Jumaat, 15 November 2013

NAH....AMBIK KAU

HEBOH SEORANG MURID SEKOLAH RENDAH KEPUTUSAN UPSR DAPAT 5A, AYAHNYA HADIAHKAN SEBUAH KERETA MINI COOPER RM200,000!!!


Seorang ayah di Kota Bharu, Kelantan di percayai towkey ayam terlalu gembira apabila anak gadisnya mendapat keputusan cemerlang 5A dalam peperiksaan UPSR tahun ini telah menghadiahkan anak gadisnya itu sebuah kereta mewah Mini Cooper berharga lebih RM200,000 walapun anak gadisnya itu masih belum layak memiliki lesen memandu..

Hadiah tersebut disampaikan di premis Sekolah berkenaan .. Jadi dituduh rakyat Kelantan dibawah pemerintahan Kerajaan PAS/PR miskin papa kedana hidup melarat merempat tidaklah tepat sama sekali.

Pergh!!! Itu baru dapat keputusan UPSR 5A .. kalau dapat keputusan cemerlang PMR mungkin dapat kereta Ferrari .. Dapat keputusan cemerlang SPM harus di hadiahkan sebuah helikopter ... kalau berjaya menjejak kaki di menara gading tidak hairan dihadiahkan sebuah jet peribadi.

Sama ada kisah ini benar atau tidak tidaklah dapat di pastikan tetapi ianya sudah berlegar ligat dan luas di alam maya.





Hukum Isteri Meminta Cerai

by admin


Soalan:
Saya sedang membaca berkenaan hukum seorang isteri meminta cerai daripada suami. Saya dapati terdapat hadis-hadis yang melarang daripada meminta cerai. Pada waktu yang sama terdapat sebuah hadis di mana seorang isteri dengan mudah telah meminta cerai daripada suaminya di hadapan Rasulullah, dan baginda mengizinkannya. Jadi bagaimanakah cara yang betul untuk memahami hadis-hadis ini?

Jawapan:

Perceraian adalah satu perkara yang dibolehkan oleh Islam jika semua usaha untuk membaik-pulih hubungan suami-isteri menemui jalan buntu. Hadis-hadis yang melarang perceraian, dimaksudkan ialah sengaja meminta cerai tanpa sebab-sebab yang munasabah. Di antaranya ialah hadis berikut: Para isteri yang meminta cerai ialah wanita-wanita yang munafiq. [Shahih Sunan al-Tirmizi, no: 1186] Namun hadis berikut lebih terperinci dalam menjelaskan bentuk tuntutan cerai yang dilarang oleh Islam:
Mana-mana wanita yang meminta cerai daripada suaminya tanpa alasan yang munasabah, maka haram baginya bau syurga. [Shahih Sunan Abu Daud, no: 2226]
Maksud alasan yang munasabah ialah umpama suami yang kaki judi, merampas wang isteri, minum arak, kaki pukul isteri atau apa-apa pelanggaran syari’at yang lain. Termasuk pelanggaran syari’at ialah apabila suami secara sengaja tidak melaksanakan peranannya sebagai qawwamun ke atas isterinya.
Ada pun hadis berkenaan seorang isteri yang dengan mudah meminta cerai di hadapan Rasulullah, saya percaya hadis yang dimaksudkan ialah seperti berikut: Sesungguhnya isteri Tsabit bin Qais datang kepada Nabi dan berkata: “Wahai Rasulullah! Tsabit bin Qais tidak aku cela dalam akhlak dan agamanya, akan tetapi aku tidak menyukai kekufuran di dalam Islam.”
Rasulullah bertanya: “Apakah engkau (sudi) mengembalikan kebunnya kepada (Tsabit, yang sebelum itu diberikan sebagai mas kahwin)?” Isteri Tsabit menjawab: “Ya.”
Rasulullah bersabda (kepada Tsabit): “Terimalah kebun itu dan talaklah dia dengan talak satu.” [Shahih al-Bukhari, no: 5273]
Zahir hadis menunjukkan Rasulullah membenarkan seorang isteri meminta cerai meskipun suaminya tidak memiliki masalah dari aspek akhlak dan agama. Akan tetapi hakikat sebenar tidaklah sedemikian. Isteri Tsabit adalah seorang yang mulia, beliau tidak mahu mendedahkan aib Tsabit kepada Rasulullah atau orang lain. Namun apa yang sebenarnya berlaku antara beliau dan Tsabit dapat diketahui melalui sebuah riwayat lain:
Daripada al-Rubayi’ binti Mu‘awwidz, bahawa Tsabit bin Qais memukul isterinya hingga tangannya patah. Isterinya (bernama) Jamilah binti Abdullah bin Ubay.
Kemudian datanglah saudara lelaki (Jamilah) kepada Rasulullah mengadu berkenaan sikap suami tersebut (Tsabit). Maka Rasulullah mengutus seseorang kepada Tsabit…… [Shahih Sunan al-Nasa’e, no: 3497]
Berdasarkan riwayat di atas, kesalahan Tsabit bin Qais memang diakui syarak lagi munasabah untuk Jamilah (isterinya) meminta cerai daripadanya. Meskipun Jamilah ingin menutupi aib suaminya di depan Rasulullah, baginda sudah pun mengetahui tentang kesalahan Tsabit setelah dikhabarkan oleh saudara lelaki Jamilah. Oleh itu Jamilah tidak meminta cerai daripada Tsabit tanpa apa-apa sebab yang syar’e atau munasabah.
Kesimpulannya, seorang isteri boleh minta cerai daripada suaminya jika dia memiliki sebab yang sah dari sudut syarak, kuat lagi munasabah. Namun hendaklah ingat bahawa ini adalah jalan keluar yang terakhir, bukan solusi yang awal. Semua perkahwinan akan menghadapi konflik dan cabaran, tidak ada yang terlepas daripadanya. Apa yang membezakan di antara satu perkahwinan dengan perkahwinan yang lain ialah usaha yang dilakukan oleh kedua-dua pasangan untuk saling memperbaiki suasana dan belajar dari kesilapan masing-masing.

Sumber: http://www.hafizfirdaus.com/

YANG HARAM@BATIL TU JELAS DAN YANG HAQ PUN JELAS.....INGAT SEMUA ORANG DI MALAYSIA BUTA AGAMA KE

Aksi Ranjang Marsha – Penjelasan Pengarah ‘Laga’


ranjang_marsha__wan_hanfi_suSutradara filem Laga, Ismail Yaacob menegaskan beliau tidak menjual aksi ranjang semata-mata di dalan filem kedua arahannya itu. Sebaliknya babak panas yang diselitkan menerusi lakonan Marsha Milan Londoh dan Wan Hanafi Su Aksi ranjang di antara pelakon Marsha Milan Londoh dan Wan Hanafi Su kerana ia antara adegan penting bagi menguatkan lagi jalan cerita filem tersebut.

Babak tersebut menunjukkan beberapa perlakuan suami-isteri yang sedang berurut dan melakukan aksi-aksi yang menjurus kepada lakonan untuk melakukan hubungan intim.
“Babak itu bukan kita buat semata-mata ingin menjual aksi panas tetapi ia ada sebab tertentu yang memberi kesan terhadap jalan cerita. Babak itu terlalu sedikit tetapi menarik dan saya tak nafikan babak itu pasti akan jadi tumpuan ramai. Cuma bila trelernya diletakkan di dalam Youtube dan di-cut setakat tu, ia nampak seperti satu aksi yang buruk.
tlagaa“Babak itu adalah babak teknik mengurut untuk mendapatkan zuriat. Saya mahu tunjukkan keintiman seorang suami yang terhadap isterinya yang jauh lebih muda”, jelasnya ketika ditemui pada pelancaran OST filem tersebut di Menara Kuala Lumpur, semalam.
Pada majlis tersebut pihak media diperdengarkan dengan dua buah lagu iaitu Kayangan nyanyian kumpulan Hyper Act dan Rahsia nyanyian Asmidar, yang dijadikan sebagai lagu tema filem itu.
Bagaimanapun, kata Ismail, adegan tersebut terpaksa disunting semula atas nasihat Lembaga Penapisan Filem (LPF) jika mahu ia dikekalkan.
“Kalau nak ikutkan babak itu lagi panas tapi saya hanya tonjolkan yang sepatutnya saja. Dan pada mulanya pun ia dipotong oleh pihak LPF. Namun selepas kami buat satu laporan yang menyatakan sebab-sebab saya perlu kekalkan babak, akhirnya LPF membenarkan dengan syarat kami harus membuat beberapa suntingan semula,” katanya.
Tambah Ismail lagi, beberapa maksud tersurat dan tersirat cuba dipaparkan dalam adegan tersebut dan ia sebagai satu simbolik yang menguatkan penceritaan filem itu.
“Saya tahu mungkin ramai yang menganggap ia adalah adegan panas, tapi ramai juga orang yang sudah berkahwin pun tidak tahu tentang beberapa teknik yang ingin saya paparkan. Ia juga simbolik tentang kasih sayang yang kuat antara suami dan isteri,” katanya.
Laga mengisahkan tentang kehidupan masyarakat di Pantai Timur yang masih lagi mengamalkan cara hidup dengan bermain judi dan aktiviti laga ayam, menurut sumber Malaysian Digest.
Selain Marsha dan Wan Hanafi Su, filem yang bakal ditayangkan pada 23 Januari 2014 ini turut dibintangi oleh Syazwan Zulkifly, Datuk Rosyam Nor dan Eman Manan.


Media/News/Publishing · 21,257 likes
Jamaluddin Jerjis walaupun tidak lagi menjadi Duta Khas ke Amerika Syarikat tetapi masih lagi menerima elaun untuk tugasan itu sebanyak RM27,000 sebulan. Demikian dijelaskan ahli parlimen Tumpat, Kamaruddin Jaaffar di Dewan Rakyat hari ini ketika membahas usul untuk memotong elaun duta khas negeri ini di India, China. Wassalam Mso.

LAPORAN POLIS YANG DIBUAT OLEH TOWKEY RESTORAN NASI GANJA IPOH ADA BUNGKUSAN NAJIS MANUSIA ADALAH FITNAH JAHAT BELAKA!!!!





Pada 13hb November 2013 anak towkey Restoran Nasi Ganja Jalan yang Kalsom, Ipoh Perak telah membuat suatu laporan polis mengenai wujudnya cerita di laman sosial Facebook yang menghebohkan kononnya semasa pihak polis membuat serbuan keatas restoran beliau telah menjumapi najis manusia dalam peti sejuk makanan yang disalut dengan periuk demi tujuan ilmu hitam. .. Kisah ini pun diberitahu kepada beliau oleh salah seorang dari pelanggannya.

Keesokan harinya sama ada bertindak diatas maklumat yang di kutip dari laman sosial Facebook itu atau tidak tidaklah dapat di pastikan, satu pasukan pegawai dari Jabatan Kesihatan Daerah Kinta Bahagian Keselamatan Dan Kualiti Makanan telah membuat serbua keatas restoran berkenaan dan suatu notis perintah tutup premis makanan di keluarkan dibawah Seksyen 11, Akta Makanan 1983 untuk menutup perniagaan untuk tempoh 14 hari atas alasan makanan yang disediakan di restoran nasi ganja tidak bersih sehingga mungkin mendatangkan bahaya kepada kesihatan orang awam.

Omak Kau melihat serbuan keatas Restoran Nasi Ganja ini lebih bermotifkan hasad dengki khianat cemburu tahap paling tinggi diatas kejayaan dan sambutan yang di berikan oleh para pelanggan restoran ini.

Restoran ini sudah wujud sekian lama .. kalau tidak berjuta mungkin ratus ribu sudah menikmati masakan di restoran ini.

Nak makan di restoran ini kena sanggup beratur panjang.

Tidak pernha pun kedengaran ada pelanggan selepas menikmati makanan disana mengadu sakit perut cirit birit mati jauh sekali.

Yang kedengaran ialah sekali makan akan datang lagi .. Macam ketagih .

Kalaulah dengan mengikat najis manusia kepada periuk untuk tujuan ilmu hitam boleh melariskan perniagaan, Omak Kau ingat tak perlu besusah payah menjaga kualiti makan, kebersihan dan servis ...  hanya cukup sekadar buat pelaris ilmu hitam.

Omak Kau faham perasaan insan yang kena fitnah semata-mata atas sifat cemburu dan dengki.. Nak bersaing secara sihat dan gentle pihak lawan tak mampu maka cara mudah dan singkat demi mencapai kejayaan ialah menipu dan mefitnah pihak lawan.

Hentikanlah kerja fitnah ini ... bersainglah secara sihat .. Begitu juga dalam politik .. UMNO kena hentikan menekan pihak lawan dengan kerja-kerja memfitnah dan menipu .... bersainglah secara sihat dan demokratik... ambil kisah ini sebagai iktibar oleh para pemimpin UMNO/BN.






CINABENG DAP SELALU TIPU ORANG MELAYU. PADAN LA MUKA KORANG!!!

>> http://eddyjugaks.blogspot.com/2013/11/kasihannya-orang-melayu-kena-bodoh.html
Like · · · about an hour ago ·

Friday, November 15, 2013

KASIHANNYA ORANG MELAYU, KENA BODOH DENGAN CINABENG MACAM TUE JER! @NajibRazak @MYConsumer


Korang tengok sendiri senarai harga barang kat Giant di atas. Sapa betul dan salah GR tak mau cakap lebih. Tepuk dada dan tanyalah diri kita sendiri yer....

Isu bila undi BN harga barang naik nie memang dah basi kita dengar. GR rasa ramai yang tahu, adat nak berniaga mesti nak untung. Dan ramai dikalangan pemborong mahu pun pembekal ni akan buat apa saja untuk cepat untung.

Tak kiralah diaorang nie semua terdiri dari orang Melayu atau CINABENG. Pada orang Melayu Islam yang tahu hukum hakam mungkin tak buat perkara sebegini.

Tapi CINABENG apa diaorang tau, betul tak? Tuhan mereka adalah duit...yang kena tipu Melayu. Padan lah muka korang! Bagilah muka bagi kat CINABENG nie. Harga barang naik jangan duk sibuk salahkan Kerajaan yang tak pandai kawal harga, tapi tanya pemborong/pembekal CINABENG nie yang gila-gila suka hati main harga.

Nak tau apa lagi pengurus CINABENG Giant nie cakap...baca BLOG FLYING KICK

Tiada ulasan: