Sabtu, 11 Disember 2010

DAH KAYA...DAH MEWAH...MANA NAK LIHAT SIMISKIN.....MUNGKIN RASA JIJIK TENGOK SEBAB KEDAIFAN SESEORANG.....

PEMIMPIN KAYA RAYA RAYA....RAKYAT LIHATLAH....UMUR DAH LANJUT TENTU DAH LAMA TERBIAR....MANA PEMIMPIN...PUSAT ZAKAT....KEBAJIKAN MASYARAKAT....TERLEPAS PANDANG KOD.....YANG LAIN TU...KITA MERANCANG ...ALLAH JUA MENENTUKAN....MAHA BESAR DAN MAHA KUASANYA ALLAH...ITU PUN KITA LAWAN TAUKEH@ALLAH....MEMANG KITA NI TAK SEDAR DEK UNTUNG.....

NEGARA


Keluarga tiada tempat berteduh


WAN ZAINI mencuci pinggan mangkuk sambil diperhatikan anak-anaknya di sebuah bengkel yang menjadi tempat tinggal mereka di Jalan Datuk Kumbar, Alor Setar semalam.



ALOR SETAR – Sebuah keluarga yang tinggal di bengkel kereta di Jalan Datuk Kumbar di sini sejak setahun lalu bakal kehilangan tempat berteduh.
Ia ekoran bengkel tersebut akan diambil alih oleh pemiliknya yang selama ini membenarkan mereka tinggal di situ.
Menurut Wan Zaini Shaari, 36, dia dan suami, Asiedan Mat, 32, serta tiga orang anak yang berusia di antara satu hingga lapan tahun menumpang di bengkel itu secara percuma.
“Bagaimanapun selepas 15 Disember ini, kami tiada tempat tinggal kerana tidak mampu menyewa sebuah rumah dengan pendapatan suami kira-kira RM15 hasil mengambil upah memotong rumput.
“Saya tidak bekerja dan kesemua perbelanjaan rumah serta persekolahan anak-anak ditanggung oleh suami,” katanya ketika ditemui di sini semalam.

NEGARA


Malam pertama pengantin di hospital


KAMSIAH mengucup pipi suaminya, Asmani selepas majlis akad nikah di Wad D2, Hospital Melaka semalam.



MELAKA – Malam pertama adalah momen paling indah yang tidak akan dilupakan oleh setiap pasangan yang baru berkahwin sehingga ke akhir hayat.

Namun bagi pasangan Asmani Aziz, 32, dan Kamsiah Abd. Majid, 21, mereka terpaksa meraikan malam pertama mereka di Wad D2 di Hospital Melaka di sini malam tadi.
Ia gara-gara Asmani yang masih menerima rawatan selepas terlibat dengan kemalangan apabila kereta yang pandunya berlanggar dengan sebuah treler di Bukit Rambai dekat sini pada tiga hari lalu.
Sebelum itu, majlis perkahwinan termasuk akad nikah juga diadakan di wad yang sama dan dihadiri kira-kira 100 tetamu.
Majlis tersebut bermula kira-kira pukul 9 pagi apabila rombongan pengantin perempuan diarak bersama bunga manggar dari tingkat bawah hospital hingga ke wad untuk bertemu dengan pengantin lelaki.
Menurut Kamsiah, majlis pernikahannya yang ditetapkan semalam tetap diteruskan selepas mendapat persetujuan pihak hospital.



NEGARA


Berebut hartanah RM3 juta


BANGUNAN ibu pejabat Syarikat Nouvelle Beauty Centre Sdn. Bhd. milik Allahyarham Sosilawati di Kampung Baru, Kuala Lumpur.



KUALA LUMPUR - Nouvelle Beauty Centre Sdn. Bhd., syarikat milik jutawan kosmetik Allahyarham Datuk Sosilawati Lawiya diperintahkan oleh Mahkamah Tinggi di sini semalam menjual tanah dan bangunan bernilai RM3 juta kepada pasangan suami isteri seperti mana yang dijanjikan.
Hakim Datin Zabariah Mohd. Yusof membuat keputusan tersebut dalam kamarnya yang dihadiri peguam Mohd. Hadi Ar Rais Muhamad mewakili defendan manakala peguam Karena Tang Shiau Hui mewakili ahli-ahli perniagaan, Low Choong Yen, 59, dan Lim Bee Geok, 52, selaku plaintif.
Menurut Karena, Zabariah memerintahkan syarikat kosmetik itu menandatangani perjanjian jual beli dalam tempoh 14 hari bermula semalam selain menetapkan kos sebanyak RM15,000 terhadap syarikat itu.
"Syarikat itu juga perlu menjual hartanah terbabit kerana terikat dengan perjanjian yang telah ditandatangani sebelum ini," katanya kepada pemberita semalam.



NEGARA


Dua mati lemas, tiga hilang




KUALA TERENGGANU – Keseronokan enam sekeluarga yang sedang berkelah di Pantai Pandak dekat sini semalam bertukar tragedi dengan dua daripada mereka ditemui lemas.
Dalam kejadian kira-kira pukul 2 petang itu, mayat Kumada Shamugam, 28 dan adiknya, Roshini Shamugam, 16, ditemui terapung kira-kira 100 meter dari lokasi mereka dilaporkan lemas.
Sementara tiga mangsa lain dikenali sebagai Ramond, 26, Mogan, 21, dan Vijaykumar, 18, dilaporkan masih hilang dan gagal ditemui pasukan penyelamat.
Seorang lagi mangsa dikenali sebagai Mathavi (gambar), 21, berada dalam keadaan kritikal dan ditempatkan di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini.









NEGARA


Akrab hingga ke liang lahad


BEGINILAH keadaan motosikal yang dinaiki dua beradik yang maut selepas terlibat dalam kemalangan di Bukit Rambai, Melaka semalam.



MELAKA – Keakraban dua beradik dibawa hingga ke mati apabila kedua-dua mereka maut dalam kemalangan selepas motosikal yang dinaiki bertembung dengan sebuah kenderaan pacuan empat roda di Jalan Tanjung Minyak, Bukit Rambai semalam.
Kejadian pukul 4.15 pagi itu mengakibatkan Muhammad Faiz Rosli, 17, dan Muhammad Faizal Rosli, 16, mati di lokasi kejadian selepas mengalami kecederaan parah di kepala dan seluruh badan.
Difahamkan, Muhammad Faiz yang merupakan pelajar tingkatan lima Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Klebang di sini sedang menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).
Pegawai Turus Trafik Melaka Tengah, Asisten Supritendan Poonam A. E. Kling berkata, kejadian berlaku apabila sebuah kenderaan pacuan empat roda yang datang dari arah Bukit Rambai telah merempuh motosikal mangsa dari arah bertentangan.


NEGARA


Rumah tergadai kerana hutang RM1,000


YOKE KUM (kanan) bersama Mohd. Ravi menunjukkan surat laporan polis kerana ditipu ah long di Ipoh semalam.



IPOH - Gara-gara meminjam wang RM1,000 daripada ah long, seorang wanita bukan sahaja terpaksa menanggung beban hutang RM60,000 malah lot rumah kedai milik ibunya juga hampir tergadai.
Tang Yoke Kum, 29, berkata, dia meminjam wang tersebut daripada ah long pada pertengahan tahun lalu selepas berhadapan dengan masalah perniagaan restoran.
"Setelah diluluskan, ah long tersebut menyerahkan wang tunai RM650 dan selepas itu saya mula membayar hutang mengikut jadual tetapi kadar bunganya begitu tinggi dan tidak habis-habis biarpun sudah lebih RM2,000 dijelaskan.
"Apabila saya tidak mampu lagi bayar berikutan restoran yang terpaksa ditutup, ah long terbabit beritahu hutang saya sudah berjumlah RM7,000 pada April lalu," katanya pada sidang akhbar bersama Ketua Urus Setia Pusat Khidmat dan Aduan Barisan Nasional Perak, Mohd. Ravi Abdullah di sini semalam.



NEGARA


Dua beranak rentung di kedai dobi


BEBERAPA anggota Bomba menurunkan salah satu mayat yang dijumpai rentung dalam kebakaran di Kampung Batu Enam, Manir, Kuala Terengganu semalam.



KUALA TERENGGANU – Seorang pengusaha kedai dobi dan anak perempuannya ditemui rentung dalam kebakaran di Kampung Batu Enam, Manir dekat sini kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira pukul 11.30 malam itu, Nor Laila Yaacob, 44, dan anaknya, Nor Hidayu Kauzi, 19, dari Kubang Kerian, Kelantan dipercayai terperangkap di dalam bilik di tingkat atas sebuah rumah kedai.
Selain kedai dobi milik Nor Laila, sebuah kedai menjual perisian komputer dan kedai kosmetik turut musnah dalam kejadian itu.
Seorang saksi yang hanya mahu dikenali dengan nama Mat, 36, berkata, ketika kejadian, dia melihat asap keluar dari sebuah tingkap di bilik atas kedai tersebut.
“Beberapa orang penduduk cuba naik ke atas bumbung kedai untuk menyelamatkan mangsa tetapi gagal kerana api marak terlalu cepat,” katanya


NEGARA


Cedera dilanggar ketika berpiket


BEBERAPA pekerja mengangkat Adnan yang cedera akibat dirempuh kereta
semasa berpiket di hadapan kilang di Perai, Pulau Pinang semalam.



BUKIT MERTAJAM – Seorang pekerja cedera apabila dilanggar sebuah kereta semasa mengadakan piket di hadapan kilang tempatnya bekerja di Perai di sini semalam.
Dalam kejadian pukul 4.30 petang itu, mangsa, Adnan Md. Zain, 22, berkumpul bersama kira-kira 200 pekerja kilang elektronik, Eaton Industries Sdn. Bhd. bagi menyatakan rasa tidak puas hati terhadap majikan.
Mereka membantah tindakan majikan yang didakwa enggan mematuhi beberapa syarat perjanjian bersama yang telah dipersetujui di antara kedua-dua pihak sebelum ini.
Ketika itu, Adnan yang berada di atas jalan raya telah dirempuh oleh sebuah kereta yang melalui kawasan tersebut


NEGARA


Peguam duda anak dua tambat hati Rabecca


Rabecca



KUALA LUMPUR – Setelah genap tiga tahun bercinta, Rabecca Nur Al-Islam, 24, akhirnya mengumumkan calon pilihan hatinya kepada umum iaitu seorang peguam, Nor Azam Datuk Sulaiman.
Menurut Rabecca, dia bakal mengakhiri zaman bujangnya dan melangsungkan perkahwinan dengan Nor Azam, 42, pada 14 Januari 2011.
“Setelah tiga tahun menjalinkan hubungan, kini saya sudah bersedia untuk memiliki keluarga sendiri dan menjadi seorang isteri,” katanya pada sidang akhbar bagi mengumumkan jejaka pilihan serta tarikh perkahwinannya di butik Harrods, KLCC semalam

Tiada ulasan: