Sabtu, 10 Disember 2011

JIKA TERJADI IA TAKDIR...MENENTANG HARBI..MENYOKONG HUDUD ZIMMI...DENGAR APA KATA PENZINA VIDEO YANG MENGAKU...JANGAN ORANG ISLAM MENENTANG HUDUD

ABIM desak Chua batal cabar LGE debat isu hudud

Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) mendesak Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek supaya membatalkan hasratnya untuk berdebat dengan setiausaha agung DAP Lim Guan Eng mengenai isu hudud.

ABIM juga kesal dengan tindakan Chua mencabar seorang lagi pemimpin (Lim) bukan Islam di negara ini, untuk berdebat secara terbuka mengenai isu tersebut yang menurut angkatan tersebut "akan hanya mencetuskan kesinambungan polemik politik dan agama yang berpanjangan".

NONE"Justeru, kami mendesak beliau menarik balik gesaan tersebut (untuk
mengadakan debat terbuka berkaitan isu hudud)," kata setiausaha agung ABIM, Raimi Ab Rahim (berbaju putih) dalam satu kenyataan semalam.

Ia adalah antara tuntutan dalam memorandum ABIM yang diserahkan kepada wakil Chua di ibupejabat MCA semalam.

Raimi berkata ABIM sedia bertemu dan mengadakan dialog akademik untuk menjelaskan sebarang kekeliruan serta persoalan berhubung dengan hudud, terutama perkara yang menyentuh secara langsung kepentingan masyarakat bukan Islam.

Memorandum itu juga mengulangi gesaan ABIM supaya Chua memohon maaf secara terbuka kepada semua umat Islam di negara ini, di atas kenyataannya ketika forum hudud anjuran MCA baru-baru ini.

"Adalah jelas kenyataan beliau bersifat tohmahan, prejudis dan tidak langsung disandarkan kepada sebarang fakta atau perangkaan emprikal yang boleh menjustifikasi dakwaaannya," tegas Raimi.

"Kenyataan serta tindakannya itu tidak lain tidak bukan hanya bertujuan untuk meraih populariti politik terutama dari masyarakat bukan Islam.

"Tindakan-tindakan beliau ini secara langsung telah merendahkan martabat perundangan hudud kepada isu politik dan sokongan pilihan raya semata-mata, sekaligus menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini," tambahnya.

Memorandum itu juga menyenaraikan beberapa penyelidikan dan kenyataan yang dibuat oleh ulama-ulama mengenai undang-undang hudud.

"Kami berharap bahan akademik boleh Chua manfaat dengan meningkatkan kefahaman undang-undang hudud dan Islam sebelum mengeluarkan apa-apa kenyataan seperti itu pada masa akan datang.

  • Mohamad Shukri · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Freelancer
    Kalau CSL pijak Alquran pun no problem....yang penting UMNO tak marah...bila UMNO marah takut hilang undi orang Cina...Penyokong UMNO seinci demi seinci sudah bergerak keluar dari Islam dalam tak sedar...Jika tak ada langsung perasaan marah tu kira faham2lah...tak kiralah Hudud PAS ka atau apa ka yang penting sebagai seorang yang mengaku Islam mesti menjaga kesucian AlQuran walaupun sebaris ayat...Kalaupun kononnya Hukum Hudud tersebut tak lengkap tetapi kita mesti melaksanakan sebagai orang yang mengaku Islam...
  • Jebon Doremi · Pengulas Tertinggi · Penjual berus gigi di Do re mi sdn.bhd
    sepatutnya org2 kafir x payah lah nak menyebok pasal hukum Islam, ni si chua kafir sebok2 je nak bincang isu Hudud, tak tau pasal Hudud sebok nak bincang pasal Hudud.... diharap suma org2 Islam di malaysia bersatu padu ketepikan soal politik seketika menentang usaha Kafir Lahnattullah utk berbicara tentang ISLAM...
    • Danish Zion · Federal Institute of Technology
      di dunia ini anjing pun masuk syurga....jadi yang cakap kafir itu tak ada ajaran ke,,,,agama apa ni panggil bangsa lain kafir....sorry la bro ekonomy malaysia sebab org apa......kita selesa skg oleh org apa.....he he bila masuk hospital darah apa masuk he he
    • Stephen Chung · Pengulas Tertinggi · University of Nottingham
      Saudara JD: Kemungkinan beliau berniat memeluk agama Islam sebagai saudara baru kot?
    • Dean Abu · Pengulas Tertinggi
      Stephen Chung :kalau die berniat ikhlas msuk islam itu cukup bagus..tp apa pon kalau ingin bercakap mengenai agama harus dgn org2 yg sepatutnye..ini ingin berdebat mengenai islam dgn org bukan islam,apa maksud nye?..hanya org terlalu bodoh utk berpikir sepertii tu..
    • Stephen Chung · Top Commenter · University of Nottingham
      Dean Abu Saya setuju 100%......Jangan sibuk menjaga tepi kain orang.......Hahahaha
    • Panglima Jowo · Top Commenter · Works at Pesara Kerajaan
      Islam agama yang suci dan bersih, mengapa orang yang kotor akhlaknya dan kapir pulak tu ingin memperkatakan tentang kesucian Islam?. Ini kesah rumah tangga orang Islam, kamu jagalah agama kamu itu, biar kami orang Islam sendiri yang akan menyelesaikan perkara ini. Sampai sekarang saya belum dengar lagi Ulamak Muda UMNO bersuara dalam kes ini?. Bersuaralah sikit kita pun nak dengar juga apa komen dan tindakan yang akan diambil.
    • Katak Perkasam · Top Commenter
      Dean Abu - PERKASAM MANA????.... PEKIDA MANA????... OHHH BARUA2 PUAK PEKIDA DAN PEKASAM NI CUMA BELA MELAYU.... PASAI UGAMA DEPA PEDULI APA!!! KAN KAN KAN
    • Dean Abu · Top Commenter
      Katak Perkasam :dari awal kewujudan mereka hanya utk menjaga periuk nasi diri sendiri dgn mempergunakan org lain
    • Aku Adam · Top Commenter · ITTAR
      mana umno juara bela agama yang paling utama?? naijb diam je ka?? sedih aku huhuhu
    • Engkusop Raja Mat · Top Commenter · SMK Seri Perak, Teluk Intan
      Betoi tu jebon, tetapi syaratnya semua orang melayu kena tinggalkan lembUMNO dulu dan masuk PAS. Kerana lembUMNO dia tak kisah orang bukan islam nak lanyak islam ke nak ludah quran ke. Kerana mereka pun sebahagian dari mereka itu.
    • Sapu Bukali · Top Commenter
      Danish Zion UMNO DAH fasik KOT
    • Yamanashi Masamune · Top Commenter
      Jebon Doremi: Di malaysia lain beb. Malaysia negara bercampur muslim dengan non-muslim, maka non muslim kenalah 'mnyibuk' dengan hukum Islam bila orang Islam nak jalankannya. Kalau diorang nak berdebat, buat apa nak halang? Kenapa nak halang, takut kalah debat? Orang Islam apasal jadi penakut?? Takut sebab mengaji tak habis, sebab malas mengaji?? Memalukan orang Islam.
    • Doros Salimun · Top Commenter
      kalau ikut hudud dijamin masuk sorga ka...nanti ada masuk sorga dgn tangan kudung..malu juga kan..
    • Mohamad Rizal Mansor · Top Commenter
      Dean Abu mungkin dia minta Lim Guan Eng peluk ISlam....kira ok la tu.... hidup CM Penang.....
    • Wanhasna Wanismail · Top Commenter · SMKP
      Stephen Chung munkin kut, tapi salah cari pasangan debat, nak tau hukum islam kene belajar undang islam sampai mahir, org bukan islam pun boleh belajar, dan klau xfhm tanya, bukan ajk berdebat dgn yg bukan ariff.
    • Bonnie Ang · Top Commenter · Works at Self Employed Entrepreneur
      Mohamad Rizal Mansor : kalau LGE peluk Islam saya tetap sokong dia... bagi saya, kita mesti pilih pemimpin yg ikhlas dan pandai dalam pentadbiran... tak kisah dia keturunan apa dan agama apa...
    • Raja Maharajus · E-Learning Consultant at Score A - Kenshido International
      saya sokong Abim.......Hidup rakyat Malaysia....Hidup Pakatan Rakyat........
    • Mohd Noh Karim · Top Commenter · Sultan Ibrahim School
      yang sangat menghairankan rakyat malaysia yang beragama islam ni megenai dan kenyataan ulamak dari pehak kerajaan seolah mebenarkan perkara ini dibincang serta diperdebatkan oleh mereka yang bukan islam.tolonglah wahai orang yang arif dan diberi kuasa untuk mengatasi perkara ini.kami seperti bukan berada dinegara yang diakuai sebuah negara islam oleh negara luar dan rakyat malaysia sendiri.adakah pemipin UMNO kerana nak menjaga perasaan orang islam dan komponen parti kerana hendak menang pilihan raya sangup mebiarkan undag2 yang berkaitan dngan agama islam diperlecehkan sebab perkara ini rakyat sedang memerhati dan mengbincangkan secara meluas.TOLONG PEMIPIN UMNO YANG ADA KUASA ambil perhatian perkara ini.
    • Raja Rimba · · Top Commenter · Works at Self Employed (Business)
      Ya Allah selawatkanlah ke atas Nabi Muhammad & atas keluarganya Saksikan Video Detik terakhir Rasulullah sebelum wafat http://bit.ly/sbwYM4
    • Mohd Ronizan · Top Commenter · Sekolah menengah sri kurau
      Danish Zion ..sebaik-baik orang kafir itu ia tetap akan masuk neraka jahanam kecuali dia mengucap syahadah...ada pahamka..
    • Azwan Hashim · Top Commenter · Binary College
      Danish Zion. NON Muslim tu kafir la. Nak panggil apa lagi kalau bukan kafir.

      islam tetap islam. Bukan islam tu kafir la. Binatang masuk surga. Tapi kafir belum tentu masuk.

      Chua debat pasal ugama kamu la. Tidak perlu debat pasal HUDUD. Hudud untuk Islam sahaja. Cina debat ugama cina ler..
    • Arina Marlina Marliana · Air hostess at Carnival Cruise Lines
      Dean Abu benar kenapa orang2 bukan islam menyibuk pasal agama islam ye.....mana pegi brahim katak ek
    • Panglima Jowo · Top Commenter · Works at Pesara Kerajaan
      Raja Rimba Terima kasih tayangan video yang cukup baik untuk ditonton, sehingga aku juga turut menitiskan air mata.
    • Melayu Sokong Dap · Top Commenter · University of Pittsburgh
      MANA ADA ORANG ISLAM NAMA JEBON??? BINATANG SIAL NI!!
    • Zul Zm · Top Commenter · SGB
      Danish Zion Kafir (bahasa Arab كافر kāfir; plural كفّار kuffār) secara harfiah bermaksud orang yang menyembunyikan atau mengingkari kebenaran. Dalam terminologi kultural perkataan ini digunakan dalam agama Islam untuk merujuk kepada orang-orang yang mengingkari nikmat Tuhan (Allah) (sebagai lawan dari kata syakir, yang bermaksud orang yang bersyukur). [1]

      Kafir berasal dari perkataan kufur yang bermaksud ingkar atau menolak ajaran islam

      Kalimat kafir berakar kata dari K-F-R (Kaf-Fa-Ra) yang bermaksud "menutup". Pada zaman sebelum Islam istilah tersebut digunakan untuk para petani yang sedang menanam benih diladang, menutup/mengubur dengan tanah. Sehingga kalimat kāfir dapat dimplikasikan menjadi "seseorang yang bersembunyi atau menutup diri". Dalam bahasa Islam, kāfir sebuah kata yang digunakan untuk mejabarkan seseorang yang menolak/ tidak memeluk agama Islam.

      Jadi menurut ajaran Islam, manusia kafir terdiri dari beberapa maksud, iaitu:
      Orang yang tidak beragama Islam atau orang yang tidak mahu membaca syahadat,
      Orang Islam yang tidak mahu solat,
      Orang Islam yang tidak mahu puasa,
      Orang Islam yang tidak mahu berzakat.

      harap faham.
  • Era Pasca
    Aku adalah ABU.

    AKU BUKAN UMNO!
    AKU BENCI UMNO!
    AKU BILANG UMNO...
    ASAL BUKAN UMNO..
    ANYTHING BUT UMNO..
    AMARAH BUAT UMNO...
    AMARAN BUAT UMNO...
    AKU BANGSA UMNO?
    AKU BANGSAT UMNO!
    AKAN BERESKAN UMNO!
    ALLAH BINASAKAN UMNO!

    ABU BUAT UMNO!
    • Uwais Al Qarni · Top Commenter · UKM Bangi
      Mari jadi pengikut ABU Bakar R.A...Bukan pengikut ABU Jahal/Lahab yg MELAHAP HARTA RAKYAT...
  • William Lau · · Top Commenter · Works at Kerja sendiri
    ini csl pelajar dululah baru buat kenyataan. jangan sakitkan hati orang yang beragama islam.
    • Salehudin Hanafi · Top Commenter · SMKSS
      kaki kongkek nak bahas hukum hudud...????
      jaga cina MCA kamu tu dulu...!! tak usah nak campuri urusan agama orang lain....!!!
    • Tengku Utara · · Top Commenter · Works at Hino pilot
      Najib tak terasa panas ke apabila CSL menghina HUDUD?atau Najib juga merestui CSL menghina Islam?
  • Mat Jusoh · Top Commenter · MPSI
    Ini sudah terbalik. Isu hudud nak dibahaskan oleh orang2 bukan Islam. Nampaknya Agama Islam di Malaysia ini sudah dipermainkan oleh orang2 bukan Islam. Para ulama sepatutnya tidak berdiam diri dalam isu iini yang terang2 menyentuh kesucian Agama Islam. Perkara ini berlaku adalah disebabkan keenganan pemimpin negara yang beragama Islam menjalankan hukum hudud di negara yang didakwa Islam sebagai agama resmi. Perdebatan ini sepatutnya diadakan diantara pemimpin UMNO dan PAS untuk menentukan pehak mana yang menolak hukum Allah SWT.
    • Nor Hasiah Sulaiman · Top Commenter · Abu bakar school
      UMNO & PAS yg sepatutnya mengadakan debat terbuka berkenaan hukum Hudud, kenapa pulak si kafir laknat ni nk membincangkan Hukum Allah, sedangkan kita Umat Islam tdk mahu mencari jalan penyelesaian?Chua ni dhlah kaki seks,sebok-sebok pulak nk debat psl agama Islam.Wahai ulamak-ulamak tulen cariklah jalan mcmana nk selesaikan masalah hukum hudud ni.Nk harap Parti Kuno yg katanya memperjuangkan Islam...hampeh...
      Say NO to UMNO.
  • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
    OOOI abim. rakyat tak minat isu islam lah.
    jangan gunakan islam ini bagai publisiti murahan.
    Jangan tunjuk dirikan perjuang islam.
    kalau berani.. pergi lah plastine , mesir, tunisia , syiria , yemen , bahrain....
    tolong saudara islam mu. tengok ada telor kah?
    dekad dekad gunakan islam untuk menakut nakutkan rakyat.
    Gunakan isu islam untuk sombongkan diri..
    anak bangsa malaysia memang meluat tengok ngo umno yang ngok!
    • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
      kua kua kua abim .. oooi abim
      meluat sama kau lah ... kua kua kua
      ngo yang gila glamour tapi ketinggalan zaman .. kua kua kua !!
    • Dean Abu · Top Commenter
      ooi kong..ABIM tu name nye pon ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA,ngo islam..bila ada celaka mula nak bercakap mengenai islam,lg2 ingin bercakap yg akan memburukkan islam,sape yg nak diam..sape chua soi lek tu nak bercakap mengenai islam?lg2 seorg yg mempunyai moral yg teruk,mcm anjing..adil tak aku sebagai islam ingin berdebat dengan seorg lg islam mengenai agama budhha secara terbuka?tak adil kan?..ini bukan soal populariti atau ape,ini mengenai agama yg aku anuti..
    • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
      Dean Abu
      oooi. kau fikir orang islam di malaysia sudah mati semua kah ?? kenapa perlukan ngo cop umno tipu rakyat ?? kua kua kua ? islam digunakan untuk menghasut keamanan rakyat .. ini games umno ... kua kua kua !!
    • Jamal Soe · Photographer at Ceria.photography
      perghh..sebijik mcm abg aku punya ckp. hang blajaq dgn tokguru mana KBF. nk mnuntut gak he he
    • Mat Jusoh · Top Commenter · MPSI
      Kong Bu Fenzi kamu jangan sentuh soal agama, ini soal sensitif. Kalau orang Islam cerca agama budha, macammana? Elakkan perbalahan agama kerana ini isu sensitf. Cintailah keamanan, jangan cuba bermain api keagamaan.
    • Zaidul Khairi · Kolej komuniti chenderoh
      Jamal Soe jangan2 si KBF ni abang ko tak? :D
    • Pakatan Haram Yang Haram · · Top Commenter
      ko sibuk kat org lain yg nak pertahankan islam...yg kau sendiri nape x pegi plastine , mesir, tunisia , syiria , yemen , bahrain.... pegi la...baru la betul...baru boleh tempelak org lain....cakap cam anak gampang jer...mmg anak gampang ker???baik tanya mak ko samada ko ni anak gampang ker.....
    • Irwin Awen P'jal
      Kong. Ko kalau nda arif pasal Islam ko tutup mulut lah. Ko punya telur ko rebus setengah . Kalau ko benci ABIM bermakna ko memusuhi kami semua umat Islam tak Kira apa bangs atau fahaman politik. Ko diam2 suda lah
    • Yus Ree · Top Commenter
      Kong Bu Fenzi , HOI AH KONG CINA BANGSAT... CAKAP DENGAN LU PUN TAK GUNA MACAM CAKAP DENGAN BINATANG JE...
    • Dean Abu · Top Commenter
      Kong Bu Fenzi :aku tak cakap mengenai UMNO..aku bercakap mengenai apa niat cua soi lek tu..n aku tak harap apa2 pon apa2 kenyataan umno mengenai cua soi lek..tp apa yg ABIM buat tu betul..n aku tau ABIM ni ngo yg bebas..apa yg ko ckp ni yg membuat org lg konfius..kalau ko cina berdasarkan name ko ni,ko pon tak layak nak bercakap mengenai isu ini..
    • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
      Mat Jusoh
      orang islam buat itu betul semua kah ??
      Kalau dia CSL nak bahas dengan LGE ... biar lah bahas, hormati kebebasan bersauara , pandangan mereka terhadap rakyat keturunan cina , lepas itu Abim kecoh apa?? nak jadi hero.. orang islam apa ?? karut lah . cuma malukanislam sendiri maam abim . ptuuui
    • Dean Abu · Top Commenter
      Pakatan Haram Yang Haram :perlu kah semua org g ke palastine,mesir,tunisiayemen,bahrain?kenyataan yg banggang..kat malaysia ni mcm2 cara bantuan dibuat utk menolong saudara kat sana,kene ke semua org yg bg sumbangan bgtau satu malaysia ni yg di menderma utk rakyat palestine?..ade jgak negara yg ko n si cina ni sebut masalahnye mengenai politik negara diaorang,masalah dlaman..takkan kita nak kesana berperang hanya kerana masalah politik dia orang yg boleh disettlekan sendiri?
    • Dean Abu · Top Commenter
      Kong Bu Fenzi :pandangan org islam mengenai islam mengenai perkara2 yg umum,ok..tp bila dah perkara ygmenyentuh mengenai akidah umat islam,itu akan ditentang..ini pulak nak didebatkan dengan org yg bukan islam jugak,itu perkara mengarut..seperti jugak org islam debatkan mengenai kepercayaan budhha berkaitan dengan patung budhha,itu perkara yg salah..kita harus menghormat kepercayaani agama lain,jika ada kekeliruan bertanya kan kpd org yg sepatutnye..
    • Ahmad Faaiz · Top Commenter · Al-Azhar University
      Kong Bu Fenzi : oi oi oi... hehe
    • Asrul Shahir · Top Commenter · University of Kentucky
      Kong Bu Fenzi ..ko ni dah melampau..jgn sibok pasal islam..biar lah org islam menyelesaikan nya sendiri...ngo Abim islam berhak membantah org bkn islam berdebat isu hudud... dlm hal ni ko jgn sibuk..kalau nak kutuk org umno is ok.....
    • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
      Asrul Shahir
      aku nak tanya kau ... dalam al quran ada menyebut bhawa non muslim tidak boleh ambil tahu tentang islam kah?? al quran ada tulis non muslim tak boleh deba hududkah ?? kalau tidak ini bermana islam tidak mengajar umatnya hjadi hero islam . beul dak .??
    • Ahmad Faaiz · Top Commenter · Al-Azhar University
      Kong Bu Fenzi : dlm al quran ada sebut " maka bertanyalah kamu kepada ahli2 ilmu yakni (ulamak) sekiranya kamu tidak mengetahui." Org kafir ni xfaham n tak tahu pun dgn jelas agama islam macamana, inikan pula nak debat bab hudud. simple ja Kong. :)
    • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
      Ahmad Faaiz
      lu tunjuk mana surah ?? buktikan non muslim tak boleh cakap hal islam . bagi gua tengok surah mana ??
    • Mohd Ronizan · Top Commenter · Sekolah menengah sri kurau
      Dean Abu betul tu.bila bukan islam bercakap tentang islam..maka haru biru lah jadinya
  • Tok Peramu · KAPAL SELAM
    bila mca hina HUDUD umno diam....sbb umno pun parti hina HUDUD....geng...geng....tapi najib kata umno parti pejuang islam tulen.....
  • Pejuang Kebenaran · Top Commenter
    Inilah bezanya diantara ABIM dengan Perkasa, ABIM berjuang kerana Allah, oleh itu apabila ada isu yg sesuai di bantah mereka akan membantah, tidak kira terhadap siapa bantahan tersebut.

    Perkasa pula memilih isu dan kpd siapa yg mahu dibantah, jika yg membuat isu itu dari kuncu BN, dia akan mendiamkan diri tetapi jika dari Pakatan Rakyat, dia cepat-cepat melenting, walau pun kadang-kadang apa yg di bantahnya itu cuma sekadar satu silap lapuran oleh akhbar tertentu.
    • Katak Perkasam · Top Commenter
      DAH JELAS LAGI NYATA... AHLI PERKASAM TU MENGONG SEMUANYA
  • Rosmadi Abu Bakar · Top Commenter
    Kenapa JAMIL KHIR tak nak AJAK KHALID SAMAD DEBAT pasal HUDUD,, samaada HUDUD ni HUDUD PAS atau DUDUDULLAH,,, sebab nya JAMIL khir dah tahu KEBENARAN NYA,,, dan dibiar nya LEMBU seperti CSL menangani ISU ini...
  • Uwais Al Qarni · Top Commenter · UKM Bangi
    Nampak tak knp persekongkolan UMNO-MCA TERLALU BYK merugikan Islam di Malaysia sjk 54 th. Dulu, SEMATA-MATA DEMI MCA, Umno memperlekehkan Hukum Islam berkenaan JUDI & ARAK dgn menganjurkan Loteri Kebajikan Masyarakat sblm pilihanraya pertama 1955 sbg dana utk PRU, Umno juga merasmikan kilang Arak.SEMUA UMNO BUAT DEMI MCA TERCINTA & skrg CINTA MCA TERHADAP UMNO SUDAH SAMPAI KE PENGHUJUNG. skrg MCA bermaksud utk "MEMBUNUH UMNO", demi utk meneruskan perjuangan Ultra mereka."HABIS MANIS SEPAH DI BUANG.Begitulah diibaratkn Persekongkolan kuasa di antara UMNO-MCA. spt: BRUTUS-ROM-CEASER. Ceramah ttg hudud oleh Ustaz Chua Soi Lek adalah lebih merugikan Umno & Cabaran Debat dgn Lim Guan Eng juga sebenarnya adalah persoalan yg payah utk Umno jwb... Sememangnya Chua Soi Lek dgn latarbelakang MORAL YG RENDAH di pilih oleh org2 Cina sbg SATU PENGHINAAN BESAR kpd BN, selain meletakkan posisi Umno dalam keadaan yg amat sukar. KESIMPULANNYA, ORG2 CINA & CHUA SOI LEK MAHU MELIHAT UMNO BUNGKUS DLM PRU-13 NANTI...
    • Uwais Al Qarni · Top Commenter · UKM Bangi
      Ini menunjukkan sudah lama Umno di perLEMBUkan oleh MCA...
    • Uwais Al Qarni · Top Commenter · UKM Bangi
      Terbukti, Umno BUKAN PEMBELA ISLAM... jadi sebagai org Islam, mari kita pakat2 tolak Umno...jadilah kita Geng ABU... ASALKAN BUKAN UMNO...ANYTHING BUT UMNO.
  • Mohd Rejab Ahmad · · Top Commenter · ICTC
    usah lagi berpegang pada pedapat sesiapa saja bukan Islam "bila ia berkata sesuatu yang tidak tepat harus dimaafkan kerana ia bukan Islam" dan"orang Islam lain yang perlu dikutuk kerana membiarkan unkapan ini terus dilakukan".
    sesuatu harus dilakukan bukan setakat amaran, amaran, amaran.
    mana pergi penasehat RAJA RAJA MELAYU yang bertanggong jawab pada hal EHWAL AGAMA ISLAM.
    adakah bila mereka mereka seperti CSL ini begitu biadap, penasihat penasihat ini masih tidur atau masih terkial terkial bagaimana mencari formula membisukan manusia biadap ini.
  • Mutalib Ahmd · Top Commenter
    apabila PERKASA dan PERKIDA menyokong UMNO dan UMNO pula gagal dalam memperjuangkan ISLAM lihatlah apa yang telah berlaku ....kedua-dua PARTI bukan ISLAM ni secara terang-terangan mempersendakan HUKUM ALLAH. Sekiranya UMNO menyokon sepenuhnya perlaksanaan HUDUD di Kelantan dan Trengganu mungkin rakyat sudah mula memahami HUDUD..masa belum terlambat untuk UMNO menyokong Kelantan...BUBAR UMNO sertai PAS..
  • Pakatan Haram Yang Haram · · Top Commenter
    PAS & UMNO patut dipersalahkan berkenaan isu hudud ni hinggakan cina kapir makan babi yg lahanat ni boleh sibuk2 nak debat pasal hudud...apa kepakaran yg DAP & MCA ada berkenaan hudud....ni la akibatnya bila umat islam bercakaran....bila org kapir ambik kesempatan dan menghina islam semua dok diam jer tak terkata....UMNO takut ngan MCA.....PAS pulak takut ngan DAP....apa nak jadi la ngan islam kat malaysia ni.....
  • Syuk Ablil · · Top Commenter · Works at Wedding Photographer
    ini adalah satu penghinaan kepada islam bila mana org yg bukan ahlinya cuba berlagak pandai dalam hal yg bukan urusannya... sudah tiba masanya perkara 10 dan 11 perlembagaan persekutuan dikaji semula... berdiri diatas tiket kebebasan bersuara bukanlah lesen utk berlagak menjadi hero.... CSL cukup2lah jadi hero dlm video porn sendiri...
    • Azmi Ibrahim · UITM
      Mana perginya ketua agama, pemimpin agama, cerdik pandai agama, penasihat agama, pengarah JAKIM, pengarah IKIM, ulama, mufti? Apa yg menghalang mereka ini menggunakan ilmu Allah yg mereka pelajari selama ini utk membetulkan situasi?
  • Stephen Chung · Top Commenter · University of Nottingham
    Bolehkah saya tahu apakah hukuman yang boleh dikenakan mengikut "HUKUM HUDUD" kepada Chua Soi Lek atas kelakuannya "BERZINA" dan seterusnya "MEMPRODUKSIKAN" filem ulungnya pada suatu masa dahulu ???
    • Mazuan Lin · Executives at Perunding NFL Sdn Bhd
      Tiada apa-apa, hukum hudud itu wajib kepada orang islam sahaja. Boleh diimplement ke atas orang bukan islam hanya jika masyarakat bukan islam mahu menggunakannya sahaja.
    • Stephen Chung · Top Commenter · University of Nottingham
      Mazuan Lin : Kenapa pulak dia sebagai seorang kafir sibuk nak memperdebatkan mengenai isu "HUKUM HUDUD" pulak??? Nak jadi "HERO"???
    • Mazuan Lin · Executives at Perunding NFL Sdn Bhd
      Stephen Chung Ini lebih kepada nak mengambil kesempatan atas kesalahfahaman ramai pihak bahawa hudud akan dikenakan ke ata seluruh rakyat malaysia secara paksa. Kalau LGE ada kefahaman yang betul mengenai hudud saya tak ada masalah kalau dia nak menyahut cabaran berdebat tu.
  • Raja Rimba · · Top Commenter · Works at Self Employed (Business)
    Ya Allah selawatkanlah ke atas Nabi Muhammad & atas keluarganya Saksikan Video Detik terakhir Rasulullah sebelum wafat http://bit.ly/sbwYM4.
  • Ramdhan Mohamad · Top Commenter · Tukang Paip at SYARIKAT BEKALAN AIR SELANGOR SDN BHD (SYABAS)
    ini CSL anti islam. tapi ini CSL kawan baik umno. bila CSL buka mulut pasal hudud, umno x berani bersuara. hanya tunduk dan patuh. dlm umno dah penuh dgn mamak, melayu mana?
  • Aleeya Azizie · Top Commenter · Klang
    kalau nak berdebat pasal tu berdebatlah dengan TGNA.....apa punya ngokkk pemimpinnnnn gabungan umnogoookkkkk.
  • Alex Ong · Top Commenter
    Dlm soal ini, apkah rasional chua dan lim debat tentang isu undang undang islam? Kedua dua nya cari modal politik murahan!
  • Tok Kenali
    anti hudud juga mca ni ingat dap jer...
  • Adam Sejodoh · Top Commenter
    MCA anjing suruhan OMNO, mana boleh DIA marah.. Omno dan MCA ingat orang non muslim takut sangat dengan HUDUD. Sekarang ini, orang non muslim saja sudah faham sedikit sebanyak tentang hudud, tapi omno masih terkial-kial menggunakan HUDUD sebagai bahan politiknya. Tektik ini dah basi. Lihat saja nanti, omno/bn akan bungkus dalam PRU ke-13....Insyallah..
  • Mohd Yusof Abdul Aziz · Top Commenter · Universiti Malaya
    Saya tak hairan org bukan islam menentang hudud, baik dap atau mca tapi yg puak-puak munafik (hypocrite muslims) yg menentang hukum Islam tu yg paling saya benci.
  • Ibn Abd Halim · Top Commenter
    KDN senyap jer! PDRMpun senyap jer! UMNO lagi senyap! Kalau pembangkan cepat benar bertindak.
  • Kay Min · Top Commenter
    Mendelah CSL ni sibuk sgt dgn Hukum Hudud... benda yg ko tak tahu hujung pangkal tak payah nak debat2...
    • Xyza Caution · Top Commenter
      ada sesapa x orang Islam nak debat dgn aku tentang agama lain....aku sepatah haram pun xtau ni tentang agama selain Islam...bila debat...aku nak main hentam je....
  • Ahmad Ziakari · Top Commenter
    Ini cuma gimik nak jadi panglima dan nak dikategorikan sebagai calun mampu menang. Hudud tidak ada kena mengena dengan kedua-dua mereka kerana mereka bukan orang Islam. Orang Islam hendak hudud dan seluruh perundangan syariah yang betul bukan kerana manusia lain tetapi kerana hendak patuh kepada Allah. Orang Islam hendak jadi orang Islam yang benar-benar patuh kepada Allah dan RasulNya dan mereka memohon keredhaan Allah dan mengharapkan balasan baik dari Allah. Mereka bukan berharap kepada balasan dari CSL, LGE atau sesiapa. Kalau kerana hudud maka umat Islam dinegara ini kalah pilihanraya mereka boleh berlapang dada kerana kekalahan itu datang dari Allah bukan dari perbuatan mana-mana makhluk.
  • Mohtar Dahalan · Top Commenter
    saorang yang tidak berakhlak dan pula bukan saorang muslim saharusnya jangan sibuk tentang ugama yang mereka tridak anuti. tetapi kalau niatnya memang hendak menghancurkan Islam..., chua mesti ditentang olih semua orang islam...
  • Shawm Ebanez · Top Commenter
    kalo bab ni..ABIM sajakah yang membantah? mana perginya trooper2 Perkatak Lembu+KudaKida ytang lantang pertahankan Islam tu? Jual lembu feedlot ke? pemuda Umnyok mana perginya? jual ikan kat kedai 1 Malaysia kah?
    hahahahaahahahaha...
  • Wanhasna Wanismail · Top Commenter · SMKP
    kenape cs (mca)l nak berdebat pasal hukum islam dgn lge (dap), abim dah bantah, sekutu mca yg melayu cam ne, tak sedih langsong ke.
  • Long Beach
    hudud hukum Tuhan. Apa pasal chua dengan Lim nak berdebat. Tadak keje lain kee........
  • Abd Hadi Zakaria · Top Commenter · Universiti Teknologi Malaysia
    Apa salahnya kalau depa nak debat....
    • Katak Perkasam · Top Commenter
      OIT ABD HADI... DEPA DUA ORANG TU GHETI KA BAB HUDUD.... MELAYU YANG ISLAM TERUTAMA AHLI UMNGOK PUN TAK GHETI... INIKAN DEPA PULAK
    • Abd Hadi Zakaria · Top Commenter · Universiti Teknologi Malaysia
      Katak Perkasam : Paling tidak mereke tentu nak paham apa itu hudud..Tidak ada bahaya pada orang Islam. Yang bahayanya kalau orang Islam rujuk bab hudud pada mereka.
  • Yanyan Tan
    sebenarnya pemimpin umno lagi takut hudud dilaksanakan, kemungkinan besar ramai daripada mereka akn dihukum potong tangan kerana MEROMPAK kekayaan negara, juteru itu , CSL diarah untuk mempertahankan pendirian mereka.bukan muslim tidak perlu menentang perlaksanaan hudud pada kalangan muslim, tetapi mesti menegaskan hudud tidak sesuai dipaksa mematuhinya kepada bukan muslim.
  • Muhammad Hafidz Abdullah · Top Commenter · Owner/ President at Kelab MHA
    Sepatutnya UMNO kena ajar MCA agar jangan masuk campur hal ehwal Islam dan mereka tak berhak campurinya. Dah 54 tahun mengapa UMNO tak dapat berdakwah kepada rakan2 BN?
  • Mohd Muin · Top Commenter · Sekolah Menengah Agama Falahiah
    Chua Soi Lek kaki Seks dengan pelacur.. Dia takut laksana hudud dia kena rejam dengan batu.. Dia ni bodoh dari dulu lagi.. Tak habis-habis hina hukum Islam..
  • Azmir Aziz · Top Commenter
    Apsal Umno diam ja...biasa la tu klu MCA hina Islam, umno diam ja....klu DAP, sebut perkataan "ISLAM". Itu dh dikira hina Islam.....
  • Adnan Nan · Top Commenter · Selangor, Selangor, Malaysia
    Bg aku ni satu per, yg elk, ape slh yes MCA nak berdebat dgn DAP soal Hudud, zaman Nabi bkn sj soal debat, malah Islam itu nak dihilangkn terus.Skrg kite sekurang kurangnye dpt tau sejauh mane penerimaan org cine terhadap Islam n Hudud, mmg lah ade agenda politk, n kite lihat nanti siape yg perangkap siape, andai DAP selaku rakan dlm PR tdk faham atau menentang hudud make wajib bg Pimpinan PR memberi penerangan, rasenye tak timbul soal penghinaan kpd hudud, sdgkn org Melayu sendiri pun terang terangan menghine hudud tdk diperapekn.Siapa tau isu ini bole jd tdk baik n siapa yg tau isu ini bole jd baik.
  • Zainal Abidin · Top Commenter · Pendakwah at Pendakwah
    inilah kesn didikan islam ala umno...dah byk islam dihina...apa menteri dia buat...jwapannya...buat bodo je la
  • Mohd Razali Yaacob · Top Commenter
    Sepatutnya perlu ada undang-undang yang mengharamkan orang bukan Islam daripada memperkatakan tentang Islam di khalayak ramai dengan tujuan tertentu seperti politik.
  • Mah Mark
    orang yang tak taat pada keluarga sendiri macam CSL ni bukan saja tak layak untuk cakap/beri komen di atas issue Islam.
    dia ni langsung tak ada hak untuk cakap tentang lain agama juga.
  • Afif Ishmael · Top Commenter
    clinton jatuh sbb lewinski..solek plak naik jd president..moral teruk pn bleh jadi president party..
  • Mohd Nasir · Top Commenter
    Kita menunggu dengan sabar, apa komen PEKIDA. harap cepatlah keluarkan kenyataan............
  • Mohamad Sermin · Top Commenter
    LGE dan CSLkedua duaya bukan Islam, nak berdebat tentang hudud adalah tidak elok dan tidak boleh dilaksanakan, adalah elok LGE menolak debat ini kerana iaya bukan beragama Islam dan pemahaman tentang Hudud hanya sedikit. sepatutnya kalau ingin tahu tentang hudud dan kesan pada ugama iain CSL dan LGE sepatutnya mengeluarkan pendapat dihadapan pihak yang nak melaksanakan Hudud (PAS) dan pihak yang tidak mahu melaksanakan hudud (UMNO) biar CSL menyampaikan hujahya mengikut pemahamam dari sumber yang diterima dan begitu juga LGE, Biar PAS dan UMNO akan menjawab dan lagi cantik jika buat siaran terrus menerus di TV dan kalau boleh jemput sekali Mufti Mufti dan Ulamak.
  • Arjuna Kayangan Layangan · Top Commenter
    kalau ketua besar dah jahil, anak buah cuba tunjuk pandai, bengong terus hukumnya =)).
  • Osman Jailani · · Works at Kriss Auto Solution
    bodoh tak abis2 mamat mi.
  • Amru Chew · Top Commenter · Azizian
    Nabi Adam a.s.di utuskan untuk menyampaikan ajaran Islam.Bagitu juga nabi nabi lain termasuk Musa Isa dan Muhammad.Pengikut nabi Musa yang menyelewengkan kitab Taurat mengujutkan agama Yahudi.Manakala penikut nabi Isa yang menyelewengkan kitab Injil mengujudkan agama Kristian.Kedua dua Yahudi dan Kristian ada lah satu penyelewengan dari ajaran Islam.
    Agama Buhda ujud dari perhambaan diri pengikut Gautama Budha yang menyembah nya sebagai tuhan.Satu penyelewengan fakta kemaknusian dengan menjadikan maknusia sebagai tuhan.Bagitu juga dengan agama hindu.Tak bolih ada apa saja kepelikan dalam dunia ini maka jadi lah yang pelik itu tuhan orang Hindi hingga binatang pon di anggap tuhan.
    Jadi kepada pengikut agama yang meyeleweng di atas sedarlah bahawa penyelewengan ini telah berpanjangan dan tidak kah kamu ingin untuk keluar dari kehidupan yang terseleweng ini?
    • Amru Chew · Top Commenter · Azizian
      Addinul Islam (Islamic way of life) ada lah ajaran semua nabi dari Adam hingga Muhammad.Ajaran ini tidak pernah diselewengkan kerana pengikuk agama islam tidak pernah hendak lebih pandai dari nabi nabi.Malah pengikut agama Islam hanya tahu patuh sahaja kepada ajaran tersebut dan sanggup meinggadaikan nyawa kerana mempertahankan nya dari penghinaan.Lebih lebih lagi penghinaan yang dilakukan olih orang bukan Islam.
      CSL. Nasib lah kamu di Malaysia.Kamu di belakang Umno. Dan Umno sama macam kamu.Walau macam mana kamu kena ingat yang di atas tu tak selama nya di atas.Jadikan lah kes Salman Rashdi sebagai iktibar.
  • Tam Milah · Top Commenter · Sekolah di raub
    saya rasa tak sesuai hukum tersebut dibincangkan oleh kedua2 tokoh politik tersebut, bukan kerana ianya bukan islam.....

    tapi bagi saya hukum tersebut memerlukan orang yg faham dan mencukupi dari segi ilmunya terhadap disiplin ilmu tersebut.

    bagi mengelakkan perkara yg kurang senang bagi org2 islam, elok LGE abaikan ajakan chua soi lek itu....CHUA soi lek seperti org yg kelemasan, kalau dicampakkan duri sekali pun akan dicapainyaaa....

    adakah CHUA SOI LEK & LGE mempunyai ilmu di dalam hukum tersebut????

Tiada ulasan: