Ahad, 28 Februari 2010

BIASALAH LUPA IA DIBESARKAN....DAN SEKARANG DAH BOLEH HIDUP SENDIRI....TANDA AKHIR ZAMAN

TERKINI

Bila anak enggan bantu ibu bapa

27/02/2010 2:53pm

MARANG - Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said berkata, kegagalan anak menolong ibu bapa daripada segi kewangan adalah antara faktor jumlah penerima bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) di negeri itu bertambah setiap bulan.

Malah kata beliau, ada di antara anak yang berjaya dalam hidup marah kepada JKM apabila bantuan kewangan kepada ibu atau bapa mereka dihentikan.

"Mereka sepatutnya malu kerana waktu bantuan diberikan ketika itu mereka masih lagi kecil. Kini bila dah berjaya, nak potong RM300 daripada gaji sendiri untuk ibu bapa pun payah.

"Ini yang menjadikan peningkatan kerana kita tak potong mereka ini daripada senarai penerima dan ditambah pula dengan penerima yang baru setiap bulan,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan program Juara Rakyat Bahagian Marang, di sini hari ini.

Ahmad berkata, pada masa ini terdapat 25,000 penerima bantuan JKM di negeri itu. - Bernama



INI KESAN DIABAIKAN


Pesakit kecewa maut terjun bangunan HPP



2010/02/27

GEORGETOWN: Kecewa kerana tiada ahli keluarga sudi menjaganya di hospital, seorang lelaki berusia 53 bertindak nekad terjun melalui tingkap di aras empat sebuah wad sehingga maut di Hospital Pulau Pinang (HPP), kelmarin.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng, berkata kejadian dipercayai berlaku kira-kira jam 12 tengah hari apabila mangsa yang menghidap penyakit buah pinggang dipercayai mengalami tekanan disebabkan tiada ahli keluarga menjaganya di hospital.

Gan berkata, mangsa yang mengalami kecederaan teruk kerana terjun dari aras tinggi meninggal dunia di tempat kejadia


Tiada ulasan: