Ahad, 23 Mac 2014

DULU PUN ADA HILANG....HILANG HINGGA KE HARI INI

MH370: Pusat Media Dipindahkan Ke PWTC Mulai Ahad
pada 22-03-2014 05:03 
Post Pic
SEPANG: Pusat media bagi petugas yang membuat liputan kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370 akan dipindahkan ke Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur berkuat kuasa Ahad, menurut Kementerian Pengangkutan Sabtu.
 
Menurut kementerian berkenaan langkah itu berikutan komitmen Hotel Sama-Sama kepada tetamu yang datang sempena Grand Prix Formula 1 minggu ini.
 
"PWTC dipilih bagi penempatan semula itu disebabkan kemudahan dan ketersediaan bilik hotel di kawasan berhampiran yang dapat memenuhi keperluan media," menurut kementerian itu dalam satu kenyataan.
 
Persidangan media baharu akan diadakan di Dewan Tun Dr Ismail, di Aras 2 PWTC dan tempat bekerja petugas media pula terletak di Dewan Mawar, Aras 2.
 
Petugas media boleh memulakan operasi bermula 3 petang Ahad dan mereka dinasihati supaya melakukan urusan yang perlu.
 
Persidangan media harian diadakan di Hotel Sama-Sama berhampiran Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur sejak hari pertama kehilangan pesawat itu yang dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing pada 8 Mac.
BENAR SILA LIKE
 
 

MH370 – Gambar imej satelit yang diterima kerajaan China

 
Imej satelit China yang menunjukkan objek di koridor selatan.
 
Imej satelit yang diterima negara China berkemungkinan dari pesawat MH370. Ia dimaklumkan Kedutaan China kepada  pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Hishammuddin.
“Berita yang baru saya terima, Kedutaan China menerima imej satelit objek terapung di koridor selatan dan mereka menghantar kapal untuk mengesahkannya.
“Beijing akan mengumumkannya dalam beberapa jam lagi. Objek terapung ini 22 meter panjang dan 30 meter lebar,” katanya dalam satu sidang media hari ini yang dipetik The Malaysian Insider.


7 Jenis Fesyen Tudung Seksi Jadi Gilaan Ramai Wanita Di Malaysia

Siapa yang tak ambik tahu pasal fesyen tudung kontemporari dan terkini? Kalau tak ambik tahu pasal fesyen tudung, jom baca kat sini. Yang memang ambik tahu pasal fesyen tudung terkini, digalakkan untuk baca.
Mungkin anda terlepas pandang fesyen tudung yang beredar mengikut aliran zaman. Berikut merupakan jenis dan fesyen tudung yang boleh kita dapati di Malaysia. Bunyinya agak pelik, tapi inilah hakikatnya. Fesyen tudung menarik ini menjadi gilaan ramai wanita kini.
1. Tudung Bukit
Memakai tudung, tapi kedua-dua bukit ditayang dengan sengaja untuk tatapan percuma. Ini lah dinamakan tudung bukit. Tak kisahlah apa saiz bukit tu. Tetap nak tayang percuma jugak. Bila diperhatikan, bangga sampai hidung kembang semangkuk. Alahai, mudahnya bagi tayangan percuma. Kalau dah bagi tayangan percuma, nak bagi apa kat suami nanti? Suami anda setaraf dengan orang asing kah sampai apa yang suami anda sahaja yang berhak lihat, anda sudah tayang percuma kepada orang lain.
2. Tudung Sarung Nangka
Pakai tudung ketat sampai menampakkan segala yang ada di kepala, sehingga menampakkan bentuk telinga sekalipun. Kalau kat telinga tu ada 7 subang, semuanya nampak bentuk. Inilah fesyen tudung sesat yang dinamakan tudung sarung nangkayang semakin menjadi aliran muslimah masa kini. Ikut artis katakan…
3. Tudung Alien
Dinamakan tudung alien, sebab kepala si pemakai tudung ini memang sebijik dengan kapala alien. Tudung ini juga dikenali sebagai tudung bonggol unta.
Maksud hadis: “Ada dua golongan yang akan menjadi penghuni Neraka yang belum lagi aku melihat mereka. Pertama, golongan (penguasa) yang mempunyai cemeti-cemeti bagaikan ekor Iembu yang digunakan untuk memukul orang. Kedua, perempuan yang berpakaian tetapi bertelanjang, berlenggang lenggok waktu berjalan, menghayun-hayunkan bahu. Kepala mereka (sanggul di atas kepala mereka) bagaikan bonggol (goh) unta yang senget. Kedua-dua golongan ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan dapat mencium bau wanginya. Sesungguhnya bau wangi syurga itu sudah tercium dari perjalanan yang sangat jauh daripadanya” [HR Muslim]
4. Tudung Papa Kedana
Kebanyakan yang pakai tudung papa kedana ni adalah golongan minah rempit sekolah. Pakai tudung sebagai syarat masuk sekolah sahaja, bukan ikut hukum syarak. Masakan tidak, tudung singkat sampai nampak tengkok. Love bite kat leher pon boleh nampak. Mungkin terlalu papa kedana sampai tudung yang labuh sikit pun tak mampu nak beli. Bukan papa kedana bab ekonomi, tapi lu fikirlah sendiri…
5. Tudung Siput
Ni, tak tau nak terangkan macam mana bentuknya tudung siput ni… Tak terkata. Fesyen? Entah… Mungkin pembaca lebih arif. Macam fesyen Lady Gaga pun ada gak ni. Pelik betul…
6. Tudung Retis
Ini satu masalah besar lagi. Tudung retis yang artis ni pakai, mesti jadi ikutan para remaja, seolah-olah artis ni adalah seorang nabi untuk dijadikan ikutan. Alahai artis, berhentilah kalian daripada terus memesongkan ummat daripada ajaran Islam yang sebenar. Pakai la tudung yang elok-elok macam Wardina ke, Isma ke.
7. Tudung Muslimah
Inilah tudung yang benar-benar menyejukkan mata memandang. Mengikut hukum syarak, tidak menonjol, sopan, dan tertib. Tudung muslimah ini tidak jarang, tidak ketat, dan menutup dada :)
Katakanlah kepada wanita yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak dari padanya.
Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita.
Dan janganlah mereka memukulkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung. [ TMQ an-Nur(24):31]
Sumber : suarainsan.net
 
 
A4 SKYHAWK

A4 Skyhawk merupakan pembelian bundle 1982 oleh Kerajaan Malaysia yang pada ketika itu Menteri Pertahanannya ialah Tengku Ahmad Rithauddin. Pesawat A4-Skyhawk mula dihantar kepada TUDM dalam bulan Disember 1984 dan ditempatkan di TUDM Kuantan untuk berkhidmat dengan Skuadron No. 6 serta skuadron No. 9 TUDM.

Apa yang menarik ialah pembelian itu melibatkan 80 buah pesawat yang tersadai di Pusat Pembuangan Pesawat di Arizona. Keputusan membeli pesawat itu amatlah memeranjatkan kerana pesawat itu sudah di kira tarikh luput hayatnya sudah tamat .

Selepas proses pembelian pesawat tersebut, proses baik bulih telah di lakukan dan hanya 40 pesawat sahaja yang mampu di hantar pulang ke Malaysia. Manakala 40 pesawat lagi kekal tersadai seperti mana asal.

Semenjak dari itu bermulalah episod duka siri pesawat A4 Skyhawk terhempas satu demi satu di Malaysia. Akhirnya 1992, pesawat Skyhawk telah di gantung penerbangannya dan pesawat yg tersadai di Arizona telah di jual oleh Malaysia.

Cuba bayangkan Malaysia pada ketika itu hanya cuma membeli pesawat terpakai dan tersadai dari pusat Pembuangan Arizona untuk menjaga sistem pertahanan Negara. Bukankah ini sesuatu yang mengaibkan kerana dilihat berminat dengan barangan terpakai dan antik. Perlukah keselamatan Negara di kawal hanya dengan membeli besi buruk yang telah di kira antik..?

Skyhawk pernah di gunakan oleh USA ketika 'Vietnam War'. Serentak kekalahan USA di dalam peperangan itu, Skyhawk tersebut juga telah di tamatkan penggunaannya oleh USA sesuai dengan peredaran zaman kerana Technology, Maintenance, Rectification dan Servicing sudah ketinggalan jauh kebelakang.

Amat sukar mempercayai Malaysia sanggup menggunakannya sebagai pembeli.? Apa untungnya pesawat terpakai antik..? Sebagaimana tidak relevannya pembelian A4 Skyhawk dengan masa dan arus teknologi moden ketika itu, begitu jugalah tidak relevannya pemegang jawatan Menteri Kabinet yang membuat keputusan. Sukar otak ini berfikir apa sebenarnya yang di fikirkan oleh Pak Menteri Malaysia dulu dan kini.....

A-4 Skyhawk - Wikipedia Bahasa Melayu, ensiklopedia bebas - http://ms.m.wikipedia.org/wiki/A-4_Skyhawk
 
 
 

Saturday, 22 March 2014

Panas!!! Komen Panas Dalam Facebook Dari Orang Sweden Hentam Kerajaan Tak Cari #MH370??? @NajibRazak


ONE OF THE BEST COMMENT IN FB FROM SWEEDEN:-

It's sad to see how some Malaysians keep on bashing, blaming, judging the authorities of Malaysia each time they announced any news. It's not an everyday case that we encounter here but I believed they did their very best to find the clue behind the incident and the pressure to prepare the answers to the families. 

Can you imagine the burden they carried in their shoulders and how much precaution they have to take before announcing anything? No, because you are not in their shoes! That's why it's so easy to judge and bash them for any actions, responses, or announcements in fact they can't simply say anything they want. 

They desperately wanted to solve this puzzle for the sake of the related families and for the nation more than just to cater YOU, the public's crave for answers. They are still confuse as much as we do. If you have nothing better to say, just SHUT UP! Or follow silently, and if you still have a kind heart, say your prayers. 

Shame on you people who keep on bashing your own country where the fact you still live in it and called yourself Malaysian. At this time, Malaysia needs support from her people and at this hard time, it really testing our UNITY! It's just shameful when outsiders look at the ugly inside of the nation, showing how people lacking of respect & love to their own country. 

Whatever happen Malaysia, you have my support, love and prayers far thousand miles from Sweden! Be positive, we will find you #MH370! Keep on #prayforMH370 and their family members to keep strong. Have faith and please keep on praying not blaming (tears*).


This music was created especially for the event considering the loss of a MAS flight MH370. The plane disappeared suddenly without any warning on March 8, 2014 while en route from Kuala Lumpur to Beijing. The plane lost contact from the Subang air control centre at around 2:40 am which is only 2 hours after departure. The flight was carrying 227 passengers, including two infants and 12 children of the vessels. Currently, MH370 aircraft are still missing until now. Together, let us all pray that those involved were safe and returned to their families.

Tiada ulasan: