Ahad, 29 Julai 2012

BOHONG...MUNGKIR JANJI DAN TAK AMANAH...ADALAH MUNAFIK YANG NYATA....APA DIBUAT TAK MENJADI..MENCERLAH SAPE KITA SEBENAR....MUNGKIN TAK BODOH CUMA KURANG CERDIK...

Sabah untuk pemimpin Sabah yang baik - Anwar

Harakahdaily, 29 Jul 2012
TUARAN: Rakyat Sabah diajak agar memilih pemimpin yang tepat untuk negeri itu bukan sekadar "Sabah untuk orang Sabah sahaja."


(Anwar berucap di Tuaran hari ini sempena pengisytiharan Wilfred keluar BN)

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, ramai orang bercakap "Sabah untuk orang Sabah sahaja." tetapi bagi beliau tidak cukup sekadar itu.

"Kalau orang semenanjung juga kaki curi balak, orang Sabah pun tidak ketinggalan.

"Jadi saya sarankan, pilihlah pemimpin Sabah yang tepat dan baik dari kalangan orang Sabah," kata Anwar.

Beliau berucap di majlis pengisytiharan anggota Parlimen Tuaran, Datuk Seri Wilfred Bumburing keluar Barisan Nasional (BN) dan menyokong Pakatan Rakyat.


Janji Pakatan


Dalam ucapan itu, Anwar juga mengulangi janji Pakatan Rakyat sebelum ini akan memberikan 20 peratus royalti minyak kepada semua negeri yang mengeluarkan minyak di negara ini termasuk Sabah.

Beliau yakin, dengan penjimatan dan urustadbir yang baik, kerajaan mampu menjimatkan RM20 bilion setahun dari ketirisan akibat salah guna kuasa dan korupsi sekarang ini.

Beliau juga mengumumkan, harga petrol akan diturunkan jika Pakatan Rakyat memerintah negara.

"Hari ini menang, esok saya akan umumkan penurunan harga petrol," kata beliau.

Beliau juga memberikan jaminan tidak akan melakukan politik dendam apabila Pakatan Rakyat menang nanti.

"Saya berpengalaman di penjara, dipukul, ditelanjang dan sebagainya. Mereka ingat bila kita menang kita akan lakukan semua itu.

"Tidak. Kita tidak akan lakukan politik dendam. Apa yang kita mahu adalah negara ini ditadbir dengan baik dan melaksanakan politik bersih," kata Anwar.

Guru KAFA juga dapat bonus di P Pinang

Mohd Sabri Said, 29 Jul 2012
GEORGETOWN: Kerajaan Negeri Pulau Pinang memperuntukan RM3.9 juta untuk pemberian bonus hariraya Aidil Fitri kepada penjawat awam dan guru Kelas Fardhu Ain (KAFA) seluruh negeri mulai 9 Ogos depan kata Ketua Menteri, Lim Guan Eng (gambar).

Menurutnya, pemberian itu melibatkan setengah bulan gaji dengan minima RM600 dan RM300 sebagaimana tahun lalu dan ia tiada ada kaitan dengan gula-gula pilihanraya umum ke 13 yang bakal diumumkan pada bila-bila masa sahaja.

"Pulau Pinang juga turut umumkan pemberian bonus untuk kakitanganya dan guru KAFA menjelang Aidil Fitri akan datang.

"Buka sahaja mereka malahan melibatkan anggota perkhidmatan awam d bawah Kerajaan Negeri dan badan Kerajaan Negeri Pulau Pinang, " ujarnya dalam kenyataan media tengahari tadi.

Ada sedikit peningkatan perbelanjaan memandangkan pertambahan kakitangan kerajaan dari 3,780 berbanding tahun lalu seramai 3,645 orang serta juga berdasarkan kenaikan gaji tahunan anggota perkhidmatan awam dan kadar kenaikan gaji 13 peratus yang telah pun di selaraskan pada April 2012 lalu.

Pemberian itu juga membabitkan Pihak Berkuasa Tempatan dan Badan Berkanun Negeri.
Isu Royalti: Jangan bohong, Nik Aziz gesa Umno
Wartawan Sinar Harian
29 Julai 2012
Nik Aziz kecam Harussani
Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.
SHAH ALAM - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, pemimpin Umno tidak wajar "berbohong" berhubung isu royalti petroleum, yang dituntut Kerajaan Negeri itu, lebih-lebih ketika bulan Ramadan sekarang.

Sambil menolak kenyataan Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussin semalam, Nik Abdul Aziz berkata, "berkatalah sesuatu yang benar di bulan Ramadan."

"Janganlah dididik lidah berbohong lebih-lebih lagi di bulan yang mulia ini," kata beliau dalam satu mesej dikeluarkan menerusi Facebook hari ini.

"Saya membaca kenyataan seorang pemimpin Umno di Kelantan dalam akhbar Sinar Harian hari ini bahawa royalti minyak telah dibayar kepada Kelantan dalam bentuk wang ihsan.

"Suka saya mengingatkan bahawa tuntutan terhadap royalti minyak ini bukan disuarakan oleh pemimpin kerajaan negeri dan rakyat Kelantan sahaja tetapi turut disuarakan oleh Sultan Kelantan dialam titah baginda sedikit masa dahulu.

"Apakah pemimpin berkenaan ingin menyatakan bahawa titah baginda silap dan tidak boleh dipercayai?" kata beliau yang menerajui kerajaan negeri sejak 1990.

Mursyidul Am Pas ini seterusnya berkata, mengapa Kerajaan Pusat membayar royalti kepada Sabah dan Sarawak sedangkan Kelantan disediakan wang ihsan.

"Saya ingin persoalkan kenapa negeri lain seperti Sabah dan Sarawak menerima royalti, bukan wang ehsan?

"Berkatalah sesuatu yang benar di bulan Ramadan. Janganlah dididik lidah berbohong lebih-lebih lagi di bulan yang mulia ini," katanya lagi.

Dalam laporan hari ini, Sinar Harian memetik Awang Adek berkata, tidak perlu melakukan konvoi atau demonstrasi tuntutan royalti minyak oleh mana-mana pihak memandangkan hak rakyat Kelantan itu, sudah diberikan kepada rakyat Kelantan secara terus dan bukan melalui Kerajaan Negeri.

Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pengagihan Wang Ehsan Kelantan berkata, wang ihsan diberikan kepada mereka yang layak secara terus dan telus iaitu kaedah yang lebih baik berbanding diberikan kepada Kerajaan Negeri.

Menurutnya, wang itu adalah milik rakyat Kelantan dan tidak perlu Kerajaan Negeri menimbulkan kekecohan untuk menuntut diserahkan kepada mereka.

"Kerajaan Persekutuan bukan hendak sangat pun duit RM24 juta setahun untuk rakyat Kelantan.

"Kita berikan terus kepada yang layak seperti untuk kecemerlangan pelajar Ujian Pencapaian Sekolah Rendah, Penilaian Menengah Rendah, Sijil Pelajaran Malaysia, Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia dan pelajar yang memasuki universiti serta bantuan bencana untuk rakyat Kelantan," katanya.

Konvoi tersebut diketuai oleh Nik Abdul Aziz bersama 150 kereta dan 50 motosikal berkuasa tinggi bermula dari Kota Bharu, melalui Ketereh, Machang dan Kuala Krai, dan berakhir di Gua Musang.

 Lagu Tema Janji Di Tepati - Rais Ciplak Lagu Tuhan ku Maha Besar - Kevin Pranato
Posted on Sunday, July 29 @ 02:56:13 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Roslan ALan


Cuba dengar dan hayati dua lagu dibawah ni. Adakah kedua-dua lagu di bawah ada persamaan? Adakah ianya satu kebetulan? Jika sebelum ini Kementerian Rais pernah di tuduh MENCIPLAK lagu dan Budaya Negara Jiran, adakah kali ini lagu tema Hari Merdeka pun diciplak dari negara jiran?
 
 
 
 
 
 Kotinjen Olimpik Malaysia kena kutuk!
Posted on Sunday, July 29 @ 03:04:05 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Blog sozcyili.

Pasukan olimpik malaysia ke london kena kutuk. Sebenarnya tak perlu tunggu orang luar kutuk pun sebab sebagai rakyat yang membaca dan menatap gambar2 kotinjen kita di portal online pun rasa cam errrr.. baju apekah itu sebenarnya?

Dan tak sangka juga apa yang aku rasa rupanya dirasai oleh orang lain. Disebabkan itulah tak hairan kenapa yahoo melabelkan pasukan malaysia antara yang mempunyai uniform terburuk sekali di antara kesemua kontinjen yang menyertai kejohanan kali neh.


Lihat kat bawah neh ;

Terus terang aku cakap, bukan jalur tue punca utama sebenarnya. Tetapi warna tue. Semacam tak masuk langsung. Oren, kuning dan hitam. Mainan warna tue sebenarnya tak berapa kena. Tak pasti nak cakap macam mana tapi yang pasti memang nampak buruk.

Tak caya?

Sila tengok siaran ulangan berita mengenai nya. Tengok live di tv. Lagi terserlah "keburukkan" nya beb. Tatau lah kenapa.. rasanya menteri2 di malaysia sekarang neh bersatu ahti tak buat kerja kot. Kali neh menteri belia dan sukan pula amek giliran bakal dikutuk.

Lebih mementingkan kpop dan acara hiburan yang langsung tiada faedah kepada sesiapa pun berbanding memantau persiapan pasukan olimpik malaysia ke london akhirnya membuahkan hasil pertama apabila dikutuk mempunyai antara uniform yang terburuk. Lepas neh apa lagi sejarah yang menteri kita nak cipta? Kita tunggu.

.....
http://sozcyili.blogspot.com/2012/07/hot-kotinjen-olimpik-malaysia-kena-kutuk.html
 
 Gila... Azarbaijan Pindah Solat Jumaat ke Hari Sabtu
Posted on Sunday, July 29 @ 02:43:01 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Blog AnakRimau
Jawatankuasa Kebangsaan Bahagian Urusan Agama Republik Azarbaijan memerintahkan kepada para khatib masjid di seluruh negara itu untuk melaksanakan solat Jumaat pada hari Sabtu. Arahan itu dikeluarkan pada 30 Jun yang lalu.

Alasan pemindahan tersebut kerana dinilai mengganggu jam kerja, di mana hari Jumaat di Azarbaijan adalah hari kerja rasmi negara itu.

Menurut pemerintah Azarbaijan, pemindahan solat Jumaat ke hari Sabtu diharapkan dapat mengurangkan beban para pegawai dan pekerja pemerintah.

Menanggapi alasan pemerintah, khatib Masjid Masyhadi Dodosh, H Shahin Hasanali mengatakan, pemindahan tersebut dinilai sebagai sebuah sentimen politik semata-mata.

“Pemerintah risau solat Jumaat menjadi medan pendidikan politik yang boleh menggugat kewibawaan pemerintah. Solat Jumaat tidak boleh dipindahkan hari sesuka hati,” ujarnya.

Republik Azarbaijan adalah negara kecil yang majoriti penduduknya beragama Islam. Dilaporkan, jumlah komuniti muslim di sana mencapai 90% dari jumlah keseluruhan penduduknya.

Kedekatan regim yang berkuasa dengan Israel, menyebabkan dasar-dasar pemerintah cenderung anti Islam. Sehingga kini, warga muslim Azarbaijan masih memperjuangkan hak-hak kaum muslimah untuk memakai tudung.

 sumber: http://www.exelroze.info  

........
http://anakharimau.blogspot.com/
 
 Pusat tuisyen hina sahabat Nabi !! Apa tindakan Pihak berwajib
Posted on Saturday, July 28 @ 21:33:19 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: abuluqman

"
SULAIMAN menunjukkan karikatur menghina sahabat Nabi yang didakwa digunakan oleh sebuah pusat tuisyen sebagai bahan mengajar di Ledang, Johor semalam.

LEDANG - Sebuah pusat tuisyen di Tangkak dekat sini didakwa bertindak biadab memaparkan karikatur menghina para sahabat Nabi Muhammad S.A.W. dalam nota ringkas mata pelajaran Sejarah bagi pelajar tingkatan empat di pusat berkenaan.


Kadi Daerah Ledang, Sulaiman Maidin berkata, pusat tuisyen tersebut melukiskan 16 karakter sahabat nabi dalam bentuk kartun dengan watak berbeza dan bahan-bahan tersebut disediakan tenaga pengajarnya dikenali sebagai Mr. Fu.
"Antara karikatur yang keterlaluan ialah lukisan seorang sahabat nabi yang dilukis dengan wajah khinzir. Imej seorang lagi pula diletakkan gambar wanita dengan bahagian dadanya ditutup dengan tulisan Cina, selain ada yang dikelilingi tiga wanita  .. Kosmo
ulasan kita tunggu KDN atau pihak berwajib mengambil tindakan..ini sudah melampau
 
 Eh? Kenapa lagu Gereja ni sama dengan lagu tema Hari Kemerdekaan ke 55 ni?
Posted on Saturday, July 28 @ 21:34:43 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: AnakSgDerhaka

"

Aku rasa tak perlulah aku explain panjang lebar tentang logo sambutan Hari Kemerdekaan negara kita yang ke 55 tahun ini, pasal mungkin ramai yang dah tahu tentang asal-usul logo itu..

Tapi buat yang tak tahu lagi, logo itu sebenarnya ialah logo yang telah dikitar semula dari sticker untuk kenderaan semasa sambutan kemerdekaan yang ke 52 dulu..

Dikitar semula oleh Menteri Kitar Semula, Rais Yatim... kerana kebodohannya itu (mungkin 'Buta IT') beliau menjadi mangsa belasahan Blogger Pro PR dan juga Blogger Pro UMNO/BN..

Berikut adalah logo sambutan Hari Kemerdekaan negara kita yang ke 55..

Dan ini adalah logo asal..


Ini pula e-mail seorang rakyat Malaysia yang bengang dengan kebodohan Rais itu..

Saudara Pengarang,

SEBAGAI rakyat Malaysia di alaf Transformasi, saya amat kesal dengan sikap Jawatankuasa Sambutan Perayaan ke 55 tahun Kemerdekaan Malaysia kerana memilih logo setaraf 'Pembantu Rumah' atau 'Pra-Sekolah'.

Tidak tahu di mana silapnya, seolah-olah semua ahli jawatankuasa termasuk Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Utama Mohd Rais Yatim tidak pernah melihat laman web http://pmr.penerangan.gov.my/ yang memaparkan logo sambutan sambutan hari kemerdekaan sejak 1976 sehingga 2011.

Saya lebih terkejut apabila melihat video di ( Youtube ) yang mendakwa logo Kemerdekaan 55 boleh disiapkan tidak sampai 5 minit, malah hanya 3 minit sahaja menggunakan Adobe Photoshop atau Microsoft Word.

Persoalannya, apakah yang ingin disampaikan Menteri dan Jawatankuasa Sambutan Hari Perayaan Kemerdekaan Ke 55 Malaysia ketika Perdana Menteri mendapat keyakinan rakyat melalui pelbagai transformasi?

Sewajarnya, logo Kemerdekaan Ke 55 dicipta selari dengan hasrat Perdana Menteri yang digelar 'Bapa Transformasi' dan bukannya melakukan transform logo yang sudah basi di minda rakyat.

Semoga di tahun yang akan datang, sewajarnya logo hari kebangsaan dilukis atau dicipta oleh 'Kanak-Kanak Tadika' dan 'Orang Buta' kerana mereka mungkin lebih kreatif dan artistik daripada pencipta logo Sambutan Hari Kebangsaan Ke 55.

Salam Hormat,

MOHD ZAHID MOHD ANWAR

Rais Yatim hang jawablah...

Dan berkenaan dengan lagu tema perayan hari kemerdekaan pula.. Rais Yatim juga perlu jawab.. adakah benar lagu ini telah diciplak dari sebuah lagu ketuhanan yang dinyanyikan oleh penganut Kristian dalam Gereja mereka?

Melodinya hampir sama cuma rentak atau temponya telah diperlahankan sedikit dan sudah pasti liriknya telah ditukar..

Sila lihat video tersebut di SINI 

 

 
 
 Mahukah lagu ini dinyanyikan oleh Agong kita?
Posted on Saturday, July 28 @ 21:36:47 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: tokpepijat

"

Sekonyong-konyong Menteri Media UMNO Rais Yatim menebalkan mukanya membatalkan logo Hari Merdeka kepada penggunaan logo 1Malaysia sahaja.

Setelah logo paling lekeh dan hodoh dalam sejarah Malaysia di"bakar" oleh Rais yang terkenal dengan "Sang Pembakar Jambatan", kini tinggal dua lagi "perkakas" sambutan Kemerdekaan yang perlu di"bakar" lagi oleh Rais iaitu tema" Janji Ditepati" dan lagu temanya yang liriknya ditulis oleh Rais sendiri.

Bermula teguran PAS sejak tahun lalu tentang Perayaan Kemerdekaan seolah-olah Hari UMNO, terkini dua minggu lepas, pemimpin DAP Lim Kit Siang juga menegur tentang tema kemerdekaan seperti kempen pilihanraya " Janji Ditepati".

Malangnya Menteri Media UMNO Rais Yatim buat-buat pekak badak untuk mendengarnya. Bahkan makin syok sendiri akibat dihinggapi "Sindrom Bodekisme" dengan perlancaran logo dan lagu tema.

Rais dengan angkuh dan bodoh sombong menolak teguran tersebut.

Hari ini dalam twitternya, Rais "membakar" logo hodoh untuk gantikan logo 1Malaysia sahaja.

Barangkali Rais mendapat mimpi ngeri dalam tidurnya malam tadi ! Mimpi Putrajaya menjadi hijau!
Melihat lagak Rais. sepatutnya PMNajib perlu gantikan segera Rais. Pemikiran Rais hanya sesuai untuk era 70an sahaja. Mengapa masih kekalkan dia menjadi Menteri Media dan Propaganda?

Adakah PMNajib tidak melihat logo kebanggaan Rais itu setaraf karya budak tadika KEMAS sahaja atau paling tinggi setaraf JKKK ?

Satu lagi, PMNajib tolong baca lirik lagu tema karya Rais. Tentunya PMNajib akan ketawa berdekah-dekah kerana "tolol"nya lirik itu.

Boleh PMNajib bayangkan siapa mahu nyanyi lagu tolol itu dalam Perayaan Hari Merdeka nanti? Najib sudah ada pengalaman dalam Sambutan Hari Koperasi dengan reaksi penonton yang majoritinya kanak-kanak sekolah.

Nah, pakat tunggulah kita nanti pada 31 Ogos ini. Barangkali Rais akan menyanyi seorang diri sambil pegang bendera macam "orang gila" "
 
  Kian ramai sangka Obama Muslim
Posted on Sunday, July 29 @ 02:03:37 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: setisab

"
WASHINGTON: Lebih daripada seorang dalam setiap tiga pengundi Parti Republikan masih percaya Presiden Amerika Syarikat, Encik Barack Obama, beragama Islam.

Tinjauan Pusat Kajian Pew yang didedahkan kelmarin menunjukkan bahawa bilangan mereka yang mempunyai tanggapan itu telah meningkat sejak 2008. Pendedahannya di sini.


"Bilangan rakyat Amerika yang berkata bahawa Obama seorang Muslim telah meningkat sejak 2008," kata penyelidik kanan Pew, Encik Greg Smith.
Ini meskipun Encik Obama telah beberapa kali menegaskan sejak menjadi Presiden Amerika hampir empat tahun lalu bahawa beliau beragama Kristian. 
Menurut kajian Pew yang dijalankan pada Jun dan Julai lalu, sebanyak 17 peratus daripada 3,000 pengundi Parti Republikan menyangka Encik Obama seorang Muslim.
Angka itu satu peningkatan sebanyak 5 peratus berbanding pada 2008 dan kurang 3 peratus berbanding pada 2010.
Pemimpin masyarakat Islam Amerika bagaimanapun melahirkan keprihatinan bahawa kurang keupayaan segelintir anggota masyarakat untuk mengiktiraf agama sebenar Encik Obama menunjukkan kemungkinan meningkatnya sentimen Islamofobia dalam politik negara itu.
"Dengan 17 peratus rakyat percaya Encik Obama seorang Muslim menunjukkan wujudnya ramai penyebar khabar angin yang menakut-nakutkan orang lain dan permainan politik di Amerika," kata Encik Haris Tarin dari Majlis Ehwal Awam Muslim.
Namun, Encik Tarin tidak setuju dengan usaha Encik Obama terus-terusan menegaskan yang beliau seorang penganut Kristian kerana ia hanya akan mengukuhkan tanggapan bahawa Islam boleh digunakan untuk mencemarkan nama baik seseorang.
Nama penuh Presiden Amerika itu ialah Barack Hussein Obama memandangkan ayahnya yang berasal dari Kenya adalah seorang Muslim.
Dalam kajian Pew itu, hanya 49 peratus daripada responden dapat menjawab dengan betul bahawa Encik Obama beragama Kristian sementara lagi 31 peratus berkata mereka tidak tahu.
Sekitar 60 peratus daripada pengundi dapat menjawab dengan betul bahawa pencabar utama Encik Obama daripada Parti Republikan bagi jawatan Presiden, Encik Mitt Romney beragama Mormon. - AFP.
WASHINGTON: Amerika Syarikat dan Jepun semalam memberi amaran kepada Korea Utara terhadap ujian nuklear terbarunya, dengan Presiden Barack Obama berikrar tidak akan bertolak ansur dengan Pyongyang.
WASHINGTON: Presiden Amerika Syarikat, Encik Barack Obama, menyampaikan ancaman paling jelas sejauh ini bahawa Amerika akan menyerang Iran jika memang itu yang diperlukan untuk menghalang republik Islam ...
Taliban leader: We have no faith in Obama. ISLAMABAD, Pakistan (CNN) -- Barack Obama's election as president of the United States won't see a change in American relations with the Taliban, a senior Taliban leader in ...
WASHINGTON: Presiden Amerika Syarikat, Encik Barack Obama, dan isterinya memperoleh pendapatan sebanyak AS$1.7 juta ($2.1 juta) pada tahun lalu, satu kejatuhan besar berbanding 2009 ekoran penurunan jualan ...
WASHINGTON: Presiden Amerika Syarikat, Encik Barack Obama, yang pernah menentang perkahwinan antara individu sama jantina, mengubah pendirian dan kini menyokong pasangan sama jantina yang ingin berumah ...
The New York Daily News published photographs of a 24-year-old single mother known as Dania, who is reported to have gone back to an upmarket hotel with one of President Barack Obama's bodyguards only to argue the ...
 
 Rakyat menang, logo hodoh Merdeka 55 ditarik balik
Posted on Sunday, July 29 @ 00:48:47 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Roketkini
KUALA LUMPUR, 29 JULAI: Rakyat Malaysia sekali lagi menjadi juara setelah berjaya menundukkan kengkuhan kerajaan UMNO-Barisan Nasional yang telah menarik balik logo hodoh sambutan 55 tahun Merdeka setelah mendapat bantahan orang ramai.

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim dilaporkan oleh agensi berita kawalan UMNO-BN, Bernama, hari ini bahawa tiada logo rasmi digunakan bagi sambutan hari kebangsaan tahun ini.

Namun, beliau masih cuba menegakkan benang yang basah, sebagaimana petikan laporan Bernama, apabila berkata, “bahan hiasan (artwork) yang dipaparkan oleh sesetengah pihak setakat ini hanyalah paparan selingan bukan logo rasmi”.
Rais bagaimanapun mengekalkan slogan “Janji Ditepati” yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak merangkap Presiden UMNO dan Pengerusi BN, sebagai tema hari kebangsaan tahun ini.
Beliau turut mempertahankan penggunaan slogan propaganda UMNO-BN sebagai tema hari kebangsaan itu atas alasan kerajaan UMNO-BN telah menunaikan janji-janji kepada rakyat.
Rais turut mencetuskan kontoversi apabila menjadi penulis lirik lagu sambutan Merdeka ke-55 itu yang antara lain liriknya menyatakan”janji sudah ditepati, kini masa balas budi” yang dilihat secara jelas mengungkit untuk menuntut undi daripada rakyat.
Lirik lagu”Janji Ditepati” itu juga menyebut tentang Bantuan Rakyat 1Malaysia, Klinik 1Malaysia dan Kedai 1Malaysia, iaitu program-program yang sedang dijaja oleh Najib melalui taburan projek dan duit dari peruntukan wang rakyat sebagai kempen pra-pilihan raya umum.
Justeru, rakyat bersama dengan Pakatan Rakyat telah membantah kerakusan kerajaan UMNO-BN yang amat terdesak sehingga mahu menjadikan sambutan Merdeka ke-55 sebagai acara khas untuk ahli dan penyokong UMNO-BN sahaja.
Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang sebelum ini telah menempelak Rais dengan mengingatkan menteri tersebiut bahawa sambutan Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia merupakan sambutan kebangsaan bagi semua rakyat Malaysia tanpa mengira kaum, agama, negeri atau pendirian politik.
Menurutnya, UMNO-BN telah merampas identiti dan simbol sebenar sambutan itu dengan memonopolikannya untuk kepentingan UMNO-BN sahaja.

“Jika UMNO-BN dibenarkan untuk merampas identiti dan simbol sambutan yang penting ini, adakah Rais mengaku bahawa Najib hanyalah Perdana Menteri bagi UMNO-BN dan bukan untuk semua rakyat Malaysia?” ujar beliau. – Roketkini.com
 
 Janji Ditepati: Perangai pemimpin UMNO BN
Posted on Sunday, July 29 @ 02:02:34 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: setisab

"
Kalau macam inilah cara pemimpin BN tadbir Negara, memang alamat jahanam masa depan anak cucu kita. Mereka buat sesuatu tanpa kajian menyeluruh dan ikhlas. Setiap apa yang dilakukan oleh pemimpin UMNO BN, pastinya terselit perasaan hasad, tamak, gelojoh, rakus. Semuanya dilaporkan di sini

Pabila mereka disergah, maka mereka cepat-cepat pusing cakap, mereka putar kenyataan!


Perangai pemimpin UMNO BN:
~ Buat ikut suka dia.
~ Tipu tak bertempat.


Kerajaan memutuskan untuk menggantikan logo sambutan Hari Kemerdekaan ke-55 yang menampilkan kempen "Janji Ditepati" selepas menghadapi kritikan pelbagai pihak sejak seminggu lalu.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim mengumumkan bahawa langkah itu untuk "membendung salah faham".

"Untuk membendung sedikit salah faham kami (akan) hanya (menampilkan) 1Malaysia sebagai logo Merdeka (dan) Hari Malaysia," kata Rais di laman Twitter.

Rais membuat pengumuman itu susulan kenyataan presiden Persatuan Reka Grafik Malaysia Zachary Ong bahawa beliau antara lainnya "terkejut" dengan kelemahan kreativiti, kemahiran dan rasional yang ditonjollkan melalui logo berkenaan.

Warga pengguna Internet juga menentang penggunaan logo tersebut, termasuk pemimpin DAP Lim Kit Siang yang berkata perkara itu menyebabkan Malaysia menjadi"bahan jenaka". ~ Kerajaan Rakyat's  Facebook 
Tanpa rasa malu, UMNO BN menggunakan tema "55 tahun janji ditepati" bagi sambutan kemerdekaan tahun ini. Kita lihat senarai 20 orang paling kaya di Malaysia dan kita tanya: Di mana Melayu? Tan Sri Robert Kuok kekal ...
Sejuta janji tiada satupun ditepati. Tekad ku pada detik dan masa. Walau jasad diheret tersiksa. Ke Dataran ku tetap menuntut jaksa. Janji ku pada anak, bangsa dan nusa. Walau terkapan jasad tua, semangatku sasa ...
Biasan Rindu: Janji Manismu .... Lafaz 'Janji Ditepati' Untuk Janji Yang Mana? WARTA KERAJAAN RAKYAT · Cadangan Terbaik Dari Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor, Demi Rakyat · Azmin Ali · Sidang DUN Selangor ...
Terus mendahului senarai adalah Tan Sri Robert Kuok dengan kekayaan RM50.04 bilion
Kawan-kawan akrab Tun Mahathir bekas presiden UMNO, Tan Sri Robert Kuok, Lim Goh Tong, Ananda Krishnan, Tan Sri Vincent Tan adalah antara manusia terkaya yang turut tersenarai sejak bertahun lamanya.
T. Ananda Krishnan – RM45.78 bilion. 3. Tan Sri Teh Hong Piow – RM12.77 bilion 4. Tan Sri Lee Shin Cheng – RM12.74 bilion 5. Tan Sri Lim Kok Thay – RM10.89 bilion. 6. Tan Sri Quek Leng Chan – RM10.75 bilion 7. Tan ...
A.Krishnan (Ananda Krishnan?),,.
“Yang menghairankan ialah, mengapa Pelabuhan Pulau Pinang diswastakan kepada Seaport Terminal (Johor) Sdn. Bhd. milik Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary sedangkan Syed Mokhtar mempunyai sejumlah hutang yang ...
 
 Penderitaan Batin Seorang Permaisuri, terpaksa guna 'benda itu'
Posted on Thursday, November 25 @ 14:00:09 PST
Dilulus untuk paparan oleh SongkokPutih

Oleh: setisab

"Siti Aisyah Syed Abdullah at Kerajaan RakyatCerita berkaitan bekas penghuni Istana Negara yang hari ini menginap di sebuah kondo semakin buas dipaparkan. Bagi saya samada ianya benar atau sebaliknya, perbuatan mendedahkan kepada umum hubungan peribadi adalah sesuatu yang amat bertentangan dengan prinsip kehidupan manusia normal.

Syed Abdullah yang pernah bersahabat dan melalui blognya menceritakan kononnya dia terlalu akrab dengan bekas penghuni Istana itu sehingga cintanya terhalang diperjalanan telah mendedahkan kisah silamnya!

Dato Seri : Janganlah zalimi Aisyah lagi... Aisyah mempunyai nafsu dan perasaan. Buanglah cctv didalam kondo Aisyah dan janganlah kurung dirinya serta janganlah diberi 'benda itu'.... (mama & dato seri fahamkan..). Saya akan terus 'buas' dan akan menerbitkan buku "Cinta Syyhh" ini sekiranya Dato Seri tidak berubah..

Sesiapa yang berhajat untuk memambantu Aisyah yang katanya tersiksa batin itu, pergilah ke Blok C-05-05, Desa Putra Condo,No 4, Jalan Wangsa Perdana 3,Bandar Baru Wangsa Maju, 53300, Kuala Lumpur.

Lepaskan Cik Puan Aishah daripada ‘penderitaan zahir dan batin’ agar dapat kembali ceria dalam hidupnya sebagai manusia biasa. (di sini)

Saya cadangkan kepada Syed Abdullah adalah lebih baik kaji dan dedahkan hubungan Rosmah Mansor dengan jantan-jantan yang pernah didampinginya!
 
 Imej Video Diperbesarkan -UMNO Production Kecundang Teruk!!
Posted on Wednesday, April 27 @ 09:28:24 PDT
Dilulus untuk paparan oleh CyberSniper

Oleh: laniismaa

"Penyebaran bahagian kedua klip video lucah di internet hari ini adalah kegagalan teruk UMNO Production dengan 3Temberang selaku pengarahnya.

Video yang berjudul 'Papa Nurul Izzah Part II' yang dipertontonkan oleh 3Temberang kepada wartawan terpilih pada 21 Mac lalu boleh didapati di Youtube sejak jam 1.30 tengahari. Klip video sepanjang 1.46 minit itu dimuat-naik oleh seorang pengguna yang menggunakan nama "wakparjosudorno."

Nurul Izzah Anwar juga sekali lagi mengulangi bahawa orang dalam video lucah yang sebahagiannya lagi disebarkan di internet hari ini  bukan bapanya.

Kita lihat dengan lebih jelas imej yang telah diperbesarkan. Apa yang akan dijawab oleh pengarah 3Temberang terhadap bosnya UMNO Production selaku penerbit video tersebut.


 Boleh minta dengan Anwar formula melebatkan rambut dalam sehari!!!!!

Tiada ulasan: