Sabtu, 29 Januari 2011

JODOH SEMUA DITANGAN ALLAH SWT...DIDIKLAH ISTERI AGAR JADI WANITA SOLEHA.....

EKSKLUSIF: Gambar KM Serawak, Taib Mahmud kahwin gadis Lubnan berumur 28 tahun..



Oleh: Pria Malaya

'Besar sungguh' selera KM Serawak kita ni ya...sudah la orang pilihannya nun dari negara Lubnan, muda remaja plak tu, bekas pramugari katakan..;)

Utk makluman, isteri Taib sebelum ini, iaitu Allahyarhamah Puan Sri Laila telah meninggal dunia akibat kanser pada bulan April tahun 2009..beliau berasal dan berketurunan Poland..Taib telah mengahwininya ketika di Adelaide, Australia pada 13 Januari 1959..



Bicara mengenai bekas isteri Taib, teringat penulis dgn kata-kata Taib Mahmud apabila ditanya samada beliau akan berkahwin lagi selepas kematian isterinya itu..katanya:

"I am already 74. It's too old for me to get a new partner now." (Usia saya sudah mencecah 74 tahun. Terlalu tua untuk saya mendapat pasangan baru.)...
Apa pun, Alhamdulillah...kerja jodoh semua ditangan tuhan..tak salah berkahwin dgn pilihan hati, Islam tak melarang bahkan digalakkan berkahwin asalkan mengikut kehendak agama dan bukan melalui 'bomoh'..

Cuma, bolehlah nnt Taib Mahmud tarbiah isterinya itu agar mengikut hukum Islam dgn menutup aurat, lagi comel apabila dipandang..;)

Pada KM Taib Mahmud, selamat pengantin baru penulis ucapkan, semoga kekal sehingga ke akhir hayat..wallahua'lam..












Tan Sri Abdul Taib Mahmud kahwin wanita Lubnan

KETUA Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud selamat dinikahkan dengan gadis Lubnan berusia 28 tahun di Kuching , malam tadi.

KUCHING: Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud, selamat dinikahkan dengan seorang wanita Lubnan berusia 28 tahun dalam majlis tertutup yang diadakan di kediaman rasminya, di sini, malam tadi.

Terdahulu, anggota keselamatan yang bertugas di kediaman Taib memaklumkan satu majlis tertutup diadakan dengan pihak media tidak dibenarkan memasuki kawasan berkenaan.

Majlis itu hanya dihadiri orang kenamaan dan ahli keluarga terdekat bermula dengan majlis tahlil dan doa selamat yang turut dihadiri kira-kira 200 tetamu khas.

Antara orang kenamaan yang dilihat masuk seawal jam 6 petang ialah Menteri Perumahan dan Pembangunan Bandar, Datuk Amar Abang Johari Openg; Menteri Perancangan dan Pengurusan Sumber, Datuk Amar Awang Tengah Ali Hassan; Penasihat Khas Ketua Menteri, Tan Sri Adenan Satem; Menteri Muda di Pejabat Ketua Menteri, Mohd Naroden Majais dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pantai Damai, Dr Abdul Rahman Junaidi.

Taib dan isteri, seorang wanita Lubnan dinikahkan Mufti Sarawak, Kipli Yassin, kira-kira jam 9.30 malam dengan satu majlis persandingan sederhana turut diadakan di ruang utama kediaman rasmi beliau. Antara saksinya, anak kedua Taib, Datuk Seri Mahmud Abu Bekir.

Majlis tepung tawar mempelai dan persembahan hadrah dan berzanji turut diadakan ketika Taib dan isteri bersanding dengan kenalan dan keluarga terdekat diberi peluang menepung tawar pasangan.

Sementara itu, Setiausaha Akhbar Ketua Menteri, Amin Sahmat yang ditemui pihak media, memaklumkan majlis itu adalah tertutup dengan hanya jemputan khas dibenar memasuki kediaman Ketua Menteri.

“Ini hanya majlis doa selamat, pengumuman lanjut akan dibuat kemudian dengan majlis kepada umum akan diadakan pada Januari,” katanya.

Bagaimanapun, Amin enggan mengulas lanjut mengenai majlis yang sebelum itu dipercayai adalah bagi meraikan pasangan Taib dan pilihan hatinya itu.



Monday, January 25, 2010

Bung Mokhtar & Zizie Ezette 'berbulan madu' di nite club?...


Emm air minuman apa kat belakang tu kak Zizi?


Siapa lelaki ni ya? adik beradik kot...


Em yang ni sape plak? saudara mara eh? sampai terkoyak lengan baju dia...


Jangan tembak betul sudah ye..baru je kawen..:)


Pasangan 'romantik'..:)




Tiada ulasan: