Selasa, 9 Mac 2010

BAIK CEGAH SEBELUM PARAH

NEGARA

Aksesori seks dijual terbuka


SEORANG pelajar sekolah yang masih berpakaian seragam turut mengunjungi kedai seks.


KUALA LUMPUR - Lambakan ubat-ubatan dan peralatan seks yang sebelum ini dijual secara terbuka di negara-negara luar seperti Singapura, Amerika Syarikat, United Kingdom atau Belanda kini mula menular di negara ini.

Jika dahulu, aktiviti jualan aksesori seks itu hanya boleh didapati di tepi-tepi jalan tetapi kini pengusaha produk tersebut lebih berani dengan membuka francais di kompleks membeli-belah terkenal secara terbuka di ibu negara.

Antara pusat membeli-belah itu ialah di Jalan Imbi, Jalan Bukit Bintang, Bangsar, Subang Jaya, Cheras dan Damansara.

Paling menarik, untuk mengenali premis-premis yang menjual peralatan seks itu sangat mudah kerana pintu-pintu masuk kedai itu diletak dengan objek berbentuk alat sulit lelaki.







lagi



Gajet seks dijual secara online


KEDAI menjual gajet seks turut beroperasi di pusat beli-belah Sunway Pyramid, Petaling Jaya.


SUBANG JAYA - Premis cenderamata di pasar raya di sini turut menjual gajet seks yang melampau secara online selain menjual gajet yang biasa secara terbuka.

Tinjauan Kosmo! mendapati, ada sesetengah pengusaha premis terbabit membangunkan laman sesawang sendiri bagi tujuan menerima tempahan pelanggan melaluinya.

Tempahan juga boleh diterima melalui khidmat pesanan ringkas dan e-mel selain melalui interaksi menerusi laman rangkaian sosial khas diwujudkan.




lagi




Tarik balik pengecualian lesen premis jual cenderamata




KUALA LUMPUR - Pengecualian lesen terhadap premis cenderamata yang didakwa turut menjual gajet seks di pasar raya di ibu kota perlu ditarik balik.

Presiden Persatuan Peguam Muslim Malaysia (PPGM), Zainul Rijal Abu Bakar (gambar) berpendapat, ia menjadi punca pengusaha berselindung di sebalik premis mereka bagi menjual peralatan tidak bermoral.

Tiada ulasan: