Selasa, 7 Oktober 2014

BILA KITA HANYA TAHU SATU SUMBER SAJA....SEDANGKAN SUMBER ITU TAK MAHU ISLAM ATAU TAK MAU ISLAM SECARA TOTAL...KEBANYAKAN ORANG ISLAM LAH NI KEJAR DUNIA....HIMPUN HARTA DUNIA...IBADAH YANG DIBUAT NAK TUNJUK SELURUH DUNIA...NI BAHAYA AKAN TIMBUL RIAK DAN UJUB...NI TIPU DAYA SYAITAN

Media cetak masih berpengaruh di kalangan rakyat
 02:30PM Okt 06 2014
Alyaa Alhadjri
SEKILAS PANDANG: Saya mempunyai pengakuan untuk dibuat. Selepas lebih daripada satu tahun menulis untuk sebuah penerbitan atas talian, saya masih rindu melihat nama saya dicetak pada muka surat akhbar. Tidak kira berapa ribu 'hit' (berapa kali rencana dilihat, bagi mereka yang tidak biasa dengan istilah ini) yang diterima cerita saya, keseronokannya tidak dapat menandingi perasaan melihat nama saya di muka depan akhbar. Malah ianya lebih baik apabila menaiki kereta api pada waktu pagi, dan melihat seseorang membaca akhbar hari ini dengan nama saya di muka depannya. Dan jika sesiapa ingin bertanya, "Jadi mengapa awak berhenti?" atau "Anda tidak berpuas hati dengan kerja anda sekarang?" tolong jangan tanya.

Itu bukan isunya. Isunya adalah: Tidak kira berapa ramai orang mengatakan bahawa media atas talian sedang berkembang maju, "perubahan nyata" (sekurang-kurangnya di Malaysia) sering kali hanya berlaku jika ia dilaporkan dalam media cetak. Pihak berkuasa (persekutuan) dan (yang lebih penting) orang-orang yang mengundi mereka ke tampuk kuasa lebih cenderung untuk membaca akhbar, dan bukannya melayari laman sesawang berita. Dan atas sebab itu, pihak yang berkuasa mahu mengawal aliran maklumat kepada pengundi, misalnya dengan cara menjadikan usaha mendapatkan lesen percetakan di bawah Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984, sebagai sesuatu yang "sukar". Lebih khusus lagi, "masalah" akan timbul apabila akhbar yang dicadangkan itu, bagi melaporkan mengenai isu-isu politik dan isu-isu semasa yang lain, dilihat secara berat sebelah sebagai mengkritik kerajaan yang memerintah. Pada 2 Oktober, portal atas talian Malaysiakini mengesahkan bahawa Kementerian Dalam Negeri telah sekali lagi menolak permohonannya bagi mendapatkan permit untuk mencetak akhbar harian, walaupun dua keputusan mahkamah telah mengesahkan haknya untuk menjalankan penerbitan. Memetik sepucuk surat Kementerian Dalam Negeri yang diterima oleh ketua pegawai eksekutif Malaysiakini,

Premesh Chandran minggu lalu, laporan itu berkata penolakan itu dilakukan kerana portal berita itu "sering mencetuskan kontroversi" dengan menyiarkan berita yang boleh "menggemparkan" rakyat. Ketua Bahagian Kawalan Penerbitan dan Teks Al-Quran Kementerian Dalam Negeri, Hashimah Nik Jaafar dipetik sebagai menegaskan bahawa laporan-laporan itu "mungkin menimbulkan kebencian terhadap pemimpin negara". "KDN tidak meluluskan permohonan Malaysiakini ekoran berita yang dipaparkan di portalnya “sering menimbulkan kontroversi serta tidak berlandaskan neutrality (sic)”" "Berita sedemikian, sekiranya diterbitkan dalam bentuk percetakan, akan mengejutkan dan menggemparkan rakyat. Isu-isu sensitif turut diterbitkan dalam bentuk berita, ulasan, pendapat dan komen pembaca yang mungkin menyebabkan kebencian terhadap pemimpin negara," Hashimah dipetik sebagai berkata. Beliau juga dilaporkan berkata bahawa permohonan itu menyatakan bahawa pengarang untuk versi cetak adalah pihak yang sama seperti versi atas talian, yang menunjukkan bahawa jenis beritanya "akan pasti" sama.

Daripada pengalaman saya yang tidak seberapa sewaktu beralih dari akhbar (dengan laman sesawang) kepada portal atas talian, kandungan berita di kedua-dua medium ini tidak akan "sama" – walaupun dengan pasukan pengarang yang sama. Ini bukan sahaja akan menjadi sia-sia, tetapi juga mustahil disebabkan oleh isu-isu seperti kekangan ruang, pembaca sasaran dan ancaman kehilangan lesen percetakan yang amat bernilai. Hujah Hashimah yang penerbitan dalam bentuk percetakan "berita kontroversi" sebegini akan "mengejutkan dan menggemparkan rakyat" harus dilihat sebagai bukti kuasa media cetak, yang mampu menembusi kawasan luar bandar di seluruh negara yang memiliki akses terhad atau langsung tiada akses kepada Internet. Dan sudah tentu, perlu diperkatakan bahawa kepulangan Barisan Nasional ke tampuk kuasa selepas pilihan raya umum ke-13 dikaitkan dengan kemenangan besarnya di kawasan luar bandar di seluruh negara; yang dibantu oleh laporan-laporan gemilang di akhbar-akhbar dan media arus perdana. Ianya bukan lagi satu rahsia bahawa perniagaan akhbar di Malaysia tidak lagi menguntungkan, jadi 'kemampanan' akhbar harian (atau mingguan) sering bergantung kepada kepentingan-kepentingan lain pemiliknya; sama ada kepentingan politik atau peribadi.

Bagi seseorang untuk mula dan terus melabur dalam produk yang kerap merugikan, ia adalah satu pencapaian yang membanggakan yang tidak boleh dihalang oleh faktor-faktor luaran, seperti undang-undang kuno dan gangguan yang tidak perlu dari pihak yang memegang tampuk pemerintahan.





Inilah Akibat Melakukan S3ks Yang Pasti Mengejutkan Ramai !





Artikel ini mengandungi gambar 18+..Tidak sesuai untuk yang berusia 17 tahun ke bawah. Bagi yang dewasa baca danlihat selanjutnya

Kejadian yang berlaku di Argentina ini terpaksa di sembunyikan dari pengetahuan orang ramai untuk mengelakan sebuah keluarga ini ditangkap.
Ini lah akibat apabila penternak melakukan hubungan s eks dengan seekor kambing yang menyerupai manusia. Baca selanjutnya kisah ini

Imej anak kambing itu mula tersebar apabila seorang rakan dari ahli keluarga tersebut telah memat naik di internet untuk menunjukan imej apabila persetubuhan antara kambing dan manusia berlaku.

Nota : Keluarga ini turut dikecam teruk oleh penduduk setempat dan keluarga tersebut juga menafikan bahawa mereka telah mero gol kambing tersebut.
6:25PM - 6 Oct 2014

Zam: 'Tahaluf siyasi' PAS gali kubur Hadi


Bekas menteri Umno mendakwa presiden PAS Datuk Seri Hadi Awang menggali kubur sendiri apabila memberi laluan kepada tahaluf siyasi (kerjasama politik) parti  itu dengan orang bukan Islam.

Tan Sri Zainuddin Maidin berkata "mengorbankan" dokumen negara Islam yang diperjuangkan dengan tahaluf siyasi pada muktamarnya tiga tahun lalu menyebabkan Hadi "ditelan" penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim atau “Anwarinas”.

"Sebenarnya beliau menggali kuburnya sendiri dari sejak muktamar PAS 2011.

"Strategi beliau untuk menyelamatkan PAS dengan mengorak langkah radikal dan dinamik samalah dengan langkah (Tun) Mahathir (Mohamad) membawa masuk Anwar ke dalam Umno dengan tujuan untuk menyelamatkan masa depan Umno dari ditelan oleh PAS.

"Tetapi akhirnya Mahathir hampir ditelan oleh Anwar tetapi beliau bernasib baik dalam keadaan lemas ada anggota Majlis Kerja Tertinggi yang sanggup menyelamatkannya," katanya.

Zainuddin yang juga bekas ketua pengarang Utusan berkata serangan DAP dan PKR semasa dan selepas krisis menteri besar Selangor membuktikan kerjasama itu menyebabkan PAS tidak lagi mempunyai kekuatan.

Nasib Asri Muda

Malah beliau menjangkakan Hadi (bawah) akan menerima nasib yang sama dengan pemimpin bekas presiden PAS yang beraliran nasionalis Datuk Asri Muda dan disingkirkan pemimpin “liberal, sekular, profesional dan tidak beridentiti”

"Dalam keadaan sekarang DAP dan PKR melihat PAS tidak lagi mempunyai peluang untuk kembali kepada kekuatan asalnya malah sedang mencari jalan untuk survival dan bukannya untuk memulihkan kekuatan.

"PAS sekarang berada dalam keadaan cedera parah.

"DAP dan PKR hanya menunggu untuk melihat tindak tanduk Hadi yang lebih membuka peluang kepada mereka untuk menolak beliau ke dalam jurang yang lebih dalam dan melemaskannya," kata beliau.

PAS dikritik hebat kerana didakwa tidak mahu bekerjasama menyokong calon menteri besar Selangor yang asal Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan dianggap PKR dan DAP menjadi sebab utama krisis itu berlarutan selama lebih dua bulan.

Dua ADUN PAS Selangor turut dipanggil oleh jawatankuasa disiplin parti itu kerana menyokong akuan bersumpah menyokong Azizah bagi menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim Ogos lalu.

Timbalan presiden PKR Azmin Ali pula dipilih oleh istana dua minggu lalu sebagai menteri besar ke-15 Selangor dan kedua untuk PKR. 
Kerajaan Persekutuan, Kerajaan Negeri dan Kerajaan Tempatan mesti cegah mungkar ini.
1. Oktober Fest Carlsberg Malaysia ( Pesta Arak ) yang dipromosikan secara meluas bermula 24 sept dan kemudiannya berlanjutan pada 25, 26, 27 Sept seterusnya bersambung 1, 2, 3, 4, 10 dan berakhir 12 Okt akan datang mesti dicegah segera oleh pihak berkuasa. Bermula daripada Kerajaan Persekutuan, Kerajaan Negeri dan juga Kerajaan Tempatan.
2. Saya tidak nafi hak arak bolehkan diminum oleh mereka yang agamanya membenarkan mereka minum arak. Tetapi dalam sebuah negara yang Islam menjadi Agama Persekutuan seperti negara kita Malaysia , hak itu mestilah ditunai secara tertutup dan tidak dipromosi apa lagi dipestakan secara besar besaran begini.
3. Pesta arak yang dipromosi besar - besaran ini telah menjadi mungkar terbuka meskipun ia dilakukan dalam ruang bangunan tertutup. Sekaligus ia mencabar sensitivity ummat Islam. Samalah seperti aktiviti hubungan seks luar nikah (pelacuran) yang dipromosi kepada umum, ia menjadi maksiat terbuka yang wajib ke atas pihak berkuasa dan seluruh Islam bangkit mencegahnya.
4. Jangan biarkan negara membangun dengan budaya mungkar dan maksiat. Kelak binasa tamadun dan maruah pula hilang keberkatan justeru dimurkai Allah swt.
"إذا فعلت أمتي خمس عشرة خصلة حل بها البلاء"، فقيل: وما هن يا رسول الله؟ قال: "إذا كان المَغْنَمُ دُولًا، والأمانة مغنمًا، والزكاة مغرمًا، وأطاع الرجلُ زوجته، وعقَّ أمه، وبرَّ صديقه، وجفا أباه، وارتفعت الأصوات في المساجد، وكان زعيمُ القوم أرذلَهم، وأُكرم الرجل مخافة شره، وشُربت الخمور، ولُبس الحرير، واتخذت القَيْنات والمعازف، ولعن آخرُ هذه الأمة أولها، فليرتقبوا عند ذلك ريحًا حمراء، أو خسفًا، ومسخًا".
Daripada Ali bin Abi Thalib ra, Rasulullah SAW bersabda:
“Apabila umatku telah membuat 15 perkara, maka BALA pasti akan turun kepada mereka, lalu ditanya apakah 15 perkara itu Ya Rasulullah ? Jawab Rasulullah saw :
1. Apabila harta negara hanya beredar dikalangan orang tertentu sahaja
2. Apabila amanah dijadikan suatu sumber keuntungan
3. Zakat dijadikan hutang
Ulasan – nak dapat zakat susah. Penerima zakat tergolong daripada kroni atau orang tertentu.
4. Suami menurut kehendak isteri (dalam perkara bertentangan syariat)
5. Anak derhaka terhadap ibunya
6. Akan tetapi (anak tadi) sangat baik terhadap kawan-kawannya.
7. Ia (anak) suka menjauhkan diri daripada ayahnya
8. Suara sudah ditinggikan di dalam masjid.
Ulasan – masjid dijadikan medan/tempat berkelahi. Sumpah di masjid untuk kepentingan sendiri.
9. Yang menjadi ketua sesuatu kaum adalah orang yang paling hina di antara mereka.
Ulasan – Org yg paling hina- yg tiada ilmu agama dan tiada akhlak.
10. Seseorang dimuliakan kerana ditakuti kejahatannya.
Ulasan – Contohnya, takut kepada pihak berkuasa kerana dibimbangi ia berlaku zalim terhadap diri kita.
11. Arak sudah diminum secara berleluasa.
12. Kain sutera banyak dipakai (oleh kaum lelaki)
13. Para artis-artis disanjung-sanjung.
14. Muzik banyak dimainkan/didendangkan.
15. Generasi akhir umat ini akan melaknat generasi pertama (para sahabat terdahulu). - mempersenda sahabat-sahabat Rasulullah.
Maka pada ketika itu hendaklah mereka menanti angin merah atau GEMPA BUMI ataupun mereka akan dirubah menjadi makhluk lain”
(Hadis Riwayat At-Tirmidzi).
5. Saya juga menyeru pihak berkuasa agama seperti Jabatan dan Majlis agama Islam disemua peringkat tidak memandang sepi fenomena ini. Ambillah tindakan wajar. Jangan hanya memberi alasan kononnya perkara ini berada di luar bidang kuasa sedang akibatnya kelak akan melanda ummat tanpa mengenal dimana kuasa dan kedudukan mereka. Bangkitlah sebelum terlewat.
Selasa, 07 Oktober, 2014.
Gadis bertudung kantoi seks dalam kereta di Masjid
BESUT - Sepasang kekasih tergamak melakukan perbuatan tidak bermoral di kawasan sebuah masjid, di sini, bagi melampiaskan nafsu setelah lama tidak bertemu.
Bagaimanapun tindakan penuntut sebuah institusi pengajian tinggi awam di Lembah Kelang itu bersama pasangannya, masing-masing berumur 23 tahun, menjadikan tempat letak kereta di bahagian bawah masjid itu sebagai lokasi memadu kasih berjaya dihidu anggota polis yang membuat rondaan di situ.(gambar hiasan)
Kejadian berlaku kira-kira jam 11.30 pagi, Ahad lalu, selepas beberapa anggota polis dari Cawangan Pencegahan Jenayah Balai Polis Jertih yang membuat rondaan di kawasan tempat letak masjid ternampak sebuah kereta Viva sedang parkir di situ.
Difahamkan, enjin dan pendingin hawa kenderaan itu dihidupkan manakala cermin kereta tertutup.
Anggota polis bertugas kemudian bertindak menghampiri kereta tersebut dan mendapati pasangan berkenaan sedang berbaring dalam keadaan perempuan mengiring ke arah lelaki dengan kedua-dua kerusi hadapan kereta direbahkan sepenuhnya.
Pasangan terbabit telah ditahan selepas pemeriksaan mendapati mereka bukan pasangan suami isteri atau mahram.
Wanita yang ditahan itu bekerja sebagai pembantu sebuah klinik swasta, di sini, dan kedua-dua mereka tinggal di kampung berasingan di Jertih.
Pemangku Ketua Polis Daerah Besut, Deputi Superintendan Noorzainy Mohd Noor ketika dihubungi mengesahkan tangkapan tersebut dan menurutnya pasangan terbabit diserahkan kepada Penguat kuasa Syariah Pejabat Agama Daerah untuk tindakan lanjut.
Pasangan itu difahamkan akan dihadapkan di Mahkamah Rendah Syariah Besut dan kes disiasat di bawah Seksyen 31(a)(b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (takzir) Terengganu 2001.
Pen Burok Online.
LikeLike · · 1:44PM - 6 Oct 2014

MP terus tolak persempadanan semula


Pemimpin PKR terus menyatakan penolakan mereka terhadap usaha Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk menambah jumlah kerusi parlimen dalam pilihan raya umum ke-14 akan datang.

Anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar berkata, sebarang proses persempadanan semula harus dilakukan dengan adil.

“Nasib kita sebagai anggota parlimen bergantung terhadap proses persempadanan semula ini,” katanya dalam forum berkaitan pembaharuan pilihan raya dan proses persempadanan semula di Pulau Pinang.

Anggota parlimen Bayan Baru Sim Tze Tzin bertindak sebagai moderator untuk program itu manakala zamil Penang Institute Wong Chin Huat dan PY Wong daripada Tindak Malaysia menjadi seorang lagi pemforum.

Ia diadakan di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang minggu lalu.

Nurul Izzah berkata, pihak yang bertanggungjawab dalam proses pilihan raya tidak boleh menjadi orang yang sama menguruskan persempadanan semula, termasuk kemungkinan meningkatnya jumlah kerusi.

Keluarga sedih, ‘selfie’ bukan punca kemalangan


“Selfie bukanlah punca kemalangan,” demikian tegas anggota keluarga mangsa kemalangan di Kilometer 256, Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran Terowong Menora, Ipoh yang mengorbankan dua beranak, Noor Hayati Wook, 50, dan Siti Yuslianis Roslan, 20, kelmarin.
Keluarga sedih, 'selfie' bukan punca kemalangan
Keluarga sedih, ‘selfie’ bukan punca kemalangan
Anak saudara kepada Noor Hayati, Mohamad Hafizan Rosli, 27, berkata, kejadian yang berlaku itu adalah suatu takdir dan bukan berpunca daripada tindakan pemandunya yang juga anak mangsa, berselfie sambil memandu.
“Saya kesal kerana gambar pemandu kereta yang juga saudara saya, berselfie dengan ahli keluarga, menjadi viral di media sosial dan dikatakan sebagai punca kepada kemalangan tersebut.
“Mereka yang tidak tahu keadaan sebenarnya tidak patut membuat ulasan sedemikian.
“Malah gambar selfie itu diambil ketika mereka sekeluarga baru bertolak dari rumah di kawasan Bukit Beruntung,” katanya kepada sebuah portal.
Jelas Mohamad Hafizan, kemalangan itu berpunca daripada sebuah treler yang dipandu laju di bahagian kiri jalan dan melanggar sebuah treler lain sehingga terbabas dan menyeret kereta mangsa di hadapannya, justeru, tiada kena mengena dengan perbuatan tersebut.
Sejak insiden tragis itu, beberapa keping gambar anak Noor Hayati, Yusriman berselfie semasa memandu sebelum kemalangan menjadi viral di Facebook.
Selain mendapat komen negatif daripada sebahagian pengguna media sosial dengan ada yang menyalahkan perbuatan tersebut sebagai punca kemalangan.
Dalam kemalangan itu, Yusriman cedera ketika mereka menaiki Proton Saga BLM untuk pulang berhari raya di Kampung Chain, Lenggong. Turut cedera abangnya, Yusrizal, 25, dan adiknya, Siti Yusliana, 12.
Jenazah kedua-dua beranak itu selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Chain, Ipoh.
Menurut Mohamad Hafizan, komen-komen negatif di media sosial berkaitan gambar selfie itu menambah kesedihan keluarga mangsa yang sememangnya sedang berduka ekoran musibah itu.
Sumber : Sinar

Tiada sebab Khalid letak jawatan Adun Pelabuhan Klang


Faekah Husin-
PETALING JAYA - Tiada sebab bagi bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk meletakkan jawatan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pelabuhan Klang, kata bekas Setiausaha Politiknya, Faekah Husin.
Faekah berkata, beliau tidak mengetahui tentang Khalid memberi gambaran akan meletakkan jawatan itu.
Selain Adun Pelabuhan Klang, Khalid juga merupakan Ahli Parlimen Bandar Tun Razak.
“Tiada sebab untuk Tan Sri Khalid Ibrahim meletakkan jawatannya sebagai Adun Pelabuhan Klang. Diharapkan para pengundinya tidak mendengar khabar angin yang tidak berasas itu,” kata Faekah menerusi mesej teks kepada The Star Online.
 Beliau mengulas mengenai laporan bahawa Khalid akan mengosongkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) sekembalinya dari luar negara.
Khalid dipecat dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada 9 Ogos lalu kerana enggan mengundurkan diri sebagai menteri besar bagi memberi laluan kepada Presiden parti dan Adun Kajang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail untuk memegang jawatan itu.
Khalid pada 22 September lalu berkata, beliau akan meneruskan jawatannya sebagai anggota Parlimen tetapi status Adunnya akan diputuskan selepas sidang DUN pada November depan, lapor mStar.
Dengar betul betul... fahamkan......
Kesaksian dari seorang MUJAHIDIEN Malaysia yang pernah bergabung dengan ISIS
Kesaksian dari seorang MUJAHIDIEN Malaysia yang pernah bergabung dengan ISIS.








Tiada ulasan: