Ahad, 30 Disember 2012

KITA KENA TAHU MANA BADAN BEBAS MANA BADAN YANG YANG DIGAJI@MAKAN GAJI...PERIUK NASI...MANA BADAN BEBAS YANG DITANGGUNG ATAU DIBERI DANA....FAHAM2 AJE LAH

Prof Leopold Werner von Ehrenfels, MEMELUK ISLAM Kerana Mengkaji Wudhu.
Posted on Sunday, December 30 @ 21:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh: kamal_hasan

"Prof Leopold Werner von Ehrenfels, seorang psikiater dan sekaligus neurology dari Austria, menemui sesuatu yang menakjubkan terhadap wudhu. Ia mengemukakan satu fakta yang sangat mengejutkan.Bahawa pusat-pusat saraf yang paling peka dari tubuh manusia ternyata berada di sebelah dahi, tangan, dan kaki.

Pusat-pusat saraf tersebut sangat sensitif terhadap air segar. Dari sini ia menemui hikmah di sebalik wudhu yang membasuh pusat-pusat saraf tersebut. Malah ia mencadangkan agar wudhu bukan hanya milik dan kebiasaan umat Islam, tetapi untuk umat manusia secara keseluruhan.

Dengan sentiasa membasuh air segar pada pusat-pusat saraf tersebut, maka bererti orang akan memelihara kesihatan dan keselarasan pusat sarafnya. Pada akhirnya Leopold memeluk agama Islam dan mengganti nama menjadi Baron Omar Rolf Ehrenfels.

Samb: silverheritage

  Peluk Islam jika mahu guna kalimah Allah, kata Harussani
Posted on Sunday, December 30 @ 20:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh Mohd Farhan Darwis

KUALA LUMPUR, 30 Dis — Mana-mana pihak selain orang Islam yang berkeras ingin menggunakan kalimah “Allah” perlu memeluk agama Islam, kata Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria.
Ulama yang terkenal dengan sifat tegasnya itu berkata, perkataan Allah itu adalah eksklusif untuk masyarakat Islam dan penganut agama selain Islam tidak seharusnya mempersoalkan perkara itu kerana ia telah dienakmenkan dalam undang-undang negeri di setiap negeri di negara ini.

“Penggunaan kalimah Allah itu telah dienakmenkan setiap negeri ... mereka sengaja mahu melakukan provokasi supaya orang Islam melatah,” tegas Harussani (gambar) ketika dihubungi The Malaysian Insider.


Pertikaian mengenai penggunaan kalimah Allah kembali hangat apabila Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dalam perutusan Krismas baru-baru ini menggesa kerajaan Barisan Nasional (BN) membenarkan penggunaan kalimah itu untuk Bible berbahasa Melayu.
“Kalau nak pakai kalimah Allah, masuk Islam,” tegas Harussani.
Beliau turut menegaskan, sekiranya perkataan Allah itu dibenarkan untuk komuniti bukan Islam, ia bakal mengundang kekeliruan kepada masyarakat Islam.
“Kalau mereka (Kristian) gunakan nanti ada kekeliruan kepada orang Islam.
“Orang Kristian jangan sibuk dengan agama Islam, jaga agama mereka sendiri,” katanya lagi.
Harussani bagaimanapun menasihati masyarakat Islam di negara ini agar tidak cepat melatah berhubung perkara itu walaupun menegaskan mereka perlu membantah tuntutan tersebut.
“Orang Islam pula perlu membantah, namun jangan cepat melatah,” tambahnya.
Adalah melanggar prinsip perlembagaan untuk menghalang sesiapa menggunakan perkataan “Allah”, kata hari ini, menegaskan fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan pada 2010 tidak terpakai kepada bukan Islam. 
Dalam satu kenyataan, Majlis Gurdwara Malaysia (MGC) melalui presidennya Jagir Singh menegaskan fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan tidak terpakai untuk orang bukan Islam, dan majlis itu tidak mempunyai bidang kuasa langsung ke atas orang bukan Islam dan tidak boleh mengeluarkan fatwa melarang masyarakat dari menggunakan perkataan tertentu. 
Beliau juga menyebut Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan, yang katanya tidak membenarkan apa-apa sekatan terhadap orang bukan Islam. 
“Fatwa adalah nasihat secara semula jadi dan tidak terpakai kepada orang bukan Islam. Selain itu, mana-mana fatwa yang dikeluarkan bercanggah dengan undang-undang tertinggi negara (perlembagaan persekutuan) menyalahi undang-undang dan tidak sah, “katanya dalam satu kenyataan dikeluarkan semalam. 
Setiausaha Agung DAP mencetuskan kegemparan apabila beliau menggesa kerajaan persekutuan untuk membenarkan penggunaan perkataan ‘Allah’ dalam Bible Kristian versi Bahasa Melayu. 
Beliau menegaskan bahawa ini dibenarkan di Sabah dan Sarawak semenjak 50 tahun lalu dan diamalkan di Timur Tengah selama lebih daripada seribu tahun. 
Tetapi rakan kongsi DAP, PAS masuk ke dalam gelanggang untuk mempertikaikan panggilan Lim, menegaskan bahawa orang Kristian tidak perlu menggunakan ia di dalam Alkitab kerana ia tidak mencerminkan makna sebenar “Tuhan” dalam teks asal. 
PAS juga berkata menggunakan perkataan “Allah” dalam Alkitab akan mengelirukan kedua-dua Kristian dan Muslim. 
Di Pulau Pinang, Mufti Negeri Hassan Ahmad memarahi Lim kerana menimbulkan isu ini dan mengingatkan beliau fatwa 2010 yang mengharamkan penggunaan perkataan Allah oleh orang bukan Islam, bersama-sama dengan 39 lain. 
Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh mempertahankan rakan partinya mengingatkan masyarakat Muslim selain Kristian, terdapat juga agama lain menggunakan perkataan “Allah”. 
“Di dalam kitab suci Sikh, nama ‘Allah’ disebut sebanyak 37 kali, tidak ada bantahan dari umat Islam berkenaan dengan itu,” kata Karpal memberi contoh. 
Jagir juga mengingatkan hari ini keputusan Mahkamah Tinggi pada 2009 terhadap penerbitan Katolik Herald menggunakan perkataan itu di mana ia memutuskan bahawa undang-undang yang menghadkan bukan Islam daripada menggunakan perkataan itu akan menjadi “tidak berperlembagaan”. 
Semalam, bekas pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan Datuk Dr Ismail Ibrahim dilaporkan mengatakan bukan Islam seharusnya berhenti untuk menuntut hak menggunakan perkataan “Allah” oleh kerana perkataan Arab itu hanya fundamental dan eksklusif kepada orang Islam. 
“Enough is enough, cukuplah dengan segala dasar yang lain, termasuk yang termaktub di dalam Perlembagaan telah dituntut untuk disamaratakan, diberikan hak sama rata, sama rasa di antara rakyat tanpa mengira sebarang latar belakang sosial, ekonomi dan agama, maka hak dalam menghayati konsep ketuhanan dalam agama ini, janganlah direbutkan, dicabar dan dimanipulasikan begitu rupa. 
“Nama Allah, dari sudut falsafah, dari segi takrif dan konsepnya tidak sama dengan ‘Tuhan’, ‘God’, ‘Lord’ dan sebagainya tidak sama dalam penggunaan agama lain,” katanya yang dipetik dari laporan muka depan Sinar Harian semalam. 
Kristian di Malaysia berjumlah 9.2 peratus dari penduduk yang berjumlah 28.3 juta orang, dengan kebanyakan di Malaysia Timur menggunakan Bahasa Melayu dan menggunakan Allah sebagai rujukan untuk Tuhan mereka. 
Beberapa tahun kebelakangan ini, kedua belah pihak telah bercanggah pendapat berkenaan dengan perkataan “Allah”, dengan umat Islam berpendapat nama tersebut haruslah ekslusif untuk mengatakan Islam ialah agama monoteistik dan Allah merujuk kepada agama untuk orang Islam. 
Dari segi undang-undang penggunaan nama Allah kekal tidak dapat diselesaikan, dengan Gereja Katolik masih dihalang dari menggunakan perkataan tersebut dalam akhbar mingguan mereka walaupun mahkamah sudah membenarkannya pada 31 Disember 2009. 
Ini kerana Menteri Dalam Negeri memfailkan rayuan pada Januari 2010 untuk menentang keputusan Mahkamah Tinggi, yang sejak hari itu tidak ada tarikh untuk sesi pendengaran. 
Tahun lalu, penghantaran kitab Injil Alkitab untuk Bumiputera beragama Kristian, dihalang dan dirampas di pelabuhan, sebelum kerajaan ditekan untuk membenarkan buku tersebut diedarkan.
Peluk Islam jika mahu guna kalimah Allah, kata Harussani



Tee Keat :Agak lucu Soi Lek label blogger Umno ‘tak bermoral’
Posted on Sunday, December 30 @ 20:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh Mohd Farhan Darwis

KUALA LUMPUR, 30 Dis — Tindakan Dr Chua Soi Lek mengecam blogger pro Umno sebagai "tidak bermoral" adalah melucukan, kerana tahap akhlak presiden MCA itu dipersoalkan umum, kata bekas Presiden MCA Datuk Seri Ong Tee Keat.
Tee Keat yang dihubungi The Malaysian Insider berkata, kecaman yang dibuat Soi Lek terhadap blogger pro Umno itu juga amat mengejutkan beliau.

"Saya cukup terkejut membaca kenyataan CSL (Dr Chua Soi Lek) membidas kumpulan blogger UMNO (yg wawancarakan dia baru-baru ini) sebagai "tak bermoral" kerana menghebahkan isi kandungan percakapannya yg tertentu dlm wawancara itu.

"Kenyataan itu telah tersiar dlm akhbar Cina pagi tadi . Saya rasa sungguh melucukan krn label 'tak bermoral' itu dilontarkan oleh CSL yg sememangnya tahap akhlak dirinya dipersoalkan umum," kata Tee Keat (gambar) dalam SMS kepada The Malaysian Insider.
Dr Chua malam tadi mengecam tindakan blogger Umno yang dakwanya telah memutar belit kenyataannya ketika pertemuan dengan mereka Rabu lalu, dan menuduh blogger pro Umno itu tidak beretika.
Presiden MCA itu menegaskan, beliau kecewa dengan tindakan segelintir blogger tersebut yang mendedahkan butiran perjumpaan mereka malah menegaskan beliau tidak akan berjumpa dengan mereka lagi kerana dakwanya ingin menghancurkan MCA.
"Saya sangat kecewa dengan blogger pro Umno ... mereka tidak ikhlas tentang apa yang telah dibincangkan.
"Ia perjumpaan tertutup dan saya ada bercakap tentang persiapan MCA hadapi pilihan raya umum ... Ada sesetengahnya hanya gurauan dan tidak patut didedahkan," jelasnya menyuarakan rasa kecewa dengan tindakan blogger Umno tersebut.
"Mereka tiada etika melaporkan dan kefahaman dalam apa yang dibincangkan ... mereka melanggar janji itu," tegasnya kepada pemberita ketika sidang media selepas majlis makan malam bersama NGO dari Bandar Tun Razak di sini.
Soi Lek bagaimanapun turut menegaskan beliau tidak akan mengambil sebarang tindakan terhadap mereka serta tidak lagi akan melayan sebarang permintaan daripada blogger tersebut selepas ini.
"Jangan datang dan kacau saya lagi, mereka lebih suka 'spin' daripada membantu MCA ... Saya telah dimainkan oleh blogger pro Umno," katanya lagi, dan menambah, akan lebih berhati-hati dengan blogger Umno.
"Saya akan lebih berhati-hati, saya mempertikaikan tujuan mereka ... adakah mereka mahu bantu MCA atau hancurkan MCA," tegasnya.
Ketika pertemuan dengan blogger pro Umno Rabu lalu, Dr Chua dilaporkan berkata Ong menggunakan "faktornya" untuk mendapatkan sokongan di Melaka bagi mensabotaj beliau.
Menurut Syed Akbar Ali (syedsoutsidethebox.blogspot.com), blogger pro-Umno yang menghadiri pertemuan itu, presiden MCA itu turut menjangkakan Ong akan meninggalkan parti jika berlaku penggantungan Parlimen.
"Melihat kembali isu kurangnya sokongan dan beliau berbicara tentang Ong Tee Keat cuba mensabotajnya di Melaka. Dr Chua merasakan jika berlakunya penggantungan Parlimen selepas pilihan raya, Ong Tee Keat mungkin akan mengemas begnya dan pergi. Seperti Chua Jui Ming," kata pemilik blog syedsoutsidethebox.blogspot.com.
Jelas Tee Keat, beliau hanya "mencadangkan" kepada Dr Chua untuk berjumpa pakar sakit jiwa bagi mencari penawar untuk gejala membidas tidak tentu arah yang dihidapi pemimpin MCA itu.
"Saya hanya cadang perakukan pakar sakit jiwa kpd CSL agar dpt mencari penawar bagi gejala yg dia hidapi — jelas terbukti dlm tutur-kata dia yg membidas tak tentu pasal,( bukan ke rumah sakit jiwa," katanya, merujuk kepada kenyataannya sebelum yang meminta Dr Chua berjumpa pakar sakit jiwa.
Tee Keat: Agak lucu Soi Lek label blogger Umno ‘tak bermoral’

 Wajib Ubah Sebelum Negara Parah
Posted on Sunday, December 30 @ 19:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Ustaz Idris Ahmad

Rakyat Malaysia wajib ubah kerajaan di dalam PRU akan datang. BN sudah tidak mampu untuk mengurus negara dan rakyat. Terbaru Hampir RM200 bilion wang kotor mengalir keluar dari Malaysia pada tahun 2010 - meletakkan negara ini di tempat kedua di belakang kuasa ekonomi Asia, China. Perkara ini dilaporkan oleh Badan pemantau - Global Finandial Integrity (GFI) yang berpangkalan di Washington. Mungkin pemimpin BN akan kata ini adalah agenda Yahudi hendak memburukkan kepimpinan Datuk Seri Najib Razak.


Satu ketika dahulu rekod Altantuya yang masuk ke negara ini hilang daripada Imigresen. Sampai sekarang rakyat tertunggu mengenai wang RM40 juta yang melibatkan Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman dan ahli perniagaan balak Sabah Michael Chia.
Negara pernah kehilangan enjin pesawat pemintas F-5E bernilai kira-kira RM50 juta milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM).
Jikalau enjin yang besar pun boleh hilang apalah sangat wang yang boleh dilipat tidak boleh hilang.

Masalah rasuah tidak ditangani dengan serius di bawah kepimpinan Najib. Sehingga beliau tidak bersedia untuk menyambut Hari Anti Rasuah Antarabangsa seperti yang ditentukan oleh Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu sejak sembilan tahun lalu..
Hutang negara semakin meningkat, tahun 2004 hutang RM242 bilion kepada RM363 bilion pada tahun 2009 dan RM456 bilion pada 2011. Untuk 2012, telah diunjurkan bahawa hutang kerajaan akan mencecah RM502 bilion. Menunjukkan peningkatan ketara 107.4 peratus hutang sejak 8 tahun lalu.

Fenomena di atas jika rakyat tidak ubah negara akan parah. Telahan Datuk Seri Idris Jala yang mengatakan tahun 2019 bangkrap ada asasnya. Oleh itu rakyat wajib ubah demi kesejahteraan negara.


Ustaz Idris Ahmad

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat 


 Apa yang sama Barisan dan Sadiksigaraga?
Posted on Sunday, December 30 @ 18:27:54 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Mohamad Faisal

MENONTON filem P. Ramlee sememangnya menjadi kegemaran saya. Apatah lagi Allahyarham Tan Sri seniman agong tersebut sering menyelitkan pelbagai pengajaaran dan sindiran untuk kita timbang-timbangkan.

Salah satu filem yang seringkali saya ikuti ialah Tiga Abdul. Apa yang jelas kisah yang dipaparkan dalam filem tersebut begitu hamper dengan kerajaan yang menidakkan suara rakyat. Apatah lagi bila suara rakyat tersebut lebih condong pada kebaikan dan keadilan.


Watak-watak Sadik Sigaraga dan Abdul Wahub amat memberi kesan sindiran yang begitu mendalam. Ia memberi satu pengajaran yang jelas kepada kita betapa pelaku-pelaku kezaliman sukar untuk mengaku kejahatan diri hinggalah ia tidak sedar lagi tentang kelakuan zalim yang diamalkannya.


Lihat saja apa yang ditonjolkan kepada watak Sadik Sigaraga. Keangkuhan yang dipertahankan langsung tidak memberi apa-apa faedah. Walhal, jika beliau mendahului keinsafan lebih awal, beliau tidak akan mengalami bencana yang amat berat iaitu dilelong sebagai hamba.

Tindakan beliau yang pada awalnya diyakini memihak kepada beliau langsung tidak mnejadi. Provokasi yang dilakukan kepada Abdul Wahub supaya Abdul Wahub menjadi marah untuk membolehkannya dijual gagal sama sekali.

Situasi inilah yang sedang berlaku di mana Barisan sedaya mungkin mewujudkan pelbagai sentiment kebencian rakyat melalui pelbagai provokasi terhadap Pakatan.

Dikatakan kepada rakyat bukan Islam, menyokong DAP yang bersekongkol dengan PAS akan menjadikan Malaysia Negara Islam yang akan bertindak zalim kepada rakyat bukan Islam.

Dalam masa yang sama, dikatakan kepada rakyat beragama Islam bahawa menyokong PAS yang berkerjasama dengan DAP akan menjejaskan kedudukan Islam di Malaysia.

Contoh ini amat mudah untuk difahami betapa Barisan begitu kucar kacir dalam mengadakan provokasi terhadap Pakatan. Kebijaksanaan Pakatan berhadapan dengan provokasi Barisan hingga kini perlu dipertahankan sebagaimana Abdul Wahub bijak menangani provokasi bapa mertua yang ingin menjualnya dan merampas segala harta bendanya.

Seterusnya tindakan Abdul Wahub mencetuskan pelbagai isu begitu berkesan mendedahkan kejahatan bapa mertuanya satu demi satu. Bagaimana Abdul Wahub tidak pulang ke rumah, bermalam dengan isterinya di kandang kuda, menyuruh semua pekerja mengambil barangan di dalam kedai Sadik Sigaraga, dan pelbagai lagi telah Berjaya membangkitkan kemarahan bapa mertuanya yang akhirnya dijual.
Kalaulah Sadik Sigaraga insaf lebih awal, beliau boleh saja beralah dengan kebaikan yang dibawa oleh menantunya Abdul Wahub. Namun lumrah alam telah menzahirkan bahawa perlaku zalim tidak akan tunduk kepada kebenaran hinggalah ia benar-benar hilang upayanya.

Begitulah halnya dengan Barisan. Jika parlimen dibubar lebih awal untuk menghormati suara rakyat dengan pilihanraya yang adil, keadaan yang dialaminya mungkin tidak separah hari ini.

Lihat saja setahun ke belakangan ini. Bermula dengan isu NFC, isu 40 juta kepada UMNO Sabah, kereta Hummer Michael Chia, dan terkini pendedahan Deepak dating timpa menimpa mencalari wibawa Barisan. Itu belum lagi kemewahan yang ditonjolkan oleh isteri YAB Perdana Menteri, penafian royalty kepada negeri-negeri Pakatan dan pelbagai diskriminasi terhadap penyokong-penyokong Pakatan.

Tidakkah Barisan sedar apa yang menimpa Sadik Sigaraga bila-bila masa saja boleh menimpa mereka bilamana ditolak terus oleh rakyat dalam PRU kelak? Jika dulu kemungkinan Barisan kalah dengan lebih kecil kini tidak lagi dengan pelbagai isu yang timbul. Kezaliman yang begitu terserlah dilakukan oleh Barisan member ruang yang secukupnya untuk mereka dikalahkan dengan kesan yang lebih dahsyat.

Sebagaimana bijaknya Abdul Wahub menyapu bersih segala kepentingan Sadik Sigaraga, momentum itulah yang perlu dikekalkan oleh Pakatan untuk memastikan Barisan mampu dikalahkan dengan kemenangan yang penuh bergaya. Dua petiga mesti disasarkan oleh Pakatan dan bukan sekadar kemenangan dengan mejoriti mudah.

Dalam pada itu, kejantanan Sadik Sigaraga yang akur dengan kekalahan beliau di tangan menantunya Abdul Wahub perlulah dicontohi oleh Barisan. Sadik Sigaraga tidak memberontak atau membuat kacau bilamana kemengan yang mutlak memihak kepada menantunya.

Demikianlah sebaik Pakatan menang dalam PRU kelak, Barisan perlulah akur dengan suara dan kehendak rakyat. Jangan sekali-kali bertindak di luar batasan moral dan undang-undang dek tidak mampu menerima kekalahan sebagai pembangkan buat julung-julung kalinya. - 16 Safar 1434H.

 Kenapa pihak berkuasa tak siasat Najib, Deepak? – Saifuddin
Posted on Sunday, December 30 @ 21:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh Nazar Hashim

KULIM 30 DISEMBER: Datuk Seri Najib Razak terlepas dari tindakan
undang-undang sekalipun didedah berperanan dalam menarik balik akuan
bersumpah P Balasubramaniam kerana beliau masih Perdana Menteri.
Sebaliknya, jika Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menjadi sasaran pendedahan Deepak Jaikishan, Ketua Umum KEADILAN itu pasti dikenakan tindakan termasuk ditangkap.

Pada ceramah di Sungei Limau, Kulim, malam semalam, Setiausaha Agung KEADILAN, Datuk Saifuddin Nasution Ismail, berkata Najib langsung tidak disiasat, apatah lagi ditangkap.

“Ini membuktikan amalan double standard dalam sistem perundangan kerajaan Umno BN.
“Malah, Deepak tidak dipanggil untuk disiasat, baik polis atau SPRM. Tapi jika dakwaan melibatkan Anwar, percayalah dengan segera mereka geledah dan serbu Ketua Pembangkang.
“Kita akan tanya SPRM kenapa tak siasat walaupun Deepak sudah dedahkan bukti penglibatan Najib dalam isu SD Bala,” katanya.
Saifuddin berkata, pihak berkuasa melindungi Najib dan pemimpin Umno BN walaupun mereka terbukti terlibat dalam penyalahgunaan kuasa dan wang rakyat.
Beliau berkata, sikap berat sebelah itu jika dibiar berterusan akan merosakkan sistem keadilan dan perundangan di negara ini.
“Rakyat yang miskin dan tidak berwang akan menjadi mangsa kepada
sistem perundangan yang tidak adil.
“Jika tiada perubahan dalam PRU 13, musibah akan menimpa negara dan mendatangkan kesengsaraan lebih teruk kepada rakyat selama lima tahun akan datang,” katanya.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=41945
Kenapa pihak berkuasa tak siasat Najib, Deepak? – Saifuddin 



JAKIM Panggil Dato' Sri Haji Hadi
Posted on Sunday, December 30 @ 08:03:28 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: mohdnoorawang

"

Mengikut sumber berita akhbar arus perdana, JAKIM akan memanggil Tuan Guru Dato'Sri Haji Hadi Awang Presiden PAS dalam pembabitan isu amanatnya atau "amanat Hadi".
Untuk rekod isu amanat timbul semula selepas digali semula oleh mufti Perak Tan Sri Harussani. Selepas 33 tahun Harussani bersuara semula membangkitkan "isu amanat". Semua ulamat umno dan pemimpin UMNO yang bebal menyarankan agar Haji Hadi menarik balik kenyataan dan bertuabat.


Selepas 33 tahun isu "amanat Hadi" dilontarkan kepada rakyat Malaysia terutama bangsa Melayu menjelang pilihanraya umum. Jika kenyatan  TG Haji Hadi tidakbetul mengapa sekarang JAKIM mahu bertindak?.
JAKIM bertindak semula selepas isu tersebut diperkatakan oleh Harussani oleh ulamat dunia dan harta. Mengapa sebelum ini Harussani dan JAKIM tidak bertindak untuk membetulkan Hadi dan pengikutnya?.
JAKIM, Harussani dan orang yang sama penyakit denganya termasuk ulama muda UMNO hanya bertindak untuk kepentingan politik pemerintah UMNO/BN yang gila meroyan.
Isu "amanat hadi" dimainkan semula dengan tujuan menutup kejahatan pemimpin UMNO dan pengaruh UMNO yang susut ditolak oleh sebahagian besar rakyat Malaysia.
Kedua untuk menutup isu pemimpin UMNO terutama PM Najib Razak yang jelas terlibat dengan skandal pembunuhan dan terlibat rasuah puluhan juta ringgit bersama dengan isternya Rosmah Mansor.
Ketiga pemimpin UMNO dan Barisan Nasional terlibat dengan pindah wang haram kenegara luar hampir RM300 ribu juta.
Isu yang paling besar ialah isu Deepak peniaga karbet yang membongkar skandal rasuah dan pembunuhan gadis Mongolia dalam SP Bala yang pertama.
Rakyat jangan keliru dan terpedaya permainan jahat pemimpin UMNO untuk menutup skadal dan kejahatan pemimpin UMNO yang bernama Najib Razak dan Muhyudin dan seluruh pemimpin UMNO/BN.
Dalam SP Bala yang pertama ada mengatakan Najib Razak telah mengadakan hubungan kelamin atau sex dengan gadis Monglia. Dan ada hakim mahkamah tinggi membuat darf SP kedua untuk membatlkan SP Bala 1.
Najib Razak  dan pemimpin UMNO/BN seperti cancing kepanasan apabila Deepak peniaga karpet membongkar isu salah guna kuasa dan penbunuhan serta Rasuah kementerian Pertahanan dengan Najib Razak dan Rosmah.




 JAKIM pulak TOLOL!
Posted on Sunday, December 30 @ 18:20:44 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: senik

"Assalamualaikum, Islam mengatasi parti politik tak kira UMNO atau PAS atau mana mana parti.Akidah pula satu tiada dua atau tiga, ALLAH dengan tegas menyatakan perkara ini melalui banyak ayat ayat Quran dan Baginda Nabi menyusulinya dalam banyak hadis.Tiada keraguan mengenainya.

Akidah adalah perkara sempit dalam kehidupan berugama, jadi tiada ustaz atau mufti apatah lagi golongan terpelajar dari bidang bidang dunia boleh mengubahnya.Kalau sesuatu perkataan atau perbuatan disahkan menggugurkan iman, maka gugurlah ia sekalipun mufti atau ustaz pencacai mengatakan sebaliknya.

Perkara mudah kenapa dipayahkan?Jakim sebagai badan yang dipertanggungjawabkan menjada ugama sepatutnya memanggil mana mana individu yang mengeluarkan kenyataan yang bertentangan dengan akidah dan menggugurkan iman sebagaimana panduan yang sudah ditunjukkan oleh para ulamak(lebih jelas ianya ditulis dalam kitab Mastika Hadis terbitan jabatan perdana menteri), ini bermakna, Jakim tidak harus memanggil TGHH sahaja yang didakwa mengeluarkan fatwa yang mengelirukan sebaliknya ramai lagi individu lain yang perlu dipanggil terutama individu yang mengeluarkan kenyataan yang boleh menggugurkan iman.

Jakim sepatutnya sudah lama memanggil Tun Mahathir sejak beliau mempersendakan pisau cukur di zaman nabi, sejak dia mengatakan hudud membawa negara kepada kemunduran dan sekarang ini masih ada kenyataannya yang mengatakan hudud itu hanyalah rekaan ulamak feqah sahaja ianya tiada dalam Quran.Kenapa kenyataan Tun Mahathir tidak dihiraukan oleh Jakim sedangkan ianya dipertanggungjawabkan menjaga ugama dalam erti turut memastikan syariat ALLAH terlaksana.

Begitu juga dengan Najib yang baru sahaja berkata hudud tidak akan dilaksanakan di Malaysia, kenapa tidak dipanggil?Yidin yang menyebut hudud akan membawa ketidakadilan kerana suasana yang tidak kondisif dalam negara kenapa dibiarkan?
Terbaru kenyataan Rais Yatim yang menyebut pandangan mufti dan lain lain pihak harus diambil kira dalam persoalan akidah.Kenyataan orang jahil yang sepatutnya mendapat perhatian jakim juga kerana orang jahil tidak harus dibiarkan mencemarkan perintah ALLAH.
Begitu juga ramai pencacai pencacai menerusi blog tolol mereka mempersenda sendakan ugama, kenapa Jakim tidak bertindak?
Sebaliknya ucapan TGHH di Banggol Peradong pada tahun 1981 mendapat perhatian Jakim setelah lebih 30 tahun.Apa kejadahnya?Apakah kerana ianya diputarkan semula oleh ustaz pencacai dan mufti cari makan haru sana sini menyebabkan Jakim mahu bertindak membetulkan keadaan?Kalau mahu membetulkan keadaan sekalipun, kenapa TGHH sahaja yang dipanggil?kenapa haru sana sini dan ustaz pencacai tidak?
Timbul persoalan, apakah Jakim menjaga ugama sekadar yang dibenarkan oleh UMNO?Malah UMNO sendiripun patut dipanggil Jakim kerana banyak aspek aspek melanggar perintah ugama di dalamnya.senario tidak menutup aurat, bersalaman bebas antara lelaki perempuan, majlis majlis yang disulami dengan hiburan dan artis artis yang telanjang serta tidak memberatkan solat menjadi amalan biasa dalam UMNO.Kenapa Jakim jadi bisu?
Atau Jakim yang sudah lama diberi makan pil kuda oleh UMNO sekarang ini dijangkiti virus TOLOL yang menjangkitan banyak pihak dalam UMNO? 

Ustaz Azhar Idrus dan Dr Asri Sama-sama Bantai Ulama Muda
Posted on Sunday, December 30 @ 18:19:08 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: laniismaa

"UstazAzhar

Jawapan Ustaz Azhar Idrus dan Dr Asri terhadap ulama muda UMno tentang tiada jihad di Palestin. Kenyataan tersebut dikeluarkan oleh salah seorang Ahli Syura Ulama Muda UMno. Penjelasan Ustaz Azhar Idrus dan Dr Asri yang terbaik untuk kita hayati. Tak payahlah mendengar ustaz UMno yang sesatkan masyarakat.

{{{Pesanan untuk encik admin, upload 2 video disini dari http://www.ekeleh.com/ustaz-azhar-idrus-dan-dr-asri-sama-sama-bantai-ulama-muda/#ixzz2GWSykzxu , saya buat tak jadi-jadi, padam pesanan ni encik admin ek!!! tq...}}}
Para ulama sedunia telah memfatwakan haram mengakui kedaulatan Israel di bumi Palestin yang terjajah. Pada Tahun 1947, Fatwa Al-Azhar menyatakan haram membahagi-bahagiakan tanah antara Arab dan Yahudi di Palestin dan haram mengiktiraf kewujudan Negara Israel di Palestin. Tahun 1956 Fatwa Syaikul Azhar dan Mufti Mesir ketika itu, al-Imam al-Akbar al-Syaikh Hassan Makmum menyatakan menjadi fardu ain ke atas kaum Muslimin semua untuk membebaskan bumi Palestin kerana Islam tidak mengenal persempadanan antara Negara. Perdamaian dengan Israel untuk merelakan mereka menindas dan membunuh kaum muslimin, perdamaian sebegini adalah haram. Fatwa Syaikhul Azhar terkini, Syaikh Muhammad Tantawi, ulama ulung sedunia, al-Syaikh Yusuf al-Qaradawi, Mufti Mesir Syaikh Nasr Farid Wasil pula menyatakan aksi serangan berani mati ke atas Yahudi penjajah adalah satu aksi jihad dan pelakunya adalah mati syahid.
Eloklah kalau Fathul Bari, bos ulama muda membetulkan anak buahnya terlebih dahulu dan Jual produk anda di Lagi.MY


EkELEH.COM"


 Bapa saudara saya bukan penyokong tegar PAS di Pulau Bahagia
Posted on Sunday, December 30 @ 12:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Mohammad Faizal Che Yusof


MUSIM menjelang pilihanraya merupakan musim individu-individu yang dikatakan tegar menyokong PAS menyerahkan boring menyertai UMNO.

Di mana saja pemimpin utama Negara berkunjung, maka berlakulah penyerahan boring yang dikatakan secara besar-besaran

Tidak ketinggalan kunjungan TPM ke Pulau Bahagia dalam DUN Manir, Terengganu semalam turut mengulangi agendan tradisi pemimpin UMNO iaitu menerima borang keahlian.


Pelbagai kisah diangkat termasuklah penyerahan boring keahlian tersebut dilakukan oleh penyokong selama ini tegar bersama PAS.

Dalam keghairahan itulah, kadangkala sering terjadi pimpinan utama UMNO diperdaya oleh juak-juak mereka sendiri.

Apa yang terjadi di Pulau Bahagia kelmarin satu lagi contoh bagaimana mudahnya TPM diperdaya oleh pembodek yang berada di sekelilingnya.

Kemasukan lebih dari 300 orang ke dalam UMNO yang salah seorangnya dikatakan penyokong tegar UMNO terus diulangi. Penyokong tegar UMNO tersebut ialah Hassan Tahir yang dilaporkan secara meluas oleh media-media nasional.

Sebagai mengambil tanggungjawab keluarga dan mendokong gerakan Islam melalui PAS, saya menegaskan bahawa Hassan Tahir yang dilaporkan bukanlah seorang penyokong tegar PAS seperti dilaporkan.

Saya adalah anak saudara kandung kepada Hassan Tahir. Bapa saudara saya bukanlah seorang penyokong tegar kepada PAS selama ini.

Meskipun datuk saya dan bapa kepada Hassan Tahir iaini Che Tahir Che Muda adalah pendokong PAS yang dikenali seluruh DUN Manir dan lebih mesra di dipanggil dengan gelaran tokki A, ia tidak diikuti oleh bapa saudara saya, Hassan Tahir. Beliau tidak pernah terlibat secara aktif dan konsisten dalam aktiviti penyokong PAS.

Keluarga tokki A sememangnya diketahui merupakan kelompok pendokong dan penyokong PAS yang dikenali seluruh DUN Manir terutamanya di kampong Pulau Bahagia. Penyerahan borang oleh Hassan Tahir sebagaimana dilaporkan sedikit pun tidak menjejaskan sokongan dan dokongan keluarga tokki A kepada perjuangan Islam oleh PAS.

Apa yang boleh saya simpulkan, hasrat dan harapan TPM agar keluarga tokki A berganjak dari menyokong perjuangan PAS kepada perjuangan sempit UMNO bagi memenangkan clon UMNO di DUN Manir adalah sia-sia. Saya berpandangan beliau hanyalah diberi maklumat salah oleh penasihat-penasihat yang berkepentingan di sekelilingnya. - 9 Safar 1434H.


 Lagi keanehan banjir Kemaman 2012
Posted on Sunday, December 30 @ 07:42:22 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: senik

"Assalamualaikum,,.. Hari ini barulah penulis berkesempatan keluar ke bandar Chukai melalui laluan balai bomba yang terjejas teruk akibat banjir.Senario ketika berada di depan balai bomba memang agak aneh kerana dari jauh terdampar bot penyemat bomba yang boleh dilihat dengan jelas oleh semua pengguna jalanraya yang menggunakan laluan tersebut.

Aneh kerana ketika banjir kelibat bot ini langsung tidak kelihatan.kenapa?Penulis mengeloh melihat bot tersebut tetapi lebih memeranjatkan lagi apabila anak bongsu penulis menyamput dengan berkata semalam(malam semalam) ketika mengikuti ayah saudaranya menghantar emak saudaranya pulang ke Ibok, dia melihat ahli bomba dan penyelamat menyiapkan botnya di tepi jalan tetapi bot itu tidak bergerak(bahasa anak anak).

Selepas ditanya, akhirnya penulis faham maksud anak bongsu itu, pasukan bomba dan penyelamat sedang bersiap sedia di kawasan taman Desa Solehah, Mak Chili yang sedang dinaiki air, tetapi tidaklah ke paras berlakunya banjir.Pelik bin Ajaib, berjaga jaga di tempat yang masih belum berlaku banjir dan akhirnya tidak banjirpun, sedangkan di kawasan bandar, pejabat bomba sendiri turut dinaiki air tetapi tiada kelibat bot bomba kelihatan, apakah bot bot bomba itu turut dialihkan ke tempat selamat?
Satu lagi keanehan yang penulis terlupa melapurkan dalam artikal terdahulu ialah kehadiran beberapa buah kenderaan pacuan empat roda dengan terpacak bendera BN di belakangnya pada keesokan hari banjir tersebut meronda seolah olah mahu menyelamat mangsa sedangkan semua mangsa sudah berada di pusat pemindahan atau ditempat yang selamat.Apa kejadah kenderaan pacuan empat roda mengibarkan bendera BN ini sedangkan ketika mangsa memerlukannya sebuah harampun tidak kelihatan?
Begitu juga kesungguhan JKK mahu mendaftar mangsa banjir untuk diberi bantuan, hari ini lebih kurang pukul 2.30pm,penulis menerima sms dari wakil penduduk taman meminta penulis hadir ke dewan serbaguna untuk mendaftar pada waktu itu kerana menurutnya pendaftaran sedang berjalan.Begitu juga jiran penulis ada memberitahu perkara yang sama kerana menurutnya malam semalam ada JKK datang tetapi penulis tiada di rumah.
Seperti yang penulis tegaskan sebelum ini, penulis tidak memerlukan apa apa bantuan kewangan sebaliknya memerlukan bantuan tenaga(tetapi sekarang sudah tidak perlu), jadi penulis ignore ajerlah peringatan itu.
Apa yang penulis nak kemukakan di sini ialah tentang keanehan bantuan tersebut.JKK semacam diarah mendaftar semua mangsa dan yang lebih pelik, semua tanggungan mangsa juga perlu didaftarkan.Untuk apa tanggungan sedangkan yang lebih penting ialah kerosakan dan kerugian.Kenapa tidak diminta mangsa melapurkan kerosakan dan kerugian serta kenapa tidak diberi jaminan kerajaan akan membayar gantirugi ke atas semua kerosakan dan kerugian itu,Jadi mangsa perlu diminta melapurkan semua kerugian itu.
Lagipun kalau kerajaan boleh menenggelamkan wang rakyat sebanyak RM300 juta di Stadium yang roboh, kenapa tidak boleh membayar semua kerugian rakyat akibat banjir ini?
Ikhlaskah kerajaan?atau mungkin benar apa yang penulis kata dulu, kerajan mahu membunuh rakyat?sambil mahu menunjukkan kebaikannya dengan membahagikan RM500.00(itu ajerlah yang kerajaan mampu macam BR1M).Kalau memang kerajaan mahu membunuh rakyat, kerajaan sudah berjaya, berlaku satu kematian di Bandar Baru Bukit Mentok(rakyat dipersalahkan kerana enggan berpindah sedangkan tiada kemudahan untuk berpindah disediakan) dan dua di Pasir Gajah(sekali lagi rakyat dipersalahkan kerana membiarkan anak anak bermain air banjir di longkang besar sedangkan tiada pengawasan kerajaan). 

 Bagi je rebat smartphone Kat rosmah kata Belia.
Posted on Sunday, December 30 @ 00:43:28 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol

Oleh: rizalmat

"Cakap-cakap selepas bajet 2013 selepas dibentang Menteri kewangan merangkap Menteri hal ehwal wanita dan Perdana Menteri dulu, kini telah berubah hala. Kawan saya yang belia gembira bila Menteri tersebut menjanjikan rebat RM200 bagi belia yang beli hanphone pintar. Katanya " bestla tahun depan beli hanphone murah" Saya mencelah alah Rm200 je. Katanya lagi " jadilah... tu pun kalau BN menang, kalau BN kalah habuk pun tak dak.


MCMC telah mengeluarkan senarai telefon pintar yang layak menerima rebat bantuan telefon pintar 1Malaysia bernilai RM200. Kesemua telefon didalam senarai ini bertepatan dengan kelayakan rebat rm200 iaitu had harga maksima telefon pintar ialah RM500. Kredit: Soon Joon Wai/Malaysiakini.
Hahaha Lihat senarai telefon pintar yang layak menerima rebat diatas, setelah di keluarkan oleh SKMM pelbagai reaksi belia remaja yang memberi komen. Lihat komen di bawah.




Nampaknya sekali lagi idea memancing undi BN gagal memikat hati belia-belia yang cerdik-cerdik belaka. Inilah Bajet tanpa pikir panjang, yang didahulukan rakyat adalah kerana undi. Buat para belia dapatkan rebat ini then time undi kekalkan prinsip kita ABU @ PGU.

Baru dok ushar Samsung Galaxy S4 ingatkan S4 keluar tahun depan (2013) boleh pakai rebat. kah kah kah

Sumber: rizalmat.blogspot.com

Rafizi : Zahid Hamidi Didakwa Guna Duit LTAT Cuba tutup Mulut Deepak
Posted on Sunday, December 30 @ 01:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Oleh Afix Redzuan
Selangorku

Rafizi Deepak 01PETALING JAYA, 29 DIS: Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli mendakwa penggunaan wang Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) bernilai RM160 juta dibuat semata-mata ingin menutup mulut ahli perniagaan permaidani, Deepak Jaikishen berhubung pendedahan bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak terbabit dalam akuan bersumpah kedua P Balasubramanian.

Beliau menyatakan, urusniaga mengejut melibatkan pembayaran RM30 juta membeli 80 peratus saham terbitan Astacanggih dan RM130 juta untuk membeli 200 ekar dari Awan Megah Sdn Bhd adalah satu salahguna kuasa oleh Menteri Pertahanan, Datuk Seri Zahid Hamidi dan Najib Razak.

“Urusniaga ini dibiayai sepenuhnya oleh Bakti Wira Development Sdn Bhd, sebuah syarikat pelaburan hartanah yang dimiliki sepenuhnya oleh Bousted Holdings Berhad, milik LTAT,” katanya dalam satu sidang media di ibupejabat PKR hari ini.

Keraguan timbul memandangkan urusniaga ini tida menepati garis panduan pelaburan baik kerana berdasarkan semakan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), Astacanggih adalah sebuah syarikat yang tidak pernah memfailkan penyata kewangan dan mempunyai modal berbayar sebanyak RM20 juta.

Mengikut rekod SSM juga, syarikat ini juga dibebankan dengan hutang sebanyak RM98 juta dari Kuwait Finance House.

Jelasnya, Zahid Hamidi perlu berhati-hati dalam memastikan pelaburan baik dibuat oleh Wira Bakti Development Sdn Bhd kerana melibatkan kepentingan anggota tentera, memandangkan modal dan aktiviti Boustead Holdings berhad banyak bergantung kepada caruman dari potongan gaji mereka yang disalurkan melalui LTAT.

“Nilaian RM30 juta bagi 80 peratus saham terbitan Astacanggih itu tidak ada asas. Kenyataan Bousted Holdings Berhad bahawa nilaian RM30 juta dicapai atas persetujuan bersama pembeli dan penjual membuktikan urusniaga ini dibuat berdasarkan pertimbangan politik, bukannya pelaburan komersil.

“Pembayaran RM130 juta terhadap 200 ekar tanah yang statusnya masih belum dipindahmilik kepada Awan Megah Sdn Bhd bermakna Zahid Hamidi mengambil wang sebanyak RM130 juta dari caruman anggota tentera untuk membayar syarikat milik pimpinan Umno tanpa ada sebarang pertukaran aset kerana masih belum dipindahmilik selain tidak menggunakan penilaian bebas,” katanya lagi.

Walau bagaimanapun, pengumuman rasmi Bousted Holdings Berhad kepada Bursa Malaysia memberikan alasan bahawa pembelian tanah itu bertepatan dengan bank tanah sedia ada milik anak syarikat Boustead iaitu Jendela Nikmat Sdn Bhd di kawasan Bukit Raja, Klang.

“Semakan rekod menunjukkan tanah seluas 236 hektar yang dipindahmilik kepada Jendela Hikmat Sdn Bhd dinilai pada RM230 juta pada akhir tahun 2005.

“Ini bermakna, tanah sekitar kawasan yang sudah dimiliki oleh Boustead Holdings dinilai sekitar RM390,000 seekar berbanding urusniaga terkini melibatkan Awan Megah yang membayuar RM650,000 seekar ke atas tanah yang statusnya belum dipindahmilik,” ujar beliau lagi.

Sehubungan itu, Rafizi akan meneliti semula semua pembayaran dibuat Deepak kepada pihak tertentu yang mempunyai kaitan kepada Najib Razak memandangkan dakwaan sebelum itu ada kreadibiliti dan kebenarannya.

Datuk Seri Zahid Hamidi pada 30 November 2012 mengumumkan kepada media untuk menjawab dakwaan Deepak terhadap Najib Razak semasa Perhimpunan Agung Umno namun beliau gagal berbuat demikian keesokkan harinya.

Sumber: Media Selangorku
 
 





Tiada ulasan: