Sabtu, 22 Disember 2012

BODOH TAK PE LAGI BOLEH BELAJAR...JANGAN DEGIL...DEGIL NI SIFAT SYAITAN..SURUH SUJUD TAK MAHU SUJUD

KES NAMA HILANG: Adakah Dr M bekas pemimpin kedua terkaya dengan harta $ 44 BILL
Posted on Saturday, December 22 @ 21:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Sumber  Malaysia Chronicle

KES NAMA HILANG: Adakah Dr M bekas pemimpin kedua terkaya dengan harta $ 44 BILLION? Perkara yang paling aneh berlaku sehari yang lalu apabila nama bekas perdana menteri Malaysia, Mahathir Mohamad telah dengan misterinya dipadam dari senarai Wikipedia yang memberi maklumat tentang harta yang dimiliki oleh pemimpin semasa dan bersara di negara-negara serata dunia.Dengan menyebut 53 rujukan, Wikipedia telah menyenaraikan Mahathir sebagai bekas pemimpin negara yang kedua terkaya di dunia

selepas Presiden Mesir, Hosni Mubarak yang memiliki sejumlah sekitar US $40 ke US$ 70 billion.

Walau bagaimanapun, laman Wikipedia yang masih boleh dilayari di Malaysia, nama Mahathir dengan misterinya telah dipadam pada hari Isnin 17 Disember 2012 beberapa minit selepas Malaysia Chronicle menyiarkan berita Mahathir now the world's second richest ex-leader with US$ 44 BILLION? (Mahathir sekarang bekas pemimpin kedua terkaya dengan harta sejumlah US$ 44 Billion?)
(Sila rujuk pada versi bergambar laman web dimana nama Mahathir disenaraikan dengan jelas selepas Mubarak dan bandingkan ia dengan versi seperti di pautan
(http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_heads_of_state_and_government_by_net_worth.)
Harus diingatkan bahawa berita itu ditulis bukan berniat jahat tetapi berdasarkan dakwaan Wikipedia bahawa Mahathir memiliki sejumlah US$ 44 billion. Jika benarlah dakwaan ini, ia pasti ada implikasi buruk bagi Malaysia dan Mahathir kerana bagaimana seorang perdana menteri yang dipilih rakyat memperolehi begitu banyak kekayaan tanpa melibatkan diri dalam aktiviti yang korup.
Sama ada Mahathir benar-benar memiliki harta sejumlah US$ 44 billion atau tidak, tiada siapa yang tahu. Dan seperti namanya yang tiba-tiba hilang dari senarai Wikipedia, konvulsi kompleks yang perlu dirungkai untuk mengetahui sejauh mana kayanya Mahathir dan keluarganya akan memerlukan lebih dari gabungan penyiasat Hercule Poirot dan Miss Marple. Sekumpulan pasukan terdiri daripada akauntan, para audit, pakar kewangan dan perbankan akan diperlukan, tidak kurang daripada itu.

Mengugut Taib dan Jeffrey?

Walaupun begitu, menurut salah satu daripada sumber rujukan Wikipedia, modus operandi Mahathir boleh dijelaskan melalui penjelasan dan pemahaman logik dari apa yang dilakukan oleh Mubarak contohnya dengan melibatkan diri dalam setiap urusan perniagaan di dalam negara dengan adanya monopoli, birokrasi, rasuah, nepotisma dan banyak lagi. http://www.financetwitter.com/2011/02/marcos-mubarak-mahathir-whos-the-richest-man.html
Mahathir mula memegang kuasa pada 1981dan hanya bersara pada 2003. Pada era 1980-an, keadaan politik dan ekonomi Malaysia tidak stabil dan Mahathir bergelut untuk mengekalkan kuasanya dalam parti, keatas lawannya dan juga kerajaan. Wang sentiasa membantu dalam apa jua masalah. Ini merupakan sesuatu yang Mahathir, sekarang berusia 87 tahun telah sedari pada masa itu.
Ada pemerhati politik percaya bahawa dia telah mengukuhkan kedudukannya dengan mengumpul wang untuk membiayai kerjaya politiknya yang lama dengan pada mulanya menjadikan orang kuat Sabah, Jeffrey Kitingan sebagai mangsa dan seterusnya Taib Mahmud di Sarawak. Dan hingga kehari ini, Taib dituduh masih ‘membiayai’ Mahathir untuk membolehkannya terus berkuasa sebagai ketua proksi Putrajaya di Borneo.
Tidak mungkin Taib boleh kekal sebagai Ketua Menteri begitu lama di Sarawak dan langsung tidak dijentik oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) tanpa dia memberi balasan kepada mereka yang berkuasa di Putrajaya, pusat pentadbiran kerajaan persekutuan. Pada masa yang sama, mereka yang berada di Putrajaya menggunakan Taib untuk merompak hasil kekayaan di Sarawak.
Tidak hairanlah jika semua tahu bahawa Mahathir tidak pernah suka pada Taib dan pernah cuba untuk memperkecilkannya sejurus selepas menjadi perdana menteri pada tahun 1981 dengan hanya menyerahkannya jawatan sebagai menteri wilayah persekutuan untuk menunjukkan ketidakpuasan hatinya pada Taib. Mungkin ada sebab disebalik kegilaan ini. Kebencian Mahathir pada Taib mungkin akan menyebabkannya kehilangan sesuatu yang amat berharga. Jadi, dia mesti menundukkan Sarawak dan menjadikannya patuh pada Putrajaya sebagai tabungan.
Jeffrey tidak mahu kehilangan satu sen pun dari Mahathir sebelum ISA

Taib ‘tidak mahu’atau menolak perlantikannya sebagai menteri wilayah persekutuan dan kembali ke Sarawak dengan satu misi. Sejurus selepas Mahathir menjadi Perdana Menteri, dia mahu mengambil alih tugas bapa saudaranya, Abdul Rahman Ya’kub sebagai Ketua Menteri. Pada masa itu, Sarawak United People’s Party (Supp) dibawah Stephen Yong mengugut untuk meninggalkan BN selagi Rahman yang anti bukan Islam menjadi Ketua Menteri.
Jeffrey, sepertimana keadaan politik di Sabah dimana tidak menjadi rahsia, tidak mahu kehilangan walau satu sen pun wang kepada Mahathir dan Mahathir secara kebetulannya, menjatuhkan Jeffrey dengan menahannya dibawah undang-undang Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) selama 2 tahun.
Jeffrey telah dituduh Mahathir merancang mengeluarkan Sabah dari Malaysia secara paksaan dan menjadikan ia sebagai Republik Kristian dengan dirinya sebagai Presiden. Di Sabah, Mahathir telah dipercayai menjadi dalang yang mengaut semua wang yang ada didalam akaun luar negara milik Jeffrey untuk dirinya sendiri dan menjatuhkan Jeffrey hanya sejurus sebelum pilihanraya negeri itu bermula pada tahun 1994.
Kenyataannya, Jeffrey, yang pada suatu masa, begitu kaya sehingga tidak boleh dibayangkan telah tiba-tiba jatuh miskin setelah ditahan di bawah ISA.
Pembela Mahathir mendakwa bahawa ramai pemegang amanah Jeffrey dan penamanya lari bersama jutaan ringgit yang disimpannya di luar negara, urusniaga di Sabah dan di tempat-tempat lain. Ada yang menyebut, jumlah hartanya di Australia adalah sebanyak US$ 700 juta.
Pemegang amanah dan penama ini tidak lagi bersama Jeffrey namun ada diantara mereka telah mengadakan urusan perniagaan bersama parti pemerintah terutamanya permerdagangan balak yang dipercayai untuk membiayai kerjaya politik Jeffrey sekarang mungkin kerana mereka merasa bersalah di atas apa yang telah berlaku dahulu.
Penahanan Jeffrey kerana ‘Republik Kristian’ kebiasaan Dr M mengalih perhatian perebutan wang?

Tidak diketahui jika dan berapa banyak Mahathir dan/atau negeri itu mungkin telah ambil atau denda Jeffrey secara rasmi atau tidak. Tetapi ini tidak memberhentikan cakap-cakap di kedai kopi di Sabah.
Satu petunjuk datang dari US$ 4 bilion yang disebut Mahathir dari laporan Prince Waterhouse ke atas audit yang dijalankan ke atas Yayasan Sabah semasa Parti Bersatu Sabah memimpin kerajaan negeri pada1994 sedang mengalami kejatuhan. Laporan membuat penemuan ada perbezaan ketara antara harga sebenar atau harga pasaran balak dengan harga kontrak jangka panjang yang jauh rendah.
Mahathir mungkin juga telah cuba mengalih perhatian dari dirinya yang sedang mencuri wang Jeffrey dengan cuba membuktikan bahawa wang itu ada tetapi hilang semasa pemerintahannya pada masa dia menerajui Yayasan Sabah.
Jawapan yang telah diberikan Jeffrey apabila isu itu diketengahkan adalah Mahathir berbohong. Menurut Jeffrey, balak tidak boleh dijual mengikut harga tetap. Lebih banyak jumlah yang dibeli, lebih murah harganya dan begitu juga sebaliknya. Lagipun, harganya pada masa hadapan tidak akan sama.
Taib lebih bernasib baik

Walaubagaimanapun, kebenaran mungkin terletak diantara cerita Mahathir dan penerangan Jeffrey. Dalam apa jua keadaan, pemimpin pembangkang Sabah itu tidak pernah didakwa atas tuduhan rasuah.
Tetapi tidak seorang pun akan menafikan bahawa Jeffrey terlalu kaya pada suatu masa dahulu dan sekarang hanya bergantung kepada pencen yang diberi oleh Yayasan Sabah, parlimen dan dewan negeri. Jika kesuntukan wang, dan bekas pembantunya
atau pemegang amanah tidak mampu untuk menyediakan wang secepat mungkin, dia akan menjual tanah ataupun hartanya atau meminta bantuan abangnya, Joseph Pairin Kitingan, Huguansiou ketua kaum kadazan tertinggi di Sabah.

Jika khabar angin itu benar, Mahathir tentunya sudah mendapat begitu banyak kalau bukan dari Taib, tentunya dari Jeffrey untuk mengisi geroboknya namun bekas Perdana Menteri itu masih memastikan pemimpin Sarawak itu menikmati kemewahan agar orang Islam mendominasi negeri majoriti Dayak beragama Kristian itu.
Dalam kes Jeffrey, Mahathir mungkin mahu memufliskannya sama sekali supaya orang Kristian, penduduk asal di Sabah tidak mempunyai modal untuk menentang dari segi politik sekaligus mencabar tindakan Putrajaya untuk meminggirkan dan menyekat mereka melalui pengasingan kaum secara sistematik, prejudis dan opportunisma seperti yang jelas dalam polisi penjajahan dalaman.
US$ 100 billion hilang semasa pemerintahan Dr M

Jeffrey dan Taib mungkin sasaran awal bagi Mahathir, dengan hidangan utama telah dimamahnya sepanjang 22 tahun pemerintahannya sebagai PM.
Dalam buku tulisan Barry Wain, Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times, menunjukkan sekurang-kurangnya US$ 100 billion telah lenyap pada era pemerintahan Mahathir dari tahun 1981 hingga 2003.
Kebanyakkan dari wang yang hilang ini mungkin wang yang diperolehi dari perbezaan kos sebenar prokumen, kontrak, kuota, tender, permit, konsesi, lesen dan banyak lagi jumlah yang merugikan pembayar cukai sebanyak dua kali ganda malah tiga dan sehingga sepuluh ganda wang sebenar.
Baru-baru ini, Automatic Enforcement System atau Sistem Penguatkuasa Otomatik (AES) telah menelan belanja lebih sepuluh kali ganda bagi Perbendaharaan Negara.
Kemudian, berlaku kes kehilangan wang oleh Bank Negara sebanyak RM30 billion di bursa pertukaran asing pada masa pemerintahan Mahathir. Kita juga mengalami kerugian daripada skim pemerolehan pasaran Tin Antarabangsa di London, jumlah yang tidak diketahui untuk menggantikan peranan orang Cina di Malaysia dengan Jepun dibawah polisi perkauman jahat Pandang Ke Timur yang melakukan pembaziran ke atas Perbendaharaan Negara dengan polisi yang sama jahatnya serta berbaur perkauman Belilah Barangan British. Kesemua bukti rompakan wang ini diselindungi oleh semangat patriotik dibawah label Malaysia Boleh.
Mahathir & Co, seperti yang diberitahu oleh bekas Menteri Kewangan, Tengku Razaleigh Hamzah di Australia, tidak lama dahulu, mereka membahagi kontrak sesama sendiri. Razaleigh dituduh pentadbiran Mahathir ‘mengkhianati’ Negara dengan memburuk-burukkannya diluar Negara. Nampaknya, Mahathir adalah Malaysia dan Malaysia itu Mahathir.
Mahathir mungkin telah melakukan apa yang dituduh oleh Razaleigh dengan mengambil wang Negara untuk dirinya sendiri melalui jaringan penama, kroni, si tamak sepertinya juga. Jika benar, dia saling tak tumpah seperti Mubarak dan ramai lagi diktator korup di dunia ketiga yang rakus merompak kekayaan Negara sementara menjadikan hutangnya terlalu tinggi pada masa pemerintahannya.
Menarik perhatian CIA?

Mungkin juga, disebalik buku Wain dan senarai Wikipedia, Mahathir telah meletak jawatan sebagai Perdana Menteri pada tahun 2003 kerana takut dirinya akan dipertanggungjawabkan atas penyalahgunaan kuasa dan konflik kepentingan semasa pemerintahannya.
Dia telah dituduh mencari jalan untuk meninggalkan jawatannya tetapi masih mengekalkan kuasa dibalik tabir untuk memastikan pihak berkuasa tidak mendakwanya. Persepsi rakyat adalah Majlis Tertinggi Umno berada dibawah telunjuk Mahathir sementara Najib Razak menjadi Perdana Menteri boneka dari belakang isterinya.
Semua masih ingat lagi pada ucapan selamat tinggal Mahathir yang ibarat sandiwara setelah menitiskan air mata di kaca televisyen sambil mengatakan bahawa dirinya telah ‘gagal mengubah pemikiran rakyat’. Benarkah dia peduli dan itu bukanlah misinya!
Ia mungkin satu kebetulan bahawa Wikipedia telah berjaya menyenaraikan apa yang telah diperolehi oleh Mahathir melalui cara haram sehinggalah kepada PRU ke-13. Ini nampaknya seperti kerja Central Intelligence Agency (CIA) sebagai tanda Washington mahu Mahathir dan Barisan Nasional yang memerintah untuk tidak lagi berkuasa. Ini adalah modus operandi biasa kerajaan AS iaitu keluarkan maklumat peribadi kewangan yang merosakkan sesorang kredibiliti individu yang disasarkan mereka untuk musnah.
Mahathir selama ini telah berhati-hati untuk melindungi kekayaannya di Negara yang tidak boleh diperiksa oleh sistem perbankan antarabangsa SWIFT dan IBAN yang dipunyai dan biayai oleh AS untuk menjejaki perolehan haram, pengubahan wang dan pembiayaan pengganas. Jepun dikatakan antara Negara dimana bekas Perdana Menteri itu menyimpan kebanyakkan asetnya.
Mahathir punyai banyak wang untuk melakukan kerosakan

Kesimpulannya, Mahathir dengan hartanya yang melimpah ruah, boleh meneruskan pengaruh dan penguasaannya ke atas politik Melayu di Malaysia ini iaitu bagi komuniti yang berbahasa Melayu dari bangsa Bugis, Jawa, Minang, Acheh dan India Muslim di Semenanjung Malaysia. Dia dilaporkan membiayai Perkasa, persatuan ektrimis yang diketuai bonekanya Ibrahim Ali dan percubaannya untuk campur tangan dalam hal-hal politik Parti PKR dan PAS pimpinan Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim.
Mahathir sememangnya sudah pun mengawal sebahagian besar wang Petronas dari Sabah dan Sarawak. Dia telah dituduh tidak boleh membezakan antara wangnya dan wang Petronas jika dilihat dari berapa yang dimasukkannya dalam Yayasan Kepimpinan Perdana dan bagaimana dia dengan bebasnya menggunakan pesawat koprat dan kapal layar yang dimiliki oleh Syarikat Minyak itu. Gambarnya bercuti di atas kapal layar di Mediterranean. YDP Agong, ketua Malaysia sendiri tidak pernah memiliki keistimewaan itu.
Mahathir juga mempunyai wang untuk campur tangan dalam Negara seperti Palestin dan Bosnia-Herzegovina dan banyak lagi melalui Yayasan Kepimpinan Perdananya-khasnya untuk menyebarkan teori merapunya tentang kepimpinan dan pembinaan misi dan telah disyaki oleh Washington pada masa lalu membiayai senjata di negara-negara ini. Bagi AS, ini perbuatan melampau.
Malaysia Chronicle
KES NAMA HILANG: Adakah Dr M bekas pemimpin kedua terkaya dengan harta $ 44 BILLION?

  Gadis ini berbogel bantah syariah Islam di Mesir
Posted on Saturday, December 22 @ 21:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh: detikislam

"ALIAA Magda Elmahdy, 22 buat heboh dengan berbogel lagi selepas membuat kerja laknat dengan berbogel di internet tahun lalu. Semakin hampir referendum perlembagaan Mesir yang sedianya dilaksanakan Sabtu (22/12/2012) hari ini, dia nekad melakukan protes dengan tanpa mengenakan apa-apa untuk menutup tubuhnya.

Dia sepenuhnya telanjang dan dia menulis slogan-slogan menolak syariah di tubuhnya, seperti "Kiamat Itu Adalah Mursi", "Tak Ada Agama", "Agama Itu Perhambaan", dan lain-lain lagi.


Magda Elmahdy melakukannya di Kedutaan Besar Kaherah di Stockholm, Sweden pada hari Khamis (20/12/2012). Padahal ketika itu, suhu di Stockholm sedang berada di bawah darjah sifar.
 
 
laknatkan lah ke atas mereka yang menentang kewujudan khilafah di Mesir dan Syria
 
Aliaa Magda Elmahdy 22, difoto sepenuhnya telanjang dan memegang bendera Mesir di luar kedutaan negaranya di Stockholm pada hari Khamis walaupun suhu di bawah sifar di ibu negara Sweden.

Magda Elmahdy sendiri tidak bersendirian. Dia ditemani oleh dua orang perempuan ahli organisasi feninis Sweden, Femen. Femen sendiri sudah dikenali sebagai aktivis perempuan telanjang dada dan penggunaan seks sebagai citra rasa mereka, demikian menurut Gulf News.

Jelas sekali, semua slogan yang dibawa oleh Magda Elmahdu menyerang Presiden Mesir Muhammad Mursi dan Islam.

Ini sebenarnya bukan pertama kali Elmahdy berbogel. Mahasiswi di American University of Cairo ini sebelumnya pada bulan Oktober 2011 mencatat gambar bogel dirinya di blognya untuk memprotes kebebasan bersuara di Mesir.
 
 
 Pembakaran Jambatan Antara Simbol Kejahatan Umno
Posted on Saturday, December 22 @ 20:44:33 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh MSO

Apabila bercakap fasal berbagai tindakan agresif para pembela dan pejuang bangsa di dalam Umno, kononnya untuk mempertahankan kedaulatan bangsa dan negara, maka teringatlah beberapa peristiwa besar yang telah dirakam oleh sejarah. Peristiwa dan kejadian itu juga secara tidak langsung menunjukkan akan kerakusan, hilang akal politik orang Melayu khasnya dan politik Malaysia amnya.

Ada beberapa kejadian yang berlaku, sebenarnya amat perit untuk dikenang tetapi terpaksa disebut untuk dijadikan iktibar. Biarlah generasi terkini menilainya sendiri dari persepktif mereka.
Semua peristiwa ini sebagai tanda mata kepada kecederaan politik bangsa Melayu. Kejadian-kejadian yang tidak sepatut berlaku ini jika diukur kepada hakikat sebangsa dan seagama, tetapi ia berlaku dan menjadi bukti betapa sadis politik Melayu yang dilakukan oleh Umno. Umno telah bertindak kejam dan di luar batas-batas demokrasi, dan ada kalanya di luar batas-batas undang-undang dunia sekalipun. Batas agama dan adat tidak perlu dikira lagi kerana Umno parti paling Melayu!

Perbuatan atau kejahatan politik Umno ini bukan sehari dua ini, bukan bermula dengan peristiwa 'menagur' bas PKR, menganggu ceramah Anwar, atau pun menyerbang petugas-petugas di tempat ceramah seperti berlaku di Gombak Selatan, tetapi ia berlaku sejak tahun 1969 lagi kira-kira lebih 40 tahun lalu. Bahkan Umno menubuh skuad khas untuk melakukan pengkhiatan dan gangguan terhadap demokrasi. Bolehlah dikatakan kejahatan Umno bermula sejak di dalam telor lagi.

Di antara peristiwa membuktikan kekejaman dan kezaliman Umno ialah, kejadian membakar jambatan atau gertak di Kampung Gertak No 3 di dalam Dewan Undangan Negeri Gual Periok, Rantau Panjang Kelantan, di kampung saya sendiri. Bolehlah dianggap kejadian ini berlakudi hadapan mata saya sendiri.

Kejadian itu berlaku pada tahun 1969 semasa pilihan raya umum. Menjelang hari mengundi pemuda tahan lasak Umno dari Rantau Panjang telah bertindak membakar jambatan di kampung Gertak 3, yang menghubungkan kampung Baruh Pial, Kubang Kual dan Bukit Tandak dengan pusat mengundi di Kampung Bakat. Gara-gara pembakaran itu menyebabkan lebih 200 orang pengundi tidak dapat keluar mengundi.

Natijah dari perbuatan itu calon Pas Nawawi Ahmad kalah kepada Hussein Ahmad dengan majoriti tipis. Kemenangan Hussein Ahmad yang disifatkan sebagai kemenangan dengan cara jahat itu memberi peluang pertama kali untuk Hussein menjadi wakil rakyat selepas tewas beberapa kali sebelum itu. Sebenarnya tidak menjadi masalah kalau Hussein menang, tetapi kesan psikologi politik dari peristiwa itu besar dan tambah malang lagi kejadian itu memburukkan kitab sejarah negara.

Dengan kejadian itu juga dunia mengenali akan kejahatan orang politik di daerah sempadan itu.

Semasa balik ke kampung minggu lepas saya mengunjungi lokasi kejadian itu untuk mengingat dan menghimbau kembali peristiwa berkenaan. Jambatan atau pun anak sungai yang dibina jambatan (gertak) itu sudah pun tiada. Jalan yang dulu bertanah merah dan berdebu kini sudah diturap tar. Kesan-kesan puing-puisng pembakaran juga sudah tidak ada.

Lama saya berdiri dan memerhati disekeliling lokasi itu sambil membayangkan bagaimana kecewa dan peritnya penyokong Pas melihat kejadian itu menyebabkan mereka gagal untuk melaksanakan tanggungjawab, mengundi, kerana perhubungan ke tempat mengundi sudah putus. Saya bayangkan tentu adalah mak cik dan pak cik menangis, kegeraman sambil melihat jambatan dimakan api.  Namun mereka hanya bisa menangis dan berdoa mengharap Allah memberi petunjuk kepada semua.

Generasi hari ini termasuk di Gual Periok dan Rantau Panjang tidak pernah tahu bahawa di situ pernah berlaku kejadian menyayatkan hati. Buku sejarah di sekolah menengah dan rendah tidak mencatat peristiwa itu sebagai lambang kerakusan politik negara.

Namun bagi generasi yang lahir tahun 50-an dan 60-an yang peka kepada sejarah dan politik tetap akan mengingatkan sesuatu yang pernah terjadi di situ. Peristiwa itu kemas melekat di sanubari mereka. Walaupun api yang mrembakar jambatan kayu itu sudah padam, asapnya sudah dibawa angin dan dihirup kabus namun nyalaanya masih menyambar mata dan minda orang-orang generasi 60-an seperti saya.

Selamanya peristiwa yang pernah berlaku dilokasi itu akan diingat dan dikenang, bukan saja oleh orang-orang Pas dan rakyat di Gual Periok tetapi orang Pas dan rakyat Malaysia yang mencintai demokrasi juga, dan oleh mereka yang membenci kerakusan dan kebiadaban yang si pelakunya. [wm.kl.10:34 am 21/12/12]Pembakaran Jambatan Antara Simbol Kejahatan Umno

 Ulasan Dr. Danial berhubung 'AlQuran Menjawab' di TV9
Posted on Saturday, December 22 @ 07:02:01 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Dr Danial ZA

Salam. Terima kasih atas respon berkaitan surah an-Naml ayat 88 berkaitan 'gunung-ganang bergerak.'

Sebenarnya perbincangan tentangnya lebih panjang dan terpaksa dipotong sebab waktu siarannya terpaksa dipendekkan.

Juga disebabkan kekerdilan Dr Danial sendiri, maka pemilihan kalimat mungkin kurang tepat dan tidak membantu ke arah kefahaman
yang dimaksudkan....

Perbincangan ayat itu dikaitkan dengan ayat 53 surah Fussilat: “Akan Kami tunjukkan kepada mereka bukti-bukti kebenaran Kami di segenap u***** (penjuru) dan pada diri mereka sendiri, sehingga jelas kepada mereka bahawa al-Quran itu benar.” Ayat ini bermula dengan 'sa' yang melambangkan 'akan datang'. Ulama berkata sebahagian bukti yang menyokong kebenaran al-Quran (terutama ttg alam dan kejadian manusia) akan Allah perlihatkan kemudian (akan datang) dan besar kemungkinan tidak diperlihatkan buktinya diwaktu ayat itu diturunkan.

Bagi as-Syeikh Said Hawa ia satu janji Allah kpd kita maka dalam al-Asas fit Tafsir beliau berkata, “Dalam buku saya bertajuk ‘Ar-Rasul’ saya membuktikan bagaimana Allah menunaikan janjinya yang terdapat dalam ayat ini. Jika manusia melihat kepada segenap penjuru alam dan diri mereka sendiri, mereka akan melihat sesuatu yang membenarkan al-Quran. Apabila apa yang mereka lihat itu dikaitkan dengan apa yang terdapat dalam al-Quran, mereka akan meyakini bahawa al-Quran sebenarnya datang daripada Allah. Saya telah memberikan banyak contoh berhubung perkara ini dan sesiapa yang membaca kitab tafsir ini (iaitu al-Asas fit Tafsir) dia akan memahaminya secara yang lebih jelas.”

Dalam Tafsir al-Azhar pula Hamka berkata, “Dalam ayat ini dinyatakan bahawa al-Quran ini kian lama kian nyata kebenarannya. Bukti kebenaran itu akan muncul di segenap penjuru bahkan pada diri mereka (manusia) sendiri. Mungkin beberapa perkara yang diterangkan Quran tatkala ia mula diturunkan belum difahami tetapi kelak (ketika zaman berubah) dan otak manusia menjadi (semakin maju) akan nampaklah kebenaran itu. Sudah 14 abad Quran diturunkan dan semakin berkembang pengetahuan manusia tentang alam (semakin) bersinarlah rahsia kebenaran Quran.”

Maka isu yg ditimbulkan sebenarnya berkaitan dengan perbincangan ulama seperti yg dipaparkan ini. Mungkin kelemahan saya tidak memampukan saya menyampaikan mesej ayat secara yg mantap. Semoga Allah mengampuni saya. 


 
Rafizi Ramli: Jangan Pilih PM Yg Tak Boleh Selesai Masaalah Rakyat
Posted on Saturday, December 22 @ 04:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Sumber mediarakyat


"

 MyWatch dakwa pegawai polis terlibat kongsi gelap, gesa KPN ambil tindakan
Posted on Saturday, December 22 @ 03:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh Mohd Farhan Darwis

KUALA LUMPUR, 21 Dis -- Kumpulan pemerhati jenayah, MyWatch, yang rapat dengan bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan mendakwa pegawai polis berpangkat tinggi terlibat dengan penggubahan wang haram, termasuk perjudian haram, pelacuran, mengatur perlawanan bola sepak, malah turut mempunyai hubungan dengan pemimpin kongsi gelap

Malah, mereka turut mempersoalkan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar, yang tidak mengambil tindakan, dan mereka akan mengemukakan bukti kepada pihak berkuasa.

“Kenapa beliau memilih untuk mendiamkan diri ... Adakah beliau tidak boleh bertindak terhadap pegawai yang korup?” soal Pengerusi Malaysian Crime Watch Task Force (MyWatch) R Sri Sanjeevan hari ini.
Jelas Sanjeevan, sekiranya Ismail tidak berjumpa badan NGO tersebut untuk mereka menyerahkan bukti, kumpulannya itu akan mendedahkannya kepada umum.
Jelas beliau, Ismail sebelum ini pernah menolak pertemuan antara mereka.
“Masih lagi tiada jawapan termasuk daripada KPN Tan Sri Ismail Omar, jadi saya rasa bersetuju secara ‘senyap’ terhadap pendedahan kami,” katanya.
Musa Hassan
Musa, telah dikritik oleh beberapa bekas penjawat awam daripada pasukan keselamatan tersebut selepas pendedahan yang dilakukannya bersama MyWatch, termasuk daripada bekas Pengarah Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Datuk Ramli Yusuff, bekas penasihat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) Tan Sri Robert Phang, termasuk Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kuala Lumpur, Datuk Mat Zain Ibrahim. “Kebanyakan kes yang kami dedahkan adalah kes lama yang didedahkan Musa. Sesetengahnya telah pun di bawa dan diselesaikan di mahkamah.
“Jadi tidak perlu bercakap berkenaan perkara itu lagi, kecuali kes itu dibuka semula,” tegasnya.
Beliau turut memberi amaran kepada mana-mana pihak yang membuat tuduhan liar kepada mereka, bahawa mereka akan mengambil tindakan undang-undang.
Mereka sebelum ini mendedahkan sedang menyiapkan dokumen untuk mengemukakan saman terhadap Phang kerana mengaitkan mereka dengan kongsi gelap dan juga Pakatan Rakyat (PR).
Phang semalam berkata akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Musa, dan beliau bakal berhadapan saman RM100 juta kerana dakwanya telah menjatuhkan air mukanya ketika beliau masih berada dalam panel SPRM.
Beliau berkata, Musa telah menjatuhkan reputasinya dengan menuduh beliau menyalahgunakan kuasa untuk memindahkan seorang pegawai polis bagi mempercepatkan projek.
“Saya telah hantar surat menuntut RM100 juta kepada Musa Hassan dan beliau telah menerimanya,” katanya lagi.
MyWatch dakwa pegawai polis terlibat kongsi gelap, gesa KPN ambil tindakan


  Wang Haram RM200 Bilion: Wajib 'ubah' sebelum parah
Posted on Saturday, December 22 @ 01:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Sumber HarakahDaily

KUALA LUMPUR: Rakyat Malaysia wajib mengubah kerajaan di dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang, jika mahu menyelamatkan negara, kata Ahli Jawatankuasa PAS Pusat Idris Ahmad.
Menurutnya, BN sudah tidak mampu untuk mengurus negara dan rakyat.
Ia jelas terbukti dengan pendedahan terbaru Global Finandial Integrity (GFI) yang berpangkalan di Washington bahawa hampir RM200 bilion wang haram mengalir keluar dari Malaysia pada tahun 2010.

"Mungkin pemimpin BN akan kata ini adalah agenda Yahudi hendak memburukkan kepimpinan Datuk Seri Najib Razak," katanya.

Beliau turut mengimbau kembali beberapa lagi bukti kelemahan pentadbiran BN termasuk hilang rekod kemasukan Altantuya daripada Imigresen.

Selain itu katanya, sampai sekarang rakyat tertunggu mengenai wang RM40 juta yang mengaitkan nama Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman dan ahli perniagaan balak Sabah Michael Chia.

"Negara pernah kehilangan enjin pesawat pemintas F-5E bernilai kira-kira RM50 juta milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM).

"Jikalau enjin yang besar pun boleh hilang apalah sangat wang yang boleh dilipat tidak boleh  hilang," katanya.

Selain itu ujarnya, masalah rasuah tidak ditanggani dengan serius di bawah kepimpinan Najib.

azlan
Sehingga kini katanya Najin tidak bersedia untuk menyambut Hari Anti Rasuah Antarabangsa seperti yang ditentukan oleh Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu sejak sembilan tahun lalu.

Kelemahan ketara pentadbiran BN juga katanya dapat dilihat apabila hutang negara semakin meningkat.

Pada tahun 2004 ujarnya, hutang negara berjumlah RM242 bilion meningkat kepada RM363 bilion pada tahun 2009 dan RM456 bilion pada 2011.

"Untuk 2012, telah diunjurkan bahawa hutang kerajaan akan mencecah RM502 bilion. Menunjukkan peningkatan ketara 107.4 peratus hutang sejak 8 tahun lalu.

"Fenomena di atas jika rakyat tidak ubah negara akan parah. Telahan Datuk Seri Idris Jala yang mengatakan tahun 2019 bangkrap ada asasnya," katanya lagi.

Oleh itu tegasnya, rakyat wajib mengubah kerajaan demi kesejahteraan rakyat dan negara

Wang Haram RM200b: Wajib 'ubah' sebelum parah

  Patutlah UMNO minta TGHH minta maaf! Ini sebabnya.....
Posted on Saturday, December 22 @ 00:05:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh: senik

"Assalamualaikum,,..
Penyelaras BN Selangor, Datuk Seri Mohd Zin Mohamed menggesa DAP agar tidak mengungkit isu-isu lampau berkaitan pentadbiran BN di Selangor sebelum tahun 2008."Mengapa (DAP) perlu mengungkit semua isu ini? Segala yang silap berlaku sebelum 2008.

"Kami (BN) berhadapan pelbagai isu dan ya, rakyat telah menghukum kami pada tahun 2008, PM juga telah mengaku silap dan kami juga mengaku kelemahan dan memohon maaf," katanya.


Inilah sebabnya UMNO bersungguh sungguh minta TGHH minta maaf kerana amanat Hadi UMNO mahu melupakan kisah lama dengan meminta maaf, maknanya UMNO akan gugurkan isu isu lama sekiranya TGHH minta maaf seperti mereka minta maaf atas isu isu yang dibangkitkan oleh DAP berkaitan pemilikan tanah di Selangor ketika mereka memerintah.
Mudahnya UMNO bermain dan meminta PR bermain permainan mereka tanpa mahu melihat kepentingan isu isu tersebut terhadap kebajikan rakyat.Isu yang dibangkitkan oleh DAP ialah isu penyelewengan yang melibatkan rakyat seluruhnya yang mesti dibayar semula oleh UMNO, bermakna minta maaf sahaja tidak cukup!
Sementara amanat Hadi hanya satu pernyataan yang berdasarkan panduan ugama yang tidak seharusnya dinafikan oleh sesiapa saja.Jadi kenapa TGHH mesti minta maaf dengan UMNO?Semua umat Islam termasuk UMNO tertakluk dengan panduan ugama.Malah seperti penulis tekankan sebelum ini, kitab Mastika Hadis keluaran jabatan perdana menteri sendiripun dengan jelas mengatakan kata kata pemimpin UMNO satu ketika dulu merupakan kata kata yang menggugurkan imam.Kitab Mastika Hadis menyatakan begitu berpandukan kupasan para ulamak, bukan kata kata pengarangnya sendiri.Begitu juga TGHH, ketika mengucapkan amanat Hadi di Banggol Peradong pada 1981 dulu.
Lantaran itu, UMNO,ustaznya,  para mufti dan ulamak mereka seharusnya bersikap lebih sedar ketika meminta TGHH meminta  maaf.
Mohd Zin juga berkata isu isu yang dibawa oleh DAP itu tidak lebih dari putar belit politik DAP sahaja.Kenyataan ini merupakan kenyatan orang yang "BERAK TENGAH JALAN TETAPI TIDAK MAHU MENGAKU SEKALIPUN ORANG RAMAI MELIHATNYA" Kalau isu yang dibangkit DAP yang melibatkan harta rakyat yang bernilai berjuta ringgit dikata sebagai putar belit, bagaimana pula isu amanat Hadi yang tidak merugikan rakyat satu sen pun itu bukan putar belit?
Lebih haprak, Mohd Zin meminta kerajaan PR Selangor lebih telus,kompetan, akauntable dan berani tampil menjelaskan kemampuan mereka mengumpul rizab negeri berjumlah RM2 billon.Inilah permintaan bodoh selepas meminta maaf.Kalau dah minta maaf atas kesilapan mentabdir Selangor dulu, maka tak perlulah persoalkan kemampuan kerajaan lain mengumpul rizab untuk rakyat Selangor.Malah secara jelas kemampuan ini membuktikan tidak ada kebocoran dalam kewangan negeri seperti ketika BN mentabdir dulu.
Mohd Zin bertanya samada kenaikan cukai atau pelupusan asset yang membawa kenakan rizab ini.Soalan yang memerangkap dia sendiri kerana samaada kenaikan cukai atau pelupusan asset, kedua dua cara ini tidak melibatkan rasuah atau wang haram.Jadi apa pentingnya untuk mengetahui?Malah Mohd Zin akan terperangkap sekiranya Kerajaan Selangor mendedahkan kenaikan ini disebabkan oleh pelupusan asset kerajaan yang dibeli semasa pemerintahan BN yang didapati tidak berfeadah kepada rakyat Selangor.Apa pun satu kebodohan Mohd Zin yang jelas ialah akaun kerajaan tertakluk kepada audit tahunan oleh jabatan audit negara.Ini bermakna rizab yang direkodkan dalam akuan kerajaan negeri akan turut diaudit.Oleh itu apa perlunya penjelasan kerajaan sekarang?Tunggulah akhir tahun untuk mengetahuinya.
Mohd Zin menggunakan soalannya ini untuk meminta rakyat Selangor memberi peluang semula kepada BN untuk mentadbir Selangor dengan kata kata seorang yang berintegriti untuk membina negara, tetapi Mohd Zin lupa pengakuannya bahawa BN telah membuat kesilapan besar sebelum 2008 dan rizab RM2 billion yang dipersoalkan olehnya itu juga untuk membina negara.
Mohd Zin mungkin tergaman untuk mengulas isu ini dan tidak terdaya untuk menafikan wawasan kerajaan PR untuk membina negara.Tetapi Mohd Zin mendedahkan satu taktik UMNO ketika meminta TGHH meminta maaf,ia itu setelah TGHH meminta maaf, maka mereka akan mempublisitikan secara besar besaran menerusi blog pencacai dan media barua mereka bahawa mereka sudah  memohon maaf atas kesilapan lampau dan meminta PR tidak lagi memainkan isu isu yang melibatkan rakyat dan harta rakyat seperti mana mereka tidak lagi memainkan isu lapuk TGHH sudah meminta maaf.Mudah tetapi hapraknya permainan UMNO walaupun ianya melibatkan panduan ugama.

 UMNO bodoh!Sepatutnya mereka buktikan bahawa mereka ISLAM!
Posted on Friday, December 21 @ 23:35:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh: senik

"Assalamualaikum,
UMNO bodoh dan menampilkan kebodohanya apabila memainkan isu amanat Hadi dan DAP kafir harbi serta hudud.UMNO seharusnya menunjukkan mereka bukan kafir tetapi pengamal ISLAM yang taat, yang sentiasa berpegang dengan arahan quran menerusi ayat yang bermaksud"mendengar dan mentaati".Apabila mereka mendengar perintah HUDUD, maka mereka laksanakan tanpa persoalan.

Apabila mereka mendengar ayat yang mengharamkan riba, mengharamkan judi maka cepat cepat mereka tutup bank kafir dan membiarkan bank Islam sahaja beroperasi serta menguatkuasa undang undang yang ketat di Genting Highland serta di permis permis sport toto dan 4 ekor agar orang ISLAM tidak brsuhabat sama berjudi.Apabila mereka mendengar hadis berkaitan mencegah kemungkaran, mereka ada tangan, maka gunakan tangan mereka untuk mencegah kemungkaran.

Itu sepatutnya UMNO lakukan bukan mengutuk TGHH yang menyatakan apa yang dikatakan oleh panduan ugama sahaja.Itu juga sepatutnya mereka lakukan, bukan terus menerus memperkecilkan usaha dan cita cita PAS untuk menegakkan hukum ISLAM di Malaysia.
UMNO sudah buta mata hati, jadi apa yang mampu mereka lakukan?Pada mereka adalah lebih baik menyuap mulut mulut orang orang yang pandai hukum hakam ugama untuk bercakap bohong dan menipu untuk mereka, sebaliknya hukum ALLAH yang jelas dan difahami oleh orang orang yang bertaraf mufti tolak tepi dulu, kembongkan tembolok dulu.
Malang orang orang ini kerana sudah tahu malah berkali kali ALLAH ulangi kesudahan kisah umat terdahulu yang kufur engkar.Mufti dan ustaz yang belajar ugama ini tahu benar apa kesudahan UMNO berdasar apa yang diingatkan ALLAH dan RASULnya tetapi masih mahu bersama UMNO menuju ke tempat kesudahannya.
UMNO sekarang bukan anak kecil main api lagi, tetapi orang tua nak mampus main api neraka, kerana mempersendakan hudud,hukum ALLAH, menggalakkan maksiat sambil terus mendakwa merekalah pembela ugama, bangsa dan negara.

Tak tahulah kalau masih ada ahli,penyokong, pengampu,pencacai dan NGO UMNO masih mahu mempertahankan UMNO,kebathilan yang nyata abad ini! 

Janji Di Tepati Syaitan Yang Di Kenali
Posted on Friday, December 21 @ 22:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh: perangsaraf

"Suwey Lek Hina Islam Syaitan memang Hebat membuat Penipuan, memang tepat Parti Syaitan Di Kenali (Umno dan Bn) membuat jelajah ke seluruh Negara sebab semua tipudaya syaitan di kenali dan slogan “janji di tepati” telah di terangkan dalam Kitab Suci Al Quran

Al Quran Surah An Nisaa Ayat 120

Syaitan itu memberikan janji-janji kepada mereka dan membangkitkan angan-angan kosong pada mereka, padahal syaitan itu tidak menjanjikan kepada mereka selain dari tipuan belaka.
Memang Benar Firman ALLAH S.W.T ini sudahpun di buat oleh Parti Syaitan Yang Di Kenali (Umno dan Bn) apabila setiap Janji Umno dan Bn hanyalah satu Penipuan belaka
Angan-angan kosong yang di berikan Pemandu Teksi dan Lulusan Perguruan juga pada semua Rakyat Malaysia
Hakikat Yang Perlu di terima oleh Rakyat Malaysia ialah Pemimpin Syaitan Yang Di Kenali(Umno dan dan Bn) di jadikan ALLAH S.W.T untuk Menipu Umat manusia yang ada di Malaysia ini sepertimana Maksud Ayat Al Quran Surah Al An’aam Ayat 123
Dan demikianlah Kami adakan pada tiap-tiap negeri penjahat-penjahat yang terbesar agar mereka melakukan tipu daya dalam negeri itu. Dan mereka tidak memperdayakan melainkan dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya.
Tidakkah Rakyat Malaysia Sedar bahawa Pemimpin Umno dan Bn serta pembesar yang Menyokong Umno dan Bn tergolong dalam “pembesar jahat” yang Menipu Rakyat Malaysia?
Rasuah dan Penyelewengan yang ketara di lakukan Sampai Pasukan Polis (PDRM) dan Tentera juga Di Tipu oleh Pembesar Jahat yang menjadi Pemimpin Umno dan Bn serta Kerajaan
Pelantikan Firma Zionis Asiasoft untuk meningkatkan Telekomunikasi PDRM telah membuktikan PDRM telah di tipu oleh pembesar jahat di dalam Umno, Pembelian Kamera Speedtrap yang lebih berkali ganda daripada harga Asal http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2985&highlight=
Banyak Penipuan yang di lakukan pembesar jahat Syaitan Yang Di Kenali (Umno) di dalam Tentera (ATM) Pembelian Kapal Selam dengan Komisyen sahaja RM570 juta dan Pendedahan KDYMM Sultan Johor tentang Pembelian RIV GGK yang sepatutnya berharga RM150,000 tetapi di naikkan hingga menjadi RM690,000 adalah antara kes-kes Warga Tentera Malaysia yang di Tipu oleh pemimpin Syaitan Yang Di Kenali (Pemimpin Umno dan Kroni)
Banyak lagi kes Penyelewengan yang berlaku di dalam PDRM dan Tentera serta semua Jabatan Kerajaan yang Merugikan Umat Islam dan Rakyat Malaysia secara Keseluruhannya,
Maksudkan Ayat Al Quran daripada Surah Al An’aam Ayat 123 “Dan mereka tidak memperdayakan melainkan dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya.” Bertepatan dengan Pengundi, Ahli dan penyokong Umno serta Semua Kakitangan Kerajaan terutama PDRM, Tentera, SPR, SPRM, LHDN, Kastam(KDRM) dan Semua Jabatan dan Kementerian Kerajaan telah Ditipu oleh “pejahat-penjahat” besar yang menjadi Pemimpin Syaitan Yang Di Kenali iaitu Pemimpin mereka sendiri
Tidakkah Mereka Sedar biarpun Membantu Syaitan Yang Di Kenali (Umno dan Bn)dengan Politik Fitnah dan Samseng dan Memenangi Pilihanraya mereka Terpaksa juga Membayar Harga Barang Naik, mereka membayar TOL, Elektrik dan Air dan Saman AES dan bermacam-macam lagi sama juga dengan Rakyat lain Hakikatnya Pemimpin Syaitan Yang di Kenali (Umno dan Bn) dan Kroni yang kaut untung besar
Ini bertepatan dengan Al Quran Surah Faathir Ayat 8
Maka apakah orang yang dijadikan (syaitan) menganggap baik pekerjaannya yang buruk lalu dia meyakini pekerjaan itu baik, (sama dengan orang yang tidak ditipu oleh syaitan)? maka sesungguhnya Allah menyesatkan siapa yang dikehendaki-Nya dan menunjuki siapa yang dikehendaki-Nya; maka janganlah dirimu binasa karena kesedihan terhadap mereka. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat.
Keadaan yang sama Menimpa setiap “pejuang” dan penyokong Umno dan Bn(Syaitan Yang Di Kenali) biarpun “berjuang” memberi kemenangan pada Syaitan Di Kenali (Umno dan Bn) mereka berasa pekerjaan atau perjuangan membantu Umno itu “Baik” sebab Syaitan menampakkan mereka begitu terutama “ulamak” Syaitan Yang Di Kenali (Umno dan Bn) di sebabkan itu Umno boleh Melaksanakan Politik Kotor Fitnah dan Samseng
Malangnya walaupun menyokong dan membantu Umno Mereka Masih juga Membayar TOL, Minyak, Elektrik dan sebagainya Barang Naik seperti orang lain bila Anak nak masuk Universiti kena buat pinjaman PTPTN juga tak ada lagi Kes tunjuk kad Ahli Umno boleh di kecualikan Bayar TOL atau Dapat Minyak Murah atau Dapat Biasiswa tak perlu PTPTN
Lebih malang Umat Islam yang terus di Tipu dan di Khianati oleh pemimpin Syaitan Yang Di Kenali (Umno) bagi mengkayakan seorang kroni Umno (Razak Baginda komisyen kapal selam RM570 juta) hampir kesemua orang Melayu di Malaysia terpaksa di korbankan dimana Komisen kapal Selam untuk Razak Baginda sebanyak rm500 juta menyebabkan beribu Anggota Tentera Laut menderita terpaksa meminjam “along” atau “ceti haram” untuk kehidupan http://www.bharian.com.my/articles/TLDMperangialong/Article/
Begitu juga kes Tajudin Ramli pinjaman yang di “lupuskan” http://www.malaysiakini.com/news/192930
Tapi Rakyat di Bankrapkan termasuklah PTPTN yang bakal menyusul jika Syaitan Yang Di Kenali menang lagi PRU13
Adun Kuala Nerang Kedah yang Muflis RM8 juta di bantu oleh Syaitan Yang Di Kenali untuk selesaikannya

Bagaimana pula dengan “pinjaman mudah”RM250 juta NFC ? adakah akan di lupuskan ?
Adakah Rakyat dapat layanan yang sama dengan pemimpin dan kroni Syaitan Yang Di Kenali ?
Jawapannya TIDAK SAMA SEKALI
Seramai 241,740 Rakyat telah di Bankrapkan oleh Kerajaan Umno (Syaitan Yang Di Kenali)
Bagaimana pula dengan Saman AES yang bakal menemui Rakyat jika Syaitan Yang Di Kenali(Umno dan Bn) Memenangi PRU13 ?
Sedarlah Umat Islam dan Rakyat Malaysia Janji Di Tepati Syaitan Yang Di Kenali (Umno dan Bn) hanya membawa Anda kepada Penjara Dunia dan Akhirat jadi oleh itu Berubah Ikut Petunjuk ALLAh dalam Al Quran Surah Al An’aam Ayat 70
Dan tinggalkanlah orang-orang yang menjadikan agama mereka sebagai main-main dan senda-gurau, dan mereka telah ditipu oleh kehidupan dunia. Peringatkanlah (mereka) dengan Al Qur'an itu agar masing-masing diri tidak dijerumuskan ke dalam neraka, karena perbuatannya sendiri. Tidak akan ada baginya pelindung dan tidak (pula) pemberi syafa`at selain daripada Allah. Dan jika ia menebus dengan segala macam tebusan pun, niscaya tidak akan diterima itu daripadanya. Mereka itulah orang-orang yang dijerumuskan ke dalam neraka, disebabkan perbuatan mereka sendiri. Bagi mereka (disediakan) minuman dari air yang sedang mendidih dan adzab yang pedih disebabkan kekafiran mereka dahulu.
Umno dan Bn (Syaitan Yang Di Kenali) telah menjadikan Islam sebagai perkara main-main dan senda gurau mereka jadi tinggallah mereka jangan Harap Kafir Harbi Chua Soi Lek boleh bagi “syafa’at” atau Pope boleh  “syafa’at” kat “melayu islam” yang sokong dan bantu umno /bn menang pilihanraya
Suwey Lek Hina Islam
Najib Pope
Kepada semua yang masih jadi penyokong dan pembantu Umno tinggallah Umno dan Bn Kerana Umno dan Bn ialah Syaitan Yang Di Kenali tidak membawa Faedah pada Anda
Wassalam
p/s : dekat blog ada http://politikamarmakrufnahimunkar.blogspot.com/ ada lagi nak ambik ambik lah nak tempek kat sini atau kat mana-mana pun tak apa saya izinkan Dekat-dekat PRU13 kena kerja kuat sikit 


Gempar VCD 'seks' libatkan Speaker Dun
Posted on Friday, December 21 @ 23:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh SHAHRIZAL AHMAD ZAINI

IPOH - Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Perak khususnya wakil rakyat Pakatan Rakyat (PR) gempar menerima sampul surat mengandungi dan cakera padat video (VCD) didakwa memaparkan Speakar Dun, Datuk R Ganesan bersama seorang wanita dalam aksi yang mengaibkan. Adun Tronoh, V. Sivakumar berkata, sampul berkenaan turut mengandungi helaian kertas bertarikh 27 Julai 2012 yang memaparkan laman portal berita berhubung isu skandal seks MIC melibatkan Ganesan.

Menurutnya, sampul surat berkenaan turut diterima Adun Buntong, A. Sivasubramaniam dan ia turut mengandungi VCD serta helaian laman portal yang memaparkan isu skandal seks yang sama.

“Kami agak terkejut setelah menerima sampul surat yang berisi kandungan sedemikian. Apatah lagi, ia diterima ketika sidang dewan sedang berjalan.

“Bagaimanapun, demi menjada nama baik Dewan yang mulia ini kami daripada pihak pembangkang mengambil keputusan untuk menyerahkan sampul berkenaan kepada pihak polis untuk siasatan lanjut,” katanya pada sidang media hari ini.

Sivakumar dan beberapa barisan pimpinan PR Negeri kemudiannya membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Ipoh berhubung perkara berkenaan selepas itu.

Dalam pada itu, Ganesan menafikan terlibat dalam aksi yang didakwa dipaparkan dalam VCD itu.

Katanya, dakwaan itu bertujuan mengaibkan kedudukan beliau sebagai Speaker Dun.

* Dapatkan laporan lanjut dalam Sinar Harian esok

Gempar VCD 'seks' libatkan Speaker Dun

  Sekali lagi Utusan disaman, kali ini TG Nik Aziz
Posted on Friday, December 21 @ 22:04:44 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh Rizal Tahir

KOTA BHARU: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar) membuat keputusan akan menyaman akhbar Umno, Utusan Malaysia yang menyiarkan dakwaan kononnya beliau merasuah dua pemimpin DAP agar Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaludin dilantik sebagai Menteri Besar Perak.


Perkara ini dimaklumkan beliau dalam sidang media yang diadakan di JKR 10 semalam ekoran laporan oleh Utusan Malaysia. "Ianya satu fitnah untuk memburukkan saya secara peribadi menjelang pilihan raya," kata beliau.

Utusan menyiarkan dakwaan satu blog Umno kononnya TG Nik Aziz merasuah pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham dan setiausahanya, Nga Kor Meng agar DAP bersetuju melantik Nizar sebagai Menteri Besar Perak.

Rasuah dalam bentuk tanah itu diberikan kerana Adun DAP yang paling ramai dalam DUN Perak, dakwa blog Umno yang disiarkan Utusan itu.

Isu ini juga dibangkitkan oleh para Adun BN dalam sidang Dewan Undangan Negeri Perak semalam sehingga mereka dicabar menyebutnya di luar Dewan.

"Saya dah kata sebelum ini kalau keluar berita sensasi dalam Utusan jangan percaya, kena selidik dulu sebab sudah banyak Utusan keluar cerita fitnah," katanya.

Ekoran itu, katanya, beliau telah membuat arahan kepada pegawainya agar membawa kes ini ke mahkamah.

"Semoga apa yang berlaku di mahkamah nanti akan perjelaskan cerita yang sebenarnya," kata TG Nik Aziz.

Baca penjelasan tereperinci isu ini di sini
Tanding pilihan raya

Dalam sidang media ini juga, TG Nik Aziz sekali lagi menegaskan beliau akan bertanding lagi dalam pilihan raya umum akan datang ini.

TG Nik Aziz yakin dengan pemikiran yang sihat, beliau boleh lagi melawan Umno.

"Tanding dalam politik ni tak perlu sangat badan yang sihat tetapi pemikiran yang sihat. Kalau orang ajak bertumbuk, saya tak mampulah," katanya.
Sekali lagi Utusan disaman, kali ini TG Nik Aziz

 Panas !!! Samseng Umno Sertai Pas
Posted on Friday, December 21 @ 17:19:01 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh FB Mazlan Aliman



5 hari demam, terubat dan berasa lega hari ini apabila saya menerima borang PAS dari 78 orang yang sebahagian besarnya bekas pemimpin dan ahli Umno dari Felda Bkt Permai.

Ketua penaja PAS Cawangan, En Kamal Hamzah mewakili yang lain2 menyerahkan borang kepada saya sambil disaksikan Yang DiPertua PAS Kawasan Kulaijaya, Sdr Hisham Mohd Zin dan Ketua Dewan Pemuda, Sdr Ahmad Tabrani. Ia disusuli takbir yang bergema beberapa kali mengiringi peristiwa bersejarah tersebut.

Hampir 90% peratus yang menyertainya adalah orang muda berusia antara 25-50 tahun. Ada dikalangan mereka dulunya adalah samseng Umno 'berdengung' yang menghalang PAS daripada apa jua aktiviti. Kini, kata mereka, kami dah tobat. Kami mahu mati dalam Perjuangan Islam!

Majlis diselangi dengan sumbangan peralatan sekolah kepada hampir 100 pelajar dari Felda Bkt Permai dan Kg Murni Jaya.

Kalau ramai tokoh2 hebat dah masuk PAS, orang biasa nak tunggu apa lagi?ALLAHUAKBAR 3x

......
http://malaysiaberih.blogspot.com


Amanat Hadi Dan Amanat Syaitan Yang Di Kenali
Posted on Friday, December 21 @ 17:14:29 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: perangsaraf

" Maka bertempik soraklah sekali lagi Kumpulan Syaitan Yang Di Kenali Mendesak supaya Ustaz Hadi Presiden PAS menarik balik “Amanat” beliau pada tahun 1981 walaupun ada sesetengah “ulama” Syaitan Di Kenali masih Berak dalam seluar seperti Fathul Bari dan Dato Dr Asri yang masih belum Baligh,


Asalamualaikum

Maka bertempik soraklah sekali lagi Kumpulan Syaitan Yang Di Kenali Mendesak supaya Ustaz Hadi Presiden PAS menarik balik “Amanat” beliau pada tahun 1981 walaupun ada sesetengah “ulama” Syaitan Di Kenali masih Berak dalam seluar seperti Fathul Bari dan Dato Dr Asri yang masih belum Baligh,

Amanat Ustaz Hadi itu bermaksud adalah Mengajak kepada Perbuatan Makruf menjauhi Perbuatan Munkar seperti Mengajak Manusia supaya Menjauhi Parti Syaitan Yang Di Kenali mahupun Syaitan Yang Tidak Di Kenali  kerana Syaitan yang tidak di kenali mahupun Syaitan yang Di Kenali memang telah di ketahui sebagai Kafir dan musuh ALLAH S.W.T  Firman ALLAH S.W.T  di Dalam Kitab Suci Al Quran Al Baqarah Ayat 102 dan 168, Surah An Nisaa’ Ayat 83, Surah Al An’Aam Ayat 142, Surah Al Hajj 3, An Nuur Ayat 21, Surah Lukman 21 dan Surah Muhammad Ayat 14 

Amanat Ustaz Hadi telah di jadikan satu putarbelit auta dari mantan Presiden SyaiTan Yang di kenali bapa kepada Mirzan Tauke Arak San Miguel Corporation Syehtan Mahathir untuk memenangi Pilihanraya 1982 dan Syaitan berjaya menang Pru tersebut hasil dari Fitnah dan putarbelit Mamak Mahathir 

Ketika zaman itu berita masih lagi di tidak meluas seperti sekarang yang kita boleh dengan mudah mendapat berita  melalui internet lagipula media di kawal rapi oleh Syaitan Yang Di Kenali

Description: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgk2OipLjCjBYaPuDZ0W5CsK-Za-ct9RVJvq7V9p1hTt7uUW7YRSYgsN7i8r5QdodS535VWzor_9eiz-9hDqE67l1fJoOjR7LyM206AkMp3pFZ2Ggx0BO_CuoD2ekOKeOyBx0Krxlb8ra8/s320/mahathir+syaitan.jpg
Itulah kelebihan Syaitan yang di Kenali yang agak hebat memutarbelitkan Kebenaran dan Membuat Fitnah hinggalah Yang Makruf menjadi Munkar dan Yang Munkar menjadi Makruf akhirnya Rakyat Islam yang percaya pun di Khianati juga Pemimpin dan "ulama" Syaitan Yang Dikenali apabila terpaksa membayar harga barang mahal 

Adakah percaya dengan berita Fitnah Umno (Syaitan Yang Di Kenali) Rakyat tak perlu bayar Tol, Beli Minyak murah dan harga berlainan untuk Kehidupan ? 

Amat Malang nasib Ahli Umno (Syaitan Yang Di Kenali) walaupun Umno Menang dan Memerintah Negara selama 55 tahun Ahli Umno Kena Bayar TOL dan sebagainya Barang Naik sama seperti Rakyat lain tidak ada Faedah pun kepada mereka walau sedikit sekiranya Umno “menang” 

Bezanya Pemimpin Umno (Syaitan Yang Di Kenali) bertambah kaya Anak Mamak Syehtan Mahathir memebeli Saham Syarikat Air Kencing Syaitan (Arak) San Miguel Corporation (SMC) sebanyak RM2.8 Billion, daripada mana beliau dapat wang sebanyak itu ?

Yang melucukan ialah “ulama” Syaitan Yang Dikenali menjadi Syaitan Bisu dengan perkara Maksiat dan Munkar yang dilakukan oleh Pemimpin Parti Syaitan Yang Di Kenali
Hadis Nabi S.a.w ini menceritakan
Daripada Anas r.a. berkata, bersabda Rasulullah S.a.w., "Selagi akan ada di akhir zaman ahli ibadat yang jahil dan ulama yang fasiq". H.R. Ibnu Ady

Hadis Nabi SAW yang bermaksud:

Daripada Ali bin Abi Talib RA Berkata: Telah Bersabda RASULLULLAH SAW ;  “Sudah hampir sampai suatu masa di mana tidak tinggal lagi daripada Islam itu kecuali hanya namanya dan tidak tinggal daripada Al Quran itu kecuali hanya tulisannya , Masjid-masjid mereka terseragam indah , tetapi ia kosong daripada hidayah ,Ulama mereka adalah sejahat-jahat makhluk yang ada dibawah naugan langit ,dari mereka berpunca fitnah ,dan kepada mereka fitnah itu akan kembali”

                                                                                                                             Hadis Riwayat Al Baihaqi

Ketika ini Syaitan Yang Di Kenali juga mempunyai “ulama” Segala Perbuatan Maksiat dan Mungkar Politik Samseng Politik Fitnah dan Perbuatan Keji dan Jijik yang di lakukan Syaitan Yang Di Kenali (Umno) tidak langsung di pedulikan, “ulama” Syaitan yang di Kenali lebih benar-benar lebih jahat daripada Syaitan, Perbuatan Makruf di Haramkan serta di Cegah manakala dan Perbuatan Mungkar di jilat dengan lidah, 

Membuat Makruf menjadi Bidaah dan Membuat Munkar Menjadi Sunnah

Setakat Fatwa DAP “kafir harbi” 1 sahaja sekolah pondok dapat RM2 juta tapi Chua Suwey(Sial) Lek Menghina Islam SMJKC dapat RM30 juta !

inilah bukti bagaimana Parti Syaitan Yang Di Kenali Melayan “ulama” Syaitan Yang Di Kenali, berapa sen sangatlah yang dapat setakat RM 2 juta selain dari Gaji Mufti dan Punahsihat Syariah di Institusi Riba (mudahrebah) atau menjadi Punahsihat Syariah Institusi kepunyaan Kafir harbi dari luar seratus tahun keluar “fatwa” Gadai Islam pun upah yang dapat belum tentu boleh tandingi kafir harbi yang Kebas duit Umat Islam Di Malaysia

Upah “ulama” Syaitan Yang Di Kenali tidak setimpal dengan Upah yang akan ALLAH S.W.T berikan di Akhirat nanti !  

Persoalannya Salahkah Mengatakan Syaitan Yang Di Kenali itu Kafir ? Di Sebabkan Umno dan Bn adalah Syaitan yang di Kenali maka Memang benarlah Syaitan iti KAFIR samaada kenal atau tidak

Kepada “ulama-ulama” Syaitan Yang Di Kenali Berhentilah Jadi Anjing dengan bayang-bayang 

Amanat Ustaz Hadi tidak Menyalahgunakan Wang Rakyat satu sen pun Jadi daripada Desak Presiden PAS “tarik” balik Amanat lagi Baik Desak Rosmah Mansur Tutup Aurat dan wanita-wanita Umno tutup Aurat dan jangan boros sangat guna duit Rakyat serta berhenti daripada Maksiat dan Munkar 

Tapi bagaimana pula dengan “amanat ulama muda” ni
http://www.youtube.com/watch?v=NkCbxGjEjGs
Takbir pun jadi setaraf “hidup melayu” saja PerBuatan Munkar, dalam PAU 2012 banyak betul Kemungkaran sebab Bertakbir di Iringi “hidup umno” 

Apapun selalulah kita Berdoa supaya ALLAH S.W.T Menghancurkan Syaitan Yang Di Kenali
Wassalam 
"


 Khutbah: Peranan Syaitan Yang Mengelirukan Manusia
Posted on Friday, December 21 @ 11:10:52 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: ustaznik

"bisikanSinopsis: Syaitan berusaha menyesatkan manusia dengan pelbagai cara. Dibisikkan ke dalam hati manusia supaya meninggalkan Islam, bencikan Islam, bersangka buruk dengan ajaran Islam dan pelbagai bisikan yang menyesatkan.

Islam sentiasa dituduh. Tuduhan yang datang dari bisikan syaitan diluahkan oleh manusia yang berpandangan sangat jahat terhadap Islam. Khutbah DSTG Presiden PAS kali ini membincangkan perkara ini seperti berikut pada 30 Muharram 1434H (14 Dis 2012) 

 Peranan Syaitan Yang Mengelirukan Manusia (5)"


 



Tiada ulasan: