Ahad, 30 Ogos 2015

BERSIH...KEBERANIAN..KESUNGGUHAN..BERKORBANAN SEDIKIT KESENANGAN.DEMI UNTUK MENYEDARKAN

1 hr ·
Bersih 4.0 lebih berjaya...
Ingat!
Itu tanpa Pas....!
Jangan dok angkuh kata demo bersih sebelum ni ramai sbb orang Pas!
Aku benci suara angkuh...!
5 hrs ·
Lautan Manusia membanjiri Kuala Lumpur hari ini dalam Perhimpunan Bersih 4. Walaupun semalam Kerajaan BN mengharamkan baju berwarna kuning dan perkataan Bersih 4, tetapi hari ini beratus ribu Rakyat Malaysia tetap berkumpul di Kuala Lumpur untuk menyelamatkan Malaysia dan juga demi hak anak - anak Malaysia pada masa akan datang. Hidup Bersih!

6 hrs ·
Malaysiakini (BM Version)'s photo.
‪#‎BERSIH4‬ 3.30pm Anggaran peserta: 80,000 orang dan makin bertambah.
‪#‎BERSIH4‬ ‪#‎FOTO‬ Berapa ramai di Datara Merdeka sekarang? Ini gambar terkini dari udara kira-kira jam 9.30pm tadi.
6 hrs ·
Gambar yang dikirim oleh seorang pekerja sebuah hotel di ibu negara. ‪#‎Bersih4‬

Peserta Bersih 4.0 positif mesej sampai kepada PM

Peserta Bersih 4.0 positif mesej sampai kepada PM
Hamdan bersama isterinya, Nurhanim Mohd Taib ketika menyertai Bersih 4.0 di Dataran Merdeka, semalam.
KUALA LUMPUR - Rata-rata peserta himpunan Bersih 4.0 mengambil sikap positif bahawa segala mesej yang cuba diluahkan berjaya sampai kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
Namun menurut mereka, meskipun mesejnya sampai, namun mereka tidak menolak kemungkinan himpunan Bersih 4.0 itu gagal memberi kesan kepada pemimpin nombor satu negara itu.
Menurut salah seorang peserta yang merupakan pesara, Hamdan Abu Hassan berkata, beliau menanti kesannya selepas himpunan itu tamat tengah malam ini.
"Jika melihat kedegilan Najib ini, saya rasa masih tiada kesan apa-apa. Tapi dengan 34 jam ini, mungkin akan beri kesan kepada pemerintahan Najib. Jadi, kita lihatlah selepas ini.
"Saya turun menyertai himpunan ini kerana sebagai rakyat, saya perlu mengambil tindakan. Jika tidak, nak harapan siapa lagi?," katanya.
Sementara itu, seorang mahasiswa, Mitty Yee, 20 berharap tuntutan Bersih 4.0 itu dapat dicapai.
"Sebab kita lihat ramai yang turun. Ia juga ke peringkat global. Dunia melihat.
"Jika Najib masih berdegil, jadi kita akan ada Bersih 5.0," katanya.
Malah beliau menegaskan penglibatannya dengan Bersih 4.0 kali ini adalah demi masa depannya sendiri. 
"Kerana saya mahasiswa sekarang, jika saya tidak membantah hari ini, masa depan nanti saya merana," katanya.
Dalam pada itu, seorang lagi peserta, John Lim, 52, juga akui agak sukar untuk tuntutan Bersih 4.0 itu dicapai.
"Susah sedikit tapi saya fikir ada lah peluang agar tuntutan kami itu didengar," katanya.
Menyentuh soal penglibatan besar kaum Cina, berbanding kaum lain, beliau melahirkan kekecewaan. 
"Hari ini (semalam) ada yang kata 70 hingga 80 peratus peserta adalah bangsa Cina. Betul..lebih Cina daripada Melayu. Di mana saya agak kecewa sebab Bersih sebelum ini lebih Melayu dari Cina.
"Kita sebagai satu negara, Melayu, Cina, India tidak boleh lakukannya tanpa antara satu sama lain. Saya harap selepas kehadiran Tun Dr Mahathir Mohamad, ada perubahan sedikit nanti (hari ini)," katanya yang menyertai Bersih untuk kali ketiga.
Manakala seorang lagi peserta, Alex Muniandy, 50 akui sedih dengan suasana merdeka tahun ini dengan pelbagai isu melanda negara.
"Terus terang saya sedih sebab apa yang berlaku sekarang. Saya rasa amat sukar untuk mencari makan di negara ini sekarang.
"Nak letak nasi atas meja untuk anak-anak kita pun sukar," katanya.
Tambahnya, "apa yang paling mustahak adalah buat reformasi Parlimen. Jika tidak, perkara yang sama akan berulang seperti sebelumnya."
Awesome Pic
‪#‎Bersih‬ 4.0
crd : Azlan Othman
Like   Comment  

Tiada ulasan: