Ahad, 28 Disember 2014

YANG HARAM TU JELAS DAN YANG HALAL JUGA JELAS...BUAT YANG HARAM JUGA MAKA TANGGUNGLAH DIDUNIA DAN DIAKHIRAT

Seks chat, barah sosial
  • Seks chatt, barah sosial
1 / 1
GANGGUAN seksual dalam talian boleh dicegah jika wanita lebih berani. Berani membuat tindakan dan berani mengajukan laporan kepada saluran-saluran berkenaan.

Jika dahulu hendak bergambar pun kita saling tersenyum malu malah seboleh-bolehnya menyembunyikan muka tetapi hari ini, teknologi merubah kejanggalan menjadi sesuatu keberanian. Dan keberanian itu seterusnya menjadikan amalan perkongsian gambar sebagai suatu habit yang diterima pakai.

Bergambar dan berkongsi gambar bukan lagi suatu kepelikan malah manusia menjadi lebih berani untuk berkongsi gambar-gambar lucah dalam rangkaian sosial secara terbuka. Ia mencetuskan fenomena maya yang tidak terbendung.

Kecanggihan teknologi hari ini dilihat bukan lagi sesuatu yang membawa kebaikan dan kemajuan. Sebaliknya disalahgunakan sehingga menjadi barah dan merosakkan sosialisasi manusia.

Seks chatt, perkongsian gambar atau link lucah di laman sosial serta penggunaan perkataan yang tidak elok atau berunsurkan seks dalam aplikasi internet telah merebak meracuni minda sebahagian daripada masyarakat kita.

Rendahnya akal dan fikiran mereka yang melakukan perbuatan memalukan ini sememangnya mempamerkan kemunduran akhlak dan psikologi.

Undang-undang gangguan seksual

Sedarkah anda penyebaran gambar lucah, perbualan dan gangguan ke arah kelucahan boleh mensabitkan anda kepada kesalahan di bawah Akta Multimedia dan Komunikasi 1998?

Sekiranya individu yang menerima gangguang itu membuat laporan dan membawa kes ini ke mahkamah bersama bukti-bukti kukuh dan merasakan bahawa mereka amat terganggu dengan mesej dan gambar-gambar tersebut, anda boleh dikenakan hukuman penjara selama tidak lebih setahun atau denda maksimum RM50,000 atau kedua-duanya?

Menurut peguam, Zuwita Kamaruzaman, Seksyen 211 (1) dan 233 (1) Akta Multimedia dan Komunikasi 1998 memperuntukkan adalah satu kesalahan apabila seseorang individu menyiarkan atau menghantar kandungan yang dianggap sumbang, lucah, palsu atau mengancam dengan niat untuk menyakiti, mengganggu atau pun mengugut orang lain.

Kandungan yang dihantar dalam bentuk teks atau melalui imej dan gambar yang bersifat lucah dengan niat untuk mengacau, mendera, mengugut atau pun mengganggu mana-mana orang adalah satu bentuk gangguan seksual.

 Hukuman kesalahan yang disifatkan sebagai gangguan seksual menerusi internet ini terkandung dalam Seksyen 211 (2) Akta Multimedia dan Komunikasi 1998 iaitu seseorang yang disabitkan kesalahan boleh didenda tidak melebihi RM50,000 atau dipenjarakan selama tempoh tidak lebih setahun atau kedua-duanya dan boleh didenda selanjutnya RM1,000 bagi setiap hari atau sebahagian daripada sehari kesalahan itu diteruskan selepas pensabitan.

Justeru, berhati-hatilah dalam menerajui rangkaian sosial. Jangan disalahgunakan kemudahan dan kecanggihan teknologi sedia ada.

Fahami hak anda

Perbuatan lucah menerusi chatting ini boleh dikaitkan dengan permasalahan dari sudut psikologi seseorang. Barangkali, manusia normal pun boleh cenderung menghadapi masalah sama jika setiap hari menerima mesej atau gambar tidak elok menerusi aplikasi whatsapp, hasil perkongsian di grup.

Namun sejauh mana kesahihannya, tidaklah dapat dipastikan dalam entri ini. Tetapi tidak dinafikan bahawa kebarangkalian itu ada.

Justeru, apa yang penting adalah kesedaran manusia. Di mana letaknya kesedaran dan sensitiviti anda sebagai manusia yang waras, yang mempunyai akal fikiran dan kebolehan mentafsir buruk dan baik sesuatu perbuatan.

Tidak perlu berfikir jauh, cukup sekadar memahami bahawa rakan-rakan anda atau kenalan baru di Facebook anda itu adalah ketua keluarga atau seorang wanita yang mempunyai anak-anak. Bayangkan jika anak-anak membuka telefon bimbit tersebut?

Dan kepada wanita yang menjadi mangsa gangguan seksual menerusi online ini, ketahui hak anda dan fahami saluran-saluran untuk anda membuat aduan.

Sekiranya keadaan berlanjutan dan anda merasa tertekan serta terganggu dengan mesej-mesej dan gambar-gambar tersebut, segera bertindak! WOW kongsikan salurannya.
Resah suami bongkar rahsia
  • Resah suami bongkar rahsia
1 / 1
CURANG dengan rakan pejabat, bersekedudukan bawah tangga. Berkali-kali saya mendesak ingin mengikuti suami menghadiri satu program melibatkan famili di tempat kerjanya.

Entah kenapa saya dapat rasakan pelawaan suami minggu lepas sekadar satu pelawaan kosong tanpa maksud.

Meski bibirnya memaklumkan tentang program itu berkaitan famili, lagaknya seakan berharap saya tidak berkeputusan untuk mengikut. Tapi dia silap. Sekali dia mempamerkan sikap teragak-agak, sepuluh kali curiga ini berganda.

Hari berkenaan, saya bersiap cantik-cantik. Pembantu rumah, Nisa dan bayi kecil kami berusia enam bulan juga sudah siap. Kami menunggu di garaj kereta. Suami bangun pagi dan bersiap dengan langkah longlai.

Dua hari lepas, dia balik jam 1 pagi minta saya sediakan nasi. Katanya selesai praktis untuk persembahan dia tak sempat makan malam dan terus balik rumah dalam kelaparan. Sebagai suri rumah dan seorang isteri, saya sediakan makanan secepat mungkin seperti yang dia minta. Saya padamkan letih demi dia.

Kami tiba di pejabatnya jam 6.40 pagi. Jemput rakan sekerja suami bernama Faiz dan kami terus bergerak ke Putrajaya lokasi di mana hari keluarga pejabat suami diadakan. Saya, Nisa dan bayi diam di kerusi belakang. Faiz bersalam dengan saya sambil tersenyum kelat.

“Eh, semua ikut? Maaf kak, Din cakap akak tak ikut.” Hati bertambah curiga tapi salamnya saya sambut juga.

“Din, Suzi dah siap. Kita jemput dia di hotel sebelah restoran tempat kita makan malam semalam.” Selamba ayat itu melurut dari bibir Faiz.

Hati bertambah panas bila mendengar nama Suzi disebut-sebut. Nama perempuan. Tinggal di hotel sebelah restoran tempat makan semalam?

Habis yang dia katakan tidak makan itu apa pula? Saya mula menendang tempat duduk kerusi pemandu dari arah belakang, memberi amaran bahawa hati saya sudah mula hendak panas.

Suami masuk hotel

Sepanjang perjalanan suami kelihatan resah dan sebaik kami tiba di hotel menempatkan wanita itu, tanpa mematikan enjin kereta, suami terus keluar dan meluru ke bilik hotel di tingkat satu yang berbentuk seperti rumah teres setingkat itu.

Alangkah hancur dan berkecai hati saya melihat perilaku suami yang dengan selamba memasuki bilik perempuan yang disebut sebagai Suzi itu.

Nisa memandang saya dengen ekspresi terkejut. Jika dia sebagai orang asing juga berasa curiga, apatah saya sebagai isteri. Saya tertanya-tanya kenapa suami meluru masuk ke bilik hotel kerana bukankah yang dimaksudkan penghuni hotel itu adalah Suzi? Perempuan?

Lima minit menunggu dengan penuh was-was, saya melihat suami keluar pintu diikuti Suzi sambil di tangannya menggalas beg pakaian. Saya jadi hilang sabar.

Entah angin apa yang menyerang saya waktu itu, saya terus keluar dari kereta bertanyakan siapa wanita itu. Faiz cuba meleraikan dengan alasan Suzi adalah teman wanitanya.

“Kenapa Din yang masuk bilik dia?!” Saya menyoal lagi. Intonasi saya tidak terkawal. Saya kerasukan. Suzi menyorok di belakang suami. Dalam hati saya terdetik, ALLAH nak tunjuk. Suami sendiri menunjukkan kebodohan dalam kegelisahannya.

Pagi itu saya mengamuk di hadapan hotel. Saya tarik rambut Suzi, saya tolak, tumbuk dan cakar dada suami. Saya sudah tidak kisah. Peristiwa demi peristiwa terkeluar dari mulut saya.

“Nama yang direkod atas nama Faiz2 itu siapa?! Setiap malam selama lebih dua bulan ini yang dikatakan pergi praktis program pejabat itu sebenarnya pergi ke mana?!

Praktis dengan siapa?! Tidak balik ke rumah selama beberapa malam itu operasi apa?!” Saya tanyakan semuanya sehingga akhirnya dia tiada jawapan lagi.

Saya menangis, melutut, merintih... Suami menyerah, Suzi menyerah... tapi apa yang saya mahukan lagi? Saya ditipuhidup-hidup.

Mengaku selingkuh

Saya isterinya. Saya percaya pada firasat yang ada dalam hati saya. Dan saya yakin, tidak saya seorang malah semua para isteri di luar sana juga berasakan perkara sama.

Andai suami berselingkuh, isteri pasti mampu menduga, berasa syak wasangka tapi isteri tidak berani menyuarakannya tanpa bukti di hadapan mata.

Namun percayalah sahabat wanita, ALLAH itu ada... ALLAH kan selalu ada...

Suami yang selingkuh pasti terperangkap dalam permainannya sendiri suatu masa nanti dan seperti mana yang berlaku terhadap suami saya dan perempuan itu, tembelang mereka pecah jua.

Terlalu pedih hati ini untuk menerima kekhilafan mereka. Saya tanya suami semenjak bila? Suzi rupa-rupanya seorang pelatih di pejabatnya sejak enam bulan lalu. Baru berusia 22 tahun dan tidak biasa tinggal di Kuala Lumpur. Hubungan mereka terjalin sejak hari kedua Suzi bekerja.

“Abang minta maaf. Abang cuma niat nak tolong Suzi tapi ...” Suami memeluk. Saya menolak kasar. Nisa dan anak sudah saya arahkan menunggu di dalam kereta. Hari itu juga saya akan berlalu dari hidup suami yang tak kenal hati budi.

“Abang ada isteri, tapi selingkuh dengan tunang orang? Apa yang abang dan perempuan tu dah buat? Sampai tahap mana?” Saya jijik menyebut nama Suzi. Meski pun jawapan suami bakal menghiris hati ini, saya tidak tahu kenapa saya tanyakan juga.

“Sumpah kami tak buat apa-apa..

“Jangan bersumpah! Saya dah paksa Suzi terus-terang. Saya bukan perempuan bodoh nak terima abang yang buat maksiat dalam tandas pejabat. Bawah tangga pejabat?! Apa tu?!” Air mata mengalir laju.

Kalau suami terlihat hina, saya berasakan lebih lagi. Tidak mahu terus menjerut hati, saya ambil keputusan keluar dari rumah dan akan memfailkan penceraian.

Sehingga hari ini, saya belum mampu menceritakan sebab sebenar rumah tangga saya hancur di tengah jalan kepada keluarga saya mahu pun mertua. Hati kekal terluka.
Najib: Kerajaan akan cari pesawat Air Asia
  • Najib Razak - Foto Bernama Najib Razak - Foto Bernama
1 / 1
KUALA LIPIS - Kerajaan akan membantu mencari pesawat AirAsia QZ8501 dari Surabaya ke Singapura yang dilaporkan hilang dari radar pagi tadi.

Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak berkata, kerajaan akan membantu mencari punca sebenar kejadian yang berlaku pada pesawat Airbus A320 AirAsia tersebut yang terputus hubungan.

"Saya tidak dapat banyak maklumat pada masa ini tentang kejadian pesawat berkenaan.

"Cuma sudah disahkan sebuah pesawat AirAsia telah hilang dari radar...kemungkinan besar satu musibah besar telah berlaku pada pesawat tersebut.

"Kerajaan akan bantu mencari pesawat itu,"katanya dalam sidang media selepas melawat mangsa banjir di Sekolah Menengah Kebangsaan Padang Tengku di sini, hari ini. 1:00PM - 28 Dec 2014

Pesawat cuba elak ribut sebelum terhempas


Pesawat AirAsia membawa 155 penumpang dan tujuh anak kapal hilang pagi ini.

Pesawat Airbus 320-200 daripada Surabaya, Indonesia pada 5.20 pagi waktu tempatan (6.20 pagi waktu Malaysian) dan dijadual tiba ke Singapura dua jam selepas itu.

Ia bagaimanapun hilang kawalan dengan pusat kawalan trafik udara.

LAPORAN LANGSUNG

2.40pm: Agensi berita nasional Indonesia Antara melaporkan bahawa pesawat itu terhempas kira-kira 145km dari Pulau Belitung.

Antara memetik pegawai Agensi Mencari dan Menyelamat (Basarnas) sebagai berkata demikian, lapor Jakarta Post.

Pesawat itu dipercayai berputar-putar di udara bagi mengelakkan ribut sebelum terhempas ke laut.

2.25pm: CCTV China di Twitter melaporkan bahawa bangkai sebuah pesawat ditemui di timur Pulau Belitung, Indonesia.

Tiada maklumat lanjut dinyatakan, mahu pun pengesahan AirAsia atau mana-mata pihak berkuasa berhubung perkara itu.

2.05pm: Ketua operasi mencari dan menyelamat di Belitong Joni Supriadi berkata, pihaknya sedang mempersiapkan sebuah kapal menyelamat ke Belitung.

Bagaimanapun, keadaan cuaca buruk mungkin menyukarkan operasi ke lokasi yang dikatakan jatuhnya pesawat Air Asia itu.

“Namun cuaca yang sangat buruk sehingga kapal Belitung Ekspress ke Pangkal Pinang tidak dapat meneruskan perjalanan hari ini,” katanya dalam Kompas TV.

1.50pm: AirAsia Indonesia berkata, pesawat QZ8501
telah meminta pertukaran laluan disebabkan keadaan cuaca, sebelum komunikasi terputus semasa bawah kawalan Pusat Kawalan Udara Indonesia (ATC).

Berikut maklumat daripada AirAsia Indonesia:

Penerbangan QZ8501 dari Surabaya ke Singapura terputus hubungan dengan pusat kawalan trafik udara pada 07:24 (waktu tempatan Surabaya) pagi ini.

Penerbangan berlepas daripada Lapangan Terbang Antarabangsa Juanda di Surabaya pada 5:35 pagi.

Dua orang juruterbang, empat orang anak kapal dan seorang jurutera bertugas dalam penerbangan.

Kapten yang mengemudi pesawat mempunyai 6,100 jam penerbangan dan pegawai pertama / penolong juruterbang mempunyai 2,275 jam penerbangan.

Terdapat 155 penumpang dalam penerbangan, dengan 138 dewasa, 16 kanak-kanak dan seorang bayi. Turut berada dalam penerbangan ialah dua orang juruterbang dan lima anak kapal.

Kerakyatan penumpang dan anak kapal seperti berikut: 1 Singapura, 1 Malaysia, 3 Korea Selatan dan 157 Indonesia.

Operasi mencari dan menyelamat dijalankan bawah pimpinan Pihak Berkuasa Penerbangan Awam Indonesia (CAA).

Pesawat tersebut melalui penyelenggaraan berjadual terakhir pada 16 November lalu.

1.49pm: Ketua tentera udara Indonesia, Marsma Hadi Tjahjanto berkata pihaknya mengerahkan anggotanya ke wilayah Belitung untuk menyiasat perkara itu.

“Hari ini angkatan udara menerbangkan Boeing 737 dari Makassar menuju ke tempat yang dikatakan jatuhnya pesawat AirAsia itu.

"Mengikut radar pesawat itu jatuh di atas Laut Jawa berdekatan Belitung.

“Kita akan mencari pesawat itu dengan pesawat yang kita miliki.

"Dan sekiranya kita menemui objek seperti pesawat kita akan melaporkannya,” katanya seperti disiarkan Metro TV Indonesia.

1.20pm: Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) AirAsia Tony Fernandes berkata pihaknya akan mengeluarkan kenyataan berhubung perkembangan terkini tidak lama lagi.

Menulis di Twitter, beliau mengucapkan terima kasih atas sokongan dan doa orang ramai.

1.11pm: Orang ramai dinasihat hanya terima maklumat sahih daripada AirAsia berhubung kehilangan pesawat AirAsia Indonesia, kata menteri penerangan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek, lapor Bernama.

1pm: Menurut laman web pengesan penerbangan FlightRadar24, pesawat QZ8501 hilang daripada radar  di barat laut, Laut Jawa.

Kawasan di lintasannya termasuk Pulau Belitung dan Pulau Bangka.

FlightRadar24 melaporkan, sebelum penerbangan hari ini, QZ8501tiba ke Surabaya daripada Kuala Lumpur pada 8.45 malam (waktu tempatan) tadi dan mendarat pada 10.20 malam (waktu tempatan).

Statusnya kini disenaraikan sebagai tidak diketahui.

12.50pm: CNN Indonesia laporkan bahawa lokasi terakhir pesawat itu dikesan sekitar Pulau Betilung, Sumatera.

Memetik bangkapos.com, Kompas pula melaporkan “sebuah pesawat” dikhabarkan jatuh di perairan laut Belitung Timur namun titik lokasinya belum dapat dipastikan.

Pesawat AirAsia hilang


Kuala Lumpur: Pihak AirAsia Indonesia mengesahkan pesawat Airbusnya dengan pendaftaran QZ8501 dalam perjalanan dari Surabaya ke Singapura hilang dari pantauan radar pada 7.24 pagi (waktu Malaysia).
Menerusi laman Twitter AirAsia yang turut dikongsi dalam laman Facebook syarikat itu, pihaknya sedang meneliti maklumat berkenaan status penumpang dan juga anak kapal pesawat itu.
Pesawat Airbus A320-200 itu dipercayai membawa 155 orang penumpang dan anak kapal dan kini operasi mencari dan menyelamat sedang dipergiatkan.
AirAsia sudah menubuhkan Pusat Talian Kecemasan kepada keluarga dan waris penumpang dan mereka boleh menghubungi talian itu di +622129850801.
Difahamkan, seorang rakyat Malaysia berada di dalam pesawat tersebut.
AirAsia juga akan memberikan perkembangan dari masa ke semasa dan segala maklumat boleh didapati dalam laman web AirAsia di www.airasia.com.
Airbus nilai situasi kehilangan QZ8501
  • AirAsia hilang
1 / 1
KUALA LUMPUR - Airbus dalam laman Twitternya mengesahkan syarikat itu sudah 'dimaklumkan mengenai kejadian itu' dan segala usaha sedang dilakukan untuk menilai situasi selepas AirAsia mengumumkan kehilangan pesawat Airbus A320-200 dengan nombor pendaftaran PK-AXC.

Menurut AirAsia, pesawat jenis Airbus A320-200 dalam perjalanan dari Surabaya, Indonesia ke Singapura dilaporkan hilang perhubungan dengan pusat kawalan trafik pada jam 7.24 pagi ini. - Bernama
Semadi sebelah pusara isteri
  • Al Fatihah. Semoga ALLAH SWT mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarhamah Norhayati Sulong dan Allahyarham Suhaimi Awang. Al Fatihah. Semoga ALLAH SWT mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarhamah Norhayati Sulong dan Allahyarham Suhaimi Awang.
1 / 3
KEMAMAN - “Makcik lega,” kata Zariah Awang Jusoh, 70, apabila mayat anak tunggalnya yang dihanyutkan arus deras semasa menaiki bot penyelamat untuk berpindah ke pusat pemindahan, akhirnya dijumpai kira-kira jam 12.10 tengah hari semalam, iaitu selepas 20 jam mayat menantunya ditemui.

Mayat Suhaimi Awang, 37, ditemui tersangkut pada kayu dalam jarak 10 meter dari lokasi isterinya, Norhayati Sulong, 37, yang juga guru Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Geliga dijumpai kelmarin.

Dengan penemuan mayat kedua pasangan itu, enam anak pasangan malang itu, Nor Syafiqah Syahira, 12; Nor Izzah Insyirah, 11; Muhammad Irfan Irsyad, 9; Nor Intisar Izdihar, 4, dan Nor Adifa Arissa, 4 bulan, kini bergelar yatim piatu.

Anak sulung hingga anak ketiga pasangan itu bersekolah di Sekolah Kebangsaan (SK) Chukai sementara anak keempat bersekolah di Pasti Kampung Mak Chili.

Penemuan mayat itu juga memakbulkan hasrat Zariah untuk menatap buat kali terakhir wajah anaknya yang hilang bersama isteri sejak Rabu lalu selepas bot penyelamat yang dinaiki mereka terbalik.

Bagaimanapun, Zariah yang ditemui selepas melakukan pengecaman ke atas mayat anaknya itu di Jabatan Perubatan Forensik, Hospital Kemaman enggan mengulas lanjut kerana masih trauma dengan insiden berkenaan.

Jenazah Suhaimi selamat disemadikan bersebelahan pusara isterinya selepas waktu solat Asar semalam, di Tanah Perkuburan Islam Kampung Jabor Kubur, Chukai.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Che Suza Che Hitam berkata, jenazah Suhaimi ditemui oleh pasukan skuba bomba dan Rescue Team Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kemaman yang melipatgandakan pencarian di sekitar mayat pertama dijumpai.

“Operasi mencari dan menyelamat (SAR) yang masuk hari keempat ini dilakukan oleh 22 anggota polis, 25 anggota bomba dan 25 anggota tentera dengan menggunakan dua buah bot bomba, dua buah bot orang awam dan sebuah bot polis.

“Oleh itu saya juga merakamkan penghargaan kepada semua pasukan penyelamat yang terlibat dengan operasi SAR ini. Dengan penemuan kedua-dua mangsa ini, operasi SAR ditutup secara rasmi pada jam 2 petang,” katanya.


Bantu belajar hingga peringkat tertinggi

Sementara itu, enam anak pasangan suami isteri itu akan dijadikan sebagai anak angkat kerajaan negeri dengan segala kebajikan serta pendidikan mereka akan ditanggung.

Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Razif Abd Rahman berkata, beliau dan kerajaan negeri akan memastikan pendidikan kesemua anak arwah Norhayati Sulong, 37, dan Suhaimi Awang, 37, dibantu hingga ke peringkat pengajian paling tinggi.

“Bantuan khas kepada anggota keluarga mangsa pula kita akan putuskan sebaik selesai urusan pengebumian,” katanya ketika menziarah waris mangsa di Jabatan Perubatan Forensik, Hospital Kemaman, petang semalam.


Mangsa pulang untuk tanda kertas SPM

Pada masa sama, Ahmad Razif turut melahirkan rasa terharu dengan pengorbanan Norhayati yang juga guru di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Geliga yang sanggup bergadai nyawa untuk pulang menanda kertas peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang belum selesai ditanda di rumah, sebelum tragedi bot penyelamat terbalik berlaku.

“Saya amat tersentuh dengan apa yang berlaku kerana saya dapat maklumat, Allahyarhamah Cikgu Norhayati ini pulang ke rumah semata-mata untuk menanda kertas SPM yang masih belum selesai ditanda.

“Ini satu pengorbanan yang sangat besar. Beliau seorang guru yang hebat kerana tanpa memikirkan keselamatan, beliau tetap balik semula ke rumah untuk menanda kertas soalan SPM,” katanya.

Dalam kejadian Rabu lalu, bot penyelamat yang dinaiki Norhayati, 37, dan suaminya serta tiga anggota bomba dan tiga mangsa banjir yang lain terbalik ketika dalam perjalanan ke pusat pemindahan di SMK Geliga.

Sehari sebelum kejadian, pasangan berkenaan bersama enam anak mereka berpindah ke rumah keluarga di Taman Geliga Intan selepas rumah mereka di Kampung Geliga Che Akob mula ditenggelami air, sebelum pulang semula ke rumah mereka keesokan paginya.

Norhayati merupakan anak bongsu daripada tujuh beradik dan tinggal berdekatan dengan rumah kesemua adik-beradiknya.


Tak rela berpisah

Sementara itu, abang Norhayati, Ngazali, 58, berkata, meskipun seluruh keluarganya kini bersedih namun pengumuman menteri besar itu untuk menjadikan kesemua anak arwah sebagai anak angkat memberi sedikit kebahagiaan kepada mereka.

“Namun, keenam-enam anak arwah ini tidak akan dipisahkan, biarlah saya dan adik-beradik lain menjaga mereka semua. Biarlah mereka membesar bersama dengan sepupu-sepupu yang sebaya mereka,” katanya.

Malahan, anak sulung arwah, Nor Syafiqah Syahira ketika ditemui juga mengakui tidak sanggup berpisah dengan lima adiknya yang lain.

metro

BANYAK INDIVIDU YANG MENAWARKAN KOS HARGA YANG MURAH TANPA ANDA TAHU CAS TERSEMBUNYI APABILA ANDA BERADA DISANA NANTI . HARGA YANG KAMI KENAKAN AMAT BERPATUTAN DENGAN PERKHIDMATAN YANG PASTI MEMUASKAN HATI ANDA.

PERKHIDMATAN KAMI TERMASUK TRASPORT UNTUK 2 HARI,MAKAN DAN MINUM , PENGINAPAN BERTARAF 4 BINTANG.

UNTUK MENGELAKAN  PERASAAN MALU PASANGAN YANG HENDAK BERKAHWIN DI THAILAND MAKA HANYA 1 PASANGAN AKAN SAYA URUSKAN SEHINGGA SELESAI.
PASTIKAN ANDA MEMBUAT PILIHAN YANG TEPAT SEBELUM MERANCANG UNTUK BEKAHWIN DI THAILAND DAN SILA PASTIKAN ANDA TIDAK DITIPU OLEH INDIVIDU INDIVIDU YANG TIDAK BTANGGUNGJAWAB.

HUBUNGI SAYA UNTUK MAKLUMAT LANJUT DI
NO  0169100809 ( BOLEH WHATSAPP )


AKHBAR SINAR HARIAN 1DEC 2014

BER ISTRI BARU MENJELANG 2015
Kami membawa pasangan untuk berkahwin / poligami secara sah di pejabat Majlis Agama Islam Thailand. Pernikahan ini adalah sah mengikut hukum syarak dan diiktiraf oleh Kerajaan Malaysia. Insya-Allah urusan boleh dijalankan dalam 2 hari sahaja & dokumen lengkap dapat diterima pada hari tersebut.
Sekiranya berminat, sila hubungi :-
DRINA DMARYA RESOURCES
No 7 Tingkat 1, Simpang 4, Teluk Pulai Klang.Selangor
(Atas Kedai Kek Bee's)
Tel : 03-33745230/ 013-3311606/0136312803/0169100809 

Contact. No. Telefon Siam +66620530675
sekiranya kami dalam THAILAND WATSAP ke no : 0169100809
sila sebarkan maklumat ini kepada yang memerlukan
kahwinthaibest.blogspot.com
fb : aludin kamal
+++ kami tidak tinggal pasangan dihotel dan balik ..kami bersama pasangan hingga selesai urusan +++ jika ada masa terluang kami bawa berjalan / Thai Traditional Massage InsyaAllah...




FACEBOOK :.


THAI TRADITIONAL MASSAGE / JOM MENGURUT...


KAMI URUS perjalanan dari Selangor ke Thailand balik semula ke Selangor rm ++++ tiada orang tengah n no hidden charge , makan , minum , khadi , wali , saksi , duta , hotel , transport , pejabat agama , konsul , Semua dokumen lengkap A to Z , 2 hari 1 malam InsyaAllah ramai urusan pasagan telah selesai dengan jayanya...Drina Dmarya Resources No SSM Syarikat SA0311752-D...Diiktiraf ,Tulen, Dan Sah....Kami juga mempunyai barisan panel Peguam Syarie bertauliah....InsyaAllah...Moga dipermudahkan dan diberkhati...

=== >>> BERHATI HATI DENGAN AGEN PALSU (SINDIKET) BERLEGAR MENCARI MANGSA DI TEPI BORDER /  SEMPADAN / AIRPORT ...THAILAND / MALAYSIA

++  Kepada golongan yang betul2 terdesak untuk mengelak maksiat / zina terutamanya golongan pelajar , kurang berkemampuan...dah termengandung ... dll 
Sila hubungi Admin / Datang Kepejabat berbincang masalah anda secara peribadi tq.

KELAB CARI JODOH TELAH DIBUKA KLIK DI LINK BAWAH INI UNTUK SESIAPA YANG BLOM ADA PASANGAN UNTUK BERNIKAH !!!!!

Penyelesaian Talak 3


PENYELESAIAN...?!
Sebenarnya istilah cinabuta dan muhallil merujuk kepada
seorang lelaki yang dijanjikan sesuatu ganjaran untuk
mengahwini seorang wanita yang telah dijatuhkan talak tiga
dan kemudian diceraikan dalam tempoh-tempoh
tertentu(biasanyasemalaman) bagi membolehkan bekas
suami mengahwini wanita tersebut.
"Sebaliknya pula bagi seorang lelaki mengetahui isterinya ialah
bekas janda dengan talak tiga lalu menceraikan isteri tersebut
dengan sebab-sebab tertentu.Perkahwinanmereka tidaklah
dianggap sebagai cinabuta atau muhallil kerana perceraian
berlaku disebabkan perkara yang lain."
q
Muslimin muslimat yang dirahmati ALLAH.
q
Tujuan ALLAH mengadakan hukum ini tidak lain untuk
menjadikan sebagai pengajaran kepada kedua-dua pihak
suami isteri.Jika tidak mengapa tidak ALLAH mengharamkan
langsung perkahwinan antara mereka setelah berlakunya
perceraian talak tiga seperti hukumnya perceraian lian?.
Ingatlah akan firman ALLAH:
��Maka janganlah kamu menghalang-halangi wanitawanita
untuk berkahwin semula dengan suami-suami
mereka.�� (al-Baqarah: 232)
Hukum ini jelas menjadi pengajaran kepada suami yang
bertanggungjawab memegang kuasa talak bertapa
berharganya seorang isteri.Sekiranya perceraian
berlaku,suami perlu bersabar untuk tempoh yang agak lama(
2 kali idah serta tempoh perkahwinan dan urusan perceraian
dengan suami ke-2) sebelum boleh bersama semula.
Selain itu, memberikan ganjaran dan kelebihan kepada isteri
untuk menikmati persetubuhan seperti biasa secara sah
dengan suami yang baru dikahwini.Usahlah kita hipokrit
mengatakan wanita yang rugi dalam perhubungan tersebut
kerana kenikmatan perhubungan badan dinikmati oleh keduadua
pasangan bukannya dipihak lelaki sahaja.Manusia yang
normal tidak akan menolak perhubungan badan yang nikmat
dan berhak menikmatinya baik lelaki mahupun wanita dalam
keadaan halal(berkahwin).
Cara terbaik untuk kes ini ialah dengan CALL 0133311606
SILA BERJUMPA KAMI DI PEJABAT JIKA SERIUS MENYELESAIKAN MASALAH ANDA..BAWA SEKALI SIJIL NIKAH/CERAI ORIGINAL

Monday, October 21, 2013

MASIH AKTIF DAN BEROPERASI


KAMI MASIH BEROPERASI DAN AKTIF DALAM URUSAN NIKAH KAWIN DI SONGKHLA THAILAND. JIKA ANDA ADA MASALAH SILA HUBUNGI KAMI MELALUI EMAIL ATAU SMS.



INFO PAKEJ TERKINI LAGI SENSASI RAMAI YANG TELAH BERJAYA DINIKAHKAN ANDA BILA LAGI????


PAKEJ 1 HARI BEKERJA RM +++ (SIJIL NIKAH DAPAT HARI TERSEBUT)
( TERLAJAK LARISSSS)

***********************************************

PAKEJ 2 ..( TUNGGU DI BUKIT KAYU HITAM ) RM +++

Pakej Termasuk:
Pengangkutan Percuma dari Bukit Kayu Hitam atau Hatyai Airport.
Pengangkutan Percuma semasa berada di Thailand yang berkaitan dengan urusan nikah kahwin dan konsulat (2 hari).
Pengangkutan percuma dari airport Hatyai ke Majlis Agama Islam dan tempat penginapan.
Makan tengah hari atau makan petang/malam  percuma.
Penginapan/hotel percuma (satu malam) di hotel bertaraf 3 bintang yang terpilih.
Bayaran kepada Majlis Agama Islam Wilayah Songkhla.
Bayaran kepada Kadi dan Saksi.
Bayaran kepada Pejabat Konsulat Malaysia di Songkhla.
Bayaran fotostat dokumen.
Percuma -  Panduan mendaftar pernikahan semula di Malaysia 
Percuma - Gambar dan video clip majlis akad nikah..

***************************************
PAKEJ PERJALANAN DARI SELANGOR KE BUKIT KAYU HITAM...RM ....CALL FOR INFO

****************************
KEBANYAKAN AGEN DI SELANGOR HANYA AMBIL ORDER DARI PELANGGAN DAN AKAN MELETAKKAN PELANGGAN UNTUK BERURUSAN DENGAN ORANG "KETIGA" KETIKA DI BUKIT KAYU HITAM.....INI ADALAH RISIKO YANG KURANG BAIK KEPADA PELANGGAN BILA MELIBATKAN PIHAK "KETIGA"


AGENSI KAMI  AKAN MENGURUSKAN DARI MULA SAMPAI AKHIR PELANGGAN KAMI TANPA MELIBATKAN PIHAK LAIN  ( KAMI AKAN BERSAMA ANDA DARI MULA HINGGA AKHIR )

KEBANYAKAN AGEN HANYA MENGAUT UNTUNG ATAS ANGIN (MARK - UP HARGA DARI PIHAK "KETIGA" DIBUKIT KAYU HITAM )TANPA ADA PENGLIBATAN TERUS DARI PIHAK PENGURUSAN DAN ORANG YANG MENJALANKAN KERJA.......AGENSI KAMI LEBIH TELUS ....KAMI YANG ANDA JUMPA DAN KAMI YANG AKAN MEMBUAT KERJA BAGI MEMASTIKAN SEGALANYA SELAMAT DAN TERURUS DENGAN BAIK.....

ANDA FIKIRKAN SENDIRI 
"THE CHOICE IS YOURS"

SEKIRANYA TUAN GAGAL MENGHUBUNGI KAMI MUNGKIN KAMI BERADA JAUH DI DALAM NEGARA THAILAND BOLEHLAH KIRANYA TUAN "SMS" KAMI ...PIHAK KAMI AKAN MENGHUBUNGI TUAN SEBAIK SAHAJA KAMI KELUAR KE BUKIT KAYU HITAM...


CALL US NOWWW!!!
0133311606
0136312803
0169100809
0169077012

03-33745230
****************************

PAKEJ NIKAH SIAM HUJUNG MINGGU

PAKEJ PERKAHWINAN HUJUNG MINGGU
(HARI SABTU dan AHAD) - 

PAKEJ BALIK HARI atau BERMALAM


Memandangkan ramai pasangan yang ingin berknikah di Songkhla, Thailand susah untuk mendapatkan cuti dari majikan dan sebab-sebab yang lain, pihak kami ingin menawarkan kepada mereka pakej perkahwinan bagi membolehkan mereka bernikah atau berkahwin di Songkhla, Thailand pada hari Sabtu dan Ahad. 

Maklumat Pakej:
Khusus untuk pasangan warganegara Malaysia sahaja.
Urusan pada hari yang sama. Datang bernikah dan kembali ke Malaysia pada hari yang sama.
Tempat Bernikah/Berkahwin: Majlis Agama Islam Wilayah Songkhla.
Selesai nikah anda akan diberi Sijil Nikah (original) dan Surat Pengesahan Majlis Agama Islam Wilayah Songkhla.

Kelebihan:
Tak perlu bermalam di Hatyai, Thailand.
Makan tengah hari percuma di Restoran Islam .
Pengangkutan Dari Bukit Kayu Hitam atau Airport Hatyai (Percuma)
Lawatan sekitar Bandar Hatyai (Tanpa kos tambahan)
Membeli belah di Hatyai Plaza/Green Market/Santisuk Market/Robinson/Central Supermarket/Odeon/Ocean/Pink Lady Plaza/Lee Garden Plaza  dan lain-lain (Atas kehendak pasangan).
Lawatan ke Floating Market (pasar terapung). Pasangan boleh menikmati makanan halal, menjamu mata dan membeli-belah (Atas permintaan pelanggan).









Tiada ulasan: