Ahad, 31 Julai 2011

SIASATLAH..KERJANYA..KUASANYA..TAPI PENYAMUN2 TERBUS NI...PENIPU2..TAK KAN LEPAS DIAKHIRAT....ALLAH AKAN HUKUM SESUAI DENGAN AMALAN2NYA...SIAPLAH

Hisham: Walaupun dibebaskan, PSM6 masih disiasat
Jul 31, 11 9:13pm
Walaupun enam ahli Parti Sosialis Malaysia (PSM) telah dibebaskan daripada tahanan di bawah Ordinan Darurat, tetapi polis masih menjalankan siasatan mengenainya, kata Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.

"Polis masih menjalankan siasatan (terhadap enam anggota PSM). Perdana menteri sudah menyatakan apa juga tindakan adalah mengikut Jabatan Peguam Negara (AG).

"Jikalau AG sudah buat keputusan, saya sendiri terpaksa akur," katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian sumbangan kepada masjid dan surau di kawasan Parlimen Sembrong di Nyior hari ini.

Mereka yang dibebaskan itu termasuk ahli parlimen Sungai Siput, Dr D Jeyakumar dan lima yang lain itu ialah setiausaha bahagian PSM Sungai Siput, AP Letchumanan, 49, anggota jawatankuasa pusat, Choo Chon Kai, 33, M Sukumaran 50, timbalan pengerusi PSM, M Sarasvathy, 58, dan pemimpin pemuda, R Sarat Babu, 25.

Semua mereka dibebaskan pada jam 5.30 petang di balai polis Jinjang Jumaat lalu.

Mereka yang dikenali sebagai PSM6 itu - pada mulanya ditahan bersama 24 orang lain atas dakwaan mahu 'melancarkan perang terhadap Agong', tetapi pada jawapan balas permohonan afidavit habeas corpus berhubung pembebasan mereka, polis mendakwa mereka sebagai penggerak utama BERSIH 2.0.

Sementara itu, Hishammuddin berkata KDN telah menghantar pulang dua individu yang ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana mempunyai kaitan dengan kumpulan pengganas, Pembebasan Harimau Tamil Eelam (LLTE) ke Sri Lanka baru-baru ini.

Katanya, butiran lanjut tentang pengusiran dua yang mempunyai kaitan dengan kumpulan pengganas antarabangsa itu akan didedahkan esok.

"Dua orang yang mempunyai kaitan dengan LTTE dan ditahan di bawah ISA dan kita telah usir balik ke Sri Lanka," katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian sumbangan kepada masjid dan surau di kawasan Parlimen Sembrong di Nyior hari ini.

- Bernama

Lee SlimShady Samm · Top Commenter · Kuim
dalam dunia nie memang jadi satu Lumrah! Asal Lidah Kontot aje Gerenti Bangang! bangang sikit - sikit sudahlah! ini bila dah sampai ke tahap bangang "Power" memang takde ubat la! Dulu tuduh jadi KOMUNIS! Skang ni tuduh jadi Ghimau plak! ape punya "Power" la dia punya BANGANG!


Umat Islam di M'sia mula berpuasa esok
Jul 31, 11 8:25pm

Umat Islam di Malaysia akan mula berpuasa esok, 1 Ogos, umum Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Datuk Syed Danial Syed Ahmad menerusi Radio Televisyen Malaysia (RTM).


1 ulasan:

giaonhan247 berkata...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

Giaonhan247 chuyên dịch vụ chuyên dịch vụ mua hàng trên Amazon ship về Việt Nam uy tín, dịch vụ mua hàng trên Ebay tại Việt Nam và dịch vụ vận chuyển gửi hàng đi Mỹ giá rẻ tại TPHCM, Hà Nội và toàn quốc.