Sabtu, 28 Ogos 2010

TAK SALAH KELUAR PENDAPAT SERTA BERBINCANG...TAPI....ENTAHLAH TUAN PUAN FIKIR SENDIRILAH....BACA DENGAN TELITI JIKA RAJIN....DRI FB

Abdullah Dari Jeram Pasu's Photos - Wall Photos


Jauhilah jalan-jalan menuju dan mendekatkan kepada ZINA.
Kasih dan sayang sebelom ijab dan kabu(sebelom kahwin atau nikah la tu maksud dia) biarlah berpada-pada.
Allah berfirman maksudnya:
Perempuan yang berzina dan laki-laki yang berzina, maka deralah tiap-tiap seorang dari keduanya seratus dali dera, dan janganlah belas kasihan kepada keduanya mencegah kamu untuk (menjalankan) agama Allah, jika kamu beriman kepada Allah, dan hari akhirat, dan hendaklah (pelaksanaan) hukuman mereka disaksikan oleh sekumpulan orang-orang yang beriman. (QS. 24:2)
Added July 18 · · ·

  • 59 people like this.
  • 50 of 187
    • Joraymi Jamaludin Oral Jay kalau begitu bro...mohon la, jgn masuk campur dlm diskusi ini...kerana saranan serta kenyatan bro menyentuh hal ehwal org2 yg beragama d cini...jika bro lebih kpd benda yg realiti...elok bro berada di dalam dunia realiti....tangani masalah sosial kata omputih la...sbb maner la tau...mcm bro katakn td, jika adek atau kakak atau sedara mara bro di buntingkn oleh org yg tak bertanggungjawab...yg juga seorang yg lebih kpd realiti....takkan bro nak duk diam...n biarkn yor reletif g wat somtin yg tak peri kemanusiaan...itu yg realiti!!!
      18 hours ago · · 5 peopleLoading... ·
    • AdLmka آنا 페이 스북 crilah jln yg bnr~
      18 hours ago · ·
    • Zeplin Brambang jadi aku sebagai rakyat Malaysia juga tidak mempunyai hak untuk berbicaralah? aku masih dibawah perlembagaan pertama Malaysia "kepercayaan kepada Tuhan".aku masih mempunyai hak untuk berbicara sebagai rakyat Malaysia.Kalau seorang beragama itu tidak bersabar dan terlalu sensitif dia tidak layak dipanggil orang beragama, seorang yang beragama akan sabar dan soleh,boleh mendengar apa saja pendapat orang walalupun tidak mungkin menerimanya.
      18 hours ago · ·
    • AdLmka آنا 페이 스북 brfkir sblm brckp~
      18 hours ago · ·
    • Zeplin Brambang saudar mara aku memang ada dibuntingkan oleh golongan perogol penzina ini, bila ku tanya soalan.Kau tahu apa dia kata, tak ada tempat untuk menembak dah, semua dah ditutup dan diserbu polis.kerana itu aku tak risau akalau ada rumah rumah pelacuran sebab aku tahu golongan beragama tak pergi kesana, cuma golongan penzina, perogol dan sebgainya.tapi ada meraka hidup senang? tak de.Tuhan balas perbuatan mereka.
      18 hours ago · ·
    • Joraymi Jamaludin Oral Jay
      bro zeplin....awk seorang bagus dlm befikiran...mohon gunakan dgn baik..sila fahami akn coretan sy d atas, sy katakn...kenyataan serta saranan bro itu, tidak sesuai d dalam diskusi ini...yg lebih kpd menyinggung perasaan org yg ada agama......spt bro, yg hanya tahu n percaya kpd tuhan..ye, seperti yg hanya tertulis dlm rukun negara...dan juga seperti percaya wujud n tahu adanyamatahari di alam semesta ini...namun...bagi yg beragama...mrk ada aqidah masing2...percaya akn wujudnya tuhan...percaya juga akan dosa pahala, neraka syurga...percaya kpd iman...wujud bakalnya hari akhir zaman....dan sememangnya bro ader hak utk bersuara ttp sbgmana yg sy katakn..salurkn hak bro pd jln yg lebih baik lagi...org beragama smmgnya sensetip..lebih2 lagi berbicara ttg agamnya...itu menandakan akan ketaatan kpd agamanya dan kpd tuhan. mungkin bro juga akn sensetip jika rukun negara taat setia kpd raja dan negara di perlekehkn oleh seseorang...ya? dan betul, org beragama akan sabar dan boleh mendengar apa shj pendapat org walaupun tidak mungkin menerimanya....jika ianya tidak seperti yg sy nyatakn tadi. sebagaimana bro yg lebih kpd realiti....sy memberi kenyataan yg kpd realiti dan bro sepatutnya juga menerima ngan baik...dan bukan meneruskan ngan pelbagai komen yg tak relevan .See More
      18 hours ago · · 2 peopleLoading... ·
    • AdLmka آنا 페이 스북 yela.. brpkir sblm brckp adkh ssuai dgn tmpt n mse..
      18 hours ago · ·
    • Tuka Gomen bro zeplin ni pemaaf agaknya..kalo sedara mara dia kene..dia xde hal kot..org yg xpercaya diri sndiri je takut d hukum..kalo xbuat salah nak takut ape...n stop saying taliban..npk sgt anda xtau ape2..yahudi n kristian xkan faham Islam..inikan pulak yg xde agama..kami xbercakap pasal tuhan kamu (jika ada)..dan sy cadangkan anda buat benda yg sama..go stick ur nose sumwer else..u dont belong here
      18 hours ago · ·
    • Joraymi Jamaludin Oral Jay harap maaf....agamaku!...agama islam!....kami tidak bekerjasama di dalam perbuatan mungkar....mengalakan perzinaan
      18 hours ago · · 2 peopleLoading... ·
    • Joraymi Jamaludin Oral Jay huarghhhhh!!!!...semakin ngantuk sey...huhuhu( adakah aku ngah buang karen atau aku ngah berdakwah???)
      18 hours ago · · 2 peopleLoading... ·
    • Zeplin Brambang
      ini adalah pendapat saya kepada tuan tuan saja sebab,impaknya pnyakit sosial ini sudah terkena di seluruh malaysia baik kepada golongan agama Tauhid juga yang bukan beragama Tauhid dan langsung tidak percayakan agama. Saya dulu pernah juga ...mengambil pengajian agama Islam,Kristian dan Yahudi di Universiti tapi saya tidak memeluk mana mana agama ini kerana saya tidak ingin terlibat dalam krisis agama ini.Saya faham mana sensiviti terhadap mana mana agama tetapi kita harus ingat golongan perogol penzina ini datangnya dari macam macam agama jenis agama di Malaysia ini cuma mereka ini sepert halimunan.Nampak baik tapi belakang, kita tak tahu.cuma dari apa yang saya tahu dan ingin kongsi pertama golongan perogol/penzina ini tak akan kacau rakyat Malaysia sekiranya mereka ada tempat sendiri untuk melakukan maksiat mereka(memang nampak pelik membiarkan) tapi lebih baik mereka tertumpu ke pusat mereka saja daripada mereka merosakkan akidah manusia yang masih belum sesat.

      Kita memang bukannya membiarkan tapi sekurang kurangnya kita mengurangkan kesannya terhadap masyarakat kita.kalau tak silap aku ada satu nasihat yang mengatakan kalau kita tak dapat menghindari sekurang kurangnya kita mengurangkan kesannya.
      See More
      18 hours ago · ·
    • Muhammad Najib Muhammad rasanyalah kalau penzina ni di sebat 100 kali di khalyak ramai,ramai tak yang akan berzina.
      18 hours ago · · 3 peopleLoading... ·
    • Zeplin Brambang aku rasa makin banyak yang buat.negara iran,pakistan agfhanistan buat camtu, makin banyak yang berani buat tambah merogol lagi.golongan ini tak takut mati punya.diaorang ni sanggup mati kerana nafsu.kalau takut diaorang tak akan buat walaupun tahu impak dipenjara sampai berpuluh tahun, ada yang dipenjara sampai mati pun boleh ketawa terbahak bahak.
      18 hours ago · ·
    • Abdullah Dari Jeram Pasu Paling tidak pembendungan dapat dilakukan......hati manusia hanya takut jika sesuaut hukuman yg keras diberikan.
      18 hours ago · ·
    • Abdullah Dari Jeram Pasu Saudara Zeplin jangan jadikan krisis membuatkan saudara puitis.
      18 hours ago · ·
    • Joraymi Jamaludin Oral Jay
      thanx bro zeplin..ha..kan cantik dan lembut bahasa yg bro gunakan tu...sbb itu sy katakn yg bro ini adalah seorg yg amat bijak di dalam berfikir!...thanx for yor opinionz....apa yg boleh sy tambahkn pada pegangan nasihat bro itu, kalau kita... tak dapat menghindari sekurang kurangnya kita mengurangkan kesannya...namun, ianya akan lebih bagus dari menghindari dengan mengunakan cara mencegahnya dari semua terjadi(negetive point la)....Allah swt telah memberi garis panduan di dalam aturan kehidupan hambanya,....JAUHIlah dari kemungkaran....kpd yg lalai dan taksub kepada kemungkaran...adalah tugas kpd mrk yg beriman utk mencegahnya....insyaallah!See More
      17 hours ago · · 1 personLoading... ·
    • Zeplin Brambang kalau bunuh berpuluh ribu penzina/perogol zaman sekarang berpuluh ribu lagi akan ada kena lahir setiap hari,jika kita bunuh, kita seksa orang akan buat agama kita jadi cam pengganas jak.akhirnya tak siapa yang akan percaya.memang pada mulanya ada orang takut jika hukuman dikenakan tapi bila orang dah fedup, dah lali dah biasa.pasti dia akan melawan.manusia bila dah takut,dikenakan tekanan yang kuat menyiksakan, lama lama dia akan lali dan tak takut tuh.perang saudara pasti akan terjadi di Malaysia kalau buat cam tu.
      17 hours ago · · 1 personLoading... ·
    • Muhammad Najib Muhammad iran,pakistan dan afghanistan,masih terkawal lg.yg ada sebilangan kecil shj.tak seperti apa yang awak gambarkan.setidak2nya ramai yg takut nak buat maksiat
      17 hours ago · · 3 peopleLoading... ·
    • Mohamad Azam tapi pelacur tu nnti nak amik pompuan mana plk..?? tak ke amik adik2, kakak2 en zeplin.. sanggup ke jerumuskan saudara2 pompuan en. zeplin ke rumah pelacuran.. satu pompuan boleh semua orang pakai.. elok ke macam tu.??. sila jawab en.zeplin..
      17 hours ago · ·
    • Zeplin Brambang
      inilah saja nasihatku, tadi, kalau nak dengar, dengarlah.aku rasa takat sekarang sukar kita nak hindari. berapa puluh tahun negara kita dah cuba,makin banyak terjadi,apa yang kita dapat mampukan kita cuma kurangkan.Cuba bukalah mata dan hat...i tu baik baik.Kalau golongn ini ada kawasan mereka sendiri, kita tidak perlu bimbang anak anak kita,saudara mara kita, isteri kita dipengaruhi mereka semua, mereka cuma kat sana saja.Jadi golongan muda yang masih bersih ini mudahlah didik.cuba pikirkan.itu sajalah pendapat saya, nak dengar ke tak nak terpulanglah.See More
      17 hours ago · ·
    • Joraymi Jamaludin Oral Jay islam itu indah...bro zeplin. Dengan islam juga...martabat dan kehormatan wanita di pelihara, kami tidak sama sekali mengalakkan wanita islam utk berzina dlm dunia pelacuran walaupun kini adanya di kalangan pelacur itu dtg dari yg beragama...islam juga tidak menekan dlm apa apa bentuk penganayaian apatah lagi menyiksa seseorang itu dgn tanpa sebab! insyaallah, tiada perang saudara akn berlaku sekiranya kefahaman ttg islam ini jelas di mata dan minda semua penghuni dunia malaysia tercinta ini....jgn khuatir bro!!!
      17 hours ago · · 1 personLoading... ·
    • Muhammad Najib Muhammad bial malaysia buat mcm tu memang dah pasti ada yg mengambil kesempatan.seperti mereka yang bersekongkol dgn anti islam.mereka akan kata islam kejam.tapi itulah hukuman yang terbaik utk mendidik manusia.Allah yg mencipta manusia,jadi Allah yang mengetahui hukuman utk mendidik manusia.
      17 hours ago · · 1 personLoading... ·
    • Mohamad Azam itu menggalakkkan bkn mengurangkan.. seperti dr awal saya teknkan.. keraskan undang2, hukuman kena keras.. nk senang amalkan hudud & qisas.. kompem 100% berkesan.. problemo is pemerintah tknak buat, bz dgn politik jer..
      17 hours ago · · 4 peopleLoading... ·
    • Muhammad Najib Muhammad zp:nak tergelak jugak pendapat ko.tak logik langsung.kalaulah mereka ada kawasan,aku takut anak ko yang masuk dalam kawasan tu.pasal malaysia tak pernah nak hukum Allah.pasal tu maksiat semakin melampau.
      17 hours ago · ·
    • Abdullah Dari Jeram Pasu
      Benar tu saudara zeplin......apa tujuan tertinggi kita beragama adalah untuk mendapatkan guard line dalam semua perkara samaada kehidupan bersosial, berurusniaga, pemerintahan, hukuman dan dalam segala hal......Jika semua org menghayati hid...up beragama itu secara totol maka amanlah dunia ini.
      saya amat yakin semua agama mahukan penganutnya kebaikan dan bukan keburukan.
      See More
      17 hours ago · ·
    • Zeplin Brambang Mohamad Azam.kalau baik seorang perempuan itu, kalau bagus kau didik dia dalam agama, kalau dia mahu melacur, pun dia akan melacur juga tau.Ini semua bergantung pada minda dia, sekurang kurang seperti aku kata,kita boleh kurangkan semua ini.Kita tidak mampu nak menyekat mana mana orang nak jadi jahat kalau dia memang nak jadi jahat. Tapi sekurang kurangnya kita dah mencuba bagi dia didikan akhlak yang baik.itu kewajipan kita, dah aku nak cau ni.banyak kerja ni.makasih saja untuk pandangan anda.
      17 hours ago · · 1 personLoading... ·
    • Aishah Megat Ahmad MINTAK d jauhkan dari mencari kemURKAAAN ALLAH S.W.T
      17 hours ago · · 1 personLoading... ·
    • Mohamad Azam
      itu bkn kurangkan, tambahkan lg masalah sosial ada la.. nak enjoy ko pegi siam jer la.. ni malaysia, aku nk persekitaran yg baik bila aku balik nnti utk anak2 & famili aku.. ini malaysia, bkn barat.. US yg bersepah rumah pelacuran pn berla...mbak-lambak lg kes rogol apahal.. contoh dh ada buat apa nk ikut.. saudi arabia yg amalkan hampir 100% hudud & qisas jenayahnya rendah.. so buat la pilihan.. tempat yg aku tinggal skrg jenayahnya hampir2 0%, sbb apa.. hukumannya keras n dendanya melampau-lampau.. so org jd takut & otomatiknya jd terdidik dgn sendirinya.. itu pasal aku setuju dgn undang2 yg keras ni.. org yg jahat jer takut dgn undang2 yg keras sebenarnya..See More
      17 hours ago · · 2 peopleLoading... ·
    • Zeplin Brambang
      singapura yang berlambak rumah pelacurab,tak ada kes rogol pun setahun sebab semua penzina dan perogol tumpu kat redlight area geylang je. ini bukan USA. Ini south east asia.Di USA banyak perogol merogol saja nak suka.perorgol di Malaysia m...erogol sebab gersang.Arab Saudi lain, semuanya orang Islam.jadi Kalau kau nak Implemen Islam law senang.sini kalau kau nak Implemen Hukum Hudud pasti Perang Saudara.Orang islam sendiri pun aku rasa tak akan ssetuju ngan hukum hudud ni. Kau fikir golongan perogol/penzina takut juga? kau bawa geng, dia bawa juga geng, kau bawa m16, diaorang pun bawa, jadi dendam sama berdendam akhirnya terjadi, negara kita akan jadi cam iran dan iraq, tak habis berperang tiap hari, dendam saling mendendam.Saudi Arabia senanglah, Islam semua dan satu je mazhab dari dulu lagi sejak zaman nabi memang tak ada benda camtu.okaylah, aku harap kau faham la azam.Dengan kecangihhan senjata tiap hari di dunia, tak ada orang takut sesama dirinya. Kita fikir kita kuat dan ada senjata, orang lain mungkin ada senjata yang lebih hebat.paling bagus baik cara perundingan.tengok kau hukum bunuh terdahap pengedar dadah, makin banyak orang mengedar dadah Kat Malaysia.pikirlah saudaraku.itu ajalah...end...See More
      17 hours ago · ·
    • Sahrizal Masrudin ALLAH yang cipta manusia,maka dia yang tau apa yang terbaik utk manusia...kalau tak percaya,belajar la tentang islam wahai encik zeplin...
      17 hours ago · · 1 personLoading... ·
    • Mohamad Azam berapa besar singapore bro.. qatar takde rumah pelacuran pn, bkn setakat rogol.. orang nak langgar lampu merah pn takde.. mana lg baik zep..?? yg ko beriya sgt nak rumah pelacuran ni apahal.. kawin la woi kalau tak tahan.. perogol kalau dah perogol mmg tak dpt ubah, ini kita bkn bercakap pasal islam tak islam or any religion.. tp rasional ke tak.. skrg kita bercakap pasal masalah sosial yg teruk kat malaysia.. lg mau tambah penyakit ker..?? ada ke buat rumah pelacur.. mcm aku ckp td, tak tahan kawin..
      17 hours ago · · 1 personLoading... ·
    • Abdullah Dari Jeram Pasu kerana logik aka resolusi penyelesaiannya hanya separuh jalan sahaja suudara zeplin.
      16 hours ago · ·
    • Mohamad Azam
      nak suruh org berenti rokok, stop jual rokok.. nak kurangkan masalah sosial, kurangkan benda2 yg merosakkan mcm, hubungan bebas, arak, nite-club.. undang2 hudud & qisas juz utk muslim (islam).. for non-muslim korg buleh pilih nak hukum hudu...d/qisas or undang2 yg sedia ada.. aku berani potong tangan lepas ni gerenti non-muslim pun nak yg undang2 hudud/qisas.. coz mmg sepatutnya mcm tu.. tp berkenaan rumah pelacuran.. sori bro, 200% aku tak dpt terima.. merosakkan institusi kekeluargaan, aids, penyakit kelamin.. etc.. banyak celaka & hinanya & hampir takde kebaikan langsung melainkan org yg suka tukar2 perempuan murahan..See More
      16 hours ago · · 1 personLoading... ·
    • Hafizul Hafiz Hafiz org2 mesia ni x leh guna kkerasan....mgkn lh guna cara hikmah....sbb x smua org bpikiran sama...
      16 hours ago · ·
    • Mohamad Azam
      takbley guna kekerasan kalu.. redha je la.. & doa jer supaya tak kena batang hidung sendiri.. no hal.. nak undang2 ikut hawa nafsu kita jer.. so kena terima & telan benda2 ni.. aku cakap berdasarkan apa yg aku tengok kt tempat org, dlm al-q...uran & hadis pn ada cakap.. so tu fakta yg dh ckup kuat.. cara hikmah ok, tp perbincangan kita skrg tentang keutamaan.. cara hikmah kena teruskan pada yg masih boleh dibentuk, tp yg dah terlanjur & yg dh jd rebung takder jln lain lg melainkan kekerasan.. ubah dasar undang2 negara kpd hudud & qisas untuk org islam.. for non-muslim depend on them lar..See More
      15 hours ago · ·
    • Hafizul Hafiz Hafiz
      aku nk kongsi 1 cerita ttg maksiat....."ada satu hamba dtg jumpa nabi muhammad S.A.W...nk btaubat,tp smblum tu, dia nk mintak kbnaran pd nabi supaya benarkn dia wat skali jer maksiat(yg terakhir)....nabi kata:boleh tp dgn syarat....wat la ...d tmpat yg gelap,jauh dr pglihatan ,tmpt yg sunyi n jgn d ats muka bumi allah....hamba ni pon stuju dgn syart tu...kmdian hamba dn psangan nyer tlh pergi d hujung kampung d waktu mlm dgn suasana gelap gelita d ats amparan2 tikar yg dibawa....tp sdtik hamba ini bpikir :sesungguhnyer aku masih mnumpang d bumi allah dh allah itu maha melihat....ksimpulannyer hamba td trus bertaubat n tidak mlakukan maksiat lagi....sekadar renungan untuk aku trus mngingati akn balasan allah.....See More
      15 hours ago · · 3 peopleLoading... ·
    • Mohamad Azam itu kalau yg ingat.. kalau yg lemah2 mcm kita, sunyi2 plk tu.. mana ada ingat lg, gerenti punya la.. hehe
      14 hours ago · ·
    • Muhammad Najib Muhammad sebab itu islam bg guide line tak boleh berdua2an di tempat sunyi.bila anda berdua pasti ada yang ketiga.yakni setan laknattullah.
      13 hours ago · · 2 peopleLoading... ·
    • Firdaus Mohamad yg dlm gambo tu bkn melayu kan????
      9 hours ago · ·
    • Fendi Isa zeplin mungkin u tipu bljar tiga agma d universiti..trmsuk agma Islam..dri prtuturan dan pendpat macm xbljar Islam.Org brpelajaran xckap pakai belasah tanpa fakta..di fb xde klulusan boleh ckp de phd..spe nak cek...dri kata n pdpat kita agak tahap pmbljran u..u juga krg mbaca...lgi byk u ckp..lgi jelas kebodohan u...maaf dri sya..
      7 hours ago · ·
    • Abdullah Dari Jeram Pasu Bila Dosa dipandang ringan malah bangga melakukannya seperti zina, minum arak, bergaul bebas antara lelaki dan perempuan, meninggalkan sembahyang, mendedahkan aurat dan berjudi.
      6 hours ago · ·
    • Mohd Sofi Msofi berhati2 dalam ulasan anda semua tu,klu tak tahu ilmu agama jgn berbicara tentang agama ye...
      5 hours ago · · 1 personLoading... ·
    • Abdullah Dari Jeram Pasu Bila Dosa dipandang ringan malah bangga melakukannya seperti zina, minum arak, bergaul bebas antara lelaki dan perempuan, meninggalkan sembahyang, mendedahkan aurat dan berjudi.
      5 hours ago · ·
    • Joraymi Jamaludin Oral Jay huarghhhh!!!!...ngantuk tak ilang2 lg...hmmmm, jom jadi katun hero melayu...hikhikhik...
      4 hours ago · ·
    • Fendi Isa HANG JADI PM LA..KUASA LAGI MANTAP
      4 hours ago · ·
    • Joraymi Jamaludin Oral Jay huhuhu...takpa, nak cegah maksiat n mungkar nie...tak perlu jadi apa2, yg penting...dah tersemat kalimah shadat dlm lafaz, sudah berdiri tiang solat, sudah mampu...mengunakan akal fikiran(maksudnya bkn yg gila)...yg takut akan azab allah dan mahukan pahala , tapi di sini...apa org melayu kata...ader brannn???..hikhikhik
      4 hours ago · · 1 personLoading... ·
    • Fendi Isa CAYA LAH
      3 hours ago · ·
    • Zeplin Brambang
      Fendi Isa,Kau memang suka fitnah menuduh orang kan? Kau cakap dah mengalah Nabi dan naik Banding Allah.Berani kau tuduh aku tak belajar Islam. Kalau benar aku ada, apa kau akan buat?Boleh kau jawab semua tu depan Allah? Kalau aku letakkan a...pa beratus-ratus jenis surah dan Hadith kat facebook ni,Kalau kau tetap tak nak terima, apa faedahnya?

      Mohd Azam, Kau jalan kanlah Hukum Hudud di seluruh Negeri Malaysia.Aku berani gerenti dalam tak sampai 5 tahun kerajaan Hudud tu tak akan bertahan. Bukan Non-Muslim yang bangkang tapi orang Islam sendiri yang bangkang.Kenapa? Kerana tak ada siapa yang mahu kena potong tangan,kena bunuh,kena sebat.Walaupun berlainan agama tak ada manusia yang ingin kena bunuh atau kena seksa.sakit tauk tak.Kalau kau nak rasa sakitnya kena hukuman hudud tu, cuba saudara buat kat saudara dulu.saya sarankan saudara kena sebat 10 kali cukup.rasailah camna kesakitannya.kebanyakan orang yang bersetuju mengunnakan hukuman kekerasan terhadap orang lain ialah kerana dia tak pernah rasa kena siksa hukuman tersebut. kalau dah kena baru tahu...

      mana mana manusia ini walaupun baik mana mana agama kalau ada orang nak menghukum dan membunuh mereka akan menentang kerana apa? tak ada manusia yang ingin disiksa dan kena bunuh.

      manusia ni susah, kalau sendiri buat kesilapan dan merasa barulah faham.30 sebatan saja boleh menyebabkan pengsan/ kematian apa lagi 100 sebatan.
      See More
      25 minutes ago · ·
    • Fendi Isa tk.info tuan..kita tidak tahu benda khadapan ...hanya Allah saja tahu...mesti hanya Allah boleh brkata...ok lah...anggap u menang..tk tuan...
      20 minutes ago · ·
    • Zeplin Brambang Nasihat saya "Janganlah semata mata nak menegakkan Hukum maka ada orang yang sudah naik banding Nabi dan bercakap mengalahkan Allah dan janganlah sesuka hati mengkafir kafirkan sesama sendiri".
      20 minutes ago · ·

Tiada ulasan: