Selasa, 18 Jun 2013

USTAZ NI...ADA CARI KEREDAAN MANUSIA DAN FULUS...ADA USTAZ MENCARI KEREDAAN ALLAH BUKAN KERANA FULUS DAN BERMEGAH2...AMBIK HABUAN DUNIA MAKA TIADA HABUAN AKHIRAT...KALAU PUN ADA.... TINGGAL CIPUT AJE...DULU MASUK ISLAM KAYA JADI MISKIN...SEKARANG CAKAP ISLAM BOLEH KAYA RAYA

Akhirnya berjaya pakai seluar dalam dengan betul
Posted on Monday, June 17 @ 11:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol

Blog TKOOffline



Setelah sekian lama Superman dikatakan tak boleh mengenakan seluar dalam dengan betul. Banyak lawak menyebut tentang perkara ini.

Seluar dalam diluar, dengan berwarna merah yang menyerlah (seluar dalam merah ini biasanya seluar dalam perempuan) diwatakkan sebagai hero Amerika. Suatu yang sangat lucu. Malah mengaibkan bagi wanita jika melihatnya.

Tapi Superman baru, 2013 dengan tajuk Man Of Steel telah berjaya memakai seluar dalam (bukan lagi seluar luar) dengan betul.


Tahniah kepada perubahan ini, mungkin superman sudah mencapai umor baligh dan tahu mana yang betul. KAH KAH KAH

UMNO sahaja masih belum BALIGH. Dah nak mampos, rakyat semua membenci pun masih TAK SEDAR DIRI!!


_______
http://tranungkiteoffline.blogspot.com


 Pengacara Rancangan Bual Bicara Primadona Enggan Sebut Nama Ustaz Azhar
Posted on Monday, June 17 @ 10:10:41 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol

Blog TKOOffline



Sebelum ini heboh pasal UMNO Kelantan buat patisyen mengaitkan Ustaz Azhar Idrus sebagai punca kekalahan BN di negeri itu pada PRU13 lalu. Sekarang pengacara dan juga pelakon terkenal Erra Fazira yang enggan menyebut nama penceramah terkemuka negara, Ustaz Azhar Idrus semasa promo pencarian rancangan terbaru Astro Oasis iaitu Pencetus Ummah.

Semasa rancangan ‘live’ itu telah menunjukkan bagaimana ta'asud seseorang sehingga menjadi tergaman untuk menyebut nama atas dasar persepsi yang ada dalam minda pengacara berkenaan.

Yang menjadi kemusyikilan kena Erra enggan menyebut sedangkan nama terpapar jelas dan boleh menyebut nama Ustaz Elias Kazim sahaja!


________
http://tranungkiteoffline.blogspot.com


  Tak sebut nama Ustaz Azhar Idrus, ini jawapan Era Fazira
Posted on Tuesday, June 18 @ 09:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: laniismaa

"Erra1

Inilah jawapan Era Fazira apabila dia dikatakan enggan menyebut nama penceramah tersohor Ustaz Azhar Idrus (UAI) semasa promo pencarian rancangan terbaru Astro Oasis iaitu Pencetus Ummah.


Erra2

Era memberi jawapan dengan berkata, tanyalah penulis skrip. Penulis skrip pula yang kena, padahal Era sedikit tergagap semasa ingin menyebut nama yang diumumkan. Lihat Video

Tak apalah, Ustaz Azhar Idrus bukan nak berkecil hati pun. Kalau itu jawapan Era, apa  nak dikisahkan sangat. Ustaz Azhar pun tetap berceramah seperti biasa…

Iklan Percuma Lagi.MY"



Perdamaian nasional hanya selepas isu penipuan pilihan raya selesai, kata Anwar
Posted on Monday, June 17 @ 08:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo

Oleh Amin Iskandar
  
Putrajaya mesti menyelesaikan isu penipuan pilihan raya dalam Pilihan Raya 2013 sebelum bercakap soal perdamaian nasional dengan Pakatan Rakyat (PR), kata Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini.

Ketua pembangkang itu mengatakan langkah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk mengusulkan perdamaian nasional kekal sebagai cakap kosong sekiranya tiada apa dilakukan untuk menyelesaikan penipuan, kecurangan dan salah tadbir oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dalam pilihan raya umum 5 Mei.

"Selesaikan soal Pemilu (pilhan raya umum) yang curang. Rekonsiliasi itu harus berlaku. Walau apa cara sekalipun, isu kecurangan itu perlu ditangani dengan serius,” katanya kepada pemberita di Jakarta pagi ini, seperti dilaporkan oleh Keadilan Daily.

Pemimpin de facto PKR itu berada di ibu kota Indonesia selepas lawatan tiga hari ke negara itu di mana beliau bertemu dengan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono.

Terdapat spekulasi beliau turut akan bertemu Najib yang secara kebetulan berada di Jakarta.

Anwar menafikan terdapat pertemuan dan rancangan untuk pertemuan seperti itu.

"Tidak ada pertemuan. Tidak ada rencana untuk adakan pertemuan. Jika ada, ianya harus telus. Rakyat perlu tahu, pimpinan seluruh partai perlu tahu,” katanya kepada pemberita di Hotel Crown Plaza, Jakarta.

The Malaysian Insider difahamkan Najib juga dijadualkan untuk mengadakan pertemuan tertutup dengan Yudhoyono yang telah menyatakan kebimbangan berkenaan dengan keputusan pilihan raya Malaysia.

Barisan Nasional (BN) yang dipimpin Najib berjaya mempertahankan Putrajaya dengan memenangi 133 kerusi Parlimen berbanding PR 89 daripada 222 kerusi di Dewan Rakyat. Majoriti BN kurang tujuh berbanding kemenangan Pilihan Raya 2008 di bawah perdana menteri pada ketika itu Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Dalam sidang akhbar itu, Anwar mengulangi tuntutan agar perubahan berlaku dalam kepimpinan SPR dan kerajaan membenarkan perhimpunan Black 505 di Padang Merbok Sabtu depan yang mahukan tuntutan sama.

"Najib perlu tahu. Pokoknya kecurangan pemilu,” kata Anwar menggunakan bahasa Indonesia menjelaskan, himpunan Black 505 akan tetap diteruskan di Padang Merbok, walaupun terdapat amaran ianya adalah perhimpunan haram.

Pemimpin PKR itu turut menyelar kerajaan berhubung penangkapan 15 peserta ‘flashmob’ Black 505 di hadapan gedung membeli-belah Sogo di ibu kota Malaysia semalam.

Katanya, tangkapan tidak ubah seperti suasana sebelum merdeka apabila pengedaran risalah dianggap sebagai kesalahan.

"Sedangkan ini cara baru anak muda memperjuangkan keadilan dan menolak perkauman. Kemunculan anak-anak muda sebelum dan selepas pemilu luar biasa,” katanya. - June 16,2013

Malaysia Insider


 Bijak-bijak Otak Udang, Nak Ceramah Salah Orang!
Posted on Monday, June 17 @ 03:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo

Blog PAS Caw. Bukit Sentosa

Dalam berita media BN hari ini memaparkan bagaimana PM sebenarnya tidak yakin dengan kerja pegawai-pegawainya waima kementerian mana sekalipun. Bayangkan seorang PM yang mempunyai menteri-menteri yang telah dilantik olehnya sendiri di dalam dan diluar negara rupanya tidak boleh diharapkan langsung.

DS Najib sebagai PM terpaksa berjumpa sendiri dengan pelajar Malaysia di negara Indonesia semata nak beritahu pembangkang(Pakatan Rakyat) di Malaysia kununnya melakukan pembohongan berkenaan hasil kerja SPR menguruskan PRU13 yang lalu.

DS Najib sanggup menjelaskan pada pelajar yang dia rasa mereka dungu macam menteri dan pegawainya yang selesa dengan pangkat, wang dan pujian serta pingat. Beliau(Najib) menyatakan pembangkang lebih percayakan maklumat internet dari media kerajaan BN walaupun dia tahu media cetak contohnya Utusan Malaysia sering kalah dalam berita fitnahnya begitu juga media berita TV3 yang juga sering memberi berita palsu.

Rakyat Malaysia boleh lihat dan sedar begitujuga pengundi tegar BN boleh lihat sekarang bagaimana pentadbiran Najib dan pilihan Menteri kabinet yang huru-hara denga komponen kedua terbesar MCA menarik diri dari menjadi menteri kabinet.

Malaysia akan lebih teruk jika Kuli (Tengku Razalegh Ahli PArlimen Gua Musang) tidak ambil peluang mengepalai Ahli Parlimen Sabah dan Serawak samada beri undi tak percaya Najib atau membawa mereka tranform ke Pakatan Rakyat dan dengan ini lebih cepat Pentadbiran Pakatan Rakyat menguasai dan mentadbir PutraJaya dan seterusnya pentadbiran Malaysia Rakyat Malaysia bukan boleh diperbodohkan lagi oleh BN, pelajar dan orang muda di dalam dan luar negara apa lagi.

Semua dah sedar BN bukan kerajaan yang mampan dan berkesan. Kebobrokan BN sudah nyata dimata rakyat. Kita doakan semoga Kuli akan berubah demi rakyat Malaysia bukan kesetiaan UMNO yang perlu dicari.

Kuli pun dah pernah menganggotai Parti Semangat 46 dan INIKALILAH beliau perlu memimpin ahli parlimen dari negeri Sabah dan Serawak ke jalan yang sebenar. Bawa mereka menyertai Pakatan Rakyat.Dengan cara ini beliau akan benar-benar menyelamatkan rakyat dari bahana kesusahan yang akan datang seperti harga barang, harga minyak petrol naik, kesan TPP dan banyak lagi.

Dengan berdoa semoga petisyen yang dibawa akan berjaya didedahkan pada rakyat dan mudahan sekuran-kurangnya 23 petisyen Parlimen akan dimenangi Pakatan Rakyat.

Dengan cara ini impian rakyat kepada manifesto Pakatan Rakyat yang amat membantu rakyat seperti percuma pengajian dari tadika sehingga ke pengajian tinggi dan banyak lagi akan tercapai.

Sumber


 Gempar! Najib Umumkan Skuad Mujahidin Ke Syria
Posted on Monday, June 17 @ 02:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo

Oleh: hijabulcrewz

"Akhirnya inilah berita yang dinanti-nantikan oleh seluruh umat Islam di Malaysia malah di seluruh dunia. Najib atas semangat cintakan Islam dan mengambil berat berkenaan isu umat di Syria telah menubuhkan skuad mujahidin yang dianggotai oleh pasukan tentera diraja Malaysia dan terbuka kepada rakyat umum.

"Andainya ini benar-benar berlaku. Alangkah hebatnya Malaysia jika tindakan ini benar-benar diambil. Tapi, setakat hari ini selagi UMNO/BN berkuasa ianya hanya tinggal mimpi. Selagi Najib menjadi Perdana Menteri ianya hanyalah fantasi."

Lihat negara-negara lain:-

1) Muktamar Ulama Se-Indonesia telah bersetuju membentuk satu pasukan 'Sejuta Sukarelawan' yang akan pergi berjihad di Syria.

2) Manakala Mesir pula tidak akan mengenakan apa-apa tindakan bagi rakyatnya yang telah pergi berjihad di Syria.

3) Seorang jutawan muda di Qatar telah bersedia untuk menjadi sponsor kepada 50 orang mujahidin dari negara tersebut untuk pergi berjihad di Syria.

4) Sementara di Algeria pula, ribuan pemuda Islam telah mendaftarkan nama mereka untuk berangkat ke Syria berjihad di sana.

Kita di Malaysia bagaimana pula? Kerajaan hanya diam membisu tatkala Turki, Mesir bergerak ke hadapan membela umat Islam?

Lagi artikel menarik di:- http://hijabulcrewz.blogspot.com/"


KAN KANTOI...NI KESAN TAK MAU LAKSANAKAN HUKUM ALLAH SWT...BANYAK USTAZ2 TUTUP MULUT TENTANG HUKUM HUDUD NI SEBAB NAK JAGA KEPENTINGAN DUNIA....TIADA NAS USTAZ2 TERLEPAS GODAAN DAN BISIKAN IBLIS@SYAITAN....TIADA NAS USTAZ TAK DE NAFSU....TERMASUK NAFSU NAK KAYA RAYA....BERKERETA MEWAH....MEMPUNYAI RUMAH BANGLOW ATAU VILLA....DUIT BERJUTA2....DAN MALANG LAGI KALAU RASA TAKUT PADA MANUSIA....TAKUT DI JEL ATAU DITANGKAP


Janda sanggup nikah warga Nepal
Janda sanggup nikah warga Nepal
Ketua Unit Penguatkuasa Agama Daerah Kluang, Anuar Kosnin, menyoal siasat janda dan pasangannya warga Nepal.
KLUANG - Seorang janda tiga anak ditangkap khalwat bersama pasangannya warga Nepal di salah sebuah hotel bajet di Simpang Renggam, di sini, kelmarin.

Mereka dicekup dalam sebuah bilik hotel berkenaan ketika operasi cegah maksiat oleh Jabatan Agama Johor (JAJ) Cawangan Kluang.

Wanita berusia 30 tahun itu sudah bercerai dengan suaminya kira-kira setahun lalu, mengakui berkenalan dengan pasangannya itu di kilang tempat mereka bekerja.

Wanita itu juga menyatakan kesediaan untuk bernikah dengan pasangannya meskipun menyedari lelaki itu bukan Islam.

Sementara itu, Pegawai Tadbir Agama Daerah Kluang, Mohd Khalil Md Noor mengesahkan penahanan pasangan terbabit, dan wanita berkenaan akan didakwa di bawah Seksyen 27(1)(a)&(b) Akta Kesalahan Jenayah Syariah Johor.

“Lelaki warga Nepal dilepaskan selepas pemeriksaan dan pengambilan maklumat diri, namun diminta untuk datang ke pejabat pada hari ini (semalam) untuk membantu siasatan.

“Manakala, wanita tersebut  turut dikehendaki melaporkan diri setelah dijamin oleh ahli keluarganya dan bakal berhadapan dengan hukuman denda tidak lebih RM3,000 atau Dua tahun Penjara atau kedua-duanya,” katanya


Padah maksiat isteri orang
Padah maksiat isteri orang
Mangsa dan wanita berkenaan dibawa ke Balai Polis Jertih sebelum diserahkan kepada Pejabat Agama Daerah.
BESUT - Angkara mencintai isteri orang, seorang lelaki terpaksa bermalam dua malam di hospital akibat cedera dibelasah penduduk kampung apabila perbuatan terkutuk mereka dilihat suami wanita itu sendiri.

Dalam kejadian kira-kira jam 11 malam kelmarin, lelaki berumur 20 tahun yang bekerja sebagai tukang jahit dari Kampung Pangkal Changgong, Machang, Kelantan itu cedera di beberapa bahagian badan termasuk kepala apabila dipukul penduduk kampung.

Difahamkan, dalam kejadian di sebuah kampung di kawasan Jabi yang terletak beberapa kilometer dari Kampung Renek di sini, lelaki terbabit dibelasah ketika berada di dalam rumah sewa wanita itu.

Sebelum itu, kira-kira jam 10 malam, wanita itu dikatakan telah pergi menghantar suaminya yang berusia 23 tahun bermain futsal di sebuah gelanggang futsal di kawasan Jertih.

Apabila pulang ke rumah, wanita itu dikatakan menghubungi buah hatinya dan mangsa datang ke rumah tersebut kerana telah membuat temu janji sebelum itu.

Difahamkan sejam kemudian, suami wanita itu menghubungi isterinya, namun tidak ada jawapan menyebabkan dia mengesyaki sesuatu lantas pulang ke rumah bersama rakannya untuk mengetahui apa yang berlaku.

Apabila tiba di rumah, dia dapati sebuah kereta Perodua Myvi berada di hadapan rumahnya sebelum dia mengintip melalui lubang rumah dan mendapati isterinya bersama seorang lelaki dalam keadaan kurang sopan.

Si suami kemudian masuk ke dalam rumah bersama penduduk kampung, menyebabkan berlaku pergelutan antara lelaki tersebut dan penduduk kampung.

Suami wanita itu yang bekerja sendiri kemudian menghubungi penguat kuasa syariah pejabat agama daerah sebelum pasangan itu diserahkan kepada pihak polis.

Difahamkan pasangan suami isteri itu mempunyai seorang anak berusia setahun lebih, tetapi ketika kejadian anak mereka berada dalam jagaan ibu bapa wanita berkenaan di Kampung Guntung, Setiu.

Menurutnya sumber, mangsa mengaku ketika kejadian dia baru selesai mengadakan hubungan seks dengan wanita berkenaan dan mereka berkenalan sejak awal tahun lagi.

Lelaki itu juga mendakwa kononnya dia tidak tahu wanita itu berstatus isteri orang kerana wanita terbabit memberitahu dia belum bersuami menyebabkan dia menjalin hubungan dengan suri rumah itu.

Dikatakan juga, lelaki tersebut mengenali pasangannya selepas dia tersalah nombor telefon menyebabkan dia menghubungi wanita itu dan dari situ hubungan mereka terus mesra dan sudah beberapa kali bertemu di pekan
Jertih sebelum ini.

Lelaki yang cedera di bahagian muka, kaki dan anggota badan itu dirawat di Hospital Besut sebelum dibenarkan keluar semalam namun ditahan semula oleh penguatkuasa pejabat agama saerah untuk diambil keterangan.

Pemangku Ketua Polis Daerah, DSP Noorzainy Mohd Noor ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan daripada suami wanita berkenaan dan tangkapan tersebut.

Menurutnya, pasangan tersebut diserahkan kepada pejabat agama daerah untuk tindakan seterusnya.


Lampias nafsu dalam kereta
Memadu kasih dalam kereta
Anggota polis memeriksa kenderaan pasangan yang ditahan.
KULIM - Tindakan pasangan kekasih cuba melampiaskan nafsu di dalam kereta yang diletakkan berhampiran semak di Taman Tasek Kulim gagal apabila mereka dicekup oleh anggota polis yang melakukan pemeriksaan di kawasan berkenaan kira-kira jam 3 pagi semalam.

Ketika pemeriksaan dilakukan, pasangan kekasih berkenaan sedang berbaring di dalam kereta sebelum bergegas bangun sambil membetulkan pakaian masing-masing.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, curiga dengan keadaan kereta berkenaan, sepasukan anggota dari Cawangan Pencegahan Jenayah (CPJ) diketuai Timbalan Ketua Balai Polis Kulim, Sub Inspektor Mohd Najib Abd Aziz melakukan pemeriksaan.

Menurutnya, dari semakan yang dibuat, pasangan kekasih itu tidak mempunyai sebarang rekod lampau jenayah dan diarahkan beredar dari kawasan semak berkenaan.
"Tindakan pasangan kekasih berkenaan yang dipercayai cuba untuk melampiaskan nafsu di kawasan semak berkenaan amat dikesali.

"Walaupun tidak mempunyai sebarang rekod jenayah lampau namun tindakan sebegini mampu mengundang pelbagai kegiatan jenayah yang lain," katanya kepada Sinar Harian.

Ghuzlan berkata, pihaknya turut menasihatkan pasangan kekasih supaya tidak berpelesiran di sekitar kawasan Taman Tasek Kulim dan tempat terselindung terutama pada waktu lewat malam.

Katanya, pihaknya bimbang sekiranya kegiatan ini akan menyebabkan berlakunya kes lain seperti disamun oleh individu atau kumpulan yang tidak bertanggungjawab.

“Polis akan menahan sesiapa sahaja untuk pemeriksaan sekiranya berada dalam keadaan mencurigakan. Ini adalah untuk memastikan mereka berada dalam keadaan selamat dan tidak diancam oleh mana-mana pihak.

"Tindakan duduk di dalam kereta berdua-duaan di tempat terselindung boleh mendatangkan pelbagai masalah. Mereka boleh disamun dan kemungkinan terlibat dalam jenayah rogol. Saya menyarankan supaya mereka pergi ke kawasan yang cerah dan mempunyai orang supaya senang meminta pertolongan sekiranya berlaku kecemasan,” katanya.


Khalwat: Sarjan tentera kantoi
Sarjan tentera kantoi
Ketua Unit Penguatkuasa Agama Daerah Kluang, Anuar Kosnin, menyoal siasat sarjan berkenaan.
KLUANG - Seorang anggota tentera berpangkat sarjan dicekup Bahagian Penguatkuasa Jabatan Agama Johor (JAJ) selepas didapati berkhalwat bersama kekasih gelapnya di sebuah hotel bajet di Simpang Renggam, di sini, kelmarin.

Meskipun tinggal di Johor Bahru, lelaki terbabit sanggup meninggalkan keluarganya di rumah semata-mata untuk bersama dengan wanita berkenaan yang dikenali di pasar malam, sejak enam bulan lalu.

Ketika serbuan, pasangan terbabit hanya memakai tuala untuk menutup badan seterusnya memberi alasan baru memasuki bilik hotel berkenaan.

“Kami baru sahaja masuk bilik ini 15 minit lalu. Tak ada buat apa pun, tolonglah lepaskan saya kerana saya sudah berkeluarga ada dua anak.

“Tolong jangan beritahu isteri saya kerana dia hanya tahu saya ke lokasi lain bersama kawan dan bukan ke sini,” katanya ketika merayu kepada pihak JAJ supaya tidak menahannya dalam  serbuan berkenaan.

Bagaimanapun, rayuan dibuat tidak diendahkan, dan JAJ bertindak terus menahan pasangan terbabit atas kesalahan berdua-duaan di dalam bilik bersama pasangan bukan muhrim.

Pegawai Tadbir Agama Kluang, Mohd Khalil Md Noor berkata, pasangan itu dibawa ke Balai Polis Simpang Renggam untuk laporan tangkapan sebelum dijamin keluarga masing-masing.

“Mereka akan didakwa di bawah seksyen 27(1)(a)&(b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Johor yang membawa kepada hukuman denda maksima RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali.

“Pasangan terbabit juga dikehendaki membuat laporan semula ke Pejabat Agama Kluang pada hari ini (semalam) untuk diambil keterangan,” katanya.

Operasi melibatkan 10 anggota Bahagian Penguatkuasa JAJ daerah Kluang dan Batu Pahat itu bermula jam 11 malam itu berakhir kira-kira jam 4.30 pagi.
Khalwat: 'Kami tak buat apa-apa lagi'
Khalwat: 'Kami tak buat apa-apa lagi'
Remaja lelaki yang ditahan bersama pasangannya memberikan pelbagai alasan untuk mereka melepaskan diri.
BATU PAHAT - Seorang pemuda memberi alasan tidak sempat untuk pulang ke rumah selepas bersia-siar sekitar bandar ini ketika ditahan bersama pasangannya di sebuah rumah tumpangan, semalam.

Dalam serbuan jam 3 pagi itu, pemuda berusia 20an berkenaan ditahan dalam keadaan mencurigakan bersama seorang wanita yang didakwa kawannya lingkungan usia sebaya.

“Betul ustaz! Kami baru saja masuk dan kami tak buat apa-apa lagi. Saya hanya temankan dia,” katanya cuba memujuk anggota  operasi daripada mengambil tindakan ke atasnya dan pasangan.

Timbalan Ketua Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Johor (JAIJ) Daerah Batu Pahat, Saiful Ariffin Mohd Sopah berkata, pemuda  berkenaan memberikan pelbagai alasan bagi mengelak daripada ditahan pihaknya.

Menurutnya, ketika pemuda itu sibuk memberi pelbagai alasan, pasangannya hanya mendiamkan diri dalam ketakutan.

“Pemeriksaan mendapati pasangan ini masih belum mempunyai ikatan perkahwinan dan juga berada dalam keadaan yang mencurigakan iaitu berkurung.

“Alasan yang diberikan antaranya menemani pasangannya tidur bersendirian nyata tidak boleh diterima kerana apa juga alasan diberikan, mereka masih belum mempunyai ikatan sah.

“Lelaki berkenaan yang berasal dari daerah ini, turut memberi alasan mereka mempunyai hubungan yang serius dan bercadang untuk mendirikan rumah tangga,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Saiful Ariffin berkata, pasangan terbabit  ditahan dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis  Daerah (IPD) Batu Pahat untuk proses  dokumentasi sebelum dituntut waris masing-masing.

Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 27 (1)(a)(b), Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Johor 1997.

“Jika sabit kesalahan, kedua-duanya berdepan hukuman denda RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali,” katanya.
Khalwat: Gelora asmara lepas undi awal
Khalwat: Gelora asmara lepas undi
Pegawai penguatkuasa Jaij mengambil keterangan daripada pasangan berkenaan untuk tindakan lanjut.
BATU PAHAT - Seorang penjawat awam wanita  ditahan bersama pasangannya di salah sebuah hotel bajet  sekitar daerah ini dalam  operasi cegah maksiat, awal pagi semalam.

Wanita terbabit yang  bekerja di utara tanah air merayu kepada Bahagian Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Johor (JAIJ) Daerah Batu Pahat supaya tidak ditahan  dalam serbuan itu.

Dia turut mengaku baru sahaja selesai melaksanakan undian awal bagi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dan memberi alasan bimbang untuk pulang sekaligus mendorongnya mendaftar masuk hotel bajet berkenaan bersama teman lelakinya.
“Kes ini akan melibatkan kerjaya saya. Tak bolehkah kita 'settle' tepi bang,” katanya.

Timbalan Penguatkuasa JAIJ Daerah Batu Pahat, Saiful Ariffin Mohd Sopah berkata, wanita berusia 20an itu  didapati berada dalam keadaan yang mencurigakan bersama pasangannya.

Menurutnya, anggota dan pegawai penguatkuasa juga terpaksa menunggu beberapa minit sebelum pasangan berkenaan membuka pintu bilik hotel bajet tersebut.

“Semasa pintu bilik berkenaan dibuka, kami menemui seorang lelaki hanya memakai tuala, manakala pasangannya memakai pakaian lengkap.

“Pemeriksaan lanjut  mendapati, mereka ini tidak mempunyai hubungan yang sah dan turut menyatakan baru sahaja berkenalan sekitar enam bulan lalu serta berhasrat  untuk bernikah.

“Pada awalnya, pelbagai alasan diberikan pasangan itu terutama wanita terbabit  kerana bimbang penahanan itu akan memberi kesan  kepada kerjayanya sebagai  penjawat awam,” katanya.

Saiful Ariffin berkata, pasangan terbabit ditahan untuk tindakan selanjutnya kerana berada dalam keadaan berkurung di dalam bilik hotel dan melakukan perkara yang mencurigakan.

Jelasnya, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 27 (1) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Johor 1997 dan jika disabitkan kesalahan kedua mereka bakal berdepan hukuman denda RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua- duanya sekali.

“Pasangan berkenaan kemudiannya dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Batu Pahat bagi proses dokumentasi sebelum ditahan bagi siasatan lanjut sebagai pengajaran kepada mereka.

“Semua pihak dinasihatkan tidak melakukan maksiat atau berada dalam keadaan mencurigakan bagi mengelak ditahan. JAIJ akan terus mengadakan lebih banyak serbuan dan pemeriksaan bagi memastikan daerah ini bebas  daripada maksiat,” katanya.
Enam remaja serumah ditahan Jaij
Enam remaja serumah ditahan Jaij
Anggota penguatkuasa Jaij menahan enam remaja dalam serbuan di rumah tumpangan di Minyak Beku, semalam.
BATU PAHAT - Enam  remaja ditahan dalam  serbuan di rumah tumpangan yang disewa di Minyak Beku di sini, oleh Bahagian Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Johor (Jaij) Batu Pahat, awal pagi semalam.

Operasi kira-kira jam 2 pagi itu, melibatkan empat remaja lelaki dan dua perempuan yang berumur 18 hingga 20 tahun, yang ditangkap  dalam satu bilik.

Timbalan Penguatkuasa, Saiful Ariffin Mohd Sopah berkata, ketika serbuan, remaja berkenaan memberikan pelbagai alasan antaranya tidak dapat pulang ke Johor Bahru selepas berjalan-jalan di daerah ini akibat disamun menyebabkan mereka terpaksa tinggal sebilik kerana tidak cukup wang.      
      
Menurutnya, semua mereka juga tidak mempunyai kad pengenalan dan memberi pelbagai alasan sehingga menyukarkan proses jaminan.

“Pada awalnya, semua remaja terbabit enggan membuka pintu, memaksa pihak berkuasa menunggu kira-kira 10 minit di luar bilik berkenaan, sebelum kami  menyatakan akan memecahkan  pintu tersebut.

“Selepas pintu dibuka, kami dapati enam remaja terbabit berpakaian lengkap tetapi tetap bersalah kerana berada dalam keadaan mencurigakan berkurung dalam satu bilik dan bukan muhrim,” katanya.

Saiful Ariffin berkata, semua remaja terbabit dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Batu Pahat untuk proses dokumentasi sebelum dituntut  waris masing-masing.

Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 27 (1), Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Johor 1997.

“Jika sabit kesalahan,  mereka berdepan hukuman denda RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya.

“Ibu bapa dinasihatkan supaya lepih peka terhadap pergerakan anak terutamanya golongan remaja bagi mencegah mereka melakukan  perkara maksiat,” katanya.

Tiada ulasan: