Jumaat, 28 Oktober 2011

BOHONG..NERAKA..TIPU...BELIT...HUKUMAN....KEZALIMAN...MUNGKAR...HARAM...SIKSAAN...TAK BOLEH JAWAB...KITA TUNGGU...NAK LARI MANA.....

Tiada bukti nyata projek IC, kata Abdul Rashid

Dakwaan mengenai pemberian secara sistematik kewarganegaraan Malaysia kepada ribuan pendatang haram di Sabah pada tahun 1990-an adalah seperti bahan legenda.

Dan sepertimana semua legenda yang baik, ia mungkin dirasakan banyak berlaku, tetapi tidak ada bukti yang dapat dinafikan, bahawa ianya telah berlaku.

azlanSekurang-kurangnya, itulah apa yang bekas pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman percaya mengenai operasi popular dengan panggilan Projek IC atau Projek M.

"Saya tidak mempunyai maklumat yang ketara atau boleh dipercayai mengenai kebanjiran pendatang tanpa izin di Sabah ketika saya menjadi pengerusi SPR," katanya.

Abdul Rashid berkata sepanjang masa, orang bawa cerita-cerita yang sukar untuk diterima sebagai benar.

"Semua itu adalah hanya cakap-cakap sahaja," katanya dalam satu temu bual e-mel dengan Malaysiakini minggu lalu.

Namun begitu, Abdul Rashid enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu, memanggil "terlalu spekulatif".

  • Kong Bu Fenzi · Pengulas Tertinggi
    OOOOi... lu bole bohong teang terang.
    Tapi jangan lupa kau bohong hingga bawa mati.
    Anak cucu cicit kau yang akan menanggung malu.
    bila disebut nama Abdul Rashid SPR.
    Bohong lah tipu lah....tak dosa.
    Semakin kau bohong dengan fakta songsang , rakyat akan semakin cerdik!
    • Nordin Supu · Pengulas Tertinggi · Smk kuhara tawau
      Kita sbgai insan yg hidup d dunia pasti akan mati..mngkin hukum dunia kita akan trlepas..tpi hukum akhirat x mngkin trlepas..ingatlah Mlaikat mungkar n nangkir akn mnyoal kita..tiada mnusia yg x mlakukan ksilapan..berani krana benar..jadi knapa msti malu utk mngakui kbenarannya..
    • Avram John · Pengulas Tertinggi
      pasal belum ada laporan polis dibuat
    • Azhar Daeng · Pengulas Tertinggi · Sungai Buloh
      Wahai Rashid.. kau tipu lah sampai mampus...
  • Kok Wing · Pengulas Tertinggi · Universiti Malaysia Sabah
    Boooooooooo..mestilah Tan Sri tidak mempunyai maklumat yang boleh dipercayai..mana mungkin BeEnd akan begitu bodoh memberi bukti kewujudan projek tersebut..apa? projek tu 'cakap-cakap sahaja'? pergilah melawat Sabah dan temu ramah rakyat di Sabah..janganlah komen sebegitu, Kami (orang Sabah) sudah sakit hati dengan kemasukan PATI ni..Tan Sri sebagai Pengarah SPR pada 90an patut menyiasat dengan menyeluruh dan bukannya duduk dekat ofis dan menunggu maklumat..action la sikit..kalau cakap-cakap pun, pergilah siasat..apapun, nasi sudah menjadi bubur..biarlah UNDI rakyat pada PRU akan datang menentukan segalanya..hanya UNDI yang tepat dapat men-reformasi SPR.
    • Avram John · Pengulas Tertinggi
      gali lobang tutup lobang,,BND punya cara
    • Sdr Mussa · Pengulas Tertinggi · Kota Kinabalu
      kami ada bukti ba tu..kalu ada bukti kukuh pun bukan tan sri akan buat tindakan.. pigi daa. Ada yg beli beribu ringgit mo dptkn IC,org dlm kasi.. kalu mengundi derang ada IC ,dibayar utk mengundi .. apa kami ne bodoh sgt ka x bole pikir.. mmng dasar
    • Ansar Durahim Puang Nakarung · Pengulas Tertinggi · Port klang aniversity
      boo pendek! bo..bo.bo. boo trbantut! broroboobroboo apa punya ketua spr! 2kali5 sama berlagak mcm tun madey juga tuh!
  • William Lau · · Top Commenter · Works at Kerja sendiri
    spr itu anjing ternakan bn mana mahu mengakui projek ic di sabah. memang kata tiada bukti supaya bn boleh bagi dia makan.
  • Jamaluddin Hj Ahmad · Top Commenter · National Restaurant Association of America, Cicago
    Untuk perhatian Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman.

    PER: PROJEK IC

    Tan Sri,

    Saya amat berharap agar Tan Sri dapat pergi sendiri ka Sabah bersama sama dengan Boss SPRM untuk menyiasat sendiri perkara ini. Alasan yang diberikan oleh Tan Sri mengatakan bahawa tiada bukti kukuh dan sebagai nya adalah satu alasan yang tidak masuk akal. Atau mungkin Tan Sri tidak mempunyai internet di pejabat atau di rumah hingga tidak tahu apa yang sebenarnya berlaku di luar sana.

    Disini saya berikan link yang boleh dipercayai yang hingga kini masih gagal diselesaikan oleh pihak berkuasa.

    http://mutalibmd.blogspot.com/2009/03/pendatang-haram-india-di-sabah.htm
    lhttp://www.sabahkini.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1285%3Aenigma-ic-palsu&catid=65%3Aic-palsu&Itemid=18#disqus_thread
    http://mutalibmd.blogspot.com/2009/01/dont-cover-book-by-it-judge.html
    http://mutalibmd.blogspot.com/2009/02/oleh-mutalib-m.html
    http://www.sabahkini.net/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=32&Itemid=18

    Beberapa orang yang telah dikenal pasti telah pun lama mempunyai IC tersebut dan setengah daripada mereka telah pun menjawat jawatan penting dalam masyarakat setempat dan telah pun mendaftar sebagai pengundi dan saya pasti Tan Sri akan merasa malu dengan kenyataan tidak berasas yang Tan Sri berikan ini.

    Saya amat berharap Tan Sri dapat memberi penjelasan tentang isu ini sebelum PRU 13 yang akan datang.
  • Frankie Tee · Top Commenter
    Di Malaysia ni semua boleh berlaku.....ada projek pun sudah terang-terang tipu...nak buat macam mana...contoh projek perumahan terbengkalai...semua rakyat tahu mana boleh kerajaan tak tahu...tapi buat-buat tak tahulah...macam burung unta masuk kepala dalam pasir...kita nampak dia...dia tak nampak kita.
  • Kamal Ummi · Top Commenter · Jerantut
    Mungkin bos SPR kita ni rabun penglihatan dan kurang pendengaran...Kesian juga...sampai tak tau apa yg berlaku disekeliling beliau...nk kata lawak..macam nk marah....nk marah macam cerita lawak.....tapi lawak tak menjadi..hehehe
  • Kee-Keat Teh · Top Commenter · 41 years old
    Memang tak NYATA. Bayang pun tiada, tapi boleh semak kertas undi - demikianlah terbitnya istilah "pengundi hantu" (phantom voters) yg bukan tak berwujud pada zaman Abd Rashid Abd Rahman. Begitu juga dgn paksaan anggota pasukan bersenjata mengundi BN. Semua itu TIADA BUKTI YG NYATA sebelum segolongan dpd mereka yg BERTAQWA keluar membongkar rahsia HARAM - HARAM kerana SAKSI DIPAKSA - mereka DIPAKSA MENYAKSIKAN kejayaan & pemerintahan BN!
  • Zam Bin Zom · · Top Commenter · Boss at 4D (Duduk Diam Dapat Duit)
    abis tu yg hakim kamil awang yg perentahkan pilihan raya kecil diadakan semula sbb ada lebih 2000 pengundi haram tu apa cerita?
  • Adam Sejodoh · Top Commenter
    Anjing omno memang kata gitu. Kamu tahu semua itu kerja kamu satu waktu dahulu. Kamu boleh kata apa saja, tapi kamu tak boleh bohongi hati kecil kamu dan rakyat Sabah tahu semua itu kerja omno dan SPR.. Tunggulah PRU ke-13, rakyat akan hukum omno itu habis-habisan..
  • Basir Parto · Top Commenter · Un. Putra Malaysia
    org buta yg taknampak pun percayakan projek ic berlaku..buktinya yg dibawakan pemuda PAS hanye mAMPU DINAPIKAN TANPA MEMBERIKAN ALASAN YG KUKUH UNTUK MENAPIKAN BUKTI YG KUKUH....PEMUDA PAS MENIPUKE DGN ALASAN YG CUKUP DGN BUKTI BERGAMBAR???N MANUSIA INDON YG DLM JANGKA MASA YG SINGKAT MEMPEROLEHI IC????
  • Shahrul Nizam · · Top Commenter · Seri Kembangan
    Bekas pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman ni mana boleh dipakai kebanyakan kata-katanya sebab dah terbukti sebelum ni dia banyak putarbelit. Bertaubat la oiii...
  • Muhammad Hafidz Abdullah · Top Commenter · Owner/ President at Kelab MHA
    Tak kan mengaku pembohong2 ini kan org dah kata siapa nak mengaku kalau dah berak tengah jalan ...................... kalau mengaku takut besar ......
  • Mohdzaki Halim · Top Commenter
    Harap2 dah siasat, barulah hujah tuu kuat. Tp badan siasatan tuu pulak mesti diterima oleh semua pihak- S/jaya Siasatan Diraja yg bert/jwb kpd YDA la.
  • ضامام Dhamam · Top Commenter · Freelance Photographer at Afghanistan
    Puak2 ni kat Padang Masyar jer esok baru mereka tak boleh mohong....tapi kat dunia ni selagi boleh mohong...mereka akan mohong! huhuhu...
  • Man Dio · Top Commenter · Pelabuhan Klang, Selangor, Malaysia
    ....RAJA PROPAGANDA DAN PELAKON UTAMA UMNO! BONGKAK! MENTANG2 DAH SELAMAT MAKAN DUIT HARAMM! KAU TUNGGU BILA KAU MAMPOS NANTI...
  • Man Omar · Top Commenter · Klang
    mungkin rashid ni tak banyak info yg dia tahu....tak apalah...rehat sajalah rashid...biarlah orang lain buat kerja pula...
  • MK Faith · Top Commenter
    l@ncau lu lah rashid! (geram sangat2 dah ni!)
  • Jugah Lee
    lu sendiri dtg tengok sabah dan lihat berapa ramai pendatang asing ada IC malaysia le ngok.....................
  • Danny Chan · Ttacking Recovery at InfoSight
    buat-buat pekak dan buta tapi tak bisu!
  • Jonny Quirinus · Top Commenter · Doctor at Klinik Dr Siti & Surgeri
    penipu besar
  • Nidzamzam Kharul · Top Commenter
    Kepada Kong Bu Fenzi dan Kok Wing. Tahniah aku ucapkan kerana kamu berdua telah membuat anjakkan paradigma dalam keterbukaan fikiran. Aku harap akan ramai lagi kaum Cina yang berani ketengah dan bersama kami untuk membuat perubahan. SYABAS.
  • Jonathan Wong · Top Commenter · Beaufort, Sabah
    suda dijangkakan bahwa masalah PTI di sabah akan diabaikan kerana ianya telah diabaikan sejak 50 tahun yang lalu untuk menjaminkan penguasaan ke atas kekayaan sabah oleh golongan yang seiras dengan penjajah kolonial British.
  • Ddy Fahmin · Top Commenter · Works at Berniaga
    Bagaimana dgn kematian pegawai pendaftaran negara yang bekas bertugas di sabah dalam pembunuhan di johor. Siapa pembunuhnya..
  • Jerry Kam · Sek Men Tunku Sulong Jeniang Kedah DA
    tak pa biar diaorg bohong dulu...nanti bn tumbang , kita korek hingga lobang cacing......sumbat semua dalam penjara......
  • Diga Gamindal · · Top Commenter · IBKL, UNY & UPM
    ABDUL RASIDDDDDDDDDDDDDDDDDD....KO BOLEH CEK BANCIAN PENDUDUK SEJAK TAHUN 70-AN....PERHATIKAN JUMLAH "BUMIPUTRA" LAIN-LAIN (BUGIS, SULUK, PILIPIN, TATUR, TIMOR, PAKISTAN, INDIA)...DARIMANA MEREKA DATANG? DALAM 10 TAHUN SAHAJA JUMLAH MEREKA INI MELAMPAUI JUMLAH SUKU MAJORITI SABAH (KADAZANDUSUN), KUAT SANGATKAH MEREKA BUAT "PROJEK" ANAK? KEMENTERIAN KESELAMATAN DALAM NEGERI MEMAKLUMKAN YG PEMBERIAN KEWARGANEGARAAN HANYA KIRA2 28 RIBU SAHAJA....

    BANYAK BUKU LENGKAP DENGAN SENARAI RIBUAN NAMA DAN NO.IC/MYKAD YANG DIPAPARKAN, BANYAK LAPORAN POLIS YANG DIBUAT YONG TEK LEE DAN DIA SERTAKAN DENGAN SENARAI NAMA, LAPORAN POLIS YANG DI BUAT RADIN MALEH BERSAMA DENGAN DERETAN RIBUAN/PULUHAN RIBU NAMA ORANG ASING YG MEMPEROLEHI IC/MYKAD, YONG TEK LEE HILANG KERUSI KERANA PENGUNDI HANTU BERMYKAD....APA SEMUA INI TIDAK MEMBUKTIKAN APA2?

    SEMUANYA (YANG BERSUBAHAT) AKAN MENUAI BUAHNYA!

    APA BOLEH BUAT..MASYARAKAT BUMIPUTRA TULEN DI SABAH MASIH TAK SEDAR2....BUDAYA TAPAI DAN KEGUTAN LEBIH UTAMA DARIPADA SEGALA2NYA BAGI MEREKA....
  • Mohd Ibrahim Mohd Salleh · Top Commenter · ITM Arau, Perlis
    sama macam cerita hang tuan, mat indera dsb, hanya lagenda
  • Suhaimi Sabli · Top Commenter · Sek men gunung besout 01
    siapa nak percaya cakap kamu rashid? org umngok jerr yg percaya.kmu akan disumpah oleh generasi akan datang.
  • Nizarasa Mohd Isa · · Top Commenter · SMK
    Dah pencen tu buat cara orang pencen jangan ganggu tugas orang lain ..? susah mereka nak buat kerja kena fahamlah Rashid ...?
  • John Jijon Situ · Top Commenter · Universiti Teknologi MARA
    orang yang bukan warganegara bumiputera sabah saja yang akan kata tidak ada projek IC. kalau dulu tidak ada kenapa sekarang yang tidak ada semakin menjadi2x? jadi bagaimana penduduk sabah bilangan populasinya secara drastik bertambah? dari mana benih orang2x itu? setahu saya kalau mahu lahirkan anak pun perlukan masa apa lagi mahu menambahkan bilangan penduduk yang tiba2x ramai. orang2x ini dari planet lain ke? ahahaha.
  • Kassim Busu · Top Commenter · UTM
    La... tiba2 waktu begini si YB (Yg Bersara)TS Rashid keluar/muncul buat berbagai statement.... Inilah waktunya KERAJAAN BN akan guna apa sahaja.. utk mempertahankan kuasa dgn undi kpd pengundi yg tidak bijaksana lagi dungu.... *** lepas PRU kelian tunggu la segala macam peraturan, barang naik akan dibuat... Pengalaman lalu masih tak boleh rakyat Mesia fikirrr..... Jaga.... Rahim No pun ada la ni... jap lagi IGP lain timbul...
  • Pakai Otak · Top Commenter · Dgn Kawan 2
    NAK DAPAT BUKTI KUKUH MEMANGLAH TAK DAPAT SBB ORG SKRG MEMANG PANDAI SEMBUNYIKAN BUKTI. NAMUN CUKUPLAH RAKYAT PERCAYA PENIPUAN BN. UMNO(BN) PASTI TEWAS PRU13..
  • Sya Iqah · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
    erm... x gahku eh?
    • Nordin Supu · Top Commenter · Smk kuhara tawau
      Saya org Sabah..tahu ksahihanya..Klau x prcaya bleh tgok rencana IC palsu d Sabahkini...Dulu smasa parti PBS mmrintah presidenya Dtuk Pairin K..lantang dlm mnyuarakan mslh ini..tpi bila PBS msuk BN..ddah bisu sribu bahasa..lnsung tiada prnah mnyuarkan hal ini..knapa?sya sndiri pnykong tgar PBS pd masa itu..tapi apa yg kita dpt..kami bukan mau diut,harta yg haram..yg kmi mau hnyalah hak kami sbgai rkyat Sabah n Msia amnya terbela..itu sja
  • Musang Berjanggut · Top Commenter · Selangor, Selangor, Malaysia
    tiada bukti nyata atau lu dah buang bukti.... dah pencen... gi masjid la tobat banyak2.... dahlah menipu rakyat Malaysia... ni dah tak ada kuasa pun masih nak bercakap lagi....
  • Leslie Chan · Top Commenter
    Benda benda camni mana boleh komen lebih2 nanti kena ISA.
  • Zakwan Zahari · Top Commenter · Harvard University
    Parti yang layak memerintah negara pada masa akan datang adalah Parti Gabungan PAS, PKR & DAP ( PAKATAN RAKYAT ).
    Sila Promosikan Halaman Ini. Cadangkan pada rakan-rakan anda ok!
    Himpunan Rakyat Malaysia Yang Mahukan Pakatan Rakyat Memerintah Malaysia Pada PRU Akan Datang. Tumbangkan Barisan Nasional & Gantikan Dengan Pakatan Rakyat.
  • Muhammad Abdullah · Top Commenter · SM TEKNIK PERTANIAN CHENOR
    Ada banyak orang kata datang dari Sabah ada IC BIRU, tapi Bahasa macam Indon je, macam mana ya?
  • Bryern Anddy Camar · Top Commenter · Unitar/ mecd
    PENIPU, PENDUSTA, PEMBOHONG, DATANG KE SABAH SENDIRI DAN LIHAT KEBANJIRAN PTI... DEKAT SEKOLAH2 KERAJAAN, POLITEKNIK UNIVERSITI TEMPATAN PUN SAYA SENDIRI DAH JUMPA RAMAI PTI FIX DEPOSIT KERAJAAN B..END...
  • Ex Para ·
    Aku tak tau macamana nak hub rasid nie, tapi aku boleh bagi bukti kerana I see di sabah lah hingga ada dikalangan mereka yg sudah berkhidmat di jab kerajaan.Bodo...punya rashid.
  • Muhamad Haslam · Top Commenter · Works at Pedagang Masa
    Sabar sahabat semua, Tan Sri Rashid sedang memberi signal pada kita semua, jika berada ditempat belia mungkin kita lebih teruk dari dia....apa yang tuan2 harapkan?? Tan Sri Rashid "muntahkan" segalanya?? itu tidak mungkin....matangkanlah diri dalam sepak terajang politik...rasanya semua orang didunia ini maklum siapa yang boleh menipu dalam pilihanraya, tentunya dari pihak parti pemerintah kan? jadi diam - diam, cari la seberapa ramai penyokong kita dan undi bagi pihak kita.Benar mereka boleh tipu dan masukkan warga asing tapi ia xboleh top up terlalu ramai....
  • Fadzli Abu Hanifah · Top Commenter · Works at MOE Malaysia
    baru sekarang berani cakap sebab PBS dah joint kerajaan BN,
    orang jahat mana yang buat kerja jahat tunjuk bukti kat orang lain, siapa mengaku berak tengah jalan? kesian la kat rakyat marhain, jangan anggap semua rakyat bodoh, tolong la, anak babi pun tahu malu sebab tu dia jalan tunduk, mak dia babi...
  • Mike Marajin · Top Commenter
    Paling BODOH punya kenyataan. Budak darjah enam di Sabah pun tahu tentang PTI yang diberi Kad Pengenalan dan didaftar mengundi terutama pada Pilihanraya Negeri tahun 1994.

    Kini gelaran PTI mereka sudah bertukar menjadi Penduduk Tempatan Istemewa. ( The so called Fix Deposit ).
  • Leik Keow
    sekarang tade bukti tak ape....tunggu sampai pakatan tawan putrajaya nanti semua bukti akan dikemukakan.....
  • Pait Morondom · Top Commenter
    wahai rakyat tulen sabah...saya menyeru anda kalau dia datang sabah ataupun jumpa dia di mana2 kita sembelih dia, buang bangkai di taman buaya tuaran sebagai santapan buaya tembaga! Pandai2 sja cakap, apa yg dia tau tinggal di kl, phui!!..kousung ko noh, kano kopo rogon!
  • Abd Majid Hassan · Top Commenter
    Abdul Rashid ni Pengerusi SPR ke atau Pengerusi JPN.
  • Raja Mohd Shahrim · Top Commenter
    Nak Bukti. Tungguuuuuu.. bila kerajaan Bn tumbang, PR yg berkuasa..hehehehehe.
  • Joseph Severious · MPIK
    dia ni ingat penduduk sabah bodoh ka? penduduk sabah lagi tahu pasal projek IC ni...
  • Kenanga Desa · Top Commenter · UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA, BANGI, SELANGOR
    Dipanjangkan umur tapi masih lagi belum mahu bertaubat, sial punya manusia durjana..Ingat rakyat bodoh ke? Bukti nyata itu senanglah JPN hapuskan. Kelmarin ketika saya makan di restoran Ya Nur, pekerja JPN Tenom, yang sudh tua bangka Zaitun namanya masih berurusan di kedai itu untuk menguruskan pemberian IC kepada pekerja India dan Filipina di situ. Tanpa rasa takut dengan kehadiran kami, dia memberi tahu PATI-PATI itu tidak mahal untuk mendapatkan IC cuma RM300 sahaja. Beginilah ahli-ahli UMNO ini buat duit. Jual negara, rasuah, pecah amanah dan pelbagai lagi sumber yang haram. Insyallah saya tidak akan mengampunkan dosa awak kepada kami rakyat Sabah keran perbuatan anda telah menyusahkan kami rakyat Sabah. Jenayah berleluasa. Mudah-mudahan kau sempatlah bertaubat, selagi kau tidak memohon maaf dan mengakui apa yang telah anda lakukan serta memperbetulkan semul;a kemusanahan yang telah anda lakukan, kami sentiasa berdoa mudah-mudahan Allah akan menghukum anda. Allah maha adil. Orang-orang UMNO juga yang zalim.
  • Medang Bhumi · Top Commenter · Worker at Self
    Nak ada maklumat ketara macamana kalau dah bertalu-talu laporan dibuat tapi asyik dok nganga jer...bukannya nak turun padang lihat sama... kenyataan orang pemalas gamaknya...atau pemutar alam...
  • Ibn Abd Halim · Top Commenter · DTC
    Ra-Shit kata tak ada bukti.....shit!
  • Bamkorso Korso · Top Commenter · Singapore Management
    Otak kau Rashid letak kat mana? kau tak baca dan berfikir ke dengan matang. Kau ni betul2 bagang, bahlol, bongok, bodoh. Kau ni betul2 Iblis syaitan hantu puaka jembalang n toyol n puntianak.
  • Arl Alex · Top Commenter
    "Dakwaan mengenai pemberian secara sistematik kewarganegaraan Malaysia kepada ribuan pendatang haram di Sabah pada tahun 1990-an adalah seperti bahan legenda" - Maksud anda pertambahan luar biasa penduduk Sabah tidak nyata?? Bukan Fakta?? Hanya lagenda?? Kalau pertambahan ini dianggap biasa cuba jelaskan secara lanjut / lebih terperinci bagaimana manusia boleh bertambah lebih cepat dari arnab atau babi!!!! Paluiiiii!!!!
  • Mohd Suhaimi Aziz · Top Commenter · UTM Skudai, Johor
    HARAP BILA PR DAPAT MENGUASAI PUTRAJAYA SELEPAS PRU 13, DAKWA TAN SRI RASHID KEMUKA PENGADILAN..... SIASAT SAMPAI AKAR UMBI PENGKHIANATAN SPR BERSENGKONGKOL DENGAN UMNO/BN! JIKA ADA BUKTI HUKUM MEREKA PENJARA SEUMUR HIDUP DAN BERI PELUANG KEPADA RAKYAT MELUDAH KE MUKA PENGKHIANAT TU SEBAGAI PENGAJARAN BUAT GENERASI AKAN DATANG AGAR JANGAN SESEKALI MENGKHIANATI AMANAH RAKYAT!
  • Mohd Suhaimi Aziz · Top Commenter · UTM Skudai, Johor
    RAKYAT MALAYSIA JANGAN LAGI BERI MUKA KEPADA PENGKHIANAT-PENGKHIANAT NEGARA! MEREKA SEMUA TIDAK FAHAM BAHASA UNDANG-UNDANG APATAH LAGI BAHASA DEMONSTRASI! KITA MESTI AJAR MEREKA DENGAN KUASA UNDI JATUHKAN UMNO/BN DALAM PRU 13 AGAR SEMUA PENGKHIANAT NEGARA DI BAWA KEMUKA PENGADILAN! HANYA KUASA DAN SUARA RAKYAT SAHAJA YANG BOLEH MENGHAPUSKAN PENGKHIANAT-PENGKHIANAT NEGARA INI DARIPADA TERUS BERMAHARAJALELA MERATAH KHAZANAH DAN HARTA NEGARA!
  • Mohd Suhaimi Aziz · Top Commenter · UTM Skudai, Johor
    DULU TAN SRI RASHID MAKAN GAJI BUTA! SAMPAI CUCU CICIT DIA PUN HIDUP TAK BERKAT SEBAB TAK AMANAH SEWAKTU PEGANG JAWATAN! KAT DUNIA BOLEH KAMU RASHID NAK ELAK DARI HUKUMAN TAPI DEPAN ALLAH NANTI JANGAN HARAP KAMU BOLEH LEPAS! ORANG YANG PECAH AMANAH AKAN DIPERHITUNGKAN DOSA MEREKA! SIAL PUNYA PENGERUSI SPR!
  • Don Ugaz Mafiaz · Top Commenter · Kudat
    Memang Bodoh ABDUL RASHID ini, Timbalan UPKO Wilfred Bumburing telah menghantar memorandum tentang peningkatan PATI ke JPN KL tapi sudah satu tahun tiada penyelesaian yang mana PATI lebih ramai dari Penduduk Asli sabah.. jadi mau Tipu lagi BONGOK tipu pun tidak pandai selama-lama lah Keturunan kau akan dikutuk atas perbuatan kau ja NGOK.
  • Justin Lodukim · Top Commenter
    bekas pengerusi SPR yang separuh mampus komen tak masuk akal, memang dasar penipu ikut perintah BN bin UMNO, kehilangan taring. Barua UMNO punya olang memang macam ni, ikut sedap hati dia saja untuk bercakap. Bongo.
  • Billy Tan Boon Aik
    Kenapa org mcm ni beri ancaman pada negara, tiada tindakan
    mungkin gang BeEnd ta.
  • Peliwong Pak Leong · Top Commenter · Penang, Malaysia
    Sekarang BeEnd macam orang jual APONG, kuali ada 10 tudung penutup cuma 3
  • Wenah Rinah · IPG Kampus Gaya
    bukti? pglaa tanya sama tu 'rakyat2' Malaysia yg berkenaan.. terutama di Sabah.. tau laa org ni penipu @ ditipu...
  • Dewa Perang Bonex · Top Commenter
    spek mata yang dia pakai 2 kne tukar.. baru blh nampak..
  • SatuFikrah SatuAmal · Works at Parti Islam Semalaysia
    Mereka hendak melakukan tipu muslihat kepadanya, maka Kami jadikan mereka orang-orang yang hina[1281]. Ash Shaaffaat 98.
  • Mam Mu · Top Commenter
    org2 sabah ayuh jwb....
  • Zainie DinSpoon · Top Commenter · Ghim Moh Sec Sch
    TS Abdul Rarshid Spr Penipu besar dalam sejarah pilihanraya malaysia tak payah berdalih 1malaysia percaya.
  • Mohd Khairul Hashim · Top Commenter
    bukti nyata mmg xda sebab dah sembunyi..cuma tgu masa ianya tersingkap dgn izin Allah..
  • Allen Teo
    c Abdul Rashid Abdul Rahman ni ... jangan le lempar batu sembunyi tangan Bro ... Ko tengok Statistik pertambahan penduduk tu, bukti kamu buat kerja tak senonoh kat Sabah.. Kata ko 'tidak' terlibat pun, ko dalam kerajaan masa tu ... macam buat kerja buta je kamu ni .. sebagai seorang yg pernah menjawat jawatan sbg Ketua dlm satu suruhanjaya dan sebagai seorang bapa.., masih masuk akal ko ke ni pertambahan penduduk kat sabah? Ko sembayang sampai biru dahi ko lentak kat lantai pun tak de maknanya dalam hal ni....
  • Jeesmi Mohamed · Top Commenter · German - Malaysian Institute
    bohong pun bertempat lah, orang dah beri macam macam bukti, kat malaysia ni dah pelbagai bangsa jadi rakyat malaysia, esok dah pencen baru nak cakap macam-macam, mati tak tunggu pencen la.
  • Samizul Dot Net · Top Commenter
    Tiada bukti nyata? Terlalu spekulatif? Tiada laporan rasmi? Hanya cakap2?

    Nah aku kongsikan 'bahan' untuk masuk dalam gelanggang perbincangan.

    PROJEK IC oleh Mutalib MD.
    ...See More
  • Tiara Din
    Ni.. sorang lagi...tidak amanah menjalankan tanggungjawap.. dah terang terang satu ketika dulu seorang Ahli Parlimen dari Sabah tu buat pendedahan tentang projek IC bagi merampas semula Sabah dari Parti Bersatu Sabah...
  • Dusun Tatana · Top Commenter · Mogadishu, Somalia
    bodoh, krg ajar, bangsat pya kenyataan..ko bkn org Sabah apa yg ko tahu, kami org Sabah tahu yg perkara jahanam itu adalah BETUL dn BENAR tp kerajaan pusat dn negeri buat2 tak tahu sb mrk ada sejuta udang dlm mee, ada kepentingan politik dn peribadi...knp suruhanjaya draja utk menyiasat projek I see d Sabah x pernah d buat? Jgn cakap, jgn komen, dn jgn kata ianya legenda klu kmu sendiri ada kepentingan sendiri.. ini bikin panas.
  • ibidz21 (signed in using Yahoo)
    mesti la dia kata tiada bukti coz dia pun ada darah anak PTI..
  • Abdulhadi Muhamad · Top Commenter · Kolej Islam Kelang
    Cerita hantu, seram-seram kebanyakannya hearsay. Cakap-cakap saja. Abdul Rashid berkata sepanjang masa, orang bawa cerita-cerita yang sukar untuk diterima sebagai benar."Semua itu adalah hanya cakap-cakap sahaja,"..Sebab itulah banyak benar PENGUNDI HANTU. Kan..kan..
    Tolong LIKE jika setuju.
  • Zaiton Hamzah · Top Commenter · Works at Hospital besar melaka
    kau jgn nak pura2la en rashid oiiii.ini memang benda betul barlaku.aku pernah terima ic lelaki pakistan yg nak buat rawatan kat klinik aku.dia cakap melayu bukan main teruk lagi.tanya dia camana dpt ic, dia kata bapak dia (di sabah)suruh dia cepat datang malaysia sbb kerajaan malaysia sedang beri ic pada pendatang pakistan.
  • Baragil Tohensom Gialoh · Top Commenter · Tauke no.2 at Self Employed (Business)
    sory ABDDUL RASHID... saya terpaksa tidak menapis kata2 saya..FUCK U VERY MUCH!
  • Azman Salleh · Top Commenter · 42 years old
    takkan dia nk bohong...memang betul dia tak tau...sbb kerajaan tak pernah siasat pun..benda ni menguntungkan mereka apa dia peduli.
  • Dusun Tatana · Top Commenter · Mogadishu, Somalia
    sedarlah pemimpin2 Sabah jgn munafik sgt... jgn gadai negeri hanya kerana mahu ttp berkuasa, hanya mau kekal d sebut YB samp mati, tak kn kmu x tau ttg projek IC yg kmu sendiri halalkan..
  • Mat Amin · Top Commenter · Sekolah Parti Rejimen Ke-10
    saya temui sendiri 2 orang warga Thailand (yang sudah mempunyai IC Malaysia) menjadi sendikit IC Malaysia. Menurut 2 orang tersebut sesiapa yang mahu dikenakan bayaran permulaan 40,000 bat (rm4,000), kemudian setelah dapat IC bayar 40,000 bat lagi secara ansuran.
  • Mohd Suhaimi Aziz · Top Commenter · UTM Skudai, Johor
    KEPADA SELURUH RAKYAT MALAYSIA YANG BUDIMAN..... TOLONG HENTIKAN ROMPAKAN UMNO/BN INI KE ATAS WANG RAKYAT DAN HARTA NEGARA!

    DENGAN SEMANGAT BARU DEMI ANAK CUCU KITA IAITU GENERASI AKAN DATANG.... KITA RAKYAT MALAYSIA WAJIB HENTIKAN ROMPAKAN INI KERANA NEGARA AKAN JADI MUFLIS JIKA KITA TERUS BIARKAN UMNO/BN MEMERINTAH KERAJAAN MALAYSIA!

    SAMPAIKAN SERUAN INI KEPADA RAKYAT MALAYSIA DI SELURUH NEGARA DAN SELURUH DUNIA ATAU DI MANA SAHAJA RAKYAT MALAYSIA BERADA!
    TANGGUNGJAWAB INI AMAT BESAR UNTUK KITA LAKUKAN PERUBAHAN DEMI NEGARA MALAYSIA YANG KITA CINTAI SEMUA!

    KITA TIDAK BOLEH HARAPKAN RAKYAT ASING YANG DIBERIKAN IC UNTUK TENTUKAN MASA DEPAN GENERASI KITA AKAN DATANG! NASIB GENERASI KITA AKAN DATANG TERLETAK DI TANGAN KITA SEMUA RAKYAT MALAYSIA TIDAK KIRA MELAYU, CINA, INDIA, SUKU KAUM DI SABAH/SARAWAK ATAUPUN ORANG ASAL!

    PERUBAHAN BESAR INI MESTI HADIR DALAM SETIAP HATI SANUBARI RAKYAT MALAYSIA!

    MASA SUDAH TIBA UNTUK KITA SEMUA RAKYAT MALAYSIA BERSATU HATI MELAKUKAN PERUBAHAN!

    KITA PERLU SEGERA SEDAR UNTUK MELAKUKAN PERUBAHAN YANG AMAT BESAR INI DEMI MENYELAMATKAN MALAYSIA!

FBC hadapi kemungkinan muflis
Penerbit kandungan televisyen London FactBased Communications (FBC Media), yang menerbitkan program bagi menggilap imej ahli politik Malaysia baru-baru ini, kini dilapor menghadapi kemungkinan muflis.

NONEFBC Media dan syarikat induknya FBC Group kini sedang disusun semula bawah pentadbiran Hillier Hopkins Corporate Recovery, lapor media United Kingdom The Independent.

"Pada akhirnya, jika terdapat wang untuk pemiutang, ia akan dibayar melalui dividen," pentadbir David Butler dilaporkan sebagai berkata.

Harian itu melaporkan Hillier Hopkins sebagai berkata, ia kini cuba mewujudkan keadaan "sejauh mana aset syarikat untuk memaksimumkan segala potensi pulangan kepada bekas pekerja dan lain-lain pemiutang".

Pentadbir itu menambah bahawa keadaan sekitar insolvensi juga akan disiasat.



SPR cadang benarkan beberapa sektor undi awal
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bercadang membenarkan pemilih yang berkhidmat dalam beberapa sektor pekerjaan seperti media, perubatan, penerbangan dan cari gali minyak mengundi secara pos atau mengundi awal bersama polis dan tentera pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13).

NONEPengerusinya Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof (kanan) berkata cadangan itu akan dibincangkan pada mesyuarat Jawatankuasa Pilihan Khas Berhubung Dengan Penambahbaikan Proses Pilihan Raya yang sebelum ini turut menilai beberapa cadangan lain seperti pengunaan dakwat kekal atau biometrik.

Jika cadangan dipersetujui, rang undang-undang pindaan peraturan dan undang-undang berkaitan termasuk membolehkan pengundian awal akan dibentangkan di Parlimen, katanya kepada pemberita selepas merasmikan program Taklimat PRU-13 kepada 24 Pegawai Pengurus dan 105 Penolong Pegawai Pengurus Pilihan Raya bagi negeri ini di Ipoh, hari ini.

Abdul Aziz berkata jika sempat kesemua cadangan itu boleh dilaksanakan pada PRU-13.

"Kita faham ada beberapa kumpulan media yang tidak dapat pergi mengundi kerana tugas, jadi adakah kita nak biarkan begini? Oleh itu, kita fikir patut buat perubahan supaya mereka ini mengundi pos atau mengundi awal, cadangan ini akan dibawa ke dalam jawatankuasa berkenaan nanti. Sebenarnya, bukan saja media tetapi juga petugas di pesawat seperti pramugari dan pramugara, jururawat dan petugas di pelantar minyak," katanya.

azlanBeliau berkata SPR sedang menjalankan kajian berkenaan cadangan-cadangan itu sama ada sesuai dilaksanakan tetapi ia bergantung kepada pindaan peraturan dan undang-undang.

Abdul Aziz berkata cadangan itu turut membabitkan petugas SPR yang akan diberi pilihan sama ada mahu mengundi awal atau pada hari mengundi sebenar.

Beliau berkata jawatankuasa berkenaan juga akan membincangkan pelbagai perkara lain seperti peraturan terbaik semasa proses penamaan calon, kempen dan hari mengundi supaya tidak menimbulkan masalah.

Jawatankuasa berkenaan, katanya, telah diberi masa enam bulan iaitu hingga April ini untuk mengemukakan cadangan penuh tetapi ia boleh mengemukakan cadangan sementara kepada SPR atau meminta melanjutkan tempoh itu jika perlu.

Mengenai taklimat berkenaan, Abdul Aziz berkata Perak adalah negeri ketiga taklimat diadakan selepas Selangor dan Kelantan.

Bagaimanapun, beliau berkata penganjuran taklimat itu bukan petanda PRU-13 akan diadakan dalam masa terdekat, apa yang pasti pilihan raya mesti diadakan selewat-lewatnya 28 Jun 2013 iaitu selepas tarikh terbubarnya Dewan Rakyat secara automatik pada 28 April tahun sama.

Berucap sebelum itu, Abdul Aziz berkata sebanyak 20,924 petugas akan terbabit dalam PRU-13 di Perak.

-- Bernama

  • Iskandar Mohd Sallh · Pengulas Tertinggi · Batu Pahat
    ITU SAYA TAK KISAH TAN SRI. SAYA TAK PERNAH RISAU ORANG-ORANG YANG TAN SRI SEBUT TU KALAU TAK DAPAT MENGUNDI. SAYA HANYA RISAU KALAU ORANG-ORANG MYANMAR, BANGLADESH, THAILAND, INDONESIA, KAMPUCHEA, VIETNAM, NEPAL DAN KAZAKHSTAN, YANG DAH DAPAT KEWARGANEGARAAN DAN DAH ADA NAMA DALAM DAFTAR PEMILIH, TIDAK DAPAT MENGUNDI. NI YANG SAYA RISAU. BIMBANG KITA NAFIKAN HAK ORANG-ORANG YANG TAAT SETIA JIWA DAN RAGANYA UNTUK NEGARA INI TAK DAPAT MENGUNDI..TAN SRI KENA FIKIRKAN TU..JANGAN ALIH ISU TAN SRI.
  • Pyan Pyon · Pengulas Tertinggi
    maaf tan sri...cadangan yang menggunakan UNDI POS kami amat menentang.reformasikan dulu SPR yang dituntut bersih baru kami rakyat boleh pertimbangkan.....
  • Azrul Azamho · Top Commenter
    saya cadangkan mat2 Indon dan bangla yg dah barudapat IC tu supaya mengundi awal...senang sikit..tak payah berebut2 masa hari mengundi sebenar nanti...
  • Suhairy Nor · Top Commenter · UPSI
    buat dulu 8 tuntutan BERSIH 2.0...jgn ngada2! nanti kang ada BERSIH 3.0 kecut la telor tu....
  • Jashamsulnizam Md Jani · Top Commenter
    Cadangan SPR(Suruhanjaya Penipu Rakyat) kali ni mmg BERNAS GILER BABI, lg bagus klu SPR ajak sekali PATI2 yg dah mendaftar kt program pemutihan baru2 join sekaki baru nampak meriah kasi Umno-Be eNd pulun semua peti2 undi, nk bgs lg kasi seorg pengundi pangkah 100 kertas undi, amacam mau terima gua punya suggestion ka SPR?
  • Khairul Anuar Hamid · Top Commenter · UiTM
    KALAU BOLEH BAWAK JUGA PETI UNDI TU HANTAR KAT LOMBOK, KARACHI, DANOK, MANILA, PADANG, BANGLADESH, SURABAYA, DAN LAIN2-LAIN,, BILA AGAK2 ADER PETI UNDI AMPURNO YANG NAK KALAH TU...LEH LA HANTAR PETI UNDI NI BACK-UP,,, NANTI BILA ORG TANYER CAKAP LERR ITU PETI UNDI BARU SAMPAI DARI PELANTAR PUNYER STAFF UNDI POS, PESAWAT GARUDA, BANGLADESH AIRLINE, FILIPINE AIRLINE...
  • Rosmadi Abu Bakar · Top Commenter
    BOLEH la pihak kami manupilasi undi tu nanti,, kan ke skang ni AMENO nak amik balik SELANGOR,, jadi saya sebagai wakil SPR yang merupakan KOMPONEN AMENO akan laku kan APA saja UNTUK mengembalikan SELANGOR pada AMENO,,, berkenaan tuntutan BERSIH tu,, LANTAK la diaorang..buat hal lagi sumbat je penjara..
  • Arjuna Kayangan Layangan · Top Commenter
    libatkan petugas media pulak....
    dah2 la...
    tuntutan bersih pun xtunaikan lagi...
    bnyak plak cekadak SPR ni...
    berbohong di dunia lepas...
    kat akhirat menjawab la...
  • Azmi Mat Aroff · Top Commenter
    haaaaaaaaaaaa ha ha ha ha..suka nyer aku..aku nak cadang agar semua yang layak mengundi ni dapat ngundi awal termasuk petani, nelayan, penternak, pelajar dan semua lah..haaaaaaaaa ha ha ha.
  • Sheikh Mad · Top Commenter · Universiti utara malaysia
    SATU LAGI STRATEGI DAN KONSPIRASI SPR UMNO BAGI MEMENANGKAN UMNO. SYARAT MESTI BAGI WAKIL SETIAP PARTI YG BERTANDING ADA MENGIKUT DIMANA PETI UNDI ITU BERADA. KALAU TIDAK PASTI BELAKU PENIPUAN.
  • Peter Paul · Top Commenter · Works at None
    Saya betul betul sakit hati dengan undi pos ini kerana be end betul2 bepeluang dapat mendipu. Kalau boleh tutup sahaja undi poos. kalau dia tak sempat buang undi hanya satu hari biarlah dia tak perlu mengundi.
  • Budark Gaban
    ya buat undi awal senang kamu nak manipulasi undi kami.. senang kamu nak bagi dekat puak2 umnoapco.. poorraaahhh.. UNDI POS DIHARAMKAN
  • Halimi Mohamed Noh · Top Commenter · Universiti Sains Malaysia
    Sayacadangkan SPR carikan formula semua rakyat Malaysia diwajibkan mengundi secara pos.
  • William Lau · · Top Commenter · Works at Kerja sendiri
    undi pos ini membolehkan kerajaan bn bermain kotor dalam pilihan raya nanti.
  • GoMore Man · Top Commenter · Universiti Putra Malaysia
    Dah start balik nak tipu rakyat tak ada perubahan pun kalau buat mcm.
  • Zam Daiwa · Top Commenter
    Undi POS sekarang tak cukup nak cover ke.
  • Mentenet Kedek · Top Commenter
    dia buat dahh..apa kata ikut jer cadangan saya ni tan sri SIAL oiii..ini cadangan sy..oleh kerana rakyat malaysia skg duk sebuk cari duit poket untuk BIKMAMA..x sempat n xda masa nk gi ngundi hari ngundi tu..maka diwajibkan semua rakyat msia NGUNDI POSSSS! ada setuju.
  • Shahrudin Misran · Top Commenter
    20,924 Petugas SPR disarankan tak payah mengundi. Amacam..
  • Rosmadi Abu Bakar · Top Commenter
    BERSIH SPR..
  • Bamkorso Korso · Top Commenter · Singapore Management
    Cadangan Aziz ni...adalah cara2 macam mana nak tipu rakyat lagilah tu....untuk Be End menang. Bukan rakyat bodoh na........rakyat sekarang dah tahu selok belok SPR.
  • Mohd Noor Ismail · Top Commenter
    apalah tan sei kita nak kurang undi pos dan undi awal dia cadang lagi, pemberita kan bolih buat laporan dimana dia patut membuang undi.selama ini mereka yang tan sri sebut tiada menimbulkan persoalan tak dapat buang undi dihari mengundi kerana mereka ini independent bukan macam polis dan tentera perlu mengikut arahan dan perintah, apa yang kita nak dalam keadaan aman tentera dan polis ini membuang undi dgn bebas tiada terikat dan ganguan minda /.
  • Mohd Yassin Abd Razak · Top Commenter · Nizhny Novgorod State Medical Academy
    undi pos xboleh dah lah...cukuplah tan sri...mansuhkan undi pos...kurangkan kos sedikit...xlari mana nya kalau xde undi pos dari tentera dgn polis pun...xkan lah kalau xde undi pos BN xleh menang? mustahil lah sebab BN for sure kalah punya.
  • Mohd Suhaimi Aziz · Top Commenter · UTM Skudai, Johor
    KEPADA SELURUH RAKYAT MALAYSIA YANG BUDIMAN..... TOLONG HENTIKAN ROMPAKAN UMNO/BN INI KE ATAS WANG RAKYAT DAN HARTA NEGARA!

    DENGAN SEMANGAT BARU DEMI ANAK CUCU KITA IAITU GENERASI AKAN DATANG.... KITA RAKYAT MALAYSIA WAJIB HENTIKAN ROMPAKAN INI KERANA NEGARA AKAN JADI MUFLIS JIKA KITA TERUS BIARKAN UMNO/BN MEMERINTAH KERAJAAN MALAYSIA!

    SAMPAIKAN SERUAN INI KEPADA RAKYAT MALAYSIA DI SELURUH NEGARA DAN SELURUH DUNIA ATAU DI MANA SAHAJA RAKYAT MALAYSIA BERADA!
    TANGGUNGJAWAB INI AMAT BESAR UNTUK KITA LAKUKAN PERUBAHAN DEMI NEGARA MALAYSIA YANG KITA CINTAI SEMUA!

    KITA TIDAK BOLEH HARAPKAN RAKYAT ASING YANG DIBERIKAN IC UNTUK TENTUKAN MASA DEPAN GENERASI KITA AKAN DATANG! NASIB GENERASI KITA AKAN DATANG TERLETAK DI TANGAN KITA SEMUA RAKYAT MALAYSIA TIDAK KIRA MELAYU, CINA, INDIA, SUKU KAUM DI SABAH/SARAWAK ATAUPUN ORANG ASAL!

    PERUBAHAN BESAR INI MESTI HADIR DALAM SETIAP HATI SANUBARI RAKYAT MALAYSIA!

    MASA SUDAH TIBA UNTUK KITA SEMUA RAKYAT MALAYSIA BERSATU HATI MELAKUKAN PERUBAHAN!

    KITA PERLU SEGERA SEDAR UNTUK MELAKUKAN PERUBAHAN YANG AMAT BESAR INI DEMI MENYELAMATKAN MALAYSIA!
  • Izam Baharin · Top Commenter · Institut Perguruan Darulaman
    baik lg kamu jd pengerusi Pos Msia drp pengerusi SPR, bangang tahap cipan.
  • Abdul Muis Hassan · Top Commenter · UiTM Shah Alam
    senang nk nipu la tuu..
  • Ibnu Arabi
    spr xpyh
    la... org xpecaya....
  • Izzuddin Azzmi · Kuala Selangor
    ish baguih la tu...bagi mengundi dua taon awal pn x pe...baguih cadangan ni...bernas...kalau bley mengudi ikot time sendiri la sng...sng skit nk kira undi...semua undi pos lg sng nk kira..satu pihak je mng..hehe.
  • Muhammad Hafidz Abdullah · Top Commenter · Owner/ President at Kelab MHA
    Yang diminta BERSIH tak diselesaikan mengemukakan cadangan baru pula, apa nak jadi Tan Sri SPR ini tak faham2 apa yang diminta oleh BERSIH?

'Bekas IGP cipta gerakan fasis gagalkan Najib'
Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua hari ini membidas bekas ketua polis negara Tan Sri Rahim Noor kerana didakwa mencadangkan tuntutan hak asasi manusia dengan fahaman komunisme.

suaram submarine dinner 230711 tony pua"Jika hak asasi boleh disamakan dengan komunisme, maka pastilah apa yang cuba dilakukan Rahim dalam ucapannya dalam perhimpunan agung kedua PERKASA untuk membenih dan menumbuhkan gerakan fasisme di Malaysia," kata Pua (kanan).

Rahim kelmarin memberi amaran berhubung kebangkitan gelombang hak asasi manusia yang dibimbanginya akan "merombak dan menghakis dasar yang dipersetujui bersama."

Katanya, Malaysia tidak dapat mengelak daripada menghadapi gelombang itu, seperti pengalamannya berdepan gelombang Marxist dan komunisme sebelumnya.

abdul rahim noor perkasa 2nd agmDalam kenyataannya hari ini, Pua berkata ia konsisten dengan maksud fasisme yang dijelaskan oleh kamus bahasa Inggeris Oxford.

Kamus itu memberikan maknya sebagai sebagai:

"Kepercayaan dalam ketuanan satu kumpulan kebangsaan atau etnik, penghinaan terhadap demokrasi, desakan pada ketaatan kepada pemimpin yang berkuasa, dan pendekatan demagogic yang kukuh".

Dakwanya, ucapan Rahim (kiri) dalam perhimpunan NGO "haluan kanan" cuba menggagalkan reformasi yang sedang diusahakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Najib pada malam Hari Malaysia mengumumkan beberapa pembaharuan untuk memberikan lebih ruang kepada hak asasi, termasuk penghapusan Akta Keselamatan dalam Negeri (ISA) dan pengisytiharan darurat.

  • Kong Bu Fenzi · Pengulas Tertinggi
    Tahniah rakyat malaysia.
    Kita perlukan ramai lawak macam Ibrahim ali , zul nordin , Mamak kutty, Datuk T, Eskay..Rahim Nor.
    Lawak lawak ini lah sumbr perjuangan rakyat. Adanya lawak macam ini , rakyat makin mantap dan cergas meruntuhkan umno pukimak.
    Adanya lawak tiga suku, rakyat semakin memahami perjuangan melayu islam islam melayu cuma untuk memperbodohkan hak rakyat.
    Terima kasih Lawak lawak.... kami akan menjemput anda ke penjara selepas kememnangan pru 13 nanti.
    • Md Radzi Othman · Pengulas Tertinggi
      Kong Bu Fenzi gua caya lulah....memang puak2 ni kaki lawak, pengampu, entah apa kejadah lagilah...
    • Mohd Zain Bin Mahmood · Bekerja di Self employed
      Kita seramai mungkin watak-watak seperti Rahim Noor, Ibrahim Alim Zul Nordin, Eskay, dll, untuk membantu menaikkan kemarahan rakyat khususnya pengundi muda terhadap UMNO-BN, dalam PRU 13
    • Azmir Aziz · Pengulas Tertinggi
      Aku pun tak suka gak umno BN ni...tapi aku x penah la pulak maki hamun umno guna "pukimak". Aku dan umno cuma berbeza ideologi. Aku tak akan pangkah BN. Kong Bu Fenzi ni melayu ke cina. Kalau dia cina...jangan maki umno macam tu. Tak penah pulak aku baca dia maki MCA ka Gerakan ke. Jangan Bro...jadila pembangkang yg berakhlak sikit.....
  • Uwajin Suprato · Pengulas Tertinggi · U Ask
    Orang yang merosakan kepercaya rakyat terhadap pasukan POLIS. Yumbuk org dlm tahanan, kemudian selamba saja berbohong. Boleh percaya ke org macam ni. PERKASA pula dah lah ramai rakyat tak berapa suka, dengan kema sukan Rahim ni bertambah2lah kebencian rakyat kpd PERKASA.....langsong digelarnya PERKOSA.... Amin Ya Rabul'lamin
    • Wan Adib Wan Roslan · Pengulas Tertinggi
      Setiap perbuatan mereka, hanya menambahkan kebencian rakyat pd mereka. Ianya sudah jadi mcm termakan sumpah rakyat, sgala yg dibuat semakin x menjadi. Pd rahim noor, cuba awk balik tgk muka awk dlm cermin, muka hitam mcm kena panah petir (seakan bala). dlm masa yg masih ada ni, pergi lah bertaubat atas sgala kesilapan yg telah awk lakukan, buat 'ibadat byk2 & cukup2lah buat dosa. Jgn lupa minta ma'af pd siapa yg awk belasah dlm penjara sblom ni. Masa ketibaan malaikat maut mungkin x lama lagi. Ini adalah nasihat ikhlas dari saya...
    • Abd Rahim · Pengulas Tertinggi
      kalau dia ni cuba gagalkan pm, dah lama seluar kena londeh dek konco2 umno yg mcm eskay buat. dia cuma tolong sampaikan apa yg umno nak sampaikan atas platform perkasa...
    • Nordin Hamid
      Saya rasa amalan Rahim Nor disisi Allah lebih mulia dari amalan kamu yang suka menghina dan maki hamun sesama umat Islam.Jadi kamu juga Ibadat banyak banyak
  • Agaknya La · Top Commenter
    Tan Sri Rahim Noor kan bekas ketua polis negara, mmg secara tidak langsung terlibat dgn tahanan ISA.. dtambah pula dgn sokongan dr Tun M., dgn katanya 'pengalamannya berdepan gelombang Marxist dan komunisme...' bermakna kumpulan ini terang-terang ingin menggagalkan transformasi politik antaranya pemansuhan ISA...demi kepentingan peribadi... supaya apa yg berlaku terhdp tahanan ISA samada hidup atau arwah dpt 'dirahsiakan' dgn sempurna...
    • Chepoi Izzy · · Top Commenter
      bukan BEKAS BANDUAN ke dia ni?
    • Ali Ketam · Top Commenter · Seremban
      Chepoi Izzy ,tengok la muka nya, gelap gelita macam kena petir, itu baru hukuman dunia, dalam kubur nanti tak tau la cam mana
    • Agaknya La · Top Commenter
      Chepoi Izzy : 2 bulan & RM 2000 je, tak rasa apa2 kot sbb mungkin penjara dia 'eksklusif', malah kekal 'title' Tan Sri, Rahim Noor bekas ketua polis negara , tak pernah pun Rahim Noor bekas banduan negara... mungkin 'jasa' setuju ngan cara Tun M dan BN...dgn konsep negara polis/tentera yg mmbawa maksud ala-diktator..
  • William Lau · · Top Commenter · Works at Kerja sendiri
    tuntut hak asasi adalah berdasarkan demokrasi adakah kita salah menuntut hak asasi kita. bodoh punya kenyataan Rahim Noor.
  • Cast Grunge · SMA Negeri 3
    Orang2 seperti ini harus dihapuskan...mahathir la dalang sebalik pentadbiran negara..mahathir masih tamak kuasa dan harta dunia..kalau mati pun cacing tidak akan makan..sbb badannya d selaput duit rasuah.. rahim noor pula sama la dah tua pun masih berkecimpung dgn politik dn ngo..bertaubat lah..
  • Mohd Yusof Abdul Aziz · Top Commenter · Universiti Malaya
    Penjenayah bercakap...
  • Man Omar · Top Commenter · Klang
    sebenarnya rahim takut umno kalah saja dlm pru 13 nanti...bukan takut lain..kalau umno kalah...habislah...semua kes kena siasat...termasuk siasatan kes mata lebam...mungkin juga rahim takut mata dia pula akan kena...pendapat...
    • Jafry Jaff · Top Commenter
      En. Man..kemenangan PR nnt buka utk membalas dendam. kemenangan utama adalah untuk mengubah cara hidup rakyat malaysia menjadi cermelang... itu target utama.
  • Syazwan Shah · Top Commenter · 38 years old
    perkasa xda org lg nk ke tengah kn bangkai2 tua nie je lah yg ader...??jgn lah sbok nk main politik lah ...klu jntan msuk lah arena politik org nk politik ko nk jgak...
  • Shasir Ab Rahman
    pihak berwajib seharusnya mengkaji balik "malaysia kini" kerana diforum ini terlahirnya manusia2 yg hanya pandai mengkritik, memfitnah dan menghentam pihak kerajaan secara membabi buta.manusia2 ini amat buta pada sejarah & tidak mengambil iktibar peristiwa2 yg berlaku didalam & diluar negara.terlampau emosional, fanatik & ada diantara pengkritik disini yg ingin menanguk diair keruh, mengambil kesempatan dpd toleransi yg kerajaan beri.Saya berdoa kehadrat Allah swt semoga Presiden Perkasa"Dato' Ibrahim Ali dan seluruh warga "PERKASA" meneruskan perjuangan murni sehingga ketitisan darah yg terakhir.Wassalam.
    • Azmi Md Saad · Top Commenter · Works at Sony EMCS (M) Sdn Bhd
      Hey..kalau camtu, minta juga pihak berwajib mansuhkan saja TV3, terutama di bahagian berita TV nya kerna secara terang2ngan dok asyik menghentam parti lawan saja. Relek ar brader. Takkan dah kena komen sikit dah takut kot? Nak jadi kerajaan mesti kena kuat. Kerajaan yg kuat dan bersih adalah kerajaan yg dikelilingi oleh pengkritik2 yg berani menegur setiap kelemahan. Kalau tak ada yg menegur, anak2 pun boleh jadi lemak.
  • Ddy Fahmin · Top Commenter · Works at Berniaga
    Selepas merdeka kita;malaysia berkiblat kpd demokrasi/kapitalisme yang ketuanya US/UK ; manakala berlawan dgn Sosialis/komunisme yang ketuanya Rusia/China; jadi tentera/polis disogok ala fikiran US/UK memburuk/ membantai/menekan/membunuh idea/fizikal sistem komunis dan begitulah sebaliknya; pertanyaan siapakah Jahiliah, kafirun dan munafik dalam perkara ini. tidak langsong berunsur islam dalam kedua ideologi ini. Yang mati jadi katak aje.
  • Zakwan Zahari · Top Commenter · Harvard University
    Parti yang layak memerintah negara pada masa akan datang adalah Parti Gabungan PAS, PKR & DAP ( PAKATAN RAKYAT ).
    Sila Promosikan Halaman Ini. Cadangkan pada rakan-rakan anda ok!
    Himpunan Rakyat Malaysia Yang Mahukan Pakatan Rakyat Memerintah Malaysia Pada PRU Akan Datang. Tumbangkan Barisan Nasional & Gantikan Dengan Pakatan Rakyat.
  • Musang Berjanggut · Top Commenter · Selangor, Selangor, Malaysia
    Bukankah gerakan yang dimaksudkan oleh Orang Tua Kutuk ni ialah PERKASA.... tak paham2 lagi ke? PERKASA akan buat apa sahaja untuk berkuasa... dulu Katak guna PAS, sekarang guna UMNO, lepas ni UMNO Katak kencing... tak tau dia guna platform apa pulak.. yang penting KATAK nak kuasa...... siapa yang masuk PERKASA memang bodoh.. diperbodohkan sahaja dengan KATAK tu....
  • Mohamad Isa Mohd Yassin · Asia Matsushita Oversea Trainning Centre,Osaka Japan.1986-1988
    tony u cakap pun pakai kamus oxford...rahim bercakap berasaskan pengalaman dan memberi ingatan kepada generasi muda sekarang..agar jgn lupa sejarah dan lupa diri..itu pun salah ker...apa yang tak salah pada u kalau org melayu bercakap pada org melayu.....selain u akan kata melayu itu rasis..
    • Hamid Awang · Top Commenter · Other at Open University Malaysia
      Saudara, kalau bercakap biarlah pakai fakta dan bukan auta. Kalau nak membodek dan menjilat punggok pun janganlah macam tu melabelkan orang.
    • Bakar Najib · Top Commenter · SM Tun Perak Muar
      Mohamad Isa. Saya setuju dgn anda. Anak muda jgn lupa sejarah. IGP samseng yg gari tahanan dan melebamkan mata tahanan tu pun sejarah. Yg hapuskan kuasa Agong secara tak langsung hapuskan kuasa Melayu yg ada pada Agong tu sendiri adalah pengkhianatan terbesar kpd orang Melayu juga satu sejarah. Menghapuskan hak tanah reserved orang Melayu pun sejarah. Melaungkan merdeka selama 54 thn tapi tak pernah dijajah pun satu sejarah.Setiap hari yg telah berlalu adalh sejarah.
  • Muhammad Hafidz Abdullah · Top Commenter · Owner/ President at Kelab MHA
    Rahim ini kumpulan PERKASAM jadi buatlah macam2 statement agar org menyokong UMNO yang dikatakan perosak Melayu itu.
  • Luthor Barbossa · Kajang, Malaysia
    Inilah orang yang cuba "membunuh" Anwar.... Syaitan bertopengkan manusia..
  • Pakai Otak · Top Commenter · Dgn Kawan 2
    Itulah konsep 1Malaysia telah makan TUAN..
  • Farhan Azis Samm · Top Commenter
    Jaga-jaga nanti kena tumbuk lebam bijik mata.
  • Kemaman Kite · Top Commenter · Kemaman, Terengganu, Malaysia
    mat rahim muka tak mandi wajib... poyo jer..
  • Teoh Hwan · TARC 1976
    CAKAP BANYAK TAK TAKUT TUMBUKAN RAHIM?
  • Rosmadi Abu Bakar · Top Commenter
    TAUBAT la RAHIM...nama ko tu tak melambangkan makna...
  • Maz Lan · Top Commenter
    Kong Bu Fenzi......mereka2 ni bukan pelawak, tapi lebih tepat dipanggil BADUT, Badut2 ni sarkas pun tak mahu mereka , kerana mereka ni pembawa Sial.
    • Siti Latifah · SMK Aminuddin Baki
      maz lan ideologi kau lah lagi sial, kerana kobodohan kau yg terlampau boleh mebinasakan bangsa, bangang!
    • Maz Lan · Top Commenter
      Siti Latifah ...face the fact, kalau nak tahu rumah kita senget ke tidak jgn duduk dalam rumah ,tapi ntengok dari luar rumah.
    • Jashamsulnizam Md Jani · Top Commenter
      Siti Latifah : muke sndiri pon xberani nk tunjuk, nk kate org lain bodoh dasar xmalu semua org yg bace MK ni gelak bace komen ko yg bangang tu, hahaha..
  • Jerry Kam · Sek Men Tunku Sulong Jeniang Kedah DA
    puak2 ni terdesak dan takut, kita nak tengok mana depa nak lari bila bn tumbang.....
  • Zamri Mohamad · Top Commenter · Maktab Perguruan Sultan Idris, Tanjung Malim
    kesiannya. masih menghambakan diri untuk dunia yg fana ni.semoga diberikan keinsafan.amin
  • Mohd Iskandar Danial · Top Commenter
    orang2 macam ni la nak jadi champion melayu, bikin malu bangsa saja.
  • Abu Syahmi Abdullah
    Hak asasi manusia di Malaysia adalah bila hak-hak bumiputera dilucutkan, institusi raja-raja digantikan dengan republik, kedudukan Islam bukan lagi agama rasmi, kesamarataan atas dasar 'level of playing field', dan meritokrasi mendominasi sisitem politik, ekonomi dan sosial, itukah yang dimahukan oleh puak-puak tu? Gitu ker?
  • Suhaimi Sabli · Top Commenter · Sek men gunung besout 01
    aku dah malas nak komen puak2 ni, nanti macam2 mencarut akan keluar dari mulut aku!!! bilalah puak2 ni nak taubat agaknye??!!!
  • Kassim Busu · Top Commenter · UTM
    Mantan IGP ini memang PERKASA sbb ahli Gusti.... ahli gusti? gusti PEKASAM sbb tumbuk orang tutup mata.... Pak berahim pun tak lama lagi akan jadi PEKASAM... hayatnya sbg ahli parlimen tamat sebaik PRU13 diumumkan... parti mana nak ambik KATAK ni..
  • Gohhoe Hoe · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
    Pendapat saya , kami tak patut ikut harus , kalau kami ikut sebula bulat nya barat , seperti mogok , woman right movement , lama kelamaan , nilai tradision kami akan lenyap. Pemuda tak rajin kerja , belajar , kuasa saingan kami akan merosot. Misti ada kawalan untuk membendiung unsur luar yang negatif.Jangan cuma mengikut arus sahaja tapi mengawal arus
  • Hamdan Bin Daharee Hamdan · Top Commenter
    tak payah bercakap dan muncul lg lah rahim..pergi kat surau tu bila sampai waktunya..kalau muncul pun buat org teringatkan simata lebam tu aje.
  • Lee Beng Soon
    celik lah mata anak malaysia . ni semua geng kroni dr mamak . tunggu tengok ada lagi ulat bulu lain lagi yg timbul satu demi satu buat pasal . semua org buat tak betul .dulu dia orang buat semua betul. u cakap tak betul rebam u nanti sampai betul faham .
  • Raja Mohd Shahrim · Top Commenter
    Dah pencen2 duk diam2 je lah.kalo org sayang xpe gak.. nt jenis lahanat.. masuk plak NGO lahanat.. double lahanatlah nko Rahim..
  • Wak Senggol · Top Commenter · Uitm
    assabiyahsme he3x
  • Pahlawan Rakyat · Ipoh, Perak
    Pelawak & Badut sarkas sudah muncul pada perhimpunan PERKASAM....
  • Sheikh Mad · Top Commenter · Universiti utara malaysia
    AKHIR AKHIR NI BANYAK BADUT DAN PENJENAYAH BERCAKAP BAGI PIHAK UMNO, BN SABAGAI TUJUAN MENDAPAT EHSAN DPD UMNO DAN KEUNTUNGAN SELEPAS PRU 13 JIKA UMNO MENANG. ACT OF DESPRADOS.
  • Roszan Md Nor · Top Commenter
    Kalau lihat air muka mamat nie macam orang ADA seribu kesalahan
  • Tajudin Yaakob · Top Commenter · Works at OPEN POLTICAL UNIVERSITI
    kaki pukol bercakap tentang hak asasi manusia, fahaman komunisme, fasisme...dosa tuan membelasah seorang tpm belum diampun oleh rakyat malaysia yg ingin hidup dlm aman damai....dan berfahaman politik yg suci bersih.
  • Mazrab Kanan · Top Commenter
    tindak tanduk korang lah buat rakyat tak percaya kat jabatan2 kerajaan ni, bila rakyat tuntut keadilan korang kata rakyat perjuangkan kominis la, hak asasi la, lepas tu korang provote macam2 isu kata nak lawan pm pulak
  • Tajudin Yaakob · Top Commenter · Works at OPEN POLTICAL UNIVERSITI
    saudara tony pua......jgn dok komen lebih2 sangat tentang bekas IGP.....nanti tuan juga kena pelepuk.....lebam mataku.
  • Nordin Hamid
    Rahim Nor banyak berjasa kepada Negara semasa berkhidmat dalam PDRM, kerana Provo seorang pemimpin dengan maki hamun , kebenaran memihak kepada pemimpin tersebut.Past in past harap Rahim Nor kembali bersama kita dalam menegakan kebenaran....Hidup Rahim Nor menyuntik semangat anggota PDRM.
    Tony Pua takut bayang bayang sendiri
  • Ived Tapovanam · · Top Commenter
    Look Here PUKIMAK! siapa yang cakap ttg hak asasi... tangkap orang be;lsah n bawa ke mahkamah dengan mata lebam... mahkamah pun kata anjing ini bersalah...tapi sekarang nak sembang ttg hak asasi.... ka ka ka ka.... desperate housewife ini dipanggil bela BN? comeonlah... akyu rela dengar anjing rumah aku menyalak dari dgr kata kata anjing politik....
  • Bamkorso Korso · Top Commenter · Singapore Management
    Oi Rahim sedar2lah diri tu.. kau ni macam lembu dah nak mampos... taubat2lah.. kubur kata mari dunia kata pergi....ingat2lah dosa2 kau yang lampau tu seprti tumbok mata Anuar dll..pergilah minta maaf takut2 nanti tak sempat, dah kojol dulu..
  • Eng Giap
    depa ada pernah kommen ttg report Audit Negara kah? kualiti bgt berani cakap wakii rakyat? wakil Melayu? bila "Khursus Keusahawanan" diatur atur utk pkerja asing(furthermore those just reach Malaysia!), sedangkan majoriti Melayu xpernah dijmput hadiri khursus begitu oleh kerajan ni, depa d mana? depa ada bangkang utk Melayu kah? Smua kwn Melayu I meluat dgn depa.
  • Ali Shaari · Top Commenter · Kupang at SMK Syed Abu Bakar,Kupang, Kedah
    orang-orang yang ada dalam erkasa ni orang-orang pinggiran belaka...PRU 13 dah tak masuk list...sebab itu depa kata x mau bertanding,,,, elok sangat dok dalam muzium perkasa malaysia...boleh juga dalam book of rekord...
  • Azizan Bakar · Top Commenter
    tiba2 rahim noor muncul dalam arena politik malaysia.....
  • Gohhoe Hoe · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
    Kalau kita tak mahu jadi macam Negara Yunani (Greece) sekarang , kita jangan tiru dan jangan ikut arus sewenang wenang
  • Tok Wan · Sek men clifford kuala lipis
    azmir aziz...saya sokong cara anta 100%...ginilah org pro berfikir.....
  • Zainal Abidin · Top Commenter · Pendakwah at Pendakwah
    nama2 tu akan masuk raja lawak mega siri ke 2 lepas ni....
  • Maz Lan · Top Commenter
    Apa fungsi Perkasa sabenarnya? setakat ni, semua tertanya2....
  • Zainie DinSpoon · Top Commenter · Ghim Moh Sec Sch
    Ini Rahim Nor ini kena tumbok baru dia tahu lebam mcm mana barua punya orang.
  • SatuFikrah SatuAmal · Works at Parti Islam Semalaysia
    cuba jadi hero tapi sebenarnya zero - Rahim Noor.
  • John Jalek · Top Commenter · Sek men seri perak
    PERKASA...tong sampah dan sisa buangan yg di guna semula
  • Noor Azam · Top Commenter · Universiti Teknologi Malaysia
    cukuple apa yang kau dah buat onak dulu Rahim, segala jasa baik kau pun dah dibakulsampahkan oleh rakyat yang meluat terhadap engkau, ni perkasa beri nyawa kat anda pula.
  • Mat Amin · Top Commenter · Sekolah Parti Rejimen Ke-10
    itu ertnya "hak asasi" boleh diperangi, darahnya halal, ISA, Ordinan Darurat bebas digunakan...
  • Adam Sejodoh · Top Commenter
    Itu kenyataan mantan Kepala Anjing yang terkutuk yang cuba memecah belah perpaduan yang hendak dibangunkan oleh PM. Rahim Noor mantan Kepala Polis yang terbuang, begitu bernafsu membuat kenyataan tanpa berfikir..
  • Dewa Perang Bonex · Top Commenter
    mmg nampak xsokong najib mamat nie, klu x, xkn la dia join PERkosa.. duduk rumah je la, mohon keampunan dari tuhan sebelum ajal tiba..
  • Mohd Suhaimi Aziz · Top Commenter · UTM Skudai, Johor
    KEPADA SELURUH RAKYAT MALAYSIA YANG BUDIMAN..... TOLONG HENTIKAN ROMPAKAN UMNO/BN INI KE ATAS WANG RAKYAT DAN HARTA NEGARA!

    DENGAN SEMANGAT BARU DEMI ANAK CUCU KITA IAITU GENERASI AKAN DATANG.... KITA RAKYAT MALAYSIA WAJIB HENTIKAN ROMPAKAN INI KERANA NEGARA AKAN JADI MUFLIS JIKA KITA TERUS BIARKAN UMNO/BN MEMERINTAH KERAJAAN MALAYSIA!

    SAMPAIKAN SERUAN INI KEPADA RAKYAT MALAYSIA DI SELURUH NEGARA DAN SELURUH DUNIA ATAU DI MANA SAHAJA RAKYAT MALAYSIA BERADA!
    TANGGUNGJAWAB INI AMAT BESAR UNTUK KITA LAKUKAN PERUBAHAN DEMI NEGARA MALAYSIA YANG KITA CINTAI SEMUA!

    KITA TIDAK BOLEH HARAPKAN RAKYAT ASING YANG DIBERIKAN IC UNTUK TENTUKAN MASA DEPAN GENERASI KITA AKAN DATANG! NASIB GENERASI KITA AKAN DATANG TERLETAK DI TANGAN KITA SEMUA RAKYAT MALAYSIA TIDAK KIRA MELAYU, CINA, INDIA, SUKU KAUM DI SABAH/SARAWAK ATAUPUN ORANG ASAL!

    PERUBAHAN BESAR INI MESTI HADIR DALAM SETIAP HATI SANUBARI RAKYAT MALAYSIA!

    MASA SUDAH TIBA UNTUK KITA SEMUA RAKYAT MALAYSIA BERSATU HATI MELAKUKAN PERUBAHAN!

    KITA PERLU SEGERA SEDAR UNTUK MELAKUKAN PERUBAHAN YANG AMAT BESAR INI DEMI MENYELAMATKAN MALAYSIA!

Tiada ulasan: