Rabu, 19 Oktober 2011

ALLAH TAHU SAPE YANG BERPURA2...MUNAFIK...DAH ROSAK AKIDAH..DIKUBUR DAN DIAKHIRAT PENENTUNYA...TUNGGU JE...LA NI NASIHAT TAK LAKU

PAS tak akan sertai HIMPUN
PAS memutuskan tidak akan menyertai Perhimpunan Sejuta Umat atau HIMPUN yang tujuannya bagi menyelamatkan akidah umat Islam di ibu negara pada Sabtu ini.

Keputusan itu dicapai dalam mesyuarat biro politik parti Islam itu dalam mesyuarat di ibu pejabatnya di Kuala Lumpur pada Selasa malam.

"PAS dimaklumkan bahawa majlis ini tidak melibatkan parti-parti politik, maka PAS mengambil pendirian untuk tidak terlibat dalam himpunan tersebut sebagai menghormati kehendak penganjur program," kata Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Penganjur acara itu pada Selasa memberi jaminan HIMPUN tidak mempunyai kaitan politik ataupun akan digunakan bagi menyerang mana-mana kumpulan.

Secara khusus, pengerusi bersama himpunan itu Mohd Azmi Abdul Hamid berkata, ia tiada kaitan dengan beberapa ahli politik kontroversi - Datuk Zulkifli Noordin, Ezam Mohd Noor dan Datuk Ibrahim Ali.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan sejurus selepas mempengerusikan mesyuarat itu, Hadi berkata, PAS memperingatkan pihak yang terlibat bertindak selaras dengan peruntukan undang-undang dalam menjamin keharmonian negara yang berbilang bangsa dan agama.

"Sebarang usaha untuk menimbulkan polemik perkauman dan agama akan membawa negara kepada satu suasana yang tidak menguntungkan mana-mana pihak," katanya lagi.

Dalam masa yang sama, katanya, PAS memandang berat usaha mana-mana pihak yang cuba mengambil kesempatan untuk kepentingan politik dan pilihan raya.

"Agenda menyelamatkan akidah merupakan agenda murni tetapi ia mesti diurus dengan cara berhemah," kata Hadi.

Beliau juga menegaskan PAS menyokong segala usaha sebegitu tetapi berpendirian bahawa pengukuhan akidah hendaklah dilaksanakan "menerusi jalan dakwah secara damai".

Ia sebagaimana Islam diterima masyarakat rantau ini secara damai, tambahnya.


  • Abu Khuzaifah · Pengulas Tertinggi · Bangi
    PAS yang mengadakan mesyuarat lajnah politik pada malam ini telah membincangkan isu Himpunan Sejuta Umat (Himpun) Mempertahankan Aqidah yang dijadualkan pada 22hb Oktober 2011 ini. PAS dimaklumkan bahawa majlis ini tidak melibatkan parti-parti politik, maka PAS mengambil pendirian untuk tidak terlibat dalam himpunan tersebut sebagai menghormati kehendak penganjur program.

    PAS memperingatkan semua pihak yang terlibat dalam penganjuran himpunan ini agar bertindak selaras dengan peruntukan undang-undang negara, dalam menjamin keharmonian negara yang berbilang bangsa dan agama. Sebarang usaha untuk menimbulkan polemik perkauman dan agama akan membawa negara kepada satu suasana yang tidak menguntungkan mana-mana pihak. PAS memandang berat sebarang usaha mana-mana pihak yang cuba mengambil kesempatan untuk kepentingan politik dan pilihan raya.

    Agenda menyelamatkan aqidah merupakan agenda murni tetapi ianya mesti diurus dengan cara berhemah. PAS menyokong segala usaha memantapkan aqidah oleh badan-badan NGO dan pelbagai pihak bagi memperkasakan aqidah umat Islam.

    PAS mengambil pendirian bahawa pengukuhan aqidah umat Islam hendaklah dilaksanakan menerusi jalan dakwah secara damai sebagaimana Islam telah diterima oleh masyarakat rantau ini secara damai.
    • Nik Aziz Barua Dap · umur 110 tahun
      nak tegakkan agama pun nk tggu n lihat dulu?kalau mcm tu tukar je nama pas jadi parti ajaran setan.pas tu hisap kote dap puas2.patut mcm2 maksiat dan benda negatif jadi di kelantan
    • Abu Khuzaifah · Pengulas Tertinggi · Bangi
      Nik Aziz Barua Dap tak perlu ada bercakap soal perjuangan akidah jika akhlak ada tidak jaga, PAS tidak mengambil bahagian namun tetap menyokong dan tidak menyokong ahlinya untuk menyertai, baiki akhlak anda dulu
    • Wan Adib Wan Roslan · Pengulas Tertinggi
      Saya ingat mcm ni la. PAS mengambil keputusan utk x terlibat dgn himpunan tu atas dasar mmg inilah yg dikehendaki oleh pengerusi himpun utk x melibatkan parti politik. Maka bagi mana2 ahli PAS yg hendak juga hadhir pd himpunan ini, boleh sj hadhir, tapi atas kapasiti individu...
  • Abu Khuzaifah · Pengulas Tertinggi · Bangi
    PAS dimaklumkan bahawa majlis ini tidak melibatkan parti-parti politik, maka PAS mengambil pendirian untuk tidak terlibat dalam himpunan tersebut sebagai menghormati kehendak penganjur program.
    • Wan Adib Wan Roslan · Pengulas Tertinggi
      abu khuzaifah, kena tak pendapat saya diatas. klau x kena, sila perbetulkan...
    • Abu Khuzaifah · Pengulas Tertinggi · Bangi
      Wan Adib Wan Roslan : boleh sahaja ahli PAS hadir pas tidak halang dan menyokong usaha tersebut , namun tidak menyertai atas kapasiti PAS
    • Wan Adib Wan Roslan · Pengulas Tertinggi
      Abu Khuzaifah, alhamdulillah. Itulah yg terbaik, syukran. Apa betul ke depa dok main isu (faiz) yg kata ketua pemuda PAS akan hadhir juga?...
    • Abu Khuzaifah · Top Commenter · Bangi
      Ada orang marah PAS kononnya PAS lambat nyatakan pendirian ttg HIMPUN, katanya PAS lebih utamakan undilah. 60tahun dh PAS perjuangkan Islam, dasar Islam, bukan setahun dua brother. 2-3 kali dah usul rang undang-undang murtad diparlimen. Semuanya ditolak.
    • Ahmad Jer · Top Commenter
      Wan Adib Wan Roslan bukan kita tak hadir.. tak SERTAI secara RASMI, tidak meletakkan diri dalam ni.. sebab pakatan rakyat akan duk masuk jugak.. nanti UMNo mengunakan media upahan diorang duk putar belit.. padahal UMNO sendiri tak nampak apa2 pun pasal benda ni..
    • Wan Adib Wan Roslan · Top Commenter
      Ahmad Jer, fhm. hadhir atas kapasiti individu...
    • Hulubalang Akhir Zaman · Kuala Lumpur, Malaysia
      "PAS memutuskan tidak akan menyertai Perhimpunan Sejuta Umat yg tujuannya bagi menyelamatkan akidah umat Islam di ibu negara pada Sabtu ini." Namun PAS hanya akan berhimpun bersama2 jika untuk menyelamatkan Ambiga yang mmurtadkan Lina Joy.... ~SAYA SEMAKIN HILANG KEPERCAYAAN TERHADAP PERJUANGAN PAS~
  • فايز ناقمان · Top Commenter
    Maka lagi ketaralah perpecahan dalam kepimpinan serta di kalangan ahli biasa PAS itu sendiri kerana masih ada insan-insan dalam PAS itu sendiri yang terasa dekatnya ukhwah dengan Muslim yang BUKAN PAS, lantas mahu hadiri juga perhimpunan ini. Syabas kepada Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat kerana tetap yakin dan istiqomah dalam perjuangan Islam sebenar. Persetankan keputusan politik PAS yang jelas dipengaruhi oleh PAKATAN. Inilah akibatnya BERSAHABAT DENGAN SYAITAN.
    • Abal Moneyadsblog · Top Commenter · Seri Kembangan
      awaki ni faham tak - perhimpunan ini tidak melibatkan parti politik.
    • Xyza Caution · Top Commenter
      kamu x baca ke kenyataan penganjur yang tidak mahu melibatkan parti politik...jadi...Pas xkan sertai sebab PAS adalah Parti Politik...mungkin ahli2nya akan pergi....dan berkemungkinan pemimpin dalam parti x pergi sebab takut timbul isu politik....
    • Nur Abdul Aziz · Top Commenter · Al-Azhar University
      bace dan tunggu teks penuh dulu kalau tidak mahu mnjadi MUNAFIQ...dlm PAS ade wala' kepada pemimpin..kami tahu kepimpinan PAS akan buat keputusan yg terbaik untuk rakyat Malaysia...kami percayakan tok2 Guru kami...
  • Nik Aziz Barua Dap · 110 years old
    PAS memutuskan tidak akan hadir dan terlibat dengan perhimpunan sejuta umat anti murtad sabtu ini.sekarang rakyat boleh nilai keikhlasan pas dlm memperjuangkan Islam.pas lebih penting utk menjaga hati DAP.tahniah father nik najiz dan father hadi bawang.
  • Mohd Farizal · Top Commenter · Uniuni
    kenapa tiada tindakan drastik diambil utk mempertahankan akidah umat Islam? adakah dgn berhimpun dpt kita kembalikan akidah umat Islam yg telah terpesong? mengapa tidak dirombak sahaja badan2, jabatan2, majlis2 yg berfungsi utk Agama Islam? kerana apa yg kita napak sekarang mereka ini berperanan atas dasar politik sempit...mereka tidak bebas...ada batasan yg perlu diikuti...ada suara yg patut dipatuhi...selagi hukum Islam tidah dilaksana secara total...berhimpunlah siang dan malam pun masalah takan dpt diselesai...
  • فايز ناقمان · Top Commenter
    Mana kenyataan asal dari HIMPUN sendiri yang tidak mahu parti politik menyertai perhimpunan tersebut?

    Kalau orang PAS cakap ianya mungkin BIAS kerana kita tahu bahawa PAS ni sering ada sindrom penafian.
  • Hafiz Roslan · Top Commenter · Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan
    klu stkt dok berhimpon kemudian melaong2 ape gunenye? pas 1 , 2 minggu tros senyap...seolah-olah isu murtad dh selesai.....lbh elok laksanekn hdud...InshaAllah kes murtad blh dicegah....
    • Khallys Shahputra · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
      pembangkang pun bnyk je melaung2 melalak atas jalan msa bersih dlu.lg menyusahkan.yg sebenarnya tkut ngn DAP a.k.a puak kristian..unid nye pasal..halal suma.suda la..bab hudud tu asik duk sembang berapi ja dr aku kecik smpai besaq.
    • Isyraff Dan Irsyad · Works at Smk taman molek
      betul tu Hafiz. Kalo dah terang ckp TAK AKN LAKSANA HUDUD, kmudian sibuk ckp nak selamat akidah, nampak sgt nak jd superhero. Tgk isu ISA, PAS lama dah perjuang spy dimansuh, skrg bila dimansuh, Nurul Izzah ckp trima ksh wkt di parlimen, si najis rojak dgn sombong kata mmg dia yg nak mansuhkan. bukan atas desakan PR. mcm tu juga isu murtad, PAS lama dah perjuang dan istiqamah mmperjuangkannya, dgn sbb Himpun 1juta ni, org munafiq ni akan kata merekalah pejuang murtad sbnr. Allah...apa nak jd dgn sebahagian org Islam ni ya Allah, nama je Islam tp iman ntah kemana. sedih2..
    • Hulubalang Akhir Zaman · Kuala Lumpur, Malaysia
      "PAS memutuskan tidak akan menyertai Perhimpunan Sejuta Umat yg tujuannya bagi menyelamatkan akidah umat Islam di ibu negara pada Sabtu ini." Namun PAS hanya akan berhimpun bersama2 jika untuk menyelamatkan Ambiga yang mmurtadkan Lina Joy.... ~SAYA SEMAKIN HILANG KEPERCAYAAN TERHADAP PERJUANGAN PAS~
  • Abdul Manan · Top Commenter · UKM, Bangi, Selangor
    pas tunjukkan kematangan dan bertindak tidak mengikut emosi...lagipun akan ada unsur2 yg cuba menjadikan himpunan ni lari dari fokus...sebaliknya jadi medan mengutuk pihak2 lain...
    • Hulubalang Akhir Zaman · Kuala Lumpur, Malaysia
      "PAS tidak akan menyertai Perhimpunan Sejuta Umat yang tujuannya bagi menyelamatkan akidah umat Islam di ibu negara pada Sabtu ini.Namun PAS hanya akan berhimpun bersama2 jika untuk menyelamatkan Ambiga yang mmurtadkan Lina Joy.~ Saya semakin hilang kepercayaan terhadap perjuangan PAS.



Himpunan sejuta umat: Pakatan tunggu PAS
Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata Pakatan Rakyat akan membuat pendirian berhubung Perhimpunan Sejuta Umat selepas PAS membuat keputusan mengenai isu sama malam ini.

Katanya PAS akan membuat keputusannya dahulu memandangkan parti itu akan dapat menilai isu berkenaan dengan maklumat yang didapatinya.

NONEAnwar berkata, Pakatan juga masih lagi mengumpul maklumat mengenai berhimpunan berkenaan, terutama berhubung penganjur dan pihak yang menyokong usaha itu.

Pakatan akan menilai sama ada benar perhimpunan itu bertujuan untuk mempertahan akidah orang Islam, kata Anwar (kiei) lagi.

Tambahnya, beliau juga telah mendapatkan maklumat daripada NGO Islam Wadah Pencerdasan Umat Islam (WADAH) dan juga Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) untuk menilai program perhimpunan itu.

"Kita akan serahkan kepada kebijaksanaan PAS yang akan bermesyuarat malam ini," katanya lagi dalam sidang media di bangunan parlimen.

Hadi: Nilai agenda politik

Dalam sidang media sama, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang pula berkata PAS akan bermesyuarat untuk menilai sejauh mana agenda politik dalam program yang diatur.

"Kita tidak mahu program yang diaturkan lain daripada landasan sebenar.

NONE"Hubungan antara kaum saya rasa tidak boleh ditegangkan untuk mengambil kesempatan musim pilihan raya," kata Abdul Hadi (kanan).

Tambahnya, beliau berpendirian bahawa orang Islam wajib mempertahankan akidah tetapi tidak boleh zalim kepada pihak lain.

"Kita sepatutnya faham dan berpengalaman, bila tiap-tiap kali pilihan raya umum, BN akan memainkan isu sensitif termasuk sanggup melanggar perlembagaan demi sokongan politik," katanya lagi.

Turut hadir dalam mesyuarat itu ialah Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali dan juga Penasihat DAP Lim Kit Siang.


  • Barney Stinson · Pengulas Tertinggi
    lol... BERSIH takpe.. takde unsur politik.. kononnye la.. sejuta ummat? err.. takpe lah.. tunggu dulu.. itu ada unsur politik maa.. takut nanti DAP marah.. nak buat hudud pon kene mintak izin Karpal ngan LGE.. lol..
  • Atan Khalid · Pengulas Tertinggi · SEK MEN KEB KHIR JOHARI
    Seharusnya pihak berkuasa menilai semula permit yang diberi, sekiranya ada unsur yang boleh memberi ancaman keselamatan kepada pihak lain, haruslah dicegah. Ini berikutan terdapat pelbagai kenyataan oleh pihakx yang berkaitan yang boleh memberi kesan kepada pihak lain. Walaupun pada asal tujuan adalah baik, akan tetapi campur tangan pihak lain akan memberi kesan yang berpanjangan di kebelakangan hari. Cukuplah apa yang telah terjadi pada negara jiran kita yang mengakibatkan kematian orangx disayangi.
    • Rasyd ARaz · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia
      kalau bersih tak payah permit pun hang belasah jugak join :p
    • Nain Arshavin · Pengulas Tertinggi · Ikm jasin melaka
      kalau umno ada dlm himpunan tu kena jaga2 perangkapnya.....umno ni parti yang hipokrik...last minit ubah hentam pembangkang...umno ni bukan nak ambil pot pun pasal islam byk berlakon je umno ni.....dah masak sgt dah pasal umno ni.
    • Rasyd ARaz · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia
      Nain Arshavin Kalau PAS sokong, PR akan berpecah dan keliru sbb dalamnya ramai orang UMNO yang sertai.kalau PAS tak sokong, orang Islam akan melihat PAS lebih pentingkan BERSIH 2.0 daripada akidah umat Islam.mana 1 yang PAS akan pilih utk survival politiknya? :)
    • Adnan Abdul Hamid · Top Commenter · USM Penang
      Rasyd ARaz : KITA PILIH BERSIHLAH ... MEMANGLAH UTK SURVIVAL POLITIK.. BILA PAS MENANG P/RAYA KITA BOLEH TEGAKKAN UNDANG2 ISLAM... UMNO DAH MEMERINTAH BERPULUH TAHUN... ISU MURTAD PUN TAK BOLEH SELESAI ... ADA FAHAM KA BRO!!!!!
    • Rasyd ARaz · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
      Adnan Abdul Hamid faham bro :)
    • Abdullah Abdul Rahman · Sungai Petani
      Rasyd ARaz :
      pelik la kalau ada orang kata PAS tak pentingkan akidah umat Islam...selama ni pemimpin2 PAS majoriti yang terdiri daripada ustaz2 penuh dengan jadual menyampaikan kuliah agama... PEMIMPIN UMNO ADA KA YANG BOLEH BAGI KULIAH AGAMA??? Kalau setakat berhimpun saja ... boleh ka selamatkan akidah ... program2 TV berlambak2 yang mengajak ke arah maksiat ... siapa yang jaga polisi penyiaran???
    • Rasyd ARaz · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
      Abdullah Abdul Rahman hm pelik tapi benar..tapi yang pelik lagi,pimpinan tertinggi sekarang bukan lagi disandang ulama2 yg beri kuliah ya
    • Mohamad Hamzah Hashim · Top Commenter · Uitm seri iskandar
      Rasyd ARaz
      Pemimpin2 sekarang adalah kelahiran dari didikan dan pentarbiahan dari ulama2 terdahulu..mereka adalah tokoh2 profesional yg mempunyai jati diri dan semangat utk mempertahankan akidah umat Islam...
    • Amirul Taib · Top Commenter · Works at Business
      Nain Arshavin betul 2 ckp awk...
    • Mat Akmal Akmal · Top Commenter · Works at Felda lu
      Rasyd ARaz ...komen macam betul tapi meragukan...!ini komen ejen Umnooo ni..kwa2 jgn layan sangat..nanti dia komen lagi merapu...
    • Wan Kasni · Top Commenter · Kolej telekom
      Salam.wahai umat islam perbetulkan dan perkuatkan Akidah dan pegangan serta kefahaman kita terhadap ugama..
      wadah perjuangan islam bukan cara berhimpun 1 atau 2 juta...
      walaupun kita berhimpun 3 juta sekalipun tetapi kita masih jahil dgn ugama sendiri....kemana arah kita..cuba fikir2kan.
    • Wan Adib Wan Roslan · Top Commenter
      Wan Kasni, arah dia kita kena perbetulkan yg diatas (pemerintah) krn tanggungjwb dia lah semua ni. Klau dah yg atas x betul, terpaksa lah tukar dlm pru...
    • Noriman Saari · Top Commenter
      Rasyd ARaz , pas berjuang bukan untuk politik, tapi untuk tegakkan syiar Islam. politik adalah platform perjuangan. pemimpin pas dah berulang kali tegaskan, pas akan di bubarkan andai umno kembali kelandasan yang betul. mengikut Al-quran dan As Sunnah. bukan ambil separuh, buang separuh....
    • Nain Arshavin · Top Commenter · Ikm jasin melaka
      Rasyd ARaz ....betul tu RA....rakyat kena imbas kembali kes aishah,anak kamaruddin,dll kes murtad...apa umno buat alasannya kerajaan tiada kuasa....
    • Zarina Mohd Zain · Top Commenter · Smk dato mahmud paduka raja 1
      Rasyd ARaz ... Pas akan dpt buat pilihan yg terbaik..mereka akan bincang dn nilai...sbab tu DSAI kata "tunggu pendirian Pas".
    • Rasyd ARaz · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
      Mat Akmal Akmal saya penyokong tegar PAS.Hidup PAS!
    • Shuib Hanafiah · Top Commenter · Smk teluk cengai
      Rasyd ARaz PASAL LAWAN UMNO MANA BOLIH DAPAT PERMIT.
    • Hamad Wan · Top Commenter · Project Manager at NEPSB
      Rasyd ARaz ,tak payah pergi sebab pas buat perhimpunan lebih besar pada tu selama ni pun mana ada mufti dan umno turut sama malah mereka kutuk pun ada contoh himpunan anti israel dan lain2 lgi sebelum ni. siapa yang empunya idea tu???.
    • Shuib Hanafiah · Top Commenter · Smk teluk cengai
      Rasyd ARaz UMNO DAH NAK MAMPUIH,DAH HABIS TENAGA NAK LAWAN PAKATAN RAAYAT MAKA DIGUNAKAN NGO2 YANG ADA LATAR BELAKANG ISLAM UNTUK MENYELAMATKAN MEREKA.MAKA PUN MENGAJAK PAS BERSAMA MEREKA,,PAS BUKAN NYA BODOH MACAM UMNO,PAS TAK AKAN TERLIBAT DENGAN MAINAN KOTOR UMNO INI
    • Ahmad Mus · Top Commenter · Works at Nu-in Little Perak
      Rasyd ARaz UMNO join ke? Najib ckp apa pula?
    • Ahmad Mus · Top Commenter · Works at Nu-in Little Perak
      Rasyd ARaz sebelum ni PAS la yg bising pasal soal Murtad ni kat malaysia... apa pas tkut... kalu x dorg xpertahankan hudud n isu2 islam yg lain... nak ckp UMNO? dulu time PAS bising pasal murtad apa dorg ckp.. rasanya yg dorg ckp.. " sikit je yg murtad...xrami pun"
    • Mat Akmal Akmal · Top Commenter · Works at Felda lu
      Rasyd Araz...pas punya kata-kat semagat Takbir.Allahu Akbar. bukan hidup PAS..hanya UMNO sahaja pakai slogan hidup Umno,Melayu..!nampak sangat nak tipu ni..!
    • Budin Yaacob · Politeknik Kota Bharu, Kelantan
      boleh sokong atas dasar agama..politik ketepikan...hal sekarang ni ada ah cara ni boleh buat org yg dah terpesong tu patah balik kepada islam?? cuba ulamat kita fikir2kan...bagi aku yg jahil ni baik kita jemput buat solat hajat"sejuta umat sejuta doa"...
    • Budin Yaacob · Politeknik Kota Bharu, Kelantan
      Wan Kasni ANJURKAN SOLAT HAJAT SEJUTA UMAT LG BAGUS...LG BERKAT...AJOK PM KITA JOIN SKALI SOLAT2 NI KITA TGOK SAPA RASA DIRI ISLAM JEMPUT BERSAMA2 KITA BERDOA...
    • Shahril Izwan · Top Commenter
      Rasyd ARaz kalau awk dlm pas, tak payah nak pertikai akhidah orang pas..kalau pas tak sertai pun akhidah orang pas tak kan goyang...
    • Mohdkarim Maskon · Top Commenter · Sekolah atas pokok
      Rasyd ARaz penyokong tegar PAS besenye tak laung HIDUP PAS
    • Nasar Shaari · Kuala Lumpur, Malaysia
      KALAU RAGU-RAGU TAK PAYAH SERTAI...BERURUSAN DGN ORG FASIK ZUK NODIN DAN EZAM....TAK PAYAH
    • Taguci Paradox · Top Commenter · Smk Sultan Abdullah
      Rasyd ARaz; UMGOK ni crta projek boleh la.. klu crita ugama lak! org xtau hukum dan lawan allah pun blh jd ustz dlm UMGOK ni...!
    • Soleh Zamani · Top Commenter · Uiam
      Mat Akmal Akmal > Rasyd ARaz penyokong Pas yg sgt gemar baca Utusex. sbb tu kata2nya meragukan.
    • Nur Abdul Aziz · Top Commenter · Al-Azhar University
      TERKINI : HIMPUNAN SEJUTA UMMAT... PAS UMUMKAN TIDAK AKAN TERLIBAT HIMPUNAN INI. HARAP MAKLUM !!!BERIKUT KENYATAAN MEDIA TG HADI AWANG. PAKATAN RAKYAT AKUR DENGAN KEPUTUSAN INI & TIDAK TURUT TERLIBAT SAMA...

      PAS yang mengadakan mesyuarat Lajnah Politik pada malam ini telah membincangkan isu Himpunan Sejuta Umat (Himpun) Mempertahankan Aqidah yang dijadualkan pada 22hb Oktober 2011 ini. PAS dimaklumkan bahawa majlis ini tidak melibatkan parti- parti politik, maka PAS mengambil pendirian untuk tidak terlibat dalam himpunan tersebut sebagai menghormati kehendak penganjur program.

      PAS memperingatkan semua pihak yang terlibat dalam penganjuran himpunan ini agar bertindak selaras dengan peruntukan undang- undang negara, dalam menjamin keharmonian negara yang berbilang bangsa dan agama. Sebarang usaha untuk menimbulkan polemik perkau...See More
    • Abnaul Harakah · Top Commenter · University of Malaya
      Rasyd ARaz -ni hebatnya kaloada pertimbangan dosa pahala dalam tindakan..PAS buat tindakan bukan semberono..ada ijtihad berdasarkan al-Quran dan al-Hadith..kalo betul ijtihad, dapat dua kebaikan (pahala), kalo salah dapat 1 pahala..pahala ijtihad berdasarkan al-Quran dan al-Hadith..

HIMPUN tiada kaitan dengan Zul Nordin, Ezam, Ibrahim Ali
Penganjur ‘Himpunan Sejuta Umat’ yang dijadualkan Sabtu ini memberi jaminan majlis berkenaan tidak mempunyai kaitan politik ataupun akan digunakan bagi menyerang mana-mana kumpulan.

Dalam kenyataan media hari ini, pengerusi bersama, perhimpunan itu, Mohd Azmi Abdul Hamid berkata sebarang tindakan mempolitikkan atau mempunyai niat terselindung adalah tidak dibenarkan sama sekali.

NONE“Saya tidak akan membenarkan inisiatif ini dicemari dengan niat terselindung oleh mana-mana pihak dan akan membuat pendirian tegas.

“Isu ini adalah isu menyelamatkan aqidah Islam dan bukan isu politik untuk menyerang mana-mana pihak,” katanya.

Secara khusus, Mohd Azmi menjelaskan majlis berkenaan tidak ada kaitan dengan beberapa ahli politik yang kontroversial, termasuk ahli parlimen Kulim Bandar Baru Datuk Zulkifli Noordin yang mendakwa bgeliau akan berucap pada majlis tersebut.

“Zulkifli Nordin , Senator Ezam Mohd Noor dan (ahli parlimen Pasir Mas) Datuk Ibrahim Ali tidak terlibat dalam kepimpinan HIMPUN. Mereka juga tidak telibat dengan ucapan tokoh pada hari perhimpunan.

“Jika mereka mengeluar sebarang kenyataan berkait dengan perhimpunan , itu tidak mewakili HIMPUN,” katanya.

Menurut Mohd Azmi, isu yang akan disentuh adalah untuk menyelamatkan akidah Islam dan memberi penekanan untuk memupuk kefahaman dan kesatuan antara umat Islam.

Katanya lagi, pihaknya juga tidak akan membenarkan kumpulan tertentu atau golongan yang berkepentingan politik merampas agenda perhimpunan itu, mahupun melaga-laga antara kaum dan penganut agama lain.
  • Rosmadi Abu Bakar · Pengulas Tertinggi
    "Saya akan rujuk beberapa kes termasuk cadangan penubuhan negara Kristian dan penglibatan gereja secara langsung.

    "Sekarang gereja sudah berani terlibat dalam kes murtad. Dan kita ada bukti itu," dakwanya lagi ketika ditanya dalam sidang media di bangunan parlimen hari ini.,, ni sapa kata? bukan ZOL NORDIN ke?

    kepada penganjur yang di hormati,, kalau buleh tukar tajuk tu,, ni dia tajuk cadangan saya,,
    HIMPUNAN SEJUTA UMAT ISLAM BAGI MENYELAMATKAN HUKUM ALLAH DAN SELAMAT AQIDAH..agak-agak menteri dalam negeri bagi permit ke?
    • Masli Indas · Pengulas Tertinggi · Sabah Theological Seminary
      umpama ikut arus sungai di hilir dapat makanan...hahahh
    • Khalid Mohd Ali · Pengulas Tertinggi
      mulut kate hukum hudud itu memang hukum allah, mengatasi hukum lain, tapi belum sesuai dilaksanakan, keadaan tak kondusif,..lebih sesuai diujud akta anti murtad, apa punlah asalkan ada perkataan murtad,....nanti kesalahan takad denda shj ...inilah jarum yahudi,....apa cara pun hukum dlm Al-quran dicanangkan terlalu ideal utk dilaksana dlm masyarakat majmuk.
    • Katak Lompat · Pengulas Tertinggi
      NAK HIMPUN APAKA BENDA. .UMNO PEGANG KUASA APA DIA BUAT . .UMNO LAH PEROSAK UGAMA ISLAM. JADI HANCURKAN UMNO BARU LAH CERITA PASAL ISLAM
  • Pyan Pyon · None
    kalau 3 ekor katak ni bagi ucapan, aku akan balik...nanti kuar kat tv3 suku kata mereka berjaya menghimpunkan ramai pengikut...kHATHUUUUUIHHH.....
    • Adib Adam · Pengulas Tertinggi · Universiti Teknologi Mara, Shah Alam
      kalau 3 binatang tu ader hanya memecahkan umat melayu dan islam... aku jugak akan BALIKK...
    • Nordin Supu · Pengulas Tertinggi · Smk kuhara tawau
      PP..ini smua tjuan politik sja..cba lihat smasa rmah trbuka d PP..mcm rumah tbrbuka BN saja..cdangan sya klau mreka bgi ucapan..pastikan orang smua mlompat mcam KATAK..ong..ong..
    • Mohd Najib Budiman · Pengulas Tertinggi · Pegawai Akaun di Harakah
      yg merosakkan akidah umat Islam.. puncanya satu jer... UMNO BN...yg ni kena bg tumbang dulu...
    • Mohdjamil Jamil · Top Commenter · San Francisco State University
      kalau niat yang baik buatlah apa-apa pun perhimpunan ia menujukan semangat kita bersatu untuk meluahkan perasaan kita supaya pihak yang bertangung jawap mengambil tidakan sewajarnya....selepas ini kita adakan himpunan laksanakan hukum allah ,(jauhi maksiat laksanakan hudud untuk orang islam).
    • Isa Bin Ahmad Isma · Top Commenter · Sulaiman
      lbh baik jgn bg 3 ekor katak ni dtg,kalau 3 ekor katak ni ada mcm2 blh jd dn mereka akn ckp mcm2
    • Joe Harun · Top Commenter · USM
      Isa Bin Ahmad Isma hujan turun kut bro hi3.....
    • Abd Kadir Abd Rahman · Top Commenter · Al-Azhar University
      Adib Adam : 3 ekor budak tu memang suka cari publisiti dan buat kacau dlm perhimpunan itu....rakyat x suka dulu,kini dan selamanya....
    • Amirul Taib · Top Commenter · Works at Business
      Adib Adam betul 2,ckp awk..kalu binatang 3 katak 2 jugak....bodoh bunye katak....
    • Pathma Raja · Top Commenter · Business Development Meneger at Chiristel electrical wiring works
      tiga anak haram
    • Azzam Idris · Top Commenter · Guru at SK Seri Tunjong, Beseri, Perlis
      Dalam byk2 melayu mengutuk tetiba ada seorg India turut mencelah. Nk tanya yg melayu-melayu Islam tu apa usaha anda untuk penyatuan ummah?
    • Abu Hassan Anis Azura · Top Commenter
      pakat balik jer kalau 3 ekor tu berucap.... apa macam... setuju...
    • Ahmad Hj Saad Ahmad · Top Commenter
      Mohd Najib Budiman sia sia je abah ko bagi nama najib.. tapi otak tarak...yg merosakan akidah umat islam bukanya umno/bn hanyalah nama je ..tapi org yg sama jenis macam ko ni yg suka menyalahkan org lain bila buat kesilapan itu lah punca yg sebenarnya...budak hingusan lah korang ni...agama pun nak dimainkan lagi....otak tarak ka
    • Termizi Majid · Top Commenter · Sendirian at Pesara Kerajaan
      Setuju dan harap semua patuh dengan arahan che gu Azmi, kalau 3 saudara yg dikatakan tadi ada dan berucap maka hilanglah hajat tujuan perhimpunan... kalau nak cakap fasal akidah bukan orang2 ini yg perlu beucap...
    • Akik Desa · Top Commenter · Miri, Sarawak
      Mohd Najib Budiman ialah, kita tumbangkan UMNGOK BE END PRU ke-13 nanti..untuk menyalamatkan Malaysia...perhimpunan ini cuma nak mengalih perhatian rakyat terhadap warga asing mendapat mykad..bagailah malaysia ini hanya untuk orang islam saja..
    • Muhammad Ismail · Top Commenter
      pyan - betul3 - tapi aku takkan pergi krn ada org nak ambil kesempatan...
    • Akik Desa · Top Commenter · Miri, Sarawak
      Azzam Idris maksut awak menyatukan umah agar menyokong UMNO?..kenapa ada 3ekor babi ikut serta..
    • Akik Desa · Top Commenter · Miri, Sarawak
      Ahmad Hj Saad Ahmad 54 tahun sudah UMNO merusakan akidah agama islam, sekarang sudah tersepit baharu nak timbulkan isu agama..bagailah rakyat tu buta..
    • Manman Mai · Top Commenter
      siapa ni cikgu azmi ni?....knp nak diadakan himpunan ini?...nak menyelamatkan aqidah?...mudah saja ,,,xperlu berhimpun,,,hanya akur dgn hukum allah,,,itu yg leh menyelamatkan bukan 1 juta tp berjuta2 umat islam yg selama ini leka dibuai permainan hipokrit yg berkuasa,,,,bg pihak PR trutama org islam sama2 fikirkan,,,,jika apa pandangan sy ini benar like n sebarkan,,,,klu salah sy minta maaf n perbetulkan sy....insyaallah
    • Hadi Kamaruzzaman · Top Commenter · Ipoh, Perak
      Akik Desa - jgn jd mcm Ehwal Islam kat tv1 udh le...bunyi sdp tp memihak.
    • Antanom Ontoros · Top Commenter · Universiti Malaysia Sabah
      Mohdjamil Jamil biar betul brader, cakap jauhi maksiat tp sendiri buat maksiat agaknye..! org islam melaung-laungkan hindari maksiat tp kalangan dia juga yg byk buang bayi, mat rempit, buat maksiat, edar dadah, tagih dada sini sana, pa mcm? Ini ulang sina sakap, sakap tak salupa bikin lu..!
    • Hassan Hussin · Top Commenter
      pyan pyon, sbb 2 dok pike 2 3 x 2 nak p ke x nk p
    • Manuk Serama
      Termizi Majid. Karu gito sapa patut cakap?
    • Mat Akmal Akmal · Top Commenter · Works at Felda lu
      Jangan biarkan 3 lelaki ini masuk takut mencemari pemikiran orng ramai... !tak ada pegangan lansung macam sesumpah..!!
    • Penggali Kubor · Sekolah Menengah Kebangsaan Cyberjaya
      rasanya baik x yah pergi.. nak umpan himpunan guna isu sensetif.. konon nak tiru mcm pakatan rakyat... hahahahaaaaaaa... umporno betullah...
    • Wan Kasni · Top Commenter · Kolej telekom
      Adakah akidah orang Islam akan kuat dengan menghadiri perhimpunan ini?.. tidak ...semakin jauh... tujuan apa diadakan perhimpunan ini?
    • Kay Min · Top Commenter
      3 ekor chimpanzeee....
    • Eizal Arile · Top Commenter · Universiti Teknologi Petronas
      3 bangkai iblis..
    • Nasrul Amri Azhar
      Adib Adam aku kesian betul ngan 3 ekor katak tu pegi mana pun orang tak suka nape yek
    • Saupi Ibrahim · Top Commenter · SMK DATO' MAHMUD PADUKA RAJA, TANAH MERAH
      Isa Bin Ahmad Isma katak mana tau cakap..dia tau lompat jee
      klu cakap pun hanya spesisnya je yg faham
  • Wfauzdin Ns · Top Commenter · Works at Ex Army
    senang je...kalau munafik tu bcakap..siapkan telor busuk atau baling ngan selipar atau kasut.....
    • Pemuda Pewaris Malaya · Top Commenter · Friends with Sal Mohamad
      Setuju..kita bawak telor ayam ramai-3..kalau si 3 ekor si-katak, si-kotak tu berucap, kita baling ramai-2 - Sial LIKEs Setuju.
    • Bila Habis Phd
      Pemuda Pewaris Malaya

      Aku PUN ndak BALING sama.... betul kee NDAK BALING...?
    • Hassan Hussin · Top Commenter
      Pemuda Pewaris Malaya, tak yah susah2 jauhkan microfon dari dia atau larikan microfon semasa dia mula mukadimah je
    • Bila Habis Phd
      .

      HARI SABTU INI.... JAM 2 PM
      I WILL BRING MY OLD SAFETY BOOT

      KALAU EZAM ATAU ZUL NORDIN ATAU MUKRIZ ....
      BAGI UCAPAN....

      AKU AKAN BALING....

      PLEASE MARK MY WORDS...
      AKU AKAN BALING MY OLD SAFETY BOOT...

      TITIK

      .
    • Eizal Arile · Top Commenter · Universiti Teknologi Petronas
      aku nak bawa tahi aku sndri,first skali aku nk baling kat muka c brahim kodok nk mampus tu...hakkkk..ptuihhhh...
  • Rosmadi Abu Bakar · Top Commenter
    HIMPUNAN SEJUTA UMAT ISLAM SOKONG HUDUD, SELAMAT LA AQIDAH,, aku sokong,, aku rasa 10juta pun akan hadir,, INSYALLAH.
    • Mohammad Ismail · Top Commenter
      aku sokong yang ini.tahniah rosmadi. idea yang baik
    • Bila Habis Phd
      .

      HARI SABTU INI.... JAM 2 PM
      I WILL BRING MY OLD SAFETY BOOT

      KALAU EZAM ATAU ZUL NORDIN ATAU MUKRIZ ....
      BAGI UCAPAN....

      AKU AKAN BALING....
      PLEASE MARK MY WORDS...

      AKU AKAN BALING MY OLD SAFETY BOOT...

      TITIK

      .
    • Adam Neuser · Top Commenter · Sukabumi
      Sure pnya la bila wakil PAS berucap pasal HUDUD msti ada yg marah2. Katanye PAS cube bwak agenda politik dlm HIMPUN. Korg x caye tgk la nanti.. (munafik ada dimana2).
    • Eizal Arile · Top Commenter · Universiti Teknologi Petronas
      Adam Neuser ; munafik itu adalah umporno dan sekutu2 nya...
  • Wali Sulam · Top Commenter · UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA, BANGI, SELANGOR
    alhamdulah aku pun nak dtg............................ kalo mcm ne..tq cik azmi.... tlg jangan bawak golongan munafik dlm program nie.. n golongan munafik jangan nak bertengek...kome semua sama dgn agen2 murtad.
    • Akik Desa · Top Commenter · Miri, Sarawak
      Pelek tapi benar? sendiri mudat nak cegah murtad.. cerminkan muka diri sepuas-puasnya barulah boleh ketam mengajar anaknya berjalan lurus..
  • Muhammad Hafidz Abdullah · Top Commenter · Owner/ President at Kelab MHA
    Bagus jangan melibatkan semua ahli politik biarlah ulama atau org berilmu tentang Islam berucap dan tidak menyebelahi mana2 parti, yang penting selamatkan akidah umat Islam di Malaysia khasnya dan di negara jiran amnya. Insya Allah takbir ................


Tiada ulasan: