Ahad, 2 November 2014

AWAS FITNAH BERWAJAH CANTIK...MAKA WAJIB BERPURDAH JIKA ALLAH KURNIAANKAN BERWAJAH CANTIK...SUBHANNALLAH ....CANTIK...CANTIK ITU CONFIRM KURNIAAN ALLAH SWT...MAKA PELIAHARA LAH AMANAH ALLAH SWT....BERSYUKURLAH DENGAN MELAKUKAN KETAATAN/TAKWA



Fesyen ketat Siti Nurhaliza tampil mengancam dengan baju kurung


Penduduk kampung di Jerteh diserang histeria



JERTEH: Dua kampung di dalam daerah ini semalam di gemparkan dengan kejadian histeria yang berlaku semula selepas mengganggu sekolah berhampiran iaitu sekolah kebangsaan Bukit Puteri minggu lalu yang sekarang berlarutan hingga ke kampung mereka.

Menurut kenyataan dari pengerusi Persatuan ibu bapa dan guru (PIBG) SK Bukit Puteri, Encik Ghazali Omar bahawa kejadian histeri telah terjadi 2 minggu lepas dimana 10 orang pelajar telah meracau secara tiba-tiba selama 3 hari.

"Pada hari pertama kira-kira 10 murid kebanyakan perempuan tahun 4 dan 5 histeria.Sebelum kejadian tersebut berlaku murid-murid mendakwa melihat lembaga hitam dalam kawasan sekolah tersebut.

"Pada hari kedua, kira-kira enam murid daripada 10 murid yang sama diserang histeria lagi, manakala pada hari ketiga pula melibatkan murid lain,” katanya ketika ditemui pada Majlis Solat Hajat di SK Bukit Puteri anjuran bersama PIBG dan pihak sekolah, malam kelmarin

Pihak sekolah telah mengambil pelbagai inisiatif  dengan mengadakan solat hajat, memanggil tokoh agama dan pengamal perubatan islam untuk memastikan kejadian ini tidak berulang.

walaubagaimanapun,kajadian tersebut telah berjangkit kepada orang kampung pula sekarang apabila ada orang kampung telah diserang histeria.Kampung yang terlibat adalah Kampung Tok Has dan Lay Out Tok Has.

“Saya tak berani nak sahkan sama ada apa yang berlaku di kampung tersebut ada kaitan dengan di sekolah kerana kejadian di kampung turut membabitkan orang dewasa,” katanya.

Ada penduduk mendakwa kejadian ini berpunca daripada rumah lama yang dirobohkan berhampiran dengan sekolah baru-baru ini.- Siakapkeli.com.my

Kisah Si Tukang Pancung Kepala di Arab Saudi.

Written By canang on Ahad, 2 November 2014 | 11/02/2014 03:13:00 PTG





Tukang pancung kepala terkemuka Arab Saudi untuk penjenayah yang dihukum mati tidak begitu risau apabila kerajaan ingin mengubah hukuman menggunakan pasukan menembak.“Ia tidak akan meletakkan saya hilang kerja,” Muhammad Saad Al-Beshi berkata dalam satu temu bual dengan Okaz / Saudi Gazette.



Al-Beshi berkata beliau juga tahu bagaimana untuk menggunakan senjata api dan boleh menggunakan kemahiran itu dalam melaksanakan hukuman penjenayah. Pancung kepala masih lagi dijalankan, Al-Beshi tambahnya.



“Saya baru saja datang kembali dari Raniya Governorate dimana saya menjalankan hukuman mati mengunakan pedang” Al-Beshi telah bekerja sebagai tukang pancung kepala sejak tahun 1998 dan kini melatih salah seorang daripada anaknya dalam bidang ini.



Beliau berkata kini anaknya telah menjadi sangat mahir kerana dia sentiasa membawanya ke dataran pelaksanaan dan membiarkan dia melihat bagaimana pemotongan kepala itu dilakukan.“Saya mengajar anak saya selok-belok kerja untuk belajar kemahiran yang diperlukan,” katanya.


Al-Beshi boleh memotong kepala seberapa ramai penjenayah yang diperlukan untuk dipancung dalam sehari.“Ia tidak penting kepada saya: Dua, empat, 10 – Selagi saya melakukan kehendak Allah, ia tidak kira berapa ramai orang yang saya laksanakan,” katanya.


Al-Beshi mula bekerja di penjara Taif di mana tugasnya adalah untuk mengari dan menutup mata banduan sebelum pelaksanaan hukuman di buat.“Saya kemudian menguatkan keinginan diri untuk menjadi tukang pancung,” katanya dalam satu temubual.


Pekerjaan pertama beliau datang pada tahun 1998 di Jeddah. “Penjenayah telah diikat dan ditutup mata. Dengan satu pukulan pedang saya terputuslah kepalanya. Kepala akan bergolek bermeter jauhnya. ” Al-Beshi berkata bahawa pada mulanya dia merasa gementar kerana ramai orang menonton, tetapi kini gementar itu adalah satu perkara yang telah lalu.


Beliau berkata beliau tenang di tempat kerja kerana dia melakukan pekerjaan Tuhan.



“Tetapi terdapat ramai orang yang pengsan apabila mereka menyaksikan pelaksanaan. Saya tidak tahu mengapa mereka datang dan menonton jika mereka tidak mempunyai kekuatan untuk itu. ”



Sebelum pelaksanaan, Al-Beshi pergi kepada keluarga mangsa untuk mendapatkan pengampunan bagi jenayah. ” Saya sentiasa mengharapkan harapan penjenayah, sehingga minit terakhir, dan saya berdoa kepada Allah untuk penjenayah diampunkan di alam seterusnya. ”



Al-Beshi tidak mendedahkan berapa banyak dia mendapat bayaran setiap pelaksanaan kerana ini adalah perjanjian sulit dengan kerajaan.Tetapi beliau menegaskan bahawa ganjaran tidak penting.“Saya sangat bangga untuk melakukan kerja Tuhan,” tegas beliau.



Sementara itu, seorang doktor pakar forensik Hal Ehwal Kesihatan di Jeddah berkata pelaksanaan dengan peluru menamatkan jasad lebih cepat.Dr Ali Reda menyatakan bahawa beberapa tukang pancung yang tidak mempunyai banyak pengalaman perlu 2,3 kali menyerang leher penjenayah itu sebelum berjaya memutuskan kepala.

01 November 2014


KERANA SAINGAN PASAR BURMA ADUN 

DITUMBUK!!!

Tumbuk ADUN Kuala Perlis, Penjual Ikan Dipenjara 14 Hari

KANGAR - Seorang peniaga ikan dijatuhi hukuman penjara 14 hari dan denda RM2,000 setelah didapati bersalah mencederakan Adun Kuala Perlis, Mat Hassan dua tahun lalu.

Majistret Norhayati Ibrahim memerintahkan Fauzi Yusof, 39, dihukum penjara empat bulan sekiranya gagal membayar denda.

Mengikut fakta kes, Fauzi telah sengaja menyebabkan kecederaan kepada Mat Hassan di Kampung Seberang Tok Pi, Kuala Perlis pada 8 September 2012 kira-kira jam 9.15 pagi.

Hukuman itu berkuat kuasa semalam setelah mahkamah mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes melampaui keraguan munasabah.

Norhayati melalui penghakimannya berkata, pihak pembelaan yang mengemukakan keterangan tertuduh cuba membela diri selepas diprovok juga tidak memenuhi pra syarat bagi tujuan itu.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana sengaja mendatangkan kecederaan yang boleh dihukum penjara sehingga setahun dan denda tidak lebih RM2,000 atau kedua-duanya sekali.

Fauzi yang diwakili dua peguam bela, Mohd Asrul Affandi Abdul Halim dan Mohd Hapiz Rajali memohon supaya hukuman penjara terhadap anak guamnya ditangguhkan.

Norhayati kemudian membenarkan hukuman itu ditangguhkan dengan ikat jamin sebanyak RM3,000 sementara menunggu rayuan mereka ke Mahkamah Tinggi.

Pada 8 September 2012, Sinar Harian melaporkan Fauzi yang mempunyai rekod ditahan polis telah menumbuk Mat Hassan gara-gara tidak berpuas hati dengan isu pasar.

Ketua Polis Daerah Kangar, Superintenden Abdul Rahman Mohd Noordin berkata, wakil rakyat itu bersama isterinya ketika kejadian berada di Kampung Seberang Tok Pi menghadiri satu majlis kematian.

Menurutnya, semasa beliau mahu pulang, datang seorang lelaki berusia 36 tahun memaklumkan peniaga-peniaga pasar di Kuala Perlis ada mengadu kepadanya mengenai jumlah pelanggan terjejas semenjak Pasar Burma dibuka
.

"Mat Hassan kemudiannya memberitahu lelaki berkenaan agar memaklumkan peniaga pasar terbabit supaya datang berbincang mengenai masalah itu dengannya.

"Walaupun Adun itu meminta lelaki berkenaan memaklumkan perkara tersebut kepada para peniaga, lelaki terbabit masih bercakap mengenai masalah tersebut.

“Semasa Mat Hassan ingin bergerak pulang, suspek masih bising-bising dan tiba-tiba meluru ke arahnya serta melepaskan satu tumbukan di muka sehingga menyebabkan dia mengalami luka dan sakit di bawah mata pipi kirinya,” katanya. -Sinar Haria
n

Mujahidin Daulah Tembak Jatuh Sukhoi

Written By canang on Sabtu, 1 November 2014 | 11/01/2014 04:26:00 PTG

Kirkuk (lasdipo.com) - Kantor Media Mujahidin Daulah Islamiyyah wilayah Kirkuk melaporkan pada hari senin 21 Juli 2014, bahwa mujahidin berhasil menembak jatuh pesawat tempur Sukhoi milik pemerintah Iraq yang sedang terbang di langit-langit Distrik Amreli, kota Sulaiman Bek.
Kelihaian dan keahlian mujahidin menepatkan sasaran ini patut diwaspadai oleh rezim Syiah Irak, pasalnya pada hari Ahad 20 Juli kemarin, Mujahidin Daulah Islamiyyah juga berhasil menembak helikopter yang tengah mengudara di langit-langit kota Sulaiman Bek.
Total kerugian materiil yang diderita pasukan Angkatan Udara Iraq sudah mencapai 60 hingga 80 helikopter yang tertembak sejak awal Januari 2014.

Kenapa Mahathir begitu marah pada Anwar - Kick Andy

Written By canang on Sabtu, 1 November 2014 | 11/01/2014 11:37:00 PTG











Tiada ulasan: