Khamis, 22 Januari 2015

TAKDIR YANG KETIGA IALAH ...ALLAH BAGI KEBEBASAN MEMILIH...JIKA MEMILIH YANG JAHAT/YANG MAKSIAT...MAKA ITU KITA YANG PILIH...KITA TAK BOLEH KATA ITU ADA KEIZINAN ALLAH...












Tanya waktu solat, dengar bacaan al-Quran

Kuala Lumpur: “Ketika bercakap dengannya, saya sampaikan salam daripada beberapa pemimpin parti dan negara yang menghubungi saya. Saya nyatakan bahawa seluruh rakyat Malaysia sedang mendoakan untuk ayahanda.
“Ayahanda dalam wajah ceria menjawab, Alhamdulillah, moga kembali sihat," kata Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz dalam coretannya di laman Facebook malam ini.
Menurutnya, ayahnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam keadaan baik.
“Doktor berusaha memastikan ayahanda minum lebih banyak untuk menambah tenaga dan garam dalam tubuh yang agak menurun.
“Beliau acap kali sedar, mampu bertanya khabar. Setiap kali sedar beliau akan bertanya mengenai waktu solat dan minta diperdengarkan bacaan al-Quran oleh ahli keluarga dan beliau beberapa kali menegur bacaan yang silap,” katanya.
Nik Abduh berkata, ada tetamu yang hadir berpeluang berkomunikasi dengan ayahnya.
Sebelum ini akhbar melaporkan Nik Abdul Aziz dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM).
Pagi tadi, bekas Menteri Besar Kelantan itu bertambah baik apabila sedar sepenuhnya.
Beliau sempat menunaikan solat Subuh dan bersarapan dengan minum teh.
Artikel ini disiarkan pada : Khamis, 22 January 2015 @ 12:00 AM


Nik Aziz dalam keadaan baik

6 Sikap Wanita Yang Mampu Melukai Hati Seorang Lelaki ,Apa Sebenarnya Yang Lelaki Tidak Suka ???



Bukan hanya wanita sahaja yang mampu sakit hati dilakukan lelaki, lelaki juga mampu berasa sakit hati dengan sikap wanita. Adakalanya bila kita terlalu rapat dengan pasangan, kita sering melontarkan kata-kata dan gurauan yang mampu mengguris hati pasangan tanpa kita sedar. Akhirnya, pergaduhan akan terjadi. Oleh itu, ketahui 6 sikap wanita yang mampu melukai hati seorang lelaki yang disayangi...

1. Tidak Mengendahkan Dan Meninggalkan Pasangan

Jika anda sudah membuat janji dengan lelaki, jangan sesekali mungkiri janji tersebut. Jagalah perasaan dan hatinya dengan konsisten ketika bersama. Jangan sibuk dengan handphone. Dengarkan apa yang hendak dia sampaikan agar si dia berasa dihargai.

2. Gurauan Yang Menggangu

Jangan buat lawak tentang dirinya seperti cara dia berpakaian. Pada mulanya ianya boleh dianggap biasa tapi lama kelamaan pasti dia terasa hati. Ketahuilah wahai wanita, setiap apa yang anda katakan pasangan anda pasti akan ingat samada baik atau jahat....

3. Membandingkan

Sememangnya lelaki tidak suka dibandingkan dengan lelaki yang lain. Sekali pun dia adalah seorang penyabar, bila dibandingkan dengan seseorang pasti mampu melukakan hati. Fikir dahalu apa yang hendak katakan agar tidak merosakan perhubungan anda...

4. Jadikan Orang Suruhan

Jangan terlalu berharap dengan pasangan. Andai anda mampu lakukannya sendiri, terus lakukan. Jangan jadikan pasangan anda seperti mesin yang hanya menerima arahan. Cintai lelaki anda dan jangan jadikan mereka sebagai bodyguard...

5. Memintanya Berubah

Ini merupakan salah punca yang menyebabkan lelaki rasa sakit hati. Ketika anda memintanya supaya berubah, ini membuatkan pasangan anda merasa tidak dicintai dan tidak diterima. Andai ingin mengubah pasangan anda kearah kebaikan, anda haruslah menjadi contoh yang baik. Nescaya pasangan anda akan mengikut langkah anda....

6. Membicarakannya Di Hadapan Teman Anda

Lelaki agak sensitif bila mereka dibicarakan oleh kawan-kawan anda. Walaupun mereka kelihatan biasa, mereka sebenarnya kurang selesa dalam keadaan itu....



SUMBER : http://www.aminin.my


Mmg wajib brtaubat sbb mengatakan Allah mengizinkan perkara itu brlaku...bukan itu saja...malah wajib menuntut ilmu2 fardu ain...lgi2/lebih2 bab qadha n qadar@takdir..ni adalah sbhgian rukun iman...di ulang lgi takdir ni ada 3 jenis/macam/ketegori....sila rujuk mustika hdis jld 1...keluaran jbtan perdana menteri malaysia


Kuala Lumpur: Tindakan wanita berusia 20-an mempertahankan isu gadis K-pop seperti seorang ‘ustazah’ tidak bertauliah dikecam pengguna laman maya selepas dia menyifatkan apa yang berlaku adalah ketentuan Allah.
hmetro.com.my
Like ·
·

Status FB Remaja Wanita Bertudung Seronok Diraba Boyfriend


Kadang-kadang terfikir juga, walaupun usia masih muda takkan remaja-remaja sekarang tak boleh berfikir sesetengah status boleh menjatuhkan maruah mereka?

Sebabnya, sudah terlalu banyak status bodoh dan mengabaikan yang dikongsikan di laman sosial facebook namun ia nampaknya tidak memberi pelajaran kepada sebilangan orang untuk digunakan sebagai pengajaran.

Contohnya status di bawah, remaja terbabit banggah bercerita dia baru sahaja diraba oleh teman lelakinya dan bercadang untuk mengulanginya lagi kerana rasa seronok. Tak pedan dengan usia dan bertudung pulak tu.

Akibatnya, ramailah lelaki yang ambil kesempatan menjual minyak di akaun facebook remaja tersebut.


Dalam bahasa lain, lelaki jenis hidung belang dapat berasakan di tahap mana akhlak remaja perempuan ini, jadi masing-masing pun mencuba kot-kot boleh tumpang sekaki dapat barang free.

Nak salakan siapa? salahkan lelaki sepenuhnya pun tak boleh juga kalau dah yang perempuan awal-awal lagi dah bagi “hint tahap moral dirinya kan?

KONGSI KEPADA RAKAN

Manisnya Bibir Awek Saya...


Gambar ini diambil secara sukarela untuk tujuan berkongsi dengan rakan-rakan saya, sebenarnya ada banyak lagi gambar yang ingin saya sharekan, tetapi untuk sementara waktu ni, untuk panaskan badan dulu sajalah.



berciuman memang biasalah, tapi siapa yang sanggup nak berkongsi macam ni?
haha! cubalah sporting sikit! untuk babak yang selanjutnya, mestilah yang lebih dashyat kan!
KONGSI KEPADA RAKAN

Gadis Ini Dalam Ketakutan Gara-Gara Teman Lelakinya Upload Gambar Peribadi Di Internet!


Kadang-kadang malu juga melihat anak bangsa kita sendiri berperangai seperti ini..!!! Gara-gara kebodohan diri sendiri, seorang remaja perempuan berusia 15 tahun kini berada dalam ketakutan apabila gambar peribadinya telah tersebar dengan meluas di internet dipercayaai disebarkan oleh bekas teman lelakinya yang bangsat.

KONGSI KEPADA RAKAN

Kantoi !! Gadis Bertudung Rela Diramas Teman Lelaki Dalam Perpustakaan


Stomper J berasa jelik melihat sepasang kekasih beraksi ghairah di Jurong East Library semalam (18 Jan)

Di dalam foto yang dikirimnya, pasangan wanita yang bertudung itu dilihat sedang duduk dihadapan teman lelakinya. Keadaan menjadi bertambah jelik apabila tangan teman lelakinya menyusup masuk ke dalam baju untuk meraba.

Menurut beliau lagi teman lelaki tersebut terus 'mengurut' pasangannya tanpa mempedulikan persekitaran di sekeliling.


KONGSI KEPADA RAKAN

(3 Foto) Fesyen pelik Lut sinar, seksi di karpet merah #AJL29


Seperti biasa, penampilan selebriti di karpet merah sesuatu majlis anugerah dalam dunia hiburan pasti menjadi perhatian ramai dan untuk Anugerah Juara Lagu ke 28 (AJL 28) malam ini ianya tidak terkecuali.

Mengambil tempat di perkarangan Stadium Putra Bukit Jalil, barisan finalis Anugerah Juara Lagu ke 28 tampil bergaya di karpet ungu kali ini sejajar dengan tema Game On yang menjadi mantra majlis berprestij itu malam ini.


 Bukan sahaja finalis AJL 28 yang boleh kita lihat, rakan rakan artis dari pelbagai bidang juga hadir memberikan sokongan mereka kepada majlis ini dan juga barisan penyanyi dan komposer yang diraikan malam ini.


KONGSI KEPADA RAKAN

2 Gambar Gadis Melayu Selfie Tak Senonoh Dengan Status Dahaga Kasih Sayang



Sejak akhir-akhir ini ramai dikalangan kita terutamanya golongan wanita yang upload dan keluarkan status bodoh dalam facebook. Apa yang peliknya bila gambar tersebut menjadi viral mula wanita berkenaan mengamuk bagai nak gila.

Adakalanya nak marah pun ada perkara remeh temeh pun diupdate dalam facebook contohnya rindu la kat my hubby. Tak ke bangang rindu kat hubby pun nak bagitahu dalam facebook dah rindu mesej la dia bukan bagirahu dalam facebook 

samada juga dengan gambar dibawah umur baru setahun jagung dah dahaga kasih sayang kesian mungkin ibu bapanya kurang berikan kasih sayang padanya 


KONGSI KEPADA RAKAN

Trend Selfie Buah Dada Gadis Bertudung Semakin Kronik


BAGI makhluk bergelar lelaki, sebaik terpandang seorang gadis yang mengenakan hijab atau tudung labuh maka secara automatis apa yang terlintas di fikiran adalah ‘gadis tersebut pasti seorang yang menjaga akhlak serta mengikut tuntutan agama.’
Bagaimanapun pada masa kini, pemakaian tudung nampaknya telah diselarikan dengan fesyen mengikut aliran zaman.
Lihat saja di pusat beli-belah misalnya, anda pasti dapat menyaksikan fesyen bertudung berwarna-warni, ada yang tinggi melilit seperti turban dan sesetengahnya, ada juga macam dah nak terlondeh.
Apa pun tak salah berfesyen dalam pemakaian tudung, asalkan menutup aurat dengan sempurna.
Itu baru cakap pasal kesempurnaan aurat melalui tudung yang belum tentu tertunai kalau mengikut arus fesyen.. belum disentuh lagi bab pakaian ketat dan sebagainya walaupun kepala molek tertutup rapi.
Bagaimanapun kalau dilihat gambar di bawah, kami percaya perkataan tudung kepala itu sendiri membuatkan anda malu nak menyebutnya.
Apakah jenis manusia begini agaknya, tidakkah sedar mereka sedang ‘kow-kow’ punya menghina agama sendiri!!
Jangan terkejut ya, lihatlah gambar di bawah, apa yang anda fikirkan sekarang?



 
Sungguh memalukan!
Malah bagai trend pula, semakin ramai gadis bertudung di Malaysia menunjukkan belang akhlaknya yang sebenar akhir-akhir ini.
Nampaknya manusia munafiq pada zaman sekarang turut berada dalam banyak jasad perempuan yang dilihat seolah-olah ‘tahu agama’.
Paling malang, manusia yang tahu hukum menutup aurat ini sendiri yang menghina tudung yang diwajibkan agamanya.


Mana perginya perempuan Melayu Islam yang manis bertudung serta terjamin akhlaknya.. - MYNEWSHUB.CC
KONGSI KEPADA RAKAN

Tiada ulasan: