Ahad, 23 November 2014

MUNGKINKAH DISEBABKAN KITA....CARA BERPAKAIAN...LAKONAN KITA....WAJAH KITA DLL...MEMBUAT ORANG LAIN BERZINA...SEBAB KITA PEMBANGKIT NAFSU MEREKA...ATAU WAJAH KITA DIBAYANGKAN KITA BERSAMA ISTERI...JADI HATI2...TAK SEDAR KITA PENGALAK DOSA...DAN PENGGALAK ZINA





Tanda-tanda Kemunculan Imam Mahdi

Written By canang on Ahad, 23 November 2014 | 11/23/2014 04:50:00 PTG

PARA ulama membagi Tanda-tanda Akhir Zaman menjadi dua. Ada Tanda-tanda Kecil dan ada Tanda-tanda Besar Akhir Zaman. Tanda-tanda Kecil jumlahnya sangat banyak dan datang terlebih dahulu. Sedangkan Tanda-tanda Besar datang kemudian jumlahnya ada sepuluh. Alhamdulillah, Allah sayang sama umat manusia. Sehingga Allah datangkan tanda-tanda kecil dalam jumlah banyak sebelum datangnya tanda-tanda besar. Dengan demikian manusia diberi kesempatan cukup lama untuk merenung dan bertaubat sebelum tanda-tanda besar berdatangan.
Banyak pendapat mengatakan bahwa kondisi dunia dewasa ini berada di ambang datangnya tanda-tanda besar Kiamat. Karena di masa kita hidup dewasa ini sudah sedemikian banyak tanda-tanda kecil yang bermunculan. Praktis hampir seluruh tanda-tanda kecil kiamat yang disebutkan oleh Nabi shollallahu ’alaih wa sallam sudah muncul semua di zaman kita. Maka kedatangan tanda-tanda besar tersebut hanya masalah waktu. Tanda besar pertama yang bakal datang ialah keluarnya Dajjal. Namun sebagian ulama berpendapat bahwa sebelum munculnya Dajjal harus datang terlebih dahulu Tanda Penghubung antara tanda-tanda kecil kiamat dengan tanda-tanda besarnya. Tanda Penghubung dimaksud ialah diutusnya Al-Mahdi ke muka bumi.
Dalam sebuah hadits Nabi shollallahu ’alaih wa sallam mengisyaratkan bahwa Al-Mahdi pasti datang di akhir zaman. Ia akan memimpin ummat Islam keluar dari kegelapan kezaliman dan kesewenang-wenangan menuju cahaya keadilan dan kejujuran yang menerangi dunia seluruhnya. Ia akan menghantarkan kita meninggalkan babak keempat era para penguasa diktator yang memaksakan kehendak dan mengabaikan kehendak Allah dan RasulNya dewasa ini menuju babak kelima yaitu tegaknya kembali kekhalifahan Islam yang mengikuti manhaj, sistem atau metode Kenabian.
Lelaki keturunan Nabi Muhammad shollallahu ’alaih wa sallam tersebut adalah Al-Mahdi. Ia akan diizinkan Allah untuk merubah keadaan dunia yang penuh kezaliman dan penganiayaan menjadi penuh kejujuran dan keadilan. Subhanallah…! Beliau tentunya tidak akan mengajak ummat Islam berpindah babak melalui perjalanan tenang dan senang laksana melewati taman-taman bunga indah atau melalui meja perundingan dengan penguasa zalim dewasa ini apalagi dengan mengandalkan sekedar ”permainan kotak suara”..! Al-Mahdi akan mengantarkan ummat Islam menuju babak Khilafatun ’ala Minhaj An-Nubuwwah melalui jalan yang telah ditempuh Nabi Muhammad shollallahu ’alaih wa sallam dan para sahabatnya, yaitu melalui al-jihad fi sabilillah.
Al-Mahdi akan berperan sebagai panglima perang ummat Islam di akhir zaman. Beliau akan mengajak ummat Islam untuk memerangi para Mulkan Jabriyyan (Para Penguasa Diktator) yang telah lama bercokol di berbagai negeri-negeri di dunia menjalankan kekuasaan dengan ideologi penghambaan manusia kepada sesama manusia. Bila Allah mengizinkan Al-Mahdi untuk menang dalam berbagai perang yang dipimpinnya, maka pada akhirnya ia akan memimpin dengan pola kepemimpinan berideologi aqidah Tauhid, yaitu penghambaan manusia kepada Allah semata. Banyak ghazawat (perang) akan dipimpin Al-Mahdi. Dan –subhaanallah– Allah akan senantiasa menjanjikan kemenangan baginya.
Lalu apa sajakah indikasi kedatangan Al-Mahdi? Dalam sebuah hadits Nabi shollallahu ’alaih wa sallam memberikan gambaran umum indikasi kedatangan Al-Mahdi. Ia akan diutus ke muka bumi bilamana perselisihan antar-manusia telah menggejala hebat dan banyak gempa-gempa terjadi. Dan kedua fenomena sosial dan fenomena alam ini telah menjadi semarak di berbagai negeri dewasa ini.
Hadits berikut ini bahkan memberikan kita gambaran bahwa kedatangan Al-Mahdi akan disertai tiga peristiwa penting. Pertama, perselisihan berkepanjangan sesudah kematian seorang pemimpin. Kedua, dibai’atnya seorang lelaki (Al-Mahdi) secara paksa di depan Ka’bah. Ketiga, terbenamnya pasukan yang ditugaskan untuk menangkap Al-Mahdi dan orang-orang yang berbai’at kepadanya. Allah benamkan seluruh pasukan itu kecuali disisakan satu atau dua orang untuk melaporkan kepada penguasa zalim yang memberikan mereka perintah untuk menangkap Al-Mahdi.
Saudaraku, sebagian pengamat tanda-tanda akhir zaman beranggapan bahwa indikasi yang pertama telah terjadi, yaitu perselisihan dan kekacauan yang timbul sesudah wafatnya seorang pemimpin. Siapakah pemimpin yang telah wafat itu? Sebagian berspekulasi bahwa yang dimaksud adalah Saddam Husein. Karena semenjak kematiannya, negeri Irak berada dalam kekacauan berkepanjangan. Wallahua’lam bish-showwab. Bila analisa ini benar berarti dewasa ini kita sudah harus bersiap-siap untuk berlangsungnya pembai’atan paksa Al-Mahdi di depan Ka’bah.
Saudaraku, bila ketiga peristiwa di atas telah terjadi, berarti Ummat Islam di seluruh penjuru dunia menjadi tahu bahwa Al-Mahdi telah datang diutus ke muka bumi. Panglima ummat Islam di Akhir Zaman telah hadir. Dan bila ini telah menjadi jelas kitapun terikat dengan pesan Nabi shollallahu ’alaih wa sallam sebagai berikut: “Ya Allah, izinkanlah kami bergabung dengan pasukan Al-Mahdi. Ya Allah anugerahkanlah kami rezeki untuk berjihad di jalanMu bersama Al-Mahdi lalu memperoleh salah satu dari dua kebaikan: ’isy kariman (hidup mulia di bawah naungan syariat Allah) atau mut syahidan (mati syahid). Amin.” Islampos

“Rusia Bakal Jadi Milik Islam” – Paderi Besar Katholik Ortodok Rusia

Written By canang on Ahad, 23 November 2014 | 11/23/2014 01:29:00 PTG

Seorang Imam Besar Katolik Ortodoks, Dmitri Smirnov, menyampaikan sebuah khutbah gereja yang menggemparkan di depan ratusan jemaatnya.
Dia mengatakan masa depan Rusia akan menjadi milik pemeluk Islam. Berikut ini ceramahnya kepada jemaatnya sebagaimana Muslimina beritakan:
Kalian lihat, ketika umat Islam merayakan hari besar keagamaannya, tidak satu pun orang yang berani melewati mereka, karena di seluruh dunia di masjid-masjid dan jalan-jalan kota di padati jutaan ribu umat Islam yang sedang bersujud kepada Tuhannya.
Saksikanlah, barisan jutaan umat manusia yang beribadah dengan sangat teratur dan mengikuti shaf mereka masing-masing, dan hal itu tidak perlu diajarkan. Mereka berbaris dengan tertib tanpa harus di perintah.
Lalu dimana kalian bisa melihat pemeluk Kristen seluruh dunia, bisa beribadah bersama? Dan hal itu tidak ada dalam Kristen, kalian tidak akan pernah melihatnya.
Lihatlah mereka, orang Muslim kerap membantu dengan sukarela tanpa berharap imbalan, tapi pemeluk Kristen malah sebaliknya.
Kalian tanyakan pada wanita tua itu (sambil menunjuk wanita yang lumpuh yang berada di gerejanya). Menurut wanita tua itu, seorang pengemudi Muslim sering menyediakan jasa transportasinya untuk mngantarnya ke gereja di Moskow.
Dan setiap wanita tua itu ingin memberinya upah, tapi pengemudi Muslim selalu menolaknya dengan alasan bahwa Islam melarang mengambil upah pada wanita lansia, jompo, dhuafa dan anak-anak yatim di berbagai panti dan yayasan.
Dengarkanlah persaksiannya, padahal wanita tua itu bukan ibu atau kerabatnya, tapi pengemudi Muslim mengatakan dalam Islam wajib menghormati orang yang lebih tua, apalagi orang tua yang lemah dan tak berdaya tersebut.
Keikhlasan pribadi pengemudi Muslim tersebut tidak ada ditemukan dalam pemeluk Kristen yang mengajarkan kasih, tapi pengemudi Kristen bisa tanpa belas kasih meminta upah atas jasa transportasinya pada wanita tua itu. Dia mengatakan layak mendapat upah karena itu adalah profesinya sebagai jasa transportasinya.
Seorang Muslim justru lebih dekat dengan Sang Mesiah, tapi orang Kristen hanya ingin uang. Apakah kalian tidak merasakan?
Bagaimana dalam prosesi penebusan dosa, siapa saja harus membayar kepada pendetamu, entah itu miskin atau manula, wajib memaharkannya sebagai ritual pengampunan dosa.
Saksikan juga, seorang Muslim tidak tertarik untuk mngambil upah pada orang-orang lansia. Mereka begitu ikhlas dengan sukarela membawakan barang-barang serta belanjaan wanita tua itu. Sampai sang wanita tua itu hendak berdoa ke gereja, sang pengemudi Muslim setia antar jemput wanita tua itu.
Inilah kenapa saya mengatakan masa depan Rusia akan menjadi milik mayoritas pemeluk Islam dan negeri ini akan mnjadi milik Islam. Kalian lihat pribadi yang berbudi luhur dan santun, mampu membuat dunia tercengang, ternyata akhlak Muslim lebih mulia daripada jemaat Kristen.
Kalian mendengar bahwa Islam dituduhkan sebagai agama teroris, tapi itu hanya isu belaka yang pada kenyataannya umat Islam lebih mengedepankan tata krama serta kesopanan.
Walau mereka di fitnah sebagai teroris, tapi populasi jumlah mualaf di Eropa dan Rusia makin ramai berdatangan ke tempat ibadah orang Muslim untuk memeluk Islam, karena para mualaf tahu betul bahwa Islam tidak sekejam yang dunia tuduhkan.
Sekarang dan selamanya, masa depan Rusia akan menjadi milik umat Islam. Di masa depan adalah kembalinya kejayaan Islam. Lihat populasi Muslim di Rusia, telah berjumlah 23 juta dan pemeluk Kristen mngalami penurunan menjadi 18 juta, lalu sisa yang lainnya masih tetap komunis.
Ini sebuah fakta bahwa Islam sekarang menjadi agama terbesar di Rusia. Di utara bekas pecahan negara Uni Soviet mayoritas Muslim yaitu Republik Chechnya, Tarjikistan, Kajakhstan, Uzbeckistan dan Dagestan. Lalu umat Islam telah menjamah di kota-kota besar Rusia termasuk Moskow.
Imam Besar mengakhiri khutbahnya dan turun ke mimbarnya dengan mata yang berair, di mana para jemaatnya masih trpaku dan haru, tidak menyangka seorang Imam Besar Katolik bisa mengagungkan orang Muslim.
Sebagian jemaat ada yang menangis melihat cara ajaran Islam, ternyata berbudi luhur dan tidak layak di sebut “teroris”.
(HP/MediaIslamia.com)

Harga bahan api: Kuasa di tangan kerajaan
  • Dr Faridah Hassan Dr Faridah Hassan
1 / 1
SHAH ALAM – Pengawalan ke atas harga minyak petrol dan diesel perlu dilakukan sekiranya harga bahan api di pasaran dunia meningkat pada masa hadapan.

Menurut Dekan Fakulti Pengurusan Perniagaan Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam, Prof Dr Faridah Hassan, langkah pelaksanaan tersebut perlu diambil kerajaan dalam membantu mengurangkan bebanan rakyat di negara ini.

“Kerajaan boleh bertindak mengawal harga minyak petrol dan diesel sekiranya harga (minyak) di pasaran dunia melambung.

“Kuasa penetapan harga berada di pihak kerajaan dan penentuan harga minyak mengikut pasaran dunia memerlukan campur tangan pihak kerajaan tempatan,” katanya ketika dihubungi oleh Sinar Harian Online, hari ini.

Kelmarin, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, mengumumkan mulai 1 Disember, penetapan harga runcit RON95 dan diesel akan mengikut kaedah pengapungan terkawal.

Menterinya, Datuk Hasan Malek berkata,  tiada lagi subsidi untuk RON95 dan diesel mulai 1 Disember kerana harga pasaran lebih rendah berbanding harga di pam minyak.

Untuk itu, Hasan berkata, penetapan terbaharu harga RON95 dan diesel pada 1 Disember akan bergantung pada harga pasaran minyak dunia sepanjang November.

Ketika mengulas mengenai pelaksanaan penetapan harga runcit RON95 mengikut kaedah pengapungan terkawal, beliau menjelaskan, harga runcit petroleum negara ditentukan berdasarkan Automatic Price Mechanism (APM) sejak tahun 1983.

“Pengiraan kadar petrol yang diperkenalkan KDNKK berdasarkan APM. Kerajaan menetapkan harga runcit pada satu paras di mana perubahan kos produk tidak akan mengubah harga runcit tetapi akan menentukan penetapan harga bagi bulan berikutnya.

Jika harga pasaran minyak mentah dunia meningkat atau menurun maka harga runcit RON95 juga akan menyusul.

“Pada bulan November 2014, purata harga RON95 di bawah APM menurun kepada RM2.27 seliter yang lebih rendah daripada harga runcit RM2.30 seliter. Maka kerajaan akan memantau harga pasaran dan menentukan purata harga runcit pada bulan Disember.

Sekiranya berlarutan harga yang rendah maka dalam jangka panjang ia memberi kesan positif kepada rakyat berdasarkan APM,” jelasnya.
Harga minyak: KJ jawab pakar ekonomi mi segera ‪#‎SHSemasa‬

SHAH ALAM - Lantaran kemunculan ramai pakar ekonomi mi segera yang tidak memahami cara mengira harga petrol, Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin Abu Bakar hari ini melalui laman Facebooknya menjelaskan...
sinarharian.com.my|By MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI

Harga minyak: KJ jawab pakar ekonomi mi segera
  • Harga minyak: KJ jawab pakar ekonomi mi segera
1 / 1
SHAH ALAM - Lantaran kemunculan ramai pakar ekonomi mi segera yang tidak memahami cara mengira harga petrol, Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin Abu Bakar hari ini melalui laman Facebooknya menjelaskan perkara itu.

Khairy berkata, ramai pengguna laman Facebook yang hanya tahu berkongsi sesuatu perkara terutamanya mengenai teori kenaikan harga minyak ini tanpa mengambil kira fakta dan kesahihan maklumat tersebut.

“Contoh pakar mi segera seperti gambar di bawah. Dengan penuh keyakinan beliau kata "ini fakta..." Saya juga yakin ramai yang membaca post tersebut dan terus share secara membuta tuli tanpa sebarang usul periksa. "Mesti mamat ni betul." "Logik juga dia tulis."

“Apa yang beliau tulis itu salah sebab harga minyak dunia itu yang diambil sebagai contoh adalah harga minyak mentah. Untuk pengetahuan semua, petrol yang kita guna untuk kenderaan kita bukan minyak mentah. Itu minyak yang sudah diproses, ditapis, diangkut, diedar, diniaga dan lain-lain.,” katanya.

 Mengulas lanjut, Khairy berkata, fakta yang dibawa oleh ‘pakar ekonomi’  itu adalah tidak  betul.

 “Kalau beliau konfiden dengan 'fakta' beliau, saya sarankan beliau mengisi kenderaannya dengan minyak mentah. Tengok jauh mana boleh jalan.

"Mungkin di sini ada yang nak tulis, "OK lah KJ. Jangan sembang je bro. Tunjuk lah cara nak kira petrol ni." katanya lagi .

Untuk itu Khairy berkata, harga petrol di Malaysia dikira mengikut formula yang dikenali sebagai Automatic Pricing Mechanism atau APM dan beliau menunjukkan cara pengiraannya.

  Untuk menguatkan lagi hujahnya Khairy berkata ‘pakar ekonomi’ atau mana-mana pihak boleh merujuk penjelasan yang sama dari Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK).

“Kita guna formula di atas, purata harga MOPS untuk RON95 dari 1 hingga 19 November adalah 195.15 sen. Campur dengan kos lain diatas = 226.88 sen atau kurang lebih RM2.27. Maksudnya, bila kita apungkan harga petrol pada 1 Disember dan tren penurunan harga pasaran minyak berterusan, ada kemungkinan besar harga petrol RON95 turun. Subsidi dijimat, harga pun boleh turun.

“Kesimpulannya, semak semua 'fakta' dulu. Jangan cepat share. Think first,” tulisnya.
Artikel Berkaitan
Fakta dari TGEP, kah3

Fakta...





Akibat Suami Kerap Tinggalkan Rumah,Istri Di henjut Lelaki Lain


BESUT- Angkara mencintai isteri orang, seorang lelaki terpaksa bermalam
dua hari di hospital akibat cederah dibelasah penduduk kampung apabila 
perbuatan terkutuk mereka dilihat suami wanita itu sendiri.

Dalam kejadian kira-kira jam11 malam kelmarin, lelaki berumur 20 tahun yang
bekerja sebagai tukang jahit di kampung Pangkal Changgong, Machang, 
Kelantan itu cederah di beberapa bahagian badan termasuk kepala apabila
dipukul penduduk kampung.

Difahamkan, dalam kejadian di sebuah kampung di kawasan jabi yang terletak
beberapa kilometer dari kampung Renek di sini, lelaki terbabit dibelasah ketika
berada di dalam rumah sewa wanita itu. Mangsa dan wanita berkenaan dibawa
ke Balai Polis Jertih sebelum diserahkan kepada Pejabat Agama Daerah berkenaan.

Sebelum itu, kira-kira jam 10 malam, wanita itu dikatakan telah pergi menghantar
suaminya yang berusia 23 tahun yang hendak bermain Futsal di sebuah gelangang
futsal di kawasan Jertih.Apabila isteri pulang ke rumah, dikatakan terus menghunbungi
buah hatinya untuk datang ke rumahnya setelah membuat temujanji sebelumnya.

Difahamkan sejam kemudian suami menghubungi isterinya namun tidak dijawab 
menyebabkan suani risau dan mengesyaki ada sesuatu yang berlaku yang tidak baik,
suami terus pulang ke rumah bersama rakannya untuk mengetahui apa yang berlaku 
terhadap isterinya.

Apabila tiba di rumah, dia dapati sebuah kereta Produa Myvi berada di hadapan
rumahnya sebelum dia mengintip melalui lubang rumah dan mendapati isterinya 
bersama seorang lelaki dalam keadaan telanjang tanpa seurat benang sedang
berasmara.Suami berkenaan terus masuk ke dalam rumah bersama beberapa
penduduk kampung menyebabkan berlakunya pergelutan antara lelaki tersebut dan
penduduk kampung.

Suami wanita itu yang bekerja sendiri kemudian menghubungi penguatkuasa syariah
pejabat agama daerah sebelum kedua pasangan itu diserahkan kepada balai polis.
Bunuh suami: Pemilik kedai perabot disah waras
  • Nisalma Saat, 37, berdepan tuduhan membunuh Mohd Zamany Md Eusope, 38, manakala seorang pembantu rumah warga Indonesia, Ratu Nahtriah, 26, pula didakwa melindungi tertuduh. Nisalma Saat, 37, berdepan tuduhan membunuh Mohd Zamany Md Eusope, 38, manakala seorang pembantu rumah warga Indonesia, Ratu Nahtriah, 26, pula didakwa melindungi tertuduh.
1 / 1
KOTA BHARU - Seorang pemilik kedai perabot disahkan waras dan layak untuk dibicarakan atas tuduhan membunuh suaminya dalam kejadian di Chica, di sini, tiga bulan lalu.

Timbalan Pendakwa Raya negeri, Noor Dayana Mohamad yang mengendalikan kes memberitahu perkara terbabit ketika membacakan laporan psikiatri tertuduh di mahkamah majistret, di sini, hari ini.

“Berdasarkan laporan yang diperolehi dari pihak hospital, penama layak untuk dibicarakan serta layak untuk membuat pengakuan di mahkamah,” katanya.

Nisalma Saat, 37, berdepan tuduhan membunuh Mohd Zamany Md Eusope, 38, di sebuah kedai perabot di Kampung Chica, Jalan Hospital Kubang Kerian, di sini, pada jam 9.45 malam, 3 September lalu.

Bersama Nisalma, seorang pembantu rumah warga Indonesia, Ratu Nahtriah, 26, pula didakwa melindungi tertuduh dengan bertindak membuang pisau yang digunakan dalam pembunuhan itu, antara jam 9.45 dan 11 malam, hari sama.


Artikel Berkaitan

Pendedahan !! Mengapa Lelaki Bangladesh Selalu Pegang Tangan Semasa Berjalan..

Perkara yang sama saya jumpa di Mekah dan Madinah ini. Saya beranikan diri untuk menyapa mereka mengapa mereka berpegangan tangan bila berjalan bersama kawan lelaki. Bukankah itu menampakkan seperti kamu mempunyai hubungan songsang atau gay?Lalu Bangla itu tersenyum dan menjawab dengan selamba.




"Kamu jalan pegang tangan anak lelaki kamu dan orang tak panggil kamu pasangan gay. Apabila anak kamu besar, kamu mahu pegang tangan anak kamu semasa berjalan anak kamu sendiri tak mahu kerana malu orang anggap kamu berdua gay. Minda kamu dah dirosakkan semasa kamu membesar. Asalnya kamu pegang tangan kerana KASIH SAYANG tetapi minda kamu dan anak kamu dicemari sehingga malu untuk berpegang tangan lagi semasa berjalan. Kami sayang sahabat kami seperti mana kamu sayang anak lelaki kamu, maka seperti mana kamu buat atas dasar kasih sayang, begitu juga saya. Cuma minda kami tidak tercemar dengan persepsi yang kata kami gay".

Saya senyum dan saya mengakui kebenarannya. Hari ini saya belajar sesuatu yang baru. Jika dulu "Gay" bermaksud "Sangat Gembira" hari ini, makna bahasa itu sudah dirosakkan dengan perkara negatif yang lain. Begitu juga dahulu pegang tangan kawan lelaki tidak pernah menjadi kesalahan, tetapi hari ini kita merasakan itu satu yang jijik. 

p/s Ayat dipermudahkan untuk mudahkan pemahaman. Ikutkan ayat bangla tadi, saya kena guna banyak bahasa isyarat.

p/s 2 : walaupun sudah disekolahkan, saya takkan berjalan pegang tangan kawan lelaki saya. Minda saya dah bersih sikit selepas disekolahkan Bangla itu, tetapi minda anda semua bagaimana?

Tiada ulasan: