Rabu, 28 Januari 2015

JANGAN KITA TAAT MEMBABI BUTA....JANGAN KITA BODEK MEMBABI BUTA SERTA JANGAN MEMILIH PEMIMPIN DAN MENGUNDI MEMBABI BUTA ...SERTA JANGAN SAYANG MEMBABI BUTA...NANTI AKHIRAT KITA JADI SUSAH




 Sirul tak dapat apa pun, kata ibu
Posted on Tuesday, January 27 @ 21:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol





Keluara koperal Sirul Azhar Umar yang dijatuhi hukuman mati kerana membunuh Altanyuta Shaariibuu menganggap bekas polis itu “dianiaya".

Ibunya Piah Samat, 74, berkata, ini kerana beliau hanya menjalankan tugas sebagai anggota polis, lapor Harakahdaily.

"Tak tahulah, hanya tuhan yang tahu hati makcik, makcik hanya berdoa kepada Allah minta dia selamat," beliau dipetik sebagai berkata.

“Lepas sembahyang makcik berdoa, ingat pada yang Satu (Allah), nak minta tolong pada siapa lagi,” beliau dipetik sebagai berkata dengan nada sebak.

Akhbar web PAS itu melaporkan Piah sebagai berkata demikian ketika menerima lawatan Ketua Penerangan PAS Datuk Mahfuz Omar di kediamannya di Bukit Gantang semalam.

Harakahdaily juga melaporkan Piah sebagai berkata, sejak gambar anak keempat daripada lapan adik beradik itu didedah, penduduk kampung sekitarnya datang memberi sokongan.

“Tapi ada juga yang kata macam-macam, ada yang kata dia kena bayar sedangkan dia tak dapat apa pun hingga makcik jadi malu nak jumpa orang,” katanya sambil menitis air mata, lapor Harakahdaily




Internet ‘High Speed’ Katanya, Tapi Bagai ‘Kencing Tak Lawas’!


1742

SEKADAR indah khabar dari rupa, hari ini kami nak bercerita pasal Unifi.
Anda mesti mengenali Unifi bukan? Kalau kurang jelas, ia adalah teknologi fiber optic yang memberikan pengguna kelajuan internet berkelajuan tinggi.
Apa pun, kami nak bagi tahu perasaan teramat bosan dengan perkhidmatan Unifi yang boleh dikategorikan bagai ‘kencing tak lawas’.
Mana taknya, sejak dari minggu lepas lagi line internet di ofis kami asyik terputus dan menunjukkan kadar ‘Ping’ yang tinggi mencecah 2000 ms, istilah IT yang menunjukkan internet tidak mendapat penyambungan yang kuat.
tadaaa2
Hari ini pula sejak pagi tadi lagi, status sama sahaja dipaparkan sejak berjam-jam.
Panas beb!
Rasa hendak dihempaskan saja router dan moderm tu, tapi tak pasal-pasal kena bayar ganti rugi pula nanti. Jadi alternatifnya, seperti biasa kami pun buatlah laporan kepada pihak Unifi.
“Tekan 1 untuk bahasa Inggeris, tekan 2 untuk bahasa Melayu ….”
Itulah ayat yang biasa digunakan oleh operator apabila anda menghubungi talian bebas Tol TM yang memakan masa sehingga dua puluh minit, itu pun belum tentu berpeluang berkomunikasi dengan manusia, setakat mendengar rakaman mesin bercakap tak habis-habis.
Kemudian, ketika nombor talian bebas tol TM berjaya dihubungi, operator pun menyambut panggilan dengan nada suara baik sekali.
“Encik, memang dari sini, saya lihat kadar connection tidak menentu. Technician kami akan datang dalam tempoh 24 jam,” jawab petugas perkhidmatan pelanggan.
Nasib baik, layanan diberikan operator TM agak memuaskan walaupun hati tengah ‘panas’ waktu dapat bercakap dengan beliau.
Maka pada pukul 4.30 petang tadi, datanglah kakitangan teknikal Unifi ke pejabat kami untuk membuat kerja-kerja baik pulih.
Tapi tak lama selepas mereka beredar… internet kembali menjadi ‘kencing tidak lawas’!!!
Haih, apa sudah jadi dengan teknologi Fiber Optic yang kononnya menjanjikan kadar kelajuan internet tinggi sangat tuu?
Router dah tukar, moderm juga dah tukar.. tetapi line Internet hingga sekarang masih tak stabil.
Photo0022-650x487
Kepada TM, pihak anda perlulah membuat sesuatu, sebabnya dalam iklan komersial anda, gebang sana sini bukan main lagi… Internet berkelajuan tinggi katanya tapi service korang ni memang sangat-sangat teruk.
Maaf ya tapi boleh dikatakan kadar connection Unifi lebih teruk daripada beberapa pesaing anda, bukan kami suka hati hendak kondem TM tapi pihak atasan silalah lakukan sesuatu.
Kami warga kerja Mynewshub ingin meminta maaf sekiranya artikel ini menyinggung mana-mana pihak terlibat.
Apa pun, boleh dikatakan hari ini kadar berita di sini tidaklah sebegitu ‘produktif’ disebabkan Internet ‘kencing tak lawas’ dan lebih teruk lagi, tak pasal-pasal penulis terpaksa balik lewat sebab nak masukkan satu-satu story memakan masa saaaangat lama!
-MYNEWSHUB.CC
Oleh: hzqahmd ‘hilang cool’


Cerita 5 Pelajar Yang Kehilangan Dara Semasa Bersama BF Mereka

Written By canang on Selasa, 27 Januari 2015 | 1/27/2015 08:35:00 PTG

KUALA LUMPUR: Mengaibkan apabila semakin ramai remaja perempuan beragama Islam di negara ini kehilangan dara pada usia muda.

Lebih membimbangkan, segelintir mereka berbangga dengan status itu dan beranggapan remaja yang masih dara sebagai kelompok ketinggalan zaman.
Hasil temu bual Metro Ahad dengan sekumpulan remaja yang pernah terjerumus dalam pelbagai gejala sosial juga mendapati, ada remaja yang kini berusia 15 tahun memberitahu kali pertama mereka melakukan hubungan seks ketika berusia 10 tahun.
Ada juga yang mengaku seawal usia lapan tahun, mereka mula merokok, minum arak dan mengambil dadah jenis syabu.

MIRA, 15, dari Johor
“PERTAMA kali saya melakukan hubungan seks ketika di tahun 5. Pasangan saya ialah teman lelaki saya ketika itu. Masa itu saya tak tahu apa-apa tetapi ia berlaku sekali saja. Masuk tingkatan satu, saya lakukan sekali lagi bersama teman lelaki juga.
Sejak itu, seminggu dua atau tiga kali saya buat. Ketika tingkatan tiga, saya mula bertukar pasangan. Pernah saya buat dengan dua lelaki sekali gus.
Apabila sudah kerap, saya jadi ketagih. Jika dulu teman lelaki tolong puaskan tetapi bila dia tiada, saya cari orang lain, termasuk juga yang baru sehari kenal.

Rumah dan hotel antara tempat saya memuaskan nafsu dan seingat saya, pernah 20 lelaki menjadi pasangan saya pada satu masa. Bila ketagih, saya cari lelaki yang ada masa lapang. Jika tidak, saya ke bandar bersama rakan, cari lelaki yang boleh jadi mangsa.
Malah, saya buat jadual untuk aktiviti ini. Pagi ke sekolah dan petang saya lakukan aktiviti merosakkan ini. Sabtu dan Ahad saya khaskan untuk teman lelaki, manakala Selasa dan Rabu untuk lelaki lain. Khamis dan Jumaat pula dengan rakan dan ada juga dengan lelaki lain.
Cuma Isnin saya berehat di rumah kerana tidak mahu aktiviti saya diketahui keluarga. Kebanyakan pasangan saya berusia 20 tahun ke atas dan bekerja. Jika saya lakukan hubungan seks bersama rakan sekolah, pasti kegiatan saya mudah terbongkar.
Di kalangan kira-kira 20 kawan perempuan saya, saya percaya 17 sudah tiada dara. Ini satu kebanggaan buat kami.
Siapa yang masih ada dara akan kami kutuk dan pulaukan. Ada juga sebelum ini masih dara tetapi selepas dipengaruhi, mereka terjebak dan turut menggadaikan tubuh.
Bagi yang enggan lakukan seks, kami pulaukan dan hasut mereka melakukan seks dengan mana-mana lelaki. Saya berani kata situasi ini seperti satu trend di kalangan kami, malah sesiapa yang berkawan dengan mat rempit dipandang hebat.
Sikap cabar-mencabar ini menyebabkan ramai remaja rosak akhlak, tidak kira lelaki atau perempuan. Remaja lelaki juga ramai yang tiada teruna kerana mudah dapat ‘awek’ seperti saya.
Saya kini ketagih, malah sehari pernah buat sampai lima kali bersama lima lelaki berasingan. Kali terakhir sebelum PMR pada Oktober lalu dan kini saya masih cuba bertahan. Semuanya berpunca daripada pergaulan bebas saya bersama rakan.”

NANI, 16, dari Kuala Lumpur
“SAYA mula mengenali seks tahun lalu apabila menjadi mangsa kerakusan teman lelaki ketika saya tinggal bersamanya selama tiga hari selepas keluar rumah. Sejak itu, saya mula ketagih seks.
Apabila ketagih datang, saya melakukan onani untuk memuaskan diri sendiri, sama ada di tandas sekolah atau rumah. Ada ketika saya tak mampu tahan sehingga menawarkan diri kepada lelaki, tetapi bukan rakan sekolah.
Sekurang-kurangnya, sekali sehari saya melakukan seks. Ada lelaki yang saya kenal dua ke tiga minggu, terus saya ajak lakukan seks.


Malah pernah saya pelawa SEOrang lelaki bangsa lain yang saya baru kenal beberapa minit. Sukar untuk memuaskan ketagihan saya. Malah saya pernah melakukan seks bersama lima lelaki, namun masih tidak puas.
Apabila ketagih, saya hubungi mana-mana lelaki yang saya kenal dan ajak mereka lakukan seks. Biasanya rumah atau hotel murah menjadi lokasi pilihan saya untuk melampias nafsu. Pernah juga saya lakukan seks di tepi tasik pada waktu tengah hari kerana tidak mampu tahan gelora nafsu.

Saya cuba bertahan daripada melakukan perbuatan terkutuk ini, namun tidak mampu. Perkara ini masih berterusan dan kali terakhir saya melakukannya dua minggu lalu.”

ANIS, 15, dari Negeri Sembilan
“SAYA mula terbabit dengan rokok, arak dan dadah sejak darjah dua. Semuanya kerana pengaruh mat rempit. Melalui mereka juga, saya mula kenal syabu. Selain itu, saya kerap keluar bandar ikut mereka dan mengikuti perlumbaan haram. Selepas menang, kami minum arak beramai-ramai dan bila mabuk, kami melakukan seks.
Siang saya sekolah seperti biasa dan petang saya keluar. Saya pernah bekerja di kedai makan dengan gaji RM60 sehari. Duit ini saya beli syabu yang dibekalkan teman lelaki dan apabila sudah kena, saya tidak tidur dua ke tiga hari.
Pernah saya tidak tidur lebih sebulan angkara syabu. Dalam tempoh itu saya bekerja di kedai makan ini dari petang sampai jam 3 atau 4 pagi setiap hari. Dapat duit, saya ‘enjoy’ dan ‘make up’ (mencantikkan) motosikal.

Ramai rakan sebaya saya boleh dikatakan tiada dara. Bagi kami, dara tidak penting lagi, yang penting seronok dan gembira. Sesiapa yang ada dara akan diperlekehkan.”

SARAH, 15, dari Selangor
“TIADA istilah ‘suci’ atau masih dara di kalangan saya dan rakan. Malah, kami mengutuk rakan yang tiada teman lelaki dan masih dara. Apa salahnya kalau saya dan rakan mahu berseronok dan melakukan hubungan seks ketika masih muda?
Di sekolah sekitar Klang, saya sering melakukan hubungan seks bersama rakan lelaki, terutama di kalangan pelajar tingkatan empat dan lima. Pada mulanya saya tidak berani, tapi perasaan itu hilang semata-mata tidak mahu dikutuk rakan.
Saya anak sulung daripada empat adik beradik. Saya tidak suka dipanggil budak perawan di kalangan rakan.

Ketika di tingkatan dua, saya berkenalan dengan SEOrang pelajar lelaki tingkatan empat. Bersamanya, saya mula berjinak-jinak dengan seks. Saya kerap melihat video klip lucah dalam telefon bimbit rakan.
Kali pertama saya dan teman lelaki lakukan hubungan seks di sebuah stor di sekolah. Akibat ketagihan, kami kerap lakukan hingga di luar sekolah, sama ada di rumah atau hotel murah. Dalam pada itu, saya juga mula berasa bangga dan rakan pula tidak lagi boleh memperkecilkan saya.
Namun tanpa disedari, saya tersilap langkah terlanjur dengan teman lelaki. Selepas setahun berkenalan, saya disahkan mengandung. Kini saya bergelar ibu. Tidak sangka jadi begini, daripada seronok bertukar menjadi mimpi ngeri buat saya.”

NIZA, 16, dari Pahang
“SEBAGAI bukti cinta kepada kekasih, saya serahkan kesucian (dara) saya kepadanya. Kami menjalin hubungan sejak dua tahun lalu ketika di tingkatan dua dan kerap melakukan hubungan seks jika berpeluang bersama.
Kami terlanjur ketika baru saling mengenali selama dua hari. Ketika itu dia berusia 19 tahun dan bekerja. Mulanya memang saya takut melakukannya, tapi dia mendesak dan menyatakan dia sayangkan saya.
Akhirnya saya tewas dengan pujukan dan sanggup menyerahkan tubuh. Sejak itu saya mula seronok ketika bersamanya.

Apabila tamat waktu sekolah, dia datang ambil saya. Ketika itu, jika ada ruang dan peluang, kami melakukan hubungan seks, tidak kira di mana. Pernah kami lakukannya di kawasan ladang dan semak di kawasan kampung saya (perkampungan Felda sekitar Kuantan, Pahang).
Selepas lama bersama, saya disahkan mengandung pertengahan tahun ini. Saya tidak menyesal menyerahkan tubuh kepadanya, walaupun sekarang kami sudah lama tidak berhubung.KLIK SINI

Sumber

 Lumpuh gara-gara semut
Posted on Wednesday, January 28 @ 02:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol





TANJUNG TOKONG - Berpunca digigit seekor semut, seorang lelaki berusia 43 tahun lumpuh. Abdul Wahab Mydin berkata, sekelip mata dia memegang status orang kurang upaya (OKU).

Menurutnya, pada tahun lalu, dia digigit semut yang lebih dikenali dengan nama semut selangor.

“Semut itu menggigit bahagian belakang betis, dan kebetulan pula saya mempunyai sakit kencing manis.

“Selepas digigit, saya letak salap, dan tidak sangka ia mendatangkan kesan lebih teruk,” katanya ketika ditemui Sinar Harian.

Isterinya, Rosliza Ramli, 42 berkata, bisa yang mungkin sekecil cucukan jarum akhirnya bertukar menjadi lebih buruk.

“Selepas beberapa hari, keadaan kulit suami saya bergelembung, seperti melepuh terkena minyak panas.

“Kemudian ia pecah dan setelah itu kulit tertanggal dan keluar warna putih dari kaki, rupanya bahagian isi dalam kaki sudah seperti dimakan, dan warna putih itu ialah isi kaki,” katanya.

Kemudiannya Abdul Wahab dibawa ke Hospital Pulau Pinang untuk dirawat.

Dalam tempoh setahun saja, dia dibedah enam kali untuk mengubati kecederaan yang datang secara tiba-tiba itu.

Dia tidak menafikan terpaksa menanggung sakit yang tidak dapat digambar dengan kata-kata sehingga tulang belakangnya menerima kesan.

“Disebabkan pembedahan yang berterusan, tulang belakang saya juga lemah, dan disebabkan itulah saya lumpuh.

“Kini saya tidak boleh duduk terlalu lama dan hanya terbaring sahaja,” katanya.

Bapa kepada 10 anak ini juga tidak lagi mampu bekerja sejak setahun yang lalu, sementara isterinya juga terpaksa menjaganya di rumah sahaja.

Rosliza berkata, mereka mempunyai enam anak yang masih belajar dan masing-masing perlu ditanggung yuran pengajian.

“Anak saya yang berada di kolej terpaksa berhenti belajar kerana kami tidak lagi membayar yurannya, kami sekeluarga hanya menerima bantuan dari Pusat Urus Zakat (PUZ),” katanya.

Bagi yang ingin membantu keluarga ini boleh menghubungi Rosliza atau Abdul Wahab menerusi talian 012-4845137 atau 014-2539914.


Kantoi: Projek Bangi Care Sumbangan Adun PAS Bangi Mengaku Projek Kerajaan BN
Posted on Tuesday, January 27 @ 19:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo





Edisi Puteri Umno Baling kantoi menipu... Projek Bangi Care sumbangan Adun PAS Bangi mengaku projek Kerajaan Barisan Nasional.

TAHNIAH!!KERAJAAN BN!!

1. Rumah pasang siap yg sedang dalam pembinaan untuk Mangsa Banjir.

2. Menggunakan teknologi "Galvanised Insulation Form".

3. Kalis bunyi, tahan gegaran, kalis haba dalam tempoh tertentu & tahan pada suhu kebakaran yang tinggi sehingga 82 jam.

4.Saiz 24' x34'. Mempunyai 3 bilik tidur, bilik air, ruang tamu & dapur

5. Bernilai RM48,000 & diberikan PERCUMA oleh KERAJAAN BARISAN NASIONAL kepada Rakyat yang menjadi Mangsa Banjir.

6. PEMUDA UMNO berkerjasama dengan UNIT AMAL PAS dalam membantu memasang Rumah tersebut.
*
UMNO & PAS boleh bersatu & WAJIB Bersatu.
Sekadar bertanya - Ke mana DAP PKR & PASMA? Tak bantu?


Inilah perangai buruk yang sukar nak di kikis dari sebilangan besar ahli-ahli UMNO terutamanya yang baru nak berjinak-jinak dengan politik contohnya Puteri UMNO.

Sanggup buat kerja menipu dengan harapan rakyat tidak tahu kerana lupa yang kini kita hidup di alaf baru informasi di hujung jari dan bukan lagi bergantung harap 100% dari media kepunyaan dan kawalan UMNO/BN.

Projek rumah Bangi Care ini sumbangan ADUN Bangi merangkap Timbalan Speaker Dewang Undangan Selangor YB Mohd Shafie Ngah untuk rakyat Kuala Nal, Kuala Krai, Kelantan.

Satu sen pun tidak dikeluarkan maupun disumbang oleh Kerajaan Barisan Nasional .. kakitangan sukarelawan yang membantu mendirikan rumah-rumah ini seorang pun tidak ada yang berdarah dan berjiwa UMNO.

Sampai begitu sekali tergamnak dan sanggup buat kerja menipu demi propaganda nak naikkan imej parti dimata rakyat.

Sebab itu rakyat akan bertanya .. kalau perkara yang jelas dan terang berderang ini sanggup Puteri UMNO Baling menipu tidak dapat bayangkan perkara yang sama-samar dan kelabu asap.

Akhirnya tujuan nak membantu parti akhirnya menyumbang kepada bertambah kuat ketidak kepercayaan kepada UMNO. .. Betul-betul bikin malu kompenilah!!!!

omakkau!!


 Banjir: Bangi Care bina 6 rumah sehari
Posted on Tuesday, January 27 @ 18:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan





KUALA LUMPUR: Penduduk Kampung Nal Kuala Krai yang dilanda banjir besar tempoh hari akan menduduki rumah pasang siap yang diusahakan oleh Pejabat Adun Bangi dengan kerjasama Bangi Care serta Jabatan Amal Malaysia Kawasan Serdang dalam masa terdekat.

Sebanyak enam buah rumah berjaya didirikan dalam tempoh sehari oleh 15 anggota Unit Amal bersama lebih 10 ahli PAS kawasan serta penduduk di kampung terbabit.

Menurut Komander Amal Serdang, Shehdi Hazrik, kerja-kerja pemasangan rumah berkenaan bermula pada 25 Januari lalu dan dilakukan sawal jam 9.00 pagi sehinggalah jam 9.00 malam.

"Sebahagian anggota Amal Kawasan Serdang pula telah dikerahkan untuk membantu sukarelawan membersihkan rumah-rumah mangsa di Dabong," katanya kepada Harakahdaily.

Sejumlah RM90,000 sumbangan daripada pelbagai pihak termasuk cawangan-cawangan PAS Kawasan Serdang, Pasti Dewan Pemuda Serdang, Dewan Muslimat Serdang serta badan-badan NGO telah diterima oleh Bangi Care bagi mendirikan 6 unit rumah semi D berkeluasan 10 x 25 seunit itu.

Rumah tersebut telah diberikan kepada mangsa banjir yang terdiri daripada warga emas dan keluarga yang baru menerima kelahiran pada hari ini.

Perasmian dan penyerahan kunci disempurnakan oleh Exco Perumahan dan Tempatan Kerajaan Negeri Kelantan mewakili Menteri Besar Kelantan, Datuk Abdul Fatah Mahmood.

Turut bersama ialah Adun Bangi, Shafie Ngah serta Nazir Masjid Hasanah Bandar Baru Bangi, Mohd Napiah Sahrani selaku penyumbang terbesar iaitu sebanyak RM40,000.

Dianggarkan kos bernilai RM2.7 juta diperlukan bagi menempatkan kediaman ini di Kampung Kuala Nal, sebuah rumah berkeluasan 700 kaki persegi yang menempatkan tiga bilik tidur, ruang tamu, dapur dan bilik air berharga RM48,000 seunit.

Sumber: Harakahdaily


Pemimpin-pemimpin yang bermasalah besar, mangsanya rakyat
Posted on Tuesday, January 27 @ 20:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu



Pemuda UMNO meminta peperangan siber di antara puak Dr Mahathir dan Daim yang berlawanan dengan puak Najib perlu diselesaikan dengan baik. Begitulah kata Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaludin. Beliau membuat kenyataan selepas mesyuarat Pergerakan Pemuda itu di PWTC semalam. Apa pun kenyataan Ketua Pemuda itu hanya satu ‘poitical statement’ yang simplistik yang tidak boleh membawa apa-apa ‘consequence’ yang positif. Pemuda masih berpolitiking seperti biasa sahaja dan elok diabaikan sahaja.

Sekarang perang proxi yang sudah sampai ketahap menelanjangkan lawan. Masing-masing mempunyai saham dalam melakukan keburukan yang sedang dialami oleh negara sekarang. Semuanya itu tinggal dalam rumah kaca. Apabila salah seorang membaling batu kepada rumah kaca rakan lamanya maka rakan lamanya itu juga boleh membaling kaca kerumah mereka juga.

Yang ‘interesting’ nya mereka yang menjadi pengikut atau ‘foot soldiers’ kepada masing-masing pemimpin itu. Mereka ini pula yang lebih hebat menari dengan gendang paluan kedua-dua belah pihak. Justeru seperti yang blog ini selalu sebutkan masalah yang dihadapi negara kita sekarang bukannya masalah dari rakyat asalnya. Masalah dan belahnya parti itu adalah oleh kerana pemimpin-pemimpin ini. Yang terasa miangnya ialah pengikut dan rakyat serta politik negara itu sekali.

Bagaimana puak Najib hendak mengkritik Mahathir atau Daim dengan betul kerana puak Najib itu sendiri merupakan puak yang sedang leka dan lalai dan terus menerus melakukan apa yang tidak disukai rakyat sekarang ini. Dia sebaliknya juga bagai mana puak Mahathir dan Daim pula hendak mengkritik Najib secara ‘credible’ kerana puak ini merupakan puak yang telah membina budaya ‘material’ yang sedang menguasai jiwa dan pemikiran ahli-ahli politik dan pemimpin negara kita sekarang ini?

Tidak ada pemimpin yang tidak berniaga dan berlumba-lumba dengan rakyat. Hasilnya berbagai-bagai cara dilakukan untuk memudahkan pemimpin-pemimpin menjadi kaya raya dengan menggunakan kuasa ditangan mereka. Jika sebelum menjadi pemimpin besar dan berkuasa besar mereka masih sibuk menghadapi ‘litigations’ kerana kegagalan perniagaan, mereka menjadi kaya raya setelah mendapat pangkat dalam kerajaan negara kita.

Sekarang mereka menghadapi tuduhan dan persepsi buruk dengan kekayaan dan perniagaan besar mereka dalam sedang berkelahi dalam usia yang sudah begitu lanjut yang sepatutnya berada dalam ketenangan dalam persaraan. Kita tidaklah kisah dengan pergaduhan mereka tetapi dengan pergaduhan ini kita telah dapat meyakinkan diri kita yang salah laku yang dituduh mereka lakukan semasa berkuasa dahulu semakin hari semakin jelas kerana ada pihak yang berani tampil untuk memberikan keterangan jika dipanggil bagi menyempurnakan penyiasatan.

Yang terlibat dalam pergaduhan ini adalah mereka yang besar-besar bernama dan bergelar. Yang bergelar Tun pun ada, Tan Sri pun ada dan ramai yang datuk-datuk dan nama panggilan yang lain yang semuanya besar-besar belaka.

Dalam situasi ini kita melihat yang berkawan semalam hari ini menjadi musuh dan yang telah bermusuh begitu lama kini sudah menjadi kawan. Masing-masing mempunyai rahsia yang mereka tahu tentang mereka yang berlawanan itu.

Mereka ini jugalah yang bercakap tentang perjuangan untuk Melayu dan kumpulan ini jugalah yang bercakap tentang keresahan terhadap keadaan negara pada hari ini. Mereka jugalah yang bercakap tentang keunggulan kepimpinan tetapi mereka jugalah yang memulakan keadaan ini. Yang lebih menarik lagi kumpulan ini jugalah yang bersuara mahu membetulkan keadaan negara sedang mereka adalah penyumbang kepada keadaan buruk negara sekarang ini.

Dalam keadaan sekarang, Ketua Pemuda nampaknya serba salah dan tidak mahu mengambil ketegasan yang jelas dalam isu ini. Elok Pemuda melihat dari sudut kenapa perkara ini boleh berlaku. Baik dari pihak Daim mahupun Najib masing-masing mempunyai alasan untuk mengkritik pihak yang lain kerana masing-masing mempunyai saham yang membuatkan pertengkaran sekarang ini berlaku.

Pemuda sepatutnya setia kepada UMNO dan bukannya kepada individu dan cuba bermain dengan membawa sentimen perpaduan yang tidak mungkin akan wujud di antara kedua-dua belah pihak ini. Selain tidak mempercayai di antara satu pihak dengan pihak yang lain tetap akan wujud dan tidak mungkin kendur kerana kedua-dua belah pihak tahu dan maklum tentang perkara yang dilakukan oleh pihak yang lain itu.

Keadaan sekarang sudah menjadi seperti perkelahian budak-budak atau kanak-kanak sekolah. Ia seolah-olah memberikan andaian yang ‘kau dulu apa kurangnya, pandai-pandai hendak mengkritik aku’. Perkelahian ini tidak disebabkan oleh kepentingan negara dan rakyat.

Tidak ada apa-apa keuntungan untuk orang ramai dalam perkelahian ini. Hanya jika boleh dianggap yang baik timbul, ialah ia telah mengiyakan yang pandangan banyak pihak yang mereka dari kedua-dua belah pihak ini telah melakukan perkara yang setidak-tidaknya tidak bermoral bagi keperluan negara dan rakyat telah mereka lakukan.

Jika ia tidak dilakukan tidak mungkin keadaan seperti ini akan berlaku. Masing-masing hidup da;lam rumah kaca dan mana-mana pihak pun tidak boleh membaling batu terhadap rumah kaca yang lain. Itu sebabnya keadaan negara sekarang menjadi kalut bukannya oleh kerana rakyat tetapi oleh kerana pemimpin dan cara pemulihannya ialah dengan melakukan ‘dismantling’ terhadap sistem yang ada dan lakukan pemulihan dengan memulakan negara baru seperti yang selalu blog ini sarankan. Keadaan sekarang sudah menjadi begitu kalut dan tidak boleh diperbaiki dengan memberikan pembetulan satu masalah satu lepas satu.

Kita tidak boleh hanya bergantung kepada ubat tahan sakit kerana kesemua anggota tubuh kita sedang sakit. Kita mesti mencari jalan untuk menghilangkan penyakit, bukannya setakat menghilangkan sakit yang terlalu banyak itu. Kalau kita merasa sakit kepala selalu dan sakit tengkok setiap waktu, ia tidak boleh diselesaikan atau diubati dengan memakan panadol sahaja. Ia hanya menghilangkan sakit buat seketika. Mungkin penyakit yang dihidapi seseorang itu ialah penyakit darah tinggi. Darah tinggi inilah yang perlu diubati dan bukannya menghilangkan sakit di kepala atau pun di tengkok.

Negara perlukan ‘overhauling’. Orang yang bergaduh tidak boleh mendamaikan keadaan. Ada orang lain yang mungkin boleh membentuk kedamaian ini. Jika pihak yang bergaduh ini hendak di yakini untuk menyelesaikan keadaan negara ia tidak mungkin boleh tercapai sampai bila-bila. Baik dari puak ini mahupun dari puak itu, kedamaian tidak boleh diperolehi jika tanggungjawab itu diberikan kepada mana-mana satu pihak.

Negara memerlukan banyak lagi masalah yang hendak diselesaikan dan diberikan perhatian. Ia bukan setakat masalah dua pihak yang berkelahi ini. Kita ada masalah yang lebih besar seperti untuk menyelesaikan masalah asas penubuhah negara kita seperti isu Persekutaun Malaysia yang melibatkan negeri-negeri Sabah dan Sarawak yang kian hari kian meruncing.

Sabah dan Sarawak memerlukan perhatian sebagai negeri-negeri yang ‘equal partners’ dengan Persekutuan Tanah Melayu (Semenanjung). Perjanjian Persekutuan Malaysia ini ditandatangani oleh 4 pihak (termasuk Singapura) pada tahun 1963 dahulu. Perjanjian itu bukannya ditandatangani oleh 14 negeri-negeri dalam Persekutuan ini. Jika masing-masing pemimpin dari peringkat persekutuan ini menumpukan kepada perkelahian untuk menegakkan benang basah masing-masing, bilakan masalah yang lebih besar untuk masa depan Persekutuan kita ini akan dapat diselesaikan?

Jika pemimpin utama sentiasa berada diluar negara bagaimana beliau hendak memberikan tumpuan kepada keperluan rakyat dan negara. Bagaimana hendak mencari formula untuk menjadikan Persekutuan ini lebih jitu kewujudannya dan mengurangkan rasa tidak puas hati di antara wilayah-wilayah dan persekutuan ini? Najib bukan seorang sahaja Perdana Menteri dalam dunia ini ramai, tetapi PM-PM negara lain tidak pula terbang seantero dunia ini setiap minggu dan bulan.

Kita abaikan sahaja mereka yang bergaduh ini terutamanya mereka yang menganggotai Dewan Legislatif negara. Ahli-ahli Dewan Legislatif negara perlu melakukan perkara yang boleh menyelesaikan isu-isu negara yang bertimbun-timbun dengan kadar yang segera. Mereka (ahli-ahli Legislatif) sebenarnya adalah rakyat kerana mereka mewakili rakyat dalam Dewan Tertinggi Legislatif itu. Mereka ini dipertanggungjawabkan untuk melihat negara kita keluar dari kemelut yang tidak ada penghujungnya sekarang ini. Masing-masing perlu menghentikan ‘politicking’ yang menjahanamkan negara. Jangan dibiarkan sekumpulan kecil manusia yang tamak dan haloba ini menentukan masa depan negara kita.

Perlu diingat kita tidak mempunyai tempat atau negara lain untuk tinggal. Di mana bumi dipijak di situ langit dijunjung. Mereka yang telah menjadikan keluarga mereka kaya raya boleh mencari bumi lain untuk dipijak dan menjunjung langit ditempat dan wilayah yang lain.

Apa pun Najib perlu bersara dahulu, kalau boleh dalam kadar yang segera. Itu dahulu.

sumber
 




Sayu..!! Luahan Paling Menyayat Diana Rafar Setelah Fail Penceraian Dari Zamarul Hisham

Umum mengetahui artis Diana Rafar telahpun menfailkan penceraian dari suaminya pelakon Zamarul Hisham.

Setelah berita tersebut tersebar, Diana Rafar ada memuatnaik gambar kata-kata seperti luahan hatinya di laman sosial Instagram.

Antara ayatnya berbunyi:

"If Allah has Taken From You That Which You Could've Never Imagined Losing, He Will Give You Could've Never Imagined Owning"





Namun ramai juga peminat yang memberi semangat kepada pasangan ini agar tidak berpisah dan terus bersama.




Video Seks Tun Daim Keluar? Skandal Rasuah Tun Daim Popular di TV3? Daim & Mahathir VS Najib Razak!


daim
Video Seks Tun Daim Keluar? Skandal Rasuah Tun Daim Tun Daim Popular di TV3? Daim & Mahathir VS Najib Razak! : Tiba-tiba Tun Daim Zainuddin diberikan laporan yang cukup meluas di slot berita media arus perdana milik Media Prima? Ini sudah terbalik?
Siapa yang sedia maklum dengan asam gram dan sepak terajang politik di Malaysia pasti akan faham mengapa dan kenapa secara tiba-tiba tokoh vetaran UMNO yang juga merupakan tokoh yang akrab dengan Tun Dr Mahathir cuba “ditelanjangkan” di depan jutaan penonton seluruh Malaysia, ada sesuatu yang janggal telah berlaku dalam landskap politik di Malaysia pada ketika ini. Itu belum ditambah, dengan keluarnya video seks Tun Daim Zainuddin yang didakwa mereka “cukup” untuk menjatuhkan kredibiliti Tun Daim Zainuddin.
Baca SINI : Konsep Bina dan Jual Rumah 2015 Dibatalkan! Menteri Jadi Jurucakap Kapitalis Hartanah di Malaysia? (Kritikan DAIM)

Tun Daim & Mahathir Mohamad Bersengketa? Shahidan Kassim Penyelamat?

daim zainuddinPada pengamatan Berita Semasa Tun Dr Mahathir dan Tun Daim Zainuddin yang acapkali menegur Datuk Seri Najib Razak mengenai isu ekonomi negara malaysia termasuklah yang melibatkan skandal 1MDB dan TPPA bukanlah bermakna mereka bertelagah. Jadi untuk apa Shahidan Kassim yang tidak semena-mena mahu tampil sebagai hero untuk menawarkan diri menjadi orang tengah pada ketika ini kononnya mahu menjadi pendamai? Mereka tidak bergaduh atau “berperang”, mereka menegur sebenarnya…….
Percaturan, perisikan, analisa, strategi dan langkah politik yang ada pada Tun Daim Zainuddin bukan seberangan. Tun Daim antara watak penting dalam menaikkan dan menurunkan semula figura politik yang seorang lagi itu iaitu ___________________
Tun Daim jarang bersuara dan tidak berminat dengan politik, tetapi apabia Tun Daim mula bersuara “gegak gempitanya” mampu mengegarkan halwa telinga si “pendengarnya” ditambah dengan sokongan Tun Mahathir Mohamad.
Setelah Tun Daim Zainuddin mula tampil menegur dan menasihat pentadbiran Datuk Seri Najib Razak dalam menguruskan negara…tiba-tiba,
  • Sekarang sudah ada permainan campak-mencampak dakwaan yang mana Tun Daim mempunyai skandal yang harus dibongkar dan disiasat secepat mungkin di media arus perdana
  • Tetapi “bilik perang” disebelah Najib Razak harus berhati-hati. Apa maklumat “juicy” (mengiurkan) dan menyelerakan Tun Daim Zainuddin & Tun Mahathir Mohamad tidak tahu untuk dibongkarkan? Datuk Seri Najib razak adalah anak buah mereka sebelum ini….

Rahsia Tun Daim Zainuddin Vs Rahsia Skandal Najib Razak?

tun daim zainuddin
Najib razak sudah terlebih makan garam dalam politik negara, Tun Daim Razak dan Tun mahathir “sudah kenal benar” figura bernama Datuk Seri Najib Razak :
  1. Tetapi harus diingatkan yang mana Tun Mahathir dan Tun Daim tidak berminat bermain dalam politik, mereka tidak ada jawatan serta tidak berminat pun jawatan dalam UMNO sekarang ini.
  2. Mereka hanya memerhatikan daripada jauh, sesekali tampil ke hadapan menegur lebih-lebih lagi isu melibatkan ekonomi negara jikalau perlu selepas melihat Datuk Seri Najib Razak terus memekakkan telinga, membutakan mata dan membisukan mulut..
Bagi Berita semasa sendiri adalah lebih baik supaya usahan ditumpukan masa untuk “membunuh” si pembawa berita dan si pemberi nasihat. Lebih baik pasukan “bilik perang” Najib razak menumpukan perhatian utnuk menjawab segala persoalan yang bermain dengan fikiran rakyat malaysia sekarang dan realisakikan slogan yang dicanang di senatera dunia iaitu :
“rakyat didahulukan, pencapaian di utamakan”
P/S : Jangan dicampakkan rakyat dengan slogan, tetapi dibiarkan rakyat terkapai-kapai mencari tempat berpaut yang lebih utuh. Kelak nanti anda tidak mampu kuasa untuk bersuara lagi.

Tiada ulasan: