Khamis, 25 Februari 2010

BILA YANG HARAM DILANGGAR IKUT SUKA

Jutawan klip video terlampau

Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin dan Shanty Nur Shaffizan Shafee
am@hmetro.com.my
2010/02/25

KUALA LUMPUR: Kehidupan mewah melampau seorang pengurus sebuah syarikat telekomunikasi terkemuka hingga mampu memiliki deretan kereta mewah dan harta mencecah RM11 juta membongkar kegiatannya selama ini - menjual klip video lucah kepada orang ramai melalui SMS, sejak setahun lalu.

Difahamkan, lelaki berusia 33 tahun itu memiliki Porsche Cayenne dan BMW, malah sedang menunggu ketibaan kereta mewah Lamborghini bernilai lebih RM1 juta yang ditempah.


Namun, kegiatan tidak bermoralnya itu terbongkar selepas dia ditahan Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman, kelmarin, selepas menerima laporan berhubung kegiatannya daripada syarikat tempatnya bekerja minggu lalu.


Sumber Ibu Pejabat Polis Bukit Aman berkata, siasatan mendapati suspek sebelum ini bekerja dengan syarikat telekomunikasi terkemuka dan dipertanggungjawabkan menghantar SMS kepada pelanggan mengenai khidmat atau promosi semasa ditawarkan syarikat berkenaan.


Menurutnya, suspek yang bertugas sebagai pengurus sistem bagaimanapun mengambil kesempatan menyalahgunakan kemudahan laluan talian itu selain pengetahuan dimiliki untuk menghantar tawaran membeli klip video lucah kepada pelanggan dengan mengenakan kadar bayaran tertentu.


“Polis sebelum ini menerima beberapa aduan daripada pengguna yang terkejut dengan penyebaran iklan SMS berbaur seks secara meluas sejak setahun lalu. Susulan itu, polis cuba menyiasat dalang kegiatan itu termasuk bekerjasama dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM).

“Usaha itu akhirnya berhasil apabila suspek dikenal pasti baru-baru ini dan difahamkan dia sebelum itu diambil tindakan pihak pengurusan syarikat yang menyedari kesalahan dilakukan selama ini,” katanya.


Difahamkan, pihak syarikat telekomunikasi berkenaan sudah memecat suspek sebelum laporan polis turut dibuat berhubung penyelewengan itu.


Menurutnya, suspek yang menyalahgunakan talian syarikat itu untuk keuntungan serta kepentingan diri sendiri mengumpul sehingga lebih RM11 juta hasil kegiatan lebih 16 bulan lalu. “Jumlah keuntungan diperoleh amat menakjubkan berbanding jumlah gaji diterimanya kira-kira RM4,000 sebulan. Malah, jika diambil kira secara purata, suspek mampu memperoleh hampir RM700,000 sebulan hasil kegiatan haramnya itu.


“Suspek ditahan di rumahnya di Putra Heights berhampiran Subang Jaya, tengah malam semalam (kelmarin).


“Polis memperoleh perintah mahkamah hari ini (semalam) bagi menahan reman lelaki terbabit selama tiga hari bagi siasatan lanjut mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.


“Pihak polis tidak teragak-agak menyita semua harta dan wang dalam akaun suspek mengikut Akta Pencegahan Penggubahan Wang haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan 2001 kerana memperoleh harta melalui cara tidak sah,” katanya.


Menurutnya, kejayaan terbaru polis itu membuktikan tindakan serius polis dalam menangani pelbagai gejala dan aktiviti tidak sihat yang cuba merosakkan minda masyarakat.




LAGI



Dua peragut dirempuh lori



2010/02/25

GOMBAK: Umpama perbuatan dosa yang menerima balasan serta-merta, dua peragut yang cuba melarikan diri sejurus melakukan samun dirempuh sebuah lori sebelum terhumban bergelimpangan di atas jalan raya.

Difahamkan, kedua-dua suspek yang menunggang motosikal hanya mampu meloloskan diri sejauh dua kilometer sebelum dilanggar sebuah lori di Rawang, semalam.


Dalam kejadian jam 6 pagi itu, kedua-dua peragut terbabit cedera parah selepas dirempuh lori sejurus suspek meragut beg tangan seorang wanita di bahu jalan.


Ketua Polis Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, sebelum nahas, kedua-dua suspek terbabit baru meragut beg seorang warga emas berusia lewat 50-an yang sedang berjalan berhampiran Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kuala Garing di sini.


“Mangsa yang bekerja sebagai kerani mendakwa dalam perjalanan menuju ke perhentian bas dari rumahnya sebelum dihampiri dua lelaki menunggang motosikal.


“Seorang daripada suspek mengacukan pisau ke muka mangsa sebelum meragut beg tangannya yang mengandungi barang kemas dan wang tunai RM180,” katanya.

Menurutnya, kedua-dua suspek yang memecut motosikal sebelum dirempuh sebuah lori berhampiran satu simpang jalan.


“Rempuhan itu menyebabkan seorang daripada suspek patah kaki manakala seorang lagi patah tangan,” katanya.


Abdul Rahim berkata, suspek yang patah tangan melarikan diri manakala rakannya yang patah kaki tidak boleh bergerak dan ditahan orang ramai sebelum diserahkan kepada polis.


JIKA INI BENAR...LEPAS DIDUNIA SAHAJA...TUNGGU BALASAN ALLAH..


Blogger dakwa 'perogol' di universiti


Feb 25, 10 7:55pm
Seorang pegawai kanan Universiti Industri Selangor, yang didakwa sebagai 'perogol' dikatakan menjadi ancaman di kalangan mahasiswa di unviversiti berkenaan.

Papa Gomo, yang mengaku sebagai seorang blogger yang pro-Barisan Nasional menimbulkan isu berkenaan dalam blognya dan menggesa kerajaan negeri Selangor supaya segera bertindak.

"Menteri Besar Khalid Ibrahim mesti segera bertindak berhubung perkara itu. Bagaimana seseorang yang didakwa sebagai perogol boleh dibiarkan bergaul dengan pelajar?” soalnya ketika dihubungi menerusi email.

Secara sinisnya, beliau berkata individu yang dilantik awal tahun lalu, tidak sepatutnya dibenarkan memegang jawatan berkenaan meskipun beliau merupakan kroni menteri besar.

Pegawai kanan itu didakwa merogol seorang pelajar berusia 26 tahun ketika beliau mengajar di Universiti Putra Malaysia, dua tahun lalu.

Menurut laporan polis bertarikh 11 Mac 2009 yang diterbitkan di laman sesawang Papa Gomo, pelajar itu dirogol sebanyak tiga kali di pejabat pegawai berkenaan pada Disember 2008.

“Beliau mahu saya menjadi isteri ketiga, tetapi apabila saya enggan, dia merogol saya sambil mendakwa cara itu sahaja yang akan membuatkan saya berkahwin dengannya. Tetapi sehingga sekarang, beliau masih tidak mahu bertanggungjawab,” dakwa mangsa itu yang namanya telah dipadamkan dalam laporan polis berkenaan.

Balai polis Dengkil mengesahkan laporan polis telah dibuat. Bagaimanapun, pegawai penyiasat ASP Marina Hashim tidak mahu mengulas.





LAGI



Sumbat bayi baru lahir dalam pam tandas



2010/02/27

JOHOR BAHRU: Bimbang rahsia asmaranya bersama dua lelaki terbongkar, seorang wanita tergamak membunuh bayi lelaki yang baru dilahirkannya dengan melemaskannya ke dalam pam tandas sebuah sekolah memandu di Segamat.

Malah, demi memastikan perbuatan terkutuknya itu terus menjadi rahsia, wanita berusia 21 tahun itu kemudiannya menyumbat mayat bayi malang itu ke dalam tangki sama sehingga menyebabkan kepala tubuh kecil itu remuk dan pecah.


Namun, rahsia yang cuba disembunyikan itu tidak bertahan lama apabila rungutan orang ramai berhubung bau busuk dari tandas membawa kepada penemuan mayat bayi yang mula membengkak dan reput sejak lima hari lalu itu.


Menurut sumber polis, ketika ditemui, kepala bayi yang baru dilahirkan itu hampir hancur akibat perbuatan tangan ibu sendiri yang menekannya dengan kuat bagi membolehkannya merahsiakan kelahiran hasil perbuatan terkutuknya ke dalam tangki pam tandas itu.


Katanya, lima hari lalu wanita terbabit dikatakan ke sekolah memandu berkenaan bagi menduduki ujian memandu, bagaimanapun dia kemudian tergesa-gesa keluar dari kenderaan dengan alasan untuk ke tandas kerana sakit perut.


Difahamkan ketika kejadian, wanita berkenaan terperuk hampir dua jam dalam tandas untuk melahirkan bayi cukup sifat hasil hubungan sulit dengan dua lelaki sebelum membunuh bayi itu dengan menyumbatnya ke dalam tangki pam tandas. Wanita berkenaan kini sudah ditahan polis untuk membantu siasatan kes, malah kini polis sedang menjejaki dua lelaki yang dikatakan pernah menjalinkan hubungan sulit dengan wanita terbabit.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Segamat, Superintendan Abdul Majid Md Ali, ketika dihubungi enggan mengulas lanjut berhubung kejadian itu sebaliknya menegaskan satu sidang akhbar dijangka dibuat pada Isnin ini.



LAGI


Gadis leka teguk arak lari bertempiaran



2010/02/27

ALOR STAR: Beberapa remaja perempuan Islam yang leka meneguk arak di sebuah pub di Pantai Tengah, Langkawi, bertempiaran lari selepas menyedari kehadiran anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Kedah (Jaik) yang membuat serbuan, awal pagi Selasa lalu.

Sekumpulan remaja perempuan berusia belasan tahun itu sudah meminum berbotol arak berdasarkan jumlah botol di atas meja mereka, tetapi melarikan diri melalui pintu belakang kelab itu kira-kira jam 2 pagi.


Bagaimanapun, lima lelaki Islam berusia antara 20 hingga 30-an yang asyik meneguk arak di pub itu gagal melarikan diri dan ditahan anggota penguat kuasa Jaik.


Ketua Penolong Pengarah Bahagian Penguat kuasa Jaik, Muhammad Suhaimi, berkata dalam operasi besar-besaran di pulau pelancongan itu, pihaknya menahan 19 orang termasuk empat wanita yang leka minum arak di tiga lokasi berasingan di sekitar Langkawi.


Difahamkan, dalam operasi bersama Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) itu, empat daripada yang ditahan itu disyaki mengambil dadah selepas ujian saringan air kencing yang dijalankan mendapati positif.


Muhammad berkata, dalam operasi `Ops Thamar’ yang bermula jam 12 malam itu, pihaknya disertai 44 anggota penguatkuasa termasuk Jaik dan Pejabat Agama Daerah Langkawi (Padal) serta dibantu 16 penguat kuasa AADK Langkawi.

Beliau berkata, operasi tertumpu di kelab malam dan disko serta restoran bukan Islam yang disyaki menjual arak secara terbuka kepada orang Islam di pulau itu.


“Dalam serbuan itu kami berjaya menahan 19 orang Islam di tiga lokasi iaitu tiga di Pantai Tengah, Pantai Cenang (10) dan enam lagi di pekan Kuah, di sini,” katanya.


lagi


Pelajar diperkosa 15 lelaki

Oleh Nurhayati Abllah
bhnews@bharian.com.my

Suspek paksa mangsa bersiar-siar di kawasan perkelahan

IPOH: Seorang pelajar Tingkatan Tiga dirogol bergilir-gilir 15 lelaki selepas menerima ajakan seorang lelaki dikenali sebagai Wan untuk keluar bersiar-siar secara paksa di kawasan perkelahan dan kolam air panas Sungai Klah, Sungkai, dekat sini, Ahad lalu.

Mangsa dikatakan dirogol berulang kali dan dikurung sekumpulan lelaki berusia lingkungan 20-an di dua lokasi antara jam 6.15 petang sehingga 7 petang kelmarin.

Ketua Polis Daerah Tapah, Superintendan Roslan Bek Ahmad, berkata sebelum kejadian, mangsa bersama seorang rakan yang keluar bersiar-siar terserempak dengan Wan yang dikenalinya, jam 6.15 petang.

"Lelaki itu dikatakan memaksa mangsa mengikutnya ke kawasan perkelahan itu dan sebaik tiba, empat lelaki dipercayai rakan Wan menunggu di kawasan kolam air panas itu.

"Suspek terus menarik mangsa ke kerusi dan merogolnya sambil diperhatikan empat rakan lain yang bertindak memegang tangan serta menutup mulut mangsa, sebelum perbuatan terkutuk itu disambung rakan suspek," katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.

Beliau berkata, sebaik selesai, Wan meminta seorang rakannya menghantar mangsa pulang ke rumah, bagaimanapun, rakan suspek bertindak membawa dan mengurung mangsa di sebuah rumah kosong di Felda Sungai Klah, Sungkai.

"Pelajar itu sekali lagi menjadi mangsa rogol bergilir-gilir oleh 10 lelaki yang sudah menunggu di rumah berkenaan, sebelum seorang daripada mereka menghantar mangsa ke perhentian bas Sungai Kruit, pada jam 7 petang, kelmarin.

"Mangsa kemudian meminta pertolongan abang angkatnya untuk dihantar pulang ke rumah di Felda Trolak Utara.

"Kejadian itu diketahui ibu mangsa yang mendesak menceritakan hal sebenar dan laporan dibuat di Balai Polis Sungkai, pada hari sama," katanya.

Katanya, susulan laporan itu, polis menahan dua lelaki berusia 15 dan 29 tahun di satu lokasi di Sungkai, pada jam 1 pagi, semalam.

"Kedua-duanya direman seminggu untuk siasatan lanjut dan polis percaya kesemua suspek yang terbabit dalam kes itu dikesan dalam tempoh terdekat.

"Kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan," katanya.


lagi


Isteri Ellie tuntut cerai

Oleh Siti Nurazlinee Azmi
sitinurazlinee@bharian.com.my


FARINNIE keluar dari Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur, semalam.

Warga Lubnan sering liwat

KUALA LUMPUR: Isteri kepada warga Lubnan, Ellie Youseff Najem, Farinnie Mohd Farid memberitahu Mahkamah Rendah Syariah semalam, suaminya pernah memaksa beliau melakukan persetubuhan di depan kamera web supaya perbuatan itu boleh disaksikan oleh orang lain.

Farinnie, 24, yang menuntut cerai fasakh, berkata suaminya kerap meliwat beliau sejak mereka berkahwin pada 6 Oktober 2005, selain melarangnya solat dan berpuasa.



Plaintif berkata, selain kerap diliwat, defendan turut memaksanya melakukan persetubuhan walaupun dalam haid atau berpantang selain menyuruhnya makan dan minum di khalayak ramai ketika Ramadan.

Farinnie yang diwakili peguam syarie, Fakhrul Azman Abu Hassan, berkata jika perbuatan suaminya itu ditegur atau dimarah, Ellie Youseff, 50, akan mengamuk dan memukulnya.

"Saya pernah menjauhkan diri daripadanya tetapi kembali bersama semula selepas dipujuk. Lagipun saya sudah berkahwin dengannya dan cuba memberinya peluang untuk berubah. Malangnya beliau tidak pernah berubah dan pada 30 Ogos 2007, saya nekad untuk tinggalkan defendan, " katanya.

Beliau yang memberi keterangan dalam perbicaraan kes permohonan fasakh itu berkata, defendan juga pernah mencabul kehormatan rakan ibu saudaranya malah sering menjadi orang tengah untuk mencari pelacur bagi menghiburkan kenalannya yang datang ke negara ini.

"Defendan pernah membawa saya ke sebuah kelab untuk mencari perempuan dan sekiranya tidak memperoleh apa yang dihajati, dia akan memukul dan menghina saya serta agama Islam dengan kata-kata kesat.

"Sejak bergelar isterinya, saya rasa dipermainkan dan tertekan dengan sikapnya yang bukan saja suka berfoya-foya tetapi gemar menghabiskan duit dengan berjudi dan minum arak selain melakukan perbuatan yang melanggar hukum syarak.

"Dia juga ada memaksa saya memakai salib, tetapi gagal kerana saya memberontak sehingga menimbulkan pertengkaran antara kami," katanya.

Katanya, beliau pernah menerima beberapa keping gambar Ellie bersama seorang wanita warga Filipina yang diakui sebagai isteri berserta surat yang menghina serta membezakan dirinya dengan wanita itu.

Prosiding di depan Hakim Syarie Mamat Haizan Salleh hanya dilakukan sebelah pihak berikutan defendan tidak pernah hadir ke mahkamah dan tidak diwakili peguam.

Hasil perkahwinan plaintif dan defendan, mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Price-Kovadis Elias, 3, dan Nur Analeeza Sofya, 2.

Perbicaraan bersambung 7 April depan.



LAGI



Lagi mangsa cinta lelaki Lombok


Norashimah Md. Nowar (tiga dari kiri) ketika melawat keluarga Abu Bakar Ahmad (kiri) dan Mariam Kassim (dua kiri) di Kampung Kuala Pai Mukim Padang Temak, Kuala Nerang, semalam. - UTusan/Kamal Basir
Zarina Abu Bakar
HIlmi


KUALA NERANG 12 Mac - Sebelum ini kita sering mendengar kisah anak-anak gadis belasan tahun yang terjerat dengan cinta jejaka dari Lombok, Indonesia.

Namun panahan asmara jejaka Lombok nampaknya tidak terhad kepada gadis sunti bahkan turut menjerat seorang janda anak tiga dari Kampung Abau, Mukim Padang Temak di sini.

Wanita tersebut, Zarina Abu Bakar, 28, ibu tiga anak perempuan berusia sembilan, enam dan tiga tahun, difahamkan telah berada di pulau itu sejak empat bulan lalu.

Pemergiannya ke Lombok mengikut seorang lelaki yang hanya dikenali sebagai Hilmi, hanya terbongkar apabila dia menelefon keluarganya November lalu.

"Dia duduk di kampung hanya dua tiga hari sahaja setelah berpisah dengan bekas suaminya September tahun lalu.

"Selepas itu, dia kata hendak ke Negeri Sembilan untuk mencari kerja. November lalu dia telefon dan beritahu dia ada di Lombok," kata bapanya, Abu Bakar Ahmad, 58, ketika ditemui di rumah mereka di Kampung Abau di sini hari ini.

Menurut Abu Bakar, dua hari lalu, Zarina menelefon adiknya, Nasiroh, 17, mengatakan yang dia memerlukan RM2,000 untuk pulang ke negara ini.

"Dia kata dia rindukan anak-anaknya di sini dan daripada nada suaranya dia dalam keadaan sedih.



LAGI



'Jejaka Lombok punca kami bercerai'

ALOR SETAR 12 Mac - Bekas suami Zarina Abu Bakar, 28, janda anak tiga yang melarikan diri ke Lombok mendakwa jerat cinta jejaka pulau di Indonesia itu menjadi punca penceraian mereka

Saiful Nizam Hamid, 34, mendakwa bekas isterinya mula bercinta dengan lelaki yang dikenali sebagai Hilmi itu setelah berkenalan secara tidak sengaja melalui telefon.

"Bekas isteri saya beritahu lelaki Lombok tersebut adalah abang angkatnya. Lama kelamaan mereka berdua yang berangkat," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Saiful Nizam yang bekerja sebagai pemandu jentera berat di Wang Tepus, Jitra dekat sini berkata, sejak berkenalan dengan Hilmi, Zarina semakin berubah.

"Makan pakai saya serta anak-anak dah tak terjaga, hari-hari kerja dia hanya bertelefon.

"Akhirnya perkahwinan kami yang telah terbina sejak 13 tahun yang lalu runtuh pada tahun lepas," ujarnya.

Saiful Nizam memberitahu, dua bulan lalu, Zarina menelefonnya dan memberitahu dia gembira hidup di Lombok.

"Zarina kata, makan pakai semuanya senang dan saya tumpang gembira dengan kehidupan barunya bersama Hilmi.

"Saya langsung tidak tahu yang dia ingin pulang ke negara ini kerana tidak tahan hidup di sana," ujarnya.






Tiada ulasan: