Isnin, 30 Januari 2012

YANG BENAR ANCAMAN2 ALLAH DALAM QURAN...PENZINA..PERASUAH..PENGAMAL RIBA..PENIPU...PEMINUM ARAK..SYIRIK...MENYEKUTU ALLAH...DAN SETARAF DENGANNYA....MASUK NERAKA...NERAKA DARI API YANG MENJULANG2...MAKAN BUAH ZAKUM YANG MEROBEK ISI2 DALAM PERUT...ADAKAH ORANG2 INI TAK TAKUT ANCAMAN INI..

Shamsubahrin: Ketua NFC paksa saya 'rasuah' polis
Ahli perniagaan Datuk Shamsubahrin Ismail, yang dituduh menipu pengerusi eksekutif Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) Datuk Mohamed Salleh Ismail, mendakwa bahawa suami ketua wanita Umno itu memaksa beliau merasuah polis bagi menutup skandal syarikat berkenaan.

NONEBeliau membuat dakwaan itu pada polis laporan yang dibuat di Hospital Besar Klang Jumaat lalu. Perkara itu didedahkan oleh PKR di ibu pejabat parti itu di Petaling Jaya hari ini.

Dalam laporan polis itu, Shamsubahrin didakwa berkata beliau menerima mesej dan tekanan dari Salleh yang memintanya supaya kes NFC dengan pihak polis ditutup.

"Salleh, melalui panggilan telefon dan khidmat pesanan ringkas (SMS), mendesak saya untuk memberi rasuah kepada polis untuk menutup kes itu."
Dalam laporan itu, Shamsubahrin mendakwa beliau telah dilantik oleh NFC sebagai penasihat korporat dan perunding untuk "membersihkan" masalah dalaman NFC.

Beliau menambah bahawa telah bertemu dengan pihak polis untuk membantu siasatan mereka tetapi memaklumkan kepada Salleh bahawa beliau tidak akan memberi rasuah.

NFC dituduh menyalahgunakan pinjaman mudah RM250 juta oleh kerajaan dengan berbelanja ke atas aset mewah dan bukannya terhadap projek pusat ternakan lembu di Gemas, yang ditugaskan.

Ditanya jika PKR mempunyai bukti dalam bentuk SMS itu, naib presiden PKR N Surendran berkata Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang menyimpan telefon yang mengandungi mesej berkenaan.

"Beberapa telefon telah dirampas dari Shamsubahrin dan semua telefon kemudiannya dikembalikan kecuali satu. Yang disimpan oleh SPRM adalah telefon yang mengandungi bukti  penting ini.

"Ia di tangan pihak berkuasa tetapi kita mempunyai rekod, kita mempunyai salinannya," katanya.
'Keluarga Shahrizat diminta isytihar gaji jika tak bersalah'
DAP hari ini mencabar ahli-ahli keluarga Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil supaya mengisytiharkan gaji sebenar bagi menangkis dakwaan bahawa mereka diberi pendapatan lumayan sebagai eksekutif Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC).

NONEPemimpin supremo DAP, Lim Kit Siang dalam kenyataan medianya menempelak keluarga ketua wanita Umno itu masih cuba berselindung berhubung bayaran yang diterima mereka dari syarikat projek penternakan lembu negara itu.

Menurut Lim, meskipun keluarga berkenaan menafikan dakwaan bahawa mereka dibayar gaji berjumlah RM215,000 sebulan, namun mereka belum membekalkan angka yang sebenar.

"Adalah ketara bahawa selepas diheret dengan kemelut ini untuk lebih tiga bulan, anggota keluarga Shahrizat, yang menerajui NFC gagal membersihkan diri mereka daripada pelbagai dakwaan salah guna kuasa dan dana awam yang dilemparkan walaupun ada percubaan di pihak mereka untuk bertemu dengan penulis-penulis blog yang  'mesra' dan dengan badan-badan bukan kerajaan.

Sebagai contoh, kata Lim, setakat ini walaupun keluarga Shahrizat yang juga menteri wanita, keluarga dan pembangunan masyarakat itu menafikan mereka menerima RM215,000 sebulan, jumlah gaji sebenar mereka tidak didedahkan.

azlanSebelum ini dilaporkan suami Sharizat, Datuk Mohammad Salleh Ismail didakwa dibayar RM100,000 gaji bulanan sebagai pengerusi NFC.

Anak pasangan itu yang berusia 31 tahun, Izmir pula dikatakan mendapat RM45,000 sebulan sebagai pengarah eksekutif,. Seorang lagi anak lelaki mereka, Wan Shahinur Izran, 27 yang dilantik sebagai Ketua Pegawai Eksekutif mendapat RM35,000 sebulan manakala anak perempuan mereka yang berusia 25 tahun, Wan Izzanah Fatimah pula didakwa dibayar RM35,000 sebulan sebagai seorang lagi pengarah.

"Apakah alasan bagi Shahrizat dan keluarganya kerana gagal membersihkan nama mereka di mata rakyat?" soal Lim lagi dalam kenyataannya itu.

NFC terjebak dalam skandal apabila timbl pendedahan bahawa pinjaman mudah RM250 juta yang diberikan kerajaan untuk projek ternakan lembu negara itu telah dibelanjakan untuk membeli kondominium mewah dan perbelanjaan lain yang didakwa berbentuk peribadi.

Jawatankuasa Kira-kira Awam (PAC) juga mengakui bahawa terdapat "kelemahan" dalam projek itu.
Bukit Aman nafi khabar angin IGP meninggal dunia
Polis Diraja Malaysia hari ini menafikan hebahan palsu bahawa Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar telah meninggal dunia di London.

Dalam laman Facebook, Bukit Aman berkata tindakan itu dipercayai disebarkan pihak tertentu yang berniat jahat.

“Beliau dalam keadaan baik dan berada di sana bagi lawatan kerja bersama Polis United Kingdom,” petik tulisan di laman Facebook itu.

Ismail juga dilaporkan memenuhi setiap program diaturkan sempena lawatan rasmi beliau ke United Kingdom.

Beliau berlepas ke United Kingdom, 25 Januari lalu dengan ditemani isteri, Puan Sri Suriati Md Sobri .

Ismail dijadual akan turut menyampaikan taklimat mengenai perkembangan keselamatan di Malaysia kepada pucuk pimpinan polis dan pasukan keselamatan negara itu.
perkasa visit kdn on isa 290911 hishamuddinSementara itu, Bernama melaporkan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin  Hussein mengutuk sekeras-kerasnya khabar angin yang mengatakan Ismail telah meninggal dunia di London.

Beliau berkata KPN yang kini berada di London bagi tujuan urusan rasmi dengan Polis United Kingdom, berada dalam keadaan sihat dan akan pulang ke Malaysia Khamis ini.

"Saya mengutuk sekeras-kerasnya tohmahan dan cerita-cerita jijik (khabar angin tentang KPN), kerana beliau kini berada di luar negara bertugas dalam memastikan rakyat dan keselamatan negara ini sentiasa terjamin," katanya kepada pemberita di Kluang hari ini.

Ismail berada di London bagi mengembangkan lagi kerjasama rangkaian di antara Polis Diraja Malaysia (PDRM) dengan agensi perisikan MI5 dan MI6 United Kingdom.
MB Pahang: Ancaman 'kuasa ke-3' benar
'Kuasa ketiga' boleh menjadi penentu kepada keputusan pilihan raya umum (PRU) akan datang namun ia tidak akan menjejaskan keyakinan dan sokongan rakyat kepada BN.

Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob (bawah) mengakui apa yang dinyatakan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengenai ancaman `kuasa ketiga' itu adalah benar dan ia perlu diberi perhatian.

adnan the man"Tetapi apa yang penting ialah pengundi, kerana mereka yang akan menentukan pilihan apabila tiba masanya (PRU) nanti," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan pakaian dan beg sekolah kepada 1,565 pelajar sekolah rendah dan menengah sekitar Kuantan sumbangan Yayasan Pahang di Kuantan hari ini.

Adnan berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Muhyiddin bahawa BN sedia berdepan dengan siapa sahaja termasuk 'kuasa ketiga' yang didakwa akan menjadi ancaman dan penentu pada PRU ke-13 nanti.

Muhyiddin mengakui sukar meramalkan 'kuasa ketiga' tetapi bersedia menghadapinya dan akan ditentang seperti pembangkang lain.

Menurut Adnan kewujudan 'kuasa ketiga' tidak dapat dielakkan kerana masyarakat semakin terdedah kepada pelbagai maklumat.

Katanya sekiranya 'kuasa ketiga' itu merujuk kepada NGO, beliau percaya tidak semua NGO adalah antikerajaan kerana sesetengahnya turut menyokong agenda kerajaan.

Hisham: BN tak rasa terancam

Di KLUANG, Naib Presiden Umno Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata BN tidak merasa terancam dengan kewujudan "kuasa ketiga" dalam politik negara, malah mungkin dapat bekerjasama jika agenda dan niat mereka ini selari dengan perjuangan BN.

Hishamuddin, yang juga Menteri Dalam Negeri berkata, kewujudan "kuasa ketiga" dalam lanskap politik sesebuah negara berlaku di seluruh dunia masa ini.

NONE"Mungkin di masa depan kita boleh gembleng dengan mereka jika motif dan agenda mereka selari dengan hasrat membina negara, bangsa, agama dan tanah air," katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian rumah mampu milik Syarikat Perumahan Negara Berhad kepada 56 mangsa banjir hari ini.

Hishammuddin juga berkata Umno dan BN perlu menganjurkan program-program yang bertujuan mendekati rakyat dan menyelesaikan masalah yang dihadapi mereka.

Katanya program penyampaian rumah mampu milik kepada mangsa banjir merupakan contoh terbaik usaha kerajaan dalam memenuhi aspirasi rakyat.

- Bernama

Tiada ulasan: