERANIAN MUJAHIDIN AL SHABAB DI TENGAH PERTEMPURAN YANG SEOLAH TAK KENAL KEMATIAN...
HINGGA BERITA INI DI TURUNKAN MASIH TERDENGAR RENTETAN PELURU DARI KEDUA KUBU.....
DOAKAN MUJAHIDIN AL SHABAB MENANG DI PERTEMPURAN INI IKHWANI FILLAH..ALLAHU AKBAR !!!!
LikeLike · ·

Video Israel Mendapatkan Azab / Hukuman dari Allah di jalur Gaza Terbaru

Written By canang on Isnin, 1 September 2014 | 9/01/2014 11:11:00 PG

 
 

Isnin, 1 September 2014

PPS adalah sah disisi undang-undang - Exco Pulau Pinang


Post Pic

 Pasukan Peronda Sukarela (PPS) adalah pertubuhan sah apabila ia diluluskan oleh Mesyuarat Majlis Kerajaan Negeri (MMKN) serta turut dianggotai Penasihat undang-undang negeri.
 
Exco Pulau Pinang, Datuk Abdul Malik Abul Kassim menegaskan jika penubuhan PPS menyalahi perlembagaan, maka sudah tentu ia akan ditegur penasihat undang-undangnya. 
 
Beliau berkata demikian bagi membidas kenyataan sesetengah pihak yang melabelkan PPS negeri itu sebagai pertubuhan haram.
 
"Semasa 2009 hingga 2011, di mana kita lancarkan pada 2011, memang penasihat undang-undang negeri memang ada bersama dalam mesyuarat exco dan sebagainya.
 
"Bukan itu saja, dari 2009 sehingga 2011, ia beberapa kali dibincang..dan tidak ada pandangan (daripada penasihat undang-undang) yang mengatakan kita tak boleh tubuhkan PPS ini.  
 
"Malah pada 2012 ketika kita nak wujudkan pangkat dalam PPS, penasihat undang-undang ada beri nasihat mengatakan pangkat tidak boleh diwujudkan kerana menyerupai polis dan angkatan tentera," jelas beliau sambil menyifatkan penahanan anggota PPS semalam bermotifkan politik.   
 
Namun beliau berkata, kerajaan negeri akan bersifat terbuka berhubung isu ini dalam mencapai satu penyelesaian. 
 
"Jikalau ada pendapat baru yang mengatakan yang kita perlu memperbetulkan apa keputusan kita, dan kita akan ambil tindakan (susulan),"ujarnya.
 
Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar semalam menjelaskan penahanan 154 anggota PPS Pulau Pinang adalah kerana ingkar amaran supaya tidak menjalankan sebarang aktiviti selepas mendapati pasukan itu sebuah pertubuhan haram yang tidak berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan (ROS).
 
Kesemua anggota pasukan tersebut termasuk tujuh wanita ditahan pada pukul 10.15 pagi semalam di kawasan Padang Kota bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 41 Akta Pertubuhan. 
 
Isu PPS mula mencuri tumpuan ramai apabila  seorang anggotanya didakwa mengasari seorang jurugambar tahun lepas. Manakala pada 18 Ogos lalu, seorang aktivis sosial membuat sidang akhbar mendakwa dipukul anggota PPS pada majlis makan malam di Air Itam.
 
Dengan dua insiden itu, orang ramai mula mempersoalkan peranan PPS, malah ada yang meluahkan rasa kurang senang dengan pasukan itu.
 
PPS juga didakwa mengambil tugas pasukan keselamatan.
 
Namun dakwa Abdul Malik, sepanjang hampir empat tahun ia ditubuhkan, PPS sering mendapat pujian daripada pihak polis yang menghargai usaha pasukan tersebut dalam membantu berhubung hal keselamatan dan sebagainya. 
 
Justeru katanya, tidak wajar menuduh PPS sebagai 'melebih-lebih' hanya disebabkan dua insiden melibatkan anggota pasukan itu sebelum ini, selain berkata, mana-mana anggota tersebut akan diambil tindakan sekiranya terdapat aduan.

Tujuh Keajaiban Pada Perang Gaza, 20 Juli 2014

Written By canang on Isnin, 1 September 2014 | 9/01/2014 09:34:00 PTG

 
 

Monday, 1 September 2014

PENSYARAH FAKULTI UNDANG-UNDANG UNIVERSITI MALAYA, PROF AZMI SHAROM AKAN DIKENAKAN TINDAKAN DIBAWAH AKTA HASUTAN 1948????.


Baru sahaja mendapat maklumat bahawa Pensyarah Kanan Fakulti Undang-Undang Universiti Malaya Prof Madya Azmi Sharom akan dikenakan tindfakan dibawah Akta Hasutan 1948 mengenai suatu artikel tulisan beliau di akhbar The Malay Mail.

Menurut polis Dang Wangi, Azmi akan didakwa di bawah Seksyen 4 (1) (b) Akta Hasutan 1948 di Mahkamah Sesyen esok Kuala Lumpur, untuk kenyataan beliau dibuat dalam satu artikel portal berita Malay Mail Online.

Seksyen 4 (1) (b) menyatakan bahawa "mengucapkan apa-apa perkataan menghasut" adalah satu kesalahan yang boleh dihukum dengan denda tidak melebihi RM 5,000 bagi kesalahan kali pertama, atau penjara tidak melebihi lima tahun bagi kesalahan seterusnya.

Obama Perintahkan Tentera AS Serang Khilafah Islamiyah

Written By canang on Isnin, 1 September 2014 | 9/01/2014 08:00:00 PG

Obama Perintahkan Tentera AS Serang Khilafah Islamiyah

[..hhaa..!! apa macam puak Sam Care Syria Kari Rebina..??? Lu org kata ISIS (Khilafah Islam) agen CIA, yahudi??? KeBANGANGan apa kalau agen CIA.. United Snakes nak serang kasi mati??? Kesian termakan tipu dek zionis iluminiti Dajjal.. Menyelasau n meroyan apa pulak puak2 manhaj merapu ni lepas ni..?..]

WASHINGTON, DC – Barack Obama mengingatkan, dirinya telah memberi kuasa kpd militeri AS untuk melancarkan serangan udara untuk mendukung pasukan militeri Syiah Irak dalam menghadapi Mujahidin Khilafah Islamiyah atau untuk melindungi para warga AS yang berada di Iraq. Menurut AFP, Jumaat (8/8/14).

Obama berdalih serangan AS adalah untuk mencegah Genosida, padahal rakyat awam tidak ada yang disakiti seorang pun oleh Khilafah Islamiyah. Namun, kekalahan tentara Iraq menjadi medan fitnah terhadap

Khilafah Islamiyah bahawa mereka akan membunuh warga awam. Pasukan Khilafah Islamiyah telah sampai pada kawasan Gunung Sinjar, Iraq utara. Banyak warga jadi pelarian akibat perang antara Mujahidin dengan tentera Iraq. Warga awsm lari bukan disebabkan kerana takut dengan Mujahidin Khilafah Islamiyah, tetapi mereka takut tentera Syiaj Iraq melakukan serangan membabi buta.

Target Mujahidin Khilafah Islamiyah sudah jelas iaitu tentera Syiah Iraq, bukan rakyat awam. Media sekular memutar-belitkan fakta kabur mereka komon warga awam takut dengan Mujahidin. Obama juga mendakwa bahawa mereka akan mencegah genosida yang konon dilakukan Khilafah Islamiyah terhadap rakyat Iraq. Ini adalah fitnah untuk menghancurkan eksistensi Khilafah Islamiyah.

“Kami merancang untuk tetap waspada dan mengambil tindakan jika mereka mengancam fasiliti-fasiliti kita di manapun di Iraq, termasuk konsulat di Arbil dan kedutaan di Baghdad,” tegas Obama.

[..hihiiii.. Meroyanlah ko setan Dajjal!!!..]

Sebelum itu di New York, PBB mendesak negara-negara dunia untuk mendukung pemerintah penjajah Syiah Iraq dan melakukan segala usaha untuk menghentikan ekspansi Khilafah Islamiyah. Namun alhamdulillah.. pada hakikatnya banyak warga muslim Iraq bergabung dengan Mujahidin Khilafah Islamiyah.

Pada bulan lalu, Khilafah Islamiyah telah melahirkan Mujahidin dari kalangan rakyat muslim awam Iraq (anggaran 500 orang tiap bulan). Para pemuda Muslim berbondong-bondong ikut serta latihan.

Perdana Menteri boneka Syiah Majusi Iran dan Nasara Rom Amerika, Nouri Al Maliki benar-benar sedang dalam situasi terdesak... Baghdad sudah dikepung oleh Mujahidin Khilafah Islamiyah. Ditambah lagi Mujahidin telah mengebom markas-markas militeri Iraq di beberapa wilayah di Baghdad. AllahuAkbarr!!!sumber
 
 
 
 


Tiada ulasan: