Selasa, 11 Oktober 2011

NAK JAUH JURANG SIMISKIN DENGA SIKAYA...BORAK JE LAH...KOYOK@TIPU AJE....MANGKIN JAUH JURANG ADALAH.....

Projek RM250 juta isteri menteri berbangkit lagi
Dakwaan pemberian projek sekitar RM250 juta membabitkan suami dan anak seorang menteri kabinet yang menemui kegagalan berbangkit lagi dalam parlimen hari ini.

NONEKetua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, ia antara program yang diumumkan perdana menteri dalam Rancangan Malaysia atau belanjawan, tetapi tidak membawa sebarang hasil.

"Izinkan saya untuk memberikan beberapa contoh kegagalan tersebut: Projek ternakan feedlot yang menelan belanja sekitar RM250 juta yang membabitkan suami dan anak seorang menteri di dalam kabinet perdana menteri," katanya.

Anwar berkata, soalan itu sudah dibangkitkannya sejak tahun lepas tetapi tidak pernah dijawab oleh perdana menteri mahupun menteri yang bertanggungjawab.

Sedangkan, tambahnya, jumlah peruntukan itu sama dengan potongan subsidi gula yang ditanggung rakyat.



Hukuman tatatertib tujuh peguam syarie kekal
Mahkamah Rayuan Syariah Kelantan hari ini mengekalkan hukuman tatatertib terhadap tujuh peguam syarie di negeri ini oleh Jawatankuasa Kelayakan dan Tatatertib Peguam Syarie Kelantan pada Mei lalu.

Ketua Hakim Negara, Tan Sri Ariffin Zakaria yang bertindak sebagai pengerusi mahkamah berkenaan memutuskan tindakan jawatankuasa itu terhadap tujuh peguam tersebut adalah tepat dan tidak menyalahi peruntukan undang-undang serta hak asasi.

"Dengan itu kami berpendapat tidak ada penyalahgunaan hak asasi dan menyalahi prosedur dalam budi bicara jawatankuasa itu.

"Mahkamah mendapati hukuman (jawatankuasa itu) adalah setimpal dan tidak terlalu berat dan dengan itu hukuman berkenaan adalah dikekalkan,” katanya ketika membacakan keputusan penghakiman itu.

Ariffin berkata, kesemua perayu juga telah diberi dua kali peluang untuk membela diri iaitu melalui representatif dan juga dipanggil bertemu jawatankuasa itu sebelum dijatuhkan hukuman tatatertib.

"Soal pelantikan hakim tidak perlu dipertikaikan kerana ia akan diperhatikan rakyat yang dikhuatiri akan menimbulkan persepsi kurang baik,” katanya.

Tujuh peguam berkenaan yang dikenakan tindakan tatatertib itu adalah Che Rosmah Mohamed Zain, Zati Bayani Mohamad Azmi, Mohd Zaki Zainal Abidin, Suhaila Ibrahim, Naimah Saupi, Nasuuha Ismail dan Rosniza Mohamad.

Jawatankuasa berkenaan yang dipengerusikan oleh Ketua Hakim Syarie Kelantan, Datuk Daud Muhammad pada 15 Mei lalu telah mengenakan tindakan menggantung tiga bulan daripada mengamalkan profesion guamannya terhadap Che Rosmah manakala enam yang lain itu telah dikenakan tindakan celaan.

Mereka itu dikenakan tindakan berkenaan kerana mempertikaikan pelantikan bekas Pendaftar Mahkamah Tinggi Syariah Kelantan, Abu Bakar Abdullah Kutty sebagai Hakim Mahkamah Tinggi Syariah Kelantan pada Januari lalu.

Kesemua peguam berkenaan diwakili peguam Noor Azham Yahaya dan Alawi Mohd Rashid manakala responden iaitu jawatankuasa berkenaan diwakili Nik Baharom Nik Abdullah.

Mohd Isa Mohd Ralip pula bertindak sebagai peguam pemerhati mewakili Persatuan Peguam-peguam Syarie Malaysia.

Selain Ariffin, dua lagi hakim yang turut bersidang adalah bekas Hakim Mahkamah Persekutuan Tan Sri Nik Hashim Nik Ab Rahman dan Anggota Jemaah Ulama Kelantan, Wan Hassan Wan Mohammad.

- Bernama

Anwar: Kenaikan elaun hanya untuk kepentingan MP
Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa, cadangan kenaikan elaun untuk ahli parlimen hanya memberi kepentingan besar kepada peruntukan elaun dan bukannya untuk menggaji kakitangan.

Atas dasar itulah beliau menolak cadangan berkenaan, kata Anwar (kiri) ketika ditanya wartawan di bangunan parlimen hari ini.

NONE"Sebahagian besarnya pergi kepada elaun ahli parlimen, ini tidak boleh diterima.

"Jika (jawatankuasa kecil) kembali dengan cadangan baru, kata mereka hendak sediakan pegawai penyelidik, pembantu di parlimen, itu perkara lain.

"Tapi apa yang dicadangkan ialah perkara khusus lain," katanya lagi.

Namun beliau tidak menghalang sekiranya ahli parlimen Pakatan Rakyat menyokong cadangan berkenaan, katanya lagi.

Tambahnya, perkara itu juga tidak dapat diterima pada waktu rakyat berdepan dengan beban kos sara hidup.

"Saya tidak kata ahli parlimen tidak boleh pertimbang. Tapi, macam mana anda boleh buat begini.

"Anda lihatlah harga barangan dan harga makanan...," katanya lagi.




Cadangan kenaikan elaun MP ditarik balik
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamad Nazri Aziz hari ini mengumumkan bahawa cadangan untuk menaikkan elaun ahli parlimen telah ditarik balik.

Katanya, tindakan itu dilakukan ekoran kenyataan beberapa pemimpin pembangkang yang membantah usaha berkenaan diteruskan.

NONE"(Kenyataan ahli parlimen pembangkang) merupakan bukti bahawa saya tidak mendapat sokongan pembangkang seperti yang saya janjikan kepada perdana menteri pada Jumaat.

"PM dengan niat baik telah menjalankan tanggungjawabnya (mengumumkan kenaikan elaun dalam bajet), tetapi saya tidak dapat menunaikan tanggungjawab saya.

"Jadi saya tiada pilihan, saya menarik balik permohonan saya supaya peruntukan dalam Bajet 2012 menaikkan peruntukan itu," katanya.

Beliau berkata demikian dengan merujuk kenyataan oleh barisan ahli parlimen Pakatan Rakyat, termasuk Datuk Seri Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng, Azmin Ali, Salahuddin Ayub dan Dr Dzulkefly Ahmad yang mengulas pembentangan bajet 2012 oleh perdana menteri.

Saat terakhir

Jelasnya, cadangan kenaikan elaun tersebut, melibatkan jangkaan peruntukan sebanyak RM30 juta, telah dikemukakan pada saat terakhir sebelum perdana menteri membentangkan belanjawan berkenaan Jumaat lalu.

Cadangan berkenaan juga telah dipersetujui oleh satu jawatankuasa kecil yang turut dianggotai ahli parlimen Pakatan Rakyat.

NONE"Saya percaya ramai ahli parlimen yang gembira pada hari itu (pembentangan bajet) sebab kenaikan (elaun) itu tidak boleh menjadikan kita kaya.

"Ia hanya boleh membantu meningkatkan perkhidmatan ke kawasan kita," katanya lagi.

Mohamad Nazri berkata, beliau telah memasukkan kos untuk menyewa premis untuk pusat khidmat, pemandu dan pembantu penyelidik.

Jelasnya, parlimen tidak boleh menggaji penyelidik berkenaan kerana penyelidik itu hanya bekerja ketika parlimen bersidang selama 20 minggu setahun.

  • Umngok Apco · Pengulas Tertinggi · Ungku Omar Polytechnic
    haha... Najib cakap macam org mabuk todi... hari tu kata semua MP pembangkang setuju elaun dinaikkan kecuali Anwar sahaja yg menentangnya... hari ni kata semua MP pembangkang menetang kenaikan tersebut... apa ni macam PARIA...
  • Ipoh Mali · Pengulas Tertinggi · Friends with Samsudin Baharom
    Kah3.. Najib dah kantoi! Bila Ds Anwar dan MP pakatan Tak setuju Elaun MP di Naikkan, dia pun tarik balik.. tu bukan tarik balik tu.. tu Tangguh sampai lepas PRU13. Lepas PRU 13 semua naik..Cukai, Minyak dan Gaji MP termasuk Peruntukan Rosmah! kah3.. MP BN tak heran sgt elaun tu.. Pasai Elaun lain.. Elaun bawah meja lagi banyak Macam Khir toyo.. kah3
    • Anwar Sesumpah · Pengulas Tertinggi · Ketua Umum di PKR.com
      ape ko merepek ni bodo..ko ni reti baca ke x?

      "Bagaimanapun menurut Datuk Seri Najib Razak cadangan itu dengan syarat, kedua-dua belah pihak, parti kerajaan dan parti pembangkang mestilah seiya sekata bersetuju. Ini termasuklah ahli parlimen Bebas."

      dah BroABI n the geng x setuju, itu pasal la ditarik balik. yg ko gi melalut mcm org tua nyanyuk ni pehal..bodo
    • Khir Asya'arie · Pengulas Tertinggi · Bekerja di BPG
      Anwar Sesumpah yg ko plak g maki2 org bodoh ni pehal??
      kau da pndai sgt ke?
      kau blaja stakat mane bro?adoi...pkirla dlu sblum nk maki2 org..mak bapak kau xajar ke adab bcakap dgn or lain?
    • Harapan Rakyat Mismah · Technical advisor di Petronas
      Anwar Sesumpah : ko lg banggang...mat mongolia 2 takut dgn dato sri anwar sbb 2 mat mongolia n the geng tarik balik elaun ahli parlimen. Bagus ahli parlimen pakatan rakyat sbb menolak mentah2 belanjawan mat mongolia nak naikan elaun ahli parlimen...duit rakyat utk rakyat bkn duit rakyat utk kroni mat mongolia..
    • AjiZan Man Zann · HSBM
      Anwar Sesumpah > klau pmbngkang setuju nnti dijajanya la plak pmbngkang akan stuju dlm plimen bila mlibatkn favour utk pmbngkang... strategy ni pmbngkang dh tau dh.
    • Anwar Sesumpah · Top Commenter · Ketua Umum at PKR.com
      alaaaa...x payah la bro nk tunjuk baik kat sini. aku dah penat ckp baik2 kat sini. last2 puak2 bangang ko gak maki-hamun gila babi. yg baik ikut, yg benar terima. yg buruk2 ko buang je tepi
    • Khir Asya'arie · Top Commenter · Works at BPG
      jangan ingat duit boleh beli maruah org..diorg pn dh kaya la..tanah blambak2..stakat 2 3 ratus ape de heran..
      org2 mcm sesumpah anwar ni memg gilekn duit kot..wakakakaka
    • Anwar Sesumpah · Top Commenter · Ketua Umum at PKR.com
      AjiZan Man Zann aku x suka btul la kalo org ckp "klau" ni..aku pon boleh ckp bodo. kalo pembangkang setuju pembangang akan jaja la kerajaan mengikut desakan pembangang...lu ckp kalo..ku bilang kalau...
    • Khir Asya'arie · Top Commenter · Works at BPG
      Anwar Sesumpah xde sape yg nk tnjuk baik la bro..
      lu tu gua nk ingatkn...jaga mulot lu sikit..jgn kuang ajar sgt..
    • Atan Khalid · Top Commenter · SEK MEN KEB KHIR JOHARI
      Khir Asya'arie: Kan dia sesumpah, dah memang keja dia bro..hahaha
    • Khir Asya'arie · Top Commenter · Works at BPG
      Atan Khalid jangan layan si sesumpah ni..kerja die maki org je..lpas tu time org bertakbir masa pilihanraya nt, diorg sibuk tunjuk bntut yg penuh dengan kurap2 tu..wakakaka
    • Anwar Sesumpah · Top Commenter · Ketua Umum at PKR.com
      kahkahkah!!! lu tgk la sendiri. x lama, lu pon mulut dah mcm cibai ckp cmtu..x payah la bro. aku masuk sini mmg nak cibaikan babi2 pembangang ni je..kahkahkah!!!
    • Khir Asya'arie · Top Commenter · Works at BPG
      Anwar Sesumpah Subhanallah...mcm ni ke cara org Islam bcakap?ke lu ni org memg Kafir sejak azali lagi?
    • Jafry Jaff · Top Commenter
      Khir Asya'arie ..Itu dinamakan gulungan org2 kurang ajar.
    • Anwar Sesumpah · Top Commenter · Ketua Umum at PKR.com
      Khir Asya'arie bro, bahasa ko "diorg sibuk tunjuk bntut yg penuh dengan kurap2 tu..wakakaka" ni cara org Islam sejati yg cakap la ye?
    • Safuan Karto · Top Commenter · Jerantut
      Harapan Rakyat Mismah , sebenarnya najib nak perangkap MP pembangkang. Jika MP pembangkang bersetuju, mudahlah bagi Najib menyerang mereka. Syabas.............. MP pembangkan yang tidak meletakkan kepentingan diri sendiri berbanding dengan MP BN. Yang melompat seperti kera kena belacan tu, semuanya dari MP BN
    • Rusliza Binti Tahir · Works at Agilent Technologies
      ipoh mali hang ni jeles ka kat rosmah..kalu hang jd menteri pun sure hang support bini hang..hang ingat senang ka jd menteri..byk benda nk kena pikiak..
    • AjiZan Man Zann · HSBM
      Anwar Sesumpah > mmg bnyk dh pun ilham budget ni plagiat dr ilham pujangga A. Samad Said.
    • Khir Asya'arie · Top Commenter · Works at BPG
      Anwar Sesumpah aku kn ckp bnda realiti yg puak2 kau buat..mane ade org2 PKR buat mcm tu..ape kate sahabat2 lain??wakakaka
      aku doakn kau dpt hidayah la wahai haiwan yg brnama sesumpah.hehe
    • Agaknya La · Top Commenter
      Cadangan mengkaji semula elaun dan kemudahan ahli-ahli parlimen telah dibatalkan kerana mendapat tentangan daripada pembangkang BN... krn pembangkang melihat kpd ketidak sesuaian memandangkan kebanyakkan rakyat dilihat masih susah..

      Satu kejayaan lg buat Parti Pembangkang BN..

      "kerajaan utk rakyat bukan utk 'diri sendiri'"
    • Anwar Sesumpah · Top Commenter · Ketua Umum at PKR.com
      Khir Asya'arie yooo laaaa...ko pon sama la mcm BroABI ko tu. kalo org lain wat ko ckp salah. tapi bila kena diri sendiri, ko akan spin bermati2an nk tutup salah ko..udah2 la bro..jgn nk jadi hipokrit..siap mnta back-up kawan2? gila bapok lu bai, kahkahkah!!!
    • Hamzah Mahmod · Top Commenter
      Memang Najib nak perangkap MP PR dan seterusnya Rakyat Marhaen....atau mungkin juga kontingensi plan BN andaikata kalah dalam PRU13 kelak semua MP BN taklah papa sangat sebab elaun dah tinggi....Najib bukan fikir sangat rakyat pun yang penting kuasa mesti dipertahankan dengan apa cara pun....yg penting Rosmah dapt cincin 24 juta rm....
    • Khir Asya'arie · Top Commenter · Works at BPG
      Anwar Sesumpah adoi...org ada agama dan ilmu lain care pemikirannya..bukan sprti kau wahai Binatang Sesumpah, hahaha
      sapela yg hipokrit ni ye..xbaik bro fitnah2 org ni..mcm ni eh cara mak bapak kau didik sejak dr dalam perot mak kau?
      malu siot aku...aku malu la dgn mak bapak kau..xpandai didik anak..wakaka!
    • Zaleha Mat Nor · UUM SINTOK
      Anwar Sesumpah ko pun bodoh gak
    • Zam Bin Idruse · Top Commenter · OUM
      Khir Asya'arie : Org 2 bkn blh berckp guna bahasa yg baik,sbb golongan nie bkn faham dgn bahasa yg molek
    • Khir Asya'arie · Top Commenter · Works at BPG
      Zam Bin Idruse : nama sj rakyat malaysia, tp xtahu adab.
      aik...mane si binatang sesumpah tu?apasal tbe2 senyap je?takut ke?wakakaka!
    • Mie Razmi Bin Ismail · Top Commenter
      baso katok kurang ajar
    • Muqlis Al-jabbar · Top Commenter
      Anwar Sesumpah ...bila anuar sumpah?...yg giler sumpah tu sibijan..sumpah tak kenal tunya... lagi sekor sama spesis ngan kau..datok T, kau ni faham ke buat2 tak faham
    • Samsudin Osman · Top Commenter · Kajang High School
      Anwar Sesumpah - ko la yg bodo...bodo
    • Anwar Sesumpah · Top Commenter · Ketua Umum at PKR.com
      kehkehkeh..kalo dah ape yg korg2 ckp ni dikira bahasa yg baik, alamatnya bila PR perintah krg bahasa lucah jadi bahasa kebangsaan malaysia la gamaknya, kehkehkeh...
    • Samsudin Abas · None
      Anwar Sesumpah selalunya bila seseorng itu berkata 'BODOH' dia tidak sedar sebanya dirinya dan keluarganya itulah BODOH yg tidak berfikir sebelum berkata2...
    • Ahmad Muaz Zulkifli
      Anwar Sesumpah hmm.. menyesal tul bila start bca commnt kdg2.. ade gak membina tpi ade gak memalukn.. memalukan remaja2 yg bru nk tau pasal politik.. org bawahan mcm kita nih la yg asek duk bising2.. yg kat atas bkan nk dgr.. setiap kata2 tu ibarat doala.. jgn la asek ckp pasal buruk org.. org muda pun leh geleng kepala bile org tua start berbahas nih.. sematang2 manapun kita, kita akn semakin menjadi kanak2 smula bila ke arah tua.. haish2!!
    • Mohdilliasbinamir Illias · Sekolah Menengah Abdullah Munshi, Pulau Pinang
      kau org ni tak faham nasib baik ada pembakang tak kalu habis dkerjakn duit kita / ahli parliment bn tak bangkakng pun/
    • Ahmad Muaz Zulkifli
      Mohdilliasbinamir Illias ha`ah..ni sebb kesian gak daq ipt skung.. diorg x tau mak bapak ade jual tnah sume.. siswa siswi pun ade la wat kerja2 smbil blajo.. x ke ganggu kdg2 study tuh.. yg x thn.. amek jln mudah jaja2.. cuba selami ckit2 remaja2 nih.. diorg blaja u plak kat area mahal2 cam selangor @kl..lagipn peruntukn utk pembgunan sisa siswi mcm x de lak.. x tau ah lau tertinggl.. kurg2 kasi ah ptptn tu pinjaman boleh ubah andai total gred cemerlang.. ;'(
    • Has HassanTurunan San · Open University Malaysia
      betul kata awak tu...itu baru cadangan....bah kalau tak setuju ia ditarik balik...bodo kawan yang satu kan?
    • Mohd Karim · Top Commenter · Shah Alam, Malaysia
      pulak..bila dah bg bising...bila dah tolak.menyalak jugak...kelantan
    • Azhar Damansara · Top Commenter · Australian National University
      Anwar Sesumpah gue sokong lu 100% orang yg hentam u tu pak turut je
    • Khairul Karim Hj Rahmat · Petaling Jaya, Malaysia
      tunggu je le dia disumpah baru tau...ahhhh org mcm nie jgn ambik kisah..biasa le puak2 yg menantikan kejatuhan pasti le kejenya MELALAK jo...mcm specis tu..
    • Mohd Nadzri · Top Commenter · Technical University of Madrid
      Ipoh Mali. Tuan, saya rasa tuan ni x padang bahasa melayu kot. Cuba baca artikell tu betul2. Cadangan dasarnya dipersetujui oleh J/K kecil yang terdiri daripada kerjaan dan pembangkang kan. Tu lah suruh sekolah malas, tulis nama pun pelat.
    • Corleone Don · Top Commenter · UTM Skudai
      Khir Asya'arie ...dan sahabat2 yg lain..saya cadangkan kita jgn respon pd komen SESUMPAH ni..komen dia semua PROVOKASI bkan ada makna pun..jd tiap kali dia muncul kat cni jgn layan.. biar dia meroyan sorang2...amacam?
    • Za Boo · Admin. at Executive Director
      ak sokong anuar sesumpah.. .. .. pkr n pas jadi pencacai dap ... ko ngk bile dap naik org diorg ketepikan ... bangsa melayu kita
      sebelum pakatan buat bajet ... buat dulu kat kerajaan dorang ape diorg janji kan .. ADA KE X??? jagn cakap besar je ...
    • Ipoh Mali · Top Commenter · Friends with Samsudin Baharom
      Mohd Nadzri : lu kut Tak reti bahasa Melayu... Apesal pulak nak buat Syarat mesti Pembangkang setuju? masa naik harga minyak takde pulak mintak prsetjuan pembangkang..masa bentang rang Undang2 gadai Kg Bharu takde pulak minta persetujuan Pembangkang... masa bg rosmah 111juta Permata tk mintak peejuan pembangkang pulak! Itu nama dia nak perangkap! tapi jerat tak kena! najib kantoi..
    • Ipoh Mali · Top Commenter · Friends with Samsudin Baharom
      Za Boo : nak tanya? sape gadai Singapore pade Cina lee kuan yew? sape gadai Tanah dan Gunung pade tauke judi cina genting? gadai tanah melayu berpulah juta ekar? bukan UMNO 50 tahun buat kerja tu? tu baru betul barua Cina..kah kah kah
    • Mnazrima Mdb · Top Commenter · UTM
      Khir Asya'arie : Jgn di layan binatang kuning2 tu... dia bule bertukar warna dlm skelip mata jer... Nama pun dah sesumpah.. mgkin kena sumpah dari manusia jd binatang..warna kuning, patutnya warna biru... Nape takut nk tukar warna biru??.. Malu nk jd Biru??.. Kalu tgok dlm profile dia pun dia pakai tarok sampah2 jer... Kutuk PKR tp xmalu guna jenama PKR...
      'aku masuk sini mmg nak cibaikan babi2 pembangang ni je.." ini ayat yg paling bahalol pernah aku baca dari sesumpah yg xsedar diri... Dia ingat dia buleh sebarkn idealogi haprak dia kat sini.. pi mampus la ko... Kita orang bkn bahalol mcm ko yg suka guna prkataan BABI... Kalu ko nk tau Babi tu najis mughaladzah yg ko sj minat nk sebut dan brkawan dgnnya... So, ko amik la Babi 2 sbg kawan dn ko sebut nama dia sbelum ko tido 100x mudah2an ko mndapat petunjuk....
    • Badaruddin Mohd Tajudin · Top Commenter · UNIVERSITI KEHIDUPAN
      Anwar Sesumpah mereka bukan MP bebas, mereka lompat nak masuk BN, tapi najib tak kasi... najibi pun tak nak tanggung biawak hidup ni...
    • Capi Embal · SMK Palembang Bangkulu
      Khir Asya'arie - memang betul bro..aku setuju ngan sdr. Sesumpah ni tak ambik pendidikan moral masa sekolah..kekekekkekehhhhh.
    • Nain Arshavin · Top Commenter · Ikm jasin melaka
      Anwar Sesumpah .....kau yg bodoh.....nak buat tarik balik....kerja org tak pendirian.....kaji dulu baru buat....kau naik angin tak pasal2 pehal
    • Farouk Harakiri · Top Commenter · Ground Support Engineer Team at MAS engineering Depot Subang
      Anwar Sesumpah kamu tu bangsat dan pencacai UMNO dan hanya ayat itu sahaja yang mampu kamu ulaskan sebab memang kamu tidak ada isu untuk berhujjah di sini.
      sedarlah diri tu bangsat jangan sampai 44 org doakan kamu jadi bangsat di sini baru kamu ada akal nanti
    • Saimil Liza · Top Commenter · Smk al falah parit tok ngah , tg piandang perak , 1976-1981
      Harapan Rakyat Mismah telajak perahu boleh undur telajah kata ... makan diri la... siapa tak nak duit ...
    • Syazwan Shah · Top Commenter · 38 years old
      Anwar Sesumpah ..xpyah nk kaji2 tgk dlu gaji bwahan nie dlu bper bnyak lg elaun nk bg xckup2 ke ape yg dh dpt...ko dtak nama nie ko dh bnyak amal ibadat..ko xtkut termakan sumpah nnt...klu rmai yg bc mesej ko nie bper bnyak dosa ko dpt..?ingat lh sesumpah
    • Raja Rimba · Top Commenter · UC Berkeley
      JobsMoney-How to place Adsense on Your Blog http://bit.ly/nop9hX
    • Gee Notty · Top Commenter · Seremban
      Anwar Sesumpah ,padan muka kau........org BANGANG jgn la nak bukak cita kat sini,cita sini berisi,bukan ckp kosong mcm org2 umno ckp BANGANG..!!!!
    • Akik Desa · Top Commenter · Miri, Sarawak
      Anwar Sesumpah awak tu yang bodoh macam binatang!! osah kata orang bodoh?...
    • Akik Desa · Top Commenter · Miri, Sarawak
      Rusliza Binti Tahir kalau susah sangat jadi menteri bagilah kat orang lain!
  • Pyanhabib Rahman · Top Commenter · Friends with Ummu Aiman
    Menjelang PRU13:
    OOOO cadangan kenaikan elaun MP dicadangkan oleh Nazri Aziz saat akhir.
    Bila cadangan itu dapat bangkangan, Nazri Aziz segera cadangkan ia ditarik balik, awal-awal. Kalau Nazri Aziz cadangkan gaji menteri dipotong, apa macam?
  • Ramly Hasan · Friends with Praline Hmc
    tak payah naik elaun MP..turunkan harga petrol dulu
    • Bro Wahid · Friends with Cik Bunga Azlinawati
      Aik duit dah bnyak nak naikan elaun lg??mcm mana perkerja swasta gaji masih takok lama...tak nak lak kaji..cbok orang kerjaan je renung2 kanlah
    • Abg Brutal · Top Commenter
      Bro Wahid .. biasa lah bro dorang nie duit semua bini - bini dorang yang pegang ... tu yang tak cukup makan tu hahahahaha
    • Uwais Al Qarni · Top Commenter
      Klau jd tarik balik elok buat dana utk pesakit kronik dr golongan miskin.Bila dbentang mesti ada peruntukan punya,jangan salur utk "PERMATA yang hilang" sudah la.

Tiada ulasan: