Khamis, 15 Januari 2015

DIA USTAZAH KE....ATAU MEMPUNYAI ILMUAN ISLAM YANG TINGGI...JANGAN PAKAI AKAL SAJA...







Apa pandangan anda.......admin x brsetuju bab allah izin g kpop 2..... Kita kna fikir..... x kn allah nk izin perkara merosak kn hamba nye.....allah brfirman.....dan aku tidak akn membinasa sesuatu kaum...melain kn kaum itu sendiri yg terjun kelembah kebinasaan...
31,495 Views
Dengar penjelasan wanita ini tentang kes awek yang kena cium dengan Mat K-Poop.
Zaman sekarang ni senang je nak popular. Buat kenyataan bodoh. Kompom popular. Budak ni nak popular jugak. Dia suruh kita viralkan kenyataan dia mempertahankan gadis-gadis Islam bertudung kena peluk dan cium oleh artis K-Poop dengan nas-nas "dengan izin Allah" ianya terjadi.

TAKDIR 3 JENIS...

 1. takdir dah ditentukan/di azali ...xboleh ubah...seperti jadi lelaki atau pempuan
 2. takdir kita mesti terima...bgitu kehendak Allah...contoh...bila haus nak minum
 3...takdir kita sendiri yang pilih...spt xendak belajar jdi bodoh lah...tapi takdir jadi no   1...contoh...belajar2...bodoh gak...itu Allah takdir bodoh la
untuk lebih jelas rujuk bab takdir di mustika hadis jilid 1


  • Takdir tu ada 3 jenis@macam 1. Ia dah ditentukan oleh Allah sejak azali....xboleh ubah...seperti Allah dah tentukan jdi lelaki atau pempuan 2. takdir yg kita kena terima...bgitu yg tlh dsusun@kehendak Allah...contoh...bila haus nak minum...lapar nk mkn
    7 hrs · Edited · Like · 1

  • 3...takdir itu kita sendiri yang pilih...spt xhendak belajar jdi bodoh lah...tapi takdir tu akan jadi no 1...contoh..jika belajar2...bodoh gak...itu Allah takdir bodoh la...jadi takdir yg d buat itu yg ketiga mereka memilih perkara dosa
    13 hrs · Edited · Like · 1

  •  untuk lebih jelas rujuk bab takdir di mustika hadis jilid 1...keluaran jabatan perdana menteri
    12:19PM - 15 Jan 2015

    TPM: Tiada halangan pakai baju kurung


    Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata kementerian tidak pernah mengarahkan mana-mana pentadbiran sekolah untuk menghalang pelajar khususnya bukan Islam untuk memakai baju kurung.

    Malah, beliau menjelaskan sepatutnya pakaian itu perlu digalakkan untuk dipakai oleh kaum dan Melayu dan bukan Melayu memandangkan ia dianggap sebagai baju kebangsaan.

    Katanya lagi, jika ada mana-mana sekolah yang membuat peraturan yang bertentangan, ia dianggap ia sebagai "tidak betul dan perlu diperbetulkan".

    "Di sekolah kita tidak mengeluar arahan. Cuma ada sesetangah sekolah ada peraturannya sendiri. Jadi saya fikir, itu tidak betul dan perlu diperbetulkan

    "Pihak kementerian akan minta pihak sekolah memperbetulkan semula. Kerana isu yang sedikit, akan timbul isu-isu yang dianggap perkauman. Bukan isu perkauman.

    "Isu ini berbangkit kerana sekolah itu membuat arahan yang tidak selari dengan dasar yang ditetapkan oleh kementerian pendidikan," katanya yang juga menteri pendidikan.

    Beliau berkata demikian bagi mengulas insiden seorang pelajar Britney Nicole yang dilapor dilarang memasuki Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Mutiara di Cheras semalam kerana dia memakai baju kurung uniform sekolah.

    Pelajar tingkatan tiga itu dilapor keliru dengan arahan itu dan takut untuk kembali ke sekolah

    Mengulas lanjut, Muhyiddin juga memberi amaran kepada pentadbiran sekolah supaya tidak melaksanakan peraturan "yang tidak disuruh" oleh kerajaan sehingga boleh menimbul masalah lain.

    "Kita tak nak bicara soal-soal perkauman. Ini mungkin salah faham, apabila sekolah itu buat peraturan yang tidak selari dengan kementerian.

    "Jadi (hal) yang ini, kita boleh perbetulkan," katanya dalam sidang media selepas melancarkan Pelan Induk Terperinci Pembangunan Kampung Baru di ibu negara hari ini. 


     


     


    MB: Kelantan sedia disiasat SPRM
    • Ahmad menunjukkan peta taburan hujan di Kelantan ketika sidang media di pejabat di Kota Darul Naim, Kota Bharu, semalam. - Foto Sinar Harian oleh KHIRU SHALEH ABDULLAH Ahmad menunjukkan peta taburan hujan di Kelantan ketika sidang media di pejabat di Kota Darul Naim, Kota Bharu, semalam. - Foto Sinar Harian oleh KHIRU SHALEH ABDULLAH
    1 / 1
    KOTA BHARU - [DIKEMASKINI] Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yaakob sedia disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan aktiviti pembalakan punca banjir besar baru-baru ini.

    Ahmad berkata, pihaknya bukan sahaja sedia untuk memberi kerjasama kepada SPRM, malah lebih suka jika perkara itu segera disiasat.

    “Tak apa. Sila-sila...kita di Kelantan dari dulu lagi sedia (untuk disiasat). Kita buka 25 jam, bukan 24 jam untuk siasatan,” katanya ketika mengulas kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Shahidan Kassim yang mendakwa mempunyai bukti perkara tersebut dan bersedia mendedahkan nama mereka yang terbabit.

    Ahmad berkata, beliau menghormati kenyataan Shahidan dan mengambil maklum hal berkenaan untuk dibincang bersama dalam mesyuarat Majlis Tanah Negara (MTN) dengan mengemukakan kajian-kajian yang dijalankan Kerajaan Kelantan.

    “Lebih baik bagi saya sebagai kerajaan negeri mencadangkan supaya isu berkaitan punca banjir sama ada disebabkan oleh pembalakan, isu perhutanan dan penerokaan tanah, sewajarnya dibincang di dalam mesyuarat MTN selaras dengan kehendak persekutuan.

    “Apabila berbangkit isu ini, secara ikhlas kita bincang di MTN, jangan bincang di luar secara terbuka kerana rakyat tidak faham dan di sana kita boleh buat apa-apa ketetapan,” katanya.
    Dalam pada itu, Ahmad sendiri mengakui berlaku pembalakan haram di Ulu Kelantan berdasarkan pemantauan pihaknya, bagaimanapun menurut beliau, itu bukan penyebab utama negeri ini dilanda banjir  besar.

    “Ada memang ada, itu kita tidak boleh nafikan. Yang menyumbang kepada banjir besar menerusi laporan Jabatan Meteorologi dan Jabatan Perhutanan, sebenarnya kerana fenomena hujan terlampau lebat,” katanya.

    Menurutnya, beliau sendiri telah menetapkan tarikh taklimat bagi mendapatkan maklumat terperinci daripada semua jabatan terlibat berkaitan faktor banjir yang berlaku  baru-baru ini.

    “Kita minta pihak berkuasa mahupun persekutuan dan negeri mesti bekerjasama halang daripada berlaku pembalakan haram dan pencerobohan tanah kerajaan,” katanya.

    CIA didakwa terlibat
    • Suspek serangan Charlie Hebdo kelihatan tenang sebelum menyerang pejabat majalah itu di Paris, minggu lalu. Suspek serangan Charlie Hebdo kelihatan tenang sebelum menyerang pejabat majalah itu di Paris, minggu lalu.
    1 / 1
    SACRAMENTO - CALIFORNIA. Serangan berdarah di Paris minggu lalu dipercayai operasi palsu Biro Penyiasat Pusat (CIA), menurut penyelidik bebas Soraya Sepahpour Ulrich, di California.

    Maklumat terbaharu mengesahkan, salah seorang lelaki yang bertanggungjawab dalam serangan mengorbankan 12 orang itu didakwa pernah tinggal bersama lelaki Nigeria yang gagal dalam sebuah misi pengeboman lima tahun lalu.

    Menurut Press TV, Umar Farouk Abdulmutallab didapati bersalah cuba meletupkan bahan letupan disembunyikan dalam seluar dalamnya ketika menaiki penerbangan 253 Northwest Airlines dari Amsterdam ke Detroit, Michigan.

    "Kejadian di Paris menimbulkan banyak teka teki dan seseorang perlu mencari jawapan serta hubung kait tentang apa sebenarnya yang berlaku," katanya.

    Menurutnya lagi, seperti contoh pada 2012 dunia diberitahu bahawa Abdulmutallab bekerja dengan perisikan Arab Saudi dan CIA ketika melalui keselamatan lapangan terbang di Amerika Syarikat.

    "Pembaca dihidangkan dengan banyak penipuan di mana maklumat akhir akan kembali kepada perkhidmatan perisikan seperti CIA. Seperti kes di Paris, ia mempunyai banyak keraguan dan tanda tanya," katanya.





    Pasukan panji hitam Al-Baghdadi kelompok yang disebut oleh Ali bin Abi Thalib


    Pasukan panji hitam Al-Baghdadi kelompok yang disebut oleh Ali bin Abi Thalib
    kekejaman ISIS
    Oleh Abu Rabbani Abdullah,SS
    Ketua LPW Majelis Mujahidin Jabodetabek
    (Arrahmah.com) – Nash atsar itu terdapat dalam kitab al Fitan karangan Nu’aim bin Hammad sebagai berikut:
    النص في كتاب الفتن لنعيم بن حماد: [حدثنا الوليد ورشدين عن ابن لهيعة عن أبي قبيل عن أبي رومان عن علي بن أبي طالب رضى الله عنه قال: إذا رأيتم الرايات السود فالزموا الأرض فلا تحركوا ايديكم ولا أرجلكم، ثم يظهر قوم ضعفاء لا يؤبه لهم، قلوبهم كزبر الحديد، هم أصحاب الدولة، لا يفون بعهد ولا ميثاق، يدعون إلى الحق وليسوا من أهله، أسماؤهم الكنى ونسبتهم القرى، وشعورهم مرخاة كشعور النساء، حتى يختلفوا فيما بينهم، ثم يؤتي الله الحق من يشاء]
    Al Walid dan Rusydin mengabarkan kepada kami dari Ibnu Luhai’ah (Lahi’ah) dari Abu Qabil dari Abu Ruman dari Ali bin Abi Thalib ra., ia berkata: “Jika kamu menyaksikan bendera-bendera hitam maka tetaplah di tanah dan jangan menggerakkan tangan-tangan dan kaki-kaki kamu. Kemudian akan muncul satu kaum yang lemah tidak dihiraukan (rendahan), hati mereka bagaikan batangan baja (kaku-keras). Mereka adalah pemilik daulah (negara/kekuasaan), mereka tidak setia kepada perjanjian dan kesepakatan, mereka mengajak kepada al haq tetapi mereka bukan ahlinya (yang berpegang teguh kepadanya).Nama-nama mereka menggunakan abu … abu …, nisbat mereka kepada desa-desa.Rambut mereka terjulur bagaikan rambut para wanita.Setelah itu mereka berselisih di antara sesama mereka sendiri, kemudian Allah menyerahkan al haq/kekuasaan-Nya kepada siapa yang Ia kehendaki.”
    Perawi dalam sanad:
    1). Nu’aim bin Hammad al Khuza’i, penulis kitab. Beliau salah satu guru besar al Bukhari, walaupun masih diperselisihkan kualitasnya.
    Dan kedua gurunya yaitu:
    2). Al Walid bin Muslim dan 3) Rusyaid.
    Al Walid bin Muslim seorang ulama penduduk Syam. Melakukan tindakan Tadlis taswiyah (memanipulasi dalam meriwayatkan hadis) hanya saja riwayatnya didukung oleh riwayat Rusyaid bin Sa’ad. Dan ia (Rusyaid) dha’if/lemah dalam periwayatan hanya saja dukungannya dapat diterima sesuai dengan syarat yang ditetapkan Ahli Hadis.
    4). Guru keduanya yaitu Ibnu Luhai’ah.
    Ia seorang Qadhi/Jaksa dan ahli fiqih negeri Mesir. Ia juga masih diperselisihkan, hanya saja hadisnya terdapat di kitab-kitab Sunan (kitab Hadis).
    5) Guru Ibnu Luhai’ah yaitu Abu Qabil al Ma’afiri.
    Ia seorang Tabi’in yang senior. Ia tsiqah/jujur terpercaya dan alim tentang peristiwa-peristiwa peperangan.
    6) Abu Ruman yang meriwayatkan langsung dari Imam Ali.
    Ia sepertinya tidak dikenal, hanya saja riwayatnya dari Abu Qabil darinya sedangkan ia itu dikenal banyak mengetahui riwayat tentang malahim (kejadian-kejadian masa akan datang) menguatkan statusnya. …
    Jadi secara global dapat dikatakan sanad ini lemah, tapi bisa juga kamu katakan Hasan sanadnya jika bukti-bukti pendukungnya tersedia, seperti realita membenarkannya Maka sanad seperti ini dalam data-data sejarah dan berita masa akan datang bisa dianggap tergolong shahih…Shahih itu bertingkat-tingkat, dari Hasan dengan bantuan pendukung dari luar hingga Mutawatir.Ia tidak hanya satu tingkat saja. Karenanya banyak ucapan Ahli Hadis: “Hadis ini shahih insyaallah… Hasan insya Allah…”.
    Mengapa demikian?
    Karena mereka mengetahui bahwa mayoritas hadis dan atsar itu bersifat dzanni (tidak pasti seratus persen), yang bersifat qath’i sangat jarang. Kalimat: “Ini hadis shahih insyaallah” yang dicemooh sebagian orang yang tidak mengerti sebenarnya adalah metode kaum berakal dari kalangan Ahli Hadis seperti Abu ‘Uwanah dalam kitab Mustakhrajat Abu ‘Uwanah, 6/415, ia berkata:
    “Dan hadis-hadis riwayat Mathar menurutku ia tidak mengeluarkan (meriwayatkan)nya. Dan ia shahih insyaallah.”
    Demikian juga dengan al Hakim dalam al Mustadrak, 1/166: “Hadis riwayat Abu al Hubab shahih insyaallah.”
    Dan begitu pula al Haitsami dalam kitab Majma’ az Zawaid, 2/75 berkata: “Dan telah lewat hadis riwayat Abdullah bin ‘Amr dalam Bab Mendekat kepada Pembatas adalah hadis shahih insya Allah.”
    Begitu juga dengan Ibnu Abdil Barr dalam kitab Jami’ Bayan al Ilmi wa Fadhlihi, 3/153: “Dan kedua hadis ini shahih insyaallah.”
    Dan menurut al Albani redaksi itu datang sebanyak sepuluh kali.Hal ini wajar.
    Kembali Kepada Hadis/Atsar Dari Imam Ali
    Hadis dari Imam Ali tentang pensifatan ISIS tampak bahwa ia shahih, insya Allah karena fakta-fakta Isis bersesuaian sekali dengan redaksi atau matan hadits.. Dan ketika dikatakan hadis Ali tentang pemilik kekuasaan/negara itu shahih, maka itu bisa saja terjadi karena:
    1. Seperti berulang kali dikatakan bahwa mayoritas hadis berada dalam ranah zhan dan keraguan serta tarjih (pengunggulan).
    2. Jika hadits ini membicarakan fitnah atau malahim (peperangan) di akhir zaman, yang tidak berkaitan dengan aqidah dan hukum namun ia dikatakan dha’if secara sanad, sedangkan matan/isinya sahih karena bersesuaian dengan fakta sejarah, maka hadits tersebut menjadi maqbul, diterima.
    3. Dan terbukti secara meyakinkan bahwa 8 ciri khawarij zaman kini ada berkumpul pada ISIS/daulah Al-Baghdadi, tidak pada kelompok-kelompok lainnya.Wallahu a’lam
    Kembali kepada hadits ISIS dan redaksi:
    (1)Mereka orang-orang yang diabaikan/tidak dihargai. Kondisi ini sesuai kenyataan. Tidak ada yang menghiraukan mereka sehingga mereka menduduki separoh Irak dan mengalahkan pemberontak Suriah.
    (2)Hati-hati mereka bagaikan batangan baja… Ini juga nyata. Kekakuan hati mereka adalah kenyataan yang disepakati.
    Kemudian redaksi kunci dalam hadis itu:
    (3)Mereka pemilik negera (daulah). Ini adalah kata kunci. Ia rahasia. Ia mukjizat. Ini juga terealisasi pada mereka, tidaklah mungkin dibuat-buat secara palsu oleh seorang pun sebelum 1200 tahun yang lalu.
    (4)Mereka tidak menepati janji dan kesepakatanIni juga sesuatu yang pasti pada mereka.Baca kesaksian mujahid Jazrawi dll.Tentang sepak terjang dan perilaku daulah Al-Baghdadi ini.Ia memiliki kajian terinci tentang kisah-kisah ingkar janji dan pembatalan kesepakatan sepihak mereka, bagaimana mereka menghabisi nyawa delegasi pihak lain dan juga para tamu. Memang sangat mengherankan sekali!
    (5)Mereka mengajak kepada al haq sedangkan mereka bukan ahlinya. Ini juga terwujud pada mereka.Karena itu mereka menipu banyak orang sehingga mereka dianggap pemegang teguh agama.Pengenalan tentang sejatinya mereka sangat rapuh, karena manusia hanya mengikuti bayang-bayang mereka belaka.
    (6)Nama-nama yang mereka pakai adalah kun-yah(dengan nama depan abu atau ummu) dan nisbah mereka mengguanakan desa. Abu Fulan al Baghdadi, atau fulan as Syisyani, Abu Fulan al Libi.Ini juga terwujud pada mereka bukan hanya pada segelintir mereka saja.
    (7)Rambut-rambut mereka terjulur seperti rambut para wanita... Ini juga aneh sekali. Ini membuktikan bahwa para sahabat dan Tabi’in tidak mengunakan gaya rambut seperti itu. Panjang rambut mereka sedang-sedang saja, tersisir rapi seperti para bangsawan.
    (8)Setelah itu mereka berselisih di antara sesama mereka sendiri, kemudian Allah menyerahkan al haq/kekuasaan-Nya kepada siapa yang Ia kehendaki.”Kami mendengar dari ikhwan mujahid yang tsiqoh di syam bahwa khalifah al-baghdadi palsu itu telah dilengserkan oleh dewan imamah mereka sendiri, sementra syekh al-Adnani yang gemar mengajak bermubahalah telah tewas diserang oleh Amerika. Juga kabar dari ikhwan mujahidin syam bahwa telah terjadi perpecahan di tubuh mujahidin IS/Da’isy (baca reportase Bilal Abdul Karim).Wallahu a’lam.
    Kelak Allah menyerahkan al haq/kekuasaan-Nya kepada siapa yang Ia kehendaki. “Artinya kelak Allah akan menakdirkan munculnya khilafah sejati, Daulah Islamiah sejati, Khilafah ala minhaji Nubuwwah,dan memberikan kepemimpinan kepada imam Muhammad bin Abdullah al-Mahdi. Dengan demikian sebenarnya kemunculan daulah palsu albaghdadi ini adalah ujian bagi kaum mukmin, apakah mereka mau bersabar mengikuti sunnah dan menjauhi bid’ah dan syubhat walaupun nampaknya memukau dan menyilaukan pandangan.
    Maka yang menjadi kewajiban atas para pemuda tersebut untuk melepaskan diri mereka dari pengaruh para provokator, dan hendaklah mereka ruju’ kepada apa yang datang dari Allah ‘Azza Wa Jalla dan Rasul-Nya shallallahu’alaihi wa sallam dalam setiap tindak-tanduk mereka. Karena pada keduanya ada keterjagaan, keselamatan dan kesuksesan di dunia dan akhirat. Dan hendaknya mereka juga ruju’ kepada para ulama yang senantiasa menasihati mereka dan kaum muslimin. Diantara contoh keselamatan dari kesesatan karena ruju’ kepada para ulama adalah sebagaimana dalam hadits yang diriwayatkan Imam Muslim dalam Shahih-nya (191) dari Yazid Al Faqir, ia berkata:
    كنتُ قد شَغَفَنِي رأيٌ من رأي الخوارج، فخرجنا في عِصابةٍ ذوي عدد نريد أن نحجَّ، ثمَّ نخرجَ على الناس، قال: فمررنا على المدينة فإذا جابر بن عبد الله يُحدِّث القومَ ـ جالسٌ إلى ساريةٍ ـ عن رسول الله صلى الله عليه وسلم، قال: فإذا هو قد ذكر الجهنَّميِّين، قال: فقلتُ له: يا صاحبَ رسول الله! ما هذا الذي تُحدِّثون؟ والله يقول: {إِنَّكَ مَن تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَيْتَهُ}، و {كُلَّمَا أَرَادُوا أَن يَخْرُجُوا مِنْهَا أُعِيدُوا فِيهَا}، فما هذا الذي تقولون؟ قال: فقال: أتقرأُ القرآنَ؟ قلتُ: نعم! قال: فهل سمعت بمقام محمد عليه السلام، يعني الذي يبعثه فيه؟ قلتُ: نعم! قال: فإنَّه مقام محمد صلى الله عليه وسلم المحمود الذي يُخرج اللهُ به مَن يُخرج. قال: ثمَّ نعتَ وضعَ الصِّراط ومرَّ الناس عليه، قال: وأخاف أن لا أكون أحفظ ذاك. قال: غير أنَّه قد زعم أنَّ قوماً يَخرجون من النار بعد أن يكونوا فيها، قال: يعني فيخرجون كأنَّهم عيدان السماسم، قال: فيدخلون نهراً من أنهار الجنَّة فيغتسلون فيه، فيخرجون كأنَّهم القراطيس. فرجعنا، قلنا: وَيْحَكم! أَتَروْنَ الشيخَ يَكذِبُ على رسول الله صلى الله عليه وسلم؟! فرجعنا، فلا ـ والله! ـ ما خرج منَّا غيرُ رَجل واحد، أو كما قال أبو نعيم
    Dulu aku pernah terpengaruh dan begitu menyukai suatu pemikiran dari pemikiran Khawarij, lalu kami keluar bersama sekelompok orang banyak untuk berhaji. Kami pun keluar bersama orang-orang. Kemudian tatkala kami melewati Madinah, kami mendapati Jabir bin ‘Abdillah tengah duduk di tengah para musafir untuk mengajarkan hadits Rasulullah shallallahu ‘alaihi wassalam. Beliau menyebutkan tentang Al Jahannamiyun (orang-orang yang dikeluarkan dari neraka). Aku pun berkata kepada Jabir bin ‘Abdillah, ‘Wahai shahabat Rasulullah, apa yang sedang kau katakan ini? Bukankah Allah berfirman (yang artinya): Wahai Rabb kami, sesungguhnya siapa yang Engkau masukkan ke dalam neraka, maka sungguh telah Engkau hinakan dia” (QS. Ali ‘Imran: 192). Allah juga berfirman (yang artinya): “Setiap kali mereka (para penghuni neraka) hendak keluar daripadanya, mereka dikembalikan (lagi) ke dalamnya” (QS. As-Sajdah: 20). Lalu apa yang kalian katakan ini?”. Maka Jabir bin ‘Abdillah pun berkata, “Apakah kau membaca Al Quran?”. Aku menjawab, “Ya”. Jabir berkata, “Lantas apakah kau mendengar tentang kedudukan Muhammad ‘alaihis salam? Yakni kedudukan yang beliau diutus kepadanya?”.Aku menjawab, “Ya”.Jabir “Maka sesungguhnya itulah kedudukan Muhammad shallallahu ‘alaihi wasallam yang terpuji, yang dengan sebabnya lah Allah mengeluarkan orang yang dikeluarkan dari neraka”.Kemudian Jabir menjelaskan tentang letak shirath dan bagaimana manusia melintasinya. Aku khawatir tidak menghafalnya semua penjelasannya. Hanya saja Jabir mengatakan bahwa ada orang-orang yang dikeluarkan dari neraka setelah mereka berada di dalamnya, dia mengatakan, “Lalu mereka dikeluarkan (dari neraka) seakan-akan mereka itu potongan kayu dan biji-bijian kering yang telah dijemur, lalu mereka dimasukkan ke sebuah sungai dari sungai-sungai surga dan mereka dicuci di situ, lalu dikeluarkan lagi seakan-akan mereka itu kertas yang putih”.Lalu kami pun ruju’, kami mengatakan kepada sesama kami, “Celakalah kalian! Apakah kalian pikir Syaikh (yaitu Jabir bin ‘Abdillah) telah berdusta atas nama Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam?”. Dan kami pun ruju’, dan demi Allah, tidaklah ada yang keluar dari kelompok kami kecuali seorang lelaki saja. Atau kira-kira demikian yang dikatakan oleh Abu Nu’aim” (HR. Muslim)
    Abu Nu’aim di sini adalah Al Fadhl bin Dukain, ia adalah salah seorang perawi hadits ini. Hadits ini menunjukkan bahwa kelompok yang disebutkan di dalamnya telah mengagumi pemikiran Khawarij, yaitu mengkafirkan pelaku dosa besar dan meyakini mereka kekal di neraka. Namun dengan bertemunya mereka dengan Jabir radhiyallahu’anhu dan dengan penjelasan beliau, akhirnya mereka kemudian mengikuti bimbingan Jabir kepada mereka lalu meninggalkan kebatilan yang mereka pahami. Mereka juga tidak jadi melancarkan pemberontakan yang sudah mereka rencanakan akan dilakukan setelah haji. Inilah faidah terbesar yang akan didapatkan oleh seorang Muslim jika ia ruju’ kepada ulama.
    Bahaya ghuluw (berlebih-lebihan) dalam beragama dan menyimpang dari kebenaran serta menyelisihi pendapat ahlussunnah wal jama’ah juga ditunjukkan oleh sabda Rasulullah shallallahu’alaihi wa sallam berikut ini, dari hadits Hudzaifah radhiyallahu’anhu,
    إنَّ أخوفَ ما أخاف عليكم رجل قرأ القرآن، حتى إذا رُئيت بهجته عليه وكان ردءاً للإسلام، انسلخ منه ونبذه وراء ظهره، وسعى على جاره بالسيف ورماه بالشرك، قلت: يا نبيَّ الله! أيُّهما أولى بالشرك: الرامي أو المرمي؟ قال: بل الرامي
    Sesungguhnya yang paling aku takuti menimpa kalian adalah orang yang membaca Al-Qur’an, yaitu ketika telah terlihat cahaya dalam dirinya dan menjadi benteng bagi Islam, ia pun berlepas diri dari Al Qur’an dan membuangnya di belakang punggungnya. Lalu ia berusaha memerangi tetangganya dengan pedang dan ia menuduh tetangganya itu telah syirik. Aku (Hudzaifah) berkata: ‘Wahai Nabi Allah, (dalam keadaan ini) siapakah yang berbuat syirik, apakah yang menuduh atau yang tertuduh?’. Beliau bersabda: ‘yang menuduh’” (HR. Al-Bukhari dalam At-Tarikh, Abu Ya’la, Ibnu Hibban dan Al-Bazzar, lihat Silsilah Ash Shahihah karya Al-Albani no. 3201).
    Ketahuilah daulah al-Baghdadi ini adalah tipuan iblis, muncul dipenghujung fase mulkan jabbriyah , sebelum masuknya fase khilafah ala minhaji nubuwwah. Jadi banyak kaum muslimin yang terjebak, terjerumus kepada tipuan iblis ini, terutama anak-anak muda, orang-orang jahil dan kaum takfirinya.
    Kira-kira delapan sifat/kriteria secara bersatu terkumpul pada mereka, tidak terkumpul pada selain mereka. Semua kelompok selain mereka (ISIS) paling tidak mereka tidak memiliki (mendirikan) negara, tidak terkecuali Taliban, mereka tidak merangkum seluruh sifat tersebut.
    Hal ini menunjukkan bahwa ilmu/informasi tentang berbagai peristiwa masa depan tidak seluruhnya batil/palsu, dan tidak harus disyaratkan keshahihan sanad selama bukti peristiwanya di pentas kejadian riil, dan terkumpul secara lengkap pada ISIS.
    Semua keterangan yang kami berikan adalah untuk menunjukkan bahwa ISIS/DA’ESY dan yang sebangsanyalah lah yang dimaksud Rasulullah shallalahu alaihi wa sallam sebagai khawarij di zaman kini. Tidak ada yang lain. Insya Allah. (*/arrahmah.com)
    Topik: , ,


Tiada ulasan: