Khamis, 27 Februari 2014

SEMUA PERKARA....JIKA TAK AMBIK HAL....DUNIA TANGGUNG SENDIRI.....AKHIRAT MASING2 TERIMA BALASAN SETIMPAL DENGAN KEJAHATAN MASING2

Abu Hashim Jalal added a new photo.


ini MCA Shen Yee Aun
skrg saya baru dau dia ialah orang mcm ini......

ini sebab MCA bantah hudud dan islam?

Abu Hashim Jalal added a new photo.

Kejam!!!!!!Budak 12 Tahun Diberi Snack Sebelum Di Tembak

Gambar yang menunjukkan saat terakhir sebelum seorang kanak-kanakberusia 12 tahun dibunuh oleh tentera Sri Lanka, tersebar. Melalui gambar tersebut, terungkap bahawa kanak-kanak lelaki tersebut sempat diberi makanan sebelum ditembak mati.

Gambar kanak-kanak yang bernama Balachandran Prabhakaran, anak pemimpin pemberontak Harimau Tamil, Velupillai Prabhakaranini, diambil pada Mei 2009 lalu, tengah berlaku konflik besar-besaran antara kerajaan Sri Lanka dengan kumpulan pemberontak Tamil.

kerajaan Sri Lanka selama ini mendakwa bahawa Balachandran mati dalam tembak-menembak antara tentera kerajaan dengan kumpulan pemberontak. Namun kewujudan gambar tersebut membuktikan bahawa kanak-kanak tersebut ternyata dihukum mati secara keji oleh tentera Sri Lanka. Demikian seperti dilaporkan Daily Mail, Rabu (20/2/2013).

Gambar pertama menunjukkan Balachandran yang sedang ditahan tentera Sri Lanka, duduk di sebuah bangku sambil memakan snack.kelihatan gambar  kanak-kanak ini hanya berseluar pendek.

Namun gambar di bawah benar-benar memilukan hati. Balachandran kelihatan terbaring di tanah dalam keadaan tidak bernyawa,dan kelihatan luka tembakan di dadanya.

Menurut hasil pemeriksaan, terdapat 5 luka tembakan di bahagian dada Balachandran. Dari lukanya, budak tersebut ditembak dari jarak dekat. Pekara membuktikan kerajaan Sri Lanka yang menyatakan bahawa Balachandran mati dalam adengan tembak-menembak adalah palsu.

Gambar-gambar Balachandran ini dipaparkan dalam filem dokumentari berjudul 'No Fire Zone' yang diterbitkan oleh pengarah Callum MacRae. Menurut MacRae, foto-foto tersebut menjadi tamparan bagi kerajaan Sri Lanka.

"Gambar-gambar itu menunjukkan ketika dia dalam tahanan, dan bahkan sempat diberi makanan, sebelum akhirnya dibawa dan dilaksanakan hukuman secara keji," terang MacRae.

Pihak tentera Sri Lanka menyatakan dengan kesal insiden itu. Menurut jurucakap tentera Sri Lanka, Brigadier PR Wanigasooriya, pihaknya selalu dituduh melakukan pembunuhan dan pencabulan hak asasi manusia, namun tidak pernah ada bukti yang menyokong tuduhan tersebut.

"Tidak ada bukti kuat yang membuktikan tuduhan tersebut yang mampu membuat kami melakukan siasatan," katanya.

 
 
 
 

Pada suatu sudut,mungkin kita boleh berbangga dengan kemajuan yang dicapai oleh umat Islam,ia membuktikan umat Islam boleh bersaing di dalam bidang ekonomi dengan negara2 barat.Umat Islam bukan umat yang mundur ke belakang..namun pada masa yang sama,sedar atau tidak,suka atau tidak..dunia semakin menghampiri 'expired date'nya.

Dari Umar al-Khattab r.a...Lelaki itu bertanya lagi:"Terangkan kepadaku tentang kiamat."
Baginda s.a.w bersabda:"Orang yang ditanya tentang kiamat tidaklah lebih mengetahui daripada orang yang bertanya."
Lelaki itu berkata:"Maka terangkanlah kepadaku tentang tanda-tandanya."
Nabi s.a.w bersabda:"Apabila seorang hamba perempuan melahirkan tuannya dan apabila engkau melihat orang-orang miskin yang berkaki ayam,tidak berpakaian dan papa kedana yang hanya menjadi pengembala kambing (berbangga-bangga) menegakkan dan meninggi-ninggikan binaan."

Kemudian lelaki itu berlalu,lalu aku terdiam sebentar.
Baginda s.a.w bertanya:"Wahai Umar!Adakah engkau tahu siapa lelaki yang bertanya itu?"
Aku berkata:"Allah dan RasulNya lebih mengetahui.
Nabi s.a.w bersabda:"Sesungguhnya dia adalah malaikat Jibril yang datang kepada kamu untuk mengajar kamu tentang agama kamu."~(HR Muslim)

Dan sekarang Arab Saudi dalam proses membina bangunan tertinggi di dunia yg melebihi 1km menjulang ke langit di Jeddah(Najd) yang bakal dinamakan sebagai Kingdom Tower.
Di sini,saya tidak ingin mempolemikkan keturunan Raja Arab Saudi.

KUALA LUMPIR: Malaysian Airline System (MAS) sekali lagi dikritik apabila menghidangkan set nasi putih asam pedas ikan tetapi dimaklumkan ikan tidak ada di dalam hidang itu.

Kritikan itu bukan datangnya daripada orang biasa tetapi juga daripada pakar masakan iaitu Chef Zam atau Zamzani Abdul Wahab.

Beliau melalui Instagramnya menyatakan kekesalan yang disifatkan ia sebagai ‘memalukan’ memandangkan kerajaan membelanjakan jutaan ringgit untuk mempromosikan Malaysia sebagai ‘syurga makanan’ namun pengalaman pertama mereka menjamah makanan Malaysia tidak mencerminkan apa yang sepatutnya.

Makanan ini dikatakan dihidangkan dalam penerbangan dari Kota Kinabalu ke Kuala Lumpur.

Chef Zam turut menjelaskan nasi yang dihidangkan ‘lembik’ dan sayur yang cukup menyedihkan apatah lagi  tanpa hidangan pencuci mulut.

Sebulan yang lalu  Datuk Redzuwan Ismail atau Chef Wan pernah mengkritik nasi lemak yang dihidangkan kepadanya dalam penerbangan kelas ekonomi ke Bangkok sebagai ‘telanjang’ kerana tidak disertakan ikan bilis, kacang goreng dan timur, yang menurut beliau, tidak mewakili nasi lemak dan pilihan lauk yang sebenarnya.

Menjawab kritikan Chef Wan itu, MAS melalui Pengurus Operasi Penerbangannya berkata, peket ikan bilis dan kacang tidak dapat dihidangkan bersama nasi lemak ketika itu kerana terdapat kerosakan pada bahan tersebut dan timun terdapat pada penerbangan kelas pertama dan perniagaan kerana bersifat mudah rosak menyebabkan anak kapal harus menyediakannya sebelum nasi lemak dihidangkan kepada penumpang.

Prosedur itu merupakan standard biasa MAS bertujuan untuk menjaga kerbersihan dan kualiti makanan para penumpang.

Chef Wan turut menjelaskan beliau bukan  mempertikaikan rasa sajian yang dihidangkan dalam pesawat MAS itu sebaliknya mengkritik penyediaan nasi lemak berkenaan yang dilihat tidak lengkap.

“Sebagai Duta Pelancongan Malaysia, menjadi tanggungjawab saya membuat teguran. Bukan niat mencari publisiti, jauh sekali memburukkan nama MAS,” katanya.

CHEF ZAM KRITIK HIDANGAN MAKANAN MALAYSIA AIRLINES (MAS) SEBAGAI ‘MEMALUKAN’?

| 27/02/2014 |
Jika sebelum ini chef selebriti popular, Datuk Chef Wan mengkritik hidangan nasi lemak syarikat penerbangan Malaysia Airlines (MAS) yang dikatakan tidak lengkap dan telanjang, kini Chef Zam pula mengkritik makanan MAS.
page
Chef Zam menerusi akaun instagram nya menyatakan kekesalan beliau terhadap hidangan MAS yang disifatkan ‘memalukan’ memandangkan kerajaan membelanjakan jutaan ringgit untuk mempromosikan Malaysia sebagai ‘syurga makanan’ namun pengalaman pertama mereka menjamah makanan Malaysia tidak mencerminkan apa yang sepatutnya.
Menurut gambar yang dikongsikan, Chef Zam menulis:-
Untitled
There is something terminally wrong with MAS food onboard. It is such a huge embarrassment not only to domestic passengers but most importantly to our foreign guests. How in the world can you promote this country as a food haven when their very first encounter with our so-called ‘cuisine’ is this ridiculousness?? It really embarassingly undermines the government’s effort i.e. MATRADE, Tourism Malaysia and the likes spending hundreds of millions of tax payers’ hard-earned money every year trying to paint a glorious picture of our cuisine to the world. Some people up there MUST go NOW!!  @Malaysia_airlines @Malaysiaairlines
Makanan ini dikatakan dihidangkan dalam penerbangan dari Kota Kinabalu ke Kuala Lumpur. Ia sepatutnya hidangan nasi putih dengan asam pedas ikan tetapi dikhabarkan ikan tidak ada dalam hidangan tersebut .Nasinya juga dikatakan ‘lembik’ dan sayur yang sedih, tanpa hidangan pencuci mulut.
Jika sebelum ini pihak MAS berjanji akan memperbaiki perkhidmatan makanan mereka selepas dikritik Chef Wan. Namun kini apa pula yang bakal mereka katakan.
p/s: sebagai makluman, bukan Chef Zam yang menggunakan perkataan ‘sial’. Sebaliknya dia memuat naik semula gambar instagram dengan kapsyen yang ditulis oleh orang lain iaitu orang yang dihidangkan makanan tersebut. Chef Zan hanya menulis kapsyen dalam bahasa Inggeris.

4 Foto: Cerita sebenar mayat dibalut dan ditinggal di tepi jalan

Penemuan satu mayat lelaki dalam keadaan berbungkus dengan kain cadar di tepi Jalan Perusahaan 2, Bukit Minyak semalam menimbulkan tanda tanya di kalangan orang ramai.
Menurut Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT), Asisten Superintendan Azman Abd. Lah, mayat yang dipercayai warga asing itu ditemui oleh seorang lelaki yang melalui kawasan itu sekitar jam 8.45 pagi.
“Ketika ditemui, mayat itu dibungkus dengan sehelai cadar bercorak bunga warna ungu cair. Bahagian kepala dan kaki mayat itu diikat seolah-olah sudah dikafankan.”

Tambah Azman, berdasarkan kepada mayat yang masih sempurna dengan hanya mulut berbuih, mangsa mungkin baru meninggal dunia semasa ditemui pagi tadi.

“Polis tidak menolak kemungkinan, lelaki itu mati di tempat lain tetapi mayatnya diletakkan di situ. Polis juga tidak menemui sebarang dokumen bersama mayat tersebut.”
Azman turut memberitahu, pemeriksaan polis pada mayat yang tidak memakai pakaian itu tidak menemui kesan kecederaan di badan mangsa.
Justeru, polis setakat ini mengklasifikasi kematian mangsa sebagai mati mengejut dan mayat dihantar ke Hospital Seberang Jaya untuk dibedah siasat bagi mengetahui punca kematiannya.
BH: Punca kejadian masih dalam siasatan polis dan mohon bantuan anda untuk melaporkan kepada pihak polis jika mempunyai sebarang maklumat.
Read more http://plbgaimacam.blogspot.com/2014/02/kisah-sebenar-mayat-dibalut-kain-kafan.html

Tiada ulasan: