Khamis, 13 Februari 2014

BEBAL

Wednesday, 12 February 2014


MANA PERGI SUARA-SUARA BERJIWA SUCI MURNI ANTI PEMBAZIRAN???????


Mengapa apabila berlakunya perletakkan jawatan DUN N25 Kajang sehingga membawa kepada suatu PRK maka riuh rendah gegak gempita hiruk pikuk beberapa rakyat yang memegang prinsip suci murni anti pembaziran membantah dan mengutuk keras tindakan tersebut sebagai pembaziran wang rakyat semata-mata untuk menyelesaikan masalah dalam parti KEADILAN.

Yang ini apa cerita .. bukankah bakal diadakan suatu PRK demi menyelesaikan masalah peribadi seorang pemimpin?

Mengapa senyap sunyi sepi tergigit lidah bisu terkedu????? .. MENGAPA????

Bersuaralah sikit ... cakaplah Taib Mahmud khianati kepercayaan rakyat? .. Cakaplah taib Mahmud bernafsu besar gila kuasa.



Tan Sri Adenan Satem akan mengambil alih jawatan ketua menteri Sarawak daripada Tan Sri Abdul Taib Mahmud.

Perkara ini diumumkan Taib selepas menyerahkan surat peletakan jawatannya kepada Yang DiPertua Negeri (TYT) Tun Abang Muhammad Salahuddin Abang Barieng hari ini.

Jika spekulasi ini benar, Taib perlu mengosongkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Balingian dan Pilihan Raya Kecil perlu diadakan di kerusi itu.

Adenan merupakan menteri tugas-tugas khas Sarawak dan juga ketua penerangan Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB).

Taib memimpin Sarawak selama 33 tahun dan berkhidmat dengan semua perdana menteri Malaysia bermula sejak zaman perdana menteri pertama, Tunku Abdul Rahman Putra Al -Haj.

Polemik hukum pelaburan ASB
SUDAH beberapa kali saya menulis artikel dan meletakkan status di Facebook mengenai hukum pelaburan Amanah Saham Bumiputera dan Amanah Saham Nasional (ASB/ASN).

Namun masih ramai yang bertanyakan penulis perihal status hukum pelaburan ASB dan ASN ini, memandangkan topik ini antara yang terhangat dibahaskan di alam siber.

Pertamanya perlu disebutkan bahawa penulis bukanlah orang yang berkelayakan untuk mengeluarkan fatwa. Sebagai orang awam kita harus sentiasa hormat kepada pihak yang diamanahkan kerajaan, terutama Majlis Raja-Raja yang bertanggungjawab melantik mufti untuk merungkaikan permasalahan umat mengenai hukum hakam agama.

Kegagalan menghormati dan mengiktiraf kedudukan pihak lebih berautoriti atau berkelayakan mengeluarkan fatwalah yang menyebabkan umat menjadi celaru kerana terlalu banyak ‘ustaz’  yang sewenang-wenang mengeluarkan hukum halal-haram.

Berbalik kepada polemik ASB dan ASN ini, Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-80 yang bersidang pada 1 - 3 Februari 2008 telah pun memutuskan skim pelaburan ASB dan ASN serta dividen atau bonus yang diterima pelabur adalah harus hukumnya.

Dalam muzakarah yang dihadiri Ahli Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan yang turut diwakili mufti-mufti seluruh Malaysia dan individu-individu berkepakaran dalam bidang fekah dan muamalah mengharuskannya atas hujah menjaga kepentingan dan maslahah umat Islam serta mengelakkan kemudaratan yang lebih besar.

Namun, polemik berkenaan dengan ASB dan ASN mula timbul semula apabila Jabatan Mufti Selangor mengeluarkan fatwa yang diputuskan oleh Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor Kali 2/2011 yang bersidang pada 12 April 2011, memutuskan skim pelaburan ASN dan ASB tidak halal kerana bertentangan dengan hukum syarak.

Antara alasan mereka ialah dana-dana ASN dan ASB secara jelas terlibat dalam aktiviti pelaburan yang bercampur-campur antara patuh syariah dan tidak patuh syariah dan sebahagian besarnya adalah daripada sektor kewangan konvensional.

Menurut fatwa itu lagi skim ASN dan ASB juga tidak diklasifikasikan sebagai dana unit amanah yang patuh syariah oleh Majlis Penasihat Syariah Suruhanjaya Sekuriti kerana terlibat dalam pelaburan yang haram terutamanya dalam kaunter perbankan konvensional berteraskan riba.

Untuk pengetahuan, di bawah Suruhanjaya Sekuriti terdapat resolusi syariah yang jelas mengenai pelaburan saham syarikat yang terdapat percampuran dalam aktiviti dan operasinya.

Sebagai contoh, sekiranya sebuah konsortium atau syarikat yang perniagaan utamanya patuh syariah seperti konsortium hartanah tetapi anak syarikatnya terlibat dengan aktiviti perjudian, maka pihak Suruhanjaya Sekuriti akan menilai status kewangannya terlebih dahulu.

Sekiranya, pendapatan daripada syarikat judi tersebut kurang daripada 5% berbanding pendapatan keseluruhan syarikat utama, maka kaunter saham syarikat tersebut masih dianggap patuh syariah.

Walau bagaimanapun, dalam kes pelaburan ASB/ASN, dana-dana ini dilaburkan dalam syarikat kewangan konvensional berasaskan riba iaitu Maybank melebihi paras 5% yang ditetapkan oleh Majlis Penasihat Syariah Suruhanjaya Sekuriti.

Persoalannya sekarang fatwa manakah yang hendak dituruti?

Bagi pandangan peribadi penulis, sebagai orang awam kita boleh memilih untuk mengambil pandangan atau fatwa yang dikemukakan, sama ada oleh Majlis Fatwa Kebangsaan ataupun Pejabat Mufti Selangor. Kedua-duanya adalah badan berautoriti untuk mengeluarkan fatwa dan mempunyai hujah tersendiri. Dalam konteks ijtihad sebegini, tiada istilah siapa yang betul mahupun salah secara mutlak, sebagaimana hadis Nabi SAW:

“Apabila seorang hakim memutuskan sesuatu keputusan, maka dia berijtihad dan ijtihadnya betul, maka baginya dua pahala. Dan apabila dia berijtihad dan keputusannya salah, maka baginya satu pahala”.

Walau bagaimanapun dalam konteks wara’, seseorang digalakkan untuk meneliti secara terperinci setiap skim pelaburan ke mana dana-dana tersebut akan disalurkan. Yang dimaksudkan dengan wara’ di sini ialah ketakwaan kita pada ALLAH hingga meninggalkan perkara-perkara yang tidak jelas atau samar-samar.

* Penulis Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim)

(GUINNESS WORLD RECORD) KISAH RAKYAT PELIK INI , TIDAK TERDAPAT NEGARA2 LAIN , DI DUNIA . HANYA DI MALAYSIA

Written By canang on Rabu, 12 Februari 2014 | 2/12/2014 10:31:00 PTG

* (GUINNESS WORLD RECORD) *

" PELIK TAPI BENAR "

(KISAH RAKYAT PELIK)
KAMI PASTI & YAKIN !!!
(KISAH RAKYAT PELIK INI , TIDAK TERDAPAT NEGARA2 LAIN , DI DUNIA .
HANYA DI MALAYSIA .

APA YG PELIKNYA ???

 ORANG KAYA & BERPENDAPATAN TINGGI , MINTA BARANG PENGGUNA DITURUNKAN HARGA BERPATUTAN - 
MACAI YG MISKIN PULA MINTA BARANG DINAIKAN HARGA YG TINGGI .

 SEMUA MACAI BN / UMNO YG MISKIN & BERPENDAPATAN RENDAH , TIDAK BERMINAT DGN BARANG MURAH & DITURUNKAN HARGA , DAN MEREKA SANGGUP MEMPERTAHAN KENAIKAN HARGA BARANG, AMAT MARAH , KEPADA PAKATAN RAKYAT YG BEGITU LANTANG MENUNTUT PENURUNAN , HARGA BARANG PENGGUNA YG BERPATUTAN .

 DI MALAYSIA - SEMAKIN BYK UNIVESITI - SEMAKIN RAMAI PULA MANUSIA JADI BODOH ? PAKATAN RAKYAT NAK HAPUS PTPTN , TAK NAK , MINAT SUNGGUH NAK BAYAR HUTANG PTPTN , WALAUPUN GAJI /PENDAPATAN MEREKA , TK SAMPAI PUN RM 2.000 SEBULAN .

 KALAU SEMUA ORANG BIJAK & PANDAI DI DUNIA INI PUN , JIKA MEREKA SENTIASA , DK FIKIR PASAL OTAK MACAI BODOH NI - MEREKA YG BIJAK INI PUN , BOLEH MINTA MASUK WAD GILA DGN SUKARELA 

 KAMI PUN NK MINTA MASUK WAD GILA , SEBAB TERLALU BANYAK FIKIR PASAL OTAK MACAI BODOH NI ? APA YG MACAI INI BERKEHENDAK ? TIDAK ADA MANUSIA PINTAR DI ALAM INI YG FAHAM

 KAMI RASA , DOKTOR PAKAR SAKIT JIWA TERBAIK DI DUNIA PUN , GERENTI TAK FAHAM . TAHAP PEMIKIRAN & SARAF OTAK MACAI INI .

WAJIB BACA SEGERA !!!

(UTK PENILAIAN)
(SEMUA RAKYAT MALAYSIA YG BERILMU , BIJAK & PINTAR)

KISAH BENAR !!

KISAH KEHIDUPAN !!!
(SEMUA MACAI JAHILIAH, BN/UMNO , MERUPAKAN (VIRUS JENIS MANUSIA PEROSAK) MASYARAKAT & NEGARA .

 (1) GOLONGAN VIRUS INI , MASIH BERFIKIRAN , DI ZAMAN BATU & TIADA DIDIKAN UGAMA & AMAT JAHIL & SENTIASA SAJA MENGHINA PARA ULAMA & MEMPERTIKAI HUKUM ISLAM SETIAP MASA . 
MEREKA HANYA TAHU, MAKAN /MINUM & TIDUR SAJA DAN HANYA MENGHARAP WANG / BANTUAN , YG DIRASUAH OLEH PEMINPIN MEREKA , YG SENTIASA MENIPU , DIRI MEREKA SENDIRI TANPA MEREKA SEDARI .

 (2) GOLONGAN INI , TIDAK PERNAH TERFIKIR ? APAKAH KEGIATAN PEMINPIN YG MEREKA PILIH :- KEBANYAKAN PEMINPIN YG MEREKA PILIH , MEMPUNYAI KEKAYAAN PALING LUAR BIASA DI DUNIA.

 (3) PEMINPIN YG DI PILIH ,TERSEBUT, MENDAPAT KEKAYAAN YG LUARBIASA ITU , MUNGKIN TERJATUH DARI LANGIT , SECARA TIBA2 , MEREKA TIDAK PERNAH , AMBIL TAHU , DARI MANA HARTA LUAR BIASA PEMINPIN MEREKA ITU ???

 (4) MEREKA TERUS MEMUJA PEMINPIN SECARA MEMBUTA TULI & TIDAK PERNAH TANYA/SIASAT, DARI MANA HARTA PEMINPIN YG BEGITU BYK, HINGGA ADA PEMINPIN YG MEMPUNYAI WANG/HARTA BERJUTA @ BERBILLION RINGGIT, SEDANGKAN GAJI PEMINPIN MEREKA TIDAK LEBIH DARI RM 30.000 SEBULAN ?

 (5) MEREKA INI , MMG BODOH , (APA YG ADA DLM FIKIRAN MEREKA , 
BIARLAH PEMINPIN ,BUAT APA2 PUN YG MEREKA SUKA ? MEREKA TAK KISAH LANSUNG ? 
JANJI MEREKA DPT AMAT SEDIKIT HABUAN /BANTUAN ,
SAPERTI , BR1M / TR1M / PR1M / SL1M / PR1M / DR1M & MAKAN / MINUM / DPT RUMAH SUBSIDI / NEGARA MASIH AMAN , 

 (6) MEREKA TIDAK BERMINAT UTK MENDAKWA SEMUA PEMINPIN MEREKA YG MELAKUKAN KESALAHAN DI MAHKAMAH , DAN HANYA PANDAÑG & MEMBIARKAN PEMINPIN MEREKA TERUS MELAKUKAN SALAHLAKU / RASUAH / PENIPUAN UNDI / PECAH AMANAH MENGIKUT UNDANG2 NEGARA ,

 (5) CUBA KITA FIKIR !!!
(SELAGI MASIH ADA GOLONGAN BODOH & BUTA POLITIK INI , SEMUA RAKYAT YG BIJAK DI DUNIA INI PUN , PASTI DITIMPA PELBAGAI MASALAH KEHIDUPAN , TARAF HIDUP , EKONOMI & KESTABILAN SESEBUAH NEGARA . 
 (6) KAMI AMAT YAKIN , SEMUA ORG BIJAK PANDAI DI SELURUH DUNIA PUN , PASTI TIDAK DPT MEMBERI APA2 ILMU , KPD GOLONGAN BODOH SOMBONG INI , SUPAYA MEREKA INI , BENAR2 FAHAM CARA2 POLITIK , MENGIKUT STANDARD NEGARA2 MAJU DI DUNIA INI .

 (7) KAMI AMAT YAKIN , SELAGI ADA GOLONGAN OTAK BEKU DAN TK BERFUNSI INI , NEGARA TIDAK AKAN MENJADI MAJU , MUNGKIN NEGARA JADI BANKRAP DISEBABKAN OLEH :-
PEMINPIN2 YG RAKUS , PECAH AMANAH , RASUAH , BOROS WANG RAKYAT UTK KEPENTINGAN DIRI PEMINPIN , KELUARGA & KRONI DAN . .
. . . SUDAH PASTI MALAYSIA TIDAK DPT BERSAING DGN NEGARA MEMBANGUN / MAJU , SAPERTI JEPUN , KOREA SELATAN , SINGAPURA , CHINA DAN SEBAGAINYA , DAN MALAYSIA SENTIASA KETINGGALAN KE BELAKANG UTK SELAMANYA .

 (8) GOLONGAN 40 % INI - TERAMAT MUDAH DITIPU & DI RASUAH DGN WANG/BANTUAN YG AMAT SEDIKIT . . .
. . . . SEDANGKAN PEMINPIN YG MEREKA PILIH , MENIPU WANG & HARTA MEREKA SENDIRI . .
TANPA MEREKA SEDARI , YG MANA , PEMINPIN MEREKA , AMAT BEBAS MENIPU , DIRI MEREKA SENDIRI , HASIL PENIPUAN PEMINPIN MEREKA , MEMPUNYAI HARTA / WANG BERJUTA 2 DAN ADA SMP BERBILLION RINGGIT .

 (9) KINI , MEREKA MASIH LAGI , TIDAK TAHU , MEREKA TELAH DI TIPU & DTINDAS , BERPULUH TAHUN YG LALU, TETAPI GOLONGAN MACAI INI , TETAP MEMPERTAHANKAN PEMINPIN YG MENIPU MEREKA . . .
. . . . DAN SANGGUP MEMFITNAH , SESIAPA SAJA YG MENENTANG BN / UMNO PUJAAN MEREKA . .
DIMANA MEREKA ANGGAP HANYALAH BN/UMNO SAJA PEMBERI REZEKI UTK MEREKA SEKELUARGA DAN MEREKA SUDAH LUPA BAHAWA , HANYA ALLAH . TUHAN SEKELIAN ALAM YG MENENTUKAN REZEKI MEREKA .

 (10) PEMINPIN YG MEREKA PILIH SENTIASA MENCARI JALAN TERBAIK , UTK MENIPU HABIS2AN MEREKA YG AMAT BODOH INI . 
PEMINPIN MEREKA TAHU , GOLONGAN BODOH INI , AMAT MUDAH DITIPU, DGN JANJI2 MANIS DAN PERLU DIRASUAH DGN WANG / BANTUAN YG SEDIKIT SAJA .

 (11) SEBENARNYA , (GOLONGAN 40%) INI , HANYA MENIPU DIRI MEREKA SENDIRI , DAN SANGGUP MENGHINA UGAMA ISLAM DAN PARA ULAMA , DEMI MEMPERTAHAN PEMINPIN YG MENIPU /RASUAH , GOLONGAN INI HIDUP DGN PENUH KEPALSUAN DAN KEPURA2AN .

 (12) MEREKA TIDAK PERNAH TERFIKIR ? BAGAIMANA PULA ? JIKA ULAMA YG MEREKA FITNAH ITU , BENAR DISISI ALLAH ? MAKA GOLONGAN INI , PASTI MEREKA MENERIMA AZAB ALLAH & KEKAL DLM NERAKA UTK SELAMANYA . . . 

 (13) GOLONGAN BODOH INI TIDAK PERNAH TERFIKIR ??? TIBA - TIBA MEREKA MATI DALAM KEADAAN KITA SYIRIK, MUNAFIK , FASIQ DAN SETIAP MASA , HINA / MENGHALANG HUKUM ALLAH UTK DILAKSANAKAN !!!

 (14) GOLONGAN 40% - ADALAH ANTARA GOLONGAN PALING BODOH DI DUNIA , DALAM MEMILIH PEMINPIN2 BERILMU , BIJAK ,CEKAP , BERSIH , TELUS, ADIL & MERSA RAKYAT .

 (15) MANUSIA YG PALING BODOH DI DUNIA , ADALAH MANUSIA YG TIDAK DPT MENILAI , YG MANA BENAR DAN YG MANA SALAH .

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

(1) PERINGATAN :-
ALLAH MAHA BESAR & TUHAN SEKELIAN ALAM .

(10 PEKARA YG MEMBATALKAN SYAHADAH)

 1) MENYEKUTUKAN ALLAH .
 2) BERSERAH KEPADA MAKLUK (BERGANTUNG NASIB PADA MAKLUK) KONSEP SEBENAR KPA ALLAH TAALA SAHAJA .
 3) MENGKAFIRKAN ORG ISLAM YG NYATA ISLAMNYA DAN TIDAK MENGKUFURKAN ORG KAFIR YG NYATA KUFURNYA .
 4) YAKIN DAN PERCAYA IDEOLOGI DIBAWA OLEH MANUSIA LEBIH BAIK DARI SISTEM ISLAM .
 5) MENCELA NABI SAW DAN SUNAHNYA .
 6) HUKUM ALLAH MENJADI SENDAAN DAN GURAUAN .
 7) MENENUNG NASIB DAN BERMAIN SIHIR .
 8) MEMBANTU ORANG2 KAFIR UTK MEROSAKAN ISLAM .
 9) BERANGGAPAN KELUAR DARI ISLAM TIDAK APA-APA .
 10) MENOLAK SEBAHAGIAN DARIPADA AL-QURAN DAN MENERIMA SEBAHAGIAN AL-QURAN .

(7 DOSA PALING BESAR DLM ISLAM)

 1) SYIRIK KEPADA ALLAH .
 2) SIHIR .
 3) MAKAN RIBA .
 4) MAKAN HARTA ANAK YATIM .
 5) LARI DARIPADA MEDAN PERANG DIJALAN ALLAH .
 6) MEMBUNUH ORANG ISLAM , KECUALI YG DIBENARKAN MENGIKUT HUKUM ISLAM .
 7) MENUDUH/FITNAH PEREMPUAN YG BAIK MELAKUKAN ZINA TAMPA SEBARANG BUKTI YG NYATA .

(" SOMBONG ITU , ADALAH ORG YG BENCI PADA KEBENARAN DAN MENGHINA HUKUM ISLAM DAN PARA ULAMA ")

FIRMAN ALLAH "

" BARANG SIAPA YG TIDAK BERHUKUM DGN HUKUMAN YG DITURUNKAN ALLAH , MAKA MEREKA ITU ORANG - ORANG YANG KAFIR " (AL-MAIDAH - AYAT : 44)

IKLAS DARI : -
Laman :-

https://m.facebook.com/profile.php?id=1378847072377212

Sayfool adalah manusia tertinggi didunia? Ini buktinya!!
Bila penipu nak bersumpah! Inilah jadinya... semuanya tak menjadi.. Nak buktikan dia berada di depan Kaabah! Tapi Allah SWT itu Maha Adil ...Gunalah teknologi yang terkini mana pun.. kalau tidak dizinkan oleh Nya mesti gagal. Contohnya badan sayfool jadi nipislah.. badannya jadi lebih besar dari orang lain! Patutlah dalam Islam tak dibenarkan bersumpah!! Kalau masih ada lagi yang percaya pada si penipu haramjadah ini.. maka dia pun terbukti adalah geng penipu yang bakal dilaknat Allah SWT di Akhirat kelak!! Nauzubillah
KUALA LUMPUR: Sungguh mengaibkan! Dakwaan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bahawa Malaysia mempunyai ‘demokrasi terbaik di dunia’ tergugat apabila kedudukan kita dalam Indeks Kebebasan Media 2014 adalah paling corot dalam sejarah negara, malah lebih rendah daripada Myanmar, kata Lim Kit Siang.

Menurut Ahli Parlimen Gelang Patah itu dalam satu kenyataan, pada tahun lalu Malaysia telah pun terjerumus ke kedudukan tercorot, iaitu di tangga ke-145 daripada 179 buah negara dalam Indeks Kebebasan Media 2013 – pencapaian terburuk sejak indeks tahunan Reporters Without Borders (RSF) diperkenalkan pada tahun 2002.

Pada tahun itu, katanya Malaysia terjunam 23 anak tangga, memandangkan negara ini diletakkan di tangga ke 122 pada tahun 2011/2012 Indeks Kebebasan Media.

Menurutnya, dalam Indeks Kebebasan Media 2014 yang baru saja diterbitkan, Malaysia tersungkur lebih jauh ke bawah, iaitu di tangga ke-147 daripada 180 buah negara, iaitu dua anak tangga di belakang Myanmar yang kedudukannya meningkat ke tangga ke-145 setelah menduduki tangga ke-151 pada tahun lepas.

Tambahnya, negara-negara Asean yang pencapaiannya mengatasi Malaysia adalah Brunei (tangga ke-117), Thailand (130), Indonesia (132), Kemboja (144) dan Myanmar (145). Filipina menduduki tangga ke-149, Singapura di tangga ke-150, Laos 171 dan Vietnam 174.

Katanya lagi, kedudukan Malaysia dalam Indeks Kebebasan Media 2014 mungkin di bawah Filipina dan Singapura jika diambil kira tindakan terbaru kerajaan menekan kebebasan media, iaitu pembatalan permit penerbitan FZ Daily, hanya beberapa jam selepas penerbit The Edge Communications Sdn. Bhd. diberikan izin oleh mahkamah untuk memulakan prosiding terhadap Kementerian Dalam Negeri yang menangguhkan pemberian permit kepada FZ Daily.

“Pada tahun 2006, kedudukan Malaysia dalam Indeks Kebebasan Media agak baik, iaitu di tangga ke-92,” ujarnya.

Namun, di bawah kepimpinan Najib Malaysia terperangkap di tangga seperempat tercorot di kalangan 180 buah negara yang dinilai.

“Bolehkah kita mengharapkan penjelasan daripada Najib selepas mesyuarat Kabinet hari ini mengapa beliau memungkiri janji untuk menjadikan Maaysia sebagai ‘demokrasi terbaik di dunia’ apabila negara ini ditempatkan di tangga paling corot sejak 12 tahun lalu dalam Indeks Kebebasan Media sehingga diatasi oleh Myanmar yang dianggap sebagai negara demokrasi terburuk di kalangan negara-negara Asean?” tanya beliau.

Surat khas kepada Allah ?! Kenapa martabatku direndahkan ?!

 
Salam perkenalan kepada semua pembaca. Nama saya Maznirah Jalubi.Inilah luahan hatiku.Kepada siapa lagi aku nak meluah ? Kepada siapa lagi aku nak ceritakan segala bebananku ? Kepada siapa lagi memandangkan Allah yang diagungkan oleh manusia sebenarnya tidak wujud.
I cuma nak tanya dengan you, dan I nak you jawab secara jujur. Kalau you tak jujur, confirm I kencing  Quran you. Ada I kesah ? Kenapa I sebagai seorang wanita dibuat dari tulang rusuk kaum lelaki ? Kau apa merapek sial ?

Kenapa di syurga, yang lelaki dapat macam-macam tapi kami wanita tak dapat apa-apa ? Kalau beri suami poligami dapat payung emas. Kalau sudah di syurga, payung emas itu aku gadaipun tidak laku. Sial ! Kenapa apabila sembahyang aku kena berada belakang lelaki ? Kenapa taraf aku tidak sama seperti lelaki ? Kenapa aku direndahkan martabat oleh kau ? Kimak sini kau explain sikit ?
 
Kenapa Momet kata ramai kaum wanita yang akan ke neraka ? Kimak sial penat aku sembahyang tonggang tonggek. Dosa sikit saja kau campak aku di neraka, memang kalau aku jumpa kau, aku rembat kau cukup cukup. Babi punya Allah !

Ok sila jawap, kalau pengikut kau jawap, tak habis-habislah dengan darah murtad halal bagi mereka, ini lah ajaran agama kimak kau yang suka sangat membunuh, apahal nak paksa aku sembah kau ? padahal aku pun tak mintak lahir sebagai Islam.
Babi ! So, aku sekarang nak murtad, kau ada masalah ke dengan aku Allah ? Kau itu sebenarnya imaginasi orang Islam saja, tak payah lah nak tunjuk power, memangpun kau powerless. Orang Islam saja bodoh percaya yang kau wujud.So kalau kau betul betul wujud, sila jawap persoalan aku sial ! Sial punya Allah !

 
Jangan salahkan ' Penulis ' dalam luahan hati ini. Apapun, yang akan dikongsikan oleh para pembaca dan siapapun juga yang berminat berkongsi cerita kerana ' Penulis ' akan siarkan cerita tersebut dalam blog ini asalkan Si pemberi cerita memberi arahan atau bersetuju sesuatu cerita tersebut di siarkan dalam blog ini. 
Penulis tidak tahu luahan hati ini benar-benar dari tuan punya badan ataupun bukan.Pembaca mesti tertanya-tanya tentang bukti yang Si Pemberi cerita ada berkongsi cerita atau tiada bukan ? Mesti para pembaca sedang berfikir bahawa penulis sebenarnya tiada bukti yang menunjukkan bahawa Si Pemberi cerita ada berkongsi luahan hati tersebut bukan ? Okay, ini buktinya.


Apapun cerita  yang sampai di inbox  ' Penulis ' pasti akan di kongsikan kepada para pembaca. Dan yang paling penting ialah ' Penulis ' tidak mengecewakan Si Pemberi cerita untuk menunaikan janji dengan cara cerita yang dikongsikan oleh Si Pemberi cerita kepada ' Penulis '  akan disiarkan dalam blog ini.Sila klik gambar untuk membaca kandungan e-mail.

Taib Mahmud punya agenda tersendiri

taib-mahmudKUCHING 12 FEB: Timbalan Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Sarawak , Zulhaidah Suboh berkata khabar angin bahawa Tan Sri Alfred Jabu Numpang sebelum ini kononnya calon sesuai menggantikan Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud hanya gimik politik.
“Jabu bukan pilihan, kerana Taib mempunyai agendanya tersendiri.
“Ura-ura kononnya Jabu sebagai Ketua Menteri Sarawak adalah gimik politik semata-mata, kata Zulhaidah kepada Keadilandaily.
Namun, Taib hari ini mengumumkan bahawa penggantinya ialah Tan Sri Adenan Satem, Ketua penerangan Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) dan penasihat khas kepada Ketua Menteri.
Adenan antara tiga individu dikatakan akan mengambil alih jawatan ketua menteri selain naib presiden PBB, Datuk Awang Tengah Ali Hassan dan Timbalan Presiden, Datu Abang Johari Openg.
Taktik membocorkan beberapa nama mewakili kumpulan tertentu di dalam PBB dan parti komponen BN Sarawak difahamkan bertujuan mamancing sokongan sebulat suara untuk bersetuju dengan pelantikan Taib sebagai Tuan Yang Terutama (TYT) Sarawak.
zulhaida_suboh_amk_sarawakJusteru, nama siapa pun yang diketengahkan sebagai calon Ketua Menteri, personaliti tersebut pasti mentokong rancangan Taib untuk Yang Dipertua Negeri, Tun Abang Muhammad Salahuddin yang menamatkan perkhidmatannya 28 Februari ini.
Namun kata Zulhaida, taktik apa pun yang dilakukan tidak akan menghalang harapan rakyat untuk menumbangkan BN Sarawak dalam PRK Balingian dan pilihan raya negeri yang dijangkakan pada 2015.
“Masalah rakyat Sarawak tak pernah selesai, ia terbengkalai begitu sahaja,” kata Zulhaidah menjelaskan isu rampasan tanah adat, kemiskinan tegar dan infrastruktur awam tidak pernah selesai semenjak Sarawak membentuk Malaysia pada 1963
“Masalah rakyat Sarawak selalu disebut tanpa henti, tetapi tidak ada satu pun tindakan untuk menyelesaikannya” kata Zulhaidah.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=59250 

Statement Negetif kes Pasangan Malaysia Di Sweden
Posted on Wednesday, February 12 @ 06:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur






Kes pasangan Malaysia yang ditahan di Sweden ini sudah berlarutan agak lama dan rakyat Malaysia sendiri keliru dan teragak-agak untuk mengecam tindakan pihak Sweden yang menahan reman pasangan terbabit dalam tempoh yang begitu lama.


Semalam, tersebarnya sekeping gambar print screen pendedahan berani bekas jiran senegara pasangan tersebut di Sweden yang mendedahkan pasangan terbabit sebenarnya hanya memberikan alasan ajar anak sembahyang untuk mempertahankan diri dari dicekup pihak berkuasa Sweden.



“Win kenal sangat Shalwati dan Azizul kat Stockhold tu. She herself seorang yang sangat sombong dan berlagak coz hubby pengarah Tourism, the hell. She’s so biadap. Once, she went out, winter lagik, sejuk beku and her kids came back home from school cant enter. Luckily, her daughter was smart, came to my house, just 300m away, and tol me that she needs to call mum.

Speaker on and mak dia maki dia semacam babe. Kesian the kids, Aisyah, Adam, Amar and Amir they were good kids. The mum yang bengis macam singa betina. Cakap pukul anak pasal tak sembahyang itu alasan cheap defense jer.

Lagi pun Stockholm Int School dan 2 kali panggil diorang counselling coz mother sooo biadap and always say,

“this is muslim way”

School check with other muslim parents from Saudi, Iran, Iraq, Jordan, Qatar.. other muslims mum said no, We never hit our kids, Muslim is kind to kids.
Memalukan Malaysian jer, luckily im not there anymore. Anway just pity the kids, if only mak depa SABAR dalam mendidik anak, kan sabar itu separuh daripada iman.”
Sejauh mana benarnya pendedahan di atas, hanya mereka yang terlibat saja tahu cerita sebenarnya. Sama-sama kita berharap pasangan Malaysia yang ditahan di Sweden dibebaskan segera dan dihantar pulang ke Malaysia dengan selamat. -

Sumber  My Media Hub

Kita belum tahu apa sebenarnya berlaku yang merumitkan kes ini. Di Sweden umat Islam di sana ramai juga. 

Wednesday, February 12, 2014


Tak percaya janji Muhyiddin, Guru-guru akan teruskan demo..


Keputusan untuk mengkaji semula Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) secara menyeluruh oleh Putrajaya sekadar penyedap hati, kata Suara Guru Masyarakat Malaysia (SGMM).

Jurucakap kumpulan guru tersebut, Mohd Nor Izzat Mohd Johari, berkata rancangan untuk berdemonstrasi tetap akan diteruskan mengikut jadual, tanpa menghiraukan janji Timbalan Perdana Menteri,Tan Sri Muhyiddin Yassin.

"Bagi SGMM, kita akan tetap meneruskan rancangan untuk mengadakan perhimpunan pada 22 Februari, seperti yang sudah dirancang.

"Kita juga mempergiat kempen mendesak kerajaan memansuhkannya, bukan dikaji lagi," katanya kepada The Malaysian Insider.

Kumpulan pendesak guru tersebut merancang untuk mengadakan bantahan di Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) pada 22 Februari untuk mendesak Putrajaya menghentikan program penilaian tiga tahun pelajar.

SGMM mendakwa sistem PBS menambah beban kepada guru dan tidak memberikan manfaat kepada mereka.

"Kita juga tidak mahu menteri mengeluarkan kenyataan demikian hanya untuk membatalkan hasrat kami berhimpun, bukannya memandang isu yang sebenar iaitu tentang sistem PBS.

"Pesan kami jangan jadikan ia langkah penyedap hati demi menghentikan perhimpunan," katanya.

Bantahan daripada bidang perguruan amat jarang diadakan dan perhimpunan kali ini menunjukkan warga pendidik semakin tidak berpuas hati terhadap sistem PBS.

Perhimpunan guru itu dikatakan akan tetap diadakan walaupun Putrajaya sudah berulang kali memberikan kaminan bahawa PBS adalah keperluan kepada pembaharuan sistem pendidikan kebangsaan dan penambahbaikan kepada sistem akan diselesaikan April ini.

Mohd Nor Izzat berkata, pihaknya tidak menjangkakan ramai guru akan turut serta dalam perhimpunan itu kerana wujudnya sikap birokrasi kerajaan sehingga menyebabkan kebanyakan guru tidak berani menyatakan pandangan mereka.

"Seperti yang diketahui, guru seperti kami terikat dengan satu sistem birokrasi yang dilahirkan oleh kerajaan Malaysia daripada kementerian.

"Maknanya kebanyakan guru takut dan kami tidak letak harapan yang tinggi untuk ramai guru datang pada perhimpunan bantahan itu. Saya letak sasaran lebih daripada 10 guru sahaja, itu pun sudah cukup baik sebagai simbolik,” katanya.

PBS dilaksanakan pada 2011 bermula dengan murid tingkatan satu, dan menjadi sebahagian daripada usaha kerajaan melahirkan murid cemerlang dalam pelbagai segi, berbanding berorientasikan peperiksaan.

Menerusi sistem ini, tiada peperiksaan akhir tahun dan setiap hari guru dikehendaki menilai pelajar berdasarkan enam tahap, bermula daripada aras pemahaman sehingga tahap tauladan.

Data kemudiannya direkodkan ke dalam sistem komputer berpusat.

Selepas ia dilaksanakan, pelbagai kritikan dibuat oleh tokoh pendidik, termasuk bekas Naib Canselor Universiti Malaya, Profesor Diraja Ungku Aziz.

Ungku Aziz berpendapat, jika tiada tangan gatal yang mengusik dan merombak sistem pendidikan Malaysia sesuka hati, beliau yakin pendidikan negara tidak akan menjadi carca-marba seperti yang berlaku sekarang.

Putrajaya selepas ditekan mengumumkan untuk mengkaji semula sistem PBS secara menyeluruh.




Tiada ulasan: