Selasa, 15 April 2014

KITA ADA SPM....KITA ADA STPM....KITA ADA DIPLOMA....ADA IJAZAH....MASTER DAN PHD....TAPI DIBODOHKAN MACAM LEMBU

"Lelaki Melayu" lapor polis kes tidur diganggu azan...??
Posted on Monday, April 14 @ 15:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu



Dia ni Islam atau Melayu aje..!!!


KLIK


Jabatan Agama Islam Johor (JAJ) dilaporkan akan menjalankan siasatan ke atas dakwaan bahawa seorang lelaki membuat laporan polis kerana tidurnya terganggu akibat laungan azan Subuh dan bacaan doa yang kuat.

Laporan Berita Harian menyebut, penasihat Majlis Agama Islam Johor Datuk Noh Gadut mengesahkan bahawa JAJ menerima aduan lelaki tersebut dan kadi diarahkan untuk menyiasat perkara itu.

“Memang kita ada terima laporan. Bagaimanapun kita bersangka baik dan menunggu hasil laporan daripada JAJ untuk tindakan lanjut,” katanya seperti dipetik dalam laporan tersebut.

Menurut laporan itu lagi, lelaki berusia 56 tahun itu mendakwa bunyi dari pembesar suara masjid di Jalan Perjiranan, Pasir Gudang itu terlalu kuat dan menyebabkan beliau terjaga dari tidur.

Laporan itu menyebut lelaki tersebut juga mendakwa membuat laporan kepada Pejabat Agama Islam Johor dan Majlis Perbandaran Pasir Gudang (MPPG).

Selain itu, lelaki itu juga dilaporkan bertemu dengan ahli jawatankuasa masjid berkenaan sebelum membuat aduan kepada polis.



sumber


  Himpunan 10,000 Peminjam PTPTN
Posted on Monday, April 14 @ 14:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu



"

Sebagai tanda protes ke atas 3 resolusi utama yang gagal dilaksanakan oleh Meja Bulat PTPTN anjuran Pemuda UMNO, satu himpunan untuk mengumpulkan semua peminjam PTPTN dari seluruh Malaysia akan diadakan.

Peminjam-peminjam PTPTN akan mengambil peluang yang sedia ada untuk turut serta sekali bersama Himpunan Hari Pekerja 2014 yang akan berlangsung pada 1 Mei nanti di KLCC pada jam 2 petang.

Dijangkakan sasaran 10,000 boleh dicapai memandangkan ramai peminjam yang tertipu dan merasakan resolusi yang dibuat hanya untuk meraih undi peminjam PTPTN untuk Pilihanraya Umum 13.

Tiga perkara penting resolusi yang masih gagal dilaksanakan sejak 10 April 2012 :

1. Meja Bulat mencadangkan bayaran perkhidmatan 1% yang dikenakan ke atas peminjam PTPTN dihapuskan.

2. Kaedah menyenarai hitam peminjam yang menyebabkan kebebasan peminjam seperti urusan keluar negara atau membuat lainilain pinjaman hendaklah dimansuhkan.

3. Bayaran pinjaman mula dibuat apabila peminjam telah berkhidmat melebihi 6 bulan atau telah mempunyai pendapatan RM3,000 ke atas yang mana terkemudian bagi menjamin tempoh kelegaan peminjam.

http://www.sinarharian.com.my/nasional/ptptn-11-resolusi-rundingan-meja-bulat-anjuran-pemuda-umno-1.39271

Qadafi Muhamad Shuib
Admin Gabungan Peminjam PTPTN

https://www.facebook.com/gabunganpeminjamptptn"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
Syawal
Posted on Monday, April 14 @ 14:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu



 Adakah ini bermakna harga daging boleh naik RM39.90 sekilo?
Posted on Monday, April 14 @ 13:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu



"

Soba yolah tak. Kok lombu naik ghogo jangan makan lombu, bolo lombu. Sapo yang bolo lombu tu, kono bayalah lobih duit untuk upah pengawal keselamatan untuk jago lombu. Lombu nijam dah pandai naik keto.


HARGA DAGING LEMBU TAKKAN NAIK HINGGA RM40 SEKILOGRAM

13 April 2014 - Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) akan memastikan tidak berlaku kenaikan harga daging lembu segar sehingga RM40 sekilogram pada Jun ini.

Timbalan Menterinya, Datuk Seri Ahmad Bashah Md. Hanipah berkata, daging lembu merupakan antara barangan yang termasuk dalam Skim Kawalan Harga mengikut musim perayaan.

Beliau mengulas mengenai laporan sebuah akhbar semalam yang menyebut mengenai ramalan pemain industri mengenai harga daging lembu bakal meningkat sehingga RM40 sekilogram kerana kekurangan bekalan daging lembu segar.

- UTUSAN"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
amkns
Posted on Monday, April 14 @ 13:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu



 Saifuddin Nasution: Kenapa Reformasi? Kenapa Reformasi 2.0?
Posted on Monday, April 14 @ 13:12:42 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu




Himpunan Reformasi 2.0 Negeri Sembilan 10/04/2014

Pelancaran Kempen "Masa Depan Bersama" - Sdr Saifuddin Nasution, Sdri Nurul Izzah dan Sdr Rafizi Ramli. Petaling Jaya, 08/04/2014



sumber



  Hukum NST kerana siar laporan sensasi tanpa asas – Guan Eng
Posted on Monday, April 14 @ 12:34:06 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu



KUALA LUMPUR, 13 APRIL: Akhbar New Straits Times (NST) perlu dikenakan hukuman keras kerana bertindak bertentangan kepentingan negara dengan memperalatkan tragedi MH370 untuk melariskan jualannya.

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mengecam akhbar itu kerana menerbitkan laporan palsu dan sensasi tanpa mempertimbangkan fakta dan perasaan keluarga dan rakan penumpang dan anak kapal pesawat yang hilang itu.

NST semalam menerbitkan laporan muka depan bertajuk “MH370’s desperate call for help”, dengan tajuk kecil “Investigators have revealed that co-pilot Fariq Abdul Rahman had made a call from his mobile phone as the plane flew low near Penang. Who he was trying to reach remains a mystery?”

Laporan itu memetik sumber yang tidak dinamakan dan tidak menjelaskan bagaimana perkara itu dipastikan. Ia juga tidak menyatakan pihak yang mungkin dihubungi Fariq.

Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein semalam telah menafikan laporan NST itu dan menegur mana-mana pihak yang mengambil peluang daripada tragedi MH370 untuk membuat laporan tidak berasas.

Menurut Guan Eng, teguran secara terbuka terhadap akhbar itu tidak memadai, apatah lagi laporan tidak berasas itu bukan sahaja boleh memberi kesan ke atas operasi pencarian, malah ahli keluarga krew dan penumpang pesawat itu.

“Kerajaan tidak boleh terlalu memberi muka dan perlu mengambil tindakan tegas terhadap NST. Akhbar itu dimiliki dan dianggap sebagai lidah rasmi Umno dan kerajaan, laporan muka depan itu telah menarik perhatian seluruh dunia.

“Dunia sedang memerhati sama ada kerajaan berani bertindak tanpa takut dan pilih kasih ke atas penipuan terang-terangan itu. Kegagalan bertindak akan menyebabkan saki-baki reputasi negara terus terhakis,” tegasnya lagi.

Menurut Ketua Menteri Pulau Pinang itu, kejadian MH370 dan penculikan warga China di Semporna menyebabkan pelancong dan pelabur China memboikot Malaysia.

“Pulau Pinang tidak terkecuali apabila 50% pelancong dari China membatalkan lawatan mereka dan sebuah pesawat China mengurangkan kekerapan penerbangan ke Pulau Pinang daripada tujuh penerbangan seminggu kepada empat penerbangan seminggu,” jelas Guan Eng. -Roketkini.com


Dr Mashitah jawab hukum salam cium tangan dengan Pak Lah ?



 SEBELUM ini kecoh di internet dan facebook serta twitter tentang penyebaran gambar, Ustazah Umno, Dr Mashitah Ibrahim sedang bersalam dan mencium tangan Tun Abdullah Badawi bekas Perdana Menteri Malaysia sambil diperhatikan oleh Menteri Agama, Jamil Khir.



Hari ini tersebar pula satu gambar yang dipetik dari salah sebuah artikel di Sinar Harian tentang soal jawab berhubung perkara itu yang ditulis oleh Dr Mashitah Ibrahim.
Dalam artikel di ruangan soal jawab “Anda musykil Dr Mashitah jawab” itu, beliau membincangkan tentang hukum bersalaman dan mencium tangan di antara lelaki dan wanita bukan mahram.
Antara isi penting yang dinyatakan ialah, Ulama berbeza pendapat tentang hal ini. Namun jika berjabat tangan disertai dengan perasaan ghairah dan boleh mendatangkan fitnah maka hukumnya adalah haram, tulis beliau.

Jadi apakah hukum beliau bersalam dan mencium tangan Pak Lah, lelaki yang bukan mahramnya? Adakah haram, harus, sunat, ataupun wajib?
ReJaM© “Lu fikirlah sendiri…. “

Laporan Asal suarainsan
 

Tiada ulasan: