Rabu, 22 Oktober 2014

BILA MENGAKU ISLAM TAPI TAK TAHU ATAU TAK PENDULI DOSA PAHALA....SOLAT ATAU TAK SOLAT



 
Orang Islam sertai acara sentuh anjing tiada otak
  • Nik Abdul Aziz Nik Abdul Aziz
1 / 1
KOTA BHARU - Muryidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mempertikaikan acara kontroversi menyentuh anjing dan menyifatkan orang Islam yang terlibat tidak mempunyai akal.

"Mereka (Melayu Islam )yang pegang anjing seperti dalam kepalanya tiada otak tetapi ada ulat.

"Tidak munasabah orang Melayu Islam berhimpun ramai-ramai untuk pegang anjing, apa kebaikan yang mereka dapat tidak berguna langsung di akhirat," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada 'Majlis Sambutan Tahun ke-24 Pentadbiran Membangun Bersama Islam dan Perasmian Buku Khalifah Kita Pilihan Allah dan Buku Satu Tahun Pentadbiran Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob'.
Mekanik dihukum penjara 15 tahun
  • Syaiful (dua, kiri) dikawal ketat polis keluar dari mahkamah. Gambar kecil: Nik Maslizaini. Syaiful (dua, kiri) dikawal ketat polis keluar dari mahkamah. Gambar kecil: Nik Maslizaini.

1 / 1

KOTA BHARU - Anak sulung Allahyarham Tuan Paridah Tuan Losen, 60, sebak ketika pertama kali berdepan dengan pelaku yang menyebabkan kematian ibunya itu, di mahkamah sesyen, di sini, semalam.
Pertemuan itu sekali gus memberi jawapan kepada Nik Maslizaini Hanafi, 35, berhubung pelaku yang menyebabkan kematian arwah pada 22 Disember, tahun lalu.

Katanya, sebelum ini, dia sentiasa mendoakan perkara yang terjadi ke atas arwah ibunya itu mendapat pengadilan sewajarnya dan perasaan sebak bertemu pelaku itu dirasai apabila dia teringat arwah.

“Alhamdulillah, semuanya sudah selesai.  Tidak kiralah hukuman diputuskan berat atau ringan, saya tetap berpuas hati. Saya serahkan sepenuhnya kepada mahkamah,” katanya yang bergenang air mata ketika ditemui di pekarangan mahkamah, semalam.

Sebelum itu, Hakim, Mohd Yusoff Yunus menjatuhkan hukuman 15 tahun penjara terhadap Syaiful Syahriman Mustapa, 29, selepas mengaku menyebabkan cedera sehingga membawa kematian kepada mangsa, pada jam 12.45 tengah hari, tarikh berkenaan.

Sebelum itu, Syaiful menghubungi peraih emas terbabit dan memberitahu ada yang ingin menjual emas, lalu mereka bertemu di hadapan sebuah bank di Machang. Mangsa menaiki kereta jenis Perodua Kancil yang dipandu rakan tertuduh.

Tertuduh kemudian menunjukkan barang kemas yang ingin dijual, namun apabila diberitahu gelang itu emas tiruan, tertuduh marah dan bertindak menutup mulut mangsa.

Mangsa berusaha melepaskan diri, menyebabkan Syaiful memaut leher mangsa dan melilitnya dengan tali pinggang keledar, manakala kawannya mengetuk kepala mangsa dengan pistol.

Apabila Syaiful mendapati mangsa tidak bernyawa, dia mengarahkan kereta dipandu ke kawasan sunyi arah semak tepi sungai berdekatan landasan kereta api Kampung Paloh Rawa dan membuang mayat di situ.

Mayat mangsa dijumpai empat hari kemudian oleh pasangan suami isteri yang mengutip pucuk beka di kawasan terbabit.

Pada prosiding sama, pemilik pistol yang digunakan dalam kejadian itu, Mohd Asrul Zulkipli, 24, turut dihukum penjara enam tahun atas tuduhan memiliki pistol tiruan tersebut pada masa, tarikh dan lokasi sama.

Syaiful juga dihukum penjara empat tahun kerana dituduh menyembunyikan kematian mangsa. Hukuman terhadapnya berkuat kuasa serentak daripada tarikh ditahan 26 Disember tahun lalu. Seorang lagi rakan tertuduh masih bebas.
Bunga Syuhada
4 hrs ·
pemimpin yg nk kaya..akan menghabiskan segala harta negara yg ada utk memenuhi keperluannya..tpi pemimpin yg berjaya adalah pemimpin yg akan menggunakan segala apa yg ada utk mensejahterakan rakyatnya...UMNO ade???
LikeLike · ·

 




7 Foto Jasmin Hamid terlampau ghairah dan menggoda di pentas teater


Tak sangka Jasmin Hamid masih secantik dan sejelita dulu meskipun usianya kini sudah mencecah 41 tahun. Malah penampilannya semakin seksi dan memukau perhatian orang ramai.

Yang pasti beberapa keping gambar beliau di sebuah pementasan teater di Istana Budaya paling mencuri tumpuan. Ini kerana Jasmin tampil paling menggoda dan boleh membuat mata terbeliak. Jom tengok 7 gambar tersebut di SINI.

6 Foto Jasmin Hamid terlampau mengghairahkan di teater

Gambar Aaron Aziz digoda oleh Jasmin Hamid sungguh menggairahkah di dalam teater Suhu "Badai Semalam" arahan Kahirunazwan Rodzy yang dipentaskan di Istana Budaya.

Ketika ini teater itu secara tiba tiba meletup apabila dibintangi oleh Aaron Aziz, Erra Fazira dan Umie Aida. Aaron sebagai Karim turut melakonkan aksi menari disko dan dalam babak tersebut berlakunya adegan aksi ghairah yang melibatkan Aaron bersama pelakon versatil, Jasmin Hamid (Dora). Hebat sungguh!
Teater ini dilakonkan di sebuah kelab malam, dengan aksi tarian Dora yang cukup mengghairahkan. Lakonan itu dilakukan bagi menggoda Karim yang pada waktu yang sama telah pun terpikat pada Mazni (Erra Fazira).
Berlaku di sebuah kelab malam, aksi tarian Dora itu cukup mengghairahkan. Semuanya dilakukan untuk menggoda Karim yang pada waktu yang sama telah pun terpikat pada Mazni (Erra Fazira).
Apapun tahniah diucapkan pelakon yang berlakon diteater Suhu "Badai Semalam" kerana lakonan yang dilakonkan amat realistik didalam lakonan masing masing. Tahniah!




6 Nama Bayi Yang Perlu Dielakkan, No 4 Adalah Yang Selalu Diberi


TENTU kita pernah mendengar ungkapan, ‘Apa Ada Pada Nama’ bukan? Telah terbukti bahawa nama amat penting dalam memain peranan terhadap diri seseorang individu/insan.Dalam program Tanyalah Ustaz, di TV9, Ustaz Sharhan Shafie seorang pengamal perubatan Islam menyatakan nama-nama berikut merupakan antara nama-nama anak Jin.


Terbakor: Menurut komen komen yang kami baca mengenai artikel ini, ramai yang berkata terdapat khilaf dengan pendapat ustaz ini. Pada pandangan kami, ianya terpulang pada anda. Tapi selagi boleh elak, elakkanlah memberi nama yang seperti ini. Bukanlah haram, tapi bukankah elok kita mencegah dan sebaliknya memberi nama lain yang maksudnya lebih baik atau sama dengan nama nama di bawah?
6 Nama Bayi Yang Perlu Dielakkan, No 4 Adalah Yang Selalu Diberi
6 Nama Bayi Yang Perlu Dielakkan, No 4 Adalah Yang Selalu Diberi
Walaupun sebutan nama-nama berkenaan sedap didengar dan maknanya elok, menurut pengalaman beliau yang banyak mengubat pesakit-pesakit berkaitan sihir dan gangguan makhluk halus, nama-nama ini boleh mendatangkan penyakit misteri kepada seseorang.Eloklah TIDAK mengambil nama-nama di bawah ini untuk dinamakan pada anak-anak : 1. Balqis 2. Qistina/Kistina 3. Najwa 4. Zaquan/Zakuan 5. Batrisya 6. Erisya
Peringatan dari Ustaz Sharhan Shafie, kepada mereka-mereka yang mempunyai nama-nama seperti di atas TIDAK perlu untuk menukarkan nama tetapi cukuplah dengan menukar nama panggilan. Sebagai contoh, kalau nama NUR NAJWA. Kalau sebelum ini nama panggilan adalah Najwa, elok ditukarkan kepada Nur saja.Sesungguhnya segala macam penyakit sama ada sakit biasa atau misteri, semuanya datang dari Allah SWT. Bukan dari nama seseorang, semuanya ketentuan-Nya jua.
Cuma apa yang Ustaz Sharhan mahu sampaikan ialah dia selalu jumpa kes-kes pesakit yang datang untuk buat rawatan, pesakit itu namanya sama seperti nama-nama anak jin di atas. Sebab itulah dia menasihatkan kalau boleh elakkan memberi nama anak seperti nama anak yang selalu dipakai jin, walaupun tidaklah salah apatah lagi berdosa memakai nama tersebut.
Sumber : Trend Malaya
PrayForMH370
2 hrs ·
PATUTLAH !!! Ini rupanya sebab sebenar Raja Azura terus merahsiakan status cerai mereka dari diketahui anak-anak...
http://senaraiartis.blogspot.com/…/rupanya-ini-sebab-sebena…

Poru Lysaght 9:37 PM 0 Rupanya ini sebab sebenar Raja Azura rahsiakan status cerai dari anak-anak Home » Hiburan » Rupanya ini sebab sebenar Raja Azura...
senaraiartis.blogspot.com
LikeLike · · · 52

Punca sebenar Raja Azura rahsiakan status perceraian daripada anak-anak

Punca sebenar Raja Azura rahsiakan status perceraian - Selepas bercerai pada 28 September 2010, hubungan Raja Azura dan bekas suaminya, Adzmin Tan Sri Osman, masih baik seperti biasa dan layanan yang diberikan kepada anak-anak masih lagi sama.

Meskipun begitu, penyampai radio Sinar FM itu memberitahu anak-anaknya tidak mengetahu status sebenar mereka. Raja Azura sehingga kini merahsiakan status perceraiannya dengan suami sejak tiga tahun lalu.

Ditanya punca sebenar merahsiakan status penceraian dengan suami, pelakon itu memberi alasan ketiga-tiga anaknya masih belum cukup matang mengetahui lebih lanjut kisah penceraiannya dengan Adzmin Tan Sri Osman.

"Bagi saya, mereka belum cukup matang untuk mengetahui tentang kegagalan hubungan saya bersama suami. Bila sudah sampai masa baru saya akan memberitahu mereka." 

"Tujuan saya berbuat demikian adalah supaya tiada masalah berlaku antara saya, bekas suami dan anak-anak saya, Megat Muhammad Raziq (12 tahun), Megat Luqman Haqiim, (11 tahun), Puteri Mia Maizura (8 tahun)."

Untuk mengelakkan anak-anaknya mengetahui rahsia penceraian dengan bekas suami melalui internet dan surat khabar, Raja Azura melarang mereka melayari internet, membaca surat khabar dan majalah.

"Sejujurnya, saya melarang anak-anak membaca surat khabar dan majalah. Di rumah pula, mereka tidak boleh melayari internet. Lagipun, jadual harian mereka sudah cukup terisi dengan aktiviti-aktiviti yang telah ditentukan oleh saya."



1 ulasan:

Yap Dai Lin berkata...

assalamualaikum......