Isnin, 19 Mei 2014

SETAKAT PANTUN DAN SELOKA...MEMANG MENTAH2 DEPA TOLAK...ADA SETENGAHNYA QURAN HADIS DEPA TOLAK....ASYIK MELAYAN HAWA NAFSU KIAN BERMAHARAJALELA


Post by APT.



Post by APT.



Jadikan PRK Teluk Intan referendum rakyat

MUHAMMAD FAIZAL | .
TELUK INTAN: PAS menyatakan pendirian untuk memberi sokongan sepenuhnya kepada DAP bagi memastikan parti itu memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan pada 31 Mei nanti.

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu pada program pelancaran jentera Pakatan Rakyat menyatakan PAS akan mengerahkan seluruh jentera dari semua peringkat bagi membantu DAP mengekalkan kemenangan di kerusi Teluk Intan.

"Kami dari PAS akan bekerja kuat seperti kita yang bertanding, kita kerah seluruh tenaga untuk membantu DAP mengekalkan kerusi yang dimenangi sebelum ini.

"Di peringkat pusat mahupun negeri dan kawasan ini sendiri, kita akan bergabung bagi memastikan rakan kita DAP menang dan ini janji kita," ucap beliau.

Tambah beliau lagi, PRK kali ini perlu dijadikan satu referendum rakyat dalam membantah penyelewengan yang berlaku di negara ini terutamanya dalam soal ketirisan dan pembaziran.

"Kita kena jadikan PRK ini sebagai permulaan baru untuk kita mengambilalih Putrajaya, kita tahu BN melawan kita bukan dengan cara berhujah.

"Mereka akan guna pelbagai muslihat serta tuduhan, tetapi saya yakin pengundi Teluk Intan khususnya Melayu mulai sedar apa yang BN lakukan selama ini, mereka akan buat perubahan," sambung beliau lagi.

Mohamad yang turut menyatakan, Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang juga meminta agar semua ahli PAS tampil memberi sokongan dan memenangkan calon DAP.

Pada PRK Parlimen Teluk Intan, DAP telah meletakkan calon Melayu, Dyana Sofya Mohd Daud bagi mewakili parti itu yang akan menentang calon Gerakan dari BN pada 31 Mei nanti.

Sementara itu, Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali memberitahu beliau kagum dengan keberanian DAP dalam membuat keputusan meletakkan calon Melayu pada PRK kali ini.

"Ini bukti yang dibawa DAP, calon yang mewakili semua masyarakat Malaysia, siapa kata DAP itu politik perkauman.

"Walaupun masih muda, tetapi Dyana mempunyai prinsip berani melawan Umno, beliau dikatakan pengkhianat Melayu tetapi itu tidak mematahkan semangat beliau dan ini yang kita mahu.

"Kita mahu pemimpin yang ada pendirian bukannya pemimpin yang tahu mengangguk kepala dan takut untuk membantah," ucap beliau di Kampung Bahagia.

Beliau yang juga merupakan Ahli Parlimen Gombak turut memberitahu PKR akan turut sama dalam kempen PRK kali ini bagi memastikan calon DAP berada di parlimen dan turut sama menentang dasar-dasar kerajaan yang menindas rakyat.

Wanita DAP minta Shahrizat cermin diri

HARAKAHDAILY | .
KUALA LUMPUR: Tindakan Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil menghamburkan pelbagai tuduhan kepada calon DAP bagi pilihan raya kecil (PRK) Teluk Intan membuktikan pembunuhan karektor (character assassination) masih menjadi modus operandi Umno-BN untuk mengekalkan kuasa.
Ahli Parliamen DAP Batu Kawan, Kasthuri Patto (gambar) dalam satu kenyataan media berkata, sebahagian besar rakyat negara ini pastinya tidak menyenangi kata-kata kesat yang dihamburkan oleh Shahrizat yang semata-mata mahu menunjukkan kesetiaan kepada ‘tangan yang menyuap beliau’.
Menurut Kasthuri, tuduhan Sharizat kononnya beliau bersimpati kepada calon DAP PRK Teluk Intan, Dyana Sofya kerana “menjadi alat dan boneka DAP” sekali lagi membuktikan pemimpin BN gemar mengeluarkan kenyataan lucu.
“Sebenarnya bukan Sharizat yang perlu bersimpati kepada Dyana malah rakyat Malaysia seharusnya bersimpati kepada Shahrizat dan menyatakan belas kasihan kerana beliau telah digugurkan sebagai calon pilihan raya umum ke-13 tahun lalu,” tingkah Kasthuri.
Beliau menambah, Shahrizat seharusnya mengingati tarikh 8 April 2012 apabila beliau meletakkan jawatan sebagai senator dan Menteri Wanita, Keluarga dan Pembangunan Masyarakat.
“Hakikatnya Shahrizat bukan menjadi aset malah bebanan kepada Umno-BN, tidak mempunyai kualiti kepimpinan dan  terbabit dalam salah satu skandal terbesar negara namun kemudian kembali menjawat jawatan kerajaan,” kata Kasthuri.
Beliau mempersoalkan mengapa Shahrizat tidak terpilih sebagai calon dalam PRU lalu atau diberi peluang untuk bertanding.
Setelah kalah di Lembah Pantai pada PRU 2008 di tangan calon muda Nurul Izzah Anwar, beliau telah dilantik penasihat khas kepada Perdana Menteri bagi wanita, keluarga dan hal ehwal pembangunan sosial.
Shahrizat kemudian dilantik sebagai Menteri Wanita, Keluarga dan Pembangunan Masyarakat setelah Datuk Seri Najib mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri menggantikan Datuk Seri  Abdullah Ahmad Badawi.
Ironinya perlantikan Shahrizat ke jawatan menteri dibuat sehari selepas mengangkat sumpah sebagai senator.
Kasthuri mempersoalkan jawatan penasihat khas dan menteri kabinet yang disandang Sharizat sedangkan beliau ternyata tewas dalam PRU12 yang menggambarkan pilihan sebenar rakyat.
Menurut beliau, jika pemilihan Shahrizat ini adalah satu bentuk transformasi pentadbiran Najib, ini menggambarkan tahap keutamaan Perdana Menteri dalam membela seseorang yang kehilangan mandat rakyat.
Beliau turut mempersoalkan pemilihan semula Shahrizat sebagai penasihat khas dalam penggal pentadbiran baru Najib sedangkan Ketua Wanita Umno itu tidak langsung tersenarai sebagai calon BN pada PRU13 lalu.
“Sebagai penasihat khas untuk memantau pembangunan usahawan dan profesional wanita dengan gaji RM 27,227.20 sebulan atau RM 326,726.40 setahun bersama dengan lain-lain penasihat khas yang menelan belanja RM1.63 juta, mungkin perumpamaan paling sesuai untuk beliau adalah muka tak malu, syok sendiri dan tak sedar diri,” ujar Kasthuri sinis.
Sehubungan itu, beliau mempersoalkan tindakan Shahrizat yang mendapat imbuhan besar sebagai penasihat khas dengan wang rakyat namun berani menggelarkan Dyana Sofya sebagai 'alat' dan 'boneka'.
Menurut Kasthuri, Dyana tidak perlu ‘menyelak kain’ atau menggunakan kata kesat seperti ‘bangsat’ untuk mendapatkan kepercayaan dan penghormatan rakyat.
“Dyana Sofya seorang yang bersih, orang muda yang dihormati. Sebagai rakyat Malaysia, kita tidak akan bertolak ansur dengan kata nista yang dihamburkan terhadap beliau apatah lagi apabila ia diucapkan oleh seseorang yang mahukan perhatian dan mahu memperlihatkan sikap terhutang budi kepada orang yang menyuapnya,” ujar Kasthuri. - HARAKAHDAILY, 19/5/2014

Salahudin Ayub ketuai jentera PAS di Teluk Intan

HARAKAHDAILY | .

KUALA LUMPUR: Naib Presiden PAS Salahudin Ayub akan mengetuai jentera PAS bagi membantu kempen DAP berdepan Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan, 31 Mei ini.

Perkara itu dimaklumkan Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali kepada Harakahdaily hari ini.

"Beliau juga akan dibantu oleh jentera PAS Perak yang diketuai Pesuruhjaya (PAS Perak), Razman Zakaria.

"PAS akan memastikan calon Pakatan Rakyat daripada DAP menang pada PRK ini," katanya.

Sementara itu, hari ini berlangsungnya penamaan calon bagi PRK tersebut.

DAP mempertaruhkan Setiausaha Politik kepada Lim Kit Siang, Dyana Sofia Mohd Daud sebagai calon mereka.

Sebelum ini, bagi PRK Bukit Gelugor pula, PAS telah melantik timbalan presidennya Mohamad Sabu bagi mengetuai jentera PAS dengan dibantu jentera PAS Pulau Pinang.

Pencalonan saya bukti Pakatan Rakyat martabatkan wanita – Dyana

MUHAMMAD FAIZAL | .
TELUK INTAN: Calon DAP bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd Daud menyifatkan pencalonan beliau pada PRK kali ini membuktikan Pakatan Rakyat memartabatkan kaum wanita serta menghormati anak muda.

Beliau yang berucap pada pelancaran jentera Pakatan Rakyat di Kampung Bahagian turut menegaskan pencalonan beliau turut membuktikan bahawa DAP tidak mengamalkan politik perkauman seperti mana tuduhan Umno selama ini.

"Ini membuktikan dengan jelas, Pakatan Rakyat menaikkan martabat kaum wanita serta menghormati anak muda dan menolak politik perkauman," ucap beliau.

Beliau yang turut mencabar Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil agar meletakkan calon wanita muda bagi mewakili Umno pada pilihan raya akan datang sebagai membuktikan parti itu menghormati kepimpinan anak muda.

"Shahrizat kata saya belum sedar, terima kasih atas nasihat beliau. Cuma saya nak tanya adakah beliau boleh meletakkan calon pimpinan anak muda yang sebaya dengan saya pada pilihan raya nanti.

"Kalau boleh lakukan mungkin saya boleh mendengar Shahrizat memberi nasihat lagi pada masa akan datang," sambung beliau.

Beliau juga meminta pengundi Teluk Intan memberi peluang kepadanya bagi membawa suara rakyat dan menentang dasar-dasar kerajaan yang menekan hidup rakyat.

"Ada orang kata saya jadi calon ni kerana nak glamour, kalau saya nak glamour lebih baik saya jadi artis dan bukannya masuk dunia politik.

"Saya masuk dunia politik kerana ingin berjuang untuk rakyat, saya lihat perjuangan pimpinan DAP seperti Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng semangat mereka yang telah membakar semangat saya untuk berada dalam persada politik," katanya lagi di hadapan kira-kira seribu yang hadir.

Dyana juga menyeru agar semua pengundi luar balik mengundi dan memberi sokongan kepada Pakatan Rakyat, khususnya DAP bagi memastikan hak rakyat terus diperjuangkan.- HARAKAHDAILY, 19/5/2014

Tiada ulasan: