Khamis, 19 Ogos 2010

FIKIR GUNA ILMU AGAMA BERDASAR QURAN DAN HADIS.....KITA TAK BOLEH TONGKAT DUNIA

JANGAN TAKUT DENGAN BAYANG2..JIKA BENAR TAK PE...JIKA BETUL APA YANG DIAJAR...KITA BERDOSA MELARANGNYA...BAGAIMANA MAKSIAT KELILING PINGGANG KENA JUGA BUAT TINDAKAN TEGAS...JANGAN PILIH BULU BUAT TINDAKAN...ALLAH HUKUM DI AKHIRAT TAK PILIH BULU....JAHAT DIBALAS JAHAT...BAIK DIBALAS BAIK.....



NEGARA

Tindakan tegas terhadap masjid


MOHAMAD menyampaikan sumbangan kepada orang ramai pada Majlis Penyampaian Bantuan Ihya Ramadan di Paroi semalam.


SEREMBAN – Kerajaan Negeri Sembilan memberi amaran akan mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana pihak pengurusan masjid di negeri ini yang menggunakan masjid sebagai pentas melakukan aktiviti memecahbelahkan rakyat.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, setakat ini tiga masjid telah diberi amaran setelah dikenal pasti mengadakan program yang cenderung membuat dakyah yang boleh menggugat perpaduan kariahnya.

“Saya pernah beri amaran pertama sebelum ini supaya pihak pengurusan masjid terbabit menghentikan program sedemikian. Hari ini (semalam) saya beri amaran kedua,” katanya selepas Majlis Penyampaian Bantuan Ihya Ramadan Asnaf Fakir Miskin, Bantuan Tahunan Masjid dan Saguhati AJK Masjid 2010 Dewan Undangan Negeri (DUN) Paroi di Dewan Kompleks Belia dan Sukan Paroi di sini semalam.

Pada majlis tersebut, seramai 253 orang fakir miskin menerima sumbangan berjumlah RM75,900 manakala 20 buah masjid menerima bantuan dan saguhati berjumlah RM70,000.

Tiada ulasan: