Rabu, 30 Jun 2010

IKLAN BAIK..MESRA PELANGGAN...NI JADINYA...SEDANGAN PINJAMAN VIP ATAU VVIP TINDAKKANNYA SLOW...NILAH NAMANYA PILIH BULU@DOUBLE STANDARD...

NEGARA

Hutang nyaris ragut nyawa


NAM SOON (dua dari kiri) menceritakan masalah yang dihadapi kepada Cher Puk (kanan) sebaik turun dari bangunan tiga tingkat di Johor Bahru semalam.


JOHOR BAHRU - Kejadian terjatuh bangunan ekoran putus cinta atau kecewa dengan hidup biasa didengar tetapi semalam lain pula ceritanya di Bandar Baru Permas Jaya dekat sini.

Apa tidaknya, seorang juruelektrik membikin gempar apabila mengugut untuk terjun dari sebuah bangunan tiga tingkat di sini selepas cubaannya untuk berbincang mengenai rumahnya yang hendak dilelong gagal.

Tepat pukul 10 pagi, orang ramai yang melalui kawasan itu gempar apabila lelaki yang dikenali sebagai Yeo Nam Soon, 37, itu menjerit dalam bahasa Mandarin menyatakan ketidakpuasan hatinya terhadap layanan yang diterima.

Lebih membuatkan dia marah apabila mendakwa tidak menerima notis dari pihak bank untuk melelong rumahnya jenis apartmen di Taman Tan Sri Yaakob, Skudai yang dibeli dengan harga RM75,000 pada 1990.

Difahamkan, dia membuat pinjaman dengan bank tersebut dan notis lelongan itu telah dihantar tetapi ia tidak sampai ke tangan Nam Soon sebelum ia dipulangkan semula kepada pihak bank.

Tiada ulasan: