Khamis, 5 Julai 2012

YANG HAQ@BENAR ITU JELAS....YANG BATIL@SALAH JUGA JELAS...JANGAN KITA JANGKA DIAKHIRAT BARU DIHUKUM...DIDUNIA JUGA ALLAH BOLEH HUKUM...SEDANGKAN HUKUMAN AKHIRAT AKAN MENYUSUL...JANGAN LUPA KITA DIJADIKAN...BUKAN TERJADI DENGAN SENDIRI....

Pelakon Video Porno Ni Kata Dia Ada Keberanian Moral Beb, Kah Kah Kah !
Posted on Wednesday, July 04 @ 06:40:44 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Mat Indera

Lawak betul lah Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek sahabat Umporno ni... masih lagi mengaku mempunyai moral dan sempat pulak mengatakan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng (LGE) tidak seberani beliau yang mengaku silap dan sanggup menanggung akibat daripada skandal seksnya dahulu... kah kah kah... ini lah yang dikatakan orang muka tak malu tahap Umporno/Bn... kah kah kah !.

Oiii Apek lu ni tak betul ke atau gila... kah kah kah... atau lu sudah menjiwai Perangai Pemimpin Umporno yang bermoral tinggi tu... lu cermin lah dulu lu punya muka Apek oiii... lu masih nak kata lu ada moral sedangkan lu dah terang-terang tak bermoral... dan boleh pulak tuduh orang lain tak bermoral seolah-olah lu memang bermoral tinggi... kalau lu nak tahu antara lu dengan KM LGE... macam langit dengan bumi maaaa... kah kah kah !.


Kalau lu kata lu antara lelaki tua kat Malaysia yang kuat... itu gua memang percaya habis kerana gua dah tengok lu memang hebat... kah kah kah... tapi bila lu kata lu bermoral hanya kerana mengakui yang Pelakon Video Porno adalah lu... gua rasa nak muntah lah Apek... uweeeek tuihhhhh... kah kah kah... itu bukan namanya bermoral Apek oiiii.... itu namanya lu dah tak boleh nak nafikan lagi sebab rupa dah memang 100 peratus rupa lu... kah kah kah !.


Ditambah lagi video pulak bukan kabur macam filem perang dunia ke-dua... dan lagi ianya dalam edisi warna iaitu bukan hitam putih seperti video fitnah penchacai Umporno... kah kah kah... oleh itu jangan lah nak kata lu tu bermoral kerana mengakui yang pelakon video tu adalah lu ya Apek... kah kah kah... mungkin lu patut belajar lagi macam mana nak jadi Pemimpin Bermoral dari Pemimpin Umporno sahabat lu tu... kah kah kah !. [sumber klik sini]


hemmmmm..... sepatutnya selepas aje lu mengaku yang pelakon video porno adalah lu... lu terus aje buat kilang jual ubat kuat kerana orang sudah pasti percaya dengan ubat yang lu jual tu... sudah ada bukti maaaa... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.


 Dakwa Adun hilang akal: Mana keris pemuda Umno?
Posted on Wednesday, July 04 @ 06:38:05 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Batu Vs Kayu

KOTA BHARU: Pemuda Umno bolehlah dianggap sebagai dayus jika terus berdiam diri ekoran ejekan Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek (gambar) kepada seorang Adunnya di Johor.

Sehubungan itu, Ketua Penerangan Pemuda PAS Kelantan, Fadli Shaari berpandangan, Umnokhususnya pergerakan pemudanya tidak wajar berdiam diri sahaja apabila tuduhan sebegini dilontarkan kepada ADUN Umno hanya kerana mencadangkan hukum hudud di Johor

"Di manakah maruah pemimpin Umno yang sanggup melihat sebegini hina label yang diberikan kepada pemimpin mereka?" kata Ahmad Fadli dalam kenyataannya hari ini.




Menurut beliau, Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan (DPPNK) menggesa Umno khususnya kepimpinan pemudanya agar tidak menjadi dayus dengan berdiam diri terhadap label yang dilontarkan oleh Presiden MCA itu.



Ini ekoran kenyataan Chua Soi Lek kepada salah seorang ADUN Umno Johor sebagai out of his mind atau hilang akal.



Ia berikutan cadangan ADUN tersebut, Datuk Ayub Rahmat yang disuarakan di dalam Dewan Undangan Negeri Johor minggu lalu agar Johor menjadi negeri yang pertama melaksanakan hudud mendahului Kelantan.



Perkataan hilang akal, katanya, juga boleh diertikan sebagai gila dan kurang siuman itu merupakan satu perkataan yang sangat serius dan ia dilontarkan oleh presiden sebuah parti secara terbuka dan disiarkan di dalam akhbar The Star melalui laman webnya pada 3 Julai 2012.



Bahkan di dalam masa yang sama Chua Soi Lek menyebut dengan tegas bahawa 'MCA will definitely object' (MCA dengan pastinya akan membantah).



Fadli (gambar) bertanya, di mana pula NGO-NGO pro Umno yang selama ini mendakwa kuat menyokong perjuangan memartabatkan Melayu, Islam dan Raja?

"Kenapa tidak diadakan perarakan dan tunjuk perasaan besar-besaran membantah kenyataan Chua Soi Lek ini?" soal beliau.


Bagi pihak PAS, katanya, kenyataan-kenyataan telah dikeluarkan oleh pemipin utama PAS menyokong cadangan ADUN Umno Johor ini.



"Namun di pihak Umno, kelihatan pemimpin-pemimpin utama diam menikus 'dijerkah' oleh Presiden MCA," sindir Fadli yang juga Setiausaha Akhbar MB Kelantan.



Beliau seterusnya bertanya, di mana keris tajam Umno yang sering dijulang ke udara dengan penuh semangat perwira mempertahankan maruah Melayu itu?



"Sudah tumpul berkarat atau hilang kudrat untuk dijulang lagi?" terjah beliau.



Jika Umno khususnya pergerakan pemudanya terus berdiam diri dalam isu ini, DPPNK berpandangan amat sesuai Umno dan seluruh kepimpinannya disifatkan sebagai dayus dan tidak bermaruah.


Harakahdaily.com 
Hudud : Akhirnya Perjuangan Pas Ditiru Umno
Posted on Tuesday, July 03 @ 20:33:33 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

OLeh Riduan Mohd Nor

Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) melihat cadangan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kemelah, Johor dari UMNO Datuk Ayub Rahmat untuk menjadikan Johor sebagai sebuah negeri pertama yang melaksanakan hukum hudud membuktikan bahawa perjuangan PAS selama ini terbukti benar

DPPM melihat cadangan Datuk Ayub Rahmat ini adalah cadangan yang baik dan wajar disahut oleh semua umat Islam. Seharusnya Datuk Ayub sedari bahawa cadangan beliau adalah usaha perjuangan PAS sejak awal penubuhannya. Mungkin baru hari ini beliau faham bahawa perjuangan menegakkan syariat Islam adalah kewajipan setiap pemerintahan Islam untuk laksanakannya, dan ia bukan isu politik kepartian semata-mata. Mungkin juga beliau baru menyedari bahawa dengan usaha inilah PAS semakin diterima baik oleh segenap masyarakat tanpa mengira kaum sehingga bukan Islam turut menerima dan menghormati pendirian PAS.

Jika dakwaan UMNO selama ini bahawa PAS berjuang menegakkan syariat Islam secara ‘versi PAS’, inilah masanya UMNO pula membuktikan perjuangan Islam mengikut syariat Islam yang sebenar. Elok juga UMNO tunjukkan bagaimana syariat Islam mengikut Al Qur’an dan Sunnah Rasulullah SAW supaya PAS boleh jadikan panduan kerana PAS sentiasa bersedia menerima teguran jika ada kaedah sebenar pelaksanaannya tidak tepat sebagaimana dakwaan UMNO.
Apabila UMNO juga sudah mula bercakap soal hudud, ini membuktikan dakwah PAS sudah sampai sehingga ke relung jantung ahli dan pemimpin UMNO. Terbukti, perjuangan mendaulatkan Islam yang diperjuangkan oleh PAS bukan omongan kosong dan juga perjuangan sia-sia. Sebaliknya syariat Islam pasti akan diberi kemenangan oleh Allah SWT meskipun pelbagai halangan yang telah dan sedang menimpa. DPPM bergembira kerana Datuk Ayub sedar bahawa perjuangan menegakkan Islam sedang meniti kejayaan di mana-mana negara termasuk di negara ini, dan DPPM bersedia memberikan kerjasama sekiranya benar cadangan ini untuk dilaksanakan.
Adalah diharapkan ucapan Datuk Ayub ini adalah lahir dari nuraninya sendiri yang ikhlas dan insaf dengan melihat syariat Islam sebagai penyelesai masalah kebejatan sosial serta jenayah yang semakin berleluasa di negara ini. Ucapan ini diharapkan bukan bermotif politik sempit semata-mata yang merasakan UMNO sudah kehilangan sokongan rakyat, justeru terpaksa beralih kepada isu tertentu bagi meraih simpati orang Melayu dan umat Islam di negara ini. Soalnya, adakah cadangan ini pula akan disambut baik oleh kepemimpinan tertinggi UMNO atau hanya sekadar satu lagi ilusi yang akhirnya akan dibakul sampahkan kelak.

RIDUAN MOHD NOKetua PeneranganDewan Pemuda PAS Malaysia 

 Nisfu Sya'aban - marilah kita berqiamullail pada malam ini..
Posted on Tuesday, July 03 @ 20:30:11 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Sharpshooter

Malam Nisfu Syaaban (15 Syaaban 1433 Hijrah) Jatuh ketika Masuknya Waktu Maghrib Pada Hari Rabu (mlm Khamis) 4 Julai 2012.

Pada mlm Nisfu Syaaban,amalan akan dibawa naik oleh Malaikat utk ditukar dgn lembaran amalan yg baru setelah setahun berlalu.

Pengertian am Nisfu Syaaban dlm bahasa Arab bererti setengah. Nisfu Syaaban bererti setengah bulan Syaaban. Mlm Nisfu Syaaban adalah mlm 15 Syaaban iaitu siangnya 14hb Syaaban.

Mlm Nisfu Syaaban merupakan mlm yg penuh berkat & rahmat selepas mlm Lailatul Qadar.
Saiyidatina Aisyah r.a. meriwayatkan bahwa Nabi tidak tidur pada mlm itu sebagaimana yg tersebut dlm sebuah Hadis yg diriwayatkan oleh Imam Al-Baihaqi r.a:
Rasulullah SAW telah bangun pada mlm (Nisfu Syaaban) & berSolat & sungguh lama sujudnya sehingga aku fikir beliau telah wafat. Apabila aku melihat demikian aku mencuit ibu jari kaki Baginda SAW & bergerak. Kemudian aku kembali & aku dgr Baginda berkata dlm sujudnya, "Ya Allah aku pohonkan kemaafanMu drpd apa yg akan diturunkan & aku pohonkan keredhaanMu drpd kemurkaanMu & aku berlindung kpdMu drpdMu. Aku tidak dpt menghitung pujian terhadapMu seperti kamu memuji diriMu sendiri."
Setelah Baginda selesai solat, Baginda berkata kpd Aisyah r.a.
"Mlm ini adalah mlm Nisfu Syaaban. Sesungguhnya Allah Azzawajjala telah dtg kpd hambanya pd mlm Nisfu Syaaban & memberi keampunan kpd mereka yg beristighfar, memberi rahmat ke atas mereka yg memberi rahmat (membuat amal makhruf & nafi munkar) & melambatkan rahmat & keampunan terhadap org2 yg dengki."
Nisfu Syaaban adalah hari dimana buku catatan amalan kita selama setahun diangkat ke langit & diganti dgn buku catatan yg baru. Catatan pertama yg akan dicatatkan dibuku yg baru akan bermula sebaik sahaja masuk waktu Maghrib, (15 Syaaban bermula pada 14 haribulan Syaaban sebaik sahaja masuk waktu Solat Maghrib)
Nabi s.a.w. menggalakkan umatnya utk bangun mlm & berjaga serta beriktikaf sepanjang mlm kerana tidak mahu amalan diangkat dlm keadaan tidur atau lalai.
Tengok EURO 2012 boleh berjaga malam sampai ke subuh takkan nak qiamullail tak boleh..tepuk dada tanya iman..jangan tepuk dada tanya selera.. :-D
Semoga Allah ampunkan segala dosa kita semua di malam Nisfu Sya'aban pada malam ini..selamat beribadat..

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone


 Bukti ZAKAYA, Setiausaha Sulit Najib ada rumah bernilai RM5juta
Posted on Monday, November 22 @ 05:00:00 PST
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh: setisab

"ZAKAYA, Setiausaha Sulit Najib

Berkaitan email terdahulu yang dihantar. Ini bukti-bukti baru yang saya serahkan. Demi menghormati privicy beliau, saya harap sdr tidak siarkan alamatnya dalam blog sdr. Hanya untuk pengetahuan sdr saja.
Deep Throat JPM
terima kasih.


Kalau bukan rasuah ini apa?
Bukti ZAKAYA, Setiausaha Sulit Najib ada rumah bernilai RM5juta

1. Dato’Zakiah Ibrahim AKA ZAKAYA telah mengarahkan PRnya untuk menjawab dakwaan yang didedahkan oleh blog-blog dan laman berita internet.
2. Penjelasan ZAKAYA hanya berligar soal beliau bukan setiausaha sulit PM Najib Tun Razak tetapi setiausaha sulit Menteri Kewangan yang namanya juga Najib Tun Razak, dan kisah sedih kononnya beliau memang tidak lagi ingin bekerja sebagai salah seorang setiausaha sulit Najib tetapi dipaksa berkerja juga.

3. Persoalan penting mengenai wang rakyat Malaysia yang digunakan untuk mendanai syarikat Aero Tree Defence & Servives Sdn Bhd ditidak dinafikan beliau.

4. ZAKAYA tidak menyentuh hubungan beliau dengan CEO dan salah seorang lembaga pengarah syarikat Aero Tree Defence & Servives Sdn Bhd.

5. Beliau tidak menafikan atau mengiyakan mengenai pinjaman berjumlah RM200 juta yang diberikan oleh dua buah institusi kewangan kepada syarikat tersebut untuk perniagaan bernilai RM20juta.

6. Kini apakah beliau berani menafikan, bahwa beliau memiliki rumah agam bernilai RM5 juta dengan kos untuk hiasan dalaman sahaja melibatkan perbelanjaan RM2 juta dengan mengupah perunding terbaik dari Da Vinci Group Holdings. 
 7. ZAKAYA baru tinggal di rumah tersebut pada Disember 2009 dan sesuai dengan sifatnya yang low profile, rumah mewah itu bukan di Bukit Damansara atau Taman Duta tetapi di Setiawangsa.

8. Soalnya dari mana wang yang beliau perolehi untuk memiliki kediaman mewah itu. Apakah hanya semata-mata dari gaji yang dibayar kerajaan kepada beliau selaku setiausaha sulit Menteri Kewangan?

9. Apakah beliau menafikan pada bulan May dan Jun lalu pada beliau telah menemui seorang ketua bahagian UMNO (Datuk O) dari negeri sebelah Utara untuk satu projek solar dengan janji komisen sebanyak RM5juta? Dan jadi dengan projek tersebut?
10. Siapa ahli perniagaan wanita berbangsa Cina yang akhirnya memperolehi projek tersebut dan benarkan ZAKAYA dan ahli perniagaan wanita itu berkongsi keuntungan RM35 juta, lebih 30 juta dari yang dijanjikan oleh ketua bahagian UMNO itu? Kedua-duanya salah, dan rakyat perlu tahu perkara sebenar. Sila jelaskan!

11. Kami juga mencabar SPRM menyiasat satu projek direct nego di Sabah membabitkan salah seorang kroni ZAKAYA. Apa yang menjadi misterinya adalah bagaimana Bahagian Perolehan Kementerian Kewangan memberi kelulusan untuk ‘rundingan terus’ tersebut.

12. Benarkah ZAKAYA memberitahu Ketua Setiausaha Perbendaharaan bahawa yang memberi kebenaran untuk ‘rundingan terus’ itu adalah PM Najib yang juga Menteri Kewangan.

13. Siasat juga apa jadi dengan projek lombong emas di Pahang, di mana ZAKAYA berganding bahu dengan sanak-saudara MB Pahang untuk merealisasikan penggalian emas itu?

14. ZAKAYA dalam emailnya seperti yang disiarkan oleh blog chegubard tidak menafikan bahawa pejabat beliau sebelah dengan bilik Menteri Kewangan yang juga PM.

15. Kami ingin mendedahkan bahawa ZAKAYA mempunyai kuasa mutlak terhadap Jabatan Perolehan Kementerian Kewangan dan perkara ini boleh disahkan oleh Setiausaha Bahagian Perolehan Kerajaan (SBPK) Dato Fauziah Bt Yaakob.

16. Selama ini Dato Fauziah selalu tidak berani melawan arahan-arahan ZAKAYA walaupun bertentangan dengan SOP jabatan kerana beranggapan bahawa permintaan ZAKAYA merupakan arahan PM.

17. ZAKAYA dalam penjelasannya mengatakan beliau “pernah minta ditukar” hakikat sebenarnya adalah beliau nyaris ditukar tetapi kerana rayuan dengan “air mata” di depan pegawai utusan dan keluarga PM maka beliau selamat.

18. ZAKAYA mengatakan suaminya tidak pernah ke rumah PM, hakikatnya suami ZAKAYA menggunakan proksi ahli perniagaan Cina Sarawak untuk ‘pindah’ wang dan cek. SPRM boleh periksa jika ragu-ragu sebelum semua ‘kekayaan’ itu dialihkan ke luar negara terutamanya di Paris di mana ZAKAYA mempunyai sebuah lagi rumah.

19. Kita nantikan jawapan ZAKAYA kerana ada lagi pendedahan yang lebih mengejutkan akan menyusul.
Bukti ZAKAYA, Setiausaha Sulit Najib ada rumah bernilai RM5juta"


 Tunku Mahkota Johor tidak menunjukkan contoh yang baik kepada rakyat?
Posted on Tuesday, July 03 @ 17:05:21 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: setisab

"

Andai apa yang dilaporkan olih Malaysiakini dan printscreen tweet Crown Prince Of Johor sepertimana di bawah adalah benar, maka Kerajaan Rakyat membuat kesimpulan sesungguhnya Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim seorang yang amat biadap dan tidak menunjukkan contoh yang baik kepada rakyat!



Marah mana sekalipun, selaku seorang kerabat diraja dan bakal Sultan yang mana gaji, alaun dan segala kemudahannya dirajanya dibiayai melalui cukai rakyat, Tunku Ismail tidak mempunyai hak multak untuk menyamakan rakyat seperti anjing! Kalau benar perkataan tersebut dilafaskan / ditulis olih bakal Sultan, Kerajaan Rakyat berasa amat sedih kerana ia mencemarkan maruah Institusi Kesultanan Melayu Johor itu sendiri.

Tunku Ismail tidak seharusnya terus menuduh semua titipan Uncleseekers dalam blognya sebagai “karut”. Tunku Ismail sewajarnya menunjukkan sifat mulia dengan mengulas dan memberi penjelasan terhadap kesemua dakwaan yang dibuat olihUncleseekers

Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim berkata: "Apabila orang ingin menjatuhkan anda, ia hanya bermakna anda berada dia atas mereka, maka jangan sedih,"

Untuk pengetahuan Tunku Ismail, ini bukan soal menjatuhkan, tetapi pokok persoalannya ialah rakyat inginkan penjelasan, jadi, sila berikan penjelasan dan jangan terlalu angkuh dengan mengeluarkan perkataan "anjing" terhadap rakyat!
Sebagai peringatan ikhlas daripada Kerajaan Rakyat kepada kesemua Sultan dan Raja-Raja Melayu, terutama kepada Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim; Allah SWT tidak memberi lesen kepada mana-mana Sultan atau Raja untuk memanggil rakyatnya dengan perkataan “anjing”.

Kepada para mufti, Kerajaan Rakyat mohon agar kalian jalankan amanah yang disandarkan kepada kalian untuk menjadi penasihat yang jujur, ikhlas dan berani kepada para Sultan. Sesungguhnya institusi Kesultanan Melayu hanya akan dipandang tinggi dan dihormati andai Sultan dan para kerabatnya bersikap dan mengamalkan kelaku yang terpuji selaras dengan kedudukan Sultan sebagai Ketua Agama Islam Negeri berkaitan.

Salaam Takzim,
Mohd Sofi Yassin ~ Kerajaan Rakyat
04 Jun 2012. 4.02AM
Click Here
Kantoi! Kiriman SMS untuk lagakan MB Selangor dan Azmin
Posted on Tuesday, July 03 @ 17:03:06 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: lipasmalas

"

SALAH seorang sahabat pembaca MiLo SuaM kali ini mengirimkan bukti gambar menunjukkan satu sms yang dihantar kepada ayahnya daripada nombor yang tidak dikenali.

SMS itu kononnya menyeru penerimanya agar memberi desakan kepada Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim supaya memecat setiausahanya.

Pengirim email ini meminta ReJaM© menyiasat siapakah pengirimnya. Di bawah ini kiriman SMS yang dimaksudkan.

SMS ini dikirim melalui nombor +601115709320. Ia dilihat mahu menggambarkan kononnya ada usaha untuk menjatuhkan MB Selangor daripada kem Azmin Ali, Timbalan Presiden KEADILAN.

Namun perancang perang saraf ini tak cukup bijak untuk membuat propaganda. Kerana meletakkan perkataan "kem Azmin" di akhir SMS ini.

Kerana apa? Kerana istilah "Kem Azmin" itu diwujudkan dan dicipta oleh Umno, bagaimana pula orang KEADILAN boleh gunakan istilah yang dicipta oleh Umno? Kahkahkah...

Seperti juga propaganda kononnya berlaku perpecahan dalam Parti Islam, PAS yang diberi istilah oleh Umno sebagai team "Ulama" dan "Erdogan" istilah ini diwujudkan oleh gerombolan songkok tinggi tiga jengkal.

Di bawah ini pula sms yang diterima oleh MiLo SuaM:

"Teruskan desakan untuk menjatuhkan Muhyiddin Yassin kerana dia cuba menjatuhkan isteri Rosmah. Kem Big Mama"

SMS tipu serta istilah ini pula dicipta oleh MiLo SuaM kah kah kah...


ReJaM© "Buat SMS propaganda pun kantoi kah kah kah... "

Sumber: MiLo SuaM
 
"
Bersara 60 Tahun. Menteri BN takde akai.
Posted on Tuesday, July 03 @ 16:57:46 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: mat_sempoi

"

Sepatutnya... sekurang2nya.... Kena buat PRA-SYARAT untuk yang bersara sehingga 60 thn...

Diadakan PEMERIKSAAN KESIHATAN pada usia 50 tahun dan pada setiap tahun seterusnya... setahun sekali.... sampai 60 tahun...

Baru betul!!!!

Takkan nak pekerja2 dah tak larat... asyik sakit dan cuti... tidur selalu bekerja!!!

BN.... Takde akai.... Kata nak PRODUKTIF!!!!!!!!




Kena tengok bidang kerja jugak!!


Yang keje banyak guna fisikal.... takkan nak pencen sampai 60 tahun...

Askar2 dan Polis2 TUA nanti ramai....

Nak kejar musuh atau penjahat pun tak larat...

Memang BN takde akai...!!

Sepatutnya!!! Tingkatkan prestasi KWSP!!!

Sebelum 50 thn... simpanan capai JUTAAN RM!!!

baru betul.... Apa punye KWSP.... Apasal simpanan lain macam public mutual dsbagainya boleh buat???

Baik tukar kerajaan Cepat2!!! Sebelum terlambat...
Dapat Menteri2 takde akai...
Panjang akai songlap dan punah duit RAKYAT... memang terer!!!

Dakwah Bil-Hal Si Muslimah Bertudung Labuh
Posted on Tuesday, July 03 @ 16:52:11 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: al-bahanj

"Di dalam tulisan bertajuk "Muslimah & Tudung Labuh", ada seorang muslimah yang telah memberi komen menceritakan sebab beliau masuk Islam.

Menurut beliau, pemakaian sebahagian muslimah yang bertudung labuh telah menarik hatinya untuk mengenali seterusnya memeluk agama yang suci ini.  Berikut adalah petikan komen beliau:


Tudung labuh boleh jadi sebab kepada hidayah ALLAH.
Hari ini, saya menulis dengan ringkas di Facebook mengenai satu situasi yang berlaku di dalam majlis rasmi sebuah kementerian.  Ia berkaitan bagaimana si muslimah bertudung labuh secara tidak langsung telah mengubah situasi majlis kepada yang lebih baik.

Berikut adalah mesej tersebut:
 
Muslimah bertudung labuh menyedarkan manusia akan agama.
Dua situasi di atas menyebut kebaikan yang dihasilkan secara tidak langsung oleh para muslimah yang bertudung labuh.  Ia memberi mesej kepada kita betapa pakaian menurut syariah Islam bukan sahaja memberi kebaikan kepada si pemakainya, bahkan buat orang-orang di sekelilingnya.

Da`wah Bil-Hal Si Muslimah Bertudung Labuh
Dakwah ada bermacam-macam jenis.  Jika da`wah bil-lisan adalah seruan kebaikan kepada manusia melalui ceramah, kuliah, seminar, forum dan seumpamanya.  Manakala da`wah bil-hal pula adalah seruan kebaikan kepada manusia melalui perbuatan dan penzahiran perilaku.

Da`wah bil-hal  ialah dakwah tanpa suara.  Ia mengajak manusia kepada kebaikan berdasarkan penunjukan contoh dan aksi.  Dakwah bentuk ini adalah antara bentuk dakwah yang paling memberi kesan kepada orang yang mahu didakwahkan.  Malah orang yang berada di sekeliling pun turut terkesan melalui dakwah cara ini.  Betullah kata pepatah “action speaks louder than words.”

(1)  Kita lihat situasi pertama di atas:

Seorang gadis yang pada asalnya bukan beragama Islam, bagaimanapun setelah beberapa kali melihat wanita-wanita Islam yang bertudung labuh, terus  jatuh hati dengan pakaian sederhana yang penuh kedamaian dan ketenangan itu.  Bahkan telah mencetus hidayah untuk beliau masuk Islam selepas dari itu.  Semuanya berpunca dari cara berpakaian muslimah yang bertudung labuh.

Tentu ini bukan kes yang pertama atau kedua.  Mungkin ada banyak lagi kes sebegini yang tidak kita ketahui yang berlaku di luar kesedaran kita.  Secara tidak langsung, muslimah-muslimah yang bertudung labuh telah berdakwah hanya melalui pakaian mereka.  Secara tidak mereka sedari, pahala kebaikan dari sisi ALLAH mengalir ke dalam buku amalan mereka.  SubhanAllah!  Pahala percuma buat mereka!

(2)  Kita lihat situasi kedua pula:

Si VVIP itu mungkin lalai dengan agamanya sehingga habis semua lelaki dan perempuan dijabatnya tanpa berasa segan dan kekok.  Mungkin kerana penghayatan agamanya kurang hasil dari persekitaran dan latar belakangnya sendiri.  Namun, setelah tiba giliran si muslimah yang bertudung labuh ingin mengambil sijil penghargaan beliau, si VVIP itu tiba-tiba tersedar akan tuntutan agamanya yang melarang dari lelaki dan perempuan bebas berjabat salam atau bersentuhan.

Kehadiran muslimah itu telah menyelamatkan lain-lain muslimah di belakang gilirannya.  Kerana sebelum muslimah bertudung labuh itu naik ke pentas, telah ada sok-sek-sok-sek di kalangan muslimah di tempat duduk yang masing-masing mengadu sesama mereka betapa tidak sensitifnya si VVIP itu terhadap agama.  Mereka merujuk kepada perbuatan si VVIP yang bersalam sakan dengan wanita-wanita bukan mahramnya di atas pentas.

Namun, tanpa bersuara si muslimah bertudung labuh itu telah menyampaikan mesej agama kepada si VVIP itu lalu menyedarkannya.  Beliau tidak meneruskan perbuatan beliau bersalaman dengan wanita selepas itu.  Tidakkah hal ini boleh menyebabkan sayang ALLAH tercurah kepada wanita bertudung labuh itu?  Lain-lain wanita terselamat kerananya.  Dan kerananya juga si VVIP itu tersedar.  Dengan izin ALLAH, tentu ada bahagian pahala dari sisi ALLAH hasil dari perbuatan tidak langsung ini.

Dua contoh di atas hanyalah sebahagian daripada banyak contoh da`wah bil-hal yang dilakukan oleh para muslimah yang bertudung labuh.  Dan tentunya ia tidak terhenti di situ sahaja.  Banyak lagi contoh dalam masyarakat kita bagaimana si muslimah bertudung labuh boleh berdakwah secara tidak langsung hanya melalui pakaian tudung labuh mereka.  Antaranya ialah:
  • Meredakan nafsu para lelaki yang selama ini melihat perempuan hanya sebagai objek seks.  Dengan melihat si muslimah bertudung labuh, si lelaki mungkin datang jiwa beragama secara tiba-tiba dan insaf.  Pandangan nafsu mereka akan ditenangkan dan diganti dengan keimanan.
  • Muslimah yang bertudung labuh selalu mengingatkan para masyarakat akan agama.  Dengan kehadiran mereka, selalu secara tiba-tiba sahaja orang ramai akan teringat akan suruhan solat, suruhan tutup aurat, larangan mengumpat dan lain-lain hal berkaitan agama.  Kebiasaannya masyarakat akan segan untuk melakukan perkara-perkara yang bercanggah agama secara terbuka di hadapan muslimah yang bertudung labuh kerana secara amnya mereka mengingatkan kita kepada agama dan rasa beragama.
  • Memberi contoh kepada lain-lain muslimah tentang cara berpakaian yang betul dan menepati syariat Islam.
  • Menunjukkan kesederhaan dan kesopanan para wanita Islam kepada masyarakat Islam atau yang bukan Islam yang terkeliru dengan nilai-nilai ummat Islam yang dipesongkan oleh media dan persepsi masyarakat.
  • Dan lain-lain lagi.
Semoga tulisan ringkas ini dapat membuka hati para muslimah di luar sana agar bertudung labuh dan berpakaian menutup aurat yang tepat dan sempurna menurut yang dikehendaki oleh Islam.  Tuan/puan boleh membaca secara ringkas mengenai cara berpakaian muslimah yang betul menurut Islam di sini:
Percayalah wahai para muslimah sekalian, bahawa apabila kalian berpakaian menutup aurat dengan sempurna, kalian bukan sahaja beroleh pahala kerana menepati kehendak agama yang dikehendaki atas diri kalian.  Dan ia bukan sahaja bakal menyelamatkan kalian dari bahaya yang mungkin datang dari lelaki-lelaki yang jahat.  Bahkan dengannya juga kalian beroleh pahala melalui dakwah yang kalian lakukan secara tidak sengaja, iaitu da`wah bil-hal yang telah dijelaskan di atas.

Semoga ALLAH Ta`ala pelihara para muslimah sekalian dengan hidayah dan taufiqNYA, amin…

5 Jun 2012 

*Sumber:   http://muzir.wordpress.com/2012/06/05/dakwah-bil-hal-si-muslimah-bertudung-labuh/ "

Gesa membawa amil-amil yang tidak amanah ke muka pengadilan
Posted on Tuesday, July 03 @ 16:51:16 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: DunBukitPayong

"Marang : Kerajaan hari ini digesa agar membawa amil-amil yang tidak amanah ke muka pengadilan untuk didakwa.

Gesaan ini dibuat oleh Adun Bukit Payong Ustaz Mohd Nor Hamzah ketika mengulas tentang laporan isu pemecatan 39 orang amil yang dikatakan tidak beramanah oleh Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (Maidam) semalam.

Semalam sebuah akhbar mengemukakan laporan pemecatan amil-amil oleh Maidam itu yang disahkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan Negeri, Khazan Che Mat.

Menurut Khazan, pemecatan serta merta itu dilihat wajar sebagai pengajaran bagi mereka yang tidak amanah dalam melaksanakan tanggungjawab.
Yang DiPertua Maidam, Datuk Mazlan Hashim berkata, pihaknya mempunyai bukti kukuh untuk mensabitkan kesalahan mereka dan tindakan tegas yang diambil itu merupakan pengajaran kepada yang lain agar tidak sesekali mengulangi kesalahan yang sama.
Mengulas lanjut tentang hal ini, Ustaz Mohd Nor meminta Maidam menyenaraikan sepenuhnya kesalahan-kesalahan yang telah dilakukan oleh amil-amil tersebut.
“Maidam seharusnya menyenaraikan sepenuhnya kesalahan-kesalahan mereka itu, bukan hanya sebahagian sahaja.
Kita minta supaya mereka didakwa atas kesalahan ini kerana kita bimbang berlaku kezaliman ke atas amil-amil ini dan ini sepatutnya Maidam hindari.
Sekiranya ada diantara amil-amil tersebut merasakan diri mereka dizalimi maka kita mohon agar mereka sedia menyatakan sikap mereka atas hal ini,” saran beliau.
Tambah beliau lagi isu ini perlu ditangani dengan serius kerana ia mungkin boleh menyebabkan kepercayaan orang ramai kepada amil-amil akan musnah.
Untuk mendapatkan berita berkenaan Ketua Dewan Pemuda PAS dan juga ADUN Bukit Payong Ustaz Mohd Nor Hamzah sila ke : http://dunbpayong.blogspot.com/
 Mereka Kata Abby Mula Kafirkan Orang!!
Posted on Tuesday, July 03 @ 05:26:10 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: laniismaa

"

Semenjak Abby Abadi mula berjinak-jinak dengan Pas, banyak kutukan yang beliau terima. Itulah lumrah penghijrahan ke arah kebaikan yang perlu dihadapi oleh sesiapa jua termasuk Abby.

Cuba lihat tweet Abby di atas, di manakah silapnya. Abby menulis sebarang perkataan yang menghina agama Allah/ulama akan terbatal dua kalimah syahadahnya.

Sayang...perkara sebegini mudah tak mudah difahami oleh pencacai karat Umno. Mereka hanya nampak Nik Aziz yang selalu mereka kutuk, tak nampak ulama secara keseluruhannya dan mereka tak nampak tentang menghina agama Allah yang ditweet Abby.
Lagi nak menyedapkan cerita, "(kalau sudah boleh menghukum batal kalimah seseorang samalah macam mengkafirkan orang!)"
Kita pesan satu, nak kutuk-kutuk orang, ilmu kita tentang agama setara mana sangat!! Bertimbun lagi yang karut-marut dalam Umno yang perlu perbetulkan dahulu. Amacam!!
Artis yang masuk Umno (Abg Zed), hanya sibuk nak settekan persengketaan Neelofa dan Anzalna, ishh....ishhh....-EkEleh.com
MyAnnur.com, blog bicara agama, LIKE saudara/i diperlukan, TQ


Panas! Zulkifli Nordin tuduh imam di Selangor rembat duit masjid
Posted on Tuesday, July 03 @ 05:25:11 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: lipasmalas

"

TAKTIK terbaru Zulkifli Nordin di dalam ceramah-ceramahnya di seluruh Selangor sebagai kempen untuk Umno kali ini ialah menanam prasangka buruk rakyat Selangor terhadap imam dan nazir di masjid-masjid.

Terbaru ucapan di dalam sebuah ceramahnya, beliau menuduh dengan membayangkan kononnya imam dan nazir masjid di Selangor merembat duit tabung masjid secara halus.

Dengan berbekalkan "air liur" Zulkifli Nordin membuat dakwaan ini untuk menanamkan prasangka buruk orang ramai terhadap penceramah-penceramah agama yang dijemput untuk memberikan kuliyah di masjid-masjid.

Zulkifli mendakwa kononnya imam-imam dan nazir-nazir masjid di Selangor menjembut kaum keluarga dan sanak saudara untuk memberikan kuliyah di masjid bagi merebut harta masjid yang banyak terkumpul.

Sila tonton sendiri video di bawah ini, lihat bagaimana gelagat Katak Pisang ini memburuk-burukkan imam dan nazir masjid di Selangor sila klik untuk menonton video [MiLo SuaM].
Video ini dikirimkan oleh salah seorang sahabat pembaca MiLo SuaM yang mendakwa salah seorang sahabatnya sudah tidak mahu lagi mendengar kuliyah di masjid kerana tidak percaya dengan imam, nazir dan pihak pengurusan masjid kerana video ini.

Kawannya itu dikatakan menganggap pihak pengurusan masjid-masjid di Selangor hanya mahu membolot duit tabung hasil kutipan derma orang ramai yang terkumpul. Wahai Zulkifli kamu tanggunglah dosa menjauhkan orang dari mendengar kuliyah di masjid.

Sepatutnya orang yang memberi ceramah agama di masjid kita hormati, kita muliakan kerana menyampaikan ilmu agama, jika ada sebarang kesalahan si penceramah, biarlah menjadi urusannya dengan Allah.

Namun ada pula syaitan tukang hasut secara tak langsung menghalang orang ramai daripada pergi mendengar kuliyah agama di masjid kerana percaya tuduhan "air liur" si katak pisang ini.


ReJaM© "Katak pisang sudah berubah menjadi Syaitan... "

Sumber: MiLo SuaM

 
Ada akhbar harian kata TAK MENGHASUT
Posted on Tuesday, July 03 @ 16:48:03 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: mahmod

"AYAT 1.

Tuan Pengerusi, kita masih ingat apabila Al-Maunah menderhaka kepada Yang di-Pertuan Agong, kita hukum gantung dia. Ingat cerita itu beberapa tahun yang lalu?


AYAT.2

Apakah Ambiga tidak boleh kita anggap penderhaka kepada Duli Yang Maha Mulia Yang di-Pertuan Agong dan hukum gantung kepada dia?" Jelas kata-kunci kepada ayat 1 dan ayat 2 mempunyai makna yang sama untuk menghukum gantung, jelas memberi maksud menghasut dan hukum gantung.”

Cuba baca hansard parlimen : Begini bunyi hansardnya: "Kita masih ingat apabila Al-Maunah menderhaka kepada Yang di-Pertuan Agong, kita hukum gantung dia. Ingat cerita itu beberapa tahun yang lalu? Apakah Ambiga tidak boleh kita anggap penderhaka kepada Duli Yang Maha Mulia Yang di-Pertuan Agong dan hukum gantung kepada dia?" APA pendapat tuan-tuan dan puan-puan?


Banyak ni yang dengar ceramah, Ummi dah nak bagi Anwar hilang wang pertaruhan?
Posted on Tuesday, July 03 @ 05:23:59 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: AnakSgDerhaka

"

Di Taman Janggus yang berada di dalam kawasan Parlimen Permatang Pauh, Ummi Hafilda beberapa kali menegaskan bahawa beliau tiada kaitan sama sekali dengan UMNO sepertimana yang digembar-gemburkan oleh pihak Pakatan Rakyat.

Katanya “ Saya tiada kaitan dengan UMNO.. sudah lama saya dipecat dari UMNO kerana mendedahkan salah laku Anwar Ibrahim semasa beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri…

Tapi… cuba korang baca apa laporan Utusan ni..

PERMATANG PAUH 1 Julai - Ahli perniagaan, Ummi Hafilda Ali berhasrat `menggempur' ke seluruh kawasan Parlimen Permatang Pauh bagi menceritakan kepada rakyat mengenai perilaku sebenar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurutnya, beliau berazam menerangkan kepada penduduk di situ yang selama ini mungkin tidak tahu 'rahsia' wakil rakyat mereka itu.

"Kita akan terangkan kebenaran. Kita akan pastikan kalau Anwar menjadi calon, kita kalahkan sampai hangus wang pertaruhannya di sini," katanya ketika berceramah di Taman Janggus di sini malam tadi - Utusan

Kita yang diguna pakai oleh Ummi itu menggambarkan siapa?

Sedangkan umum mengetahui bahawa penentang utama Anwar Ibrahim dan KEADILAN Permatang Pauh adalah UMNO..

Kalau nak diulas seluruh ucapan Ummi memang banyak yang bercanggah dalam masa dua jam itu..

Antara yang bercanggah ialah cerita Ummi ketika rumahnya diserbu oleh UTK suatu masa dulu..

Dia cerita macam ni.. “Ketika rumah saya diserbu oleh UTK dulu.. saya tergamam dan menggigil apabila melihat anggota UTK menyerbu kedalam rumah saya.. saya mengira jumlah mereka yang masuk melalui tingkap itu, semuanya ada lebih dari 50 orang..


Saya biarkan mereka.. saya kuatkan semangat.. saya ambil wuduk kemudian saya terus solat Maghrib dan Isyak”..

“Saya biarkan anggota Polis yang menyerbu dari jam 6.30 petang hingga ke 11.00 malam terus menunggu… dan saya dibawa keluar jam 11.00 malam..

Tambahnya lagi “ Hampir lima jam pihak Polis cuba untuk masuk kedalam rumah saya tetapi gagal.. mungkin Malaikat mahu menjaga saya.. hinggakan berbagai peralatan yang digunakan untuk memecah masuk ke dalam rumah itu gagal..

Malaikat nak tolong dia konon… nampak tak diawal tadi dia kata dia nampak UTK pecah masuk ikut tingkap? Lepas tu dia kata polis masuk dia biarkan, dia ambil wuduk dia solat maghrib pada pukul 6.30?

Dan banyak lagi yang bercanggah.. dia patut tulis semula skrip dia tu..

Berbalik kepada Ummi nak pastikan Anwar kalah hingga hilang wang pertaruhan kali ini…

Taman Janggus tempat Ummi ceramah itu terletak di bawah Jentera Daerah Mengundi 3 bagi Jentera Pilihanraya Parlimen Permatang Pauh (JDM3 @ Kampung Pertama atau suatu masa dulu dikenali dengan nama Sungai Derhaka)

Jumlah pengundi disini adalah melebihi 2000 orang..

Kalau setakat 300 orang saja yang datang dalam setiap ceramah Ummi.. teruskanlah bermimpi kononnya dia boleh sebabkan Anwar hilang deposit..

300 orang tu majoriti bukannya dari Kampung Pertama sendiri.. katalah petugas 60 orang.. orang PKR dan PAS yang ada dalam 300 orang tu lebihkurang 100 orang.. penyokong-penyokong UMNO yang tah dari mana datangnya tu 100 orang.. berapa orangkah ahli UMNO dari Taman Janggus itu..

Lagi gambar-gambar sila lihat di SINI

Tiada ulasan: