Selasa, 9 September 2014

LA TAHZAN...JANGAN BERSEDIH....YAKINLAH SEGALA KESUKARAN..KEPAYAHAN...PENDERITAAN DAN SEWAKTUNYA DENGANNYA MERUPAKAN KIFARAH...ORANG YANG SERING DIUJI TANDA KASIHNYA ALLAH SWT...SYARATNYA MEREKA BERILMU SERTA BERSOLAT DAN TIDAK RAGU2 SATU ZARAH TENTANG ALLAH SERTA HUKUM2 ALLAH




KESAN BACAAN AL QURAN PADA SYARAF OTAK DAN ORGAN TUBUH MANUSIA - Dr. Al Qadhi, Florida Amerika Syarikat

Written By canang on Selasa, 9 September 2014 | 9/09/2014 06:30:00 PTG

Dr. Al Qadhi, melalui penelitiannya yang panjang dan serius di sebuah klinik di Florida Amerika Syarikat, berjaya membuktikan hanya dengan mendengar bacaan ayat-ayat Al-Quran, seorang Muslim baik mereka yang fasih berbahasa Arab ataupun bukan, dapat merasakan perubahan 
fisiologi yang sangat besar.

Bunyi yang bergerak dari telinga ke otak akan memberi kesan kepada sel-sel otak. Saintis baru-baru ini mendapati bahawa bunyi dari bacaan Al Quran mempunyai kuasa penyembuhan yang menakjubkan. Membaca Al-Quran mempunyai kesan menakjubkan pada sel-sel dan mampu mengembalikan keseimbangan mereka, otak adalah organ yang mengawal badan dan daripadanya perintah datang ke seluruh organ-organ badan terutama sistem imun.


Penurunan kemurungan, kesedihan, memperoleh ketenangan jiwa, mengubati berbagai macam penyakit merupakan pengaruh umum yang dirasakan oleh orang yang terlibat dalam penyelidikan beliau. Penemuan doktor psikologi ini tidak menentu.

Penelitiannya ditunjang dengan bantuan peralatan elektronik terbaru untuk mengesan tekanan darah, degupan jantung, ketahanan otot, dan ketahanan kulit terhadap aliran elektrik. 


Satu sel kanser meletup dengan menggunakan frekuensi bunyi bacaan dari Al Quran sahaja! Itulah sebabnya membaca Al-Quran mempunyai kesan yang hebat untuk merawat kanser merbahaya dan penyakit yang tidak boleh diubati!

Dari hasil uji kajinya dia membuat kesimpulan, bacaan Al-Quran berpengaruh besar hingga 97% dalam melahirkan ketenangan jiwa dan penyembuhan penyakit.

Kajian Dr. Al Qadhi ini diperkuatkan pula oleh kajian lain yang dilakukan oleh doktor yang berbeza. Dalam laporan sebuah kajian yang disampaikan dalam Persidangan Perubatan Islam Amerika Utara pada tahun 1984, disebutkan, Al-Quran terbukti mampu mendatangkan ketenangan sehingga 97% bagi mereka yang mendengarkannya.

Molekul air membentuk perubahan apabila terdedah kepada bunyi. Bunyi amat memberi kesan kepada air yang kita minum. Jika anda membaca Al-Quran di atas air, ciri-ciri air akan berubah dan ia akan membawa kesan Al-Quran kepada setiap sel dalam badan yang menyebabkan penyembuhan. 

Kesimpulan hasil uji kaji tersebut diperkuatkan lagi oleh kajian Muhammad Salim yang diterbitkan oleh Universiti Boston. Objek penelitiannya terhadap 5 orang sukarelawan yang terdiri dari 3 lelaki dan 2 wanita.

 Kelima orang tersebut tidak tahu bahasa Arab dan mereka pun tidak diberi tahu bahawa yang akan diperdengarkannya adalah Al-Qur'an.

Virus dan kuman juga bergetar dan sangat dipengaruhi oleh getaran bunyi terutama bunyi Al-Quran, ia menghalang mereka dan pada masa yang sama meningkatkan aktiviti sel-sel sihat dan menghidupkan sel-sel yang terganggu supaya menjadi sedia untuk melawan virus dan kuman.

Kajian yang dilakukan sebanyak 210 kali ini terbahagi dua sesi, yakni membacakan Al-Qur'an dengan tartil dan membacakan bahasa Arab yang bukan dari Al-Qur'an. 

Kesimpulannya, responden mendapatkan ketenangan sampai 65% ketika mendengar bacaan Al-Qur'an dan mendapatkan ketenangan hanya 35% ketika mendengar bahasa Arab yang bukan dari Al-Qur'an.

Al-Qur'an memberikan pengaruh besar jika diperdengarkan kepada bayi. Hal tersebut diungkapkan Dr. Nurhayati dari Malaysia dalam Seminar Kaunseling dan Psikoterapi Islam di Malaysia pada tahun 1997. 

Gambar sebenar sel darah yang telah didedahkan kepada bunyi dan mula berubah medan elektromagnet di sekitarnya, bunyi bacaan Al Quran mengubah maklumat sel ini dan menjadikan ia lebih mampu melawan virus dan kecacatan Akibat daripada penyakit malignan.

Menurut kajian, bayi yang berusia 48 jam yang kepadanya diperdengarkan ayat-ayat Al-Qur'an dari tape recorder menunjukkan respons tersenyum dan menjadi lebih tenang.

Sungguh suatu kebahagiaan dan merupakan kenikmatan yang besar, kita mempunyai Al-Qur'an. Selain menjadi ibadah dalam membacanya, bacaannya memberikan pengaruh besar bagi kehidupan jasmani dan rohani kita.

Allah yang telah berfirman, "Dan apabila dibacakan Al-Qur'an, simaklah dengan baik dan perhatikanlah dengan tenang agar kamu mendapat rahmat" (QS 7: 204).

Jika mendengar muzik klasik boleh mempengaruhi kecerdasan intelektual (IQ) dan kecerdasan emosi (EQ) seseorang, bacaan Al-Qur'an lebih dari itu. Selain mempengaruhi IQ dan EQ, bacaan Al-Qur'an mempengaruhi kecerdasan spiritual (SQ).

Allah yang telah berfirman, "Dan apabila dibacakan Al-Qur'an, semaklah dengan baik dan perhatikanlah dengan tenang agar kamu mendapat rahmat" (QS 7: 204)
kredit:

Penculik Van Putih Berjaya Diberkas, Cubaan Culik Budak Gagal



Penculik Van Putih Berjaya Diberkas, Cubaan Culik Budak Gagal


Kejadian semalam di cahaya masai, Pasir Gudang, Johor. Seorang budak perempuan diculik, namun penculik berjaya diberkas orang awam dan polis. 


Penculik Van Putih Berjaya Diberkas, Cubaan Culik Budak Gagal
Penculik Van Putih Berjaya Diberkas, Cubaan Culik Budak Gagal
Penculik Van Putih Berjaya Diberkas, Cubaan Culik Budak Gagal
Penculik Van Putih Berjaya Diberkas, Cubaan Culik Budak Gagal
Penculik Van Putih Berjaya Diberkas, Cubaan Culik Budak Gagal
Penculik Van Putih Berjaya Diberkas, Cubaan Culik Budak Gagal
Penculik Van Putih Berjaya Diberkas, Cubaan Culik Budak Gagal
Penculik Van Putih Berjaya Diberkas, Cubaan Culik Budak Gagal
Penculik Van Putih Berjaya Diberkas, Cubaan Culik Budak Gagal
Sumber : Pahang2day

Tuduhan Pemindahan Makam Nabi Terhadap Syaikh Ali bin Abdul Aziz As-Shabal: Ini Dusta!



Written by Admin Gema

Category: arab news
Hits: 29097

RIYADH (gemaislam) - Setelah adanya klarifikasi yang dikeluarkan pemerintah Arab Saudi terkait pemindahan makam Nabi Salallahu 'alaihiwassalam, bahwa itu hanya isu belaka. Kini tuduhan serupa ditujukan kepada salah satu dosen Universitas Riyadh Imam Muhammad bin Saud yaitu Syaikh Ali bin Abdul Aziz As-Shabal.
Tuduhan tersebut datang dari salah satu media massa Inggris yaitu The Independent, yang menyebutkan bahwa Syaikh Ali bin Abdul Aziz memerintahkan agar makam Nabi dipindahkan ke Baqi’. Di salah satu ceramahnya beliau mengatakan bahwa harian Inggris tersebut telah menuliskan artikel yang ditujukan kepada beliau, dengan tema pemindahan makam Nabi Salallahu 'alaihiwassalam.
“Saya berlindung kepada Allah dari murkaNya, Maha Suci Engkau ya Allah. Bahwa ini (kabar pemindahan makam Nabi) adalah dusta yang nyata. Apa yang telah disebutkan orang-orang diluar sana bahwa mereka mendengar langsung dariku di salah satu media massa, dan di harian The Independent yang menyebutkan, bahwa saya memerintahkan pemindahan makam Nabi Salallahu 'alaihiwassalam ataupun penghancurannya atau pemindahan peninggalan-peninggalan Nabi 'Alaihis sholatu wassalam ke Baqi’ adalah dusta” terang syaikh dalam ceramahnya.
“Saya tidak mengatakannya dan tidak akan pernah mengatakannya dan tidak layak bagi saya dan orang selain saya untuk mengatakannya. Adapun itu, adalah perkataan dusta dan palsu.” tambah syaikh.
Sebelumnya beredar isu bahwa harian Inggris The Independent mencuri konten tulisan dari koran Arab Saudi Makkah, dan salah mengartikan setelah menerjemahkan sebuah artikel  Arab, yang diposting di koran Makkah pada 25 Agustus 2014. Demikian terang Mowafaq al-Nowaysar selaku wakil pimpinan redaksi koran Arab Saudi Makkah.
Masih menurut Mowafaq, artikel asli menyebut seruan untuk menjaga makam Nabi, bukan ‘menghancurkan’. (tab)
Jawatan MB Selangor: DAP sedia kemuka calon selain Wan Azizah?
pada 09-09-2014 12:09 
Post Pic
PETALING JAYA: DAP hari ini membayangkan kesediaan menamakan calon tambahan kepada Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail untuk jawatan Menteri Besar Selangor sebagaimana yang dititahkan oleh Sultan Sharafuddin Idris Shah. 
Dalam satu kenyataan, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng memohon maaf kepada baginda dan berkata beliau akan membincangkan semula isu senarai nama calon MB dengan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim. 
Lim berkata keputusan untuk hanya mengemukakan nama Wan Azizah sebelum ini diambil selepas perbincangan dengan Anwar. 
"Kami memahami bahawa keputusan (menghantar satu nama) berdasarkan amalan sebelum ini dalam pelantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai MB dan juga akuan bersumpan 30 daripada 56 ADUN Selangor menyokong Wan Azizah," kata Lim yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang. 
Lim berkata DAP tetap setia dan mendokong kepada institusi raja dan parti itu akan mengadakan perbincangan dengan Anwar mengenai titah Sultan Sharafuddin. 
Kenyataan Lim itu menyusul 24 jam selepas Istana Selangor menyifatkan DAP dan PKR biadap kerana hanya mencalonkan Wan Azizah sungguhpun Sultan Sharafuddin menitahkan supaya lebih dua nama dicalonkan. 
"Tindakan DAP dan PKR ini menggambarkan kebiadapan kepada institusi raja dan merupakan satu perbuatan derhaka kepada titah Sultan Selangor," kata kenyataan Istana Selangor.  
Kerusi MB kosong selepas Sultan Sharafuddin menerima peletakan jawatan Khalid berikutan pemecatannya daripada PKR bulan lalu. 
Khalid akan terus menyandang jawatan itu sehingga baginda melantik calon dari kalangan ADUN Pakatan Rakyat sebagai pengganti.

TERKINI: Kesemua penumpang dan anak-anak kapal MH 370 disahkan berada di Tel Aviv

Written By canang on Selasa, 9 September 2014 | 9/09/2014 08:26:00 PTG

TERKINI: Kesemua penumpang dan anak-anak kapal MH 370 disahkan berada di Tel Aviv sebuah negara haram dunia iaitu ISRAEL LAKNATULLAH !!!
Sekali lagi Edward Snowden melaporkan bahawa seorang ajen perisikan CIA yang telah pun berpaling tadah dan membocorkan maklumat kedudukan terkini penumpang dan pesawat MH 370 yang pasti menggegarkan dunia.
 Pada 26/08/2014, Genjatan senjata di GAZA dikuatkuasakan sepenuhnya antara Palestin dan ISRAEL Laknatullah !!! Di dalam laporan terbaru Edward Snowden melaporkan susulan banyak lapangan terbang di ISRAEL diserang dgn roket-roket Hamas maka ISRAEL terpaksa menyerah kalah lebih awal lagi dan peperangan harus diberhentikan secepat yang mungkin bagi memberi laluan kepada kapal terbang di luar sana untuk masuk ke dlm negara Israel juga susulan kejayaan demi kejayaan yang telah dibuat oleh tentera Hamas melalui sayap kanan utamanya iaitu Briged Al Qassam. Ini kerana Amerika mendapat tahu bahawa agen perisikan Rusia dan China sudah pun sampai ke negara Uzbekistan, Kazakhtan, Afghanistan, India dan Pakistan bagi menjejaki kesemua penumpang dan anak-anak kapal MH 370 yang dikatakan telah disembunyikan di situ. Bagi mengelakkan maklumat sulit bocor Amerika dan Yahudi dikatakan sempat menerbangkan kesemua penumpang dan anak-anak kapal MH 370 ke Tel Aviv pada 27/08/2014. Maklumat ini telah pun disahkan dan dibocorkan sendiri oleh seorang lagi ajen risikan CIA yang namanya dirahsiakan atas sebab-sebab keselamatan dan akan didedahkan oleh Edward Snowden nanti.
Ikuti laporan EKSKLUSIF di bawah ini yang dilaporkan oleh Sharifah Sofia Syed Rashid :-

Suami Tak boleh tahan nafsu melampau isteri

Written By canang on Isnin, 8 September 2014 | 9/08/2014 09:44:00 PTG

Mumbai: Seorang suami terpaksa merayu kepada hakim supaya meluluskan permohonannya untuk bercerai dengan isteri gara-gara tidak terdaya memuaskan kehendak batin wanita terbabit.
Lelaki itu memberitahu mahkamah di Mumbai isterinya sering ‘membulinya’ untuk mengadakan hubungan seks secara berterusan sejak mereka berkahwin pada April 2012. 
Menurut laporan media semalam, lelaki berkenaan mendakwa isterinya turut memaksa dia melakukan pelbagai cara untuk memuaskan dirinya, termasuk aksi luar tabii. 

“Apabila saya cuba menolak permintaan melampau berkenaan, dia mula mendera sehingga akhirnya saya terpaksa akur permintaan itu,” kata lelaki terbabit.

Dalam keterangannya, lelaki terbabit mendakwa sikap melampau isterinya kian menjadi-jadi sejak dia mengalah.
Pada ketika tertentu, kata lelaki itu, isterinya membeli ubat tenaga batin dan memaksanya mengambil bahan berkenaan. 

“Dia juga memaksa saya meminum arak untuk menambah nafsu,” katanya. 

Lelaki itu memberitahu mahkamah, dia mengalami tekanan kerana suasana di rumah tidak sedikit pun membantunya selepas kepenatan bekerja. 

Katanya, dia bekerja secara syif. 

Untuk menguatkan tuntutannya, lelaki terbabit mendedahkan pada 2012 dia mengalami masalah kesihatan dan terpaksa mendapatkan rawatan di hospital. 

Isterinya pula enggan menemani, sebaliknya pulang ke rumah kakaknya. 

Dua minggu kemudian apabila si suami pulih sedikit, isterinya pulang dengan kemahuan sama dan enggan mengambil kira keadaan kesihatannya. 

“Kini saya uzur terus dan tidak boleh berehat,” katanya ketika ditemui. 

Kesabaran lelaki itu berakhir ekoran insiden pada Oktober tahun lalu. 

Selepas menjalani pembedahan membuang apendiks nasibnya tidak berubah dan terpaksa berdepan dengan tuntutan melampau si isteri.- Agensi [ credit myMetro dan gambar diatas hanya hiasan semata

4 kali rogol anak sendiri


rogol anak sendiri
Kuala Terengganu – Seorang bapa kepada lima anak mengaku tidak bersalah atas empat tuduhan merogol anaknya sejak mangsa berusia 13 tahun di Mahkamah Sesyen, di sini, semalam.
Terdahulu, tertuduh yang berusia 41 tahun dan bekerja sebagai jurujual mengangguk faham ketika pertuduhan mengikut Seksyen 376B Kanun Keseksaan kerana melakukan sumbang mahram terhadap mangsa yang kini berusia 16 tahun tujuh bulan dibacakan di hadapan Hakim Mohd Azhar Othman.
Mengikut pertuduhan pertama, tertuduh didakwa melakukan sumbang mahram terhadap mangsa yang ketika itu berusia 13 tahun lima bulan di bilik tidur di sebuah rumah di Besut, pada jam 2 pagi, 19 Jun 2011.

Bagi pertuduhan kedua, tertuduh mengulangi kesalahan sama terhadap mangsa di alamat sama pada jam 2 pagi, 20 Jun 2011.
Dalam pertuduhan ketiga dan keempat, tertuduh mengulangi kesalahan sama terhadap mangsa yang berusia 16 tahun tujuh bulan di alamat sama jam 2 pagi masing-masing pada 25 Ogos dan 27 Ogos lalu.
Bagi setiap pertuduhan itu, tertuduh berdepan hukuman penjara tidak kurang enam tahun dan tidak lebih 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan, lapor Hmetro.

Taraf hidup rakyat meningkat, purata pendapatan isi rumah 2014 RM5,900, kata Wahid


Kajian Pendapatan Isi Rumah 2014 menunjukkan taraf hidup rakyat meningkat, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Abdul Wahid Omar. Gambar fail The Malaysian Insider.Kajian Pendapatan Isi Rumah 2014 menunjukkan taraf hidup rakyat meningkat, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Abdul Wahid Omar. Gambar fail The Malaysian Insider.Angka awal Kajian Pendapatan Isi Rumah 2014 yang dijalankan kerajaan, menunjukkan taraf hidup rakyat meningkat, dengan purata pendapatan isi rumah melepasi RM5,900 sebulan.
Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Abdul Wahid Omar berkata ia merupakan pencapaian yang ketara berbanding hasil kajian pada 2012 yang merekodkan purata pendapatan isi rumah sebanyak RM5,000 sebulan.
"Daripada segi meningkatkan ekonomi, kita sudah berjaya, dan dibuktikan dengan pertumbuhan keluaran dalam negara kasar (KDNK) sebanyak 6.3% pada separuh pertama tahun ini.
"Namun, mengembangkan ekonomi semata-mata tidak mencukupi kerana kita juga mesti memastikan ia dapat dirasai rakyat, daripada segi gaji lebih tinggi yang mesti selari dengan produktiviti," katanya pada sidang media di luar acara Simposium Ekonomi Global 2014.
Nisbah gaji kepada KDNK di Malaysia berkembang kepada 33.6% tahun lepas berbanding 29.3% pada 2008.
Menyentuh ringkas Rancangan Malaysia ke-11, Wahid berkata kerajaan kini berada pada kedudukan yang baik untuk membentangkan rancangan pembangunan itu di Parlimen Mei tahun depan berikutan penyelesaian pelarasan awal dengan 12 kerajaan negeri.
"Hanya tinggal Sabah. Saya akan menemui ketua menteri dan Kabinet negeri minggu depan," katanya.
Simposium 3 hari ini yang bermula Sabtu, dianjurkan Kiel Institute for the World Economy dan dihoskan Universiti Teknologi Mara (UiTM).
Simposium sebelum ini berlangsung di Istanbul, Turki dan Rio de Janeiro, Brazil dan pertama kali berlangsung di Malaysia. – Bernama, 8 September, 2014.

Tamparan lebih kuat buat Mujahideen...

Written By canang on Isnin, 8 September 2014 | 9/08/2014 11:30:00 PTG

Kotak radio 'walkie talkie' mujahideen menyatakan kurang lebih 400 ratus askar China (People’s Liberation Army) baru tiba di Hama bagi membantu kuasa Basyar Assad mempertahankan bandar ketenteraan Syria merebut kepentingan termasuk Russia dan Iran...ia adalah kesinambungan dari sumber berita Russia (Telegrafist.org ) sebelum ini pernah melaporkan People’s Liberation Army China telah menghantar kapal perang sebagai tugas pemerhati ke pantai Syria untuk melihat tindakan kapal2 Amerika Syarikat dan Rusia dalam masa ketegangan sebagai persediaan kemungkinan serangan tentera ke atas Syria yang mungkin akan berlaku... Rusia yang sebelum ini telah menghantar dua kapal pemusnah dan cruiser peluru berpandu ke Mediterranean timur untuk menyokong tenteranya yang sudah berada di Syria... Moscow pada waktu ini merupakan musuh bagi Islam dan umat Islam kerana menentang rakyat Syria... rejim Russia telah membekalkan senjata kepada askar Syria... bahkan memberikan segala apa yang diperlukan oleh Syria... dalam tempoh peperangan... bekalan senjata tiba dari pelbagai arah... rakyat Syria dibunuh dengan bekalan jet pejuang dan helikopter yang dibekalkan dari Russia... aku tak paham kenapa tidak dihalang serangan kapal terbang ni... Kenapa Majlis Keselamatan (PBB) tidak menghalang serangan udara ini seperti yang dilakukan kepada rejim Libya?... Siapa yang mahu menghalang serangan udara yang dilakukan oleh rejim?... ia bukan pesawat biasa tetapi ia adalah pesawat atau kapal terbang untuk berperang...

Menjadi kewajipan bagi negara Islam bersatu menentang Russia... Wajib bagi kita umat Islam memboikot Russia... Wajib bagi kita menjadikan Russia sebagai musuh yang utama... Russia yang berada dalam Majlis Keselamatan kuasa veto dan mereka yang berkuasa di PBB ialah Russia dan China...

Syeikh Qardhawi juga pernah menyelar sokongan yang diberikan negara Iran yang dikenali dunia sebagai "Republik Islam" ...

Petikan Syeikh Qardhawi mengutuk tindakan tidak berperikemanusiaan Iran...

"Iran membunuh rakyat Syria dengan askar2 mereka... mereka membunuh dengan senjata dan kewangan yang dimiliki... di saat Syria memerlukan jutaan wang... maka Iranlah yang menghulurkan bantuan kepada rejim Syria... Iran juga adalah musuh kita!!! Musuh kepada Arab!!! Yang membunuh rakyat Syria!!! Iran cuba berkonfrantasi dengan negara Arab bertujuan membina Empayar Parsi... Tidak!!! ia bukan seperti yang diseru oleh Khomeini... Ia juga bukan tujuan mereka bangkit menentang raja Iran yang zalim... Jika tidak... mereka menjadi lebih zalim daripada raja Iran yang digulingkan... Raja (Shah Iran) tidak membunuh rakyat sepertimana (pemerintah) Iran membunuh rakyat Syria hari ini... melalui askar mereka... melalui tentera Hizbullah yang mengutuskan askar mereka ke Syria... Ini semua adalah hakikat!!! Iran dan Russia membunuh kita wahai Arab!!! Membunuh saudara kita di Syria... menyembelih mereka... jangan kalian sangka hanya askar Syria keseorangan akan tetapi mereka melakukannya (pembunuhan ke atas rakyat) dengan senjata Russia yang disahkan oleh Iran... jadi musuh kita adalah Russia dan Iran. Rakyat Iran... mereka yang telah mengkhianati risalah mereka (agama Islam)... yang membunuh saudara seagama mereka hanya kerana umat Islam Syria bukan dari kalangan mazhab mereka (Syiah)... Maka tidak mengapa... dibunuh ribuan malah puluhan ribu mereka itu (rakyat Syria) semata-mata mereka bukan dari mazhab yang sama... "

Aku Mujahideen tetap kuat... datanglah siapa saja dikalangan mereka yang cuba menghancurkan agama dan saudara umat Islam akan tetap aku tanggung dibahu dengan teguh... Janji aku tidak akan mengalah asalkan musuh itu adalah musuh Islam... itu JANJI aku dengan Allah SWT...

Allahuakbar... Allahuakbar... Allahuakbar...

Tiada ulasan: