Jumaat, 6 Februari 2015

ARTIS TAK ABIS2 KISAHNYA...DADAHLAH...BOGELLAH...KHALWAT DLL...ITU PUN MASIH DAPAT TEMPAT DI MASYARAKAT....JANGAN KEINGKARAN MENGIKUT HUKUM SYARAK KITA DAPAT MUSIBAHNYA

Mahatma Gandhi & Sir George Bernard Shaw Kagum Dengan Nabi Muhammad SAW
Posted on Friday, February 06 @ 14:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo



"

Ada di kalangan masyarakat dunia yang mengejek dan memperolok-olokkan insan mulia Nabi Muhammad sallAllahu `alaihi wa sallam.  Ternyata mereka tidak mengenali individu hebat bernama Muhammad, Nabi terakhir yang ALLAH utuskan buat manusia.  Cuba baca apa kata tokoh dunia yang bukan beragama Islam sebut mengenai Nabi Muhammad, contohnya Mahatma Gandhi dan Sir George Bernard Shaw seperti berikut:




Baca 6 lagi komen tokoh dunia yang bukan beragama Islam di sini:

APA KATA TOKOH NON MUSLIMS MENGENAI NABI MUHAMMAD SAW?

Apa komen mereka mengenai Nabi Muhammad sallAllahu `alaihi wa sallam???

Ia muhasabah buat kita yang sudah sedia Muslim ini yang barangkali masih mencari-cari tokoh lain untuk diikuti dan dikagumi. Sedangkan kita ummat Islam sudah ada tokoh yang bukan sahaja dikagumi oleh sekalian manusia, bahkan telah diiktiraf oleh TUHAN SELURUH ALAM!

Tuan/puan boleh baca petikan2 ayat al-Quran mengenai kelebihan Nabi Muhammad sallAllahu `alaihi wa sallam di sini.

Banyak-banyaklah solawat ke atas Nabi Muhammad sallAllahu `alaihi wa sallam.

Allahumma solli `ala Muhammad wa `ala aali Muhammad."


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
al-bahanj
Posted on Friday, February 06 @ 14:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo


Tun M nasihat Ismail Sabri berhati-hati
  • Tun Dr Mahathir Mohamad Tun Dr Mahathir Mohamad
1 / 1
KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad tidak bersetuju cara boikot digunakan untuk menurunkan harga barang.

Menurutnya, boikot adalah penyelesaian negatif dalam menyelesaikan masalah harga barang yang mahal.

Sebaliknya, beliau berkata, punca berlaku kenaikan harga barang perlu dicari.

Katanya, harga barang masih tidak diturunkan walaupun harga minyak turun kerana kos perniagaan melibatkan bahan api itu hanya 10 peratus daripada kos keseluruhan.

“Pengangkutan adalah satu elemen dalam sesuatu perniagaan. Peratusnya bukan terlalu tinggi, mungkin hanya 10 peratus sahaja. Kalau harga minyak turun yang melibatkan 10 peratus penurunan, ia adalah jumlah kecil,” ujarnya.

Beliau juga tidak bersetuju dengan cadangan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob supaya memboikot peniaga Cina yang majoritinya memegang sumber bekalan dalam pasaran.

“Ini bukan soal Cina (atau) Melayu, ini soal barang. Barang yang harga naik itu bukan sahaja dijual oleh Cina. Barang yang dijual Melayu juga ada yang tidak turun harga,” kata beliau.

Dr Mahathir turut menasihati seseorang menteri supaya berhati-hati mengeluarkan kenyataan.

“Agaknya dia (Ismail Sabri) tidak terfikir apa yang dia kata, kita mesti berhati-hati,” katanya.

Sementara itu, mengulas dakwaan rakyat Malaysia sendiri yang dikatakan mensabotaj ekonomi negara, beliau menyarankan supaya kerajaan melakukan siasatan.
“Jatuhnya nilai mata wang adalah akibat penjualan mata wang itu secara mendadak dan kerap. Baru jatuh mata wang. Kita kena kenal pasti betulkah dia (Pengerusi Eksekutif Kumpulan The Edge Media, Datuk Tong Kooi Ong) jual mata wang.
“Jadi kita buat kajian betulkah dia ada hubungan baik dengan (jutawan pelaburan, George) Soros?,” katanya.
Kooi Ong sebelum ini didakwa cuba menjatuhkan nilai ringgit melalui kaedah short-selling namun beliau telah menafikan tuduhan itu.
Bagaimanapun, Dr Mahathir berkata, beliau mengesyaki Kooi Ong didakwa mensabotaj ekonomi negara kerana akhbar milik syarikatnya banyak melaporkan isu masalah dalam 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
“Apabila dia (Kooi Ong) buat kritikan pasal 1MDB, dia kena tuduh sebabkan jatuh mata wang.
“Buat kajian betul atau tidak, dia ini (Kooi Ong) mempunyai akhbar (perniagaan berbahasa Inggeris) yang banyak sentuh pasal 1MDB, jadi balasannya dialah yang jatuhkan nilai mata wang. Kalau dia tidak tegur 1MDB, kalau jatuh mata wang pun tidak apa,” katanya.
Pelakon lelaki berbogel dengan model wanita
Posted on Thursday, February 05 @ 18:05:52 MYT
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu



SEGAMAT 4 Feb. - Seorang model dan pelakon yang pernah mencetuskan kontroversi sebelum ini sekali lagi menggemparkan industri hiburan tanah air apabila gambarnya berbogel bersama se­orang model tersebar di media sosial.Gambar pelakon lelaki itu berbogel dan sedang duduk bersama seorang model wanita yang hanya memakai seluar dalam, kini menjadi viral dalam WhatsApp dan Facebook walaupun kesahihannya belum dapat dipastikan.



Pelakon lelaki berbogel dengan model wanita
05 Februari 2015 1:44 AM
 3349  38 Google +3

SEGAMAT 4 Feb. – Seorang model dan pelakon yang pernah mencetuskan kontroversi sebelum ini sekali lagi menggemparkan industri hiburan tanah air apabila gambarnya berbogel bersama se­orang model tersebar di media sosial.

Gambar pelakon lelaki itu berbogel dan sedang duduk bersama seorang model wanita yang hanya memakai seluar dalam, kini menjadi viral dalam WhatsApp dan Facebook walaupun kesahihannya belum dapat dipastikan.

Dipercayai gambar artis lelaki yang berusia lewat 20-an itu di­am­bil kira-kira lima tahun lalu tetapi mula dimuat turun sejak beberapa minggu lalu.
Advertisement

Seorang kakitangan kerajaan di sini yang hanya mahu dikenali sebagai Zainal, 25, berkata, gambar itu diperolehnya minggu lalu dan kini menjadi viral dalam kalangan rakan dan kumpulan WhatsApp yang disertainya.

Katanya, pada mulanya dia terkejut tetapi selepas diamati gambar berkenaan sangat mirip dengan artis lelaki berkenaan dan perkara itu turut diakui rakan yang lain.
Advertisement

“Saya tidak tahu mengapa gam­bar ini disebarkan sekarang ji­ka betul artis berkenaan yang ku­rang popular terlibat kerana lakonannya tetapi isu-isu panas yang menjadi tajuk berita dirinya sebelum ini.

“Bagi menjernihkan keada­an artis lelaki berkenaan perlu tampil memberi penjelasan atau penafian. Jika tidak bersalah atau dianiaya, segera membuat laporan polis,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Sebelum ini, artis lelaki berkenaan yang pernah menjadi pelakon tambahan dalam beberapa filem termasuk satu cerita ala gangster, kini dilihat lebih banyak berlakon sebagai pelakon tambahan dalam drama tempatan.

Malah, beberapa tahun lalu, kisah percintaannya bersama rakan artis wanita yang kini sudah bergelar isteri kepada seorang pengarah terkenal, menjadi isu panas apabila gambar bercium mereka mula tersebar di media sosial.

Selain itu, pelakon lelaki itu pernah dituduh memukul dan mencekik teman wanitanya namun dinafikannya sebelum berpisah dengan teman wanitanya itu.

Zainal berkata, dalam era internet ketika ini, penafian semata-mata tidak dapat membantu sebaliknya perlu disertakan dengan bukti dan perbuatan itu amat memalukan sebagai seorang yang beragama Islam.

Katanya, golongan artis perlu mengetahui batas-batas mereka se­bagai seorang Islam dan menjadi pelakon atau penyanyi bukan tiket untuk bebas melakukan apa sahaja kerana mereka akan menjadi ejen perosak kepada anak muda.


Bekas vokalis Exist mengaku bersalah miliki syabu
Posted on Friday, February 06 @ 12:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu





KUALA LUMPUR: Bekas vokalis kumpulan Exist, Ezad Lazim mengaku bersalah di Mahkamah Majistret Selayang hari ini atas dakwaan memiliki syabu seberat 0.30 gram.

Ezad atau nama sebenarnya Mohd Rohaizad Mohamad Lazim membuat pengakuan itu di depan Majistret Nurul Izzah Hassan Basri.
Mahkamah menetapkan pada 10 Februari ini untuk menjatuhkan hukuman ke atasnya yang didakwa melakukan kesalahan itu berhampiran Kompleks Selayang Mall kira-kira jam 1.30 tengah hari, 19 November 2014.


Video: Dikubur selama 20 menit mengubah hidup Pangeran Uni Emirat Arab

 

 

Kamis, 16 Rabiul Akhir 1436 H / 5 Februari 2015 18:15

UNI EMIRAT ARAB (Arrahmah.com) – Suatu saat, kita semua akan menghadapi kematian. Kita akan meninggalkan segala bentuk ujian kehidupan yang Allah titipkan kepada kita di dunia yang fana ini. Bukan hanya kesedihan dan penderitaan semata, harta, anak-anak, kedudukan dan segala kesenangan yang kerap kita banggakan pun pada hakikatnya hanyalah ujian dari-Nya.
Seorang pangeran dari Uni Emirat Arab, yang dikenal dengan panggilan Abu Omar, mengajukan diri untuk dikubur hidup-hidup selama 20 menit dalam sebuah program TV, lansir Ilm Feed pada Ahad (1/2/2015). Bagi sang pangeran, pengalaman berharga yang singkat ini begitu mengubah seluruh hidupnya.
Sebelum dikubur, dia mengenakan kain kafan layaknya jenazah orang yang telah meninggal dunia. Lima orang kru TV menggotong tubuhnya menuju sebuah liang lahat yang terletak di tengah-tengah pemakaman.
Kelima kru TV itu kemudian membaringkan dan meninggalkan dia sendirian selama 20 menit setelah menutup liang kuburnya dengan sepapan kayu. Setelah 20 menit berlalu, liang tersebut dibuka kembali. Salah seorang kru yang mengenakan jubah putih membangunkan pangeran.
“Abu Omar,” panggilnya seraya mengulurkan tangan untuk membantunya bangun. Pangeran Abu Omar tampak lemas dan memeluk kru itu sebelum dia bangkit berdiri sambil menangis. Pangeran lantas kembali memeluk si pemuda berjubah putih itu.
“Anda telah diberikan hidup baru. Ini adalah sebuah berkah dari Tuhan kita,” kata si pemuda sambil menenangkan pangeran.
Alhamdulillah,” kata pangeran, masih terisak.
“Anda telah merasakan ‘kematian’ selama 20 menit,” kata si pemuda.
“Aku tidak bisa membayangkan hidup ini begitu singkat! Hidup ini benar dan kematian pun benar adanya,” ujar pangeran.
Pemuda kru TV itu pun bertanya, “Ketika Anda memasuki kuburan, apa hal pertama yang Anda pikirkan?”
“Bagaimana hubunganku dengan Allah, keluargaku, orang-orang dan anak-anakku. Dan yang paling utama, apa saja yang aku lakukan dengan mereka dan apa yang akan aku ubah,” jawab pangeran.
“Mungkin juga, segera aku akan membayangkan diriku, bukan hanya mengingat kenanganku, tapi juga bagaimana mengatur hidupku,” lanjutnya.
Dia menambahkan, “SubhanAllah, ini mungkin hanya beberapa menit, tapi ini begitu mempengaruhiku dan akan mempengaruhi hidupku. Ini begitu sederhana, kita sangat takut mati, tapi kematian adalah sebuah bagian sederhana dari awal setelah perjalanan kehidupan.
“Dan banyak orang takut akan kematian ini, namun aku melihat kematian ini memberikan kita pelajaran, mengajarkan kita bagaimana menjalani hidup yang benar dan bagaimana untuk kembali ke jalan yang lurus serta melakukan perbuatan baik.
“Sekarang, aku memiliki jasad dan ruh, dan Allah memberiku kesempatan baru untuk jasad dan ruhku. Aku siap untuk kembali beramal, menanam, memanen dan memberi kepada mereka yang membutuhkan untuk saat-saat terakhir dalam hidupku agar aku siap untuk bertemu dengan Allah ketika malaikat memisahkan ruh dari jasadku.
“Sekarang, aku memiliki ruh dan jasad. Aku memiliki banyak keberkahan. In syaa Allah aku akan membuat perubahan. Sisa hidupku mungkin tinggal beberapa menit, beberapa hari, beberapa tahun, tapi In syaa Allah, kita semua akan berubah menjadi lebih baik,” kata pangeran mengakhiri muhasabah ini.
Sang pemuda pun kembali memeluk pangeran sambil mendoakannya, “Semoga Allah memberikan Anda kehidupan yang baik dengan akhir yang baik pula, Aamiin.
(banan/arrahmah.com)

UUI: Serangan ke Charlie Hebdo shock terapy bagi para penghina Nabi

Kamis, 18 Rabiul Awwal 1436 H / 8 Januari 2015 20:20
FUUI: Serangan ke Charlie Hebdo shock terapy bagi para penghina Nabi
Ketua Forum Ulama Umat Islam (FUUI) KH. Athian Ali M Da’i Lc. MA
JAKARTA (Arrahmah.com) – Penyerangan terhadap kantor majalah penghina Nabi Muhammad Charlie Hebdo yang menewaskan 12 orang dinilai KH. Athian Ali M Dai sebagai sesuatu yang wajar mengingat tindakan majalah tersebut yang telah berkali-kali menghina Islam dan Nabi Muhammad Shallalahu alaihi wa sallam.
“Bagi saya penyerangan itu merupakan tindakan yang baik dan wajar-wajar saja. Apalagi melihat Charlie Hebdo sudah berkali-kali melakukan penghinaan terhadap Islam dan Nabi Muhammad,” tegas pimpinan Forum Ulama Umat Islam (FUUI) kepada Islampos.com lewat saluran telepon Kamis hari ini (8/1/2015).
“Kita dulu FUUI pernah mengeluarkan fatwa hukuman mati terhadap para pelaku penghina Islam dan Nabi Muhammad. Ini terkait sikap pendeta Suradi yang sering melecehkan Quran. Dan dalam ajaran Islam sudah jelas bagaimana hukuman bagi para penghina Nabi Muhammad,” jelas KH. Athian Ali.
Untuk memperkuat penjelasannya, Athian menyitir beberapa hadits tentang kisah bagaimana para pelaku penghina Nabi Muhammad harus bernasib tragis dengan tewas dieksekusi.
Ulama asal Bandung ini lebih lanjut menerangkan bahwa peristiwa penyerangan yang menewaskan 12 orang di kantor majalah Charlie Hebdo bisa menjadi pelajaran ataupun shock terapy bagi para penghina Islam dan nabi Muhammad yang lain.
“Antum harus tahu sewaktu kita mengeluarkan fatwa hukuman mati terhadap pendeta Suradi dulu, banyak orang datang ke saya mau mendaftarkan diri sebagai eksekutor Suradi. Jadi kalau ada warga di Paris yang sekarang melakukan tindakan eksekusi terhadap penghina nabi, yah sesuatu yang wajar saja menurut saya dan ini bisa menjadi peringatan dan shock terapybagi para penghina nabi yang lain,” tukas KH. Athian. (azm/islampos/arrahmah.com)







3:45PM - 6 Feb 2015

Ngeh akan saman Ismail Sabri


Tokoh DAP Perak memulakan tindakan undang-undang terhadap menteri pertanian dan industri asas tani kerana mendakwanya "anti-Islam".

Datuk Ngeh Khoo Ham memberikan masa selama 48 jam kepada Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob untuk memohon maaf kepadanya sebelum tindakan saman diambil.

Ngeh merujuk kenyataan Ismail Sabri di Facebook awal minggu ini yang mempertikaikan sikap pengunjung Melayu yang masih setia dengan sebuah kateria "walaupun diragui".

Menteri itu juga mendakwa keluarga Ngeh "yang anti-Islam" mempunyai kepentingan dalam syarikat tersebut.

Tiada ulasan: