Khamis, 22 Januari 2015

INSAFLAH SAPE KITA....AMBIK IKTIBAR






3:00PM - 22 Jan 2015

'Peranan Razak dalam isu Scorpene disiasat'


Kes Suara Rakyat Malaysia (Suaram) terhadap syarikat kapal tentera laut Perancis DCNS berhubung dakwaan sogokan RM7.3 bilion dalam rundingan pembelian kapal selam Scorpene dengan Malaysia masih diteruskan, kata bekas pengarahnya Cynthia Gabriel.

Katanya, beliau masih berminat meneruskan kes yang difailkan NGO hak asasi manusia itu ketika bawah pentadbirannya sebelum ini.

Gabriel (kanan) berkata, sepanjang pengetahuannya, Suaram yang memfailkan kes di Paris pada 2011, tidak melupakannya begitu sahaja.

Katanya, mahkamah cuba mengesahkan sama ada penganalisis politik Abdul Razak Baginda, yang dilepaskan daripada perbicaraan kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu, bertindak atas kapasiti rasmi untuk Kementerian Pertahanan.

Setakat ini, katanya, Abdul Razak yang kini dipercayai tinggal di United Kingdom, dikatakan “rakan dan sekutu rapat” timbalan perdana menteri ketika itu Datuk Seri Najib Razak.




Isteri Artis Berpelukan Dengan Lelaki Lain?
By editor-2 January 22, 2015 : 9:16 am
bc5
Di dalam gambar yang tersiar, Bunga Cinta Lestari dilihat beraksi dalam pelukan beberapa teman lelaki sambil memegang ‘teh O keras’ dan sebatang rokok di celah jari.
Bagaimanapun, dipercayai Asyraf ada bersama-sama isterinya ketika gambar-gambar itu dirakamkan merujuk kepada sebahagian kecil wajahnya yang turut terakam di dalam gambar-gambar tersebut.
Untuk rekod, Asyraf Sinclair mengahwini Bunga Cinta Lestari pada 8 November 2008 di Masjid Al Bina, Jakarta.
Pasangan ini kemudiaannya dikurniakan seorang cahaya mata, Noah, pada 22 September tahun lalu dan kini berumur baru setahun tiga bulan.

Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan tarikh sebenar gambar-gambar tersebut dirakamkan.
“Tidak dapat dipastikan bila gambar ini diambil, tapi jika ianya gambar terbaru BCL (Bunga Cinta Lestari), maka apalah nasib Noah Sinclair yang baru berusia 1 tahun 3 bulan ya?,” kata pemilik blog OhBulan.
Namun, digambar tersebut jelas tertera masa gambar-gambar tersebut dirakamkan iaitu sekitar jam 1.51 pagi, mungkin di Indonesia atau mana-mana negara di dalam dunia ini.
Selain itu, Bunga Cinta Lestari juga pernah menimbulkan kontroversi apabila gambar-gambarnya yang berbikini seksi dan hanya berbaju tidur yang nipis sambil bersiar-siar di Bali tersebar di internet pada Ogos 2009, setahun selepas diijabkabulkan dengan Asyraf.
Persoalannya, apakah komen Asyraf mengenai sikap dan penampilan isterinya itu?
Meskipun Asyraf turut berada di parti itu, apakah tidak wujud sekelumit pun rasa cemburu, tidak puas hati, sedih atau kecewa apabila isteri sendiri ‘beraksi’ sebegitu di depan lensa bersama-sama teman yang bukan muhrim?
Bagaimanapun, penulis berharap dan berdoa agar Asyraf bijak mengawal keadaan dan sikap isterinya serta memberikan teguran yang sewajarnya kepada ibu Noah tersebut.
Bukan untuk ‘menjaga tepi kain orang’ atau terlibat dengan masalah rumahtangga orang, penulis rasa sayang sangat sekiranya Asyraf dan Bunga Cinta Lestari mensia-siakan keindahan ciptaan Tuhan seolah-olah ‘hidup menongkat langit’.
Semoga kita semua, Asyraf dan keluarganya mendapat hidayah dari Allah dan kita sama-sama doakan agar saudara-saudara seagama kita yang lain menjadi lebih beriman dan bertambah baik tahun hadapan berbanding tahun 2011 ini.
Sama-samalah kita berubah demi satu kehidupan yang lebih diredhai Allah SWT.
sensasiblog2015
Tanggung derita, peha bekas ratu cantik reput
  • Tanggung derita, peha bekas ratu cantik reput
1 / 1
SAO PAULO - BRAZIL. Bekas ratu cantik dari Brazil terpaksa bertarung nyawa dan menanggung derita sepanjang hayat hanya kerana untuk kelihatan cantik.

Andressa Urach, 27, mengakui apa yang berlaku telah mengubah hidupnya, sekaligus memberikan pengajaran paling pahit untuk dikenang sepanjang masa.

“Saya ketagihan pembedahan plastik.

Pada masa itu, saya hanya mahu orang lain memandang saya dengan penuh rasa cemburu,” katanya seperti yang dipetik menerusi Mail.Online.

Menurut Urach, keinginan yang begitu tinggi untuk mencantikkan lagi pehanya membuatkan dia mengambil keputusan untuk menjalankan rawatan kaedah menyuntik pehanya dengan (filler) bahan kimia, hidrogel dan polymethylmetacrylate (PMMA).

Namun bentuk peha yang diidamkan tidak kesampaian apabila doktor mengesahkan bahan kimia yang disuntik ke dalam paha mula mereputkan tisu kulitnya. “Rawatan kecantikan yang dijalankan mula mereput dan memakan tisu peha saya.
Gadis dirogol, tinggal tepi jalan
  • Sekadar gambar hiasan Sekadar gambar hiasan
1 / 1
KUALA TERENGGANU - Tindakan berani seorang remaja perempuan berjumpa dengan kenalan lelaki yang hanya dikenali melalui telefon berakhir detik hitam apabila dia dirogol, dalam kejadian Ahad lalu.

Bagaimanapun, mangsa berusia 14 tahun itu bernasib baik apabila diselamatkan seorang lelaki yang menjumpainya ketika dia ditinggalkan di tepi jalan di Merchang, Marang oleh suspek.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner Wan Abd Aziz Wan Hamzah berkata, lebih kurang jam 6.30 petang di Kampung Gong Tok Nasek, mangsa didatangi seorang lelaki yang hanya dikenali melalui telefon dan gadis itu bersetuju mengikut lelaki terbabit.

“Lelaki berkenaan membawa mangsa ke sebuah rumah dan telah menyerahkan mangsa kepada seorang lagi lelaki tidak dikenali yang sedia menunggu di rumah itu.

“Lelaki kedua itu setuju untuk menghantar mangsa pulang, namun dia hanya meninggalkan mangsa di tepi jalan dan mangsa mendakwa tidak mengetahui lokasi tersebut,” katanya.

Wan Abd Aziz berkata, dalam keadaan terpinga-pinga, mangsa terserempak dengan seorang lagi lelaki tidak dikenali, sebelum dibawa ke sebuah rumah di Merchang, Marang dan ditinggalkan di dalam rumah tersebut bersendirian.

“Beberapa minit kemudian, datang tiga lagi lelaki tidak dikenali dan dipercayai salah seorang daripada mereka merupakan tuan rumah,” katanya.

Jelasnya, mangsa yang ditinggalkan di dalam salah sebuah bilik di rumah itu kemudian dihampiri salah seorang daripada mereka, sebelum memaksa mangsa melakukan hubungan seks.

“Namun, mangsa cuba melawan, menyebabkan suspek bertindak lebih kasar dengan mengambil sebilah pisau dan mengacukan ke lehernya sebelum merogol mangsa.

“Selepas dirogol, mangsa dibawa keluar dari rumah itu oleh suspek dan ditinggalkan di tepi jalan di lokasi yang agak sunyi,” katanya.

Bagaimanapun, mangsa bernasib baik apabila terserempak dengan seorang lelaki ketika sedang berjalan kaki untuk pulang ke rumahnya.

“Lelaki itu membawa mangsa pulang ke rumahnya terlebih dahulu untuk diberi makan kerana keadaannya yang begitu letih dan tidak bermaya.

“Beberapa jam kemudian, barulah mangsa dihantar pulang oleh bapa saudara lelaki tersebut,” katanya.

Di rumah, selepas menceritakan kejadian itu kepada keluarganya, mangsa dibawa ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), untuk rawatan.

Keputusan perubatan mengesahkan mangsa dirogol dan suspek masih diburu untuk siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.

Kanak-kanak 2 tahun maut dilanggar ayah

KUALA TERENGGANU 20 Jan. - Seorang kanak-kanak perempuan berusia dua tahun maut selepas dilanggar secara tidak sengaja oleh bapanya dalam kejadian di sebuah taman perumahan di Tok Dor, Jerteh, semalam.

Ruslina Puteri Batrisyia Rusli
Dalam kejadian kira-kira pukul 10.15 malam itu, mangsa, Ruslina Puteri Batrisyia, anak ketiga daripada empat beradik yang cedera parah di kepala meninggal dunia di Hospital Daerah Besut.
Semasa kejadian, bapa kanak-kanak itu, Rusli Ibrahim, 47, dikatakan memindahkan kereta miliknya yang diletakkan di luar pagar ke dalam garaj kediaman rumah teres setingkat itu.
Ketua Polis Daerah Besut, Supritendan Khaled Che Lah berkata, Rusli menyedari kejadian itu apabila merasakan telah terlanggar sesuatu ketika mengundurkan keretanya ke dalam garaj.
"Pengadu bergegas keluar dan mendapati telah terlanggar anak perempuannya.
“Pengadu bersama-sama isteri dan jiran membawa mangsa ke Hospital Daerah Besut untuk rawatan, setelah sampai di hospital, pegawai perubatan bertugas mengesahkan mangsa telah meninggal dunia," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.
Menurut Khaled, siasatan awal mendapati lokasi kejadian merupakan garaj hadapan rumah pengadu.


Dulu Pondan Cun, Kini Pendakwah Terkenal..

Foto Hiasan

Wajah Cikgu Erin ketika bergelar mak nyah. Sanggup berhabis ribuan ringgit untuk kekal cantik.

PERNAH dihina sejak kecil hanya kerana memiliki naluri wanita mendorong Mohd Khairiri Mohamad Ramli memilih untuk meneruskan kehidupan dalam dunia mak nyah.

Lebih malang, dia pernah diperdagangkan sebagai pekerja seks oleh teman lelakinya selama enam tahun.

Namun, itulah kisah hidupnya selama hampir 18 tahun lalu. Kini bergelar guru, Khairiri mengisi masanya dengan aktiviti kemasyarakatan. Hasrat hatinya cuma satu, iaitu menjadi daie untuk menarik golongan mak nyah kembali ke pangkal jalan.

Bagi Khariri, perubahan yang dilakukan memerlukan kekuatan dalaman dan motivasi yang kuat.

"Apa yang penting kita perlu mempunyai niat untuk berubah. Pedulikan kata-kata orang kerana yang penting Allah tahu niat kita untuk berubah," katanya kepada mStar Online di Sekolah Kampung Idaman, Pelabuhan Klang baru-baru ini. 

Wajah Erin ketika bergelar mak nyah. Dia sanggup berhabis ribuan ringgit semata-mata untuk kekal cantik.

Mengakui punca utama terjebak dalam budaya songsang ini kerana ceteknya pendidikan agama serta kesempitan hidup, dia bagaimanapun tidak mahu ianya terus membelenggu dirinya, sebaliknya bangkit untuk membawa perubahan.

"Saya tidak mahu salahkan sesiapa. Namun saya akui apabila sudah ke universiti rakan sebaya turut mempengaruhi kita untuk lebih mengenali dunia mak nyah ini.

"Di sana saya mula berjinak-jinak dan mengambil suntikan hormon dalam usaha merealisasikan impian menjadi wanita yang cantik dan bersaing dengan rakan-rakan mak nyah yang lain," katanya mengimbas semula kisah silamnya itu.

Selepas beberapa kali dikecewakan oleh 'teman lelaki' yang sering mengambil kesempatan sebagai pemuas nafsu, Khairi atau lebih mesra dengan panggilan Erin akhirnya nekad untuk meninggalkan kehidupannya yang penuh dengan kemaksiatan itu.

"Sebenarnya pernah tiga empat kali saya cuba keluar daripada dunia mak nyah, namun kerana tak sanggup ubah penampilan diri dan potong rambut, saya kembali semula ke lorong.

"Akhirnya saya nekad untuk berubah sebab saya fikir sampai bila nak jadi begini. Saya hendak pengakhiran hidup yang baik. Saya mula fikir soal kematian dan saya hendak mati dalam keadaan yang bersih dan tidak mencurigakan," katanya.
Cikgu Erin bersama-sama dengan anak muridnya. Dia disayangi pelajar kerana sikap ramahnya.

Selepas berhijrah anak kelahiran Chemor, Perak ini mengakui bukan mudah kerana dia masih lagi berhadapan dengan rakan-rakan yang cuba mempengaruhi supaya kembali ke dunia mak nyah.

"Saya harap perubahan kali terakhir ini akan kekal sampai bila-bila. Saya kini lebih menumpukan kepada usaha kepada kerja-kerja amal. Cita-cita saya untuk menjadi daie mendekati golongan mak nyah ini supaya dapat menarik mereka keluar daripada amalan songsang tersebut.

"Saya juga ada membuka Persatuan Kebajikan Darul Modahish. Di sini saya bertindak sebagai perunding kepada pelajar yang tidak pergi ke sekolah agama dan mereka yang mempunyai masalah keluarga. Di sini mereka diajar mengenai ilmu fardhu Ain dan kelas mengaji al-Quran," katanya yang hanya mengenakan bayaran serendah RM10.
Khairiri Mohamad Ramli (baju tajaan butik Najib) bersama dengan Hamidi.

Selepas berhijrah ke hidup yang lebih berpijak di bumi nyata, anak kelahiran Chemor, Perak ini mengakui ia bukan sesuatu yang mudah kerana dia masih lagi berhadapan dengan rakan-rakan yang cuba mempengaruhi supaya kembali ke dunia mak nyah.

"Saya harap perubahan kali terakhir ini akan kekal. Saya kini lebih menumpukan kepada usaha amal, seiring cita-cita saya untuk menjadi daie bagi mendekati golongan mak nyah supaya dapat menarik mereka keluar daripada amalan songsang.

"Saya juga ada membuka Persatuan Kebajikan Darul Modahish. Di sini saya bertindak sebagai perunding kepada pelajar yang ke sekolah agama dan dari keluarga bermasalah.

"Mereka akan diajar ilmu fardhu ain dan kelas mengaji al-Quran," katanya yang mengenakan bayaran serendah RM10 sahaja.

Kegigihan Khairiri mendapat perhatian Guru Besar SK Kampung Idaman, Pelabuhan Klang, Hamidi Shariff apabila beliau bertindak untuk tidak mendiskriminasikan golongan transgender, walaupun terkejut ketika kali pertama bertemu Khairiri.

"Saya pernah tanya dia (Khairiri) sama ada dia ini perempuan atau lelaki. Kalau lelaki saya mahu dia berpakaian seperti seorang lelaki," katanya yang terkejut apabila Khairiri memakai baju kebaya pada majlis menyambut kedatangannya sebagai Pengetua SK Kampung Idaman yang baharu pada 2010.

Hamidi berkata, dia sering menasihatkan guru-guru di sekolah tersebut agar melayan dia seperti seorang lelaki dan menyimpan hasrat untuk melihat Khairiri mendirikan rumah tangga bagi melengkapkan hidupnya.

"Di sekolah ini tidak ada seorang pun guru yang kena marah. Saya lebih suka mendengar dan memberi nasihat, itulah pendekatan yang saya gunakan kepada semua guru-guru di sini," katanya kepada mStar Online di pejabatnya baru-baru ini.

Bagaimanapun, beliau mengakui ada cakap-cakap belakang yang mengatakan saya meberi 'muka' kepada Khairiri apabila saya beri peluang kepada dia mencuba bidang teater dan kesenian yang diminatinya.

"Kata-kata itu tidak benar, kerana semua guru boleh buat apa sahaja aktiviti yang mereka minat. Saya tidak pernah menghalang. Yang penting, pelajarnya tidak terabai. Dia pun sering membuat kelas tambahan percuma kepada pelajar-pelajar yang tidak ketinggalan," katanya.

CCTV Terpasang Di Tempat Mencuba 

Baju Pasar Raya Terbongkar


  Nasib malang menimpa kaum wanita yang membeli bra di shopping mall di Negara ini setelah didapati banyak di kalangan fitting room di Negara ini telahpun dipasang dengan kamera oleh orang yang tidak bertanggungjawab.

Gambar menunjukkan wanita yang sedang mencuba bra warna ungu yang cukup seksi dengan corak yang menawan hati kaum lelaki untuk memuaskan nafsu skodeng mereka yang semulajadi.
Cuba bayangkan bahawa setiap hari ada berapa ramai orang mangsa yang terkena bawah kamera ini? Janji ada pihak yang untung sebenarnya!
KONGSI KEPADA RAKAN

Laman Web Vietnam Sebarkan 

Gambar Mangsa QZ8501 Yang Tidak 

Didedahkan Oleh SAR (11 Gambar)


Beberapa gambar yang tidak didedahkan kepada umum semasa misi SAR dijalankan terhadap Air Asia QZ8501 telah tersebar di salah sebuah laman web di Vietnam. Pelbagai reaksi mengejutkan yang diberikan oleh pembaca laman tersebut.

Antara gambar yang disebarkan di laman tersebut :-












sumber 1m3dia.com

Tiada ulasan: