Rabu, 17 Disember 2014

RASA KEAJAIBAN ...RASA KEHEBATAN ISLAM...KEBENARAN ALLAH SWT SERTA RASULLULLAH SAW....TAK CUKUP...KALAU TAK BERAMAL IKUT ISLAM YANG SEBENAR...JIKA BERAMAL BERPILIH2...SERTA MENOLAK HUDUD...MENAMBAH AMAL2 YANG TAK DIBUAT OLEH RASULLULLAH SAW ATAU PUN IMAM YANG EMPAT....DIKHUATIRI KITA DITIPU OLEH IBLIS DAN MUSUH2 ISLAM...LAGI TERUK BUAT DOSA TERANG2....DAN DIWAR2KAN

SHAREKAN KEPADA KAWAN2 ANDA TENTANG KEHEBATAN KIBLAT KITA INI..
Berikut 15 perkara merupakan keajaipan yang kurang diketahui ramai tentang struktur Kaabah dari sudut sains :
1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.
2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.
3. tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.
4. graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi.
5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman.kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.
6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.
7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. Frekuensi radio tidak mungkin dapat membaca apa-apa yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.
8. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itulah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.
9. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.
10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.
11. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Allah telah tentukan hukumnya begitu.
12. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Kaabah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekah sentiasa bertenaga, sihat dan panjang umur.
13. Manakala bilangan tujuh itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak terhad atau terlalu banyak. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.
14. Larangan memakai topi, songkok atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma (lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melakukan haji kita seperti dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.
15. Selepas selesai semua itu barulah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.
Like · ·




Untk kaum ibu.. yg mnpunyai ank...
Like · ·

Kelantan Miskin ?
Like · ·

7 sekeluarga bersesak dalam kontena
  • Salim (kiri) meninjau keadaan Suryati sekeluarga yang menumpang teduh di dalam kontena milik bekas majikan arwah suaminya. Salim (kiri) meninjau keadaan Suryati sekeluarga yang menumpang teduh di dalam kontena milik bekas majikan arwah suaminya.
1 / 1
JOHOR BAHRU - Seorang ibu tunggal bersama enam anaknya terpaksa menumpang teduh di dalam kontena di Taman Perindustrian Berjaya Seelong, di sini kerana mengalami kesempitan hidup selepas kematian suami sejak setahun lalu.

Suryati Semaohoon, 44, berkata, meskipun pada mulanya anak-anak memberontak kerana terlalu sesak dalam kontena berkenaan, namun masing-masing mulai faham dengan keadaan sebenar keluarga mereka.

Menurutnya, kehilangan suami yang menghidap kanser paru-paru Disember tahun lalu benar-benar dirasai sehingga rumah yang disewa sebanyak RM400 sebulan di Kempas tidak mampu lagi ditanggung.

“Saya merayu kepada bekas majikan suami untuk menumpang teduh di kontena kerana tidak mampu lagi membayar rumah sewa dalam keadaan lima anak yang masih bersekolah.

“Pada mulanya memang kurang selesa kerana apabila cuaca panas terik memang bahangnya terlalu panas dalam keadaan dinding kontena dikelilingi zink.

“Tapi saya bersyukur kerana tak perlu bayar sewa dan menampung kos api dan air dalam keadaan kesukaran mendapatkan rumah sewa di bawah RM300 sebulan,” katanya ketika dibawa berbelanja kelengkapan sekolah di Pasaraya Econsave, semalam.

Hadir sama, Pengerusi Persatuan Prihatin Kempas, Salim Daud dan Pengurus Operasi Pasaraya Econsave, Mas Imran Adam.

Suryati berkata, tiada ungkapan yang mampu dilafazkan selain ucapan terima kasih kepada semua pihak yang banyak membantu menggembirakan tiga anaknya yang bakal menyambung persekolahan Januari tahun depan.

Menurutnya, kelengkapan sekolah anak-anak pada tahun ini tidak dapat disediakan memandangkan hanya mengharapkan bantuan bulanan Baitulmal sebanyak RM300 dan hasil menjahit baju serta jualan kerepek.

“Duit yang diperoleh terpaksa digunakan secara berjimat-cermat, malah perut anak-anak hanya terisi dengan nasi, sayur dan telur,” katanya.

Sementara itu,  Mas Imran berkata, pihaknya menyumbangkan baucar bernilai RM1,000 untuk belanja barangan kelengkapan sekolah tiga anak Suryati beserta barangan keperluan harian.

“Kita sekadar membantu meringankan beban yang ditanggung ibu tunggal berkenaan.

“Kita juga menawarkan pekerjaan berserta asrama kepada anak Suryati yang sedang menunggu keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) untuk mencari duit poket,” katanya.
Artikel Berkaitan

2:43PM - 16 Dec 2014

Guna 'senjata rahsia' pada suami, kata Rosmah


VIDEO

Golongan perempuan patut menggunakan “senjata rahsia” masing-masing untuk mendapatkan apa yang mereka mahu daripada suami, kata isteri perdana menteri Rosmah Mansor.

Beliau mencadangkan kaum hawa menggunakan “pendekatan lembut” dan kuasa memujuk.

“Jangan minta banyak sangat. Jangan minta, saya mahu itu, saya mahu ini. Lelaki tidak suka, betul tak.

“Jika dia nak bagi, dia akan bagi. Kita boleh bayangkan (mahu apa), tetapi jangan minta atau paksa mereka dapatkan untuk kamu.

“Kamu boleh pujuk. Kita ada senjata rahsia, jadi gunakanlah sebaiknya,” katanya yang mendapat tepukan gemuruh daripada hadirin.

Rosmah (atas) berkata demikian ketika berucap dalam pusat bantuan wanita dan nasihat guaman MCA, yang dikenali sebagai “LAWA”.

Rosmah menjadi penaung untuk pusat itu.

Tahaluf siyasi pakatan pembangkang terbatal

Haram jika Pas tinggalkan dasar perjuangan

nasruddin HASSAN NASRUDDIN HASSAN
KUALA LUMPUR 16 Dis. - a hli Jawatankuasa Pas Pusat, Nasruddin Hassan menegaskan penolakan hukum hudud oleh DAP akan menyebabkan tahaluf siyasi dalam pakatan pembangkang terbatal kerana jika Pas mengabaikan dasar itu, hukumnya adalah haram.
Menurut beliau, tahaluf siyasi bukanlah sebuah parti yang mempunyai satu ideologi sebaliknya kerjasama itu adalah berkait dengan tindakan politik yang dipersetujui bersama tanpa mengganggu hak dan dasar perjuangan masing-masing.
Katanya, kerjasama tersebut hanyalah dalam urusan kepentingan bersama membabitkan aspek politik untuk menolak kezaliman, penindasan, rasuah, penyelewengan, salah guna kuasa dan pelbagai lagi tanpa melepasi dasar perjuangan parti.
“Jika DAP buat syarat pakatan pembangkang mestilah tanpa pelaksanaan Islam dan syariatnya, dan menegaskan bahawa Pas tidak boleh melaksanakan syariat Islam termasuk hudud, maka pada saya, syarat dan penegasan yang DAP buat itu membatalkan syarat tahaluf, tiada ertinya lagi tahaluf siyasi ini.
“Jika dasar parti terhalang untuk ditunai dan dilaksana dengan kerjasama ini, maka tahaluf ini batal. Malah tidak keterlaluan kalau saya nyatakan hukumnya adalah haram,” katanya dalam wawancara yang dipetik daripada portal Malaysia Transform di sini hari ini.
Beliau yang berada di Mekah mengulas perkembangan terkini dalam pakatan pembangkang berikutan beberapa siri serangan terbuka oleh pemimpin DAP termasuk daripada Lim Guan Eng sendiri, khususnya berhubung isu hudud dalam Persidangan Kebangsaan DAP 2014 kelmarin.
Guan Eng dalam nada kerasnya mendesak pakatan agar memuktamadkan pendirian untuk tidak melaksanakan hukum hudud jika pembangkang berjaya memenangi pilihan raya umum akan datang, kononnya perkara itu adalah aspirasi daripada penyokong pembangkang.
Persidangan tersebut yang dihadiri 938 perwakilan juga sebulat suara meluluskan resolusi menolak pelaksanaan hudud sama ada di peringkat negeri atau kebangsaan sekiranya pakatan pembangkang berjaya mentadbir Putrajaya.
Mengulas lanjut, Nasruddin berkata, Pas tidak akan sama sekali mengabaikan dasar perjuangan demi pakatan pembangkang, justeru DAP tidak sepatutnya menghalang pelaksanaan hukum hudud jika tidak mahu gabungan tersebut berpecah.
Dalam wawancara itu, Nasruddin turut mengakui bahawa kedudukan pakatan pembangkang kini semakin sukar kerana kesemua pihak belum ‘menemui lantai untuk sama-sama bersila menyelesaikan masalah yang dihadapi’.
Meskipun begitu tegasnya, Pas akan tetap mempertahankan dasar tersebut dalam apa juga cara dan menyifatkan pihak yang menolak hukum hudud sebagai penghalang kepada perjuangan Islam.
“Pas akan tetap berjuang untuk melaksanakan Islam dan syariatnya. Hudud adalah sebahagian daripadanya. Ia adalah kewajipan agama yang ditetapkan syarak, tiada siapa yang boleh halang, kalau mereka halang bererti mereka menjadi penghalang kepada perjuangan Islam.
“Kepada mereka yang meng­halang kerana dendam, benci, ang­kuh dan semangat menentang Islam, maka akan didepani dengan sebijaknya dan sesuai dengan penentangan yang dihadapi. Hujah dengan hujah, saraf dengan saraf, senjata dengan senjata,” tegas beliau.
4 hrs ·
UMNO BN Perintah negara... hilang habis semua !?
tambahan : tanah rezab melayu, nilai duit , nilai moral masyarakat, agama, kepandaian rakyat pun semakin hilang.... last last nanti... negara pun boleh hilang !
Kenapa ?
Tak percaya ?
Mana !
Like · ·
Jika dahulu kita bangga dengan pencapaian Malaysia dengan rangking Top 10 sebagai Negara Kuasa Besar dalam industri :
a) Bijih Timah
b) Getah
c) Kelapa sawit
Kini setelah hampir 60 tahun merdeka,kita kini menjadi Negara Kuasa Besar dalam bidang:
a) Arak.
b) Rasuah
c) Pelacur
Berikut rangking Top 10 pelacur teramai di dunia:
1) Venezuala 119/10,000
2) Korea Selatan 110/10,000
3) Peru 102/10,000
4) Filipina 85/10,000
5) Nigeria 63/10,000
6) China 60/10,000
7) Brazil 53/10,000
8) Malaysia 52/10,000
9) Jerman 49/10,000
10) Thailand 45/10,000
Adakah peningkatan "mendadak" ini kerana dua faktor :
1) Pengekspotan pelacur China ke Malaysia.
2) Adanya "fatwa" dari Ulamak Wanita UMNO yang "menghalalkan" pelacuran kerana terdesak hidup. ?
Like · ·

Terkejut ketika minum milo kotak


Milo
Semalam seorang individu telah memuat naik dilaman facebooknya beberapa keping gambar yang menunjukkan beliau menjumpai objek bendasing di dalam minuman milo kotak yang diminumnya
Beliau,Teh Suan Sim Shirley, nyata amat terkejut kerana air tersebut telah diminum oleh anaknya. Beliau menyedari perkara ini apabila anaknya tidak dapat menghabiskan air tersebut kerana tersekat dan meminta tolongnya
Pada mulanya Teh mencuba minum air yang masih tinggal lagi 3/4 kotak tersebut dan berasa pelik dengan air tersebut. Beliau membuat keputusan untuk menebuk kotak tersebut dan terkejut besar apabila menjumpai objek itu.
3
beliau meminta pendapat orang ramai apa yang harus dilakukannya dan amat bimbang akan kesihatan anaknya kerana telah meminum air yang telah dicemari tersebut.
Bagaimanapun perkara ini telah pun mendapat maklum balas dari pihak Nestle dari bahagian Consumer Services. Beliau telah meminta maaf bagi pihak Nestle dan meminta nombor konteks Puan Shirley supaya mereka dapat menghubunginya secepat mungkin.
Perkembangan hari ini Puan Shirley dikatakan akan membawa perkara ke Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) untuk tindakan lanjut.
Penguasaan jenama terkenal mula hilang
JENAMA makanan berbungkus terkenal yang sudah lama wujud seperti Danone, Campbell dan Barilla mula kehilangan penguasaan pasaran.

Menurut laporan senarai 50 jenama bilionair kategori makanan berbungkus 2014 oleh syarikat penyelidikan Euromonitor International, senarai itu juga menunjukkan beberapa jenama China seperti Yili dan Mengniu telah berkembang pesat.

Senarai jenama bilionair itu turut meliputi jenama ikonik global seperti Kellog’s dan Cadbury sehingga ke jenama baharu yang kurang dikenali, menunjukkan senarai pelopor utama dalam pasaran makanan berbungkus sekarang ini.

Meskipun beberapa jenama baharu Asia memasuki kelab bilionair itu, hasil perolehan kebanyakan mereka bertumpu pada pasaran tunggal dengan Yili, Mengniu, Master Kong, Arawana, Shireway, Wahaha, Fortune dan Wang Zai menyaksikan sebahagian besar daripada perolehan mereka datang dari China.

“Asia Pasifik adalah enjin pertumbuhan terbesar untuk industri makanan berbungkus, menyumbangkan RM628 bilion kepada pasaran global.

“Dalam erti kata lain, 48 peratus jumlah pertumbuhan ini adalah dijana oleh industri,” jelas Ketua Global Penyelidikan Makanan Berbungkus, Euromonitor International, Lamine Lahouasnia dalam kenyataan yang sama. - Bernama
 3:27PM - 16 Dec 2014

Selepas PasMa, PAS pantau Geng Ustaz pula


Selain memantau kegiatan Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa), PAS juga akan meneliti kegiatan sebuah lagi NGO kontroversi yang digerakkan anggota parti itu, dikenali sebagai Geng Ustaz (GU).

Difahamkan langkah itu diputuskan dalam mesyuarat Jawatankuasa Pusat PAS kelmarin dan pekeliling berkaitan kini diedar kepada setiausaha PAS di negeri-negeri.

Pekeliling tersebut ditandatangani Setiausaha Agung Datuk Mustafa Ali.

Dalam pekeliling itu, menurut sumber, jawatankuasa khas dipengerusikan Naib Presiden Salahudin Ayub akan bertemu GU untuk memantau kegiatan mereka dari masa ke semasa.

Penggerak dan aktivis PasMA sebelum ini sudah beberapa kali membangkitkan persoalan kenapa hanya mereka sahaja yang menjadi mangsa “penguatkuasaan” PAS.

Sedangkan, kata mereka, kenyataan lebih keras berkaitan pergolakan dalaman PAS sering ditimbulkan oleh GU.

Terima larangan sertai PasMA

GU dipelopori ulama-ulama muda PAS dan diketuai oleh Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Perak Norazli Musa.

GU dan PasMA wujud ketika krisis menteri besar Selangor memuncak sebelum ini.

Kumpulan itu sebelum ini mencuri perhatian selepas menganjurkan solat hajat menyokong kepimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai menteri besar Selangor, ketika Pakatan memilih calon lain.

Dilihat mewakili kepentingan kumpulan proulama PAS, GU lantang menentang kemunculan PasMa yang digerakkan anggotanya yang dikatakan pro-Pakatan.

Pada 24 November lalu, Salahuddin mengadakan pertemuan dengan pemimpin PasMA ekoran wujudnya 'keresahan' selepas Majlis Syura PAS melarang anggota parti itu terlibat dengan NGO itu.

PasMa yang diketuai bekas exco Kedah dan ADUN PAS Pengkalan Kundor Datuk Phahrolrazi Zawawi sejak Ogos lalu, mencetuskan polemik baru dalam PAS.

Ia malah mendapat perhatian pelbagai pihak dan menjadi subjek perbahasan pada muktamar parti itu di Johor baru-baru ini.

Sementara itu, Malaysiakini difahamkan mesyuarat jawatankuasa pusat PAS Pusat Sabtu lalu juga menerima larangan Majlis Syura demi "keutuhan dalaman".

MEMALUKAN !!! 5 Gambar Aksi Pelakon Wanita Bergaduh Di Set Tersebar.

Panas...!!! Panas...!!! Panas...!!! Inilah beberapa keping gambar artis wanita iaitu antara Liza Abdullah dan Tengku Hanis di PWTC tengah hari tadi, yang menjadi viral di media sosial kerana dikatakan bergaduh tengah bekerja.
Alamak, apa pasal pulak diaorang bergadu hah..?

Tiada ulasan: