Ahad, 18 Disember 2011

ELOKLAH RAPUH...KITA HEBAT DAN KUKUH...JANGAN PUN RAPUH SERTA TAMBAH MENYALAH GUNA AMANAH RAKYAT...AKHIRAT SANGKUT KERANA PECAH AMANAH...LAGI NAYA

Asas Pakatan rapuh, kata Najib

Datuk Seri Najib Razak berkata asas pakatan yang rapuh termasuk perbezaan ideologi di kalangan parti pembangkang menjadi punca mereka menghadapi pelbagai masalah sesama sendiri.

Perdana menteri berkata pakatan seperti itu tidak boleh bertahan lama kerana pakatan pembangkang bekerjasama kerana benci kepada BN sahaja.

"Itu tak boleh menjadi asas untuk bertahan lama sebab bila mereka ada perbezaan pendapat dan pendirian yang begitu fundamental maka lambat laut akan timbul percanggahan yang ketara antara satu sama lain," katanya kepada pemberita ketika melancarkan Kelab Usahawan Siswazah Tani (MYAGROSIS) peringkat kebangsaan dan Perhimpunan Perdana Usahawan Belia dan Siswazah di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Merbok dekat Sungai Petani hari ini.

Perdana menteri berkata demikian ketika mengulas mengenai perkembangan politik membabitkan parti-parti pembangkang yang dilihat menghadapi pelbagai masalah termasuk dalam usaha untuk bekerjasama.

Najib berkata pakatan rapuh itu berbeza dengan BN yang sentiasa bekerjasama kerana mempunyai satu dasar sahaja yang diterima oleh semua parti komponen.

"Belum lagi pilihan raya dah macam-macam masalah antara mereka. Itulah jadinya apabila mereka ada perbezaan idelogi yang begitu ketara dan menyentuh soal yang begitu fundamental," katanya.

Dalam perkembangan lain, Najib yang juga Presiden Umno berkata selepas Perhimpunan Agung Umno, semangat para anggota Umno dilihat begitu tinggi bagi menghadapi pilihan raya umum.

" Saya harap mereka akan bawa ke kawasan masing-masing dan teruskan usaha kita untuk perkukuhkan jentera kita dan buat kerja seperti diarahkan oleh kita," kata beliau.

- Bernama


  • Alaksnj Tp · Pengulas Tertinggi · Tampin Village, Negeri Sembilan, Malaysia
    kalau ya pun wat je la PRU13 cepat2 wat pa tungguuuuuuu.
    rakyat dah bosan dgn BN dah tak sabar nak tukar dgn PR lak.
    • Albert Chin · Pengulas Tertinggi
      ako dan ahli2 keluarga ako memang tak sabor2 dah nak undi..ako dah lebih dari muak bila buka tv...ada je muka natang nie...cakap seorang dalam tv...macam gah benor...depa la pihak yang benor dan suc?????i...bagi la orang lain (penbangkang) chance muncul sekali kala dalam tv...nie muka dia je nak bolot kaca tv...boleh caya ke citer die olang....hang nie al-najisail memang lidah berkalut la....tipu punya olang...separuh masak punya haji...
    • Raja Rimba · · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Self Employed (Business)
      Inilah contoh "ULAMA" dan UMARA yang saling berganding bahu - Ustaz Azhar Idrus bidas Masyitah http://bit.ly/uMCsGL
    • Musa Zalamuddin · Pengulas Tertinggi · SEK MEN ROYAL BATU GAJAH
      kalu rapoh kenapa takut sgt pr nak rampas putra jaya,sampaikn nak pertahankn putra jaya minta perkida support
  • Wan Adib Wan Roslan · Pengulas Tertinggi
    Datuk Seri Najib Razak berkata asas pakatan yang rapuh termasuk perbezaan ideologi di kalangan parti pembangkang menjadi punca mereka menghadapi pelbagai masalah sesama sendiri.
    Perdana menteri berkata pakatan seperti itu tidak boleh bertahan lama kerana pakatan pembangkang bekerjasama kerana benci kepada BN sahaja.
    Dgr saya nak balas balik: Mmg kami ada perbezaan pendapat, tapi ianya x menghalang kami utk bersatu demi kesejahteraan rakyat & negara Malaysia. Dan by the time goes by, perbezaan itu akan mula pudar sedikit demi sedikit. Ianya telah dpt disaksikan sblom ini dimana DAP mula berjinak dgn cara Islam, dimana kerajaan Penang melaksanakan ciri2 Islam dlm pentadbirannya. Juga mesra pd umat Islam Penang dgn menaikkan gaji guru kafa yg x pernah terjadi pd mana2 negeri bawah bn, juga elaun pd setiap hafiz al-Quran. Ini adalah...Lihat seterusnya..
    • Katak Umno · Pengulas Tertinggi
      ASAL BUKAN UMNO
    • Ida Sofia · · Pengulas Tertinggi · SMK Aminuddin Baki
      Katak Umno samala asal bukan Umno ok je
    • Prakash Rathakrishnan · Pengulas Tertinggi · Welder di Cargotec
      Wan 1 penjelasan yg baik dan tepat sy nak tambah sikit...Kami Benci BN kerana terlalu byk penyalahan guna kuasa ....rasuah ...Pembaziran wang rakyat ( digunakan utk kepentingan sendiri )
    • Ismahaji Abu · Top Commenter
      Oooi Najib...rakyat dah muak dgn crite budak dan serigala...dah x caye dah...harix siang malam...crite yg sama...lebihx lg nak dkt PRU...serigale ke ..bruang ke.. rimau kee.singa ke ade kat depan tu..ape rakyat kisah...yg rakyat kisah la ni...umporno perlu dikambus tanpe nisan...
    • Ahmad Zakaria · Top Commenter
      Ismahaji Abu say sngat setuju dgn tuan,...jib didik dulu kak ros tu jadi bini solehah.baru boleh cakap hal rumah tangga org lain.
      ada paham...l
    • Milo Power · Top Commenter · University of Gold
      Pak Jib,kami bukan bodoh,kami tahu mana yang rapuh n nk mampuh.. PELAQ BETUI
  • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
    Ini pm punya komen mana boleh caya.
    - kalau boleh caya taik babi akan jadi sarapan pagi.
    Taik lembu jadi sarapan tengahari ,... kua kua kua.
    - Ini pm , pm yang paling lekeh , pm yag paling flip flop. transformoney dan 1 malaysia semua auta peliak. `auta peliak' bahasa melayu baru..kua kua kua.
    Najib... allah , kaaba kau pun tak hormati , malah tipu allah pula.. kua kua kua.
  • Ibrahim Jusoh · Top Commenter · Alor Setar
    Bukan PR yang rapuh, tetapi najib sendiri yang rapuh. Pelbagai isu yang terbit tidak terjawab. Banyak perkara yang membelit leher Najib sendiri. Memang benar jika dilihat dari suatu sudut, anggota UMNO/BN begitu bersemangat tinggi menghadapi pilihanraya, tetapi keghairahan itu hanya wujud di dalam dewan di PWTC semasa PAU yang lepas. Keghairahan ini ditunjukkan dengan asakan dan ucapan yang berapi-api menyerang PR sehingga mereka terlupa agenda utama PAU. Selepas PAU, pelbagai isu mula didedahkan satu persatu oleh PR dan rakyat masih menunggu reaksi Najib. Isu NFC, isu LYNAS, Isu beg tangan dan cincin Rosmah, ISA, AUKU, Felda, Laporan Ketua Audit Negara tentang pemborosan perbelanjaan di mana semua negeri-negeri di bawah UMNO/BN diberikan Laporan Kelululusan bersyarat terutama Melaka, Pahang, Johor, Sabah dan Sarawak. Kepulangan...See More
  • Tengku Utara · · Top Commenter · Works at Hino pilot
    Pasal asas pakatan rapuh lah selangor, kedah, p. Pinang dan kelantan dpt ditawan pr. Umno dok gelabah sekarang ni pun pasal pr tak kukuh, tunggu pru13nanti, bila putrajaya dpt ditawan pr, masa tu najib tetap kata pr tak kukuh sebab masa tu ajib jadi ketua pembangkang, betull tak.
    • Akik Desa · Top Commenter · Miri, Sarawak
      Aku rasa tak mungkin Pok Jib jadi ketua pembangkang, sebab kalo Pakatan ambil alih putera jaya mungkin Pok Jib jadi ketua penjara, tu yang dia takut, dia bercakap macam murai dicabut ekor..
    • Muhammad Aizat Mohammad Jan · Top Commenter
      pastikan ahli keluarga kita sudah mendaftar sebagai pengundi, dan UNDI PR nanti
    • Mulut Celupar
      pastikan kita smua kerja keras n ikhlas, tumbangkan BN....ABU!
  • RhZaaba Putra · · Top Commenter · SM Seri Ampang
    Berkokok tp tiada pengisian.setakat buat kenyataan mcm tu nenek aku pun pandai.. ini kah gaya pemimpin yg di war2 kan COOL...nampak sangat desperedo..buat kenyataan untuk sedap kan hati rosmah dan lembu2 umno bn 1 malaysia..jib.. jib...rapuh tak rapuh kita tgk pru13 nanti.. dahan mana yg patah dahulu..
    • Samuel Hashim · Secreto
      Yaya berkokok mcm al juburi beraksi lagi baguih dapat istana batu ngan besi percuma..⌣̊┈̥-̶̯͡»̶̥※‧::‧•♡=))º°˚нOнOнOнO˚°º=))♡•‧::‧※.«̶̥ -̶̯͡┈̥⌣©™ ♡♡
  • Akik Desa · Top Commenter · Miri, Sarawak
    Ko tu Pok Jib satu hai juga, rakyat nak perubahan tumbangkan UMNO BN tak kiralah pembangkang rapuh tak sama idealogi, cuba dulu 5 tahun pembangkang menguasai putera jaya, kalo tak baik rakyat kena tukar pada parti yang lain Asalkan Bukan Umno..
  • Engkusop Raja Mat · Top Commenter · SMK Seri Perak, Teluk Intan
    Rapuh ke tidak ke, jangan kau kontrol ROS tu. Beri kelulusan segera pendaftaran PR. Lagi cepat diluluskan lagi cepat umno/bn mampos.
  • Seligi Alpha · · Top Commenter · 844 subscribers
    ITU KATA KAU, JIB TOYA,,, JANJI PRU13 PASTIKAN BERSIH TAHULAH RAKYAT NAK MENGAJAR REJIM UMNO JAHANAM TU NANTI.......
    • Pemimpin Ummah · Works at Khalifah allah
      cukup sukar hendak lawan berhujah, kerana Imam Syafie berkata: “Aku mampu berhujah dengan 10 orang yang berilmu tetapi aku pasti kalah dengan seorang yang jahil, kerana orang yang jahil itu tidak pernah faham landasan ilmu”.
  • Abdul Rahman Mokhtar · Top Commenter · Uitm
    PM Najib, sejarah menentukan masa depan kita tetapi tidak memberi jaminan apa2. Berapa lama mereka boleh bertahan tidak siapa tahu kerana masa adalah subjective, mungkin besok atau lusa, mungkin tahun depan mungkin sepuluh tahun lagi atau mungkin selepas kita menghembus nafas terakhir. Sejarah telah menunjukan, dahulu parti UMNO, MCA, MIC bersatu dalam perikatan, setelah terasa kehangatan persaingan BN ditubuhkan. PAS turut serta untuk beberapa ketika. Sekarang BN sekali lagi menghadapi saingan yang lebeh sengit kerana pemikiran rakyat telah berubah. Kecanggihan zaman tidak di serapkan dalam BN dam UMNO dan rakan rakan kongsi. Maka kalau PM Najib nak kata PR lemah, itu adalah relative. Kerana UMNO/BN juga lemah. Kalau PR lemah UMNO/BN lagi lemah. Konklusinya, PR lebeh kuat dan memandangkan mereka baru maka mereka lebeh segar dengan idea idea baru yang telah berjaya ditunjukan dan dibuktikan keberkesanannya serta mendapat keyakinan rakyat. So, kita tidak perlu menuding jari atau mendabik dada siapa kuat siapa lemah. Let's PRU13 menetukan. tapi jangan cendekel. Let have fair game. Siapa tipu, berdosa, masuk neraka, INGAT itu.
  • Shamsuri Shamsuddin · · Top Commenter · Land Surveyor at Nakano Construction
    dasar BN adalah dasar membuncitkan perut masing masing.. khakkk... tuuuuiii
  • Noah Zig · Top Commenter · International Islamic University Malaysia
    Kalau pakatan dalam BN kuat kenapa hang sibuk suruh ahli UMNO/APCO berbaiah. Jangan nak sorok, sebenarnya perpecahan dalam UMNO/BN sgt dahsyat dalam UMNO/BN sekarang. Nak tahu lebih jelas lagi akan kekecohan dalam UMNO/BN tunggu bila senarai calon mereka dikeluarkan.
    • Ibrahim Jusoh · Top Commenter · Alor Setar
      Noah Zig. Saya setuju pendapat anda 100%. Ini memang sering berlaku. Tunggu dan lihat je apa yang akan berlaku nanti. Ianya bukan sahaja berlaku swapping antara komponen BN, tetapi akan berlaku perebutan pembahagian kerusi parlimen dan DUN seperti PRK Hulu Selangor dulu. UMNO hendak, MIC pun hendak. Desas desus pula UMNO hendakkan Parlimen Grik (majoriti pengundi Melayu )yang diberi kepada Gerakan yang mengakibatkan UMNO tumpas di Bukit Gantang.Di Kelantan dan Trengganu PAS tak perlu risau sangat kerana sesama UMNO dengan kem masing-masing akan berbalah sesama sendiri yang akan memberikan advantage kepada PAS dari undi protes. Ini satu trend dan yakinlah ianya akan berlaku pada setiap PRU.
  • Fitri Fit II · Top Commenter · Works at Ada kerja ada GAJi
    yg ko canang rapuh ni la paling ko takut najibbb...tiru sana...celup sini(jingga)...tau rapuh xrapuh pru13 nanti laksanakan tuntuta BERSIH...
  • Pakai Otak · Top Commenter · Dgn Kawan 2
    Asas PR bukan rapuh..Asas PR ialah rakyat. rakyat memeng dah muak dgn UMNo(BN) yg kononnya memiliki asas yg kukuh. Yg penting UMNO(BN) tewas..
    • Pakai Otak · Top Commenter · Dgn Kawan 2
      Najib rasanya hanya syok sendiri..dia tak sedar realiti sebenar politik Malaysia skrg. Itu akibatnya bila suka diampu oleh media arus perdana sehingga tak tahu keadaan sbnrnya... rakyat skrg dah menolak UMNO(BN) wahai najib..
    • Pakai Otak · Top Commenter · Dgn Kawan 2
      Tahu tak kenapa najib sering jaga tepi kain PR skrg sbbnya UMNO(BN) dah semakin rapuh..Lebih2 lagi isu rasuah Taib yg dah teruk dan tak boleh ditutup lagi...
  • Fakhruddin Faiz
    Uitm = medan kempen =. Terbaik pm
  • Muhammad Hafidz Abdullah · Top Commenter · Owner/ President at Kelab MHA
    BN juga pakatan yang rapuh tetapi disembunyikan oleh media-media pengampu kerana takut disenarihitamkan.
  • Akim Hanz · Top Commenter · Budak sekolah agama
    BN yg maha laknat!
  • Zulkiflinordin Pak Uda · Top Commenter · Works at Pesara Kerajaan
    najib kekadang becakap mcm bebudak.pembangkang bukan benci bn tapi benci dgn tingkah laku pemimpin umno bn yg kerjanya melahap duit negara/rakyat.yg nampak terlalu benci pd pembangkang adalah umno bn.dlm perhimpunan agung umno masing2 perwakilan becakap mcm nak perang dgn pembangkang! maki hamun berbuih2...racist lagi tapi najib kata semangat para anggota dilihat begitu tinggi dlm hadapi pilihanraya? tinggi dgn carutmarut hina maki mainan bibir para cukong2 umno...camtu punya cakapan bulih buat modal untuk nak menang? kirim salamlah......marhaen diluar sana bukan mcm rais cakap tntg org asal! org asal pun sekarang sudah buka mata...nak dikelentong apalagi.......
  • Hj Afandi Abdul Samad · Top Commenter · Sekolah menengah seri mahkota
    Hei PM ku yang lemah, ISTIHARKAN BUBAR PARLIMEN SEGERA.
    Kami dan seluruh rakyat tertunggu tunggu nak mengundi dan naikkan Pakatan Rakyat. Ajak debat takut, ajak diskusi takut, serba serbi takut...
    Statistik menunjukkan 86% rakyat Malaysia akan UNDI PR.
  • Mohd Nasir · Top Commenter
    Kalau Pakatan Rakyat rapuh, buat apa BN nak risaukan biarkan je ceramah politik dimana-mana dan jangan diganggu. PM kan ada kuasa untuk melansanakan pembangunan negara. PM cabarlah pemimpin Pakatan Rakyat mengadakan forum atau debat dan disiarkan secara lansung untuk rakyat menilai tahap kepimpinan kerajaan.... Ada berani ke?
    Tanya ND Lala betul ke PM kita berjiwa kecil? Pe+na+kut..
'Gagalnya perang melawan rasuah'

Jumlah aliran keluar wang haram yang besar di negara ini secara jelas menunjukkan kegagalan perang melawan rasuah di negara ini, kata anggota parlimen DAP Charles Santiago.

Dakwanya, kebanyakan pelarian modal berlaku melalui "pemindahan harga", antaranya melibatkan pengisytiharan nilai barangan yang salah kepada kastam dalam urusan import-eksport.

"Mereka hasilkan barang bernilai RM19, mereka isytihar RM3, dan mereka bayar cukai yang rendah," katanya sambil mendakwa "pegawai kastam tidak buat kerja".

Ditanya tindakan yang patut diambil Bank Negara, Charles berkata pihak itu tiada kehendak politik sama sekali untuk mengetengahkan isu itu.

"Selagi SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) tidak berminat menyelesaikannya, Malaysia akan terus gagal dalam perang melawan rasuah," katanya.




120 anggota PAS Bachok sertai Umno

Seramai 120 penyokong PAS di Kampung Beoh di Bachok mengumumkan mereka secara beramai-ramai keluar parti itu dan berhasrat menubuhkan cawangan baru Umno di kampung berkenaan, hari ini.

Borang penyertaan mereka diserahkan ketua kumpulan berkenaan Mohd Nor Jusoh, 54, kepada Ketua Umno Bahagian Bachok Datuk Dr Awang Adek Hussin dengan disaksikan hampir 300 penduduk setempat.

"Dulu, saya menyokong PAS 100 peratus kerana terpengaruh dengan dasar Islamnya tapi dukacita kerana PAS hanya menjadikan Islam sebagai slogan semata-mata," kata Mohd Nor kepada pemberita selepas menyerahkan borang berkenaan.

Beliau berkata penyertaannya dalam Umno kerana inginkan perubahan memandangkan PAS ternyata gagal melakukannya walaupun diberi peluang memerintah Kelantan hampir 22 tahun.

Mohd Nor berkata ramai lagi individu akan mengikuti jejak kumpulan itu.

Sementara itu, Awang Adek berkata permohonan mereka akan diproses segera bagi membolehkan mereka menubuhkan cawangan baru yang diberi nama cawangan Umno Redang.

Ia bakal menjadikan jumlah cawangan dalam bahagian itu 151 buah.

- Bernama


  • Yob Tualang Sekah · · Pengulas Tertinggi · 388 subscribers
    Sdr Mohd Nor... mengapa mengambil masa yg lama untok keluar dari PAS? Atau sedara telah mendapat gula gula? Kikiki..
  • Yang Reti Base · Pengulas Tertinggi
    Mung Mohd Nor sudah dibeli oleh setan dengan kesesatan. Orang macam mung memang tak layak bersama Parti Islam. Mung hanya layan bersama parti setan!
    • Md Shukri Aziz · Pengulas Tertinggi
      yg setan bukan UMNO tapi PAS yg telah di LIWAT berkali2 oleh DAP keparat..tiada satu isu pun yg dapat pAS menang kalau berlawan dgn DAP hingga lah ke tahap konsep negara islam pun di buang ..so sapa yang setan ?
    • Modem Bodben · Pengulas Tertinggi
      mung ni sapo? mun tak layak nak kecek org lain.. itu hak dialh..
    • Mohd Rosdi · Pengulas Tertinggi · Ilp ipoh
      puak2 ni tiada matlamat juang duduk bergelomang ngn taik .taik penipu,perasuah, perompak dan yg malang lagi bersama dgn pengkianat agama....cerah masuk golongan munafik....
    • Xyza Caution · Top Commenter
      kena teliti betul2...betul ke mereka tu ahli PAS...padahal dah lama dah duk sokong UMNO....saje je cari publisiti murahan camtu...
    • Hashim Hassan · Top Commenter · Works at Engineering, Consulting Firm
      UMNO apa kurang? lebih teruk adalah - bercakap tentang hudud hukum ALLAH...mempromosi jauh sekali, memahamkan rakyat jauh sekali - tapi memutarkan fakta dan menjadikan orang bersangka buruk dgn islam itulah kerjanya. waktu MCA kutuk hukum ALLAH apa UMNO/BN buat??? PAS bukan ikut telunjuk DAP, tp bertolak ansur - bukan bacul macam UMNO. di Kelantan kami teramat gumbiraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa di bawah PAS pimpinan TGNA.
    • Rashid Hussin · Top Commenter · Oxford University
      Md Shukri Aziz -masih ketinggalan, walaupun setan dok mengoda kena tabahkan hati bukan main lompat macam katak..yang melompat tu lah bapa segala setan/iblis..bangang
    • Raja Mohd Shahrim · Top Commenter · CEO at NFC
      Md Shukri Aziz
      Yelah sukri.. UMNO bukan setan tp BAPAK SETAN.. hehe
    • Danial Iskandar · Top Commenter · Hamba yg taat at Yang maha esa, pemilik segala rezeki
      "Dulu, saya menyokong PAS 100 peratus kerana terpengaruh dengan dasar Islamnya tapi dukacita kerana PAS hanya menjadikan Islam sebagai slogan semata-mata," kata Mohd Nor kepada pemberita selepas menyerahkan borang berkenaan.

      Alhamdulillah...sedaq jugak akhirnya..:)
    • Auzani Akramin Ahmad · · Top Commenter · Skudai, Johor, Malaysia
      Penyokong je pun..Bagi 100 sorang, bagi kain pelikat, pahtu ngaku la kami masuk UMNO..Ntah tahu ke dop sape Presiden PAS, macam di Kedah aritu..Kata ahli PAS seumur hidup, tanya sapa Presiden PAS, bagi jawapan tak betul..kekeke..Apatah lagi Awang Adek yang cadang dan pertahankan judi bola terima borang..Elok sangat la tu...kekeke..
    • Hamad Wan · Top Commenter · Works at Management
      Auzani Akramin Ahmad, masuk umno kerana duit atau masuk umno kerana umno dah buat islam 100%,jagn kamu di perbodohkan lagi dgn penipuan yg terang lagi bersuloh tu.
    • Soya Minum
      Md Shukri Aziz mu la setan lg mau tnyaka
    • Abdghani Ghani · Top Commenter · Padang Serai, Kedah, Malaysia
      Md Shukri Aziz ,,awak sokong geng tu masuk umno ,,awak pun sama sesat macam depa ,,,dah dok di jalan yg lurus pi pilih jalan untuk masuk ke tempat jahanan,,,tempat pembakaran manusia selepas awak kojol @ matii ii ii ,,bodoh se bodoh2 nya,,,rugi i i i i termasuk lah yg sekutu dengan nya a a a ,,,munkin tak pernah dengar tafsir al quran oleh ulamak ,,,, sebab tu jahil l l l
    • Auzani Akramin Ahmad · · Top Commenter · Skudai, Johor, Malaysia
      wakakaka..lawak tahap maharaja lawak mega tul la..UMNO buat Islam 100 %? ha ah la, UMNO buat Islam dengan halalkan judi bola, UMNO buat Islam dengan biar MCA buat forum hina hudud sedangkan UMNO tak pernah buat forum pun, UMNO buat Islam dengan cara zalimi kerajaan negeri Kelantan dengan menidakkan royalti petroleum..hahaha..Islam la sangat dengan buat haji, selesai sebelum nafar awal dan biar bini berjambul..hahaha
    • Hamad Wan · Top Commenter · Works at Management
      Auzani Akramin Ahmad ,betul2
    • Engkusop Raja Mat · Top Commenter · SMK Seri Perak, Teluk Intan
      Md Shukri Aziz Cubalah kau kemukakan pula theori yang mengatkan umno tu bukan setan jangan tuduh sebarangan saja. Phui....
    • Saidi Mohamad · Top Commenter
      Md Shukri Aziz anak didik fahaman umno yg sesat lagi menyesatkan
    • Abdghani Ghani · Top Commenter · Padang Serai, Kedah, Malaysia
      Engkusop Raja Mat saya rasa susah nak ada bukti ,,,hanya tau campur tangan aja ,,,pak turut lo o o o....tolong cari sat kat dalam kitab2 umno kot2 ada MD SHUKRI oi oi oi
    • Price Patrick Sumithiran · Top Commenter · SMK Tengku Ampuan Rahimah
      kalau PAS memerangi rasuah dan salahgunakuasa umnooo bukankah itu memperjuangkan nilai2 islam? apa ketua kumpulan tu merepek?
    • Rizal Razman · Works at Weststar Aviation Services Sdn Bhd
      hahahaha bodoh punya YRB. suka2 je cakap org yg dengan rela hati bertukar parti kena beli la kena sogok la.dah diorang dah celik mata dan celik hati dengan pemerintahan sekarang. so? PAS=parti angkatan setan. ambik ko!
    • Luk Man · Top Commenter
      bagus le...sudah ada kesedaran...dari..di tipu hidup2..oleh..puak2..hammmpas..tu..di cucuk hidung daaaapppp
    • Abdghani Ghani · Top Commenter · Padang Serai, Kedah, Malaysia
      Rizal Razman hollo kwn depa tu bukan celik mata @ hati tetapi mereka tu mata jadi buta,. nampak mcm celik ,,,...hati dah mati ,,,... sebenar nya yg seangkatan dengan UMNO tu lah syaitan n n n ,.,.,.hangpa semua ni sombong,.takbur ,,angkuh,, ,.,. penyokong tegar,,,.,..
    • Luk Man · Top Commenter
      APA..BODOH PUNYA...PUAK2..HAMMPAS..NI SUKA2..JE..DOK SETAN2..KAN ORANG...MEREKA NI HANYA ISLAM DI..MUKA ..HATI..BUSUK..MCM LONGKANG..SEBAB..DAH PELUK..MULUT LONGKANG..DAP..
    • Panglima Jowo · Top Commenter · Works at Pesara Kerajaan
      Mohd Nor Jusoh itu siapa?. Orang UMNO ke, orang atas pagar ke atau orang Pas yang berdaftar?. Kalau setakat nak cari makan purak2 keluar Pas lalu masuk UMNO, tak payahlah bohong2 buat dosa kering aja. Ahli Pas yang tulin tak munkin keluar parti beramai-ramai, sebab niat mereka berjuang bersama Pas demi untuk menegakkan kesucian Agama Islam diMalaysia ini. Biarlah sampah yang kotor keluar dgn sendirinya, biar rumah kita bersih dari najis dan kuman yang merbahaya.
    • Raja Rimba · · Top Commenter · Works at Self Employed (Business)
      Inilah contoh "ULAMA" dan UMARA yang saling berganding bahu - Ustaz Azhar Idrus bidas Masyitah http://bit.ly/uMCsGL
    • Luk Man · Top Commenter
      Panglima Jowo SAMA2..BERJUANG DENGAN..EKOR DAP..YG MENOLAK HUDUH...Biarlah sampah yang kotor MASUK dgn sendirinya, biar rumah kita KOTOR DENGANi najis dan kuman yang merbahaya..DALAM HAMMPAS.
    • Abdghani Ghani · Top Commenter · Padang Serai, Kedah, Malaysia
      Luk Man hang tak faham ka hukum hudud bukan untuk orang bukan islam ,,,
    • Luk Man · Top Commenter
      Abdghani Ghani ..KALAU..HAMMPPAS..FAHAM KENAPA..DALAM..BUKU..NEGARA KEBAJIKAAN..BUKU JINGGA..TAKDA..HUDUD..YG DI PERJUANGKAN..PATUTLE..RAMAI..YG KELUAR HAMMPAS..
    • Mohd Dzaky Bin Din · Top Commenter · SEK MEN KHIR JOHARI SG PETANI
      Md Shukri Aziz aku rasa mu yg setan.........sebabnya kalu dulu mu rasa PAS pejuangkn islam, knapa dulu mu x sokong PAS, masih dok caya AMPUNO lg.........mu ni mcam yahudi jgk la.....OOOOO....lupa kawe......meme pn mu ni diasuh oleh APCO......
    • Mahadi Daud · Top Commenter
      Md Shukri Aziz : Manusia akan lebih jahil dalam UMNO..., kenapa takut pada ISLAM.
    • Mahadi Daud · Top Commenter
      Hamad Wan : BETUL22222
    • Abdghani Ghani · Top Commenter · Padang Serai, Kedah, Malaysia
      Luk Man awak kena lah tanya TOK GURU HAJI HADI AWANG ,,mesti ada sebab nya,,,
    • Redtek Crewz · Kota Bharu
      Md Shukri Aziz UMNO ada perjuangkan islam??? hehehe org umno cakap pasal islam kelaka skit :D ... podah :D umno lagi la takut ngan MCA...x berani kata pe2 beb ... diam 100000000000 bahasa.. podeh geng2 penakut tu..kalo bersuara...soi lek sound sekali je...menangis PM kah kah kah..PM manja :D .. PM kita untuk semua...PM kita untuk semua ( balaci2 mca ) hahaha
    • Redtek Crewz · Kota Bharu
      Md Shukri Aziz ni xde modal...asyik2 DAP DAP DAP..takut erk umno ngan DAP ni hahahahahahahaha...modal sama je ko shuk...bajet pandai la kunun kah kah kah kah kah kah kah ..... kalo bab mengarut bagi je kat shuk ni...dia leh mengarut dari pagi sampai malam kah kah kah kah umno umno...mana penah geng2 umno macam ni...tu tanda takut la tu... :D da ade tv pun takut lagi ka??? kah kah kah
    • Abdghani Ghani · Top Commenter · Padang Serai, Kedah, Malaysia
      Redtek Crewz nama aja jantan ,,,rasa nya aw kot,,,,tak da pasal lain nak kata,,,.,.,.jika penyokong DAP tu mau juga kat islam,,,kira ok tu ,,,dok dalam pakatan...kot2 depa lebih baik drpd awak,/./,./
    • Luk Man · Top Commenter
      Abdghani Ghani... KELAKAR2,, awak kena lah tanya TOK GURU HAJI HADI AWANG ,,mesti ada sebab nya,,, SEBAB..DAP..TAK BAGI..BUAT..LANGKAH MAYAT DIA DULU...HAMMPAS..PENAKUT
    • Abdghani Ghani · Top Commenter · Padang Serai, Kedah, Malaysia
      Luk Man sikit pun tak kelakar ,,,lawak bodo ,,hang yg nak tau ,,, semua tu boleh berubah dengan izin allah taala ,,tunggu dan lihat ,,,akan tiba juga masanya hukum allah taala di malaysia ni,,..,.,
    • Nuar Shahrukh · University of Michigan
      Mohd Rosdi , Otak kamu memang dah disapu taik PR hinggakan tak tahu menilaikan antara kerajaan dan individu. Cuba kamu rujuk kepada Tok Guru kamu mengenai Dua Solat Jumaat dalam satu kariah di Terengganu. Bandingkan antara akidah dan mulut celupar penceramah PAS yg mengatakan perjuangan islam kau dgn mengata pada orang lain sedangkan perkara akidah orang2nya dianggap betul semuanya wlupun akidah mereka telah tersasar jauh. Adakah itu bukannya Munafik namanya. Masya Allah.
    • Joe Windmills · Top Commenter · Mara university or technology
      Md Shukri Aziz kaulah setan..
    • Pakai Otak · Top Commenter · Dgn Kawan 2
      BIASALAH TU..MUSIM HUJAN DEKAT2 PILIHANRAYA BYK LAH KATAK2 MELOMPAT. BILA DAH TAK HUJAN LAGI MELALAKLAH KATAK2 NI..KESIANNNN...HEHEHE
    • Che Intan Haque · Top Commenter · Universiti Kebangsaan Malaysia
      Md Shukri Aziz ko tinggalkan la parti yang terang2an berzina dgn chua soi lek. bangga la chua soi lek mengaku roman dgn pelacur. setidak2nya anwar dia belum dijatuh hukuman. dia buat tidak tu kerja dia dgn tuhan. nak roman pun buat la sorang2 jgn dok mengaku. bangang ke piang tahap 38.99.
    • Abdghani Ghani · Top Commenter · Padang Serai, Kedah, Malaysia
      Che Intan Haque ,,tahap bangang tu rendah lagi ,,100% senang kira,.,.,.,
    • Muhammad Sabri · Top Commenter · Works at Bisnes Sendiri
      Md Shukri Aziz nie satu lagi budak bodoh..bercakap..yg puak umno nie ada berani nk buat hukum hudud di malaysia?lagi la penakut halo kawan lebih baik lu tukar agama la..sbb lu dgn puak2 umno kesayangan lu nie takut nk terima hukum hudud kan so untuk apa m.gaku diri islam...lps tu tak malu nk ajak bersatu konon woiii tambi malu la sikit tak ada sapa nk bersatu dgn puak2 setan ko nie...kalu ada pun dgn puak perkasam la yg sudi kut..wkwkwkwkwk kesian puak2 umno nie ada hati nk bersatu dgn pas...malu la sikit tambi Md Shukri Aziz...jng lp bagi tahu kat kawan2 ko dr puak umno nie yg lain suruh diorng tukar agama sekali ye..tak pun tukar la parti..
    • Luk Man · Top Commenter
      Abdghani Ghani ....HAAA..INI LE KEJA2..HAMMPAS..TAU MENGHUKUM....ORANG LAIN SAHAJA...PAHALA..TU..HAK MEREKA..DAN DOSA..TU..BUAT ORANG LAIN..YG TAK SEPENDAPAT DENGAN MEREKA...IKUT LE..EKOR DAP...TU..HEE
    • Md Shukri Aziz · Top Commenter
      Mahadi Daud : macamana la kita nak sokong PAS , guan eng sound tiada hudud walau pun pakatan memerintah ..nik ajis lari menyorak mcm anak tikus..keh..kehh..kehh..pas2 buang pulak konsep negara islam ..tuhan pun dia kata samseng..keh..kehh..keh..tgk pulak isu gereja kat damansara , ada ka pas suruh hasan ali minta maaf atas serbuan itu? dah tu arak yg di rampas terpaksa pulak di pulangkan kembali atas tekanan ronnie liew..minta maaf la oii..pas bukan la parti utk org2 islam bernaung tetapi ada lah pengkhianat kpd org2 islam itu sendiri..keh..kehh..keh..
    • Razali Hamzah · Smdb cm yussof
      SEMUA ORANG ADA HAK UTK BERJAYA DAN SEHAT,SEHATKAN BADAN ANDA DENGAN MEMINUM KOPI HERBA YANG DIADUN DENGAN 7 JENIS HERBA HUTAN TERPILEH, PILEHLAH MINUMAN YANG HALAL LAGI TERBAIK UNTUK MENCUCI TUBUH BADAN DARIPADA SEBARANG PENYAKIT KRONIK,SAMBIL MENJANA PENDAPATAN SAMPINGAN..LAWATILAH www.kopiherba.com/SMART4U
    • Razali Hamzah · Smdb cm yussof
      Md Shukri Aziz SEMUA ORANG ADA HAK UTK BERJAYA DAN SEHAT,SEHATKAN BADAN ANDA DENGAN MEMINUM KOPI HERBA YANG DIADUN DENGAN 7 JENIS HERBA HUTAN TERPILEH, PILEHLAH MINUMAN YANG HALAL LAGI TERBAIK UNTUK MENCUCI TUBUH BADAN DARIPADA SEBARANG PENYAKIT KRONIK,SAMBIL MENJANA PENDAPATAN SAMPINGAN..LAWATILAH www.kopiherba.com/SMART4U
    • Razali Hamzah · Smdb cm yussof
      Modem Bodben SEMUA ORANG ADA HAK UTK BERJAYA DAN SEHAT,SEHATKAN BADAN ANDA DENGAN MEMINUM KOPI HERBA YANG DIADUN DENGAN 7 JENIS HERBA HUTAN TERPILEH, PILEHLAH MINUMAN YANG HALAL LAGI TERBAIK UNTUK MENCUCI TUBUH BADAN DARIPADA SEBARANG PENYAKIT KRONIK,SAMBIL MENJANA PENDAPATAN SAMPINGAN..LAWATILAH www.kopiherba.com/SMART4U
    • Abdghani Ghani · Top Commenter · Padang Serai, Kedah, Malaysia
      Mahadi Daud memang susah la berbicara dengan orang tak mau pada ,,,islam kulit ,,islam baka,,dan nama islam,,hakikat sebenar lebih teruk daripada kafir HARBI ,,,
    • Razali Hamzah · Smdb cm yussof
      Md Shukri Aziz UMNO DAH BUANG ISLAM 100% PUN TAK TAU LG KE ,MANA PERGI ISLAM HADHARI ?DULU HEBOH ISLAM HADHARI SANA SINI .PRESIDENT US PUN SOKONG ISLAM HADHARI TAJAAN UMNO SEKARANG DAH SENYAP .SALAM 1 MALAYSIA NAK JAWAB APA ?
    • Akim Hanz · Top Commenter · Budak sekolah agama
      Md Shukri Aziz mu pon seghupo setan!! umno tu sudah terang lagikan bersuluh iblis~
    • Mulut Celupar
      Panglima Jowo . agaknye..betol kut!
    • Jiwa Kacau · Top Commenter
      Md Shukri Aziz : kamu yg setan, lembu kamu, bodoh, dan siall.kamu Md Shukri mmng anak haram UMNO siallll dan kmu dajjal.. Poooorah
    • Jiwa Kacau · Top Commenter
      Md Shukri Aziz : mu babi UMNO siall...
    • Abdul Aziz Aziz · Top Commenter · Sek Men Sheikh Abdul Ghani
      nama jer Yang Reti Base...tapi ternyata mu sungguh bodoh...dan x reti bahase..kah kah kah kah...teruskanlah sokong org tua nyayuk mu tuh...dah tua2 pun masih nak bertanding lagi...dia nak jadi PM kot...jgn mimpilah....
    • Mohd Harmizi Bin Ariffin · Top Commenter · Works at Pan-West Malaysia
      Md Shukri Aziz aku sokong ko
    • Neo Comot · Top Commenter · Grown Pilot at Urgly iron sdn,bhd seremban
      Md Shukri Aziz setahu naku umno yg kene liwat kat mic ngan mca.....dua kali kene liwat tu bro.....klu bangang politik jgn ckp BODOH!!!!!
    • Datuk Sidang Shaari Abu · --
      Hai orang2 UMNO apa kata aku gelarkan 'Yang Reti Bahasa' adalah BAPAK SETAN.....setuju. Lepas ni kita dengarlah ramai lagi orang PAS masuk Umno.PAS dan PKR adalah anjing peliharaan DAP dan tuannya adalah Lim Kit Siang 9Orang M
    • Ambe Berispakabu · Smk pandan kuantan
      Md Shukri Aziz : kau ni lawak la...minat btul mende liwat ni kan...kalo kau diam org xtau kau ni bodo...kikiki
    • Noriman Saari · Top Commenter
      Md Shukri Aziz . umno x perjuang pun negara Islam. MCA kata Malaysia bukan negara Islam...mcm mana tu?
    • Lalang Lang · Politeknik kb
      jom kite istiqfar banyak2 dlu yer...jgn asyik gaduh je...
    • Mohd Harmizi Bin Ariffin · Top Commenter · Works at Pan-West Malaysia
      Noriman Saari bukan dap pun sama? mcm mana tu.
    • Mohd Fadzlan · Top Commenter · Smklandas,ikmb
      setakat nok mengaku penyokong PAS sejuta org boleh cari,takkan 120 orang je yang dapat.komang sangat UMNO ni...
    • نور سوزانا · Top Commenter
      Md Shukri Aziz ...pemimpin yg mencuri duit rakyat syurga haram utk mereka....
    • Faisal Kaiba · · Top Commenter · Works at Tidak ada kerja ni
      ini semua salah ANWAR TEMBERANG.....ttpi Nik Aziz sayang Anwar temberang ni......
    • Amani Qawiy
      Md Shukri Aziz · Pengulas Tertinggi
      yg setan bukan UMNO tapi PAS yg telah di LIWAT berkali2 oleh DAP keparat..tiada satu isu pun yg dapat pAS menang kalau berlawan dgn DAP hingga lah ke tahap konsep negara islam pun di buang ..so sapa yang setan ?

      jawapanya...

      jeng...
      jeng...
      jeng....

      umporno la bro...kahkahkah...
      dah terang lagi bersembunyi...kihkihkih...
    • Wan Iswan · Top Commenter · Works at SUK Kelantan
      masyaAllah jange la duk kato udoh ko dio...,dia wak g2 bersebab.,supo jgk umno masuk pas (pakatan) umno xdop duk maki2 pun..,igt Tuhan gak kto ni sesamo manusio...
    • Rosnizam Jonit · Spptd
      Md Shukri Aziz :agama islam ada kat satu dunia. kat malaysia ni org islam nak kawan dengan cina pun susah. kenapa sempit sangat minda budak ni..... mesti melayu jati sangat ni.
    • Yusoff Alias · · Top Commenter · Owner at Self Employed and Loving It!
      Md Shukri Aziz hang ni salah seorang melayu tapi bukan nya melayu islam. mangkok punya melayu macam kau
    • RO Dins · · Top Commenter · Works at Private Investigator
      Md Shukri Aziz nmpknya merasalah Awang Adik jadi MB dulu mrk yg masuk umporno ni lah x sokong dia skrg tentu menang dgn majoriti lebih 120.... senyum smpi ke telingalah dia... melepas lah Tok Pa..... akan cah ketinglah mrk ni....
    • Ismahaji Abu · Top Commenter
      Peduli le demo nak kluar PAS ko...x rugi pun...Islam tu dtg dlm keaddan dagang dan akan kembali dlm keadaan dagang..aku tetap dlm kumpulan yg dagang...walaupun x x ditakdirkan pegang tampuk pemerintahan kat Malaysia ni...
    • Adnan Hj Parlan · Top Commenter · Universiti Utara Malaysia
      Md Shukri Aziz :
      UMNO 1000 KALI LEBIH SETAN BESAR PADA PANDANGAN SAYA.
    • Nor Hasiah Sulaiman · Top Commenter · Abu bakar school
      Cuba tanya si Mohd Nor ni berapa RM dia dpt dari Awang adik beradik ni?Itu taktik lapok krn PRU 13 hampir tiba.Maka berb ondong-bondonglah ahli Pas masuk Umno... tp realitinya...?
    • Mohd Asraff Abdul Rahman · Top Commenter · Federal Institute of Technology
      Md Shukri Aziz woi barua...yg umno jd pecacai mci ngan mic tu apa kes?jgn bg fakta banggang bro...kalo lu nk banggang..lu banggang sorang2...bodo punya pecacai umno.
    • Ummu Abdullah · Top Commenter
      Md Shukri Aziz ~ Masuk UMNO tak pa, masa pangkah nanti paangkah PAS laaaa. Baru Bijak...................
    • Jutawan Pakir Pakir · Top Commenter · Union High School
      Mohd Rosdi ...dia kata pas hanya perjuang atas slogan saja...abih dia pegi masuk sana tu...lagi dasyat bukan aje pitih wang,ngan slogan2 depa telan masuk perut bodo.
  • Hapuskan Rasuah · Top Commenter
    ok gak dia masuk umngok... ada gak penyokong awang adek. tak ler si awang tu jalan sorang-orang masa nak serah borang percalonan... hehehe.
    • Raja Rimba · · Top Commenter · Works at Self Employed (Business)
      Inilah contoh "ULAMA" dan UMARA yang saling berganding bahu - Ustaz Azhar Idrus bidas Masyitah http://bit.ly/uMCsGL
    • Nurul Nadiya
      masuk jer ler... itu pun nak kecoh.
    • Razali Hamzah · Smdb cm yussof
      SEMUA ORANG ADA HAK UTK BERJAYA DAN SEHAT,SEHATKAN BADAN ANDA DENGAN MEMINUM KOPI HERBA YANG DIADUN DENGAN 7 JENIS HERBA HUTAN TERPILEH, PILEHLAH MINUMAN YANG HALAL LAGI TERBAIK UNTUK MENCUCI TUBUH BADAN DARIPADA SEBARANG PENYAKIT KRONIK,SAMBIL MENJANA PENDAPATAN SAMPINGAN..LAWATILAH www.kopiherba.com/SMART4U
  • Hamidun Mohd Noor · Top Commenter · CMA, Vallejo California
    Dimana logiknya alasan yang kamu berikan.Perbezaan diantara PAS dengan UMNO adalah PAS mahu melaksanakan hukum ISlLAM tapi UMNO menentangnya bukan mahu menambah baikanya....
    • Taguci Paradox · Top Commenter · Smk Sultan Abdullah
      KAHKAHKAH...ITU BKN PAS MASUK UMNO..! ITU UMNOGOK MASUK UMNO BODOH...
    • Modem Bodben · Top Commenter
      tahniah!! jemput ramai keluar pas
    • Udin Dien · Top Commenter · Pondok jer
      molek la tu takmau kat pas masuk amno serah borang kat bapak judi sukan bola sepak..koh koh
    • Danial Iskandar · Top Commenter · Hamba yg taat at Yang maha esa, pemilik segala rezeki
      "Dulu, saya menyokong PAS 100 peratus kerana terpengaruh dengan dasar Islamnya tapi dukacita kerana PAS hanya menjadikan Islam sebagai slogan semata-mata," kata Mohd Nor kepada pemberita selepas menyerahkan borang berkenaan.

      Alhamdulillah...sedaq jugak akhirnya..:)
    • Jff Justforfun · Top Commenter
      Termakan byk sgt gulai otak 1lembu kot........ kena la masuk 1UMNO.... diaorg yg masuk pun semuanya pejuang2 Islam yg nak perjuangkan 1agama dan 1bangsa. Kalau boleh tolong bagikan senarai nama2 pejuang yg masuk 1UMNO tu supaya nama mereka dikenang.....
    • Yusoff Chin · Works at Kerja sendiri jeeee
      hamidun ooi mung tok soh nok bui keliru org le..Pas pung same ngan umno tolak hudud gak..dahnak baut negara islam pulak..ni le sifat puak puak munafik bila kawan dengan DAP dan PKR lo lo tu tak jadi laksana hudud...baso..lidoh bewok..
    • Chichi Michi
      Modem Bodben .bodoh betul hang ni dok jilat umno dapat apa..
    • Razali Hamzah · Smdb cm yussof
      SEMUA ORANG ADA HAK UTK BERJAYA DAN SEHAT,SEHATKAN BADAN ANDA DENGAN MEMINUM KOPI HERBA YANG DIADUN DENGAN 7 JENIS HERBA HUTAN TERPILEH, PILEHLAH MINUMAN YANG HALAL LAGI TERBAIK UNTUK MENCUCI TUBUH BADAN DARIPADA SEBARANG PENYAKIT KRONIK,SAMBIL MENJANA PENDAPATAN SAMPINGAN..LAWATILAH www.kopiherba.com/SMART4U
    • Razali Hamzah · Smdb cm yussof
      Taguci Paradox SEMUA ORANG ADA HAK UTK BERJAYA DAN SEHAT,SEHATKAN BADAN ANDA DENGAN MEMINUM KOPI HERBA YANG DIADUN DENGAN 7 JENIS HERBA HUTAN TERPILEH, PILEHLAH MINUMAN YANG HALAL LAGI TERBAIK UNTUK MENCUCI TUBUH BADAN DARIPADA SEBARANG PENYAKIT KRONIK,SAMBIL MENJANA PENDAPATAN SAMPINGAN..LAWATILAH www.kopiherba.com/SMART4U
    • Razali Hamzah · Smdb cm yussof
      Modem Bodben SEMUA ORANG ADA HAK UTK BERJAYA DAN SEHAT,SEHATKAN BADAN ANDA DENGAN MEMINUM KOPI HERBA YANG DIADUN DENGAN 7 JENIS HERBA HUTAN TERPILEH, PILEHLAH MINUMAN YANG HALAL LAGI TERBAIK UNTUK MENCUCI TUBUH BADAN DARIPADA SEBARANG PENYAKIT KRONIK,SAMBIL MENJANA PENDAPATAN SAMPINGAN..LAWATILAH www.kopiherba.com/SMART4U
    • Modem Bodben · Top Commenter
      Chichi Michi muahh cici...hehehe,, u mmg cute la...

Tiada ulasan: