Khamis, 18 September 2014

BILA MENYOKONG MEMBUTA TULI....MENYOKONG TIADA MENYIASAT...BILA MENYOKONG TERBURU2....BILA MENYOKONG BERPANDU SATU SUMBER....BILA MENYOKONG DENGAR SEBELAH PIHAK...BILA MENYOKONG MENDENGAR LAPORAN TV DAN RADIO....TV RADIO SAPE PUNYA....BILA MENYOKONG DENGAR YANG POSITIF DAN TERUS MENOLAK YANG NEGATIF....BILA MENYOKONG TIDAK KUATKAN DENGAN SOLAT ISTIHARAH....BILA MENYOKONG TAK SEDAR ITU TIPU DAYA MUSUH...NI SEMUA MUNGKIN MENGHARAP HABUAN DAN KEUNTUNGAN PERIBADI/KELUARGA DARI YANG KITA SOKONG




KEKALUTAN BERLAKU MUNGKIN BEREBUT KEKAYAAN/PANGKAT/WANITA....NI LAH YANG JIHAD PALING BESAR ADALAH MELAWAN HAWA NAFSU....BILA TENTERA/PEMANAH TURUN UNTUK MENGAMBIL HARTA....SEDANGKAN ARAHAN JANGAN TURUN BAIK APA YANG BERLAKU


CARA BELIAU MEMAKAI SONGKOK






Islam Bangkit
5 hrs ·
Aku "snap" teks ini kerana tak mahu sesiapa ubah.
Pengertian wala' dlm jemaah...















LikeLike · ·
Mahathir, Pak Lah Bertembung Semula?
Ketika menyerahkan tampuk kuasanya kepada Najib Razak pada 2009, apabila ditanya perancangannya selepas bersara, Abdullah Badawi atau Pak Lah sambil ketawa ada menyebut, "yang pasti saya tidak akan membuka blog." Jawapannya pada waktu itu jelas menyindir Mahathir Mohamad yang aktif menulis di blog untuk memberi pandangan mengkritik mengenai politik negara dan isu semasa sebaik bersara.
Pak Lah pada waktu itu berpendapat apabila beliau telah bersara dan menyerahkan kuasa kepada penggantinya, beliau tidak mahu lagi mencampuri urusan pentadbiran parti dan juga kerajaan.
Namun janji Pak Lah untuk tidak membuka blog nyata tidak bertahan lama apabila mula 16 September 2014, sempena sambutan Hari Malaysia, bekas Perdana Menteri itu mengumumkan beliau kini sudah mempunyai blog sendiri "Pak Lah" dengan artikel pertamnya bertajuk "Erti Kemerdekaan dan Perpaduan".
Janjinya untuk tidak membuka blog hanya bertahan tidak sampai enam tahun.
Apa yang menariknya ialah kemunculan blog Pak Lah ini hanya tidak sampai sebulan selepas Mahathir mengumumkan beliau kini menarik balik sokongannya terhadap Perdana Menteri, Najib Razak serta diikuti dengan tindakan menegur apa-apa yang dirasakannya tidak betul mengenai pengurusan negara.
Mahathir berpendapat, tindakannya menegur bukanlah kerana tidak sayangkan pemimpin tetapi kerana lebih sayangkan bangsa dan negara serta merasakan pemimpin tidak akan menyedari kesalahan yang dilakukannya melainkan ada teguran dilakukan.
Artikel pertama dalam tulisan Pak Lah itu, walaupun berkenaan kemerdekaan dan perpaduan tetapi beliau seperti cuba membakar api persengketaan semula dengan Mahathir apabila turut membetulkan budaya menegur terhadap pemimpin. Bagi Pak Lah, mana-mana pemimpin yang melakukan kesalahan wajar ditegur secara berhemah dan bukannya sehingga menjejaskan keseluruhan pentadbirannya.
"Kalau ada kesilapan, berilah teguran dan nasihat jika perlu, tetapi amalan membakar kampung kerana marah kepada penghulu bukanlah satu perbuatan yang membawa menfaat. Kalau pun ada rasa kurang puas hati, luahkanlah secara aman dan berhemah mengikut amalan demokrasi dan adat resam orang timur," kata Pak Lah lagi dalam tulisannya itu.
LikeLike · ·



Gaji Menantu Haji Hadi Di Kumpulan Peransang - Mai la tengok betoi ka dak... wakaka

Marah sangat Wan Azizah dijadikan calon untuk MB kerana kroni katanya, abis yang di bawah ni apa? Kroni atasan PAS peringkat tertinggi? Kemudian suruh para ahli sekalian WALA dan taat jangan berbelah bagi? 

Presiden PAS Abdul Hadi Awang, Setiausaha Agong Mustafa Ali, Ketua Penerangan Tuan Ibrahim Tuan Man, Setiausaha Politik Abd Hadi Dr Ahmad Shamsuri Mokhtar, Raja Petra Kamaruddin, di Manchester, UK.

Carta Organisasi Kumpulan Peransang Selangor Berhad. Abang kepada Raja Petra Kamaruddin, Tuan Haji Raja Idris Raja Kamarudin adalah Pengerusi lembaga Pengarah Kump. Perangsang Selngor Berhad. Zaharuddin Mohammad (menantu Hj Abdul Hadi adalah Ketua Jabatan Agama syarikat berkenaan.

Ada dua nama kroni di situ. Ahmad Sabki Yusof (Setiausaha Politik Hj Abd hadi) dan Zaharuddin Muhammad (menantu Hj Abd Hadi)

Tak hairan mengapa bertungkus-lumus pertahan TSKI sebagai MB. Geng pro-Ulamak pula yang bertungkus-lumus menyokong dan mengusung di atas istilah WALA dapat apa? Jauh sekali yang menentang!

Kebenaran tetap kebenaran, marilah kita terus berdoa: 

اللهم ارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه وارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه 
Allahumma arinal haqqa, haqqan, warzuqnattiba’ah, wa arinal bathila bathilan, warzuqnajtinabah 

Ya Allah, tunjukkanlah yang haq itu sebagai haq, dan kurniakanlah kami kekuatan untuk mengikutinya (memperjuangkannya), dan tunjukkanlah yang batil itu sebagai batil dan kurniakanlah kami kekuatan untuk menjauhinya (menghapuskannya).

rasanya .. pendapatan lebih sesuai kot... gaji ialah imbuhan bulanan..
Teuku Zacharyah Iskandar added a new photo.
3 hrs ·
Ishhh..ishhh..sampai tara ni puak Anwarinas aka PasMa dok tibai geng ulama Pas..Ustaz Harun Din ni..bkn takat org Pas ja yg hormat..org UMNO pun sgt hormat kat dia..sebab ketokohan dia..lagipun dia bknnya pengamal politik binatang yg totok..
Tapi lihatlah sendiri arini..Ustaz Harun Din bkn setakat tdk lagi dihormati..malah difitnah sbg seorg ulamak yg mmpunyai kepentingan peribadi duniawi..
Tuduhan yg dibuat oleh Zulhazmi (calon yg kalah jawatan KP Pas yg hnya dpt 17 undi saj...
See More
















LikeLike · ·



Haron Din bidas pengkritik ulama PAS










Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Dr Haron Din bidas kumpulan mengkritik kepimpinan ulama. – Gambar The Malaysian Insider, 17 September, 2014.Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Dr Haron Din bidas kumpulan mengkritik kepimpinan ulama. – Gambar The Malaysian Insider, 17 September, 2014.Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Dr Haron Din membidas kumpulan dalam dan luar parti yang mengkritik kepimpinan ulama, memberi isyarat krisis dalam parti berusia 60 tahun itu semakin meruncing.
Beliau juga mempertahankan keputusan presiden parti Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam krisis menteri besar Selangor yang banyak dikritik ahli jawatankuasa pusat parti dan rakan mereka DAP dan PKR.
Haron dan Majlis Syura Ulama sebelum ini menyokong tindakan Hadi yang tidak menamakan presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai pengganti Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai menteri besar Selangor.
Keputusan itu menimbulkan pertikaian dalam parti kerana jawatakuasa PAS Pusat sebelum ini memutuskan untuk mencalonkan dua nama iaitu Dr Wan Azizah dan timbalannya, Mohamed Azmin Ali sebagai calon menteri besar Selangor.
"Ulama diserang berkali-kali dan secara terbuka. Ia lebih teruk di alam maya. Malah sekarang penjual kacang putih, peniaga cendol pun tahu masalah PAS. Majlis Syura sudah diserang dan keputusannya dipertikai.
"Diri saya sendiri diserang. Hanya kerana saya menerima lawatan perdana menteri semasa di Institut Jantung Negara," katanya.
Harun mendakwa situasi tersebut timbul kerana cubaan untuk menukar doktrin 2 dekad "kepimpinan ulama", polisi yang sudah berada dalam PAS sejak pergelutan pada 1979 di mana presiden Tan Sri Asri Muda yang cenderung kepada nasionalis disingkir.
"Sekarang ada agenda untuk menukar kepimpinan ulama kerana merasakan pendirian doktrin itu mengganggu agenda lain," katanya.
Kepimpinan ulama membentuk arah tuju parti menerusi Majlis Syura mereka, lembaga ulama yang memantau dan menangani isu menyentuh polisi parti.
Beliau juga membangkitkan krisis yang berlaku di Selangor dan mengingatkan ahli mengenai prinsip kesetiaan atau wala.
Dalam pada itu, Hadi juga mempertahankan keputusan Hadi dalam krisis menteri besar Selangor dengan menyamakannya dengan sejarah Nabi Muhammad di mana seseorang pemimpin boleh bertindak walaupun tanpa keputusan bersama dalam parti.
"Dalam insiden kehidupan Nabi, baginda membuat keputusan yang berbeza dengan keputusan bersama yang pada awalnya dibuat. Jadi ia perkara sama,” katanya.
Haron berkata, ahli perlu setia kepada pemimpin walaupun keputusan yang dibuat itu tidak popular.
"Ini masalah yang kita hadapi. Kesetiaan kepada pemimpin dipersoalkan,” katanya merujuk kepada tindakan setengah pihak dalam parti yang mempersoalkan cara Hadi menangani krisis di Selangor.
Pemerhati merasakan pergelutan dalaman yang dicetuskan Hadi juga mengancam dan mampu memecahkan persahabatan dalam Pakatan Rakyat (PR). – 17 September, 2014.

FULUS  FULUS  FULUS  FULUS FULUS  FULUS FULUS  FULUS  FULUS  FULUS  FULUS 
 
HARTA   HARTA  HARTA  HARTA  HARTA  HARTA  HARTA  HARTA  HARTA  HARTA 

BANGLO  BANGLO  BANGLO  BANGLO  BANGLO  BANGLO  BANGLO  BANGLO 

WANITA/SEX  WANITA/SEX  WANITA/SEX  WANITA/SEX  WANITA/SEX  WANITA/SEX
 
PANGKAT/KUASA  PANGKAT/KUASA  PANGKAT/KUASA  PANGKAT/KUASA


SEBAIK2 CONTOH ADALAH RASULLULLAH SAW HANYA SEMBANG DALAM CERAMAH.....SENDIRI PUN TAK IKUT/TAK BUAT....
 
ROKOK DITANGAN.....RIBA BERGELUMANG.....BERGAUL LELAKI PEREMPUAN BEBAS ....CERITA ISLAM BERAPI DAN BERASAP 
 




 


 

Tiada ulasan: