Rabu, 5 November 2014

DATANGLAH...TIADA SAPE BOLEH LARANG...MASUK IKUT UNDANG2 YANG ADA...TAPI JANGAN MEMBUAT ONAK DAN MAKSIAT

11:54AM - 5 Nov 2014

Hanipa dakwa hakim ulas kes Mejar Zaidi dalam FB

Peguam Hanipa Maidin mendakwa seorang anggota panel mahkamah yang mendengar kes Mejar Zaidi Ahmad mengulas kes itu dengan meninggalkan komen pada satu berita yang disiarkan Malaysiakini menerusi akaun Facebook miliknya.

Hanipa mendakwa komen itu dibuat pada berita "Peguam: Kesalahan Mejar Zaidi hanya kerani berani" di portal berita itu bertarikh 20 Oktober 2014.

Hanipa mendakwa komen itu dibuat pemilik akaun bernama 'Saadon T'son' yang menggesa Zaidi agar "duduk di kampung sahaja jika tak nak menjadi tentera".

Justeru, Hanipa memohon agar mahkamah yang mendengar kes ini dibubarkan.

Menurut Hanipa, komen itu dikesan oleh anak guamnya pada 1 November lalu.

Oleh yang demikian, ia menunjukkan hakim berkenaan bersikap berat sebelah, yang membolehkan kes berkenaan digugurkan.

"Kami mahu mahkamah ini dibubarkan dan kes ini digugurkan terus," kata Hanipa.

Tambahnya, Zaidi turut mengadukan perkara itu kepada Panglima Nombor 1 Divisyen Udara Pengkalan Udara Butterworth pada hari Isnin, 3 November menerusi sepucuk surat rasmi.

Zaidi menuntut agar mahkamah itu dibubarkan dan baki dua tuduhan terhadapnya digugurkan kerana "sikap berat sebelah" hakim tersebut "yang memperlekehkan dirinya".

"Saya dengan ini menuntut pihak Datuk agar segera membubarkan mahkamah ini dan menggugurkan baki dua tuduhan ke atas saya.

"Kes saya ini juga seperti yang boleh dibaca di banyak media alternatif telah banyak menjatuhkan nama baik TUDM khususnya dan nama baik ATM amnya di mata rakyat," surat Zaidi dipetik.

Persidangan mahkamah yang ditangguhkan hari ini akan bersambung semula pada 24 November ini untuk mengumumkan keputusan permohonan hari ini.

Zaidi hari ini sepatutnya mula membela diri terhadap dua tuduhan terhadapnya iaitu memberi kenyataan media tanpa keizinan Majlis Angkatan Tentera dan membocorkan dokumen tentera kepada media.
 

12:36PM - 5 Nov 2014

K'jaan mengaku intip talian komunikasi

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nancy Shukri mengakui bahawa kerajaan mengintip talian komunikasi pihak tertentu.

Bagaimanapun, intipan tidak melibatkan talian komunikasi ahli politik mahupun pihak awam, kata Nancy dalam satu jawapan bertulis di Parlimen.

Intip juga tidak dilakukan ke atas kiriman emel atau pos, katanya lagi dalam jawapan kepada Julian Tan Kok Ping (DAP-Stampin).

“Berdasarkan rekod sehingga kini, pintasan hanya dibuat kepada talian komunikasi dan tiada pintasan dibuat kepada emel atau pos.

“Daripada statistik talian komunikasi juga, tiada pintasan komunikasi yang melibatkan mana-mana ahli politik atau orang awam,” kata Nancy dalam jawapannya.

Tan meminta kerajaan mendedahkan jumlah terperinci kes pemintasan yang dijalankan ke atas ahli politik, suspek jenayah dan orang awam bermula 1998 sehingga 2014.


Malam Ni Sayang Nak Skill Macam Semalam Iyer Abang - Isteri Bodoh

hasim 22:33

Isteri Bodoh!! Upload Gambar Mengha1rahkan dalam Facebook kemudian 
mengeluarkan status Malam Ni Sayang Nak Skill Macam Semalam Iyer Abang.
Seperti biasa setiap manusia pasti mempunyai akaun facebook daripada umur
setahun jagung hinggalah ke peringkat dewasa

Namun amat sedih apabila facebook dijadikan tempat untuk memalukan diri sendiri 
dengan update status bodoh serta gambar yang menghairahkan.
Persoalannya mengapa boleh jadi sebodoh demikian? apabila gambar berahi tersebar
mula mengamuk bagaikan dirasuk histeria namun persoalanya mengapa tidak berfikir
sebelum upload gambar tersebut?

Seperti yang anda lihat print sreen dibawah adakah patut gambar serta status tersebut 
dikeluarkan?Admin terpaksa kelabukan bahagian-bahagian tertentu dalam gambar ini 
supaya anda beringat dan berhati-hati bayangkan jika gambar anda tersebar seluruh 
pelusuk dunia tanpa seurat benang dan tanpa ditutup bahagian-bahagian tertentu
bagaimana? tentulah malu bukan?

Jadi Kesimpulannya jangan jadi bodoh dan jangan keluarkan status dalam laman sosial
jika rasa bosan post perkara-perkara yang berfaedah.
 
 
Ayob Hussin added 3 new photos.
18 hrs ·
Gunakan kesempatan yg ada untuk mencari kebenaran.... Allah beri kita kesempatan CUMA DI ATAS DUNIA DAN SEBELUM MATI SAJA... SELEPAS ITU... TIADA LAGI...!
Tak kan tak da langsung rasa takut kita kepada Allah ? Tak kan langsung tak da rasa nak hormat hukum hakam Allah ? Tak kan tak da langsung rasa gentar kita akan peringatan Tuhan yg Maha kuat dan Bijaksana ?
Tak kan tak da langsung ?
... See More
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
bangla oh banglasia !
Mcm2 perangai manusia...
Dulu Bangla sinomim dgn karpet.., skg dh upgrade jual produk IT smpai naik confius kt Low Yat ni bersepah depa juai laptop, smartfon & gadget. Itu okay lagi.,,,
Ini yg bikin panas!!!!!
Siap beromen dpn ATM sementara tunggu nk kuar duit..,! Melayu yg layu..,,!!!!



5 Gambar terakhir arwah Ahmad Rafikin sebelum ditemui maut di celah batu


Merupakan antara tragedi yang paling menggemparkan di Malaysia tahun 2014 bagi kami. Hanya selepas empat hari hilang jenazah Ahmad Rafikin baru ditemui dalam keadaan menyayat hati tersepit di celah batu berdekatan dengan trek perlumbaan.

Lagi 4 keping gambar terakhir arwah Ahmad Rafikin di SINI.

Ajal celah batu

Oleh Nazdy Harun

am@hmetro.com.my

Kuala Berang: Pelajar tingkatan empat, Ahmad Rafikin Azman, 16, yang dilaporkan hilang selepas menyertai kejohanan maraton Terengganu International Gajah Terom Challenge, Sabtu lalu ditemui mati di celah batu besar di Hutan Lipur Air Terjun Sekayu, dekat sini, kira-kira jam 3.30 petang tadi.
Timbalan Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu Asisten Superintendan Mohd Rosli Mohd Amir berkata, pelajar Sekolah Menengah Sains Sultan Mahmud, Kuala Terengganu itu ditemui pasukan mencari dan menyelamat selepas tiga hari operasi dijalankan.
Menurutnya, mangsa ditemui tersepit di celah batu di dalam sungai kira-kira 2.4 kilometer dari trek kejohanan maraton itu.
Katanya, mangsa disahkan meninggal dunia oleh pegawai perubatan yang hadir dan mayatnya dibawa ke Hospital Hulu Terengganu untuk bedah siasat.
Beliau berkata, operasi membawa turun mangsa ke pintu masuk hutan lipur mengambil masa lebih dua jam berikutan hujan lebat dan trek hutan yang licin.
Artikel ini disiarkan pada : Selasa, 4 November 2014 @ 8:40 PM
MANGSA yang maut dibawa ke Hospital Hulu Terengganu.

Tiada ulasan: