Sabtu, 28 Ogos 2010

BANYAKNYA ZINA DAN SUMBANG MUHRAM,MUFTI2 KENA BERTANGGUNG JAWAB DIHADAPAN ALLAH.SWT DI AKHIRAT, MEREKA PENASIHAT PEMERINTAH SBB ABAIKAN HUKUM ALLAH



Bapa rogol anak kena 60 tahun
Oleh M Hifzuddin Ikhsan
hifzuddin@bharian.com.my
2010/08/21

MUSA  (kiri) bersama dua anaknya, Mahmud dan Mazlan (kanan) keluar   Mahkamah Sesyen Kuching, selepas perbicaraan,  semalam.
MUSA (kiri) bersama dua anaknya, Mahmud dan Mazlan (kanan) keluar Mahkamah Sesyen Kuching, selepas perbicaraan, semalam.
Dua anak lelaki turut dipenjara 36 tahun, 24 sebatan

KUCHING: Seorang bapa dijatuhi hukuman penjara 60 tahun selepas didapati bersalah merogol anak kandungnya yang kudung tangan, manakala dua anak lelakinya masing-masing dikenakan penjara 36 tahun dan 24 kali sebatan kerana kesalahan sama yang dilakukan terhadap mangsa di antara 2006 dan 2008.

Hakim Mahkamah Sesyen, Amelati Parnel mendapati bapa mangsa berusia 52 tahun bersalah atas lima tuduhan merogol dan melakukan sumbang mahram ke atas mangsa yang kini berusia 20 tahun

“Bagi kesalahan kelima iaitu merogol mangsa di atas motosikal berdekatan Padang Golf Petra Jaya, pada November 2008, tertuduh juga dikenakan hukuman penjara 20 tahun bermula selepas tempoh hukuman 40 tahun bagi kesalahan pertama hingga keempat selesai,” katanya.

Amelati berkata, tertuduh kedua, 24 tahun dan tertuduh ketiga, 22, yang juga abang kepada mangsa turut didapati bersalah, masing-masing di atas dua pertuduhan merogol dan sumbang mahram.
Mereka berdua secara bersama dituduh merogol dan melakukan sumbang mahram ke atas adik kandung mereka antara Januari dan Disember 2006 serta antara Januari hingga Disember 2007 di bilik mangsa di sebuah rumah di Bandar Baru Semariang.

“Hukuman dijatuhkan selepas mengira kepentingan awam dan teladan kepada orang ramai dalam memastikan anak-anak diberi peluang untuk hidup sempurna walaupun mangsa dalam kes ini adalah seorang insan kurang upaya,” katanya.

Terdahulu, peguam Mohd Fairus Masri, yang mewakili semua tertuduh meminta mahkamah menjatuhkan hukuman ringan kepada mereka berikutan keluarga berkenaan kehilangan anak bongsu berusia 10 tahun yang lemas, tahun lalu selain terpaksa berhadapan pandangan negatif masyarakat.

Bagaimanapun, Timbalan Pendakwa Raya Stella Augutine Deruce, menyifatkan kesalahan yang dilakukan semua tertuduh adalah sangat serius dan mereka wajar dijatuhkan hukuman setimpal dengan kesalahan dilakukan.




JAIP cekup remaja asyik rakam hubungan seks


2010/08/28

KUALA LUMPUR: Sepasang kekasih dipercayai remaja masih bersekolah ditangkap pasukan pencegah maksiat ketika sedang asyik melakukan hubungan seks termasuk merakam aksi ghairah mereka menggunakan video telefon bimbit di Kuantan, Pahang.

Aksi panas rakaman selama 10 minit itu disebarkan secara meluas melalui internet sejak seminggu lalu dan kejadian itu dipercayai berlaku jam 3 petang, minggu lalu

Bagaimanapun, rakaman aksi seks mereka hanya dirakam selama dua minit manakala baki lapan minit rakaman adalah perbualan serta sesi soal jawab dengan pencegah maksiat.

Remaja lelaki yang dipercayai memegang telefon bimbit dan merakam aksi mereka dikatakan tidak sempat mematikan rakaman kerana terkejut apabila disergah pihak berkuasa dipercayai pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) menyebabkan telefon bimbit terjatuh tetapi masih merakam audio perbualan mereka.

Seorang lelaki dipercayai pencegah maksiat menahan mereka dan meminta kad pengenalan pasangan berkenaan tetapi dibantah, sebaliknya remaja itu meminta pencegah maksiat menunjukkan kad kuasa.

Apabila ditanya apa hubungan mereka sama ada sebagai suami isteri atau tidak, pasangan remaja itu mengaku hanya sebagai kawan tetapi remaja tetap berkeras tidak mahu menyerahkan kad pengenalan untuk diperiksa. Sebaik saja penguat kuasa bertegas termasuk mengugut untuk menggunakan kekerasan dan membawanya ke balai polis, barulah dia memberikan kerjasama.

“Saya akan bawa kad pengenalan ni ke balai polis dan hubungi ibu bapa awak. Orang lain sibuk nak sambut raya, kamu pula sibuk f**k anak orang,” kata pegawai penguat kuasa tetapi remaja lelaki itu berkali-kali merayu mengatakan keluarganya orang susah dan seboleh-bolehnya tidak mahu perkara itu diketahui keluarga.

‘Drama’ itu berterusan apabila remaja lelaki itu meminta pegawai penguat kuasa berterus terang apa sebenarnya yang dia mahukan termasuk wang sebagai ganjaran jika melepaskan mereka.

Tawaran itu ditolak dengan tegas, sebaliknya memberi amaran supaya tidak melakukan apa-apa yang boleh menimbulkan kemarahan atau kesalahan lain.

Remaja lelaki kemudian meminta maaf dan merayu lagi supaya tidak dibawa ke balai polis atau pejabat agama yang terletak berhampiran mahkamah Kuantan.

“Awak ingat saya tak serius ke tangkap orang buat maksiat, kamu ingat saya menyamar ke? Sekarang saya nak tolong kamu, ikut saya ke pejabat agama. Kenapa nak minta maaf dengan saya, saya bukan Tuhan... kamu buat salah dengan Tuhan kenalah minta maaf dengan Tuhan,” kata pegawai penguatkuasa itu.

Pasangan remaja itu juga mengaku, itulah kali pertama mereka bertemu sebelum melakukan hubungan seks tetapi terus merayu supaya tidak dibawa ke pejabat agama dengan alasan tidak mahu berkahwin kerana masih terlalu muda.

“Tolonglah encik, saya tak nak kahwin, dia (pasangan wanita) pun masih sekolah lagi. Saya pun masih bersekolah, nanti mak saya risau,” kata remaja lelaki sambil disampuk teman wanitanya.



ADAKAH DENGAN RAKAMAN...SAKSI DARI PENGUATKUASA AGAMA TAK CUKUP BUKTI UNTUK JALANKAN HUKUM ALLAH....JANGAN MAIN2 DAN PERSENDA HUKUM ALLAH...IA SAMA MEPERSENDA ALLAH...SIFAT ALLAH MAHA KUASA SERTA MAHA BIJAKSANA....ALLAH TUNJUK BUKTI2 NYATA...YANG MANUSIA TIDAK BOLEH MENGELAK...JANGAN SAMPAI ALLAH MURKA...ALLAH TURUNKAN BALA....DIMANA ORANG SOLEH DAN TAK BERSALAH DITIMPA SAMA...INGAT SEJARAH KAUM LUT...MALANG LAGI KESIAN....GULUNGAN AGAMA(BUKAN SEMUA) LEKA DIULIT KEMEWAHAN DAN PANGKAT...ADAKAH MEREKA INI TERLEPAS DARI MATI.....FIKIRLAH DENGAN ADIL...TOLAK BISIKAN SYAITAN JAUH2...RASULLULLAH SAW TAK BIMBANG FITNAH DAJJAL....TAPI BAGINDA SAW BIMBANG ULAMAK SUQ@ROSAK....IA SESAT LAGI MENYESATKAN...MAKSUD RINGKASAN ALHADIS....


Penagih jadikan lima adik hamba seks


2010/08/28

KOTA BHARU: Seorang abang 18 tahun yang kaki botol serta menagih dadah, tergamak menjadikan lima adik perempuannya termasuk yang berusia 5 tahun sebagai hamba seksnya.

Adik perempuannya yang lain berusia 9, 12,14 dan 16 tahun itu turut dirogol lebih 20 kali oleh abang sulung
berkenaan

Kejadian itu terbongkar apabila tiga daripada mereka yang berasal dari Kampung Sadur, Tawang, Bachok, melarikan diri dan meminta perlindungan seorang penghulu kerana tidak tahan dengan sikap abang mereka.

Lebih mengejutkan, ayah yang selama ini diharapkan sebagai tempat bergantung juga kaki botol dan penagih, sering memarahi serta memukul mereka yang kematian ibu selepas bersalin adik bongsu.

Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Masyarakat (JKKM), Kampung Tok Ku, Mat Rani @ Abdul Ghani Ibrahim, 61, berkata kisah lima beradik itu terbongkar selepas tiga mangsa ditemui penduduk di Masjid Kedai Lalat.

Katanya, ketiga-tiga beradik itu dibawa pulang penduduk dan diserahkan kepada beliau jam 8.45 malam kelmarin untuk diberi perlindungan sementara. Mereka sudah dibawa ke balai polis Binjai, dekat sini, untuk perlindungan sementara.

“Saya terkejut dimaklumkan mangsa berusia 14 tahun dirogol lebih 20 kali sejak Darjah Empat lagi dan diugut akan dibunuh jika membocorkan rahsia itu. Mangsa mengadu kejadian itu kepada ibu saudaranya yang membuat laporan di Balai Polis Tawang,” katanya.

Beliau berkata, mangsa bekerja di kedai makan dengan upah RM10 sehari untuk menyara kehidupan mereka sekeluarga.

Remaja itu juga terpaksa meminjam RM5 daripada kawan untuk perbelanjaan harian selain memberi wang kepada bapanya untuk membeli arak.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Bachok, Deputi Superintendan Yahya Saleh, mengesahkan menerima laporan itu dan seorang lelaki ditahan bagi siasatan kes mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan




Tak tahan diratah abang

Oleh Mohd Sabran Md Sani

2010/08/28

KOTA BHARU: Akibat tidak sanggup lagi menjadi mangsa kerakusan abang kandung yang meratah tubuh mereka, tiga beradik nekad melarikan diri dari rumah di Kampung Saador, Pantai Senok, dekat sini, petang kelmarin.

Ketika umat Islam sibuk bersiap menyediakan juadah berbuka puasa, tiga beradik terbabit yang berusia 5, 14 dan 16 tahun itu melarikan diri sebelum mencari perlindungan sementara di Masjid Kota Jembal, dekat sini.

Seorang ahli kariah masjid itu, Abdullah Harun ternampak tiga beradik terbabit termasuk seorang daripada mereka yang berpakaian seragam sekolah dalam keadaan kepenatan ketika berjalan berhampiran kawasan masjid itu kira-kira jam 8 malam.

Simpati nasib tiga beradik itu, Abdullah membawa mereka ke rumahnya untuk berbuka puasa sebelum ke rumah Penghulu Kampung Tok Ku, Mat Rani@Abdul Ghani Ibrahim, 61, dekat sini, bagi mencari jalan penyelesaian selepas mendengar kisah sedih mereka.

Tiga beradik itu memberitahu mereka lari dari rumah kerana tidak sanggup dirogol berulang kali oleh abang kandung berusia 18 tahun. Mereka kematian ibu sejak lima tahun lalu dan tinggal bersama ayah yang menagih dadah dan pemabuk. Abang yang merogol mereka turut menagih dadah.

Selepas lima jam mendapatkan perlindungan di rumah penghulu kampung itu, tiga beradik terbabit dibawa seorang anggota polis wanita ke balai polis untuk direkodkan kenyataan

Mangsa yang berusia 14 tahun mendakwa, abangnya merogolnya 20 kali dan kakak serta tiga adik perempuannya yang lain juga pernah menerima nasib sama.

“Malah, abang juga tergamak merogol seorang adik perempuan kami yang berusia lima tahun,” dakwanya ketika ditemui di rumah Mat Rani, malam kelmarin

Menurut remaja itu, dia nekad meninggalkan rumah kira-kira jam 2.10 petang kelmarin bersama kakaknya yang berusia 16 tahun dan adik, lima tahun.

“Itu saja peluang yang ada. Ketika itu, kami terserempak ayah yang mabuk sambil memegang sebatang kayu. Tanpa berlengah dan kerana bimbangkan keselamatan diri, kami segera meninggalkan rumah.

“Kami tak tahu apa nasib dua adik perempuan lain berusia 12 dan 9 tahun kerana mereka berdua bersekolah ketika kejadian dan berharap kedua-duanya selamat,” katanya sambil memeluk adik bongsunya.

Menurutnya, mereka tiga beradik berjalan menuju rumah ibu saudara di Tumpat untuk mendapatkan perlindungan meskipun menyedari jaraknya terlalu jauh.

“Saya tiada pilihan kecuali menyelamatkan diri dari rumah itu. Dapat membawa keluar kakak dan adik sudah cukup. Dalam keadaan berpuasa, kami gagahkan diri untuk cuba sampai ke rumah ibu saudara.

“Kami tak sangka ketika dalam perjalanan ke Tumpat, seorang pak cik memanggil kami untuk berbuka puasa kerana melihat keadaan kami yang terlalu lesu,” katanya.

Dia yang juga anak ketiga daripada enam beradik bersyukur kerana dihantar ke rumah penghulu kampung berkenaan sementara menunggu polis membawa mereka ke rumah kebajikan.

Remaja terbabit juga berkata, dia terpaksa mencari rezeki dengan mengambil upah membasuh pinggan di kedai makan untuk menanggung perbelanjaan keluarga.

“Ibu sudah lima tahun meninggal dunia dan ayah tidak menjalankan tanggungjawabnya selain menagih pil kuda serta kerap mengambil minuman keras manakala abang sulung pula terbabit penyalahgunaan dadah.

“Walaupun masih bersekolah, beban menyara adik-beradik terpaksa saya pikul dengan mencari kerja di kedai makan sebagai pencuci pinggan mangkuk dengan upah RM10,” katanya yang kadangkala terpaksa menyerahkan sebahagian upahnya itu kepada bapa untuk digunakan membeli minuman keras.

Katanya, meskipun ketika ini abangnya sudah lebih seminggu berada di lokap Ibu Pejabat Polis Daerah Bachok selepas ditahan bersabit penyalahgunaan dadah, dia tetap diselubungi kebimbangan apabila melihat tindakan agresif bapanya ketika mabuk, kelmarin.

“Sebelum ini ada laporan polis dibuat saya bersama ayah di balai polis mengenai abang kandung kerana terbabit dadah, tapi saya takut melaporkan kejadian rogol berikutan diugut abang.

“Bagaimanapun, saya terkejut apabila ayah tiba-tiba mahu memukul saya dengan menggunakan kayu kerana tidak puas hati dengan laporan itu, sedangkan kami sama-sama ke balai berkenaan,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Bachok, Deputi Superintendan Yahya Salleh mengesahkan menerima laporan kes itu dan siasatan dijalankan.

“Seorang suspek berusia 18 tahun yang sudah ditahan sebelum ini, kini disoal siasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol,” katanya



Budak 11 tahun hamil diperkosa bapa saudara



2010/08/28

SERI ISKANDAR: Tiga kanak-kanak perempuan termasuk seorang yang baru berusia 11 tahun didakwa hamil angkara perbuatan tidak berhati perut bapa saudara sendiri yang mengambil kesempatan terhadap kesusahan keluarga mangsa manakala seorang lagi dirogol rakan sekolah sendiri selepas saling berbalas SMS lucah.

Ketua Polis Daerah Perak Tengah, Superintendan Mohamad Fakri Che Sulaiman berkata, kes sumbang mahram membabitkan mangsa berusia 11 tahun di Tanjung Blanja, dekat sini, berlaku enam bulan lalu, tetapi hanya disedari ibu mangsa baru-baru ini apabila mendapati anaknya hamil enam bulan sebelum membuat laporan polis pada 10 Ogos lalu.


“Bapa saudara mangsa berusia 59 tahun dikatakan melakukan perbuatan terkutuk itu terhadap mangsa sejak enam bulan lalu, tetapi disedari ibu mangsa selepas mendapati perut anaknya makin membesar.


“Kejadian berlaku ketika suspek membawa mangsa keluar bersiar-siar, tetapi mengambil kesempatan melakukan perbuatan terkutuk itu terhadap mangsa. “Selepas dua bulan melakukan perbuatan itu, suspek mengajak mangsa tinggal bersamanya dengan alasan menjaga mangsa kerana ibunya orang susah,” katanya ketika ditemui selepas mengadakan pertemuan dengan pengusaha stesen minyak, kedai emas, institusi kewangan dan kilang di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Perak Tengah di sini, kelmarin.


Beliau berkata, berikutan laporan itu, polis menahan suspek bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 376B Kanun Keseksaan.


Menurutnya, kes kedua membabitkan pelajar perempuan sekolah menengah di Seri Iskandar berusia 15 tahun yang mendakwa dirogol rakan sekolah sendiri selepas saling berbalas SMS berunsur lucah antara satu sama lain.


“Kejadian berlaku apabila mangsa keluar dari kelas dipercayai mahu memberikan wang kepada adiknya, suspek dikatakan menarik mangsa memasuki bilik utiliti lalu dirogol. “Mangsa membuat laporan polis menyebabkan suspek ditangkap pada hari sama,” katanya.


Katanya, kes ketiga berlaku di Kampung Gajah membabitkan mangsa berusia 12 tahun yang dikatakan dirogolg lelaki berusia 23 tahun pada 15 Ogos lalu.


'Akuarium wanita'

Oleh Shamsul Munir Safini

2010/08/28

KUALA LUMPUR: Sebuah pusat kesihatan dan spa di Jalan Klang Lama di sini, dikesan menyediakan satu ruang pameran berkaca seperti akuarium untuk menempatkan wanita tukang urut untuk dipilih pelanggan sebelum masuk ke bilik.

Difahamkan, taktik itu bagi mengelak wanita terbabit ditangkap pihak berkuasa yang melakukan serbuan kerana perlu menggunakan pintu lain untuk ke ruang berkenaan. Bagaimanapun, kegiatan tidak bermoral itu berjaya ditumpaskan sepasukan polis dari Jabatan Siasatan Jenayah Maksiat, Kongsi Gelap dan Perjudian Bukti Aman yang menyerbu pusat itu, malam kelmarin.


Dalam serbuan jam 10.45 malam, seramai 15 wanita dipercayai bekerja sebagai tukang urut seks dan empat lelaki serta seorang wanita tempatan dipercayai penjaga premis ditahan.


Menurutnya, mereka yang terdiri daripada 10 wanita Thailand, tiga Indonesia, seorang China menggunakan pas lawatan sosial untuk masuk ke negara ini malah ada yang langsung tidak mempunyai dokumen.


“Polis menemui ratusan peket kondom disimpan di dalam almari pekerja dan di bawah tilam.


“Ini membuktikan ada khidmat seks ditawarkan. Difahamkan, bayaran RM178 dikenakan kepada pelanggan yang mahu mendapatkan khidmat seks selepas berurut,” katanya.


Menurut sumber polis, premis itu dikesan sudah dua tahun beroperasi dengan berselindung di sebalik sebuah pusat kesihatan dan spa


“Ketika hari kejadian, suspek dikatakan membawa mangsa ke rumah sewanya di Changkat Lada sebelum dirogol dan suspek ditahan selepas mangsa membuat laporan polis pada keesokan hari,” katanya



Polis cekup 16 lagi GRO di Mentari Court, PJ
Fadzly Esa
Ogos 28, 10
11:14am

Enam belas pelayan perhubungan pelanggan (GRO) dicekup polis di sebuah pusat karaoke di Mentari Court, Petaling Jaya, awal pagi ini.

Irama lagu Aidulfitri yang berkumandang pada telefon bimbit milik seorang GRO tempatan ketika mereka disoal-siasat menggamankan suasana seketika.
Pada serbuan bermula jam 11 malam semalam hingga 12.30 awal pagi ini, selain 16 orang GRO warga Indonesia, China dan Vietnam berusia 20-an hingga 30-an ditahan, turut ditahan adalah lima wanita tempatan.

Serbuan dilakukan oleh tiga pegawai dan sembilan anggota dari Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7), Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya hasil maklumat awam dan intipan selama seminggu.

Ketua operasi, Asisten Supritendan Mohd Nazri Daud berkata pihaknya pernah menyerbu di lokasi ini yang dahulunya beroperasi sebagai pusat hiburan sebanyak tiga kali atas kesalahan melebihi masa operasi ditetapkan pada 2007.

Bagaimanapun,setelah tiga tahun pusat hiburan itu tutup, pihaknya menyerbu semula premis ini tetapi menjalankan aktiviti perniagaan berlainan iaitu pusat karaoke.

Mengulas lanjut, katanya lagi, difahamkan pusat karaoke ini telah beroperasi sejak tiga bulan lalu tanpa lesen sementara menunggu kelulusan daripada Majlis Daerah Petaling Jaya (MBPJ).

“Kami akan menghubungi pegawai agensi penguatkuasaan dalam jangka masa terdekat untuk mengetahui sama ada premis tersebut membuat permohonan lesen atau tidak,” ujarnya.

Mohd Nazri berkata, menerusi maklumat diterima, pengunjung hanya perlu membayar RM80 untuk mendapat layanan istimewa dari GRO tempatan manakala GRO warga asing pula mengenakan bayaran RM100 bagi setiap jam.

Namun setiap pengunjung diwajipkan menyewa bilik karaoke untuk sekurang-kurangnya dua jam dan layanan istimewa yang diberikan itu dipercayai termasuk perkhidmatan seks.

Tambahnya, siasatan mendapati semua wanita-wanita itu mempunyai dokumen perjalanan yang sah.

“Turut ditahan bagi tujuan pemeriksaan ialah seorang penjaga premis, 10 pengunjung berusia antara 19 hingga 50 tahun yang berada di bilik karaoke itu,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Mohd Nazri berkata, pihaknya turut menyerbu sebuah premis menawarkan perkhidmatan seks tidak jauh daripada pusat karaoke itu.

Menurutnya, dua lelaki dipercayai penjaga premis termasuk dua orang warga Indonesia, seorang China dan seorang Vietnam berusia awal 20-an ditahan.

Beliau mendapati, premis yang dipercayai baru beroperasi enam bulan lalu turut dilengkapi kamera litar tertutup (CCTV) bagi memudahkan pemantauan dilakukan apabila diserbu pihak berkuasa

Katanya, semua yang ditahan itu dibawa ke ibu pejabat Polis Daerah Petaling Jaya untuk siasatan lanjut.

"Mereka akan disiasat mengikut Seksyen 39 (b) Peraturan Imigresen 1963 kerana melanggar syarat pas lawatan sosial serta permit yang jika sabit kesalahan boleh membawa kepada hukuman penjara tidak melebihi enam bulan atau denda sehingga RM1,000 atau kedua-duanya sekali.

“Selain itu, pemilik premis akan disiasat di bawah Seksyen 55B Akta Imigresen iaitu menggaji dan melindungi warga asing bekerja tanpa permit,” ujarnya

Tiada ulasan: